Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sziasztok!
Fella TS455 rendképzőt használ valaki? Tapasztalatok érdekelnének. Alkatrész beszerzés a Fergusonon keresztül mennyire működik ezekhez a régebbi típusokhoz?
Válasz mtz1221 #1470. hozzászólásárade mit javítasz rajta évente kétszer? én 10 év alatt nem nyúltam hozzá egyszer sem, talán három fogat cseréltem rajta összesen. jah, meg egy hegesztés lesz majd rajta a következő 5 évbe, haver letörte a szállítási helyzetbe fixáló fület...
Válasz barazdabetyar. #1469. hozzászólásáraÉn inkább 2x javítom a rotorost évente ha kell, de más nem kell az udvarba. Nem töri a lucerna levelet, egyenletesebben szárad, nincs benne por, szélben is működik stb.
Válasz csuti0 #1467. hozzászólásáraMennyit szánsz rá? Nálam van egy, egyik rotor tárcsái szétmentek, amúgy hiánytalan. Meg van hozzá egy új vezérlő pálya.
Válasz UE-28 #1461. hozzászólásáraAz a helyzet, hogy kb 10 hektáron használnám maximum.
Egyébként most nem is nagyon látok hirdetve csak kisebb munkaszélességűeket, 3,5-4 méter körülieket. Mondjuk, ha jól illeszkedik a kaszához, akkor nekem egy 4 méteres is elég lenne, mert mondjuk 6-7km/h-val is 4 óra munka lenne.
Válasz UE-28 #1461. hozzászólásáraElnézést, a telefon átfogalmazta kicsit. De jobban átgondolva nincs az 10-12 km, pláne nem T3 ban. Inkább max 8-10 km/h.
Válasz A.I. #1458. hozzászólásáraMi 90%- bán Dutrával húzzuk T3 vagy O1-ben. Egyik területünk sem egy asztali a, és lassabb sebesség él is haladós a majd 8 méter munkaszélesség. De ez nálunk kB 10-12 km/ h jelenthet. Szerintem 5-6 hektárt így is simán szétszórunk óránként, és mivel szinte majdnem mindig kockába tesszük egyszerre nincs is több munka.
Válasz envagyok2 #1459. hozzászólásáraÉrtem, én úgy gondoltam, hogy 8km/h-val már jó lennék, akkor nem is rugaszkodtam el nagyon.
Nyilván használat közben derül ki, hogy mit és mekkora sebességgel lehet tisztességesen szétteríteni.
Válasz A.I. #1458. hozzászólásáraén nem szeretek hajtani talarmány lészítés közben semmivel sem, se kaszával, se terítővel, se sodróval. ez nem az a műfaj. ha magadnak csinálsz takarmányt, akkor meg pláne nem. szép lassan, legyen idő nézni, legyen idő beavatkozni, nem keverünk bele földet, port, semennyit. sok mindentől függ, főleg hogy mennyire kicsire vágod, mennyire van lefeküdve, milyen egyenletes a rend, ha minden oké, és soha nem kell belenyúlni a dolgokba, akkor amit meg bírsz ülni, végülis. ha szorít az idő, végy nagyobbat, de nem kell kapkodni. 6-7-8 kmh szerintem normális, gyorsabban úgy is elpattog, elugrál, vastag a rend, kasza összehúzta, ott hagyja, vékony a rend, földet kaparod. inkább lassan, és úgy meg lehet vele etetni mindent.
a másik, azt mondják, hogy kaszálás után 1 órán belül dobatni kéne, úgy van igazán értelme, és úgy szárad igazán gyorsan.
Válasz A.I. #1451. hozzászólásáraÜdv! Mindenképpen függesztettet vegyél. Nekem 6 rotoros van, 7.6 m munkaszélességgel de sajnos vontatott.... Kis 8 " kerekek miatt macera a vonulás, pláne bakhátas úton, nyomvályús földút meg felejtős. Nagyobb munkaszélességnél a csuklási pontokat érdemes megnézni nincs e kiszoposodva. Hajtómű se baj ha száraz, de ne a frissen mosás miatt legyen az.
