Hirdetés
Cikkajánló
Sajtóközlemény
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
454 hozzászólás
Válasz #303. hozzászólásra
Üdv!
Írtam neki e-mailt.
Jelen állás szerint holnap du. elmegyek megnézni.
Köszi
Válasz #293. hozzászólásra
Jó kis gépek! Kérdezd Diesel Tibit, neki kettő vontatott van, pár hektárt leköszörült már velük.
A ruszki vígan elhajtja.
Az igaz, hogy nedves lucernában a tárcsás képes feltalpalni, de más gond nincs vele.
Válasz #293. hozzászólásra
Ismerős egy Rk 210-s visz az Mtz82-el !
Válasz #299 hozzászó.
A kaszálisi sebesség a gyártók szerint 18km/ó is lehet.Az a hosszú gerenda meg tud ragadni gazdagon.A tárcsásat mikor hazahoztam,akkor próbáltam volna lucernát kaszálni,de nem vitte ragadt.Azután hazamentem a korongosért,azzal meg simán lehetett kaszálni...
Válasz #299. hozzászólásra
Szerintem meg nem sok, egy MTZ-nek simán tudnia kell ennyit.
Krone kaszához nem tudok hozzászólni, de a lengyelhez igen ha mégis azzal kapcsolatban érdekel valami.
Válasz #295. hozzászólásra
Köszi, de az a 699 kg nem kevés, szerintem.
Bocsi, hogy offolom az RK fórumot, de a Krone munkaeszközös topicban 3 hónapja nem történt semmi
Ha rét, vagy vetett kaszáló van, tehát nem ritka a tarló, mint egy lucinál, akkor is igaz, hogy száraz talaj kell neki?
Mondjuk én ha vizes a talaj, ragad, akkor nem kaszálok, mert a takarmány se úgy szárad, ha lentről is kapja a párát.
Válasz #297. hozzászólásra
O.K nekem is olcsó volt,200-ért vettem lassan húsz éve.Nagyon könnyü hajtani,van benne egy zsák fogaskerék,ha egy kicst nyikos az alja,ragad mint állat...
Válasz #296. hozzászólásra
Nekem "olcsó" lengyel 185cm-s van.
(Csak követem a topikot)
Válasz #295. hozzászólásra
Függesztheted,meg vontathatod a korongos már régen lekaszált mikor ezzel még ki se érdemes menni...
Válasz #293. hozzászólásra
Függesztett
Vontatott
Válasz #293. hozzászólásra
Az a baj a tárcsással,hogy csak korpa száraz talajon jó...
Kezdek átesni a ló másik oldalára...
Apám talált ma egy Krone Easy Cut 320 as tárcsás kaszát, beszéltem az eladóval,nincs messze tőlünk,hétfőn megnézzük.
4 éves, képekről nem leharcolt, nem kinti, bontatlan, és elvileg 68le a teljesítményigénye.
Mennyire lehet butaság vagy sem egy 82 után akasztani egy ilyen kaszát?
Még nem találtam meg a gyártó oldalát, hogy ott mit írnak (súly, le igény).
Karbantartásra ezt mondta az eladó, hogy tavasszal hajtómúolaj csere, és rendben van.
Válasz #291. hozzászólásra
Üdv! Válaszoltam!
MZ, köszi a linket!
Krisz! Írtam privátban!
Üdv
Válasz #288. hozzászólásra
Üdv! Az előző linken megosztották ahol megnézheted! Az ár azóta változott. Amit tudni kell róla: használtan vettem,burkolat nélkül, de nem volt leharcolva. Nálam nagyon keveset ment kb 20 ha Lucernát vágtunk vele.
Válasz #288. hozzászólásra
LINK
Válasz #286. hozzászólásra
Szia!
Megírhatnád, hogy mennyi az annyi, hol vagytok helyileg, mennyit dolgozott? Az NHP miatt csak számlás jöhet szóba.
Köszi
Válasz #286. hozzászólásra
Válasz #271. hozzászólásra
Üdv! Eladó ha érdekel! 165-ös Rk 2 es. Nagyon jó állapotban van!
Válasz #279. hozzászólásra
Hasonlóban vagyunk mi is. Javarészt a saját állománynak termeljük a takarmányt. Pluszban megtoldva némi bérmunkával.
Ha nem ijedtek meg tőle, hogy olajos legyen a kezetek akkor szerintem nyugodtan be lehet próbálni egy használtat. Szét kell borítani, tisztességgel összeszerelni és örökös darab ha figyel rá az ember.
Nekünk az volt a cél, hogy minél nagyobb függesztett kaszát vegyünk szársértővel. Azóta lett véve mellé egy front kasza is. Így kényelmes tempóban lehet haladni, nem kell szétszaggatni semmit. Egy a lényeg, soha nem lesz elég nagy gép, inkább kicsit nagyobb legyen az soha nem gond.
A szársértő 1 napot simán levesz a száradási időből.
