Hirdetés
Fórum
- AKG támogatás új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Egyedi munkaeszközök házilag új
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
152 hozzászólás
Válasz gabizamardi #149. hozzászólására
Válasz gabizamardi #150. hozzászólásáraaz fasza
Válasz envagyok2 #148. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget ! 2-3 nekifutás után sikerült beállítani , lehet hogy nem lett 100%-os , de érezhetően jól fog a fék , üresen és terhelve is és nem csúsznak meg a kerekek vizes úton . Még egyszer köszönöm a hasznos infókat ,tanácsokat !
Válasz Gumóka #145. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget és az infókat ! sikerült beállítani , lehet hogy nem 100% de legalább nem csúszik meg és áll keresztbe vizes úton . A fékhatás jó , érezhetően fog , akár üresen akár terhelt állapotban is .
Válasz gabizamardi #144. hozzászólására"A csavarokon és a p nyomáson
végzett minden átállítás előtt4
az 1. csatlakozót
nyomásmentesíteni kell,
különben a beépített statika
alapján az ALB-szabályozót
nem lehet beállítani a
szükséges értékekre." meg van számozva, ez a betápja lehet. és a 2esről megy ki a két köcsögre a cső, de nézd meg.
Üres ütközőcsavar beállítása.
A p légtelenítése után1 a
kiszámított nyomással (itt 6,5
bar) az ALB-szabályozónak az
üresféknyomást (itt 1,75 0,1
bar) a 2. csatlakozóra kell
vezérelnie. Ha túl magas az
üresféknyomás, ki kell
csavarozni a (L3) W üres
ütközőcsavart. Ha túl alacsony
az üresféknyomás, be kell
csavarozni az üres
ütközőcsavart.
Üresféknyomás
csökkentése =
Az üres ütközőcsavar
kicsavarozása
Üresféknyomás növelése =
Az üres ütközőcsavar
becsavarozása
A W üres ütközőcsavart nem
szabad túlságosan
kicsavarozni (max. 23 mm-ig).
a 106 pédaét is olvasd el, ha jó volt a kocsi, akkor lehet korrigálni, de ha soha nem volt jól beállítva, akkor így vaktában nem fogod megtalálni a jó beállítást.
Válasz gabizamardi #144. hozzászólásárameg vannak sorszámozva rajta a csatlakozások, a leírást nézd, és onnan tudod
"A 41 és a 42csatlakozók a légrugótömlőkkel a jobb és a bal járműoldallal vannak összekapcsolva"
de ezt nézd meg:
"Az ALB-szabályozó ellenőrzésére a
43. csatlakozón vizsgálópont kerül
103
rögzítésre. A rácsavarozással a
dugattyú (n) a burkolatházba
nyomódik és ezzel a megszakad 41.
és a 42. csatlakozó
összekapcsolódása a dugattyúkhoz
(m és k). Ezzel egyidejűleg préslég
összeköttetés jön létre a 43.
csatlakozótól a dugattyúkhoz (m és
k). Ebben az állapotban az ALBszab
ályozó a szabályállásba helyezi
magát az ellenőrző tömlőben lévő
légnyomásnak megfelelően"
102-106 oldal-. vagyios ha a 43asra ráacsvarzol egy órás léhtartályt, és ezen beállítod a légrugó nyomásokat, akkor ezzel a fszelepet szabályzó állásba tetted, magyarul nem kell üresen és rakottan mérni, hanem ide kell olyannyomást adni, mint ami a légrugóból jönne. és már csak a köcsögökön kell mérj
Válasz gabizamardi #144. hozzászólásáraa hatost, de ott van a leírásban, csak olvasd végig az adott számú fkszelepet. ne akard megérteni, hgy mikor melyik kamra, és hogy feszíted elő, és főleg ne akard a hiszterézis görbék nélkül beállítani, nem fogod tudni. engedd el azt a tábláatot, nem tudod, ha pontosan akarod, akkor kellenek hozzá azok a görbék. tedd rá a köcsögre az órát, mérd meg. érdekes volna üresen meg rakottan, ha tudod, rakd meg. és mérd meg úgy is. mérd le a kiálló hosszot, ha nagyon elment valami, akkor tudd. aztán engedd le, mindent, mindenhonnan, tekerj rajta kettőt kifelé. mérd meg újra. ha nincs változás, tekerj rajta még. az is lehet, hogy beszart, és azért nem válrtozik, szóval próbálgasd. én is így csináltam. nekem nem volt fékem, és tekertem rajta. azóta van. hogy mennyi, meg hogy, senkit nem érdekel, még a vizsabiztost se, ne legyen eltérés az oldalak között, és kész.
