Hirdetés
Fórum
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Claas traktorok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Karácsony új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Haszonbérleti szerződés új
- Poénok új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
759 hozzászólás
Válasz Gumóka #757. hozzászólásáraOda 4szer indultam neki,hogy meglesz.
De mind a 4szer valami közbe jött.
Másodjára tudom nem indult az autó
De csupa ilyenek. Azt be tudtam annak,hogy a Jóisten se akarta!!
Az még innen a faluból indult
Válasz Maszek Zs #756. hozzászólásáraEgyébként kell egy szürke forgalmi legalább, meg a jogfolytonosság. A forgalmiban szereplő tulajdonos, meg közted.
Válasz Maszek Zs #756. hozzászólásáraHívd fel a Druszádat, azt a boltost!
Decemberben mikor nála voltam, a boltban pont szóba kerültél ezügyben, hátha még tud segíteni!
Sziasztok!
Most akkor letudom műszakiztatni az 50 MTZ-ét ha nem volt mostanában műszaki és nincs is forgalmia??
Vagy esetleg valami kis kapu??
Ezen kínlódok már régóta de valahogy csak meg kéne oldani. Ne kellene félni a rendőröktől. De a műszakin jó legyen kinden.
Válasz ND #754. hozzászólásáraEzt nem tudom, de azoknak talán van már valami papírja. Legalább is a nagyrészüknek. Azzal nincs gond ha uniós országból jött.
Ha máshonnan, biztos büdösebb a füstje, vagy nem tudom
Válasz Hajnalgabó #746. hozzászólásáraSzia,
és mi a helyzet ha 99 után került az országba?
A másik amit még ki kéne nyomozni hogy kinti papírral adnak e I-pirosat. Nem akarom vele évekig használni, csak hazajönni festőhöz erre arra meg bedöcögni hatóságira. Csak egyszerűbb, olcsóbb lenne mint trélerezgetni.
Válasz Gumóka #750. hozzászólásáraEzt láttam de ebben nincs: T0.
Válasz Hajnalgabó #749. hozzászólásáraKöszönöm! De ha megyek Szekszárdra (ami ritkán van de hátha) nem messze van a cégtől az nkh. Meg kérdezem.
Válasz Maszek Zs #747. hozzászólásárahttps://www.agroinform.hu/gepeszet/traktor-valtozas-muszaki-vizsgaztatas-kornyezetvedelmi-felulvizsgalat-61900-001
Válasz Maszek Zs #748. hozzászólásáraAmint lesz időm energiám utánajárok. Lehet személyesen lenne az is jobb.
megosztom ha valamit megtudtam
Válasz Hajnalgabó #746. hozzászólásáraErre kíváncsi lennék én is.
Válasz Gumóka #744. hozzászólásáraAkkor jó.
2012ben helyezttem forgalomba egy zetor 5611-et.
1db adás-vételi szerződéssel.
Biztosítás, nkh egyedi forgalombahelyezési engedély okmány iroda. Első kérte volna származását igazoljam újkoráig, másik simán adott rendszámot nyilatkozattal hogy nem igazolt a származása.
Múlt héten felhívtam őket, a hölgy korrektül mondta hogy elvileg ez megy még így, de a gép vagy magyar gyártmány legyen, vagy 99 előtt kellett az országba érkeznie, az emisszió miatt, de kérdezzem meg az nkh-t mivel kell igazolni hogy mikor jött, lehet elég egy adásvételi.
Van valakinek friss tapasztalata?
Baranya Somogy Tolna esetleg Bács-Kiskun jöhet szóba vizsgahelynek
Válasz kulakman #743. hozzászólásáraVizsgán meg ráteszik görgőpadra a tárcsát is, nem e csapágyas?
Mondjuk a mobil vizsgaállomást egyet lenulláztam úgy 10éve. Nesztek
Válasz Maszek Zs #742. hozzászólására5 év. Semmi.
Válasz CirokMan #739. hozzászólásáraMondjuk ,volt egy időszak amikor a méltóságos közlekedésiek azt akarták ,hogy ami 3 ponton van az is része a gépnek kvázi kell legyen vizsgája!
A múltkor mindenhol azt hallottam, hogy változik a rendszám ügy. Most akkor mi változott, ha változott? Az idén kell vigyem műszakira. Mire készüljek? T0 kategoria es piros rendszám.
