Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 628 Ft EUR 414.08 Ft USD 401.61 Ft CHF 440.53 Ft GBP 496.28 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91205 hozzászólás
#42355 gjoni
2016-01-02 17:17:18

Válasz papa maci #42409. hozzászólásáraÉs ez bele lehet rakni nyugodtan ivánba?smile smile

Nincs profilkép
#42353 dagadtmadar
2016-01-02 16:30:06

Válasz dagadtmadar #42407. hozzászólásáraMondjuk ez az olaj
https://www.deere.com/en_US/parts/batteries_and_fluids/oils_and%20_lubricants/plus50/plus_50.page 40°C-osan vékonyabb és 100°C-osan vastagabb mint a
15W40-es ásványi olaj 40°C 105cST
100°C 13cST
Nem véletlen rohadt drága szerintem a szintetikus olaj....

Nincs profilkép
#42352 dagadtmadar
2016-01-02 16:12:53

Válasz a2457 #42406. hozzászólásáraEhhez hozzá jönnek a szintetikus olajok amik eléggé vékonyak hidegen is és melegen sem lesz vékonyabb mint egy adalékolt ásványi olaj...
Szóval nekem ezért is tetszett meg ez a cikk ahol a viszkozitás is le van írva.
Pl.: egy 0w40-es olaj hidegen elég híg ahhoz h kenni tudja a rendszert ez teljesen szintetikus olaj, míg a 15W40-es olaj adalékolt ásványi olaj már nagyon sűrű...
Üzemi hőmérsékleten meg egyforma a 2 olaj viszkozitása....

Nincs profilkép
#42351 a2457
2016-01-02 15:25:20

Válasz dagadtmadar #42405. hozzászólásárahátőőő...
tévedés nincsen a cikkekben, de egyszerűbben is meg lehet fogalmazni és pontosabban is.
kenés akkor van ha megvan az átfolyási mennyiség, és a nyomás is.
csapdába ne essünk, a leírás nem traktor motorokat vesz alapul. persze a kenés kenés mindenhol, csak másabbak a követelmények a nagynoymtékú lassabb járású hosszúlöketű motorok (lőleg a lazább illesztésű orosz tekintetében) mint egy rövidlöketű és nagyfordulatszuámú ferrari motor közt aminek az illesztései is pontosabbak jóval.
egy vékony olaj könyebben bejut a szűk helyekre, míg egy vastag nem.
a keringetett mennyiséghez azért hozzászól az olaj tömítő hatása is, már magában az olajszivattyúban. mert ha túl vékony az olaj, akkor nem tömíti a szivattyút és egyszerűen nem lesz meg a szükséges mennyiség átviteléhez szükséges nyomás.
tetszik a ferráris példa hogy véknyabb olajjal hidegebben ment a motor, maradok inkább az olajhűtőnél.
az persze teljesen igaz hogy vastagabb olajat nehezebben veszi fel a rendszer.
és itt jön az apró hiba. amikor a motor hideg, akkor az illesztési hézagok is nagyobbak. egy vékony olaj a lassú fordulatú motorban hidegen bizony nem tud elég szeparáló erőt kifejteni. a másik pedig, biztos ismerős dolog, hideg motornál nagyobb az olajnyomás mint melegnél. na de mé? hát azé, mert adott keresztmettszeten adott áfolyási mennyiséget csak úgy ér el, ha csinál hozzá nyomást is. ne felejtsük el hogy a szivattyú -leszámítva a veszteségét ami nyomással nő- próbál fordulatonként ugyanakkora mennyiséget pumpálni. hogy ezt tudja tartani, emelkedik az olajnyomás. ami nekünk hideg indításkor jó, mert segít elszeparálni a súrlódó alkatrészeket egymástól. aztán ahogyan szépen melegszik minden, szűkülnek a keresztmettszetek, viszont az olaj is vékonyodik.
namost mikor megy át több olaj egy adott keresztmettszetű csövön, ha kicsi a nyomás vagy ha nagy ?
ha nagy.
amikor megadják hogy mekkora határok közt mozoghat egy motorban az egészséges motorolajnyomás, akkor feltételeznek egy adott keresztmettszetet, adott motorfordulatot (evvel együtt a szivattyú pumpált mennyiségét is), innentől csak a nyomás marad mint változó. ezért nem átfolyásmérőt, hanem olajnyomás mérőt találunk a műszerfalon.

a konklúzióm az,
hogy télen hígabb, nyáron vastagabb olaj köll a masinának, és mindíg fontos hogy járatva legyen a gép mielőtt használjuk.
valamint az hogy a hajó és vonat motorok elektromos olajszivattyúja jó dolog.
mert a motor indítás előtt már eleve megvan a szükséges nyomás (ezzel együtt az átfolyási mennyiség ha sehol nem szűkült el valamiért az olaj útja), és leállítás közben sem szűnik meg a kenés illetve a hűtés turbós motor esetén.

ami a fogyasztást illeti, egy vastagabb olajat keringetni több meló mint egy véknyabbat. de üzemi hőmérsékleten -úgy ahogy a cikkekben is láthassuk- a különbség a kettő közt egyre kisebb. a konklúzió az hogy üzemmeleg motornál fogyasztásba egyre kevesebbet pofázik bele az olaj vastagsága a fogyasztásba.

