Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Claas traktorok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Claas Lexion vélemények új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
- Karácsony új
- Haszonbérleti szerződés új
36 hozzászólás
Mazzotti ibisről tudtok véleményt mondani, vagy esetleg a mazzotti gépekről úgy általában? Az agro-tipp kft-ről mit tudtok mondani, van valakinek tapasztalata velük? Nézegettem ezt a mazzotti ibist, teljesen alap gépnek tűnik, sajnos csak 180 cm a hasmagassága, viszont ár-érték arányban nem tűnik rossz választásnak. Mennyi ilyen gép szaladgálhat a magyar szántóföldeken?
Válasz Bárány #33. hozzászólásáraSzerintem ment annyival.Panaszkodott,hogy már unja,13000 ha.ment abban a szezonban.
Válasz barazdabetyar. #32. hozzászólásáraAz 200 liter/ha-nál 21,6 km/h sebesség.
Válasz Szabi. #30. hozzászólásáraÉrdekesség képen pár éve volt popcorn kukoricám.Hívtam hidast(agrifac),bogár moly ellen fújtuk.Azt mondta, mindent 6-os fúvókával fúj 7 bar.-on.Úgy kopogott a kukorica levelén,mintha jégeső lett volna.Azt mondta,ki szokta nyitni az oldalsó ablakot,élvezi hallgatni a kopogó hangot.Ilyen cseppméretet,meg ekkora nyomáson nemigen viszi a szél.Nem is volt légzsákos.
Válasz Szabi. #30. hozzászólásáradehogy pattan, akkor az axiálpermetezők mit csinálnának? inkább az van, hogy bele tudsz fújni az állományba, szépen keveri, kavarja a zöld tömeget, talpig le tudsz fújni akár egy sűrű gabonába is.
egyébként jó gondolat, majdhogynem viharos szélbe is lehet vele dolgozni. dammantól se félnék, innen a sokadik ment el, és a sokadik +1 jött... szivattyú legyen egy a polcon, és ha fossa magát, akkor 1 óra alatt ki lehet cserélni tele tartálynál is (csőszorító nem árt ha van) az egyik ikerszivattyút, azt mehet a munka, foltozni meg ráér ez ember amikor nem kell dolgozni.
Ezek a légzsákok csodák még sem annyira jók ?
Túl erősen verik oda a vegyszert a növényre és arról “lepattan” ?
Azért gondolkodom a légzsákosba vagy akár légalagutasban, mert tavasszal örökké várakozom a szél miatt, éjszaka kell vegyszerezni, meg hasonlók....
Válasz GREVEN #28. hozzászólásáraEz nem nagy dolog, évi 1000 hektár, nem mondom hogy amazone jobb de mi 16000 hektár után, membránon kívül semmit nem cseréltünk rajta.
Válasz barazdabetyar. #26. hozzászólásáraSzerintem a Hardi az egyik hanem a legstabilabb permetező a piacon.
8 éves a mienk, most cseréltük benne az első csepegésgátlót.
Kapott tavaly egy szivattyú membrán cserét és kb véget is ér a lista amit javítottunk rajta.
Nem engedte még a vizet,de már esedékes volt, nem akartuk hogy szezon közepén kelljen.
Éves szinten kb 1000 ha körül fújogatunk vele.
Ha minden gépünk ilyen minőségű és stabil lenne, móka és kacagás lenne a gazdálkodás.
Válasz barazdabetyar. #26. hozzászólásáraA Horsch azért nem olyan régi permetezőgyártó, ha jól tudom, és mint ilyen, természetes hogy egy új típussal a bevezetése után több gond van, gyerekbetegségnek hívják, ki kell forrnia a konstrukciónak, kell a tapasztalat, ennyi.
Egyik ismerősék Horsch Leeb vontatottat vettek, még akkor amikor bejött, nekik például a szivattyú tartó törött le, többször. A keret lengéscsillapítása az baromi jó, totál vízszintben tartja a keretet.