Válasz #282. hozzászólásra
Az Rm2 is jó, annak is csak a kora a legnagyobb baja. Horton a mai napig gyártják.
Kemper Hort
Válasz #282. hozzászólásra
RK-4, RK-6, kaszálógép??
(Nekem lengyel van 52Ha ment bele tavaj.)
Válasz #280. hozzászólásra
Akkor te is az elégedettek táborát gyarapítod.
Az a baj, hogy mind a 2 Rm2 nek az alját már foltozgatni kellett, mert ázalgott az olaj, szóval már jönnek elő a bajok, és az új alkatrészek sokszor itt sem a legjobbak, és ami a legrosszabb, hogy olyankor áll a gép, amikor 35 fok van.
Válasz #278. hozzászólásra
Szia/Sziasztok!
Nekünk is van egy 165-ös RK kaszánk.Tavaly vettük tavasszal.Olajat vettünk hozzá,lelett zsírozva, meg a pengetartók lettek kicserélve.Azóta legrosszabb esetben is pengetartót és pengéket cserélünk.Kb. 10 hektár lett vele kaszálva mtz 82-esel.Az 50-es mtz is viszi könnyedén.
A kanyarodásnál figyelj rá,ne menny gyorsan! DE ez minden ilyen kaszánál alap szabály.Én merem ajánlani.Sok sikert hozzá!
Válasz #278. hozzászólásra
2007-ig használtam intenzíven kb évi 40-50ha . Hibátlanul dolgozott. A késtartókat, akkor cseréltem és tettem odébb egy "lyukkal."
Válasz #277. hozzászólásra
Nagyon régóta rágódok ezen, de mivel csak takarmánnyal foglalkozok, így szeretnék üzembiztos gépet beszerezni rá. Rendképzés, terítés, szállótójárművek már meg vannak, egy jó, megbízható kasza még hiányzik.
Ha bármelyiket veszem meg, úgy gondolom nem 10 évig fogom tudni használni, nem vagyok egy gépgyilkos parasztgyerek
Válasz #276. hozzászólásra
El vannak szállva az árak, ezt sajnos én is így érzem.
És mi volt a véleményed róla? Meddig használtad?
Válasz #275. hozzászólásra
Csak újban gondolkodsz?
Ezeknek a töredékéért kapsz jó állapotú használt gépet. Ha nincs összehajtogatva, megrokkantva a váz akkor a többi javítható. Kiszolgál még ezer évig egy ekkora gazdaságot.
A vicont mi 400-ért hoztuk be fuvarral együtt németből. Ráment még max 100 a csapágyazásra, fogaskerék cserére. Azóta levágott már vagy 500 hekit minden gond nélkül. Nem bántuk meg, kész megváltás a 185-ös RK után.
Válasz #275. hozzászólásra
Az Rk 165-ös kaszámát 94-ben vettem. bruttó 160 ezerért újonnan.
Ma megkérdeztem a Szolnoki Mezőgép utód vállalatát, egy 185 cm RK, kardánnal () 997 e nettóban
Samasz 185 eurófüggő, mai árfolyamon 665 e nettó lett volna, volt is készleten, megnéztem.
Egy 245-ös Samasz tárcsás pedig 1245 e nettó, és ez valami lightosabb, könnyített verzió.
Azért véleményem szerint, hiába a könnyebb hajtás, és a nagyon munkaszélesség, 1 db 245 ös tárcsás szerintem nem annyit ér , mint 2 db 185 ös, sok takarmányt le kell ahhoz vágni, hogy az a pénz megtérüljön.
Válasz #271. hozzászólásra
A lengyel 185-ös kaszából ki lehet fogni jókat, jó áron. Igazából az RK masszívabb, tartósabb, de az ára igencsak el van szállva, használtakat adnak 500 körül. Nekem RK-2 és a Claas licenses RK-165 van, én meg vagyok elégedve velük. Igaz, hogy koros gépek, de minden van hozzájuk, itt nem messze, Horton.
Válasz #271. hozzászólásra
Samasz bőven megteszi alkatrész ahoz is van nagyon sok helyen egyszerű gép és ráadásul csak a fele árban mint az Rk
Válasz #271. hozzászólásra
Minimum 185-ben gondolkozz. Ezzel nem tapossa a rendet. Ha lehet szársértőst keress.
Samaszt nem ismerem, RK volt nem volt gond vele. Alkatrész minden bokor alatt van, nem bonyolult masina.
Vicon AMS2400-at használunk ezt is vígan viszi az orosz. Gondunk nem volt vele. Fogaskerék töréssel vettük, olcsón. Csapágycsere mindenhol, javítás és azóta dolgozik.
Tárcsásnál számítani kell a gerendelyben egy csapágycserére. Javarészt leharcoltabbak. Ha ki van pofozva és karbantartva akkor sokat elszaladnak.
Nézegetheted a vonatottakat is, azokat is simán viszi. Ezekkel az a gond ha kicsik a területek nehezebb forogni nem haladós a munka.
Üdvözlet!