Nincs profilkép
#42350 dagadtmadar
2016-01-02 13:39:38

Válasz mtz1962 #42404. hozzászólásáraMotorolaj témában érdemes elolvasni...
Sok érdekes dolgot tartogat!

http://www.geree.hu/a-motor-kenese/

Nincs profilkép
#42348 dagadtmadar
2016-01-02 13:04:21

Annyit tegyél bele amennyi kell nem véletlen van ott a nívó...
Mivel szóró olajozása van a váltónak nem hiszem h javítja a helyzetet ha többet öntünk bele...
Ergo a több olaj csökkenti a lapát hatékonyságát nem tudja csapni az olajat...

Nincs profilkép
#42347 mtz1962
2016-01-02 12:03:00

Válasz Gabesz2 #42400. hozzászólásáraKöszönöm rosszul írtam a kérdést de köszönöm legalább van aki segítő kész .

Nincs profilkép
#42346 mtz1962
2016-01-02 12:02:55

Válasz Gabesz2 #42400. hozzászólásáraKöszönöm rosszul írtam a kérdést de köszönöm legalább van aki segítő kész .

#42345 Gabesz2
2016-01-02 11:41:19

Válasz mtz1962 #42398. hozzászólásáraÚjévi vicc volt. Ugyan ott mint az ötvenesen egy négyszögletes csavar ( 12-es kulcs kell hozzá). A váltó jobb oldalán.
Beönteni az olajat meg fent kell a váltókar előtti a nagy csavarnál.

#42344 apuci
2016-01-02 11:36:32

Válasz Gabesz2 #42397. hozzászólásáraA kis fülkés 50-en meg a jobb oldalán egy csavar ami a szintet jelzi, nem lehet hogy még a 80-ason is így van meg odva?smile confused

Nincs profilkép
#42343 mtz1962
2016-01-02 11:34:10

Válasz Gabesz2 #42397. hozzászólásáraÜdv Gabesz a beöntő nyíláson?és mit kell nézni vagy mérni?

#42342 Gabesz2
2016-01-02 11:32:16

Válasz mtz1962 #42396. hozzászólásáraA kis fülkéseken nincs, azért nem találod. Ott mérőpálcával lehet ellenőriznismile thumbupsmile nonono

Nincs profilkép
#42341 mtz1962
2016-01-02 11:28:27

Gjoni üdv és Buék nekem kisfülkés80-om van de nem találom rajta a nívót a váltó házon a beöntő meg van a váltó mellett de a nívóját nem találom.smile confused

Nincs profilkép
#42340 Petiiii
2016-01-02 11:20:54

nem jó sajna azért írok ig :(

Nincs profilkép
#42339 Petiiii
2016-01-02 11:20:53

nem jó sajna azért írok ig :(

Nincs profilkép
#42337 Petiiii
2016-01-02 10:48:15

mennire számít hog a tárcsán öntvéntávtartós legen?

#42336 atisgyulai
2016-01-02 10:46:42

Válasz Agromókuss #42390. hozzászólásáraSzerintem kérdezd meg Szürkét.
smile lol
Ha jól látom helybéli!
smile oops
Egyébként alakul a gép?

#42335 Agromókuss
2016-01-02 09:55:43

Van itt olyan aki rendelt már innen?smile smile Nekem a turbósra kellene és ilyen varat nélkülni kellene azért kérdezném a tapasztalatokat?smile smile
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/tukor-polirozott-varrat-nelkuli-rozsdamentes-kipufogo-cso-turbos-mtz-re/h_6556099

#42333 gjoni
2016-01-02 09:32:07

Alaposan körbeérdeklődtem mikor vettük a vadkert agrósat három barátomnak is az van ,nem hiába anyagban minőségben nagyon jó és dolgozik ,mint állat smile thumbup

Nincs profilkép
#42332 Petiiii
2016-01-02 09:11:39

és a hazaiak közül meiket tudnád ajánlani? 2.5 méteres lenne jó

Nincs profilkép
#42330 a2457
2016-01-02 00:17:27

Válasz mtzgabika #42371. hozzászólásáraha hidegen olyan az nem baj.
mennyél vele egy 15 percet utánna nézd meg.

#42329 horesz01
2016-01-01 22:40:59

Válasz Petiiii #42382. hozzászólásáraWiraxos eszközökről csak rosszat hallottam. Puha anyagokból készülnek, repednek, hajolnak el. Szerintem egy használt hazai nagyobb gyártó által készített eszközzel jobban jársz.