Válasz *** HM *** #25. hozzászólásáraHát azért írtam,hogy egyenlőre.Hardi volt,az elbújhat mellette.Dammanndot 7 szezon után becserélte a volt tulaj egy új horsch ra.Traktorossal beszéltem,első évben több bajuk volt vele,mint a dammanndal 7 éven át.Egy dammanndos szaki szerint a horsh-al visszafele fejlődtek.
Válasz barazdabetyar. #24. hozzászólásáraEgyelőre
Majd változni fog ez mint sokminden mással eddig is....
Válasz Szabi. #22. hozzászólásáraItt egy 9000 literes vontatottat cseréltek önjáróra.Valami gond volt a motorral tán,de nem a permetező résszel.Beszéltem a tulajjal,mielőtt én megvettem.De Ő se,meg én se vennék mást egyenlőre.
Válasz Szabi. #22. hozzászólásáraEgy ismerősöm nemrég vett valami Mazzotti nevűt. 2,80-as hasmagassága van.
Válasz barazdabetyar. #21. hozzászólásáraFelénk nagyon problémások......
Válasz Szabi. #17. hozzászólásáraDammann?
Válasz Lackó #19. hozzászólásáraItt az öreg Berthoudot egy Hagie váltotta...
Válasz Szabi. #17. hozzászólásáraÉrdemben ehhez nem tudok hozzászólni, csak annyit, hogy a Hagie-t ne hagyd le a listáról. Én legalábbis a nitrosol adaptere miatt az összes többi fölé helyezem. Hogy müszakilag mi a sorrend, no idea.
Válasz Szabi. #17. hozzászólására170-175 cm hasmagasság az még kevés vagy szó-szó ??
Önjáró permetezőknél, miért csak pár cég gyárt légzsákok vagy légrásegítésest ?
Gondolkodom vásárlásán de vakon vagyok.
Hardi
Amazone
Horsch
Fő szempont, hogy gyorsan tudjon vonulni még aszfalton is, nagy tartály, legalább 28m keret, bele tudjon menni a napra, kuki táblákba is.
Önjáró permetező tapasztalatok kinek milyen van?
Régebbiek érdekelnek, abból is inkább a kisebb teljesítményűek.
Köszönöm
Válasz #14. hozzászólásra
A Hagie szerintem műszakilag gyengébb, mint a JD. Vezettem már, de még 15-16 km/h-s sebesség mellett is ment égre világra, az előre szerelt keret és az összkerékkormányzás kiborító együtt! Másrészről amikor aszfalton megy előtted 60-al, majd hirtelen állóra fékez elég megdöbbentően hajlanak a lábai! pedig zsír új gép volt! Nem tudom mi lesz vele 10 évesen, főleg amelyiken már 7500 literes tartály van...
Válasz #13. hozzászólásra
Pontosan. Még két dolog:
- a 49xx cserélhető felépítményes, így akár műkakit is ki tud szórni, akár két féle anyagból GPS-szerint helyre keverve.
- a JD legnagyobb előnye a légrugó, így akár 30km/h-val is tud permetezni! (ültem ilyenben ekkora sebességnél, elég durva.) Persze a fedettsége gyengébb, mint mondjuk egy profi légzsákosnak, de a területteljesítménye verhetetlen. Talán a Hagie-t lehet vele összemérni, de azt még nem láttam közelről munka közben.
Válasz #12. hozzászólásra
rengeteg. A 4000 az amerikai 78x0 gépek permetező változata: más alváz, de ugyanaz a traktor test és kabin, plussz permetezőcucc és F-16 futómű. 150 cm-es hasmagasság (kivéve 4920 és 4930, mert az 8520 ill. 8530 traktorok, és 125 cm-es hasmagasság), 3-4,5 m-es nyomtáv, csak elsőkerék kormányzás.