Válasz A.I. #1453. hozzászólásárapersze, a rotorok között kell lennie a rendnek. ha nem oda esik, akkor is csinál, dehogynem, csak amit telibe ver egy rotor, azt nem kettő dobja kétfelé, hanem az az egy rotor tekeri maga mögé, és nem teríti annyira szépen egyenletesre. vagy ha fél rend marad el, akkor a felét, amit dobja, azt részben rádobja arra, amit ott hagy, és visszafelé azt is dobod újra. az az optimlis, ha a 4 rotor közé esik éppen a 3 rend. azon is érdemes sakkozni, hogy mikor mész kasza után, és mikor mész kaszával szembe, ez se mindegy.
egy régi pöttingeres prospektudban ez van, az első képen sorba a mowerek, a második kép pedig a kasz méreteket mutatja, és látod hogy melyik kaszához melyiket javasolják.
de ezt magad is ki tudod szűmolni, hogy mekkora kasza, mekkora a ténylges munkaszélesség, hova esnek a rendek, és akkor mekkora távolság kell a rotorok tengelye között, nem a rotor átmérő, hanem a tengelyek közötti távolság. a rotor átmérő már másik kérdés, nekem nincs bajom a nagy rotorral, de a 6 kicsi nyilván jobban leköveti a talajt de szerintem nincs jelentősége, ha nem taposod le a rendet, és nem veri le az eső, és nem úgy kell felvakarni, akkor úgy sem a talajt kell kaparászni, nem úgy kell beállítani, magyarul nem vészes a talajkövetés.
Válasz envagyok2 #1452. hozzászólásáraKöszönöm.
Azt, hogy hogyan illeszkedik, úgy érted, hogy a rotorok a rend felé essenek? Ha nem, akkor nem csinál szart sem?
Nem dolgoztam ilyennel soha, de kell egyet szerezni, mert vannak területek, ahol a vastag a rend, az Istennek sem akar száradni, a csillagkerekessel való forgatás meg...
Válasz A.I. #1451. hozzászólásáraa méretre. rendsodrónál is szoktam írni, nem mindegy mekkor a kasza, de iott aztán pláne nem mindegy, nagyon illeszkednie kell a kaszához, különben fél fogásokkal mész, meg ide-oda...
függesztettel gyorsabban tudsz vonulni, azokon a kis kereken húzni 50nel a szar földúton, nem sokat ígér. meg jobb is nyilván vele a munka, ide-oda tenni, kiemelni, tolatni, nem dolgozol bele, nem dobatod össze-vissza.
és olyat végy, ami a határszórást is tudja, szélén menve nem dobálja át a szomszédba, nem kell majd a sodróval a kukorica tetejéről lesöpörni...
nyilván zaj nélkül járjon, rezgés, vibráció nélkül járjon, legyen zsírozva, látszódjon rajta, hogy kenték. csurig van kardánnal, milyen kardánt vennél, ne lötyögjön, ne kottyanjon..
Sziasztok.
Rendterítőt szeretnék majd vásárolni, ehhez kérnék segítséget, gyakorlati tapasztalatok érdekelnének.
Gondolok itt főleg arra, hogy vontatta vagy függesztett lehet a jobb.
Mire kell odafigyelni vásárlásnál(nem tűnik túl bonyolult technikának), van valami buktatója?
Előre is köszönöm a gyakorlati tapasztalattal rendelkezők érdemi hozzászólását!
Válasz Blahoncio #1448. hozzászólásáraFelénk mindenki cseréli le a függesztettet, sok anyagot nem bírja, mert felér a vázig
Én, ha most kezdeném vennék egy pzk 7-est és átalakítanám hidraulikus emelésre. Szerintem az jobb mint a függesztett. Kis területekre mondjuk a függesztett biztos jobb.
Válasz Blahoncio #1448. hozzászólásáraÉn arról írtam mert az enyém a legnagyobb függesztett a piacon ami nem V alakú.Kifejezetten a vonulás miatt lett véve a 42 halálúton.