#42328 mtzgabika
2016-01-01 22:12:20

Válasz gjoni #42381. hozzászólásáramelyik fajtd ajálodd bele???

Nincs profilkép
#42327 Petiiii
2016-01-01 22:05:38

Sziasztok tudom nem ebbe a témába illik de a tárcsás fórumra nem ír senki.. :/ mi a véleménetek a wiraxos tárcsákról? érdemes meg venni minőségbe milen?

#42326 gjoni
2016-01-01 22:04:52

Válasz mtzgabika #42377. hozzászólására50 Lityi a váltóba érdemes hordósat venni olcsóbb ,pláne előre is kell a sonkákba 60 liter még kevés is!

Nincs profilkép
#42325 Zotya-83
2016-01-01 21:51:34

Válasz gjoni #42372. hozzászólásáraigen kell az a 10 liter plusz. Ráadásul az egyik ismerősöm 952.2 esének a hátulja új korától olyan hangot adott mintha egy konzerves doboz lenne benne lett még hozzá öntve 10 liter azóta csendbe van és szépen megy. Szerintem még annyit a 140esről h nyáron a nagy melegbe könnyebb váltani vele mintha higabb lenne benne Én ezt b.sztam el de lehet öntök rá 10 lityti 250est a 85w-140re. Szerintetek?

Nincs profilkép
#42324 Zotya-83
2016-01-01 21:46:03

Válasz Büresz #42369. hozzászólásáraigen erre gondolok most is vettem egy szettet a munkahelyemre egy pár hét múlva kerül beépítésre. Szerintem semmi baja az 5 gyűrűsnek a turbótól csak nem szabad túlpörgetni.De azért kérdezz másokat is! Nekem a 820.4en főtengely nyugvó csapjainál már megvannak a kapilláris csövek a dugattyut alulról hűteni így ott nem is gondolkoztam turbósításon Az 5.50es(81as motorral) meg muszáj volt mert nem bírt a permetezővel de azóta zsír pedig ott aztán kéri az erőt.

Nincs profilkép
#42323 Richard.
2016-01-01 21:32:18

Válasz fexco #42366. hozzászólásáramototrt be kéne indítani,hogy ne legyen jeges a blokk. utánna víz le,egyszerű gázlámpával a réz csonkot jól föltüzesíteni,amennyire lehet. akkor kiszedi a reszelő is, réz elválik a rozsdátol. esztergakés háromszögre köszörülve is jó,csak bele ne törjön,mert akkor nem tudsz utánna furni,ha éppen nem jön ki. kúpos kihajtó berohadtba nem a legjobb,mert feszíti szét,szorul a menet,reszelő meg csak forgat,nem feszít. ezért jobb. valami nemindul meg,jól megzuhálni kalapáccsal,na,nem ebben az esetben,vagy föltüzesíteni pirosra azt elválik a két anyag. különben szakad. egyébkén ha van fala,hajtani bele 6os menetet,ha kiadja 8ast,kóc,vagy teflonszalaggal,aztán már kész is a leeresztő. csavar megfogja a vizet,úgy,hogy bent a réz csonk darabja.

#42322 mtzgabika
2016-01-01 21:26:00

Válasz gjoni #42376. hozzászólásáraPontosan akor mennyi is kell bele és mennyi lehet az ára??

#42321 gjoni
2016-01-01 21:17:33

Válasz mtzgabika #42371. hozzászólásáraViszont ha még ,nincs rá pénz addig megkeresi a traki az olajat magába 3000-nél cseréld le addig gyűjtsd össze szépen lassan az olajat !smile thumbup

#42320 mtzgabika
2016-01-01 21:16:24

Rendben lecserélem akkor köszönöm szépen a válaszokat!!smile thumbup

#42319 zt0719150
2016-01-01 21:14:07

Válasz mtzgabika #42371. hozzászólásáraB.U.É.K. Üdv. Szerintem a hideg miatt ojan sürü az olaj.

#42318 gjoni
2016-01-01 21:12:43

Válasz mtzgabika #42371. hozzászólásáraDe olyan nekem is ,mint a méz mindenhol ez gyári még benne nekem!

#42317 gjoni
2016-01-01 21:11:56

Válasz mtzgabika #42371. hozzászólásáraHali ha még eredeti olaj cseréld le az már akkor megérett a cserére ,Sokan a 140 -s olajat teszik bele nem síkít a váltó. A felső nívóig töltsd és még 10 litert azon felül mikor szántásnál bedől a gép legyen kenve a felező csapágya is smile smileLegalább is nekem ezt mondta egy öreg szaki így is van !

