Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.35 FtUSD392.31 FtCHF431.22 FtGBP486.62 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Faragó János #6131. hozzászólásáraMit csináltál...vele ? Ráolvastál ? Vagy ki vitted a papot és utolsó kenet ? Vagy már gondolkoztál a tökön szúráson és megkímélt a gépállat ?
Válasz Bandita29 #6128. hozzászólásáraköszönöm mindenknek a segitséget ma végre beindult az öreg weimarom.mégegyszer köszönöm és boldog újévet kivánok mindenkinek
Válasz Pintér Zoltán #6070. hozzászólásáraKét henger hosszú löket, akkor innen ezeknek a gépeknek az a jellegzetes hangja.
Nincs nekem semmi bajom a gyári dolgokkal az esetek többségében nem kell azokon variálni.
A vadméhekkel nekem is gyűlt már meg a bajom mert ahol találnak valami lyukat, abba nem csak belebújnak de tele is pakolják. legutóbb egy szabadon hagyott hidrocsövet sikerült nekik betömni.
Egyébként amiken én mtz motort láttam úgy motorháztetőstől mindenestől, azok nem "vejmárok" voltak hanem Warinskyk (ha jól írom). Itt a környéken van vagy három ilyen lerobbant kotró gép. De nem is kotornak azok már semmit csak xart, azt viszont forogva!
Válasz Bandita29 #6124. hozzászólásáraAz biztos hogy ezek az emberek nem állnak a helyzet magaslatán!Persze az is borzasztó,ha olyan akar gépet javítani,aki laikus!Elképzelése sincs a dologról!
Válasz medikus #6121. hozzászólásáraA legnagyobb probléma,hogy a kolléga nem igazán ért hozzá,vagy nem mer annyira belenyúlni,hogy kipróbálja az ötleteinket.
A másik,a szerelők,akik kimentek terepre....az egyik csöveket + tápszivattyút cseréltetne,a másik megállapítja,hogy nem működik a nyomástartó,és viszlát...ennyi erővel,akkor befoghatta volna a visszafolyó cső végét,és indítás.De nem....mondott valamit,és lelépett.
Válasz Bandita29 #6119. hozzászólásáraHa kivenném az adagolóból a nyomástartó szelepet,akkor is marad annyi olaj a központi csatornában,és az elemekben,hogy 1-2 löketet adjon!Tehát látható lenne hogy
Válasz csoppika #6117. hozzászólásáraVegyük figyelembe azt is,hogy amilyen szürők vannak az ifa motorokon,vagy akár az mtz-n,az vicc. Addig jó,mig kuton tankolsz,és szigoruan betartod a csere intervallumot. Ha kannázol,akkor jó eséllyel kapja a ramatyot,és a vizet egyaránt. Ezek a szűrők,ha eldugulnak,vagy kapnak egy kis vizet,szépen átszakadnak,és szüretlenül kapja a rendszer az olajat.
Mtz-re már tettem ha minden igaz a .3-as szürőházát,és csak Hengst patront használok.Ez ha bekajál,akkor bak kecske üzemmódban lehet hazamenni vele.Igaz azóta nem volt se adagoló,se porlasztó problémám.
Válasz Faragó János #6111. hozzászólásáraSemmi különleges nincs azon a nyomástartó szelepen,hogy ne lehessen olyat kapni,vagy kölcsönkérni. 14X1.5 menete van,mint a legtöbb gépen. Valószínű,hogy nem szétszedhető,ezért szervizpisztollyal fuvasd át alaposan mindkét irányból.A levegő jó eséllyel kitakarítja a rugó,és a golyó körül megragadt szotyát.
Az csak mellékes gondolat,ha a nyomástartó szelep bezabál "gázolaj zaccból" ,akkor mit kaptak eddig az adagoló elemek,és porlasztócsúcsok az élettől (Tőled)....
Válasz Faragó János #6113. hozzászólásáraNos, nem tudom, te hogy vagy vele, de én pl mtz-nél ha légtelenítéskor pumpálásra nem vonyít a szelep, azzal szoktam kezdeni...
Válasz Faragó János #6111. hozzászólásáraHát alapból baromi jó tüdőnek kell lenni hogy egy jó szelepet át lehessen fújni. Nekem még nem nagyon sikerült. Pedig elég szép nagy "kaptár" fejem van.
Válasz Faragó János #6106. hozzászólásáraAcélgolyó van benne?
Ha igen vedd ki a közepéből a csavart meg a rugót a golyóra üss rá 2-3-at kalapáccsal rakd össze, utána jónak kell hogy legyen!