Válasz GJT #1446. hozzászólásáraAzt tudom. Idén kölcsönbe volt amivel csináltam az tényleg jó csak a függesztett olcsóbb használtan is 120000pengő lenne az ára.
Azért kérdeztem hogy mondjatok tapasztalatot a függesztettről.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Rendsodró választás előtt állunk. Két variációm lenne az egyik egy ENOROSSI RT9 a másik egy FAZA RT9 es. Kinek melyik vált be? Van e negatív tapasztalat? Előre is köszönöm a segítségeteket!
Válasz Blahoncio #1442. hozzászólásáraEnerossi 6 kerekes van.A vontatott ahol a kerekek külön vannak rugóztatva szerintem jobban leköveti a talajt.Ezzel még dolgozni könnyebb,de szereti az egyenes földet pl lucerna 8-9 km/órával húzom,és olyan széles mint egy 7 kerekes lengyel vagy magyar
Válasz Márk2000 #1435. hozzászólásáraNem gondolnám, hogy súly probléma.Inkább beállítás, de elhanyagolható, tényleg pár szál marad el, nem csúnya a munkája.
1 év alatt nem tudok és nem is lehet tartósságról beszélni,majd 5 év múlva talán.
De szerintem ettől erősebb váz indokolatlan, majdnem 800 kg a Navigátor, az Enorossit, Tonutitt nem tudom,hogy mennyi.
Válasz UE-28 #1433. hozzászólásáraCsak egy gondolat még, írtátok hogy a lucernából elhagynak a Navigátor meg a török gyártmány is.Nem az lehet ezekkel a probléma hogy túl "karcsú" a lenyíló váz és nincs súly ami lent tartja a kerekeket terhelés alatt.Amit feltettem képet annak erősebbnek tűnik a váza.
Válasz Márk2000 #1432. hozzászólásáraNekem van 9 kerekes Invertor is. Arra semmi panasz nincs, nem hagy el lucernában sem. Ezt azért vettem,mert egyből kész 1 rend.
A rotoros előnye valóban az,hogy tisztább a takarmány, és lucernában is kíméletesen,mert nem töri,görgeti annyit.
Viszont abban ha kiegyensúlyozott a kinyszerpálya akkor térdig vagy bokáig kell nyúlni a zsebben.
Ezekhez meg veszel egy szatyor csapágyat 10000 ért,meg egy mázsa fogat szintén, és örök élet,pláne ha defektmentesíted a külsőt (Inventor, Pzk).
Ezek tudatában sem vennék rotorosat. Pár éve még minden nagy szálastakarmányozó rotorossal nyomta, és most egyre inkább látom a csillagkerekes Enorossikat,Tonuttikat nagy cégeknél is, igaz azok már nem 1 és 2 milliós kategóriák, de a működési elvük ugyan az.
Amit én hiányoltam a 9 kerekesben az pont a hidraulikus kiemelés, sokkal könnyebben lehet a forgókban, és jobb bálazni utána, de kis tapasztalattal itt is meg lehet csinálni,hogy ne kanyarodjon a rend a tábla végén. És ha a 8" kerék helyett van egy szgk gumi, akkor már vonulni is szaporábban lehet.
Válasz csontii #1429. hozzászólásáraNekem sík terepre lesz de amint írtátok a lucernát elhadja, ez anno a sima vontatott csillagkerekesnél is meg volt (biztam benne hogy erre már kitaláltak valamit a gyártók) Ebből a szemszögből jobb a rotoros de ott meg egy forduló egy kész rend.De azért még nem ábrándulok ki a V sodroból.
Én 1 szezonon vagyok túl ezzel az orosz gyártmányú Navigátorral.
Erős, sok tekintetben állítható, nem tudok rosszat mondani, talán lucernában valóban elhagy pár szálat, de azon lehet,hogy lehetne még állítani.
Én 1m nettóért vettem, akkor magasan a legjobb áron volt ebben a kategóriában.
