Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR413.56 FtUSD390.93 FtCHF443.85 FtGBP498.01 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz rábafan #2469. hozzászólásáraNos, megnéztem ott a baj 2.3.4. fejszelepek eresztenek a 4. nagyon.
Megy az egész porlasztóstól adagolóshoz.
Megérte a próbát.
Még egyszer, köszönöm!
Válasz 2266 #2468. hozzászólásáraEz igaz, az elavulásból adódó gyenge szivárgást nehéz észrevenni. Viszont ezt a problémát kizárnám, mert a tavaszi motorgenerál alkalmából minden üzemanyag csövet, szűrőt tömítést újakra cseréltem.
És azóta alig néhány üzemórát ment a gép.
Válasz rigás #2467. hozzászólásáraA porlasztó tetején lévő résolaj csövet cseréld ki meg vedd le a nyomocsöveket az adagolórol nyomd meg a tápszivattyút ha nem jön a gázolaj akkor a fejszelepek jók eggy próbát megér
Válasz rigás #2467. hozzászólásáraÉn nemrég kicseréltem mind a két üzemanyag csövet! Szerintem megéri azt a kis fáradtságot... Mert az elavulás sokszor nem szemmel látható!!!! És egy öreg gépnél bármikor bármi megtörténhet
Sziasztok, jó estét!
Már ha itt van elől a topic, kérdeznék valamit:
Rába 250 kombi turbós motor nehezen indul, az ok elereszti az üzemanyag nyomást. nyomástartó szelepet cseréltem hiba maradt.
Kérdésem, próbálkozzak tápszivattyú cserével, vagy vagy vigyem egyből szakműhelybe az adagolót/porlasztókat.
A motort nemrég raktam össze (tavasszal), de az adagolóhoz nem nyúltam porlasztók is oda kerültek vissza ahol voltak a szerelés után ugyanolyan könnyen indult a motor mint előtte.
Két hete kezdte ezt a mókát, hogy alaposan rá kell pumpálni már 2-3 óra állás után is. Üzemanyag nem szivárog sehol, szűrőket csöveket átnéztem tiszták.
Válasz Szabolcs80 #2465. hozzászólásáraHa megkapargatod meglesz az.
Az amerikai fülkében más a műszerfal is, műanyagból van.
Tehetnél fel pár képet a gépről, hátulnézetből a függesztőszerkezetről is.
Válasz Tomszi #2464. hozzászólásáraEltüntettek róla minden azonosítót. Ma cseréltem fülkeventilátort és megtaláltam a klímaradiátor alatt az amerikai gyártó matricáját, úgyhogy a fülke biztos hogy amerikai. Más azonosítót nem találtam
Válasz Szabolcs80 #2463. hozzászólásáraLennie kell rajta, keresd meg, ha a tábla már nincs is meg a vázba bele van ütve.
Igen, az amerikai fülkék voltak zöld üvegekkel gyárilag.
Válasz rigás #2461. hozzászólásáraNincs rajta egyik sem, viszont a fülke körbe sötétített üveges, és amennyire tudom az csak az amerikai fülkékbe tették(nem biztos)
Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraA forgalmi egy dolog, abba sokszor olyan hülyeségeket írnak.
Adattábla, jobboldalt a lépcső mellet, vagy ugyanott a beütött alvázszán, az a mérvadó.
74-es évjárat talán az első 5 darab prototípus volt.
Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraNo ez már valami!
A te géped ezek szerint az elsők közül való, mivel '74 év végén kezdték a gyártást.
A vázon lévő adattáblája vagy az alatta lévő vázszám tudtommal tartalmazza a gyártási év/hó mellett azt is hanyadik gép.
Válasz rigás #2455. hozzászólásáraSajnálom hogy így átvertek a géppel,gondolom felújjitott motor váltó osztomű így adták el neked,ha így rakják össze a motort kókányolva akkor ha javitották eladás előtt akkor eladásra dobálták össze.Kereskedőtől nem érdemes venni.
Korábban írtam egy hidegindítóval szétrobbantott rábáról.
Most értem oda szétnézni benne és nagyon nem
tetszik amit találtam!
A negyedik henger hüvelye robbant fel, és azért ez mert valakinek valamikor egyszer már összetört korábban.
