Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR414.08 FtUSD399.68 FtCHF436.3 FtGBP490.92 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
A több ezer hektáros nagy gazdaság gépe, akkor is átmegy, ha itt-ott csepeg.
A kisgazda, na adj isten 10 ha alatti meg szívni fog, ha valahol "könnyzik". És fizessen ki több tízezer ne adj isten száz ezer forintot vagy vegyen újat, de nincs pénze vagy hagyja abba a gazdálkodást???
Sokan örülnek, ha tudnak venni egy használt permetezőt...
Mi a "lófaszt" akarnak vizsgálni egy régi elavult rendszerű permetezőn.?????????? (hiper-modern műszerekkel)
A régebbi gépjárműveken sem néznek minden paramétert a zöld kártyánál!!!!
Tisztelt Növényvédő Kamara!Az alábbiakban leírtak a szakmaiságot képviselik ez ellen nincs is semmi kifogásolni való.De a benne megfogalmazottakban már van némi elgondolkodtató.A NAK részéről kihátrálás:az ügy mögül nem véletlen,gondolkodjunk egy kicsit:-a földművesekkel kifizetett plusz tagsági díj,a szaktanács adói szereződés stb.Ezek után már a megyei NAK szerveztek nem merték bevállalni hogy ezt is letolják a gazdatársadalom torkán.
A Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamara
területi szervezetei részére
Tárgy:
Tájékoztatás a permetező gép felülvizsgálat rendjének változásáról a 7/2016. (X.28.) FM rendelet (43/2010. mód.) által
Tisztelt Megyei Elnök Asszony/ Elnök Úr!
A 84/2015. (XII.17.) FM rendelettel módosított 43/2010. (IV.23.) FVM rendelet a Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamarát jelölte ki a növényvédő gépek kötelező időszakos műszaki felülvizsgálatának végzésére.
A kamara jogszabályi kötelezettségének eleget téve a jogszabályban meghatározott szempontok szerint kidolgozta és mára létrehozta a felülvizsgálatot végző műszaki állomás hálózatot. A rendelkezésére álló rövid idő ellenére a kamara minden tőle telhetőt megtett azért, hogy határidőre a teljes országos lefedettséget biztosító 24 mobil állomásból álló rendszer működőképes legyen. Mára 10 db mobil felülvizsgáló állomás kompletten elkészült, és működik. További 8 állomás eszközei megvásárlásra vagy szerződéssel lekötésre kerültek, szállításuk folyamatban van, és várhatóan november közepéig működésre készen a rendszer rendelkezésére állnak. 6 db állomás beszerzésének vagy újjászervezésének előkészítését az októberre kialakult bizonytalan helyzetre való tekintettel felfüggesztettük. A rendszer felállítása a kamara kizárólagos tulajdonában lévő MANOK-Növényorvos Kft., valamint az alállomás üzemeltetők magántőkéje felhasználásával történt ez idáig 240.000.000 Ft- befektetése mellett mindennemű állami forrás igénybevétele nélkül. Műszaki felülvizsgálat igénylését 2016. október 11-ig 2016 termelő rendelte meg, 356 db növényvédő gép műszaki vizsgáztatása hivatalosan megtörtént.
Amint azt már korábban megtapasztalhattátok Ti is, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeti támogatása után egyes megyéi, radikális megyei elnökei követelésére keményen kifogásolni kezdte a növényvédő gép műszaki felülvizsgálat feladatot, valamint annak megvalósított gyakorlatát, díjtételét, és kifogást emelt a növényvédelmi tevékenységről szóló 43/2010. FVM rendelet ellen. Több egyeztetés történt a NAK és a Növényorvosi Kamara között az ügyben, amin néhányszor az FM és a NÉBIH NTAI képviselői is részt vettek. Az egyeztetések eredménytelenek maradtak.
Meg kell említeni, hogy több államtitkár mellett a NAK elnöke is személyesen jelen volt 2014. november 28-án azon a szűk körű egyeztetésen, ahol a permetező gép felülvizsgálat körvonalait az érintett felek lerakták. Akkor a NAK elnök támogatásáról biztosította a tevékenységet a Növényorvosi Kamara feladataként. A tárgyaláson részt vett felek mindegyike (így a NAK elnöke is) tisztában kellett, hogy legyen a permetező gép felülvizsgálat 43/2010. FVM rendelet ide vonatkozó 3. mellékletében meghatározott műszaki szempontjaival és paramétereivel, valamint e feladat végzésének hozzávetőleges költség szintjével, amit a 63/2012. VM rendelet tartalmaz arra az esetre, ha állami szerv végzi e feladatot. A kamara által megalkotott díjtétel átlagában alatta marad az említett rendeletben meghatározott hatósági díjtételnek, és információink szerint európai összehasonlításban alsó középkategóriás árnak számít.
A NAK elhatározta, hogy megtámadja a jogszabályt, és az általuk példaként felhozott lengyel rendszer hazai bevezetését szorgalmazza, ami szerintük egy szemrevételezésen alapuló egyszerű és olcsóbb felülvizsgálat. Egy ilyen rendszer hazai bevezetése véleményünk szerint komoly visszalépést és egy nagyon veszélyes útra tévedést jelentene a hazai jogalkotásban. Mindez az Európai Uniós irányelv figyelmen kívül hagyását jelentené.
Időközben tisztázódott, hogy a lengyel felülvizsgálati rendszer közel sem olyan egyszerű, ahogyan azt egyesek elsőre állították, magyarországi adaptálása nem lehetséges. Információink szerint ráadásul Lengyelországban állami pénz is segíti a feladat végzését. Ami pedig a hab a tortán: a lengyelek is készülnek annak az uniós igényeket kielégítő rendszernek a megvalósítására, amit hazánkban politikai nyomásra most akarnak felszámolni!
A NAK elnöke augusztusban levelet intézett Fazekas Sándor FM miniszterhez, amelyben kérte a jogszabály megváltoztatását. Ezzel párhuzamosan a NAK a színfalak mögött egy még erősebb politikai lobbi tevékenységet indított be az FM véleményének megváltoztatása érdekében. Szeptember végéig minden információnk azt jelezte, hogy a miniszter kitart a szakmai álláspont mellett, és nem változtat a jogszabályon. Október közepén kaptunk először hírt arról, hogy ellenzőink elérték céljukat, és a miniszter álláspontját megváltoztatták. A miniszter korábbi szakmai álláspontját felülírta egy a szakmaiságot figyelmen kívül hagyó politikai döntés.
Mindezek eredményeként rohammunkában zajló kétlépcsős jogszabály módosítás kezdődött, amelynek első részében a jogalkotó a 71/2016. (X.28.) FM rendelettel módosította a 43/2010. FVM rendelet növényvédő gép felülvizsgálatra vonatkozó 35. és 36 §-át, valamint törölte a 3. melléklet „Növényvédelmi gépek felülvizsgálata” rész 1-5. pontjait. Várhatóan egy második lépésben kidolgozza a felülvizsgálat új hazai rendjét. A hazai jogalkotó igen nagy feladat előtt áll, fából vaskarikát kell teremtenie!
A 43/2010. rendelet érintett részei a következők szerint módosultak:
Növényvédelmi gépek
Módosítás előtt:
35. §93 (1) A növényvédelmi szolgáltatás és árutermelés során használt növényvédelmigépeken – a kézi, illetve háti növényvédelmi berendezések kivételével – háromévente a 3. melléklet szerinti időszaki felülvizsgálatot (a továbbiakban: felülvizsgálat) kell végezni.
(2) A növényvédelmi gépek felülvizsgálatát kérelemre a Növényorvosi Kamara által üzemeltetett felülvizsgáló állomások (a továbbiakban: felülvizsgáló állomások) végzik el. A felülvizsgálat elvégzésére feljogosító tanúsítványt az Intézet adja ki.
(3) A felülvizsgálat rendjét és az Intézet által tanúsított felülvizsgáló állomások jegyzékét az Intézet javaslatára a NÉBIH a honlapján teszi közzé.
