Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Támogatott tartalom
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
621 hozzászólás
Válasz ..MZ/X.. #119. hozzászólásáraKözjegyzői nyilatkozat: 14.080 Ft pénz volt.
Ma kötöttem volna biztosítást alvázszámra, erre kérik az adásvételit. Az nincs anélkül nincs biztosítás. Majd ha meglesz a közjegyző, akkor azt a papírt viszem, de szerintem olyat se láttak.
Vizsgaállomás meg ragaszkodna a közjegyzős nyilatkozathoz.
Válasz Sanyee #118. hozzászólásáraNem kell közjegyző, ha van egy 98 előtti tulajdont igazoló iratod. Adásvételi, de nekünk tsz vagyonkihozatali jegyzőkönyv is jó volt. Közjegyző amúgy megírja a papírt, ez a minimum, felénk 30 alatt szóba sem állnak az emberrel. Tanú nem kell.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogyha közjegyzőhöz megyek nyilatkozatot tenni (1998 előtt nálam van a gép), akkor nekem kell megírnom a papírt, amit ő hitelesít vagy ezt a közjegyző csinálja?
Tanunak vigyek magammal 2 embert?
Válasz kanyo #116. hozzászólásáraForgalomba helyezéskor csak az NKH jöhet szóba. Utána már lehet menni bármelyik vizsgabázisra.
Válasz UE-28 #115. hozzászólásáraKöszi! Még annyi hogy kpm vizsgára vagy sima vizsga bázis is jo!
Válasz kanyo #114. hozzászólásáraVan 2 db adás vételi szerződésed, és 1 kgfb-od ami már a vizsga napján biztosítja a vizsgáztatni kívánt gépet, ennyi doksival elmész vizsgázni.
Ott ki kell töltened néhány papírt, befizeted az ottani pénztárba a sarcot, tegyük fel sikeres vizsgát tesz a géped, ott kiállítják neked a műszaki adatlapot (hány kg a gép, mennyit vontathat, hány ccm, ezen adatok alapján írja be az okmányiroda a forgalmiba szereplő adatokat)
Elviszed eredetvizsgára a gépet.
A papírokat amikkel nekiindultál és amiket közben kapsz nyilván mindenhova vidd magaddal.
Ezután mész már az eredetiséget is bizonyító tanúsítvánnyal az okmányirodába, viszel minden papírt az adás vételitől az eredetvizsgás papírig mindent amit eddig gyűjtögettél.
Ott kapsz néhány csekket, amit befizetsz, visszamész a csekk tő példányaival az okmányba, és megkapod a rendszámot, forgalmit.
Ha törzskönyved is lesz azt postán küldik majd ki.
Válasz UE-28 #113. hozzászólásáraLehet erthetetlen vagyok de hogy menjek okmanyirodaba ha nincs adatlapom hogy menjek muszakira ha nincs semmi papirom csak adás vételi ha nincs muszaki nincs adatlap!
Válasz Celtises #110. hozzászólásáraAkkor hol volt, hol NEM volt
Válasz kanyo #109. hozzászólásáraMűszaki adatlapot az NKH vizsgabázisán állítják ki, nyilván a vizsgázás idején. Ha sikeres a vizsga akkor következik a vitatott eredetiségvizsgálat, ha az is kész mész az okmányirodába. Oda viszed szintén az érvényes biztosítást igazoló bizonylatot, az adás-vételi szerződéseket, és a műszaki adatlapot, illetve az eredetvizsgáról szóló tanúsítványt, és kapod a csekkeket, befizeted, visszamész, és adják a rendszámot, forgalmit.
Remélem nem kutyultam össze semmit...
Válasz kanyo #107. hozzászólásáraTörzskönyvet néhány héttel később postán küldik ki.
Érdekes szitu, mert vettem néhány pótkocsit, amiket 2 adás-vételivel vizsgáztattam le. Volt amihez adtak csekket (törzskönyv befizetés) és természetesen meg is kaptam, és volt amelyikhez nem kaptam, pedig eredetvizsgán is voltak, mondván csak üzembentartóként leszek a forgalmiba bejegyezve nem tulajként.
Ahány ügyintéző ez is annyiképpen van.
Nagy jelentősége azért nincs , mert ugyan úgy eladható, és átírható (tapasztalat)
Válasz UE-28 #106. hozzászólásáraHát a rövid távú cél a műszaki lenne. Rendszáma volt a tsz idejében, műszakija is.