Válasz Márk2000 #1428. hozzászólásáraNekem csak nyolc kerekes van. Nincs középen kerék, mint a képen láthatón. Szénában nagyon szép munkája van. Lucernában nem vagyok vele megelégedve, főleg domb oldalakban. Sokat elhagy maga után.
1478 hozzászólás
Válasz ..MZ/X.. #1477. hozzászólásáraNekem egy 1000 éves stohl van, arany áron, de a graniton van hozzá minden az utolsó csavarig.
Sziasztok!
Fella TS455 rendképzőt használ valaki? Tapasztalatok érdekelnének. Alkatrész beszerzés a Fergusonon keresztül mennyire működik ezekhez a régebbi típusokhoz?
Válasz envagyok2 #1471. hozzászólásáraLesz kedvem, majd írok róla egy oldalt. Te gondolom újonnan vetted, én meg már valaki kidobott szarjaként.
Válasz csuti0 #1474. hozzászólásáraSzia
Válaszoltam.
Válasz Jakabjóska #1473. hozzászólásáraSzia!
Küldtem emailt.
Válasz csuti0 #1472. hozzászólásáraSzia.
Még megvan. Küldj egy e-mail címet, leírok mindent, meg képet is küldök.
Válasz Jakabjóska #1468. hozzászólásáraSzia!
Írtam emailt.
Üdv.: Csuti
Válasz mtz1221 #1470. hozzászólásárade mit javítasz rajta évente kétszer? én 10 év alatt nem nyúltam hozzá egyszer sem, talán három fogat cseréltem rajta összesen. jah, meg egy hegesztés lesz majd rajta a következő 5 évbe, haver letörte a szállítási helyzetbe fixáló fület...
Válasz barazdabetyar. #1469. hozzászólásáraÉn inkább 2x javítom a rotorost évente ha kell, de más nem kell az udvarba. Nem töri a lucerna levelet, egyenletesebben szárad, nincs benne por, szélben is működik stb.
Milyen rendsodrót?Rotoros,vagy csillagkerekest?
Válasz csuti0 #1467. hozzászólásáraMennyit szánsz rá? Nálam van egy, egyik rotor tárcsái szétmentek, amúgy hiánytalan. Meg van hozzá egy új vezérlő pálya.
Sziasztok!
Keresek alkatrésznek való,hiányos törött működésképtelen szolnoki mezőgép M-1101 (Kuhn GA 402)rendsodrót.
Üdv.: Csuti
Válasz A.I. #1463. hozzászólásáraAkkor bőven elég a kisebb is
Válasz Simon Barnabás_82740 #1447. hozzászólásáraCsak enorossi!!! Sokkal komolyabb mint bármelyik!!! Nekem volt rt9 most a rt13 van de brutál!!
Válasz Simon Barnabás_82740 #1447. hozzászólásáramindenképp Enorossit! Fazánk van, sajnos.
Válasz UE-28 #1461. hozzászólásáraAz a helyzet, hogy kb 10 hektáron használnám maximum.
Egyébként most nem is nagyon látok hirdetve csak kisebb munkaszélességűeket, 3,5-4 méter körülieket. Mondjuk, ha jól illeszkedik a kaszához, akkor nekem egy 4 méteres is elég lenne, mert mondjuk 6-7km/h-val is 4 óra munka lenne.
Válasz UE-28 #1461. hozzászólásáraElnézést, a telefon átfogalmazta kicsit. De jobban átgondolva nincs az 10-12 km, pláne nem T3 ban. Inkább max 8-10 km/h.
Válasz A.I. #1458. hozzászólásáraMi 90%- bán Dutrával húzzuk T3 vagy O1-ben. Egyik területünk sem egy asztali a, és lassabb sebesség él is haladós a majd 8 méter munkaszélesség. De ez nálunk kB 10-12 km/ h jelenthet. Szerintem 5-6 hektárt így is simán szétszórunk óránként, és mivel szinte majdnem mindig kockába tesszük egyszerre nincs is több munka.
