Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR411.35 FtUSD391.7 FtCHF441.7 FtGBP492.85 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
99-es Yaris évi egy akksit elfogyasztott az utóbbi időben. Nem sokat ment, de amikor kellett volna, akkor sem, mert lenullázta az akksit.
Volt olyan, hogy tudtam, hogy kellesz, két napig töltőn volt az akksi, este beraktam, reggel már nem indult, minden lekapcsolva, semmi nem világított
A problémára most jöttünk rá.
Utólag beszerelt riasztó és központi volt benne, ami megadta magát pár éve. Elvittem szerelőhöz, tett bele akciósan újat, ment is egy darabig, de most utólag belegondolva utána kezdődtek a bajok.
Most após nekiesett, szétkapta mint foxi a lábtörlőt, hát láss csodát, a szerelő nem vette ki a régi riasztót, mellé tette az újat, valami valamivel összeért, mert nem is lett rendesen leszigetelve az elvágott drót (nem mind volt elvágva), meg félúton blankolt vezetékre forrasztgatta rá az új szerkezet kábeleit nagy gombóc ónnal, a szigszalag meg lemállot róla.
Csoda, hogy nem gyulladt ki
Szemét ki lett dobva, kókányolás megszüntetve, bontások zsugorcsővel szigetelve, kapott új központit, és láss csodát, indul
Válasz medikus #3423. hozzászólásáraAz se biztos, 206-s pugett feszt' leszívta, a villamosságis totózott rajta, mire a nagy csendben a műszerfalban apró kattogást hallott, aztán ott volt a hiba.
Alig lehetett hallani.
Válasz .Richard. #3421. hozzászólásáraFeltöltöttem a negatív sarut levettem. Csak az a baj elfelejt mindent ilyenkor. De majd meg látom most direkt nem használom.
Válasz Tomi81 #3418. hozzászólásáraKÖSSZ!
Közben beszereztem egy lakatfógót.
Van egy Seat ibizám és,ha többet áll lemerül az aksi.
Csak az a baj,hogy a +sarura megy 5 kábel így már majd ki tudom mérni melyiken megy áram. Azt az hova megy és mi szívja le
Válasz Maszek Zs #3415. hozzászólásáraMultiméter? Vagy kibányászod egy akksitöltőből ampermérőt. Ket kábel megy rá, nem nagy kaland kivenni.
Az ampermérőt sorba kötjük, azt ugye tudod.
Medikus vagy aki tudna ajánlani valamit amit az aksi negatív saru és a sarú közé tenni,hogy éppen mekkora ampert vesz fel valami. Mondjuk személy autóról van szó. Valami mindíg leszívja az aksit.
Csak,ha kiveszek egy biztosítékot ne kelljen méregetni,hanem csak ránézni. Hogy változott-e.
Válasz Gumóka #3411. hozzászólásáraBeraktam alul két oldalt csavarokat két oldalt, a zsalukövek közé ugyanezzel a gondolattal, hogy oda egy peremet csavarozok egy szög vasat, és feldeszkázom
Válasz bandigh #3408. hozzászólásáraBár a traktorhoz nem kell feltétlenül akna, viszont láttam olyat, hogy csináltak személyautóhoz aknát, amit teherkocsihoz is használtak, ott az akna aljától mérték vissza a teherautóhoz szükséges magasságot, aztán azon körbe belül felfúrtak egy szögvaskeretet, így azt bepadlózva máris elérte a kamion alját is az emberke.
Ha szükséges lesz esetleg az mtzhez, így lesz tuningolva
Kb Szemmagasságig ér, de a képen úgy látom 7sor zsalukő
Az alja nekem nem beton csak körbe a zsalukövek alatt.
Elnyel mindent, meg lehet állítani a magasságot egy kis homokkal
Én is 3 aknát megnéztem, ez maradt, nekem így jó. Tehát nem csak hasraütöttem, volt előtte teszt is
Azt meg nem is mondtad, hogy Ferrarid van...