(4) A Növényorvosi Kamara a vizsgált növényvédelmi gépekről és a felülvizsgálat eredményéről naprakész nyilvántartást vezet, amelyhez folyamatos hozzáférést biztosít a NÉBIH, valamint a megyei kormányhivatalok részére.
(5) 2016. november 26. napját követően a három évnél idősebb, nem felülvizsgált, vagy felülvizsgálaton nem megfelelt növényvédelmi géppel növényvédelmi tevékenységet végezni tilos.
36. § (1)94 A permetezőgépnek minden munkavégzés alkalmával meg kell felelnie a 3. melléklet szerinti permetezés-technikai követelményeknek. Ha a permetezőgép a követelményeknek nem felel meg, a megyei kormányhivatal a munkavégzést a hiba kijavításáig leállítja.
(2) A növényvédelmi gépet munkavégzés után meg kell tisztítani.
Módosítás után az előző helyett (7/2016. (X.28.) FM rendelet (43/2010. mód.) szerint):
35. §94 A növényvédelmi szolgáltatás és árutermelés során használt növényvédelmi gépeken - a kézi, illetve háti növényvédelmi berendezések kivételével - háromévente időszaki felülvizsgálatot (a továbbiakban: felülvizsgálat) kell végezni.
36. §95 (1) A permetezőgépnek minden munkavégzés alkalmával meg kell felelnie a kereszt- és hosszirányú szórásegyenletesség permetezés-technikai követelményének, valamint a biztonságos munkavégzés előírásainak. Sérült, csöpögő berendezéssel munkát végezni tilos.
(2) Ha a permetezőgép a követelményeknek nem felel meg, a megyei kormányhivatal a munkavégzést a hiba kijavításáig leállítja.
(3) A növényvédelmi gépet munkavégzés után meg kell tisztítani.
3. melléklet a 43/2010. (IV. 23.) FVM rendelethez
Növényvédelmi gépek típusminősítési eljárása és felülvizsgálata105
Módosítás előtt:
Növényvédelmi gépek felülvizsgálata107
1.108 A felülvizsgálatot az Intézet tanúsítványával rendelkező állomások végezhetik. A felülvizsgálatra kerülő növényvédelmi gépekkel szemben támasztott követelményeket, az ellenőrzési és vizsgálati módszereket, a felülvizsgálatok során alkalmazandó mérőeszközök és vizsgálóberendezések jellemzőit, továbbá a felülvizsgálatról készítendő jegyzőkönyv mintáját a 9. függelék tartalmazza.
2. Az állomás működése akkor tanúsítható, ha
a) legalább középfokú szakirányú végzettséggel rendelkező, továbbá az Intézet által szervezett rendszeres képzésen részt vevő vezetővel,
b) a feladatra célirányosan felkészített, legalább 1 fő szakmunkással,
c) a 9. függelék szerinti mérőberendezésekkel és eszközökkel rendelkezik.
3.109 A növényvédelmi gépek felülvizsgálatára szóló jogosultság megszerzéséhez a 7. függelék szerinti pályázati űrlapot kell benyújtani az Intézethez, amely a kérelem alapján kiadja a 8. függelékben foglalt tanúsítványt meghatározott díj befizetését követően.
4.110 Felülvizsgálatra a növényvédelmi gép tulajdonosának a növényvédelmi gép működési engedélyének lejártát megelőzően kell jelentkeznie. A jelentkezést az állomás címére kell beküldeni, amely értesíti a növényvédelmi gép tulajdonosát a felülvizsgálat időpontjáról. A felülvizsgálat elvégzéséig a növényvédelmi gép rendeltetés szerint használható.
5.111 Ha a felülvizsgálat eredménye megfelelő, az állomás kiadja a 10. függelék szerinti, a növényvédelmi gép működési engedélyét igazoló matricát. Ha a növényvédelmi gép állapota a felülvizsgálat eredménye alapján nem megfelelő, a növényvédelmi gép működési engedélyt nem kaphat.
Módosítás után az előző helyett (7/2016. (X.28.) FM rendelet (43/2010. mód.) szerint):
Növényvédelmi gépek felülvizsgálata109
1-5.110
További módosítások a rendeletben nem történtek.
A módosítás értelmében a rendelet a továbbiakban nem rendelkezik arról, hogy ki végzi a feladatot, és nem rendelkezik a műszaki felülvizsgálat menetéről.
Várhatóan második lépésben dönt a jogalkotó a felülvizsgálat módjáról. A hírek szerint ez szemrevételezéssel (!!!!!) történik majd, esetleg manuális eszközök (mérőhenger stb.) segítségével. Esély van arra, hogy ezzel is a növényorvost, esetleg kamaránkat akarják megbízni. Ha ez így történik, erről majd nagyelnökségi ülés keretében megfogalmazzuk álláspontunkat.
A Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamara elnöksége 2016. október 18-án ülésezett. Álláspontja az, hogy végleges döntéséig meg kell várni a felülvizsgálat új rendjéről szóló jogszabály megjelenését.
Jelen jogi állás szerint a kamara Növényvédő Gép Ellenőrző Állomása ugyan akadály nélkül végezheti tovább a permetező gép vizsgálatot, de ez már ilyen módon nem kötelező a gazdálkodók részére, és joghatása nincs.
Át kell gondolni, hogy a már meglévő és működő mobil állomásokkal mi legyen. Az elnökség egyetértésben az NGEÁ-val arra az álláspontra helyezkedett, hogy az elkezdett munkánkat feladni nem szabad. A felépített állomás hálózatot veszni hagyni nem szabad. Az új helyzethez igazodva a meglévő állomásokkal a permetező gép műszaki felülvizsgálati tevékenységet önkéntesen igénybevett szolgáltatásként folytatni lenne célszerű. A meglévő állomások is ezt a megoldást támogatják. Gondolataink szerint a felülvizsgálatot minőségbiztosítással is megerősítve nagyon komoly súlyú szolgáltatást tudunk ajánlani a gazdáknak, és reményeink szerint egyre több gazda ezt fel fogja ismerni, és igénybe fogja venni. Ennek elősegítésére, a gazdatársadalom szemléletének alakítására kérni fogjunk minden kamarai tagunk aktív közreműködését.
Fel kell tenni az egyelőre költői, de belátható időn belül várhatóan élesen felmerülő kérdést:
Ki vállalja a felelősséget azért, ha a magyar mezőgazdaság, a magyar gazdák hátrányos helyzetbe kerülnek a kierőszakolt, kellően át nem gondolt jogszabályi visszalépés következtében előálló kiszámíthatatlan helyzetért?
Erre a kérdésre pillanatnyilag nem kívánunk válaszolni. Viszont úgy látjuk, reális az esély arra, hogy eljön a pillanat, amikor a magyar kormányzatnak ismét napirendre kell venni az EU szabványoknak megfelelő növényvédő gép műszaki felülvizsgálat kérdését. Erre az esetre ajánljuk a kormányzatnak azt, hogy abban a pillanatban, amikor ez aktuálissá válik, a kamara megőrzött felülvizsgáló állomás rendszere ki fogja segíteni a magyar kormányzatot és a magyar gazdákat, és be tud lépni a feladat végzésére.
Kérjük megyei szervezeteinket, hogy jelen tájékoztató levelünk szerint informálják tagjainkat a permetező gép felülvizsgálattal kapcsolatban kialakult helyzet jelen állásáról. A további fejleményekről folyamatosan újabb tájékoztatást fogunk küldeni. A szükséges döntéseket nagyelnökségi ülés keretén belül fogjuk meghozni.
Tisztelettel kérjük minden területi szervezetünk, valamint tagságunk együttműködését, szakmánk összetartását és kitartását!