Így a hüvely ugyan szorul még valamelyest benne de körkörösségről már nem beszélhetünk.
Kérdésem lehet az ilyen csúnyán összekarmolt blokkal valamit kezdeni vagy ne is költsek rá dobós a motorblokk?
Még valami látott már valaki élkefémmel felhegesztett szelepeket, amik szétverték a himbákat 3mm-es szelephézaggal. mert én most láttam.
Üdvözlök mindenkit!Rába 250 alkatrészkatalógust és szerelési útmutatót tud valaki küldeni nekem nyomtatható "verzióban"? Előre is köszönöm!E-mail címem: karpanikoletta@freemail.hu
Jó estét!
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy a 250-es rába féktárcsája újonnan milyen vastag, illetve a használt tárcsát milyen vastagságig lehet még leszabályozni.
Sajnos a szerelési útmutatóm hiányos, nincs meg a 10. a fékrendszer javítását taglaló fejezet.
A tárcsa jelenlegi vastagsága 10mm körüli, a szabályozás után ez 9mm vagy kicsivel az alá kerülne.
De, tavaly előtt decemberre lett meg a rávaló.
Ráadásul számla kellett róla.
+ ráadásnak akkor ez volt az egyetlen gép ami bruttó 5 misiért még arrébb is tudott menni, a többi, (sokat megnéztünk nem keveset utazva) ennyiért nem is volt indítható állapotban.
Folyamatosan figyelem a kínálatot azóta is, az idén már sokkal jobbat tudtunk volna venni kevesebbért.
Válasz rigás #2439. hozzászólásáraHa körbenéztél volna találtál volna kinőtt gépet magán személytől nem tudom minek kereskedőtől veszitek aki ugyis rutinos itt evvel befaragnak az ilyen vételekkel mindig.
Mivel lent írtam, a Rábám motorja halott (még)
Gondoltam most van idő megnézni a kardánokat (1 éve vettem ezt az összeollózott gépet kereskedőtől).
A naggyal kezdtem (váltó osztómű 7C) mert eleve rosszul volt összedugva meg gyanúsan is viselkedett. Az egyik csavart nem tudtam megmozdítani szerencsére egy tengely felőlit, így a váltó felől le tudtam szabadítani.
amikor megtisztítottam kiderült a turpisság, erőlködhettem volna ugyanis a túloldalt a csavar le volt hegesztve!
Van másik jó állapotú bontott azt fogja kapni, mert ez nagyon rossz.
Az is kiderült miért lazultak le a kereszt csavarjai állandóan akárhogy megtéptem, a kardán felőli felfekvő felületek fel lettek hegesztve és flexel "leszabályozva" marhára síkba volt az egész!
Ha már mindenképp muszáj,hidegindításhoz használjatok féktisztító spray-t.Ugyanolyan hatékony mint a hidegindító,viszont nem kopog tőle a motor.Lágyabban jár vele a motor mint a gázolajjal.
Tehát a kérésem, hol lehet beszerezni, és hová hogyan kell beszerelni?
Csak azért kérdezem mert magam is agyaltam valami vízmelegítős megoldáson. A neten is kerestem mint "rába vízmelegítő" vagy "vízmelegítő/előmelegítő man motorhoz" de nem találtam semmi konkrétumot.
Válasz Dinnyés Laci #2415. hozzászólásáraÉn sem. Már csak azért sem mert ezeket a gépeket gyárilag is így indították mínuszokban, ezen még meg is van a komplett gyári hideg indító szerkezet.
Direkt gyenge indítót kértünk a boltba és csak és csak óvatosan használtuk.
Megvártam mindig amíg elkezd "dadogni" akkor kapott egy kicsit 3-4 koppanás és belökte a motort.
Az itteni Rábások az autókhoz használatos prebentet használják, az talán nem túl durva.
Magam nem vagyok híve a hidegindítónak, nagyon odaver az a dugónak, ha túlnyomja az ember főleg egy keményebbet (JD) szvsz. simán fel lehet vele robbantani a motort.
Válasz ural #2411. hozzászólásáraSajnos igen.
Bár ezen a részen 4-5-6 henger karter csövén már korábban is megjelent az olaj, és a kartergáz is többszöröse volt a másik szellőzőhöz képest. Vagyis valami már döglődött, a hideg indító meg betette neki az ajtót.