Válasz Sanyee #737. hozzászólásáraFirkaszok, ennyi.
A traktornak nem volt érvényes műszakija, de a faapritora szerintem se kell rendszám.
Mondjuk tragyaszorot én eddig csak rendszámosat láttam, de mind használható volt potkocsiként is, szerintem azért.
A törvény egyértelműen szabályozza hogy mire kell rendszám és mire nem. Van a pótkocsinak nem minősülő vontatmany, asszem ez a neve, erre nem kell rendszám, ilyen a permetező, a műtrágya szóró meg az összes talajművelő gép.
Válasz Sanyee #737. hozzászólásáraHát ez fura. De ha ott nem tud át jönni rohadt nagyot kellene kerülnie.
Nemhogy hívtak volna egy trélert az 51-től a 6-osig.
Válasz Sanyee #737. hozzászólásáraIgen, erdekes.
Munkagepre (pl: vontatott permetezo, vontatott mutragyaszoro, tragyaszoro, atrako-kocsi, stb...) nem is lehet rendszamot beszerezni. Faapritora sem. Ennyi erovel az ekere is kell rendszam, amit nem a harom ponton emelve viszunk, hanem a melysegallito kereken gurul szallitasi pozicioban...
Sziasztok!
Mtz -t igazoló lappal lehet még vizsgáztatni? Sosem volt még forgalomban! Előre is köszönöm a választ!
https://rtl.hu/belfold/2023/02/02/rendszam-nelkul-mad-max-traktor-tolna-megye-rendorseg
Nem vitatom, hogy nem volt hiányosság, de vontatott felaaprítóra rendszám?
Én szívesen fizetnék, ha a trágyaszórót levizsgáztatnák, de azt mondták, hogy nem kell.
Válasz Rabó001 #735. hozzászólásáraLényeg, hogy akkor azt mondták, hogy csak M rendszám.
Jobban örültem volna az Ynak, de ez lett.
Az tutti, hogy Feketét nem kap, mert új forgalomba helyezés hiába 30+os, és ebbe ugye nem sok Adblue kell, szóval nem felel meg a követelményeknek.
A vonófej dolgot szerintem valamelyik agrár portál cikkében olvastam, a többi kötelemmel együtt, mint a 25km/h, meg a kilowatt maximalizálása.
Egy szónak is száz a vége, ahány megye, annyi értelmezés!
Válasz A.I. #732. hozzászólásáraNemtudom hol olvastad ezeket a kritériumokat. Pont hogy az M-se lehetne traktor, mert az nem önjáró gép. Csak itt az ügyintéző úgy nézte, hogyha mondjuk egy MTZ-n van homlokrakodó, akkor az már megfelel az önjáróra rakodóra, ergó kaphat M-et. A Rába meg lehet akár speciális eszközhordozó is.
Alap hogy egy ilyen speciális ügyintézést nem a pult mögött ülő ügyintézőnél kell kezdeni általában, hanem hátulról, de ez nem azt jelenti hogy törvénytelenül! De ha mondjuk oda tudnak irányítani valakihez, aki a felügyeleten ilyesmi helyen dolgozik, az sokat tud segíteni.
Visszatérve a lassú járműre: én olyanról még nem hallottam hogy pótkocsi vonófej kellene minden lassú járműre. Sőt, ma egy MTZ-t viszel műszakira vonófej nélkül, akkor műszakit kap, de kihúzza a vontatást. Volt ilyen, de biztos ez is helyfüggő.
Az ilyen Rába meg JD 4655 estén meg Jármű jellegnek az van beírva hogy : munkagép (lassú jármű jelzéssel). Meg az is be van írva hogy Másodlagos jármű jelleg: (78, 00, 00: Mezőgazdasági;-;-). Ezt a JSZP-ből lekérdezett konkrét Rába esetéről írom.
Nekem ezt úgy magyarázták, hogy adott motorteljesítmény felett csak mezőgazdasági vontató lehet. Valami 100 LE körüli a határ, a 892-es MTZ még pont lehetett lassú is. Ha viszont egy ilyen motorteljesítmény feletti lesz lassú jármű, akkor viszont nem vontathat (nyilván pótkocsit nem), ez amit írtam Munkagép jelleg, Rába, 4650, kombájn, silózó, gumihevederes traktor.