A Magyar Közlöny 166. számában megjelent miniszteri rendelet szerint, a jogalkotó a 71/2016. (X.28.) FM rendelettel módosította a 43/2010. FVM rendelet növényvédő gép felülvizsgálatra vonatkozó 35. és 36 §-át, valamint törölte a 3. melléklet „Növényvédelmi gépek felülvizsgálata” rész 1-5. pontjait.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy jelenleg a rendelet nem rendelkezik arról, hogy ki végzi a felülvizsgálatot, nem jelöl ki határidőt, és a vizsgálat módját és paramétereit is nyitva hagyja. Szinte biztos az is, hogy a Növényvédő Mérnöki Kamara kezéből kikerül ez a feladat.
Ahogy arról portálunk is többször beszámolt, jogszabály írja / írta elő a permetezőgépek kötelező felülvizsgálatát. A 84/2015. (XII.17.) FM rendelettel módosított 43/2010. (IV.23.) FVM rendelet a Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamarát jelölte ki a növényvédő gépek kötelező időszakos műszaki felülvizsgálatának végzésére. A rendszer felállítása a kamara kizárólagos tulajdonában lévő MANOK-Növényorvos Kft., valamint az alállomás üzemeltetők magántőkéjének felhasználásával történt meg, ez idáig 240.000.000 Ft befektetés mellett, mindennemű állami forrás igénybevétele nélkül. A kamara jogszabályi kötelezettségének eleget téve a jogszabályban meghatározott szempontok szerint kidolgozta és létrehozta a felülvizsgálatot végző műszaki állomáshálózatot.
Az agrotrend.hu információi szerint, eddig kb. 400 gépet ellenőrzött a Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamarán belül tevékenykedő Növényvédőgép-ellenőrző Állomás (NGEA), több ezren regisztráltak már a felülvizsgálatra; az országban működő növényvédő gépek száma pedig meghaladja a 30 ezret.
Úgy tudjuk, a gépek felülvizsgálatát a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeti támogatása után egyes megyei szervezetek kifogásolni kezdték, csakúgy, mint annak megvalósított gyakorlatát, díjtételét, és kifogást emeltek a növényvédelmi tevékenységről szóló 43/2010. FVM rendelet ellen. Információink szerint több ok is meghúzódhatott a háttérben. Egyrészt, megyei kamarai vezetők nehezen tudták kommunikálni a tagság felé az újabb adminisztratív teher bevezetését, de talán súlyosabb lehetett részükről az az érv, hogy újabb költséggel kell számolniuk a gazdálkodóknak akkor, amikor kötelezővé vált a szaktanácsadói szerződéskötés is a növényorvosokkal, amely szolgáltatás szintén nem ingyenes tevékenység. Ráadásul, gyakorlatilag nyomonkövethetetlen, hogy a növényorvosi vényre került I-es kategóriájú szerek, hogyan kerültek felhasználásra.
Több egyeztetés történt a NAK és a Növényorvosi Kamara között a gépek felülvizsgálata ügyében, azonban ezek eredménytelenek maradtak. A NAK elnöke augusztusban levelet intézett Fazekas Sándor földművelésügyi miniszterhez, amelyben kérte a jogszabály megváltoztatását. Szeptember végéig minden jel arra utalt, hogy a miniszter kitart a szakmai álláspont mellett, és nem változtat. A Növényorvosi Kamara néhány hete, október közepén értesült arról, hogy Fazekas Sándor megváltoztatta álláspontját. Ezután kétlépcsős jogszabály módosítás kezdődött, amelynek első részében a jogalkotó a 71/2016. (X.28.) FM rendelettel módosította a 43/2010. FVM rendelet növényvédő gép felülvizsgálatra vonatkozó 35. és 36 §-át, valamint törölte a 3. melléklet „Növényvédelmi gépek felülvizsgálata” rész 1-5. pontjait.
Így került ki a rendeletből, hogy ki végzi a felülvizsgálatot, kikerült a határidő, és a vizsgálat módját és paramétereit is nyitva hagyta. Jelen jogi állás szerint a Növényorvosi Kamara Növényvédő Gép Ellenőrző Állomása ugyan akadály nélkül végezheti tovább a permetező gép vizsgálatot, de ez már ilyen módon nem kötelező a gazdálkodók részére, és joghatása nincs.
Fontos megjegyezni, hogy az Európai Unió által előírt 2016. december 14-i határidő nem változott meg! Kérdés, hogy ennek be nem tartása, milyen következménnyel járhat Magyarország szempontjából, illetve kérdés az is, hogy ennek következményeit kinek kell viselnie majd.
Nyilvánvaló, hogy a most kihirdetett rendeletet tovább kell majd módosítani, és meghatározni abban a hiányzó paramétereket. Információink szerint „felhígul” a szabályozás, és a műszeres méréseket a szemrevételezés válthatja majd fel. Ez a módszer nem volna példa nélküli az Unióban, hiszen Lengyelországban is így működik, de szakmaiságát sokan megkérdőjelezik. Főleg azért, mert a maximális élelmiszer-biztonság kérdését, annak betartatását a jelenlegi agrárkormányzat is zászlajára tűzte, és egyáltalán nem mindegy, hogy a növényvédő szerekből mennyi és milyen módon kerül kijuttatásra.
Válasz bandigh #290. hozzászólására hát ez-az mert majd szépen megveszed a gyomirtót aztán majd miután kifutsz az időből megveszed a másikat is mert már nagy a vetemény vagy a gyom és az első választás már nem jó s mindjárt két háromszor többet költesz rá s aztán szakszerűen tárolod majd ha lejár a szavatossága meg viszed jó pénzért a megsemisitőbe
Válasz Gabesz2 #285. hozzászólására nem a szakmaiság számít hanem a jogszabály én még egyetlen egyszer sem hallottam hogy nem vették át a naprát mert sok glifot találtak benne akkor min itt az átfedéssel vacakolnik ennyi ha ennyi glifó és hajrá
Válasz Gabesz2 #284 hozzászólás szerintem ne álmodozz láttál te olyan UNIÓS előírás Magyar jogszabályát amely nem minimum a dupláját kéri tőled minden rendelkezést a Németekhez hasonló csak hát mi még 30 év múlva sem érünk a Németek lába nyomába de papíron rendben lesz minden mert az előírások UNIÓS szintűek csak éppen a gazdák fele sem tudja megfizetni na de ez az apró tény nem érdekli a bürokráciát mert akkor nem kellenének hogy ellenőriznek mert ha egy ellenőrzés alkalmával nem jön annyi bevétel mint amennyibe került az ellenőrzés akkor ugye csökkenteni kell az ellenőrök számát stb s már akkor valamit csak ki kell találni mert hát hová küldik azt a sok írástudót
Válasz bandigh #290. hozzászólásáraMinden nem lehet tökèletes,de helybéli emberke erre van rààllva,sok bérmunkàra,rendes ember,ha z idő engedi,aznap megy. Repce maceràs neki,de ezèrt fizetik. Persze,ùjra elővehetik a vizsgàt,de most màs lábbal keltek fel.
Válasz Richard. #288. hozzászólásáraIgen, de tavasszal van olyan hét, hogy napi csak 2-3 órában nem fúj a szél, akkor lehet várni a bérgépet, mert nem a tiéddel fogja kezdeni.. Persze a 8 hektár nem sok, de erre is kell gondolni.
Válasz Gabesz2 #287. hozzászólásáraFöldszomszèdom,Über okos, bekakkant,hogy most mi lesz? Bèrbe sem fùjathat, mert Vàllalkozò kell,Stb. Mondtam neki,vàrgyàmèg! Ez meg, zöldkönyv, vizsga,ùj priccülő,kapàsbol 450et kibaszott az ablakon, boldog volt.mindezt,kb 8 hektàr saját földje miatt. Ő nem filozòfàlt ùj fùvòkàt! Ennyi pènzből 10èvig bèrbe csinàltàk volna neki. Mennyi embert szopattak ìgy le?