Válasz envagyok2 #1459. hozzászólásáraÉrtem, én úgy gondoltam, hogy 8km/h-val már jó lennék, akkor nem is rugaszkodtam el nagyon.
Nyilván használat közben derül ki, hogy mit és mekkora sebességgel lehet tisztességesen szétteríteni.
Válasz A.I. #1458. hozzászólásáraén nem szeretek hajtani talarmány lészítés közben semmivel sem, se kaszával, se terítővel, se sodróval. ez nem az a műfaj. ha magadnak csinálsz takarmányt, akkor meg pláne nem. szép lassan, legyen idő nézni, legyen idő beavatkozni, nem keverünk bele földet, port, semennyit. sok mindentől függ, főleg hogy mennyire kicsire vágod, mennyire van lefeküdve, milyen egyenletes a rend, ha minden oké, és soha nem kell belenyúlni a dolgokba, akkor amit meg bírsz ülni, végülis. ha szorít az idő, végy nagyobbat, de nem kell kapkodni. 6-7-8 kmh szerintem normális, gyorsabban úgy is elpattog, elugrál, vastag a rend, kasza összehúzta, ott hagyja, vékony a rend, földet kaparod. inkább lassan, és úgy meg lehet vele etetni mindent.
a másik, azt mondják, hogy kaszálás után 1 órán belül dobatni kéne, úgy van igazán értelme, és úgy szárad igazán gyorsan.
Válasz UE-28 #1457. hozzászólásáraKöszönöm, függesztettet fogok nézni.
Jó talajon milyen munkasebességet lehet kihozni belőlük?
Válasz A.I. #1451. hozzászólásáraÜdv! Mindenképpen függesztettet vegyél. Nekem 6 rotoros van, 7.6 m munkaszélességgel de sajnos vontatott.... Kis 8 " kerekek miatt macera a vonulás, pláne bakhátas úton, nyomvályús földút meg felejtős. Nagyobb munkaszélességnél a csuklási pontokat érdemes megnézni nincs e kiszoposodva. Hajtómű se baj ha száraz, de ne a frissen mosás miatt legyen az.
Válasz envagyok2 #1455. hozzászólásáraKöszönöm, így már legalább van megközelítőleg méret, amit kereshetnek.
Válasz A.I. #1453. hozzászólásárapersze, a rotorok között kell lennie a rendnek. ha nem oda esik, akkor is csinál, dehogynem, csak amit telibe ver egy rotor, azt nem kettő dobja kétfelé, hanem az az egy rotor tekeri maga mögé, és nem teríti annyira szépen egyenletesre. vagy ha fél rend marad el, akkor a felét, amit dobja, azt részben rádobja arra, amit ott hagy, és visszafelé azt is dobod újra. az az optimlis, ha a 4 rotor közé esik éppen a 3 rend. azon is érdemes sakkozni, hogy mikor mész kasza után, és mikor mész kaszával szembe, ez se mindegy.
egy régi pöttingeres prospektudban ez van, az első képen sorba a mowerek, a második kép pedig a kasz méreteket mutatja, és látod hogy melyik kaszához melyiket javasolják.
de ezt magad is ki tudod szűmolni, hogy mekkora kasza, mekkora a ténylges munkaszélesség, hova esnek a rendek, és akkor mekkora távolság kell a rotorok tengelye között, nem a rotor átmérő, hanem a tengelyek közötti távolság. a rotor átmérő már másik kérdés, nekem nincs bajom a nagy rotorral, de a 6 kicsi nyilván jobban leköveti a talajt de szerintem nincs jelentősége, ha nem taposod le a rendet, és nem veri le az eső, és nem úgy kell felvakarni, akkor úgy sem a talajt kell kaparászni, nem úgy kell beállítani, magyarul nem vészes a talajkövetés.
Válasz A.I. #1453. hozzászólásáraEgyébként én is a függesztett verzióval szimpatizálok.
Válasz envagyok2 #1452. hozzászólásáraKöszönöm.
Azt, hogy hogyan illeszkedik, úgy érted, hogy a rotorok a rend felé essenek? Ha nem, akkor nem csinál szart sem?