jah, rugü nyomást a rugó csövén tudsz mérni, ha nincs márhol mérőhely, vagy ezen a szelepen, nem tudom melyik mérőhelyen. nézd meg melyik cső jön a légrugótól, és azon a csövön tudsz mérni. csinálj hozzá közcsavart, ha máshogy nem megy, és annyira érdekel. de én elengedném, minek azt tudni. a fölemeli a kocsit, akkor jó, ha nem emeli föl, akkor nem jó. annak ennyi dolga van, hogy ezrt milyen nyomáson teszi, szerintem tök mindegy.
Válasz gabizamardi #144. hozzászólásáraTegnap a lucsokba ugyan nem bújtam alá, de ami fényképet csináltam, azon meg nem látszik a szelep.
Válasz envagyok2 #143. hozzászólásáraoké értem köszi ! lesz segítségem a fékezéshez . úgy tudom hogy a köcsögön van csak mérőpont . Akkor ott kell a táblázaton lévő értéket mérni ? (kivezérelt féknyomást) . Abban viszont segíts kérlek hogy ..... oké kiengedem a fékeket ( ja nem írtam azt hogy nem westinges a fék(kamra) , leengedem a szintezőt ..eddig oké ! Melyik csavart tekerjem ki ? a kis 6-ost vagy a másik végén a nagy 10est ? és amit ír a táblázat a légrugónyomást azt hol kell mérnem ?
Válasz gabizamardi #141. hozzászólásárane legyen fékezett állaptban, és légrugókat engedd le teljesen, kart tedd leengedés pozivíióba. így biztos sehol nem lesz levegő benne. kitkered, kart átrakod munkahelyzetbe, és miután felállt, valaki fékezhet, vagy b verzió, csinálsz egy kutyafejet a kompresszorodra, és magad fékezed a sárgán, ha egyedül vagy. én így csináltam, kompreszsor, T elágazó, egyik ága a piros, másik ágába csap, utána T, annak egyik ágába sárga, másik ágába csap. így tudod fékezni kompresszorról egyedül.
köcsög persze a légüst, talán van rajta mérőhely, de szerintem valahol a fékszelepen is kell lennie a kivezérelt nyomásnak mérőhelye, nem emlékszem melyik az.
Válasz Gumóka #140. hozzászólásárainkább megvárom a hétfőt hogy mit mondasz és akkor majd óvatosan nekiállok , kicsit tartok tőle de aztán lehet hogy nem is bonyolult . ha egyszerűen és egyértelműen el van mondva hogy mikor , hol , mit mérjek , állítsak úgy meg tudom csinálni , de ahogy a leírásban van .............az kicsit bonyolultnak tűnt .
Válasz envagyok2 #139. hozzászólásáraAkkor ismét egy kérdés , a szabályzót hogy légtelenítem ? gondolom azt akarod mondani hogy ne legyen nyomás alatt . olvastam hogy van ott egy szelep amit írtak hogy minden mérésnél légteleníteni kell , de megmondom őszintén nem tudom hogy azt hogy kell . kell hozzá valami célszerszám vagy csak pusztán valamit meg kell nyomni hogy ne legyen ott légnyomás ? A másik kérdésem pedig amit írtál a köcsög az a fékmunkahengerre - ha lehet így nevezni- vonatkozik ami a fékkart mozgatja ? lényegében akkor a fékerőszabályzón nem is kell , nem is tudok semmi nyomást mérni sehol ?
