Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- AKG támogatás új
- Direktvetés, no-till. új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- RS-09 eszközhordozó új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Használt szántóföldi permetező új
Cikkajánló
Marhatrágyát ilyen drágán még sohasem adhattak el
A régi közmondás szerint az ízlésről nem lehet vitatkozni.
Hirdetés
639 hozzászólás
Válasz Gumóka #488. hozzászólásáraKörnyezetvédelmi norma!
Válasz medikus #483. hozzászólásáraMotorszámra gondolsz, vagy a környezetvédelmi normára?
A környezetvédelmi norma csak az újonnan forgalomba helyezni kívánt gépjárműnél kötelesség, ami már volt forgalomba valahol, az nem lényeg.
Eredetvizsgánál van valami kiskapu azt hiszem a motorszámra, volt már példa motorcserés kocsi eredetvizsgára is, ami ki volt csiszolva.
Asszem ott záradékba jegyzi ezt.
Válasz Fero1 #486. hozzászólásáraMásik okmányiroda, 99 előtti adásvételivel ami a nevedre szól és üzembentartóira forgalomba helyezés mint lassú jármű.
Válasz vén cigány #477. hozzászólásáraSzia
Sajnos nem megy a dolog. Nem vizsgàztatjàk le a gépet
Sziasztok! Végigolvasgattam a dolgokat és látom, hogy traktor piros rendszámozása akkor sem gond, ha nincs forgalmija. Nálam hasonló eset, de IFA-ról van szó, magyarországi autó volt, de kikerült Ausztriába, ott lassú járműnek volt vizsgáztatva. Sajnos csak egy ideiglenes forgalmija van, eredeti okmányok nincsenek már meg, továbbá adásvételi. Mennyi eséllyel lehetne ezt forgalomba helyezni piros rendszámmal? Gondolom származásellenőrzés nemigazán lehetséges eredeti okmányok nélkül, ilyenkor szokták közjegyző előtt vagy hogy?
Válasz Gumóka #482. hozzászólásáraköszönöm, megpróbálom!
Válasz Gumóka #482. hozzászólásáraMotorba nem kötnek bele?
Válasz gabor.illes19 #481. hozzászólásáraElvben szerintem kell ide még egy kétnyelvű adásvételi a számla kiállítójának nevével és akkori dátummal, aztán mehet.
Bár ilyenben még nem vettem részt. Vámpapír szerintem ma már nem kell, de ezt a megyei nkh-n tudják, ha tudják...
sziasztok, egy régi traktort szeretnék forgalomba helyezni ami még 1998 ban érkezett az országba ausztriából vámkezelve. Akkor nem lett forgalomba helyezve, csak a typenschein-je és a vámpapírjai és a számlája van meg. Ezt forgalomba lehet még helyezni?
Válasz vén cigány #477. hozzászólásáraKöszönöm! Sajnos nincs iktatva sehol. Ma kaptam választ az 'ügyintézőmtől és kellene a régi forgalmi - ezt mondták.
Végigjárom amit írtál! Akkor az adásvételivel irány a közlekedési főfelügyelet.
Válasz Jrlacko #478. hozzászólására Én egy azóta is jó ismerőstől vettem kint egy pótkocsit.
Úgy csináltam, hogy eljött haza. Mint kölcsönadott. Utána vissza eredetvizsgára(nem tudtuk, hogy kell külföldre eladáskor kint)
Aztán kint rendőrségen a volt tulajjal átírattuk a nevemre, hogy a rendőrnek lett-e mondva a kivitel, nem tudom, mert Léván nincs magyar(szlovák forgalmi a nevemmel azóta is őrzött szuvenír). A többit itthon egy erre szakosodott koma intézte. (eredetvizsga, műszaki, biztosítás)
Válasz menyhartmate #475. hozzászólásáraSzia!
Személykocsinál ez úgy működött, hogy kellett egy kétnyelvű adásvételi, a régi forgalmi a műszaki könyvébe beletűzve.
Ezekkel lehetett biztosítást kötni, majd hatósági vizsgabázis, ott átolják, aztán okmányiroda a papírokkal.
Válasz Fero1 #476. hozzászólásáraMár sokszor le volt írva. Vissza kellene olvasni.
Először bemész a kormányhivatalba és megkérdezed nézzék már meg, hogy szerepel a traktor a nyilvántartásban. Valószínűleg nem.
Akkor írtok egy adás-vételit 1999 előttit egymás között. Vigyázni, hogy az akkori személyi azonosítók legyenek rajt.
Aztán ezzel beballagsz az okmányirodába és elindítod a folyamatot, üzembentartói engedélyt kapjál a traktorra és lassú járműként.
Vagyis először a megyei közlekedési felügyelettel konzultálj, vidd magaddal az adás-vételit.