Nekem is matekolni kellett, hely ugye véges, így 4m lett, hosszra kicsit szűk, de hát szegény ember vízzel főz...
Így, a 150 méllyel 90 szélesbe ki tudok nyúlni az autó széléhez, ez is tesztelve lett, nem gáz. Persze csinálhattam volna 120-ra is, de több szempontot figyelembe véve lett így.
Ennek is lesz majd hátránya, de előnye is, minden éremnek két oldala van...
A vasalást nálam is szaki végezte, a tervezést is, az építőanyag is megoldott, ahogy az ácsmunka is, ez mind családon belül marad
A kitűzéseket, méréseket, meg megoldottam a volt munkahelyem segítségével, így a legnagyobb méretbeli külömbség 5mm, ennyit tudtunk tévedni.
A vas szereléssel nem lenne gond Édesapám vasbetonszerelő. Úgy bevasalta a szenyvízaknát( tetjét)
Egyszer mondtam a havernak vigye el a sittet (Kamatsu árok ásoval)mire intettem neki már megfordult rajta.
Ahogy nézegettem errefele többnek 120cm széles van.
Plusz a zsalu kő az 150cm így a pince tömött falától 130cm lenne a széle folyó homok! Hát nem tudom! Plussz jó lenne egy 5m hosszú. Lehet marad a rámpa. Csak azalatt mindíg feküdni kell.
Válasz Maszek Zs #3398. hozzászólásáraNekem 90cm széles csak, a szögvassal lesz 100cm, mivel én autóhoz is terveztem, másrészt meg akácdeszkás lesz, ahhoz meg méterbe a legegyszerűbb alapanyagot találni.
Ez homok, látszik szakadt is, ezért van futóra végigvasalva, sarkoknál erősítve, 8-as vassal, a betonalapba 12-es van, a főalap 50 centi mély, 25 széles, a leendő oszloptartóknál 50-re szélesítve.
Viszont az akna közepébe ment a néhai tömöttfalú házalap, azzal szoptam is.
Mellette a garázs alatt van a szuterin, az annó csúszózsalus lett, mert az 2x is beszakat, azon egy egész ház van, stabil.
A mélysége 150cm lett, így nekem kényelmes.
De unokatesóméknál ugyanígy épült az akna, tulajdonképp az lett másolva, annyi, hogy nekik szélesebb, ők teherautókkal állnak a műhelybe, az is bírja lassan 20 éve, pedig ők talajvizes részen vannak, nekik kellett szigetelni is.
Nálam ez nem szükséges, mert ha itt feljön a talajvíz, akkor Solton eltűnt a templomtorony
Válasz mtz1221 #3395. hozzászólásáraPont a téglánál fog eltörni, ha teledobálod.
Ez 15-ös zsk, körbevasalva, függőben is, alatta meg 10 centi beton 6-os hálóval, a zsk alatt körbe 20 centi alapbeton. A külső alap 20-as, ugyanúgy vasalva végig, erre meg a faszerkezetes építmény.
Az akna vassal kötve lesz az aljzathoz is.
Tégla, építési törmelék a sóderágy alatt van.
Nem kell túltolni, tankkal senki sem fog szerintem dolgozni, a többihez meg elég ennyi.
Nekem építőmérnök adott tanácsokat, tehát nem hiszem, hogy össze fog dőlni.
Illetve kicsit erősebb betonnal dolgozunk.
Válasz Maszek Zs #3398. hozzászólásáraTálán 25ös zsalukő, mtz hátsó nyom belső széle, marad kB 5 5 centi, de megmérem
A falu dombján vagyunk, kötött talaj,itt valamikor nagyon rég bikaól volt, elég volt kiásni.