Nem dolgoztam ilyennel soha, de kell egyet szerezni, mert vannak területek, ahol a vastag a rend, az Istennek sem akar száradni, a csillagkerekessel való forgatás meg...
Válasz A.I. #1451. hozzászólásáraa méretre. rendsodrónál is szoktam írni, nem mindegy mekkor a kasza, de iott aztán pláne nem mindegy, nagyon illeszkednie kell a kaszához, különben fél fogásokkal mész, meg ide-oda...
függesztettel gyorsabban tudsz vonulni, azokon a kis kereken húzni 50nel a szar földúton, nem sokat ígér. meg jobb is nyilván vele a munka, ide-oda tenni, kiemelni, tolatni, nem dolgozol bele, nem dobatod össze-vissza.
és olyat végy, ami a határszórást is tudja, szélén menve nem dobálja át a szomszédba, nem kell majd a sodróval a kukorica tetejéről lesöpörni...
nyilván zaj nélkül járjon, rezgés, vibráció nélkül járjon, legyen zsírozva, látszódjon rajta, hogy kenték. csurig van kardánnal, milyen kardánt vennél, ne lötyögjön, ne kottyanjon..
Sziasztok.
Rendterítőt szeretnék majd vásárolni, ehhez kérnék segítséget, gyakorlati tapasztalatok érdekelnének.
Gondolok itt főleg arra, hogy vontatta vagy függesztett lehet a jobb.
Mire kell odafigyelni vásárlásnál(nem tűnik túl bonyolult technikának), van valami buktatója?
Előre is köszönöm a gyakorlati tapasztalattal rendelkezők érdemi hozzászólását!
Válasz Blahoncio #1448. hozzászólásáraFelénk mindenki cseréli le a függesztettet, sok anyagot nem bírja, mert felér a vázig
Én, ha most kezdeném vennék egy pzk 7-est és átalakítanám hidraulikus emelésre. Szerintem az jobb mint a függesztett. Kis területekre mondjuk a függesztett biztos jobb.
Válasz Blahoncio #1448. hozzászólásáraÉn arról írtam mert az enyém a legnagyobb függesztett a piacon ami nem V alakú.Kifejezetten a vonulás miatt lett véve a 42 halálúton.
Válasz GJT #1446. hozzászólásáraAzt tudom. Idén kölcsönbe volt amivel csináltam az tényleg jó csak a függesztett olcsóbb használtan is 120000pengő lenne az ára.
Azért kérdeztem hogy mondjatok tapasztalatot a függesztettről.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Rendsodró választás előtt állunk. Két variációm lenne az egyik egy ENOROSSI RT9 a másik egy FAZA RT9 es. Kinek melyik vált be? Van e negatív tapasztalat? Előre is köszönöm a segítségeteket!
Válasz Blahoncio #1442. hozzászólásáraEnerossi 6 kerekes van.A vontatott ahol a kerekek külön vannak rugóztatva szerintem jobban leköveti a talajt.Ezzel még dolgozni könnyebb,de szereti az egyenes földet pl lucerna 8-9 km/órával húzom,és olyan széles mint egy 7 kerekes lengyel vagy magyar
Válasz colizoli #1444. hozzászólásáraAzt nem tudom,használt.
Magyar gyártmány 5 csillagos.
Válasz Blahoncio #1442. hozzászólásáramelyik fajta?
Válasz Blahoncio #1442. hozzászólásáraNem egyenletes a terep!
Válasz céges #1437. hozzászólásáraÜdv Mindenkinek!
Érdeklődnék hogy mennyire végez jó munkát a függesztett sodró.
Ilyet szeretnék most én is venni?
Válasz céges #1437. hozzászólásáraott van alatta a videó, azt nézd meg.
Válasz céges #1439. hozzászólásáraIgen.
Válasz csontii #1438. hozzászólásáracsak simán 180 fokban fordítsam el?
Válasz céges #1437. hozzászólásáraMeg kell fordítani. Az eleje legyen hátul és úgy dobálja szét.
Sziasztok!
