Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Szakmai rendezvények új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Kalászosok műtrágyázása új
- Vadászat, vadgazdálkodás, vadászati jog – minden ami vadászat....... új
- Tárolók, színek.. egyéb géptárolók.. új
- Gyomfésű vagy küllős kapa?? új
- Termőföld kisajátítása autópálya épités miatt! új
- Öntözés új
- Zetor traktorok új
Cikkajánló
Hirdetés
![A napraforgó tápanyagellátásának 8+1 fontos kitétele A napraforgó tápanyagellátásának 8+1 fontos kitétele](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9127/cikk_79127/napraforgo--------_fill_540x300_0.jpg)
759 hozzászólás
Válasz wernerj #507. hozzászólásáraNekem A van elöl, el is konyult már vagy 20x![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz wernerj #507. hozzászólásáraSokan motor rendszámot tesznek előre és hátulra.
Válasz Tobszi #505. hozzászólásáraHivatalosan úgy van, hogy lassú jármű elején kötelező az A tipusú, hátul ha nincs elég hely, vagy nem lehet megfelelően megvilágítani, akkor lehet B tipusú, egyébként A kellene oda is. Ha fennáll a sérülés veszélye ( akár elől is ), kérvényezheted az eltérő formátum használatát, de az műszaki vizsgalap köteles, és a forgalmiba be kell jegyezni, hol melyik formátum van engedélyezve. Egyébként egy közúti ellenőrzésnél a rendőrök 99%-a nem fog belekötni, csak minden más rendben legyen. Kpm ellenőrzésnél már nagyobb az esély rá hogy morognak érte. Műszakin viszont belekötnek ha nincs bejegyezve hogy megcserélted. Ha kell, előkeresem a jogszabályokat, ami előírja hogy hova mi kötelező, de szerintem túl nagy macera ezt keresztülpapírozni.
Válasz Tobszi #505. hozzászólásáraMá meg me nix matrica rajta. De van olyan is amin csak egy van. Itt mindenből 40 rendelet lehet. Persze ha embereddel találkozol lehet, hogy abba köt bele, hogy nem a kabinon van.
A két különböző típusú rendszámtábla közül:![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
A tipus (normál hosszúkás) és
B típus (nagyobb négyzet alakú),
mindegy hogy melyik van előre és melyik hátra felszerelve?
Az MTZ elején jobbnak látnám a négyzet, hátul,meg a hosszúkást.
Meg lehet ezeket hivatalosan cserélni?
Válasz Gumóka #502. hozzászólásáraÜdv.!
Ezt a számsort el kell fogadják műszakin. Nekem is hasonló, a számsor vége hajlik lefelé, nálam már háromszor volt műszakin, eddig még nem szóltak érte.
Válasz Gumóka #502. hozzászólásáraEnnél pontosabban leírás nemtudom van-e, szerintem nincs. Egy mostani újra lehet hogy van betűméret, stílus, szóköz nagysag ilyesmik, de ez 40 éves.
Lassú járműnel vagy nagyon sarkos illetőnek kell lennie aki ebbe belekötne, vagy azért hogy direkt pénzt kérjen. Én eddig olyannal találkoztam aki tök normális volt alapból.
A tieden tökre látszik hogy gyári, semmi buhera, hegesztés nincs a környéken se. Az hogy nem egy vonalban vannak a számok...ami nem géppel gravirozott annel lehet ilyen. Teljesen olvasható is, vannak olyan kopottak hogy alig silabizaljak ki a számokat. Még amikor a potkocsira a van hegeszteni az alvázra a régi alvázbol az a darab ahol a szám van. De ezt hagyjuk is, tök olvasható, mutyizas mentes, előző műszaki is lefotóztak, torzskonyve van, talán még eredetvizsgaja is volt.
Válasz Rabó001 #500. hozzászólásáraEz eddig megvan, de most az enyémnél mondjuk honnan mondja meg, hogy át van ütve esetleg házilag, mert ha ütötték is, az előző műszakiján már tuti ezzel ment, mert festékes. Festeni műszaki előtt festhették, tavaly mikor vettem, az örökös,elmondása szerint 5 éve újítottak motort, az meg máig tiszta festék, tömítések, minden.
Ebből számolok.
Egyébként arra keresnék választ, hogy ezen köhém rendeleten kívül milyen alvázszám hibák bukósak.
Tehát mi az ami nem jól látható, esetleg a számelcsúszás, mert én odaállítok mellé neki még 3 traktort, amin ugyanígy,el van ütve a sor, aztán mind papíros.