3121 hozzászólás
Válasz Tomszi #2466. hozzászólására
Itt vannak a képek. Alvázszám még nincs
Válasz rábafan #2469. hozzászólásáraNos, megnéztem ott a baj 2.3.4. fejszelepek eresztenek a 4. nagyon.
Megy az egész porlasztóstól adagolóshoz.
Megérte a próbát.
Még egyszer, köszönöm!
Válasz rábafan #2469. hozzászólásáraHmmm! Van ebben valami.
Holnap leveszem a nyomócsöveket és megnézem.
Résolaj cső új, szivárgást nem látni.
Köszönöm a tippet!
Válasz 2266 #2468. hozzászólásáraEz igaz, az elavulásból adódó gyenge szivárgást nehéz észrevenni. Viszont ezt a problémát kizárnám, mert a tavaszi motorgenerál alkalmából minden üzemanyag csövet, szűrőt tömítést újakra cseréltem.
És azóta alig néhány üzemórát ment a gép.
Válasz rigás #2467. hozzászólásáraA porlasztó tetején lévő résolaj csövet cseréld ki meg vedd le a nyomocsöveket az adagolórol nyomd meg a tápszivattyút ha nem jön a gázolaj akkor a fejszelepek jók eggy próbát megér
Válasz rigás #2467. hozzászólásáraÉn nemrég kicseréltem mind a két üzemanyag csövet! Szerintem megéri azt a kis fáradtságot... Mert az elavulás sokszor nem szemmel látható!!!! És egy öreg gépnél bármikor bármi megtörténhet
Sziasztok, jó estét!
Már ha itt van elől a topic, kérdeznék valamit:
Rába 250 kombi turbós motor nehezen indul, az ok elereszti az üzemanyag nyomást. nyomástartó szelepet cseréltem hiba maradt.
Kérdésem, próbálkozzak tápszivattyú cserével, vagy vagy vigyem egyből szakműhelybe az adagolót/porlasztókat.
A motort nemrég raktam össze (tavasszal), de az adagolóhoz nem nyúltam porlasztók is oda kerültek vissza ahol voltak a szerelés után ugyanolyan könnyen indult a motor mint előtte.
Két hete kezdte ezt a mókát, hogy alaposan rá kell pumpálni már 2-3 óra állás után is. Üzemanyag nem szivárog sehol, szűrőket csöveket átnéztem tiszták.
Válasz Szabolcs80 #2465. hozzászólásáraHa megkapargatod meglesz az.
Az amerikai fülkében más a műszerfal is, műanyagból van.
Tehetnél fel pár képet a gépről, hátulnézetből a függesztőszerkezetről is.
Válasz Tomszi #2464. hozzászólásáraEltüntettek róla minden azonosítót. Ma cseréltem fülkeventilátort és megtaláltam a klímaradiátor alatt az amerikai gyártó matricáját, úgyhogy a fülke biztos hogy amerikai. Más azonosítót nem találtam
Válasz Szabolcs80 #2463. hozzászólásáraLennie kell rajta, keresd meg, ha a tábla már nincs is meg a vázba bele van ütve.
Igen, az amerikai fülkék voltak zöld üvegekkel gyárilag.
Válasz rigás #2461. hozzászólásáraNincs rajta egyik sem, viszont a fülke körbe sötétített üveges, és amennyire tudom az csak az amerikai fülkékbe tették(nem biztos)
Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraA forgalmi egy dolog, abba sokszor olyan hülyeségeket írnak.
Adattábla, jobboldalt a lépcső mellet, vagy ugyanott a beütött alvázszán, az a mérvadó.
74-es évjárat talán az első 5 darab prototípus volt.
Válasz Szabolcs80 #2460. hozzászólásáraNo ez már valami!
A te géped ezek szerint az elsők közül való, mivel '74 év végén kezdték a gyártást.
A vázon lévő adattáblája vagy az alatta lévő vázszám tudtommal tartalmazza a gyártási év/hó mellett azt is hanyadik gép.
Válasz rigás #2459. hozzászólásáraA forgalmi szerint az enyém 1974-es. Eredetileg 245-ös volt, de már át lett alakítva a motor
Válasz Cartechon #2458. hozzászólásáraAz fiatal.