Válasz Richard. #286. hozzászólásáraAgyaltam, hogy kéne rá venni valamilyen nyomjelzőt vagy GPS-t és valami jobb légbeszívásos fúvókákat. A vizsga miatt most ezeket elfelejtettem...
Ha szórakoznak, veszek egy olcsó újat (vizsgával) és használom a régit...
Válasz Gabesz2 #284. hozzászólásáraApropó élelmiszer biztonság!
GPS vagy nyomjelző nélkül, hogy lehet garantálni, hogy nem legyen átfedés .
Vagy az egyszerű függesztettnél, hogy állítja be a "parasztja" a megfelelő lémennyiséget. (tapasztalt dörzsöltek is néha elcseszik)
Egyedül a nyomáson, sebességen lehet variálni.
Egy-két tized nyomás is több tíz liter eltérést generálhat. Ezeket a műszaki vagy kezelő hiányosságokat, semmilyen felülvizsgálat nem old meg.
Azt a pénzt inkább költenék GPS-re a gazdák.
Azért írom le ezeket, hátha az illetékesek is olvassák!!!!!
Válasz laci92627 #279. hozzászólására"Nyilvánvaló, hogy a most kihirdetett rendeletet tovább kell majd módosítani, és meghatározni abban a hiányzó paramétereket. Információink szerint „felhígul” a szabályozás, és a műszeres méréseket a szemrevételezés válthatja majd fel. Ez a módszer nem volna példa nélküli az Unióban, hiszen Lengyelországban is így működik, de szakmaiságát sokan megkérdőjelezik. Főleg azért, mert a maximális élelmiszer-biztonság kérdését, annak betartatását a jelenlegi agrárkormányzat is zászlajára tűzte, és egyáltalán nem mindegy, hogy a növényvédő szerekből mennyi és milyen módon kerül kijuttatásra."
Hát igen, ésszerűsíteni kell a jogszabályt. A Kisebb permetezőket. ( például 10000 literig) Elég volna, ha az illetékes vegyszeres szaktanácsadó, szakirányító szemrevételezéssel minősítené nem hiszem, hogy ez az élelmiszer biztonságot befolyásolná.
A több ezer hektáros gazdálkodóknál meg más a helyzet. Nem hiszem, hogy a komoly gazdák, cégek hulladékokkal permeteznének, ott eltudom képzelni a műszeres vizsgálatot.
Vagy állítsanak fel járási székhelyekkel vizsgaállomásokat és mehet a műszeres ellenőrzés.
Akkor ez elnapolva!
http://www.agrotrend.hu/gazdalkodas/szantofold/nak-vs-novenyorvosi-kamara-egyelore-megsem-kell-felulvizsgalni-a-permetezogepeket--vagy-megis
Válasz blink #270. hozzászólásáraNekem triplex van rajta,mind a hármat lejelentettem.Ma meg rendeltem hozzà a cuccokat,jövőhéten megjőn összeütyük azt mehet szemlézni!
Nekem az egésztől egyébként feláll a szőr a hátamon.Nem a vizsgától, ellenőrzéstől. Az egésznek egy olyan szaga van, mintha kommunista-szocialista emlőkön nevelkedtek volna a döntéshozók.
(lehet, nem tévedek nagyot)
Regisztráltam és visszaírták, hogy majd megírják vagy mondják, hogy hova kell vinni és ha nem felel meg vagy nem tudom elvinni, akkor lesz ám írgum-burgum stb..
Tehát a lényeg, úgy tűnik, hogy nem egy demokratikus országban élnénk, hanem egy diktatúrában.
Azt kellet volna írniuk, hogy az adott járási körzetben, pékdául havonta egyszer kijönnek és egy meghatározott időpontig vizsgáztassam le permetezőt.
Válasz Tobszi #265. hozzászólásáranem bizti,hogy ez jó ötlet...az ilyen trükközést kiküszöböli a tipusonkénti engedélyezési határidő,amit forgalomba helyezéskor kap egy egy tipus pár évre...max addig huzhatod vele,Nem az adásvételit vagy a számlát nézik új gépnél sem,hanem ezt.
Válasz Matyi50 #260. hozzászólásáraDe miért van szankciómentes bejelentési határidő?
Ha nekem nincs permetezőm, és csak tavaszra tervezem a vásárlást akkor mit jelentsek be?
Válasz Sárközi Róbert #259. hozzászólásáraNem teszek bele fagyállót. Az összes csövet, a fúvókákat meg a szűrőket leszerelem, a szivattyú meg a szakaszoló pedig a kazánházban tölti a telet.
Üdv.! Biztosan mindent jó adtál meg nincs a spam mappában. Nekem még aznap megjött a visszaigazoló e-mail., és majd a vizsgálat időpontja 1-éven belül kell végrehajtaniuk.
Válasz Tobszi #258. hozzászólásáraNov.26ig volt először a szankciómentes bejelentés határideje,de nyár óta semmi tájékoztatás és a magatartás is kritikán aluli,ami a regisztrációt illeti,hogy konkrétan még visszaigazoló e-mailt se küldenek
Válasz Földönfuto #249. hozzászólására2021ig van arra a tipusra a kereskedőknek,gyártónak tipusengedélye,amit azután meg kell újitaniuk.
Új gépre a vásárlás napjától számított 5évig (2020után már sajnos csak 3év)nem kell műszaki,ha rendelkezik ilyen engedélyel.
Hogy most 2020előtt 5évre fogják e kapni az időszakos műszakit a többi már használatban levő gép,vagy 3évre,azt ne kérdezd.
Ahogy azt is érdeklődve várjuk sokan,hogy egy téli időpontban pl. hogyan lesz műszakiztatva egy permetezőgép.
Töltse tele a gazda x köbméter fagyállóval,vagy hogy gondolják?
Mert senki se fogja szétfagyasztatni a szórófejeit,sem a szivattyuját az tuti!
2150 hozzászólás
Válasz Gabesz2 #299. hozzászólására Ez pénz lehúzás az egész rúgnak még egyet a kicsikbe hogy ha még nem adták fel akkor segítsenek nekik a döntésben.
A több ezer hektáros nagy gazdaság gépe, akkor is átmegy, ha itt-ott csepeg.
A kisgazda, na adj isten 10 ha alatti meg szívni fog, ha valahol "könnyzik". És fizessen ki több tízezer ne adj isten száz ezer forintot vagy vegyen újat, de nincs pénze vagy hagyja abba a gazdálkodást???
Sokan örülnek, ha tudnak venni egy használt permetezőt...
Mi a "lófaszt" akarnak vizsgálni egy régi elavult rendszerű permetezőn.?????????? (hiper-modern műszerekkel)
A régebbi gépjárműveken sem néznek minden paramétert a zöld kártyánál!!!!
Tisztelt Növényvédő Kamara!Az alábbiakban leírtak a szakmaiságot képviselik ez ellen nincs is semmi kifogásolni való.De a benne megfogalmazottakban már van némi elgondolkodtató.A NAK részéről kihátrálás:az ügy mögül nem véletlen,gondolkodjunk egy kicsit:-a földművesekkel kifizetett plusz tagsági díj,a szaktanács adói szereződés stb.Ezek után már a megyei NAK szerveztek nem merték bevállalni hogy ezt is letolják a gazdatársadalom torkán.
A Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamara
területi szervezetei részére
Tárgy:
Tájékoztatás a permetező gép felülvizsgálat rendjének változásáról a 7/2016. (X.28.) FM rendelet (43/2010. mód.) által
Tisztelt Megyei Elnök Asszony/ Elnök Úr!
A 84/2015. (XII.17.) FM rendelettel módosított 43/2010. (IV.23.) FVM rendelet a Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamarát jelölte ki a növényvédő gépek kötelező időszakos műszaki felülvizsgálatának végzésére.