Válasz Rabó001 #499. hozzászólásáraVagy kell a zsebpénz, ahova én hordtam a kocsikat 10-20 ezer/autó, ezt kétfelé dobják, ha 1 nap csak 5 ilyen van, vagy akár 1 héten, havi szinten nem rossz summa.
Így beleköt, Te meg úgy is megkérdezed, hogy esetleg nem e...
Mert apróságokba fog belekötni, amiért Te sem akarsz mégegyszer menni.
Válasz Gumóka #498. hozzászólásáraA Köhém rendeletben valami olyasmi van, hogy alváz és motorszámot csak a gyártó és a Közlekedési Felügyelet üthet be, és megváltoztatni nem szabad. Az alvázszámot nem szabad eltüntetni, megváltoztatni. Alváz és motorszámot beütéssel, vagy roncsolás nélkül el
nem távolítható táblán kell feltüntetni.
A kockánál is kockább vizsgabiztos kell hogy ezért megbuktassa.
Válasz .Richard. #497. hozzászólásáraHa baj, akkor csak azért baj, mert valaki kötekedni akar.
Válasz Rabó001 #496. hozzászólásáraJogszabályilag megpróbálok még utánajárni, ha már szóba került.
![smile cool](/oldforum/images/smiles/cool.gif)
A traktoron úgyis lejárt a műszaki, 1 nap nem oszt, nem szoroz
Válasz Rabó001 #496. hozzászólásáraDe baj. Mert egy kötekedő barom aki az 5ezer csuszot várja 'hogy nagylelkűnek tűnjön a kegyességgel. Olyankor van a számon'hogy félreértelmezi a szakmályát'mert mi ügyfelek a a szakértelmükre bizva rájuk bizzuk a gépet'hogy meg tudjanak élni kölcsönösen szükségünk van egymásra. Aki ezzel visszaél azt az összes közösségi oldalon videoval alátámasztva kéne szarrászivatni'hogy ezt csinálják. Ezek után be is zárhatnának. Aztán vakarozhatna.
Válasz Gumóka #490. hozzászólásáraEz tökéletesen olvasható! Aki ezért szól az egy igai kötözködő barom.
Ha el van csúszva egy szám az sem lehetne akkor baj, már mindent fotóznak, ha ugyanaz és ugyanolyan a szám, mint az előző vizsgán, akkor nem szabadna hogy baj legyen.
Válasz Lipi #494. hozzászólásáraAz lesz, csak ez itt lenne 2 utcával arrébb, nem tolnám el vele a napot.
Van itt nem messze egy bázis, oda vittem a teherautókat is, ott is sok mindent megoldottak, ismernek is, marad az, csak arra rá kell szánjam a napot.
Válasz Gumóka #490. hozzászólásáraVidd el másik vizsgabázisra ahol rugalmasabbak. Láttam ettől cifrább alvázszámot is és mindig átment.
Válasz Gumóka #492. hozzászólásáraNem tudod máshova vinni vizsgázni?
Válasz csoppika #491. hozzászólásáraNekem semmi,
de a cimborámét azért az 1 elcsúszott számért nem vizsgáztatta le, a másik ismerősét úgyszintén.
![smile thumbdown](/oldforum/images/smiles/thumbdown.gif)
Mondjuk a második 5-ös számnak a hasa tényleg hiányzik.
Másrészt közben utánajártam kicsit, lehet újraütni, de az hatósági vizsga, új törzskönyv, eredetvizsga, meg kérvényezni kell új alvázszámot, tehát akkor forgalmi is, + az illetékek.
A következő versenyző szerint ha megvan az eredeti, kell venni számlára egy nyúlványt, majd a szükséges iratokkal átütik.
Éljen a magyar bürokrácia!
Mindig is utáltam a közlekedési felügyeletet...
Válasz Gumóka #490. hozzászólásáraJó ez a szám...nem tudom, mi a bajod...
Válasz csoppika #487. hozzászólására![Szám](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20191003172023_img_20191003_171918.jpg)
Ilyen.
Válasz Gumóka #488. hozzászólásáraMondjuk lehetne ezt is jól fényképezni, éveken át hordtam évente 22 teherautót vizsgára, az előző munkahelyemen, ott nem volt lehetetlen, csak legyen korpa![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz csoppika #487. hozzászólásáraPassz, így vettem 1 éve.
A 3. számjegy meg lefelé el is van csúszva, bár a környéken van még 2 kisfülkés, azokon ugyanígy.