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni. Édesapámnak van egy Mtz 550-es traktorja. Amikor megvette a Tsz-től háromszög rendszám volt rajta. Forgalomba is volt helyezve. Apu nem kapta meg a forgalmi engedélyét, mert aki járt vele az elkeverte valahova. Adásvételi van valahol amit másik közeli hozzátartozóm nem akar nekem oda adni... már több mint egy éve.
Letudom műszakiztatni ezt a traktort valahogyan? Megmondom őszintén semmi törvénytelen dologba nem szeretnék bele menni.
Egy rendőr haverom említette tavaly, hogy zöld rendszámmal jobban járnék mert nem húz pótkocsit. Viszont olyanokat olvasok hogy traktorra nem adják ki. Mit tudtok mondani? Segítsetek kérlek.
Üdv;
Fero1
Üdv!
Szlovákiából szeretnénk traktort behozni (Deutz Agrocompact), lassú járműként szeretném levizsgáztatni. Be tudom hozni lábon mivel nincs messze tőlem (30km). Érvényes szlovák papírjai vannak.
Kérdés: Mi lenne a menete a magyar forgalomba helyezésnek?
Válasz prütyi #473. hozzászólásáraKarter fölött az adagolofelöl
Válasz medikus #472. hozzászólásáraAz öntvénybe pontosan hol?
Válasz máris szomszéd #470. hozzászólásáraLemezen,meg beütve az öntvénybe!
Válasz Tomszi #469. hozzászólásáraAz nem lehet... Mo-on ilyen nincs!
Válasz csontii #468. hozzászólásáraAdják hozzá a nyúlványt és ha szerencsés vagy a motorszám szegecselt lemezen van.
Válasz csontii #468. hozzászólásáraMi lenne? Használd már a fantáziádat! Hozzáigazítja a papírhoz, nem autó.
Válasz Adamkah94 #467. hozzászólásáraAlvázszámmal,motorszámmal mi lesz?
Válasz dávidka234567 #465. hozzászólásáraVeszel papirt és màr is lesz vannak hirdetve néha (de van jofogason egy csávo mtzket bont azt hivd fel havonta bont egyet)
Válasz dávidka234567 #465. hozzászólásáraGondoltad tulajdonjogot is kapsz?Örülj hogy rendszámot kapsz!
Válasz csontii #464. hozzászólásáraAzokkal a megoldások tulvavagyok azt hittem van más aki tud segiteni
Válasz dávidka234567 #463. hozzászólásáraAkkor gondolom megtaláltad a megoldást,mert legalább kétszer le van írva.
Válasz csontii #462. hozzászólásáraMár vissza olvastam
Válasz dávidka234567 #461. hozzászólásáraHa vissza olvasol kapsz választ a kérdésedre.
Valaki tud segíteni mtz 82 nincsenek papírjai de szeretném lemüszakiztatni
Nem unios orszagbol pl szerbiabol lehet venni behozni uj jd trakit vamilyen modon vagy hasznaltnak minositve?
Marcsak azert kerdezem mert azok nincsenek tele dpf adblue szarsagokkal.
Üdv !
Tud valaki megoldást új, 2018-as MTZ 82.04-es traktor forgalomba helyezésére ?
Berold
Válasz brabolt #457. hozzászólásáraOlvass kicsit vissza, kb 10x lett eddig leírva.
Sziasztok.
Vettem egy öreg 50 mtz-t papírok nèlkül adàsvètelivel, mi lenne a menete hogy rendszàmot kapjon hivatalosan?
Köszönöm a vàlaszokat előreis!
Válasz csoppika #455. hozzászólásáraTermészetesen én teljesen hivatalosan csinálok mindent (hiszen minden rendben van ),én csak arra utaltam a mély pénztárcával,hogy nem lesz kevés a befizetendő összeg !
Válasz pannoncondor #454. hozzászólásáraNe mondj ilyet... Mo-on ilyen nincs...
Gondold végig, ki ellenőriz kit...oszt hol mit lehet megoldani...
Gyanítom ez a forgalomba helyezési jogszabály változás csak az újként forgalomba helyezendő gépekre vonatkozik,különben mégis hogyan lehetne ezeket a japán matuzsálemeket lepapírozni ? Én most beszéltem az enyém miatt az NKH-s emberrel,és azt mondta tárt karokkal várnak a műszakin. Na meg gondolom mély pénztárcával ! :)
Válasz T.f. #452. hozzászólására
Válasz vén cigány #451. hozzászólására326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
46. §
(7) A lassú jármű, a lassú jármű pótkocsija vagy a mezőgazdasági vontató forgalomba helyezésére irányuló kérelem elbírálása során a jármű tulajdonjogának hitelt érdemlő igazolása hiányában a származás-ellenőrzés elvégzése, valamint törzskönyv kiadása nélkül a forgalmi engedély és a rendszámtábla kiadható az üzemben tartó járműnyilvántartásba történő egyidejű bejegyzésével, feltéve, hogy a jármű magyarországi gyártására, vagy behozatalára 1999. január 1-jét megelőzően került sor, és a forgalomba helyezést kezdeményező ügyfél birtokába kerülése igazolt.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100326.KOR&celpara=#xcelparam
Válasz Fe ró #443. hozzászólásáraSpeciel én a Közlekedési hatóságtól, kértem véleményt.