'74 vagy '75-ös kerestetik.
Itt a "sztori"
79 7.havi
A legelső Rába erőgépekből már csak 2db eredetit lehet megtalálni.
Tud erről valaki valamit?
Válasz rigás #2455. hozzászólásáraSajnálom hogy így átvertek a géppel,gondolom felújjitott motor váltó osztomű így adták el neked,ha így rakják össze a motort kókányolva akkor ha javitották eladás előtt akkor eladásra dobálták össze.Kereskedőtől nem érdemes venni.
Válasz rigás #2404. hozzászólásáraÜdvözletem!
Korábban írtam egy hidegindítóval szétrobbantott rábáról.
Most értem oda szétnézni benne és nagyon nem
tetszik amit találtam!
A negyedik henger hüvelye robbant fel, és azért ez mert valakinek valamikor egyszer már összetört korábban.
Így a hüvely ugyan szorul még valamelyest benne de körkörösségről már nem beszélhetünk.
Kérdésem lehet az ilyen csúnyán összekarmolt blokkal valamit kezdeni vagy ne is költsek rá dobós a motorblokk?
Még valami látott már valaki élkefémmel felhegesztett szelepeket, amik szétverték a himbákat 3mm-es szelephézaggal. mert én most láttam.
Válasz karpa #2453. hozzászólásáraKaptál már? Mert ha nem küldök. Igaz nekem csak szerelésim van 250-eshez katalógus a régi 245-ösé.
Illetve van 250-es alkatrész katalógusom is, szkennerem nincs.
Üdvözlök mindenkit!Rába 250 alkatrészkatalógust és szerelési útmutatót tud valaki küldeni nekem nyomtatható "verzióban"? Előre is köszönöm!E-mail címem: karpanikoletta@freemail.hu
Válasz Myrrdin #2445. hozzászólásáraNekem van egy 6 sorozat
Válasz Dinnyés Laci #2450. hozzászólásáraoktatási célra
Válasz Myrrdin #2449. hozzászólásáraminek kell? szobornak?
Válasz Claaastra #2448. hozzászólásáraAz nekem mindegy, csak Rába motoré legyen
Válasz Myrrdin #2445. hozzászólására121,123? turbós nemturbós????így tág fogalom,
Válasz Myrrdin #2445. hozzászólásáraNem hasonlít nagyon talán koppintás?
Válasz Myrrdin #2445. hozzászólására
Nincs valakinek elfekvőbe a polcon használt Rába hüvely+dugó gyűrűkkel+csapszeg? Érdekelne egy.
Válasz Myrrdin #2443. hozzászólásáraKöszönöm szépen!
Megtaláltam amit kerestem.
Sajna nincs "arcoskönyvem" talán ezért nem találtam, így külön kilinkelve le tudtam tölteni.
Még egyszer, köszönöm!
Válasz rigás #2442. hozzászólásáraSzia!
Remélem ez segít:
Rába Steiger Javítási utasítás
Rába Steiger 250 Alkatrész katalógus 1979
forrás:
Mezőgazdasági Könyvek Gépkönyvek Prospektusok Ismertető anyagok
Jó estét!
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy a 250-es rába féktárcsája újonnan milyen vastag, illetve a használt tárcsát milyen vastagságig lehet még leszabályozni.
Sajnos a szerelési útmutatóm hiányos, nincs meg a 10. a fékrendszer javítását taglaló fejezet.
A tárcsa jelenlegi vastagsága 10mm körüli, a szabályozás után ez 9mm vagy kicsivel az alá kerülne.
Válasz ural #2440. hozzászólásáraEz igaz.
Csak ott van mindig a "de" vagyis:
De, tavaly előtt decemberre lett meg a rávaló.
Ráadásul számla kellett róla.
+ ráadásnak akkor ez volt az egyetlen gép ami bruttó 5 misiért még arrébb is tudott menni, a többi, (sokat megnéztünk nem keveset utazva) ennyiért nem is volt indítható állapotban.
Folyamatosan figyelem a kínálatot azóta is, az idén már sokkal jobbat tudtunk volna venni kevesebbért.