Még nem ömlött be, de remélem nem is fog. Zsalukőbe van pár szál vas, nem sok
Válasz ...:::Pisti:::... #3392. hozzászólásáraMilyen szélesre csináltad? Hányas zsalukőből van?
Falak milyen messze vannak a szélétől?
Vasat tettél bele?
Milyen talaj viszonyok vannak (nem omlott be)?
Milyen mélyre csináltad?
Egyenlőre ennyi
Válasz Tomi81 #3391. hozzászólásáraÉn 1y próbalkoztam egy munka mellett maszekoló ácsnál... Annyit mondott: fasza ez a kőris anyag...de majd akkor szóljak, ha vettem fenyőt...
Nekem az akna peremén 50es szögvas van síkba le engedve. A fenyő deszkák kicsit kiállnak, és simán elgurul a kocsi, egy lemez csíkon. Eddig el bírta. Igaz csak mtz.
Válasz Nyomasek Bobo #3389. hozzászólásáraÉn jól jártam, vagy 3éve csináltuk a vázat, sikerült 2ügyes ácsot keríteni. Most esélytelen lenne.
Nálunk az öcskös a bátor, én már a létrán is szédülök.
Szerintem nem kell annak a gurítónak olyan vastag sín. Sőt, valami jó széles csapággyal a betont se baszná össze.
De egy jó béka/kutya, ki hogy ismeri (hidraulikus emelő) is simán jó. Én is azt fogok venni. Cégnél úgy csináltuk. Raktunk alá annyi raklapot ahogy kívánta, rá deszka hogy vízszintbe legyen és ámen.
5289 hozzászólás
Válasz Maszek Zs #3438. hozzászólásáraAz enyém régi!De keress rá!Kamion Webshop pl!Elektronikusat ne vegyél!
Válasz medikus #3435. hozzászólásáraHol beszerezhető?
Válasz Ares 826 #3436. hozzászólására40 éves!Ahogy behozták az egybe fedeles akkukat.Az előtte levők 3v ig mértek.
Válasz medikus #3435. hozzászólásáraEz sem egy mai darab.
Válasz Maszek Zs #3433. hozzászólásáranekem ilyen van!300A-ig terhel,6-12voltos akkut!
Válasz ND #3431. hozzászólásáraItt is valami van csak itt lassabban merül át nézem az aksit,ha az jó. Akkor megyek tovább.
Válasz medikus #3427. hozzászólásáraKössz a tanácsokat!
Terhelővillát milyet ajánlanál??
Olyan létezik ami jó a kissebb és nagyobbhoz is?
Anyacsavar roppantóból melyiket ajánlanátok? Milyet érdemes venni?
Válasz medikus #3423. hozzászólásáranem biztos hogy van látható jele, hogy vmi csendben eszegeti az áramot.
99-es Yaris évi egy akksit elfogyasztott az utóbbi időben. Nem sokat ment, de amikor kellett volna, akkor sem, mert lenullázta az akksit.
Volt olyan, hogy tudtam, hogy kellesz, két napig töltőn volt az akksi, este beraktam, reggel már nem indult, minden lekapcsolva, semmi nem világított
A problémára most jöttünk rá.
Utólag beszerelt riasztó és központi volt benne, ami megadta magát pár éve. Elvittem szerelőhöz, tett bele akciósan újat, ment is egy darabig, de most utólag belegondolva utána kezdődtek a bajok.
Most após nekiesett, szétkapta mint foxi a lábtörlőt, hát láss csodát, a szerelő nem vette ki a régi riasztót, mellé tette az újat, valami valamivel összeért, mert nem is lett rendesen leszigetelve az elvágott drót (nem mind volt elvágva), meg félúton blankolt vezetékre forrasztgatta rá az új szerkezet kábeleit nagy gombóc ónnal, a szigszalag meg lemállot róla.