Viszont nincs meg a papír se a rendszám.
Válasz ..MZ/X.. #108. hozzászólásáraAz jo! És műszaki adatlapot hol találok?
Válasz kanyo #107. hozzászólásáraTokmányiroda műszaki adatlapot és biztosítást kér. A törzskönyvet rendszámozás után küldik postán.
Válasz UE-28 #106. hozzászólásáraSziasztok! Szerintem az okmanyirodaba a törzskönyvet kérnek rendszám elött! Vagy?
Válasz Celtises #105. hozzászólásáraÜdv!
Nem írtad, hogy mi a célod vele, illetve volt e/ van e rendszáma!
Én a törvényes megoldások híve vagyok, de hallottam egy megoldást.
A tulajnak kerüljön elő az adás-vételi amivel a tsz-től vette, biztos meg van az
Ezek után, ha műszakilag a gép rendben van, kötsz rá egy kgfb-t, elviszed a megyei NKH vizsgabázisra és kapsz utána egy rendszámot az okmányirodában.
Vázaltosan ennyi.
Ki, hogy kezdene hozzá a következő esethez?
Adott egy traktor. Kihozták a tszből át sose íratták volt ahogy volt. Számla volt róla, de már az sincs meg.
Én megvettem a tulajától egy adásvételivel.
Mit csináljak? Nyilatkoztassam akitől vettem, hogy minden papírját elhagyta? Vagy bontsam el a gépet?
Ez engem is érdekelne. Pont ugyanez a problémánk német utánfutóval.
Válasz kanyo #100. hozzászólásáraHali!
Ha osztrákból való régi kocsi, akkor lehet nem is volt soha rendszáma. Ott régen ha korlátozva volt a sebessége 10-15-20km/h-ra , akkor nem kellett rá rendszám. Ha nincs forgalmija, akkor szerintem csak "szerkesztett" papírokkal megy üzembentartóival.
Válasz jocek26 #101. hozzászólásáraLehet bizony. Tokmányirodába bemész és elmondanak mindent.
Üdv!
Van egy traktor aminek un."szürke forgalmija" van. Még anno a tsz-es időkből maradt ez meg, háromszög rendszám volt rajta de azt le kellett adni. Vissza lehet ezt még műszakiztatni meg rendszámot kérni?
Sziasztok! Mit tudtok akkor ha külföldről behozott leadott rendszámú (külföldön lett leadva) de papír nélküli jo állapotú potkocsit hogy lehet itt forgalomba helyezni! Adás vételi van de más nincs!
Válasz Myrrdin #98. hozzászólásáraNem kell, ez biztos. Legalábbis itt fejérben nem kérnek rá. Most csináltunk így egy öreg kramer kistraktort és nem kellett.
Eleve nincs mire fizetni ugyanis nem volt forgalomban "telepi" gép, nem biztosítás köteles. Onnantól mikor forgalomba kerül kell fizetni utána.
Szerintem téged lehúztak mert ha nem volt előtte rendszáma akkor nincs fedezetlenségi, sőt zöldnél még soha nem is hallottam ilyenről.
Válasz ..MZ/X.. #97. hozzászólásáranem hiszem el , amikor én a zöld rendszámot intéztem másik gépre (eszközhordozóra) akkor kellett fedezetlenségit fizetnem jó de az más kategória
Válasz Myrrdin #96. hozzászólásáraOnnantól, hogy rendszám kerül rá 6-8000/év. Fedezetlenségit nem kell fizetni mert nem volt forgalomban.
Válasz ..MZ/X.. #95. hozzászólásáracsak egy kérdés ha 99 előtti adásvételit írsz akkor a biztosítás mennyi lesz majd?
Válasz blaci1985 #91. hozzászólására99 előtti adásvételi és működik üzembentartóival, nem kell eredetvizsga.
Viszont NKH műszakira kell menni, szóval alaposan fel kell készíteni a gépet.
Sziasztok! Van egy jo potkocsi de semmi papirja! Megoldás?
Válasz blaci1985 #91. hozzászólásáraÉn úgy tudom, hogy 2 adás-vételi szerződés kell hozzá, és azzal már hitelt érdemlően igazolod a jármű eredetét. Ezután kötsz rá egy kgfb.-t és elviszed vizsgára. Ha ez sikerült, akkor eredetiség vizsgálat (ez vita tárgya, többen azt mondják nem szükséges), ha az is meg van, akkor okmányiroda.