Válasz rigás #2439. hozzászólásáraHa körbenéztél volna találtál volna kinőtt gépet magán személytől nem tudom minek kereskedőtől veszitek aki ugyis rutinos itt evvel befaragnak az ilyen vételekkel mindig.
Mivel lent írtam, a Rábám motorja halott (még)
Gondoltam most van idő megnézni a kardánokat (1 éve vettem ezt az összeollózott gépet kereskedőtől).
A naggyal kezdtem (váltó osztómű 7C) mert eleve rosszul volt összedugva meg gyanúsan is viselkedett. Az egyik csavart nem tudtam megmozdítani szerencsére egy tengely felőlit, így a váltó felől le tudtam szabadítani.
amikor megtisztítottam kiderült a turpisság, erőlködhettem volna ugyanis a túloldalt a csavar le volt hegesztve!
Van másik jó állapotú bontott azt fogja kapni, mert ez nagyon rossz.
Az is kiderült miért lazultak le a kereszt csavarjai állandóan akárhogy megtéptem, a kardán felőli felfekvő felületek fel lettek hegesztve és flexel "leszabályozva" marhára síkba volt az egész!
Ha már mindenképp muszáj,hidegindításhoz használjatok féktisztító spray-t.Ugyanolyan hatékony mint a hidegindító,viszont nem kopog tőle a motor.Lágyabban jár vele a motor mint a gázolajjal.
Válasz Dinnyés Laci #2428. hozzászólásáraÜtni meg fele annyi idő
De ki hogy szokta.
Válasz Tobszi #2427. hozzászólásáraHátha törik még pluszba valami.
Válasz rigás #2432. hozzászólásáraEhöl, a gyári hidegindító csodaszerkezet!
Válasz kori01 #2412. hozzászólásáraEzt már nem, de nincs rá garancia, hogy a többi jó mindegyiket át kell néznem elsősorban repedést keresve.
Természetesen csinálok hozzá szerszámot a gyári mintájára.
Válasz ural #2420. hozzászólásáraTisztelettel ez a vízmelegítő nekem kedvemre való mert szeretném elfelejteni a hidegindítót.
Tehát a kérésem, hol lehet beszerezni, és hová hogyan kell beszerelni?
Csak azért kérdezem mert magam is agyaltam valami vízmelegítős megoldáson. A neten is kerestem mint "rába vízmelegítő" vagy "vízmelegítő/előmelegítő man motorhoz" de nem találtam semmi konkrétumot.
Válasz Dinnyés Laci #2415. hozzászólásáraÉn sem. Már csak azért sem mert ezeket a gépeket gyárilag is így indították mínuszokban, ezen még meg is van a komplett gyári hideg indító szerkezet.
Direkt gyenge indítót kértünk a boltba és csak és csak óvatosan használtuk.
Megvártam mindig amíg elkezd "dadogni" akkor kapott egy kicsit 3-4 koppanás és belökte a motort.
Az itteni Rábások az autókhoz használatos prebentet használják, az talán nem túl durva.
Magam nem vagyok híve a hidegindítónak, nagyon odaver az a dugónak, ha túlnyomja az ember főleg egy keményebbet (JD) szvsz. simán fel lehet vele robbantani a motort.
Válasz Dinnyés Laci #2430. hozzászólásáraNekünk se mindig, de egy próbát megér.
Ha nem, még mindig ott a kihúzó.
Válasz Tobszi #2419. hozzászólásáraazért ilyen könnyen nekem még soha sem jött
Válasz csoppika #2416. hozzászólásárapreventet szoktunk használni soha semminek nem volt még baja tőle
Válasz kori01 #2422. hozzászólásáramenetes kihúzóval szoktuk kihúzni könnyen kijön
miből gondolod hogy nem húztam?
Válasz kori01 #2424. hozzászólásáraVicces? Talán már próbáltad?
Válasz ural #2411. hozzászólásáraSajnos igen.
Bár ezen a részen 4-5-6 henger karter csövén már korábban is megjelent az olaj, és a kartergáz is többszöröse volt a másik szellőzőhöz képest. Vagyis valami már döglődött, a hideg indító meg betette neki az ajtót.
Válasz ural #2413. hozzászólásárahol vetted? mennyiért? egy kép hogy van felszerelve
Válasz Tobszi #2419. hozzászólására