Csoda, hogy nem gyulladt ki
Szemét ki lett dobva, kókányolás megszüntetve, bontások zsugorcsővel szigetelve, kapott új központit, és láss csodát, indul
Válasz Gumóka #3429. hozzászólásáraMax testkapcsoló lesz a vége
Válasz medikus #3423. hozzászólásáraAz se biztos, 206-s pugett feszt' leszívta, a villamosságis totózott rajta, mire a nagy csendben a műszerfalban apró kattogást hallott, aztán ott volt a hiba.
Alig lehetett hallani.
Válasz medikus #3427. hozzászólásáraCsaknem!!
Válasz Maszek Zs #3424. hozzászólásáraElfelejt majd indulni!!!
Válasz medikus #3423. hozzászólásáraNem tudom még szerintem lesznek kérdéseim.
Válasz medikus #3423. hozzászólásáraLemaradt! Könnyen kideríted!Vedd le az akkusarut napokra!Ha visszateszed és nem indul,már tudod is,ki a hunyó!
Válasz .Richard. #3421. hozzászólásáraFeltöltöttem a negatív sarut levettem. Csak az a baj elfelejt mindent ilyenkor. De majd meg látom most direkt nem használom.
Válasz Maszek Zs #3422. hozzászólásáraAz lesz dög szerintem!Mikor valami leszívja,annak nyoma van!Világít egy égő pl!
Válasz medikus #3420. hozzászólásáraNem tudom fél éve vettem az autót. Akkor benne volt. És nem találok semmi erre utaló jelet.
Válasz Maszek Zs #3419. hozzászólásáraTöltsd föl 'saru levesz. Ha pár nap után leül cserés. Ha nem utánna méregess!
Válasz Maszek Zs #3419. hozzászólásáraHány éves az aksi?
Válasz Tomi81 #3418. hozzászólásáraKÖSSZ!
Közben beszereztem egy lakatfógót.
Van egy Seat ibizám és,ha többet áll lemerül az aksi.
Csak az a baj,hogy a +sarura megy 5 kábel így már majd ki tudom mérni melyiken megy áram. Azt az hova megy és mi szívja le
Válasz Maszek Zs #3415. hozzászólásáraMultiméter? Vagy kibányászod egy akksitöltőből ampermérőt. Ket kábel megy rá, nem nagy kaland kivenni.
Az ampermérőt sorba kötjük, azt ugye tudod.
Válasz ...:::Pisti:::... #3416. hozzászólásáraAknám
175 mély, 100 széles az akkád belseje
Medikus vagy aki tudna ajánlani valamit amit az aksi negatív saru és a sarú közé tenni,hogy éppen mekkora ampert vesz fel valami. Mondjuk személy autóról van szó. Valami mindíg leszívja az aksit.
Csak,ha kiveszek egy biztosítékot ne kelljen méregetni,hanem csak ránézni. Hogy változott-e.
Szerintem is mélyebbre csináld,
A 150 centi szerintem kevés, mondjuk én 185vagyok. Ki milyen magas attól függ
Válasz Gumóka #3411. hozzászólásáraBeraktam alul két oldalt csavarokat két oldalt, a zsalukövek közé ugyanezzel a gondolattal, hogy oda egy peremet csavarozok egy szög vasat, és feldeszkázom
Miért ilyen fontos, hogy milyen mély az akna? Ha kell, fel lehet állni valamire, de görnyedni szarabb.
Válasz bandigh #3408. hozzászólásáraBár a traktorhoz nem kell feltétlenül akna, viszont láttam olyat, hogy csináltak személyautóhoz aknát, amit teherkocsihoz is használtak, ott az akna aljától mérték vissza a teherautóhoz szükséges magasságot, aztán azon körbe belül felfúrtak egy szögvaskeretet, így azt bepadlózva máris elérte a kamion alját is az emberke.
Ha szükséges lesz esetleg az mtzhez, így lesz tuningolva
Válasz Gumóka #3407. hozzászólásáraA mélység talán nagyjából váll magasság alatt kicsivel. Az meg tényleg 150cm körül van.