#42316 mtzgabika
2016-01-01 20:51:24

Hali!!ma megnéztem az mtz-mbe az olajakat és aszt tapasztaltam hogy a váltóba meg az elsőhidba olyan az olaj mint ha zsir lenne tisztának tiszta csak ojan mint a méz sűrű vagy csak nekem ujj! amugy 2000 évjáratu a gép 82.1 eredeti olaj!! 2800 üzemórás!!válaszokat köszönöm!!

Nincs profilkép
#42315 dagadtmadar
2016-01-01 20:19:39

Válasz fexco #42366. hozzászólásáraMeglehet h csak azért jött ki mert mozgatva volt...
De a 3szög reszelő azért jobb szerintem mert kúpos jobban bele tud feszülni és ha az egyszer belevág akkor nem hiszem h körbefordulna...
A most csak beütném egy darab fával aztán majd jobb időben csinálgatnám...

#42314 Büresz
2016-01-01 20:12:01

Válasz Zotya-83 #42367. hozzászólásárahttp://webaruhaz.habi.hu/cikkek/lista/pag_cikklista.aspx?SZURES=19532

erre gondolsz? lehet hogy ezt veszem bele, de ez nem turbós az nem baj?

#42313 Büresz
2016-01-01 20:05:34

Válasz Zotya-83 #42367. hozzászólásáraTe is utólag turbóztad a gépet? Miket cseréltél még ki? ( a turbó cuccokon kívül?) Mit jelent hogy rövid hüvelyes vagy normál?

Nincs profilkép
#42312 Zotya-83
2016-01-01 20:01:15

Válasz Büresz #42358. hozzászólásáranem kellene h gond legyen vele nekem is turbósítva van és no problem mindent a habitól vettem. De nem tudom h neked feltétlen muszáj rövid hüvelyest venni mert Én simán az 5gyűrűst vettem normál hüvellyel.

#42311 fexco
2016-01-01 19:52:49

Válasz Magister #42364. hozzászólásárabasszus,már kezdett megjönni a kedvem itt a kollégáktól!!majd holnap megnézem mi lesz a végeredmény,majd a jó kis -10be+1pár cent hhóba majd elválik hogy mi lesz....smile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile hammersmile hammersmile hammersmile hammeroda nyulok a vashoz,odaragadok majd...már alig várom....smile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile cowboysmile cowboysmile cowboysmile pimpsmile pimp

#42310 gjoni
2016-01-01 19:49:48

Válasz fexco #42361. hozzászólásáraBosszantó is ,ilyen aproság miatt szopni vele míg kijönsmile whistling

Nincs profilkép
#42309 Magister
2016-01-01 19:42:47

Válasz fexco #42362. hozzászólásáraHa, be van rohadva akkor marad a fúró, vagy a fadugó....smile thumbupsmile thumbup
A kihajtó is csak a viszonylag könnyen kiszedhetőt hatja ki...

#42308 fexco
2016-01-01 19:41:52

Válasz dagadtmadar #42360. hozzászólásáraannyit próbáltam ma én is,hogy 4szög reszelöt(mert csak ez van)belekocogtattam,oszt megtekertem 10es kulcsal,de semmi...be van gyogyulva nagyon!!!!oszt ott hagytam a picsába...ha jól értelmezem a te eseted az azért egyszerűbb,mert neked kijött a csap,utána behajtottad a közcsavart,és ezért gondolom könnyebben kijött..??

#42307 fexco
2016-01-01 19:36:55

Válasz atisgyulai #42359. hozzászólásáraholnap megpróbálom.ez is bevan gyógyulva becsülettel,ahogy elnézem.... komolyan mondom még olajcserékor is ölég hozzáférni a centriszürőhöz,meg beleönteni az olajat.....

#42306 fexco
2016-01-01 19:29:40

Válasz gjoni #42356. hozzászólásáraja,hogy rohaggyon meg,én is épp hozzányultam oszt hali...most hogy mondod,a tankelzáró is kb ugyanez a szitu!!ölég gyenguszkák...mindig van valami keverés....smile thumbdownsmile thumbdownsmile thumbdownsmile hammersmile hammer

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Viszlát 2024, helló 2025! Ez volt, ez lesz a mezőgazdaságban
Viszlát 2024, helló 2025! Ez volt, ez lesz a mezőgazdaságban
Minden nehézség ellenére a technológiai fejlődés nálunk is megállíthatatlan.
Csak az egyik üzemanyag drágul csütörtökön
PBK 3,5 típusú,  kétoldalra billenő mezőgazdasági pótkocsi eladó
PBK 3,5 típusú, kétoldalra billenő...

150.000 Ft

Rovatti kardánhajtású öntözőszivattyú
Rovatti kardánhajtású öntözőszivattyú

580.000 Ft

Mtz 550 traktor eladó
Mtz 550 traktor eladó

2.500.000 Ft

Ile de france kos bárány
Ile de france kos bárány

60.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]