Vagy öt évvel ezelőtt.
Volt egy tüntetés és azután döntöttek, arról hogy a túlkoros járműveket, hogy lehet üzembe helyezni. Van erről valahol jogszabály is.
Válasz Tomszi #448. hozzászólásáraNem csak mtz-re van kihegyezve, hanem minden olyan gépre ami még nem volt forgalomba és nem felel meg az előírásoknak. Meg éppenséggel mtz-ből 10x annyi van raktárkészleten, mint bármely más gyártó új gépéből Magyarországon.
Az egyéb részleteket azért jó lenne tisztázni. Lehetséges, hogy akinek van régi gépe rendszám nélkül és még le tudja vizsáztatni az most tegye meg, mert 2020 után még komolyabb feltételek lesznek (stage 5), akár a piros rendszámnál is.
A kínai trakikat sem lehet vizsgáztatni ezt mondták a forgalmazónál.
Válasz Sanyee #447. hozzászólásáraKösz :)
Ez a forgalmazó közleménye :)
Ám legyen így :) Csak zárójelben kérdezem, miért az MTZ-re van kihegyezve ez a dolog. Tudom hogy ez a link az MTZ-k forgalmazójának oldala, meg hogy a többi traktornak jobb a kibocsátása.
Én azért majd kíváncsi leszek rá hogy év végére hány MTZ-t helyeznek forgalomba majd :) Én valahogy hitetlen vagyok, ahol az IFÁt le lehetett piros rendszámozni...
Válasz Tomszi #442. hozzászólásáraTessék, egyenesen a hivatalos forgalmazótól:
http://www.belmtz.hu/2017/12/06/jogszabaly-valtozas/
A honosítás lehet, hogy csak EU-n belül működhet. És amit behoztak az biztos nem volt sose rendszámos.
Válasz jocika0502 #424. hozzászólásáraA volt tulajdonossal íratsz egy közjegyzői nyilatkozatot, hogy már 98 előtt a tulajdonába volt és neked van tőle egy 2011-es adásvételid. Így már teljesen törvényes a dolog. Egy 20-as alatt meg is úsztad.
Eredetvizsgát fognak csinálni (még ha nem is kéne), ott a számok stimmeljenek.
Válasz vén cigány #440. hozzászólásáraHa megye székhelyen laksz vagy mondjuk Baján akkor helyben!
Csak NKH!
Hatósági vizsga
Eredet vizsga
Okm iroda
Válasz Fe ró #443. hozzászólására!
Azért mindig van olyan fórumozó aki meg erősít,hogy az elmúlt 12 év nem volt hiába!
Válasz völgyibozso #434. hozzászólásáraSzia Bozso!
Van sok okos ember!
A tolnai Dutras.
Válasz prütyi #441. hozzászólásáraHasználtként mindenképpen forgalomba helyezhető az MTZ, is.
Az új MTZ forgalombahelyezhetőségi mizériáról én nem láttam még jogszabályt, keresni nem fogom, az MTZ-s témába berakott Agromashexpo interjú se mondott semmi konkrétumot.
Én jelenleg is NKH vizsgabázison dolgozótól hallottam hogy lassú járműnek lehet, mert megfelel a motorra vonatkozó előírásoknak, pontosan nemtudom.
És, ha már egy másik országban forgalomba helyezték azt a traktort akkor használtként behozva (tehát gyakrolatilag behozva) itthon forgalomba helyezhető. tehát ha az MTZ gyár Fehéroroszországban lerendszámozza őket, és úgy hozza be, itthon meg honosítják vagy hogy mondják, és kapja a piros rendszámot. És semmi törvénytelen nincs benne, nem az MTZ-vel kivételeznek.
Válasz ..MZ/X.. #439. hozzászólásáraÉn is azt hallottam hogy piros rendszámra nem vonatkozik.Az új gépeknél elhiszem hogy korlátozni akarnák,de ami az országban röfög már 20-30-40éve az már sosem lesz tier4 besorolású de attól függetlenül ugyan úgy használni fogják továbbra is. Valakinek nagyon szúrhatja a szemét az mtz,de érdekes módon annyi rohadt fiatal diesel kocsit látok úgy füstölni mint egy gyárkémény,ahhoz képest az 52-es mtz-énk az semmi.
Válasz völgyibozso #434. hozzászólásáraVan egy pótkocsim. Leadtam a rendszámot, kivonattam a forgalomból.
Lassú járműre szeretném vizsgáztatni.
Ezt helyben meglehet oldani?