Kb Szemmagasságig ér, de a képen úgy látom 7sor zsalukő
Az alja nekem nem beton csak körbe a zsalukövek alatt.
Elnyel mindent, meg lehet állítani a magasságot egy kis homokkal
Válasz Gumóka #3403. hozzászólásáraHa esetleg magasabb járgány van, akkor beteszel az aljába 4 raklapot, rá meg osb-t, hogy ne essen be közé semmi
Válasz Maszek Zs #3406. hozzászólásáraAzért azt számold hozzá, hogy az autó sem 150-en áll, így pont elférek alatta.
Én is 3 aknát megnéztem, ez maradt, nekem így jó. Tehát nem csak hasraütöttem, volt előtte teszt is
Azt meg nem is mondtad, hogy Ferrarid van...
Nekem is matekolni kellett, hely ugye véges, így 4m lett, hosszra kicsit szűk, de hát szegény ember vízzel főz...
Így, a 150 méllyel 90 szélesbe ki tudok nyúlni az autó széléhez, ez is tesztelve lett, nem gáz. Persze csinálhattam volna 120-ra is, de több szempontot figyelembe véve lett így.
Ennek is lesz majd hátránya, de előnye is, minden éremnek két oldala van...
A vasalást nálam is szaki végezte, a tervezést is, az építőanyag is megoldott, ahogy az ácsmunka is, ez mind családon belül marad
A kitűzéseket, méréseket, meg megoldottam a volt munkahelyem segítségével, így a legnagyobb méretbeli külömbség 5mm, ennyit tudtunk tévedni.
Válasz Gumóka #3403. hozzászólására150cm mély
Jó hát te alacsonyabb vagy.
A Ferari alá,hogy férnék be?
A vas szereléssel nem lenne gond Édesapám vasbetonszerelő. Úgy bevasalta a szenyvízaknát( tetjét)
Egyszer mondtam a havernak vigye el a sittet (Kamatsu árok ásoval)mire intettem neki már megfordult rajta.
Ahogy nézegettem errefele többnek 120cm széles van.
Plusz a zsalu kő az 150cm így a pince tömött falától 130cm lenne a széle folyó homok! Hát nem tudom! Plussz jó lenne egy 5m hosszú. Lehet marad a rámpa. Csak azalatt mindíg feküdni kell.
Válasz ...:::Pisti:::... #3399. hozzászólásáraNálam folyó homok homok van. És már kész épületbe szerettem volna.
És milyen mélyre csináltad?
Válasz Ares 826 #3400. hozzászólásáraLemezből milyen vastag bírna el egy rakott potkocsit?
A közművesek is hasznalnak athidalásra.
Válasz Maszek Zs #3398. hozzászólásáraNekem 90cm széles csak, a szögvassal lesz 100cm, mivel én autóhoz is terveztem, másrészt meg akácdeszkás lesz, ahhoz meg méterbe a legegyszerűbb alapanyagot találni.
Ez homok, látszik szakadt is, ezért van futóra végigvasalva, sarkoknál erősítve, 8-as vassal, a betonalapba 12-es van, a főalap 50 centi mély, 25 széles, a leendő oszloptartóknál 50-re szélesítve.
Viszont az akna közepébe ment a néhai tömöttfalú házalap, azzal szoptam is.
Mellette a garázs alatt van a szuterin, az annó csúszózsalus lett, mert az 2x is beszakat, azon egy egész ház van, stabil.
A mélysége 150cm lett, így nekem kényelmes.
De unokatesóméknál ugyanígy épült az akna, tulajdonképp az lett másolva, annyi, hogy nekik szélesebb, ők teherautókkal állnak a műhelybe, az is bírja lassan 20 éve, pedig ők talajvizes részen vannak, nekik kellett szigetelni is.