Új kasza vásárlásán gondolkozom, 82 MTZ után.
A Samasz és az RK 185 cm gépei között hezitálok, de még az sem eldöntött, hogy esetleg érdemes e tárcsás kaszát nézni.
Tárcsásnál valóban csak egyenletes , sima eldolgozott földön dolgozhatok?
Rétre, és vetett takarmányra kéne, 33 ha területre.
B.A.Z. megyében vagyok így ha van a környékben képviselete az RK- nak azt is szívesen fogadnám, vagy a Tiszántúlon. Egy békéscsabai céget már találtam.
Ki melyiket venni, hogy szűkítsem a paramétereket a tárcsás és korongos között.Hosszú távra tervezem venni.
Sziasztok!
nem találtam a témához közel álló topikot így ide írok: Vicon fűkaszához hol lehet alkatrészt találni , és hogy az rk hoz viszonyítva mennyiért?
Válasz #264. hozzászólásra
Hol folyhatott el az olaj?
Nahát jól szétszedem az első dobnál nem találok hibás tömítést vagy alkatrészt, a csuklónál a kis gardámnál van egy gumi gyürü ami kicsit szét van nyomva,lehet hogy itt folyt ki az olaj, most itt tartok még a csapágyat kellene valahogy leszednem hogy kicseréljem a szimeringet.
Válasz #266. hozzászólásra
Értem.
Válasz #265. hozzászólásra
Nem, nem is szabad. A kúpos résznek szabad felfeküdnie, különben lelazítja a csavart.
Válasz #264. hozzászólásra
Üdv endypapa az alsódob és a forgódob között lehet hézakolni hogy ne lazuljon mert nekem fellazul az alsódob.
Válasz #263. hozzászólásra
Már csak a csapágy fogja. Kínozd még egy kicsit.
Idáig szedtem szét de olyan mintha fogná még valami az első dobot, vagy csak erősebben kell próbálni? Fixes a talpa.
Válasz #259. hozzászólásra
Fix vagy forgó talpa van?
A fixnél kiveszed a főtengelyből a reteszt, és kisebb erőszak alkalmazásával le lehet húzni a dobot a tengelyről. A forgótalpasnál még van egy csapágyház, azt kell levenni, a többi meg le szokott esni róla. Ha a főtengelyt is ki akarod venni a házból, akkor a hatszögtengelyt ki kell húzni belőle, lebontani a 6 db 10-es csavart és kiemelni a tengelyt a házból, csak kicsit játszani kell vele, hogy kiférjen.
Válasz #259. hozzászólásra
Fix vagy forgó talpa van?
A fixnél kiveszed a főtengelyből a reteszt, és kisebb erőszak alkalmazásával le lehet húzni a dobot a tengelyről. A forgótalpasnál még van egy csapágyház, azt kell levenni, a többi meg le szokott esni róla. Ha a főtengelyt is ki akarod venni a házból, akkor a hatszögtengelyt ki kell húzni belőle, lebontani a 6 db 10-es csavart és kiemelni a tengelyt a házból, csak kicsit játszani kell vele, hogy kiférjen.
Tudna valaki segíteni hogyan vegyem le az rk2es gardános kasza első dobját mert kifolyt az olaj belőle, levettem az alját de tovább nem tudom hogy kell
Válasz #257. hozzászólásra
Nincs mit, az úttörő ott segít ahol tud.
Válasz #256. hozzászólásra
Köszi a segítséget, játszadoztam most este vele. Amúgy ma reggel dühömben levettem a csúszótalpat miután letörtek a kések. Akkor beállítottam de nem sikerült tökéletesre de elment vele. Most este újra állítottam rajta, mostmár jobb. Hát elég türelemjáték az biztos. Sajnos olyan melót vállaltam fel ami elég sz*r. 4 ha kaszálás de sajnos egy betonacéllal találkoztam mert az is volt a fűben felállítva, +betonoszlop, nagy kövek meg betonlapok. Sajnos kilépni nem tudok belőle mert szerződött meló határidővel, de csak egyszer legyek túl rajta. :-)
Még egyszer köszönöm a segítséget.
Válasz #255. hozzászólásra
Fellazitod a meghajtóháznál a csavarokat és a láncfeszeség állitó csavart addig, hogy a lánc olyan laza legyen, hogy a korongokat egymástól függetlenül forgatni tud. Ekkor beállitod a korongokat, úgy hogy a kések egymással, szembe legyenek, mert ahogy a láncot feszited, ugyis szétforgatja a korongokat.
Jó szórakozást egy fél napig elleszel vele, mert ez olcsó játék hülye gyerekeknek.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy Kemper rm-2 -es kaszám, Most cseréltem ki a késeket új késekre és akkor vettem észre, hogy a korongok valami okból nem jól állnak mert a kések összecsapnak a forgáskor. Hol lehet azon állítani, hogy az egyik korong valahogy máshogy álljon? Sürgős lenne, előre is köszönöm mindenkinek.