Válasz gabizamardi #137. hozzászólásáraAzért ne ilyedj meg tőle, csináld, ahogy énvagyok írta, nagyon elrontani nem tudod, ha meg nem sikerül, visszaállítod oda, ahonnan indultál, ha megméred állítás előtt.
Én 0 tudománnyal vezetékeltem újra egy mtz-t, az se gyulladt még ki, igaz az ablaktörlőt meg kell nézzem, mert az nem megy
Válasz gabizamardi #138. hozzászólásáraez kb annyi ám, hpgy azt a csavart, amit írtam, kitekred vagy betekred, miután légtreleníttetd a szabályzót- előtte mérd meg a hosszot, és a köcsögbe a nyomást, aztán tekerd ki, és mérj nyomást megnt a köcsögbe. ha csökkent, akkor kirly.
Válasz envagyok2 #135. hozzászólásáraköszi , igen olvastam , így első nekifutásnak kicsit bonyolultnak tűnik a beállítás leírása , de majd kibogarászom a lényeget . addig úgy sem nyúlok hozzá még a tutit nem tudom .
Válasz Gumóka #136. hozzászólásáraköszönöm , megvárom a hétfőt és hogy mit mondasz , mit javasolsz . igen van tekerőfejes csatlakozóm meg nyomásmérő órám ( 10 bárig mér ). olvastam a pdf dokumentumokat , csak így elsőre kicsit körülményesen van leírva megfogalmazva a beállítás módja
Válasz gabizamardi #133. hozzászólásáraÍgy már érthetőbb.
Van itt is bpw ecoplus hidas öreg pótkocsink, de most a sötétbe hiába nézem, max hétfőn.
A légrugónyomást igazából nem itt állítod, az terhelésfüggő, a szintezőszelep ad oda levegőt.
Ott inkább azt állítod, hogy a légrugónyomás alapján mennyit vezéreljen ki.
Az a szelep lehet nyomásmérő, a tekerős fej kell rá, szelepes.
De amit küldött kolléga, el tudsz rajta indulni, ha hétfőig nem megy, ránézek a mienkre, sok mindenre már én se emlékszem, meg ilyet nem is sokat csináltam
Szóval ne vedd kézpénznek, amit írok
Válasz gabizamardi #133. hozzászólásáranem emlékszem már rá, de szerintem fordítva a két csavar, de olvasd el amit küldtem. abba benne van, mit állítasz és hova. az is lehet, hogy csak fékezéskor adja a nyomásokat, tehát ha nem adsz nyomást a sárga kutyafejre, akkro nem tudsz itt semmit mérni. azt tudom, hogy cisnálta, vagy 4 órát, és így próbálgattam. de mielőtt elkezded a csavarokat tekerni, mérd le a hosszokat, hogy vissza tudd állítani, mert nincs ember, aki visszaállítja.
abs nem zavar be, ha nincs bekötve, ha nem kap áramot, akkro nem szól bele semmibe, így van kitalálva, hogy üzemzavar esetn ne okozzon gondot.
Válasz Gumóka #128. hozzászólására
Válasz Gumóka #128. hozzászólásáraA két állítócsavar ( a piros és kék nyíl ) . Az egyik a piros nyíl az egy 6-os menetű elvileg ott kell a légrúgóból érkező nyomást állítani , az adattábla szerint üres állapotban 0.9 bar lenne . A zöld nyílnál az állítócsavar pedig a kivezérelt féklevegőnyomást állítja ( .... most pontosan nem jut eszembe mennyi üres állapotban ) . Van egy mérőpont ( a kék nyíl ) ott kellene mérni a légrúgótól jövő beállított nyomást ? Ami jelen esetben 0.9 bar lenne . Na most ott semmi , "0" nyomás van a mérőóra szerint . Illetve van egy másik mérőpont ( a lila nyíl ) ott pedig a kivezérelt féklevegő nyomást kellene mérni ? Jól sejtem hogy így van ????? Ha így van ahogy gondolom akkor mi a beállítási sorrend ? Légrúgónyomás beszabályozása és utána a féklevegő nyomás beállítása végül az elősiettetés ?