Kb egy 70 e ft költséggel számolj, amit 3 helyen fogsz otthagyni.
Válasz blaci1985 #91. hozzászólására szia minden megoldható lehet tudok segíteni!!
Sziasztok!
Van egy Mtz traktorom, amihez nincsen semmilyen papírom sem. A okmányirodai rendszerben alvázszám alapján nincs benne a traktor. Hogyan tudnám forgalomba helyeztetni, rendszámot szerezni rá? Mikor jöhetne szóba a közjegyző?Hol tudnék papírt szerezni?
Sziasztok!
Nekem olyan problémám van, a papír nélküli Mtz 80 ast nem tudom ideiglenes forgalomba helyeztetni mivel az okmányiroda rendszerében még szerepel a traktor. Pontosan egy felszámolt Tsz nevén van.Továbbá az is szerepel hogy ki van vonva a forgalomból és az is fel van tüntetve hogy értékesítve lett, de nincs meg az adásvételi szerződés. Ilyenkor hogy lehet forgalomba helyezni. Békés Megyében? Segítségeteket előre is köszönöm!
Válasz #88. hozzászólásra
Ez így igaz, adtam már el én is pótkocsit úgy, hogy üzembentartó voltam!
Válasz #87. hozzászólásra
Az "üzembentartó"-s forgalomba helyezésnél nincs bejegyzett tulajdonos (az állam sem),de szabadon el adhatod a járművet,az üzembentartó ez esetben tulajdonosi jogokkal is rendelkezik.Az új tulajdonost is csak üzembentartónak jegyzik be.
Az "üzembentartó" bejegyzés jelen esetben annyit jelent,hogy a tulajdon jog nincs tisztázva a jármű teljes múltjára nézve!
Sziasztok!
Egy igényesen felújított papírok nélküli kisdutrát szeretnék vizsgáztatni. Ha a lentebb leírt módon levizsgáztatom üzembentartó leszek, az meg olyan fura, hogy egy rakat pénzt és rengeteg energiát ráköltök egy gépre, s a tulaj nem én vagyok, hanem a magyar állam. Mi van, ha x év múlva kitalálják, hogy ez nem jó rendszer így, s az állam eladja az üzembentartónak x százezer Ft-ért az így futó gépeket? Akkor kifizethetek egy fél vagyont a saját traktoromért?
Az járható út e, ha valamely családom nevére vizsgáztatom le, s ha minden szépen lezajlott, pár hónap múlva megveszem tőle (az átírás költsége lassújárműnél nem túl vészes). Ez esetben én már tulajdonos leszek, vagy még mindig csak üzembentartó az állam tulajdonában? Ha tudtok segítsetek tisztázni a dilemmám.
Válasz #85. hozzászólásra
Címszavakban:
Műszaki vizsga:
-minden forgalomba helyezés NHK-s vizsga,melyet vagy a megyei vizsgabázison vagy kihelyezett vizsgán NHK-s vizsgabiztos végez.
-a rendszán típusa kb. 90LE-ig piros,felette fekete.
-eredmény: -JÁRMŰ MŰSZAKI ADATALAP egyedi forgalomba helyezési engedély + forgalomba helyezés előtti műszaki vizsgálat.
Okmányok:
-bármely okmányiroda:
-JÁRMŰ MŰSZAKI ADATALAP
-GFB szerződés
-adás-vételi sz.(itt jön a cifra)
-eredet vizsga
- ha minden okmányod időben,tulajdonosban folytatólagos bejegyeznek tulajdonosnak és megkapod az okmányokat és a rendszámot
- ha valami nem stimmel (pl.:hiányzik ez eredeti jármű okmány vagy az okmány meg van ugyan de nem az ott bejegyzett tulajdonostól van az adás-vételi akkor jön a lenti jogszabály:
326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
(7) A lassú jármű, a lassú jármű pótkocsija vagy a mezőgazdasági vontató forgalomba helyezésére irányuló kérelem elbírálása során a jármű tulajdonjogának hitelt érdemlő igazolása hiányában a származás-ellenőrzés elvégzése, valamint törzskönyv kiadása nélkül a forgalmi engedély és a rendszámtábla kiadható az üzemben tartó járműnyilvántartásba történő egyidejű bejegyzésével, feltéve, hogy a jármű magyarországi gyártására, vagy behozatalára 1999. január 1-jét megelőzően került sor, és a forgalomba helyezést kezdeményező ügyfél birtokába kerülése igazolt.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100326.KOR&celpara=#xcelparam
Ennek alapján kaphatsz üzembentartó bejegyzéssel okmányokat .Tulajdonosként nincs senki sem bejegyezve! NAGYON lényeges az "1999.jan.01. előtti" feltétel.