Válasz Faragó János #6106. hozzászólásáraHa tényleg az....szét leget szedni a szelepet.Egy erőseb rugó is megoldja....."Általában". Pl.....MTZ nyomástartóé. Egy Perkins mocit pont az Iván szelepével állítottam talpra az ősszel.
Válasz Bandita29 #6088. hozzászólásárajóestét
volt ma kint egy szerelö megnézte szerinte a nyomástartó szelep a gond mert át lehet fújni rajta.holnap megprobálok keresni valahol hozzá ha találok
Csak ezt én is homlokrakodóra szeretném tenni és ott könnyebb lenne úgy kivitelezni ha a hüvely oldalára hegesztenénk egy könyököt és ott kapná az olajat alul meg lenne a fül... Nem a gyári helyére megy vissza...
Majd lemérem de szerintem most fenéken ütközik a szár vége...
Válasz csoppika #6097. hozzászólásáraTargoncákban sokszor nem a dugattyù van felül,hanem a henger emel. A lègtelenitès,szerintem itt nem mérvadò. Szerintem az megkerülő furat. Nem làtni,hogy hol a cső bekötés, meg,a henger lezàrò rèsz belső kialakitàsa milyen.
Válasz Kezdő"paraszt" #6094. hozzászólásáraAmúgy meg gondolom számolni tudsz. Számold ki, hogy 130bar rendszernyomásnál a "dugattyú" alatti tányéron mekkora erő(felhajtóerő) keletkezik, és mekkora a dugó feletti felületen...ide a tányérból a rúd által elfoglalt felületet ne számold bele... Várom a választ...
Aztán majd rájössz, hogy miért arra indul a rúd amerre...
Válasz Kezdő"paraszt" #6094. hozzászólásáraSzerintem most burkoltan arra célzol, hogy a tervező mérnök egy agyatlan barom volt...
Ha gyárilag működött, most miért ne tenné? Ne akarj okosabb lenni , mint a tervezője...
Mérj belső hosszt a palástban...plusz mérd meg a rúd működő hosszát...Szerintem nem tud koppig lemenni... A homlokrakodóm munkahengere is ilyen elven működhet...és működik hiba nélkül...
Az gond lehet ha nem alulról kapja az olajat hanem oldalról és ha ütközésig lemegy a szár akkor a beérkező olaj a "megvezető dugattyú" fölé fogja nyomni az olajat kB addig míg 5 cm-t emelkedik???
Vagy csináltatni kell bele valamit ami nem engedi a dugattyút a fenékre érkezni?
Válasz Faragó János #6082. hozzászólásáranyomást is tart az adagoló felé az AC vagy csak simán visszadolgozik a visszafolyóágon?a résolajcső esetleg nem a visszafolyóágba van kötve gyárilag?mert a Nagykörúton 20 fok hidegben már szívatott levált forraszanyag réz egy PJT-s IFA-n, AD 1986.szerintem indulj el a kályhától,túl nagy baja nem lehet.
Válasz Kezdő"paraszt" #6091. hozzászólásáraSzerintem az nem légtelenítő, mert a karmantyú magasságában levőnek látszik...
Ez az a munkahenger fajta, amiből a folyadék kiszorítja a rudat, úgy emel... A kék tömítés a porvédő, alatta a fekete a karmantyú... A száron lévő furat a rúdon lévő megvezető feletti rész légtelenítését szolgálja... Ahogy a száron a kopás mutatja, a lyukig nem megy el a munkahossz...
Válasz medikus #6079. hozzászólásáraIgen a dugattyú alatt kapja a nyomást és a furaton keresztül előbb feltölti a munkahengerszár és a hüvelyfal közti részt.... Nincs benne szelep se visszatérő olajnak nincs kialakítva semmi, csak egy légtelenítő csavar van a záró anyán a karmantyú alatt
Lehet, hogy azért tölti fel olajjal a dugattyú feletti részt, hogy az alsó "megvezetés" olajban járjon???
13090 hozzászólás
Válasz Faragó János #6138. hozzászólásáraAzért a jövőben figyelj rá, hogy ki ne fogyjon... Minden alkalommal vihet be koszt a rendszerbe...nem egészséges...![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
ki cseréltem a csöveket rajta,meg kapot egy uj nyomástarto szelepet majd végre beindult nagy nehezen
én csináltam meg nem volt segitségem,vettem egy ujjat bele
Válasz Faragó János #6131. hozzászólásáraMit csináltál...vele ? Ráolvastál ? Vagy ki vitted a papot és utolsó kenet ? Vagy már gondolkoztál a tökön szúráson és megkímélt a gépállat ?![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Válasz Bandita29 #6134. hozzászólásáraLehet hogy a migráncsok....!!!