Egyébként látható, jól kivehető, de hát a vizsgabiztos...
Meg idén azért 42 éves a szerszám.
De akár át is üthették valamikor
Válasz Gumóka #486. hozzászólásáraHogyhogy gyenge? Mi koptatta le?![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Üdv.!
Alvázszám újraütésének mi a a hivatalos menete?
Mtz traki, csak már elég gyenge, szerintem megfogják így műszakin.
Sziasztok van egy mezőgazdasági pótkocsim, 3 szög rendszámos de forgalmi nincs meg, be lehet rendszámoztatni?
Válasz oprita #477. hozzászólására![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190719232312_20190719_183052.jpg)
Válasz csoppika #482. hozzászólásáraAz idèn oda Mtzvel nem megyünk .![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz UE-28 #480. hozzászólásáraAsszem SKandiban tilos fúrni...![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Válasz oprita #477. hozzászólásáraÈn mèg keretben olyant nem làttam. Mind az 5 darab 6ossal van fölrakva. Mondjuk a szàm nix kifurva'csak a fehèr alap.
Bocsi a megtévesztő "segítségért".
![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Büresz írására utánaolvastam és valóban átfúrható.
Anno akkor engem is félreinformáltak és/ vagy változott a szabály.
Ma is tanultam valamit
Válasz oprita #477. hozzászólásáraKi lehet fúrni, teljesen szabályos.
Válasz oprita #477. hozzászólásáraÉn úgy tudom, hogy nem lehet csak kerettel vagy kétoldali ragasztóval.
![smile sad](/oldforum/images/smiles/sad.gif)
Urak,
piros rendszám fúrható hatos csavarral való rögzítéshez az MTZ orrára,vagy az már rongálásnak számít?
Válasz ..MZ/X.. #475. hozzászólására
igy van. Pontosabban a szavaikkal èlve adàsvèteli x pèldàny ès èrvènyes biztositàs az uj tulajtol.
Válasz Kovacs1996szabolcs #473. hozzászólásáraAdásvételi a papírokon szereplő tulajjal. Okmányiroda, biztosítás. Műszaki vizsga, és a végén kapsz renszámot.
Pár éve kb 60e-be fájt.
Válasz Kovacs1996szabolcs #473. hozzászólására1.A forgalmiban szereplő tulajjal adásvételi.
2.Összes meglévő papírral befáradni az Nkh hoz és rákérdezni. Aztán ők elmondják működik e a dolog. Aztán ha igen hozzájuk bevinni vizsgára tréleren a patentre felkészített 50est.
Piros rendszám menni fog,de hogy forgalomba tudod e helyezni az sokmindentől függ.
A költségek sem lesznek kicsik.
Üdv.
Vettem egy mtz50 es traktort aminek csak a háromszög rendszáma és régi forgalmija van meg,hogy lehetne ezt piros rendszámra levizsgáztatni ha lehet egyáltalán?
A dolog menete érdekelne.
Köszi a segítségeket
Üdv mindenkinek!
Megosztanék egy elérhetőséget:
Mezőgazdasági gépek vizsgáztatása
Völgyi Zsolt
+36209451149
Bátran ajánlom mindenkinek, nekem sokat segített papír nélküli Steyr traktorom forgalomba helyezésében.
Akinek ilyen gondja van, hívja bizalommal, segít!
Válasz ..MZ/X.. #469. hozzászólásáraElvileg az a vonat idén elment...![smile nonono](/oldforum/images/smiles/nonono.gif)
Válasz ..MZ/X.. #469. hozzászólásáraLeg egyszerűbb, papírból!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Hosszú tengelyes gépre milyen rendszámot lehet legegyszerűbben kreálni? Csak talajmunkázik, java részt ikrezve. Forgalomba helyezve soha nem volt, adásvételi van csak hozzá.![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
Üdv.!
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
IFA W50 (fekete rendszámos) vásárlásában gondolkozom. A kérdésem az lenne, hogy ezt hogy vizsgáztathatnám át piros rendszámosra, ha kell alakítok is át rajta? 25km/h-nál nem menne többel.
Vagy ha ezt nem lehet zöld rendszámot kaphatna?
Előre is köszönöm!
Válasz Romesz #464. hozzászólásáraNaszóval, elmész a helyi rendőrkapitányságra és megkérdezel róla egy előadót. Úgyis ők fognak veled találkozni az utcán.