A kamara jogszabályi kötelezettségének eleget téve a jogszabályban meghatározott szempontok szerint kidolgozta és mára létrehozta a felülvizsgálatot végző műszaki állomás hálózatot. A rendelkezésére álló rövid idő ellenére a kamara minden tőle telhetőt megtett azért, hogy határidőre a teljes országos lefedettséget biztosító 24 mobil állomásból álló rendszer működőképes legyen. Mára 10 db mobil felülvizsgáló állomás kompletten elkészült, és működik. További 8 állomás eszközei megvásárlásra vagy szerződéssel lekötésre kerültek, szállításuk folyamatban van, és várhatóan november közepéig működésre készen a rendszer rendelkezésére állnak. 6 db állomás beszerzésének vagy újjászervezésének előkészítését az októberre kialakult bizonytalan helyzetre való tekintettel felfüggesztettük. A rendszer felállítása a kamara kizárólagos tulajdonában lévő MANOK-Növényorvos Kft., valamint az alállomás üzemeltetők magántőkéje felhasználásával történt ez idáig 240.000.000 Ft- befektetése mellett mindennemű állami forrás igénybevétele nélkül. Műszaki felülvizsgálat igénylését 2016. október 11-ig 2016 termelő rendelte meg, 356 db növényvédő gép műszaki vizsgáztatása hivatalosan megtörtént.
Amint azt már korábban megtapasztalhattátok Ti is, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeti támogatása után egyes megyéi, radikális megyei elnökei követelésére keményen kifogásolni kezdte a növényvédő gép műszaki felülvizsgálat feladatot, valamint annak megvalósított gyakorlatát, díjtételét, és kifogást emelt a növényvédelmi tevékenységről szóló 43/2010. FVM rendelet ellen. Több egyeztetés történt a NAK és a Növényorvosi Kamara között az ügyben, amin néhányszor az FM és a NÉBIH NTAI képviselői is részt vettek. Az egyeztetések eredménytelenek maradtak.
Meg kell említeni, hogy több államtitkár mellett a NAK elnöke is személyesen jelen volt 2014. november 28-án azon a szűk körű egyeztetésen, ahol a permetező gép felülvizsgálat körvonalait az érintett felek lerakták. Akkor a NAK elnök támogatásáról biztosította a tevékenységet a Növényorvosi Kamara feladataként. A tárgyaláson részt vett felek mindegyike (így a NAK elnöke is) tisztában kellett, hogy legyen a permetező gép felülvizsgálat 43/2010. FVM rendelet ide vonatkozó 3. mellékletében meghatározott műszaki szempontjaival és paramétereivel, valamint e feladat végzésének hozzávetőleges költség szintjével, amit a 63/2012. VM rendelet tartalmaz arra az esetre, ha állami szerv végzi e feladatot. A kamara által megalkotott díjtétel átlagában alatta marad az említett rendeletben meghatározott hatósági díjtételnek, és információink szerint európai összehasonlításban alsó középkategóriás árnak számít.
A NAK elhatározta, hogy megtámadja a jogszabályt, és az általuk példaként felhozott lengyel rendszer hazai bevezetését szorgalmazza, ami szerintük egy szemrevételezésen alapuló egyszerű és olcsóbb felülvizsgálat. Egy ilyen rendszer hazai bevezetése véleményünk szerint komoly visszalépést és egy nagyon veszélyes útra tévedést jelentene a hazai jogalkotásban. Mindez az Európai Uniós irányelv figyelmen kívül hagyását jelentené.
Időközben tisztázódott, hogy a lengyel felülvizsgálati rendszer közel sem olyan egyszerű, ahogyan azt egyesek elsőre állították, magyarországi adaptálása nem lehetséges. Információink szerint ráadásul Lengyelországban állami pénz is segíti a feladat végzését. Ami pedig a hab a tortán: a lengyelek is készülnek annak az uniós igényeket kielégítő rendszernek a megvalósítására, amit hazánkban politikai nyomásra most akarnak felszámolni!
A NAK elnöke augusztusban levelet intézett Fazekas Sándor FM miniszterhez, amelyben kérte a jogszabály megváltoztatását. Ezzel párhuzamosan a NAK a színfalak mögött egy még erősebb politikai lobbi tevékenységet indított be az FM véleményének megváltoztatása érdekében. Szeptember végéig minden információnk azt jelezte, hogy a miniszter kitart a szakmai álláspont mellett, és nem változtat a jogszabályon. Október közepén kaptunk először hírt arról, hogy ellenzőink elérték céljukat, és a miniszter álláspontját megváltoztatták. A miniszter korábbi szakmai álláspontját felülírta egy a szakmaiságot figyelmen kívül hagyó politikai döntés.
Mindezek eredményeként rohammunkában zajló kétlépcsős jogszabály módosítás kezdődött, amelynek első részében a jogalkotó a 71/2016. (X.28.) FM rendelettel módosította a 43/2010. FVM rendelet növényvédő gép felülvizsgálatra vonatkozó 35. és 36 §-át, valamint törölte a 3. melléklet „Növényvédelmi gépek felülvizsgálata” rész 1-5. pontjait. Várhatóan egy második lépésben kidolgozza a felülvizsgálat új hazai rendjét. A hazai jogalkotó igen nagy feladat előtt áll, fából vaskarikát kell teremtenie!
A 43/2010. rendelet érintett részei a következők szerint módosultak:
Növényvédelmi gépek
Módosítás előtt:
35. §93 (1) A növényvédelmi szolgáltatás és árutermelés során használt növényvédelmigépeken – a kézi, illetve háti növényvédelmi berendezések kivételével – háromévente a 3. melléklet szerinti időszaki felülvizsgálatot (a továbbiakban: felülvizsgálat) kell végezni.
(2) A növényvédelmi gépek felülvizsgálatát kérelemre a Növényorvosi Kamara által üzemeltetett felülvizsgáló állomások (a továbbiakban: felülvizsgáló állomások) végzik el. A felülvizsgálat elvégzésére feljogosító tanúsítványt az Intézet adja ki.
(3) A felülvizsgálat rendjét és az Intézet által tanúsított felülvizsgáló állomások jegyzékét az Intézet javaslatára a NÉBIH a honlapján teszi közzé.
(4) A Növényorvosi Kamara a vizsgált növényvédelmi gépekről és a felülvizsgálat eredményéről naprakész nyilvántartást vezet, amelyhez folyamatos hozzáférést biztosít a NÉBIH, valamint a megyei kormányhivatalok részére.
(5) 2016. november 26. napját követően a három évnél idősebb, nem felülvizsgált, vagy felülvizsgálaton nem megfelelt növényvédelmi géppel növényvédelmi tevékenységet végezni tilos.
36. § (1)94 A permetezőgépnek minden munkavégzés alkalmával meg kell felelnie a 3. melléklet szerinti permetezés-technikai követelményeknek. Ha a permetezőgép a követelményeknek nem felel meg, a megyei kormányhivatal a munkavégzést a hiba kijavításáig leállítja.
(2) A növényvédelmi gépet munkavégzés után meg kell tisztítani.
Módosítás után az előző helyett (7/2016. (X.28.) FM rendelet (43/2010. mód.) szerint):
35. §94 A növényvédelmi szolgáltatás és árutermelés során használt növényvédelmi gépeken - a kézi, illetve háti növényvédelmi berendezések kivételével - háromévente időszaki felülvizsgálatot (a továbbiakban: felülvizsgálat) kell végezni.
36. §95 (1) A permetezőgépnek minden munkavégzés alkalmával meg kell felelnie a kereszt- és hosszirányú szórásegyenletesség permetezés-technikai követelményének, valamint a biztonságos munkavégzés előírásainak. Sérült, csöpögő berendezéssel munkát végezni tilos.
(2) Ha a permetezőgép a követelményeknek nem felel meg, a megyei kormányhivatal a munkavégzést a hiba kijavításáig leállítja.
(3) A növényvédelmi gépet munkavégzés után meg kell tisztítani.