Válasz Gumóka #128. hozzászólására
Válasz Gumóka #127. hozzászólásáraez a fajta fékerőszabályzó van rajta
Válasz envagyok2 #126. hozzászólásáraigen igen ez a baj ahogy írod hogy kis súlynál is nagy a fékerő vagyis a kivezérelt féknyomás , ahogy növekszik a súly a terhelés annál több nyomás megy ki , tehát mikor pl. félterhelés van akkor is annyi nyomást enged mint ha jóval nagyobb pl. háromnegyed terhelés lenne . És igen terheléssel is blokkolnak a kerekek vizes úton egy közepes erősségű fékezésnél . Simán bebicskázik , kitör a hátulja vagy épp a forgózsámolynál csúszik ki .
Válasz Gumóka #128. hozzászólásáraDobfékes BPW ECO tengelyek vannak alatta , sima ABS (sajnos az nem működik ) . A pótkocsi gyártmány azt most pontosan nem tudom de valami SCLUMBOHT vagy valami ilyesmi a neve . Sima egy szerű forgózsámolyos pótkocsi .
Válasz Gumóka #127. hozzászólásáraNa meg azért azt sem ártana tudni, milyen pótkocsi ez, meg milyen a fékrendszere.
Válasz envagyok2 #126. hozzászólásáraIgen, de Ő azt írta, hogy vizes úton blokkolnak a kerekek. Tehát keine abs.
Az nem a fékerőszabályzástól blokkol. A teli kocsit is tudod blokkoltatni, csak jobban kell nyomni a pedált.
Mivel írja, hogy adattáblán ott vannak a kivezérelt féknyomások, azt ugyan állíthatod a szelepen, ott csak egy fix nyomásértéket állítasz. Attól még mindig nem lesz terhelésfüggő a fékerő, vagyis a kivezérelt féknyomás.
Már lehet, rosszul emlékszem, de fékerőszabályzást a légrugónyomás vezérli, mivel onnan tudja a pótkocsi, mekkora a terhelés és mennyit vezéreljen ki.
Egyébként nálunk is fent a schwarzmüllereken az adattábla, de az sem igaz már, frissítést adott ki, nálunk is javítva lett, mivel a probléma az volt, hogy nagyobb fékerőt vezérelt a vontató, mint a pótkocsi, ergo' tolta, mi meg zabáltattuk a betétet az autón. Traktornál nem játszik.
Most épp fordított a dolog, de mondom, ezek már aebs rendszerűek, itt már laptopról megy a móker.
Az új kocsikkal például már látom végig a tengelyterhelést is, kivéve kormányzottat a kocsin, mert az parabolás. A bogit is így teszi le automatán, érzékeli a 2 tengely nyomását, ha eléri a hatérértéket, rávezérel, aztán teszi le a harmadikat is.
Na de mondom, a félpót első tengelye nálam is csúszik vizes aszfalton, ha üres a kocsi, igaz azon van a legkisebb terhelés, a tartány miatt mert nem vízszintes a pót az autóhoz képest. Sőt lassú sebességnél fékezéskor rángatja is, be tudja pattogtatni. Aztán lehet ott se kerek már valami az agyába, mondjuk hibakód ohne.
Válasz Gumóka #124. hozzászólásáravégülis igen, ha lenne abs, akkro nem blokkolna tartósan állóra, de akkor is túl nagyoit fékezne. az a baj ezzel, ha üresen is nagyot fékez, akkor rakottan meg még nagyobbat, háromszoros súllyal meg akkorát, hogy kiszabja traktor htsó hídját. ezért szoktak állítani rajta, hogy túlsúllyal se fékezzen brutál nagyot, ilyenkor meg persze üresen semmit nem fékez, és ez lesz belőle:
ez
a szabályzó egyik végében van egy kiálló csavar, azzal lehet a nyomást állítani, és ez szabályozza a fékerőt.