Ilyesmi rendosdróm van:
https://www.keletagro.hu/munkagepek/rendsodrok-rendkezelok/p-668/rendsodro-5-csillagos-fuggesztett
Elméletben ezzel lehetne szétdobatni is. Tudja valaki, hogy ahhoz hogyan kellene be/átállítani? Esetleg kezelésije valakinek?
Köszönöm!
Válasz Márk2000 #1435. hozzászólásáraNem gondolnám, hogy súly probléma.Inkább beállítás, de elhanyagolható, tényleg pár szál marad el, nem csúnya a munkája.
1 év alatt nem tudok és nem is lehet tartósságról beszélni,majd 5 év múlva talán.
De szerintem ettől erősebb váz indokolatlan, majdnem 800 kg a Navigátor, az Enorossit, Tonutitt nem tudom,hogy mennyi.
Válasz UE-28 #1433. hozzászólásáraCsak egy gondolat még, írtátok hogy a lucernából elhagynak a Navigátor meg a török gyártmány is.Nem az lehet ezekkel a probléma hogy túl "karcsú" a lenyíló váz és nincs súly ami lent tartja a kerekeket terhelés alatt.Amit feltettem képet annak erősebbnek tűnik a váza.
Válasz UE-28 #1433. hozzászólásáraKiegyensúlyozott= kimegy a kenyszerpálya
Válasz Márk2000 #1432. hozzászólásáraNekem van 9 kerekes Invertor is. Arra semmi panasz nincs, nem hagy el lucernában sem. Ezt azért vettem,mert egyből kész 1 rend.
A rotoros előnye valóban az,hogy tisztább a takarmány, és lucernában is kíméletesen,mert nem töri,görgeti annyit.
Viszont abban ha kiegyensúlyozott a kinyszerpálya akkor térdig vagy bokáig kell nyúlni a zsebben.
Ezekhez meg veszel egy szatyor csapágyat 10000 ért,meg egy mázsa fogat szintén, és örök élet,pláne ha defektmentesíted a külsőt (Inventor, Pzk).
Ezek tudatában sem vennék rotorosat. Pár éve még minden nagy szálastakarmányozó rotorossal nyomta, és most egyre inkább látom a csillagkerekes Enorossikat,Tonuttikat nagy cégeknél is, igaz azok már nem 1 és 2 milliós kategóriák, de a működési elvük ugyan az.
Amit én hiányoltam a 9 kerekesben az pont a hidraulikus kiemelés, sokkal könnyebben lehet a forgókban, és jobb bálazni utána, de kis tapasztalattal itt is meg lehet csinálni,hogy ne kanyarodjon a rend a tábla végén. És ha a 8" kerék helyett van egy szgk gumi, akkor már vonulni is szaporábban lehet.
Válasz csontii #1429. hozzászólásáraNekem sík terepre lesz de amint írtátok a lucernát elhadja, ez anno a sima vontatott csillagkerekesnél is meg volt (biztam benne hogy erre már kitaláltak valamit a gyártók) Ebből a szemszögből jobb a rotoros de ott meg egy forduló egy kész rend.De azért még nem ábrándulok ki a V sodroból.
Válasz UE-28 #1430. hozzászólásáraKöszi, pont ezt a típust néztem ki én is.Most gyűjtöm be az árajánlatokat rá.
Válasz Márk2000 #1428. hozzászólásáraÜdv!
Én 1 szezonon vagyok túl ezzel az orosz gyártmányú Navigátorral.
Erős, sok tekintetben állítható, nem tudok rosszat mondani, talán lucernában valóban elhagy pár szálat, de azon lehet,hogy lehetne még állítani.
Én 1m nettóért vettem, akkor magasan a legjobb áron volt ebben a kategóriában.
Válasz Márk2000 #1428. hozzászólásáraNekem csak nyolc kerekes van. Nincs középen kerék, mint a képen láthatón. Szénában nagyon szép munkája van. Lucernában nem vagyok vele megelégedve, főleg domb oldalakban. Sokat elhagy maga után.