3. melléklet a 43/2010. (IV. 23.) FVM rendelethez
Növényvédelmi gépek típusminősítési eljárása és felülvizsgálata105
Módosítás előtt:
Növényvédelmi gépek felülvizsgálata107
1.108 A felülvizsgálatot az Intézet tanúsítványával rendelkező állomások végezhetik. A felülvizsgálatra kerülő növényvédelmi gépekkel szemben támasztott követelményeket, az ellenőrzési és vizsgálati módszereket, a felülvizsgálatok során alkalmazandó mérőeszközök és vizsgálóberendezések jellemzőit, továbbá a felülvizsgálatról készítendő jegyzőkönyv mintáját a 9. függelék tartalmazza.
2. Az állomás működése akkor tanúsítható, ha
a) legalább középfokú szakirányú végzettséggel rendelkező, továbbá az Intézet által szervezett rendszeres képzésen részt vevő vezetővel,
b) a feladatra célirányosan felkészített, legalább 1 fő szakmunkással,
c) a 9. függelék szerinti mérőberendezésekkel és eszközökkel rendelkezik.
3.109 A növényvédelmi gépek felülvizsgálatára szóló jogosultság megszerzéséhez a 7. függelék szerinti pályázati űrlapot kell benyújtani az Intézethez, amely a kérelem alapján kiadja a 8. függelékben foglalt tanúsítványt meghatározott díj befizetését követően.
4.110 Felülvizsgálatra a növényvédelmi gép tulajdonosának a növényvédelmi gép működési engedélyének lejártát megelőzően kell jelentkeznie. A jelentkezést az állomás címére kell beküldeni, amely értesíti a növényvédelmi gép tulajdonosát a felülvizsgálat időpontjáról. A felülvizsgálat elvégzéséig a növényvédelmi gép rendeltetés szerint használható.
5.111 Ha a felülvizsgálat eredménye megfelelő, az állomás kiadja a 10. függelék szerinti, a növényvédelmi gép működési engedélyét igazoló matricát. Ha a növényvédelmi gép állapota a felülvizsgálat eredménye alapján nem megfelelő, a növényvédelmi gép működési engedélyt nem kaphat.
Módosítás után az előző helyett (7/2016. (X.28.) FM rendelet (43/2010. mód.) szerint):
Növényvédelmi gépek felülvizsgálata109
1-5.110
További módosítások a rendeletben nem történtek.
A módosítás értelmében a rendelet a továbbiakban nem rendelkezik arról, hogy ki végzi a feladatot, és nem rendelkezik a műszaki felülvizsgálat menetéről.
Várhatóan második lépésben dönt a jogalkotó a felülvizsgálat módjáról. A hírek szerint ez szemrevételezéssel (!!!!!) történik majd, esetleg manuális eszközök (mérőhenger stb.) segítségével. Esély van arra, hogy ezzel is a növényorvost, esetleg kamaránkat akarják megbízni. Ha ez így történik, erről majd nagyelnökségi ülés keretében megfogalmazzuk álláspontunkat.
A Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamara elnöksége 2016. október 18-án ülésezett. Álláspontja az, hogy végleges döntéséig meg kell várni a felülvizsgálat új rendjéről szóló jogszabály megjelenését.
Jelen jogi állás szerint a kamara Növényvédő Gép Ellenőrző Állomása ugyan akadály nélkül végezheti tovább a permetező gép vizsgálatot, de ez már ilyen módon nem kötelező a gazdálkodók részére, és joghatása nincs.
Át kell gondolni, hogy a már meglévő és működő mobil állomásokkal mi legyen. Az elnökség egyetértésben az NGEÁ-val arra az álláspontra helyezkedett, hogy az elkezdett munkánkat feladni nem szabad. A felépített állomás hálózatot veszni hagyni nem szabad. Az új helyzethez igazodva a meglévő állomásokkal a permetező gép műszaki felülvizsgálati tevékenységet önkéntesen igénybevett szolgáltatásként folytatni lenne célszerű. A meglévő állomások is ezt a megoldást támogatják. Gondolataink szerint a felülvizsgálatot minőségbiztosítással is megerősítve nagyon komoly súlyú szolgáltatást tudunk ajánlani a gazdáknak, és reményeink szerint egyre több gazda ezt fel fogja ismerni, és igénybe fogja venni. Ennek elősegítésére, a gazdatársadalom szemléletének alakítására kérni fogjunk minden kamarai tagunk aktív közreműködését.
Fel kell tenni az egyelőre költői, de belátható időn belül várhatóan élesen felmerülő kérdést:
Ki vállalja a felelősséget azért, ha a magyar mezőgazdaság, a magyar gazdák hátrányos helyzetbe kerülnek a kierőszakolt, kellően át nem gondolt jogszabályi visszalépés következtében előálló kiszámíthatatlan helyzetért?
Erre a kérdésre pillanatnyilag nem kívánunk válaszolni. Viszont úgy látjuk, reális az esély arra, hogy eljön a pillanat, amikor a magyar kormányzatnak ismét napirendre kell venni az EU szabványoknak megfelelő növényvédő gép műszaki felülvizsgálat kérdését. Erre az esetre ajánljuk a kormányzatnak azt, hogy abban a pillanatban, amikor ez aktuálissá válik, a kamara megőrzött felülvizsgáló állomás rendszere ki fogja segíteni a magyar kormányzatot és a magyar gazdákat, és be tud lépni a feladat végzésére.
Kérjük megyei szervezeteinket, hogy jelen tájékoztató levelünk szerint informálják tagjainkat a permetező gép felülvizsgálattal kapcsolatban kialakult helyzet jelen állásáról. A további fejleményekről folyamatosan újabb tájékoztatást fogunk küldeni. A szükséges döntéseket nagyelnökségi ülés keretén belül fogjuk meghozni.
Tisztelettel kérjük minden területi szervezetünk, valamint tagságunk együttműködését, szakmánk összetartását és kitartását!
Budapest, 2016. november 2.
Üdvözlettel:
dr. Tarcali Gábor elnök, NMNK
http://www.agrotrend.hu/gazdalkodas/szantofold/nak-vs-novenyorvosi-kamara-egyelore-megsem-kell-felulvizsgalni-a-permetezogepeket--vagy-megis
Ismét fordulat állt be a permetezőgépek felülvizsgálatával kapcsolatban. A legfrissebb rendelet értelmében egyelőre nem kell a növényvédő gépeket „levizsgáztatni” Érdekes, hogy mást mond az uniós direktíva és mást rendelt el a hazai jogalkotás. A lassan már átláthatatlan szabályozás azért nem okoz káoszt, mert a gépeket a tavaszi munkálatok előtt amúgy sem használnák a gazdálkodók.
A Magyar Közlöny 166. számában megjelent miniszteri rendelet szerint, a jogalkotó a 71/2016. (X.28.) FM rendelettel módosította a 43/2010. FVM rendelet növényvédő gép felülvizsgálatra vonatkozó 35. és 36 §-át, valamint törölte a 3. melléklet „Növényvédelmi gépek felülvizsgálata” rész 1-5. pontjait.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy jelenleg a rendelet nem rendelkezik arról, hogy ki végzi a felülvizsgálatot, nem jelöl ki határidőt, és a vizsgálat módját és paramétereit is nyitva hagyja. Szinte biztos az is, hogy a Növényvédő Mérnöki Kamara kezéből kikerül ez a feladat.
Ahogy arról portálunk is többször beszámolt, jogszabály írja / írta elő a permetezőgépek kötelező felülvizsgálatát. A 84/2015. (XII.17.) FM rendelettel módosított 43/2010. (IV.23.) FVM rendelet a Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamarát jelölte ki a növényvédő gépek kötelező időszakos műszaki felülvizsgálatának végzésére. A rendszer felállítása a kamara kizárólagos tulajdonában lévő MANOK-Növényorvos Kft., valamint az alállomás üzemeltetők magántőkéjének felhasználásával történt meg, ez idáig 240.000.000 Ft befektetés mellett, mindennemű állami forrás igénybevétele nélkül. A kamara jogszabályi kötelezettségének eleget téve a jogszabályban meghatározott szempontok szerint kidolgozta és létrehozta a felülvizsgálatot végző műszaki állomáshálózatot.