Vegyes a kép, nálunk kérik mert egybefüggő rakfelülete van, szóval pótkocsinak minősül. Itt büntetnek érte.
60 kilométerrel távolabb azt mondják, vontatott munkagép és nem kérnek rá semmit ha csak üresen közlekedik. Elég ha lámpák működnek.
Válasz ..MZ/X.. #465. hozzászólásáraHehh nem erre akartam válaszolni.![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz shimano01 #414. hozzászólásáraHáromszög rendszámmal már lassan 20 éve volt műszakin...
Először kötsz egy biztosítást, majd NKH ott levizsgáztatják, eredetvizsgát csinálnak rá. Innen tovább az okmányirodába, kapsz 2db piros rendszámot és egy forgalmit. Mindez kb 100e Ft.
Tisztelt fórumozók!
Érdeklődnék, hogy hogyan működik illetve, mennyire hivatalos/szabályos az ,hogy van egy egy tengelyes trágyaszóró, amin ugyan van világítás és légfék, de nincs rajta rendszám "gyárilag".(elvileg munkagépként van használva)
4,5 tonnás
Ezzel a közúton történő közlekedés mennyire hivatalos és engedélyezett?!
Nem találtam semmi ilyesmi leírást.
Ahhoz én egyszerű ember vagyok, hogy átlássam azt a nagy katyvaszt amit itthon csinálnak....
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.: Romesz
Válasz Sanyee #462. hozzászólásáraMég pár gondolat az előzőhöz:
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Így a forgalmiba sincs.
KPM vizsgán vett részt és üzembentartóiként vizsgáztatták.
A pótkocsin új lámpák, vonórúd, fékek, munkahengerek + új........, emellett a 10 liter alapozó +10 liter zománcfesték se hazudott.
Vittem a gyári adatokat tartalmazó füzetecskéjét, erről be is írták a vontatási adatokat az egyedi forgalomba helyezési engedélybe, de a hatósági bizonyítványba (mint lassú jármű) nem kerültek át! Pedig elfért volna.
Nézték az oldalsó szélességjelző távolságát egymástól, ami jó volt (nem kötelező), de már a platóra ragasztott 2 prizma (hátsó piros) nem volt hivatalos, ezt leszedették.
Amit vittem alvázszámra kötött biztosítást, azt mondták, hogy most még nem kellett volna, ugyanakkor néhol meg kérik.
Van ahol elég egy 98-99 előttire megírt adásvételi, itt erről nem is hallottak, így maradta a hivatalos nyilatkozattétel.
Írták a topicba (MZ/X), hogy nem kell eredetvizsga. De mégis kell. Ami szerintem azért jó ha van. De lehet, hogy csak több pénz a bázisnak. Ezt elég szigorúan vették, egy MTZ (üzembentartóra) ki is bukott náluk, mert nem találták elég eredetinek. Van ahol meg talán mindegy is, csak legyen benne.
Ja vizsga előtt még az alvázszámot okmányirodába meg kell kérdezni, de még egy eredetvizsgás is meg tudná mondani ha akarná.
Ui.: Okmányirodai ügyintézés nem parasztembernek való időtöltés.
Sziasztok!
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
A napokba sikerült lebonyolítani egy papírok nélküli pótkocsira a rendszámoztatást. Mindent hivatalosan, becsületesen végigjártunk, ami költségekbe így néz ki /néhol kerekítve/:
Közjegyzői nyilatkozat: 15.000
Egyedi forgalomba helyezési engedély+v.: 30.000
Eredetvizsga: 17.500
Műszaki: 30.000?
Rendszám: 5.500 +Forgalmi: 4.800 +Matrica 700.
Összességében talán nagyjából ennyi. Vizsga előtt kötöttem biztosítást alvázszámra, amivel együtt már 115 ezer HUF-ba van a rendszámoztatás.
4-5 napon belül megvolt az egész.
Válasz #459. hozzászólásra
Annyi hogy KPM-es vizsgára kell vinni, ott be kell jelenteni vizsgára kinti forgalmi + kétnyelvű adásvételi kell. Utána ha megvan a vizsga akkor jön az okmányirodás rész és kész is ![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
A mienk pénteken megy
véglegesen kivont traktort lassú járművet hogy lehet újra forgalomba helyezni piros rendszámmal? megvan a régi forgalmi és a számla hogy honnan van. a motor és az alvázszám megegyezik ami a forgalmiban van. hogyan kell neki állni, hol kezdjem az ügyintézést? kihez kell először menni? és hogy megy ennek a menete?