Válasz gabizamardi #122. hozzászólására
Válasz gabizamardi #122. hozzászólásáraAz valószínűleg az abs vezérlés hiánya miatt blokkol.
Nálam vizes úton a nyergesvontató félpótkocsija is megrángatja üresen az az autót, pedig jó az abs/ebs modul is.
Az első tengely megcsúszik.
Válasz gabizamardi #122. hozzászólására https://www.ebay.com/itm/394565197868?chn=ps&norover=1&mkevt=1&mkrid=711-167022-144017-7&mkcid=2&itemid=394565197868&targetid=2252131029812&device=c&mktype=pla&googleloc=9062986&poi=&campaignid=21649304075&mkgroupid=164595911897&rlsatarget=pla-2252131029812&abcId=&merchantid=764983310&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_4S3BhAAEiwA_64YhnT6OaISuScrS5fTyXRxVS_H_6gOxeB07NQd67slVFhYeeRBiBkdNxoC0VUQAvD_BwE
Üdvözlet mindenkinek ! Ezt a fajta fékerőszabályzót hogyan kell beállítani ? Kicserélték mind a 2 tengelyen de semmit nem állítottak rajta , A pótkocsi oldalán ott van az adattáblázat hogy mekkora terhelésnél (meg üres állapotban) mekkora kivezérelt fékerő , levegőnyomás kell . Az a probléma hogy ha egy kicsit is nedves vizes az út egy kicsivel erősebb fékezésnél azonnal blokkolnak a kerekek . Tehát lényegében szinte a max fékerőt vezérli ki a pótkocsi üres állapotában is . Hogy kell beállítani , mi a beállítási sorrend ?
Válasz mrsn73 #120. hozzászólásáraHa nem találsz Békésben Miskolcon tudok egyet az enyémet is ő "tervezte".
Valaki ismer tervezőt aki pótkocsit a műszakira megtervezné. Lehetőleg Békés Megye környékéről.
Válasz B.laca #114. hozzászólásáraÁtfordult a szintező szelep rudazata lefelé. Menj be alá és lökd át fölfelé, hogy vízszintesen álljon a rudazat. Általában akkor szokott előfordulni ha sok van a kocsin, hirtelen lebillented és ahogy lemegy a súly a légrugó szintet teljesen kiemelkedik. Ekkor a szintező rudazatát a megnövekedett hossz teljesen széthúzza, majd mikor visszaenged a légrugó már átfordul lefelé és nem szintez. Én minden billentés után megnézem első-hátsó tengelyen hogy jól áll e a rudazat.
Válasz B.laca #116. hozzászólásáraItt van többféle is
Szelepek
Viszont vásárlás előtt azért megnézném, hogy a szelepig jut e levegő, illetve onnan tovább is.
De lehet van egy tippem, ha üresen van levegő a rugókban, tehát menetszinten van, rakottan pedig nem szintez vissza menetszintre, lehet csak a rudazat esett szét, vagy nem jól van beállítva.
Nézz alá, a rudazat vége a hídra, a szelep pedig az alvázra van csavarozva.
Ha lekötöd a rudazatot, kézzel mozgatva tudod próbálni, működik e.
Válasz B.laca #116. hozzászólásáraA híd egy gumis rudazattal van összekötve a szeleppel.
Azis elszokott szakadi, vagy a felfogatás eltörni.
Ha a rudazat jó akkor a szelepet kell cserélni!
Lefényképezed teherautós boltban kapsz hozzá.
Próbàld meg a közcsavarokat meglazítani, lehet újjat kell venni tömítéssel. Az aluba belerohad!
Válasz Gumóka #115. hozzászólásáraNem értek annyira hozzá. El tudnád röviden magyarázni, hogy ez mit jelent és hol keressem a hibát?
Válasz B.laca #114. hozzászólásáraNem szintez.