Az agrotrend.hu információi szerint, eddig kb. 400 gépet ellenőrzött a Magyar Növényvédő Mérnöki és Növényorvosi Kamarán belül tevékenykedő Növényvédőgép-ellenőrző Állomás (NGEA), több ezren regisztráltak már a felülvizsgálatra; az országban működő növényvédő gépek száma pedig meghaladja a 30 ezret.
Úgy tudjuk, a gépek felülvizsgálatát a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeti támogatása után egyes megyei szervezetek kifogásolni kezdték, csakúgy, mint annak megvalósított gyakorlatát, díjtételét, és kifogást emeltek a növényvédelmi tevékenységről szóló 43/2010. FVM rendelet ellen. Információink szerint több ok is meghúzódhatott a háttérben. Egyrészt, megyei kamarai vezetők nehezen tudták kommunikálni a tagság felé az újabb adminisztratív teher bevezetését, de talán súlyosabb lehetett részükről az az érv, hogy újabb költséggel kell számolniuk a gazdálkodóknak akkor, amikor kötelezővé vált a szaktanácsadói szerződéskötés is a növényorvosokkal, amely szolgáltatás szintén nem ingyenes tevékenység. Ráadásul, gyakorlatilag nyomonkövethetetlen, hogy a növényorvosi vényre került I-es kategóriájú szerek, hogyan kerültek felhasználásra.
Több egyeztetés történt a NAK és a Növényorvosi Kamara között a gépek felülvizsgálata ügyében, azonban ezek eredménytelenek maradtak. A NAK elnöke augusztusban levelet intézett Fazekas Sándor földművelésügyi miniszterhez, amelyben kérte a jogszabály megváltoztatását. Szeptember végéig minden jel arra utalt, hogy a miniszter kitart a szakmai álláspont mellett, és nem változtat. A Növényorvosi Kamara néhány hete, október közepén értesült arról, hogy Fazekas Sándor megváltoztatta álláspontját. Ezután kétlépcsős jogszabály módosítás kezdődött, amelynek első részében a jogalkotó a 71/2016. (X.28.) FM rendelettel módosította a 43/2010. FVM rendelet növényvédő gép felülvizsgálatra vonatkozó 35. és 36 §-át, valamint törölte a 3. melléklet „Növényvédelmi gépek felülvizsgálata” rész 1-5. pontjait.
Így került ki a rendeletből, hogy ki végzi a felülvizsgálatot, kikerült a határidő, és a vizsgálat módját és paramétereit is nyitva hagyta. Jelen jogi állás szerint a Növényorvosi Kamara Növényvédő Gép Ellenőrző Állomása ugyan akadály nélkül végezheti tovább a permetező gép vizsgálatot, de ez már ilyen módon nem kötelező a gazdálkodók részére, és joghatása nincs.
Fontos megjegyezni, hogy az Európai Unió által előírt 2016. december 14-i határidő nem változott meg! Kérdés, hogy ennek be nem tartása, milyen következménnyel járhat Magyarország szempontjából, illetve kérdés az is, hogy ennek következményeit kinek kell viselnie majd.
Nyilvánvaló, hogy a most kihirdetett rendeletet tovább kell majd módosítani, és meghatározni abban a hiányzó paramétereket. Információink szerint „felhígul” a szabályozás, és a műszeres méréseket a szemrevételezés válthatja majd fel. Ez a módszer nem volna példa nélküli az Unióban, hiszen Lengyelországban is így működik, de szakmaiságát sokan megkérdőjelezik. Főleg azért, mert a maximális élelmiszer-biztonság kérdését, annak betartatását a jelenlegi agrárkormányzat is zászlajára tűzte, és egyáltalán nem mindegy, hogy a növényvédő szerekből mennyi és milyen módon kerül kijuttatásra.
agrotrend.hu /scs
Válasz bandigh #290. hozzászólására hát ez-az mert majd szépen megveszed a gyomirtót aztán majd miután kifutsz az időből megveszed a másikat is mert már nagy a vetemény vagy a gyom és az első választás már nem jó s mindjárt két háromszor többet költesz rá s aztán szakszerűen tárolod majd ha lejár a szavatossága meg viszed jó pénzért a megsemisitőbe
Válasz Gabesz2 #285. hozzászólására nem a szakmaiság számít hanem a jogszabály én még egyetlen egyszer sem hallottam hogy nem vették át a naprát mert sok glifot találtak benne akkor min itt az átfedéssel vacakolnik ennyi ha ennyi glifó és hajrá
Válasz Gabesz2 #284 hozzászólás szerintem ne álmodozz láttál te olyan UNIÓS előírás Magyar jogszabályát amely nem minimum a dupláját kéri tőled minden rendelkezést a Németekhez hasonló csak hát mi még 30 év múlva sem érünk a Németek lába nyomába de papíron rendben lesz minden mert az előírások UNIÓS szintűek csak éppen a gazdák fele sem tudja megfizetni na de ez az apró tény nem érdekli a bürokráciát mert akkor nem kellenének hogy ellenőriznek mert ha egy ellenőrzés alkalmával nem jön annyi bevétel mint amennyibe került az ellenőrzés akkor ugye csökkenteni kell az ellenőrök számát stb s már akkor valamit csak ki kell találni mert hát hová küldik azt a sok írástudót
Válasz bandigh #290. hozzászólásáraMinden nem lehet tökèletes,de helybéli emberke erre van rààllva,sok bérmunkàra,rendes ember,ha z idő engedi,aznap megy. Repce maceràs neki,de ezèrt fizetik. Persze,ùjra elővehetik a vizsgàt,de most màs lábbal keltek fel.
Válasz bandigh #290. hozzászólásáraTény ami tény...idén is gond volt a hidast lesni meló mellett...
Amúgy még változhat az a törvény...
Válasz Richard. #288. hozzászólásáraIgen, de tavasszal van olyan hét, hogy napi csak 2-3 órában nem fúj a szél, akkor lehet várni a bérgépet, mert nem a tiéddel fogja kezdeni.. Persze a 8 hektár nem sok, de erre is kell gondolni.
Válasz Richard. #288. hozzászólásáraÉn egyelőre megúsztam...mindig mindent késve csinálok
Válasz Gabesz2 #287. hozzászólásáraFöldszomszèdom,Über okos, bekakkant,hogy most mi lesz? Bèrbe sem fùjathat, mert Vàllalkozò kell,Stb. Mondtam neki,vàrgyàmèg! Ez meg, zöldkönyv, vizsga,ùj priccülő,kapàsbol 450et kibaszott az ablakon, boldog volt.mindezt,kb 8 hektàr saját földje miatt. Ő nem filozòfàlt ùj fùvòkàt! Ennyi pènzből 10èvig bèrbe csinàltàk volna neki. Mennyi embert szopattak ìgy le?
Válasz Richard. #286. hozzászólásáraAgyaltam, hogy kéne rá venni valamilyen nyomjelzőt vagy GPS-t és valami jobb légbeszívásos fúvókákat. A vizsga miatt most ezeket elfelejtettem...
Ha szórakoznak, veszek egy olcsó újat (vizsgával) és használom a régit...
Válasz Gabesz2 #285. hozzászólására. de legalább el tudtak adni több ezer ùj priccülőt! Màr megèrte a blöff!
Válasz Gabesz2 #284. hozzászólásáraApropó élelmiszer biztonság!
GPS vagy nyomjelző nélkül, hogy lehet garantálni, hogy nem legyen átfedés .
Vagy az egyszerű függesztettnél, hogy állítja be a "parasztja" a megfelelő lémennyiséget. (tapasztalt dörzsöltek is néha elcseszik)
Egyedül a nyomáson, sebességen lehet variálni.