Ez egy könnyítés az idősebb járművek forgalomba helyezésére.
Akkor,hogy van most ez a forgalomba helyezés??Piros rendszámot legegyszerűbben?
Üdv.érdeklődnék hogy 4 éve behoztam egy mf 65 tipusu traktort slovénban volt még forgalmi engedélye, teljesen felujitottam, mennyiből àllna meg ujra forgalomba helyezése itt magyarorszàgon?
Válasz #80. hozzászólásra
nem kell 99 előtti dolog
csak azt kell nyilatkozni hogy 89 előtt ott volt már az országba.
de nem irok mostmár többet erről hivj ha akarsz valamit.
Válasz #80. hozzászólásra
Azért mert akkor üzembentartóival forgalomba helyezik pirosra. Nem kell eredetvizsga meg ilyen bohóckodás. NKH vizsga és megy a dolog.
Válasz #80. hozzászólásra
326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
(7) A lassú jármű, a lassú jármű pótkocsija vagy a mezőgazdasági vontató forgalomba helyezésére irányuló kérelem elbírálása során a jármű tulajdonjogának hitelt érdemlő igazolása hiányában a származás-ellenőrzés elvégzése, valamint törzskönyv kiadása nélkül a forgalmi engedély és a rendszámtábla kiadható az üzemben tartó járműnyilvántartásba történő egyidejű bejegyzésével, feltéve, hogy a jármű magyarországi gyártására, vagy behozatalára 1999. január 1-jét megelőzően került sor, és a forgalomba helyezést kezdeményező ügyfél birtokába kerülése igazolt.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100326.KOR&celpara=#xcelparam
Válasz #79. hozzászólásra
A 99 előtti adásvételi miért előny? miért lényeges?
Válasz #76. hozzászólásra
A hátszél az más dolog, de ne dicsekedj vele. Örülj, hogy ilyen lehetőséged van.
Ha 99 előtti az adásvételije akkor saját maga is el tudja intézni, nincs benne semmi szívás. Az megy tökre lényegtelen, hogy kitől vette, akár a szomszéd is lehet...
Válasz #77. hozzászólásra
nekem 150 volt.kezedbe a rendszám,sehová sem mégy.
Köszönöm a válaszokat! Akinek sikerült elrendezni kb. mennyiből jött ki?
Válasz #73. hozzászólásra
én is igy kezdetem és azt mondták nekem hogy nem lehet semmit csinálni mert nincs semmi papirom,nem is volt mondjuk.
de két hét mulva rendszámom lett nkh vizsgán is voltam.
bementem a kapun a másikon meg kijöttem megállás nélkül meg se kellett állni.
ez a nem mindegy.
Válasz #72. hozzászólásra
hello
debreceni vagyok tehát ne vagy messze
hivj fel, van hirdetésem.
itt nem irom le
de vettem egy trakit aminek egy adásvételije volt csak és rendszámos lett.
kell hátszél mert hivatalosan egyedül téged leszivatnak.
Válasz #72. hozzászólásra
sétálj be a megyei közlekedés felügylethez és megmondják.
Ha esetleg a pappírok nem stimmelnek, akkor eredetvizsga nélkül is megfogod kapni az üzembetartóit.
A piros rendszám lassú jármű ezért egy típus vizsga kell valszeg a megyei KPM állomáson.
Válasz #72. hozzászólásra
Legelső lépés, hogy beballagsz a helyi tokmányirodába. Ott utánanéznek az adatoknak és elmondanak mindent. Kelleni fog a forgalmi és az adásvételi. Készülj fel, hogy össze kell rakni rendesen a gépet mert NKH vizsgára kell majd vinni.
Válasz #71. hozzászólásra
Szabolcs megye. Mi ennek a menete?