Válasz Erdőjaro #731. hozzászólásáraMost jogszabály szinten nem vagyok ezzel naprakész, és most nem is állok neki felkutatni, ne haragudj.
Az hogy mit akarnak és mit nem, az egy dolog. Sokszor az ablak mögött ülő ügyintéző nem tudja pontosan hogy mi merre, ezért nem ott kell kezdeni az ilyen ügyintézést.
A 25-nél többet menő traktort/munkagépet lekorlátozza a hatóság, értsd. beleírja a forgalmiba hogy vmax 25km/h. Erre jogszabály ad lehetőséget ezt tudom. Szerintem például a Belarusnál is működik a mai napig a lassú járműves rendszámozás, persze kilowatt korlát alatti gépnél.
Válasz Josku #724. hozzászólására Köszönöm a válaszod bepróbizom itt Hajduba ha nem megy megyek szabolcsba
Válasz Rabó001 #730. hozzászólásáraAz jó ha felétek működik, (nem tudom az merre van) de felénk ("Borsod az más") azért, ha én betolnám az M rendszámos vasat, hogy na akkor Y szerintem lenne gond(bocs hogy a régi rendszám formulákkal, rossz beidegződés)!
Helyzet az, hogy én sem bánnám, ha inkább y lenne, de olvasva a kritériumokat, hogy pótkocsi vonófej kell, na mondjuk egy Rábán nem nagyon szokott pótkocsi húzó lenni, vagy valami öreg JDn pl egy 4650en, és akkor már ha jól olvastam nem is lehet lassú jármű, csak nem igazán értem miért is, vontatás nulla és kész, Gruber, eke és társaik azok nem pótkocsik!
Nem miattad írom ezt le, nem akarok sem támadni, sem személyeskedő lenni, csak kicsit értetlenül állok itt a dolgok előtt, mint szerintem rajtam kívül sokan mások!
Annó azért lett egyébként M, mert Yra kapásból nemet mondtak. Traktor lehetett M, (legalább is 15 éve még) de listájuk volt, amiben, ahogy akkor én látta a '90 előtt gyártott típusok szerepeltek.
Válasz Rabó001 #730. hozzászólására"Tudtommal továbbra is fennáll a lehetősége annak, hogy mezőgazdasági gépet lassú járműként helyezzenek üzembe"
Ja,amelyik most már gyárilag 25km/h nál többre képes gépkönyv szerint,azt nem nagyon akarják csak Mg-vontatóként feketével forgalomba engedni. Már a kw se számít ,a sebesség a lényeg gyárilag,illetve most már ha jól olvastam, a lassu járműhöz is kell törzskönyv forgalomba helyezéskor.
Válasz A.I. #728. hozzászólásáraMiért vennék egy kalap alá? Az egyik ideiglenes rendszám a másik meg állandó.
Tudtommal továbbra is fennáll a lehetősége annak, hogy mezőgazdasági gépet lassú járműként helyezzenek üzembe, újat is, használtat is. Új nagyobb traktort (MTZ-nél nagyobb kategóriát) traktort nem célszerű lassú járműre. De régebbi traktort, régebbi munkagépet, új munkagépet simán mehet lassúra.
Válasz Erdőjaro #725. hozzászólásáraNe is csodálkozz! A potomnak 5éve 2 érvényes műszaki.lejárta volt hivatalosan.
Válasz Erdőjaro #725. hozzászólásáraMár kezdtem örülni, hogy egy kalap alá veszik az M, meg Y kategóriát és nem kell végre naplót könyvelni!
De szép is lett volna!
Válasz Matyi50 #726. hozzászólásáraMert az névre, nem gépre szól, illetve nem hordod vizsgára, hanem nyilatkozol 3 évente!
Válasz Erdőjaro #725. hozzászólásáraCsodás kavarodás.
Azt tudja valaki,hogy a zöld m rendszám miért nem kereshető ,kérdezhető le a netem,a nyilvántartóbol?
az Új "zöld" rendszám ami piros lett. A piros,lassujárműé meg fekete lett.