Nálam ez nem szükséges, mert ha itt feljön a talajvíz, akkor Solton eltűnt a templomtorony
Ha belefér, akkor a terheltebb részeknél nem lenne rossz a 8-as háló
Válasz mtz1221 #3395. hozzászólásáraPont a téglánál fog eltörni, ha teledobálod.
Ez 15-ös zsk, körbevasalva, függőben is, alatta meg 10 centi beton 6-os hálóval, a zsk alatt körbe 20 centi alapbeton. A külső alap 20-as, ugyanúgy vasalva végig, erre meg a faszerkezetes építmény.
Az akna vassal kötve lesz az aljzathoz is.
Tégla, építési törmelék a sóderágy alatt van.
Nem kell túltolni, tankkal senki sem fog szerintem dolgozni, a többihez meg elég ennyi.
Nekem építőmérnök adott tanácsokat, tehát nem hiszem, hogy össze fog dőlni.
Illetve kicsit erősebb betonnal dolgozunk.
Egy jó vasalás a lényege.
Válasz ...:::Pisti:::... #3392. hozzászólásáraHát a fenyő deszka egy fos oda, oda keményfából kell csináltatni!
Válasz Maszek Zs #3398. hozzászólásáraTálán 25ös zsalukő, mtz hátsó nyom belső széle, marad kB 5 5 centi, de megmérem
A falu dombján vagyunk, kötött talaj,itt valamikor nagyon rég bikaól volt, elég volt kiásni.
Még nem ömlött be, de remélem nem is fog. Zsalukőbe van pár szál vas, nem sok
Válasz ...:::Pisti:::... #3392. hozzászólásáraMilyen szélesre csináltad? Hányas zsalukőből van?
Falak milyen messze vannak a szélétől?
Vasat tettél bele?
Milyen talaj viszonyok vannak (nem omlott be)?
Milyen mélyre csináltad?
Egyenlőre ennyi
Válasz mtz1221 #3396. hozzászólására
Hát még semennyit, csak belehúztuk, hátha szükség lesz rá.
De a kis vas kályhám ontja a meleget
Válasz ...:::Pisti:::... #3392. hozzászólásáraPadló fűtés ? Az a 2 szál cső mennyit melegít ?
Válasz mtz1221 #3393. hozzászólásáraJa meg ahol ki be jársz,legalább 1 méter alap legyen fele megdobálva tégla darabokkal.Mert előbb utóbb letörik.
Válasz Tomi81 #3391. hozzászólásáraÉn 1y próbalkoztam egy munka mellett maszekoló ácsnál... Annyit mondott: fasza ez a kőris anyag...de majd akkor szóljak, ha vettem fenyőt...
Válasz Nyomasek Bobo #3384. hozzászólására6-os térháló 25 centi beton.Aknát meg előbb feltéglázni hogy ott legyen 50 centis beton a tégla felett.
Nekem az akna peremén 50es szögvas van síkba le engedve. A fenyő deszkák kicsit kiállnak, és simán elgurul a kocsi, egy lemez csíkon. Eddig el bírta. Igaz csak mtz.
Ilyen rend mondjuk azóta sincs
Válasz Nyomasek Bobo #3389. hozzászólásáraÉn jól jártam, vagy 3éve csináltuk a vázat, sikerült 2ügyes ácsot keríteni. Most esélytelen lenne.
Nálunk az öcskös a bátor, én már a létrán is szédülök.
Szerintem nem kell annak a gurítónak olyan vastag sín. Sőt, valami jó széles csapággyal a betont se baszná össze.
De egy jó béka/kutya, ki hogy ismeri (hidraulikus emelő) is simán jó. Én is azt fogok venni. Cégnél úgy csináltuk. Raktunk alá annyi raklapot ahogy kívánta, rá deszka hogy vízszintbe legyen és ámen.
Válasz Tomi81 #3388. hozzászólásáraMondjuk egy jóképű ifa alváz darabon talán elgurulna