Ezzel szemben az 5430-as az egy európai gép, emiatt kisebb modell: 6930-as trakorból építették, komolyabb a permetezőtechnikája (hollandiában készül, ahol a vontatott JD-k is), összkerékkormányzása van, 180-300 cm-es nyomtáva, de csak 90 cm-es szabad magassága van! És alapvetően szélesebb abroncsai. viszont cserébe 2,55 széles közúton, és felfér egy trélerre! Itthonra nem az igazi, mert a naprában és a kukoricában nem megy el! nugateurópába tervezték! És vontathat pótkocsit, így kiviheti magával a vizet a földre...
A másik kérdésre válaszolva: a 4720 a 7820-as átalakítás, a 4730 a 7830-asé! Más motor, több elektronika, néhány év fejlesztés, de ennyi. (Állítólag igazán nagy különbség a súlyeloszlásban is van, és emiatt a 4730 kevésbé érzékeny az oldalra kúszásra, mint az elődei! Viszont nekünk egyik sincs, szóval ezt nem tudom sem megerősíteni, sem cáfolni. Még egy dolog van: csak a 4730 és 4830-as gépekre engedi a JD a hasmagassító betétek használatát, amivel a szabad magasság 190 cm-re növelhető!
nagyjából ennyi tudtommal...
Mi a különbség a 4000 és az 5000 szériaszámú önjáró JD permetezők közt ?
Mi a különbség a 4020-as és a 4030-asok közt ???
Válasz #7. hozzászólásra
A Gépbeállításoknál lehet valószínüleg a probláma. Ahol a vevő és a gép paramétereit adod meg azokat nézd át, mérd meg mégegyszer a keret és a kormányzott tengely közötti távolságot habár ezeket permetezőnél nem tudom ponotsan hogy jelöli, átfedés szabályozás bevan e kapcsolva.
Válasz #9. hozzászólásra
-ár
-kereskedő mennyire szimpi és mennyire számíthatsz majd rá ha baj van
-mire kell(nem egyformák)
-mennyi opciós lehetőséged van felszereltséget illetően
-melyikről van kevesebb rossz vélemény
-van e , lesz e készleten ha kell neked
-a Hagie-hez van injektáló keret amivel mehet a növény töve mellé a folyékony nitró(azt mondják a JD-hez nincs)
-melyik felhasználó barátabb
-és hát végül számít az üzemeltethetőségi költség is
Ezek tudatában könnyebb lehet a döntés...
Ha őnjáró felé lesekszik a paraszt milyen prok döntenek vlkinél a jd felé, másik felé.......... harmadik felé???
Kínálat van.....
Valóban a JD meg a H. lenne a legjobb választás ha összeveti a nagyparaszt a dolgokat ?
Válasz #7. hozzászólásra
Jd permetező?
Üdv.Van itt permetezős kolléga?Segitséget kérnék?Gyomirtózásnál nem pontos a automatával dolgozni,1 métert ráfed a forgón igy duplát kap.Kitések is se okosabbak nálamKészenléti nyomást is levettem,be-kikapcsolási időt is 0.3mp,meglasssitom a forgó előt még se pontos.Kapcsolom én ez igy bevált.
Köszi a válaszokat.
Válasz #5. hozzászólásra
Válasz #3. hozzászólásra
nekünk sok éve dolgozik bérbe ez a johni de szerintem és a pilóta elmeséléseiből leszűrve brutális gép ha kell fél méteres nyomban is elmegy paradicsomban persze előtte sokszor bejárta akkor 50mm után másnap elmegy!!
de ne bízd el magadat van egy határ neki is hogy elmerül na akkor 3 nagy JD húzza csak ki meg lapátolni órákig
volt hogy repülő kellett ez meg bent állt...........
stabil komoly gép!!
Én 3 évig dolgoztam jd-vel volt ahol méteres nyomot hagyott de símán ment de volt olyan is ahol alig tudott kikecmeregni kicsi vízfolton átszalad.Nálam sose akadt el.
ÜDv.Dolgozik valaki JD4730 önjáró permetezővel?Érdekelne,átmegy-e kisseb vízálláson,vagy jobb kikerülni?Kösz a tanácsokat.
Nekem nem negyon van önjáró permetező tapasztalatom.
Van valakinek üzemeltetési tapasztalata az önjáró permetezőről?