Válasz Mihály #722. hozzászólásáraGépkönyv azon részének másolata ahol a műszaki adatok vannak. Biztosítás, körbefotózva szinesben vagy 8 oldalról, külön alváz és motorszám. Adásvételi, kb 8 soros kérelem, saját kútfőből, mvh reg.szám ról határozat. 3 napi hidegélelem. Én Borsodban 4 okmányt próbáltam, elhajtottak, Hevesben meg megcsinálták, talán szerencsém volt, helyet szándékosan nem mondok, mert az ügyintéző csajosnak mást is igértem, amit be is hajtott rajtam, és ez nem mindenkinek lehet opció, sajnos ez egy ilyen ország.
Válasz zoli6886 #721. hozzászólásáraköszi :)
Válasz Josku #718. hozzászólására Privátba megírnád melyik okmány iroda volt s mit is kellet vinned...
Válasz Géza15 #719. hozzászólásáraNem kell a szélvédőre matrica !!!
Múlt héten váltottam ki az új rendszámot !!!
Válasz Josku #718. hozzászólásáraNem kértek rá nkh tanusítványt,műszaki adatlapot pecséttel?
Válasz Gumóka #717. hozzászólásáraKöszi! Másnak esetleg lenne .ég tapasztalata?
Válasz Mihály #715. hozzászólásáraJd 4630-as, februárban mult 50 éves. 2004 ben került a tuajdonomba, teljesen felújítottam, de mivel nem voltak papirjai, nem tudtam levizsgáztatni, pedig mindent elkövettem, minden követ megmozgattam, de nem engedték. Egyszer szolt egy koma, hogy szedjem össze minden papírját, biztosítását, gépkönyvét, vigyem be egy nem Borsodi okmányirodába, és láss csodát, 15 év sunnyogás bujkálás után simán megadták rá az M rendszámot. Egyszerűen nem volt más vállasztásom.
Válasz Géza15 #716. hozzászólására2004-ben kaptunk, meg azóta is.
Most az új rendszámnál passzolom, de szerintem kéne
Sziasztok!
Új mezőgazdasági vontatóhoz lett kikérve új rendszám a kormányhivatalban, de ott nem adtak a szélvédőre való regisztrációs matricát. A szervizesek szerint kellene rá, mert így nem jó. Valaki helyezett üzembe új mg. vontatót új rendszámmal és kapott hozzá matricát?
Válasz A.I. #714. hozzászólására Nem tudom pontosan de az a 3 évenként 6ezer ft nem igazán elrettentő a gépkönyv az inkább mert némely okmány iroda csak eredetit fogad el fénymásolt nem jó nekik az ideiglenest fogom jobban körbejárni mert nekem az jönne be inkább van olyan gép amit évente 1 hónapot használok s ezért 5 évente vizsgára hordani 20 km teljesen feleslegesnek tartom de gépkönyvem nincs hozzá szóval majd kitalálok valamit
Válasz medikus #710. hozzászólásáraRakja, de ne húzza csak a lazítót!
Nincs ám pótkocsizás, írkálja a naplót, meg fizessen 3 nem 5 évente "vizsgadíjat"!
Abban viszont, hogy tetves terepjáróra osztották, nah azért én is akasztatnék!
Válasz Matyi50 #712. hozzászólásáraNincs ebben semmi irígység!Csak ahogy a Suzukikra,meg a qadokra kiadták a rendszámokat,meg a nagy traktorokra,akkor ilyen alapon egy rendszám köteles járművet sem kellene műszakira vinni,hanem azok is kapjanak zöld rendszámot!
Válasz medikus #710. hozzászólásáraWazzeg téged is az írígység és a rosszindulat vezérel állandóan... Mondom én... Kis magyar valóság!
Minek ellenség,ha köztünk is van bőven...
Válasz Erdőjaro #706. hozzászólásáraNálunk másolt gépkönyvre meg volt aki Cd-re akart zöld rendszámot,de ez előtt sem adták ki! Csak eredeti,amiben benne van a gép alváz-és motor száma!
Válasz Erdőjaro #708. hozzászólásáraAz nem veri ki a biztosítékot hogy ilyen -olyan nagy traktorok M rendszámot kaptak?Holott rendes rendszám kötelesek?Akkor az Mtz-re is mindenki rakjon zöld rendszámot!