Légrugós pótkocsinál mitől lehet az, hogyha meg van rakva, akkor a hátsó tengely légrugói teljesen összemennek, ha le lesz billentve felmennek?
Válasz envagyok2 #111. hozzászólásáraMondtam hogy menny el vasárnap misére.
Válasz envagyok2 #111. hozzászólásáraNem is kis hazánk lenne.
Igen, ilyenkor illő lenne kifizetniük, de nem fogják sajnos.
Szerintem mindannyiunk szaladt már bele hasonlóba.
Nem lett volna szabad, de szaladt.
Válasz A.I. #104. hozzászólásárahát annyi történt ma, hogy beszart a rendszer, egy kocsi nem vizsgázott ma az egész országba...
csak pár nap híján egy éve, hogy megrendeltem ezt a kocsit, február 10ig rendszámmal kellett volna idehozni, ehelyett május közepén húztam le a gyári trélerről, és akkor azt mondták, hogy 8 hét múlva vizsga. mára kerítettem időpontot, valahogy..., nem jött össze. és akkor ki bszta el a dolgot, ki fogja kifizetni a fuvart?
Válasz envagyok2 #107. hozzászólásáraLègrugot leengedni így a mèrèses tengelyen lesz a súly . Mert különben nem esik bele a görgőkhöz. Fenntartja az elötte levő kerèk. Lehet van olyan pad ami magason van de olyant nem láttam. Vagy úgy van a futómű,hogy ilyen esetben billenik mint a T088as trágyaszoro tengelye? Követi a talajt?
Válasz envagyok2 #108. hozzászólásáraNem lesz azzal gond szerintem. Azt viszont megint nem gondolták át valahol, mikor fékpadra terelték a traktorokat, hogy nem mind 50es MTZ méret már, pótokról meg nem is beszélve, akkora tandemek vannak mit egy ház.
Válasz A.I. #104. hozzászólásáraígy van, lassulásmérőt ott alkalmazhatnak már csak ahol van állami tulajdonba forgalom elöl lezárt nem tudom hány száz méteres út, és ott mérnek. cak ilyenen lehet állítólag alkalmazni, ilyen meg ugye sehol nincs. ráadásul a fékpadon is szigorítottak, május 20 vagy mióta, nem tudom mit, de mondta ember. 275-280 széles, fejét is vakargatta, hogy hogy fér bele, meg mi lesz vele, nekem mindegy, csak papírt adjon. állítólag az első tengely méését veszi csak a kamera... van remény. haha
Válasz .Richard. #105. hozzászólásáramármint levegőt kiengedni, erre gondolsz? megtehetem, vagy valogba rúgnak?
Válasz .Richard. #105. hozzászólásáraErre gondoltam én is.
Attól simán lehet jó, hogy nem csúszik meg.
Válasz A.I. #104. hozzászólásáraAhhoz,hogy az egyik tengely kerekei rajta legyenek a fèkpadon, le kell engedni az elötte vagy utánna levőt. Ha azt az udvaron is meg tudja csinálni akkor az is megcsuszhat. Terepjáro hátso kerekei a füvön sem csúsztak meg. Igaz ott a fèkerőszabályzo más,de a padon jó volt a fèkhatás vasalás nèlkül is ès meg sem csúszott.
Válasz envagyok2 #103. hozzászólásáraTudod, hogy változott a vizsga.
Pont itt volt valamelyikben téma a múltkor. És tényleg, csak az a bázis vizsgáztathat, ahol van pad, vagy tud lassulásmérő.
Ahhoz meg nem feltétel, ami régebben is, hogy csússzon. Attól még lehet jó a fékhatás, hogy nem lesz rögtön szögletes a gumi.
Azért meséld majd el mi volt vizsgán.
Válasz mtz1221 #102. hozzászólásáraez is igaz, de jut eszembe én oktatom itt előttem a csávót, hogy fékerőszabályzó, persze ez is automata fékerőszaályzós, lehet így veszi le. csak ha vizsgán meg bukta, akkor van cumi.