Egy-két tized nyomás is több tíz liter eltérést generálhat. Ezeket a műszaki vagy kezelő hiányosságokat, semmilyen felülvizsgálat nem old meg.
Azt a pénzt inkább költenék GPS-re a gazdák.
Azért írom le ezeket, hátha az illetékesek is olvassák!!!!!
Válasz laci92627 #279. hozzászólására"Nyilvánvaló, hogy a most kihirdetett rendeletet tovább kell majd módosítani, és meghatározni abban a hiányzó paramétereket. Információink szerint „felhígul” a szabályozás, és a műszeres méréseket a szemrevételezés válthatja majd fel. Ez a módszer nem volna példa nélküli az Unióban, hiszen Lengyelországban is így működik, de szakmaiságát sokan megkérdőjelezik. Főleg azért, mert a maximális élelmiszer-biztonság kérdését, annak betartatását a jelenlegi agrárkormányzat is zászlajára tűzte, és egyáltalán nem mindegy, hogy a növényvédő szerekből mennyi és milyen módon kerül kijuttatásra."
Hát igen, ésszerűsíteni kell a jogszabályt. A Kisebb permetezőket. ( például 10000 literig) Elég volna, ha az illetékes vegyszeres szaktanácsadó, szakirányító szemrevételezéssel minősítené nem hiszem, hogy ez az élelmiszer biztonságot befolyásolná.
A több ezer hektáros gazdálkodóknál meg más a helyzet. Nem hiszem, hogy a komoly gazdák, cégek hulladékokkal permeteznének, ott eltudom képzelni a műszeres vizsgálatot.
Vagy állítsanak fel járási székhelyekkel vizsgaállomásokat és mehet a műszeres ellenőrzés.
Én ezt tudtam előre, talán még írtam ide is.
Kabaré, mondtam én hogy olyannyira ne siessünk azzal a vizsgáztatással......
Vicc, ami ebben az országban folyik...
Válasz laci92627 #279. hozzászólásáraIdióták!
Akkor ez elnapolva!
http://www.agrotrend.hu/gazdalkodas/szantofold/nak-vs-novenyorvosi-kamara-egyelore-megsem-kell-felulvizsgalni-a-permetezogepeket--vagy-megis
Válasz Gabesz2 #277. hozzászólásáraJász-Nagykun.....
Válasz feri6 #276. hozzászólásáraMelyik megye?
Nálunk tegnap voltak, minden rendben ment, értik a dolgukat is, nem céljuk, hogy ne feleljen meg a gép.
Válasz blink #270. hozzászólásáraNekem triplex van rajta,mind a hármat lejelentettem.Ma meg rendeltem hozzà a cuccokat,jövőhéten megjőn összeütyük azt mehet szemlézni!
Nekem az egésztől egyébként feláll a szőr a hátamon.Nem a vizsgától, ellenőrzéstől. Az egésznek egy olyan szaga van, mintha kommunista-szocialista emlőkön nevelkedtek volna a döntéshozók.
(lehet, nem tévedek nagyot)
Regisztráltam és visszaírták, hogy majd megírják vagy mondják, hogy hova kell vinni és ha nem felel meg vagy nem tudom elvinni, akkor lesz ám írgum-burgum stb..
Tehát a lényeg, úgy tűnik, hogy nem egy demokratikus országban élnénk, hanem egy diktatúrában.
Azt kellet volna írniuk, hogy az adott járási körzetben, pékdául havonta egyszer kijönnek és egy meghatározott időpontig vizsgáztassam le permetezőt.
Válasz .Feco. #272. hozzászólására
Válasz Matyi50 #271. hozzászólásáraannál kevesebb kell majd a borítékba...
Válasz Gabesz2 #268. hozzászólásáraEz már az egyik vizsgáztató cég álláshirdetése lesz...
Szép lesz,ha végzettség nélküli suttyókkal végezteti majd el a munkát,mert nincs rá megfelelő szakember ,meg akit meg akar fizetni...
Akinek több állású szórófeje van az bejelentett minden sort? Vagy csak egyet?
Válasz Tobszi #265. hozzászólásáranem bizti,hogy ez jó ötlet...az ilyen trükközést kiküszöböli a tipusonkénti engedélyezési határidő,amit forgalomba helyezéskor kap egy egy tipus pár évre...max addig huzhatod vele,Nem az adásvételit vagy a számlát nézik új gépnél sem,hanem ezt.
Permetezőmester kerestetik
Majd az irigység megüti szegény csóróját, ha a paraszt tízmillás vagy még drágább gépkapcsolatot felvonultatja.
Lesz szívatás, hát a ugye a műszaki állapot, esztétika, tisztaság az ugye szubjektív....
Válasz Tobszi #265. hozzászólásáraHa lejelented a permetezőt, akkor jövőre vizsga nélkül is használhatod.
Válasz Tobszi #265. hozzászólásáraÉs a permetezővel senki nem hordja az adásvételit.Otthon,meg van egy dátum nélküli.
Válasz Matyi50 #260. hozzászólásáraDe miért van szankciómentes bejelentési határidő?
Ha nekem nincs permetezőm, és csak tavaszra tervezem a vásárlást akkor mit jelentsek be?
Válasz Sárközi Róbert #259. hozzászólásáraNem teszek bele fagyállót. Az összes csövet, a fúvókákat meg a szűrőket leszerelem, a szivattyú meg a szakaszoló pedig a kazánházban tölti a telet.
A permetezés.hu vagy a ngea.hu mindent megtalálsz a vizsgálatról
Üdv.! Biztosan mindent jó adtál meg nincs a spam mappában. Nekem még aznap megjött a visszaigazoló e-mail., és majd a vizsgálat időpontja 1-éven belül kell végrehajtaniuk.
Milyen paramétereket fognak vizsgálni?
Válasz Tobszi #258. hozzászólásáraNov.26ig volt először a szankciómentes bejelentés határideje,de nyár óta semmi tájékoztatás és a magatartás is kritikán aluli,ami a regisztrációt illeti,hogy konkrétan még visszaigazoló e-mailt se küldenek
Válasz Tobszi #258. hozzászólásáraÜdv.! Mosás után milyen fagyállóval járatod át ?
Válasz Matyi50 #251. hozzászólásáraSzépen letéliesítjük,és majd jövőre az első permetezés előtt 1 nappal mind egyszerre bejelentjük!
Válasz rezeda054 #256. hozzászólásárawww. ngea.hu ?
Már egy hónapja lejelentettem vizsgára a permetezőt, de nem kaptam visszajelzést, hol lehet pontosan reklamálni, tudja-e valaki?
Válasz Matyi50 #254. hozzászólásáraOlyankor nem kapsz időpontot!!!
Válasz csoppika #253. hozzászólásáraJa,minusz 10fokba tele vízzel,hófúvásba,a cefre olyankor inkább a főzdébe kell :D
Válasz Matyi50 #251. hozzászólásáraHá' majd leszűri a cefrét...300literrel kevesebb megy a főzőbe...
Válasz Matyi50 #251. hozzászólásáraA NAK lap azt írja,nincs is még vizsgabázis,csak 1-2 helyen!De ők is túl durvának tartják az árat!
Válasz Földönfuto #249. hozzászólására2021ig van arra a tipusra a kereskedőknek,gyártónak tipusengedélye,amit azután meg kell újitaniuk.
Új gépre a vásárlás napjától számított 5évig (2020után már sajnos csak 3év)nem kell műszaki,ha rendelkezik ilyen engedélyel.
Hogy most 2020előtt 5évre fogják e kapni az időszakos műszakit a többi már használatban levő gép,vagy 3évre,azt ne kérdezd.
Ahogy azt is érdeklődve várjuk sokan,hogy egy téli időpontban pl. hogyan lesz műszakiztatva egy permetezőgép.
Töltse tele a gazda x köbméter fagyállóval,vagy hogy gondolják?
Mert senki se fogja szétfagyasztatni a szórófejeit,sem a szivattyuját az tuti!