Válasz Faragó János #6131. hozzászólásáraHa nem Te csináltad,még + se kérdezted a az értőt hogy mi szívatott eddig?
Válasz Vinkó75 #6130. hozzászólásáraEz olyan mint az X akták. Sosem fog kiderülni az igazság.
Válasz Faragó János #6131. hozzászólásáraNAAAAAAAAAA VÉÉÉÉÉÉÉgre már nagyon izgultam hogy nem lesz meg a baja!!!!!!!!!!![smile w00t](/oldforum/images/smiles/w00t.gif)
![smile w00t](/oldforum/images/smiles/w00t.gif)
![smile w00t](/oldforum/images/smiles/w00t.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Faragó János #6129. hozzászólásáraNo,mesélj már,hogy javult meg? Így nem csaphatod ránk az ajtót!
Vagy csak bele fáradtál?![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Válasz Vinkó75 #6130. hozzászólásáraszerintem a nyomástartó szelep
Válasz Faragó János #6129. hozzászólásáraÉs mi volt a gond ?
Válasz Bandita29 #6128. hozzászólásáraköszönöm mindenknek a segitséget ma végre beindult az öreg weimarom.mégegyszer köszönöm és boldog újévet kivánok mindenkinek![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz rigás #6127. hozzászólásáraA jellegzetes hang lehet a gyujtási sorrend miatt is. 1-2-0-0
Válasz Pintér Zoltán #6070. hozzászólásáraKét henger hosszú löket, akkor innen ezeknek a gépeknek az a jellegzetes hangja.![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Nincs nekem semmi bajom a gyári dolgokkal az esetek többségében nem kell azokon variálni.
A vadméhekkel nekem is gyűlt már meg a bajom mert ahol találnak valami lyukat, abba nem csak belebújnak de tele is pakolják. legutóbb egy szabadon hagyott hidrocsövet sikerült nekik betömni.
Egyébként amiken én mtz motort láttam úgy motorháztetőstől mindenestől, azok nem "vejmárok" voltak hanem Warinskyk (ha jól írom). Itt a környéken van vagy három ilyen lerobbant kotró gép. De nem is kotornak azok már semmit csak xart, azt viszont forogva!
Válasz medikus #6125. hozzászólásáraNem vagyok szakember, de ha a kifogyásig üzemelt, akkor csak a felszívott kosz lehet a ludas...
Válasz Bandita29 #6124. hozzászólásáraAz biztos hogy ezek az emberek nem állnak a helyzet magaslatán!Persze az is borzasztó,ha olyan akar gépet javítani,aki laikus!Elképzelése sincs a dologról!![smile nonono](/oldforum/images/smiles/nonono.gif)
Válasz medikus #6121. hozzászólásáraA legnagyobb probléma,hogy a kolléga nem igazán ért hozzá,vagy nem mer annyira belenyúlni,hogy kipróbálja az ötleteinket.
A másik,a szerelők,akik kimentek terepre....az egyik csöveket + tápszivattyút cseréltetne,a másik megállapítja,hogy nem működik a nyomástartó,és viszlát...ennyi erővel,akkor befoghatta volna a visszafolyó cső végét,és indítás.De nem....mondott valamit,és lelépett.
Válasz medikus #6122. hozzászólásárahogy nyom!harmadszorra csak sikerül!
Válasz medikus #6121. hozzászólásáralátható lenne hogy
Válasz Bandita29 #6119. hozzászólásáraHa kivenném az adagolóból a nyomástartó szelepet,akkor is marad annyi olaj a központi csatornában,és az elemekben,hogy 1-2 löketet adjon!Tehát látható lenne hogy
Válasz csoppika #6117. hozzászólásáraVegyük figyelembe azt is,hogy amilyen szürők vannak az ifa motorokon,vagy akár az mtz-n,az vicc. Addig jó,mig kuton tankolsz,és szigoruan betartod a csere intervallumot. Ha kannázol,akkor jó eséllyel kapja a ramatyot,és a vizet egyaránt. Ezek a szűrők,ha eldugulnak,vagy kapnak egy kis vizet,szépen átszakadnak,és szüretlenül kapja a rendszer az olajat.
Mtz-re már tettem ha minden igaz a .3-as szürőházát,és csak Hengst patront használok.Ez ha bekajál,akkor bak kecske üzemmódban lehet hazamenni vele.Igaz azóta nem volt se adagoló,se porlasztó problémám.
Válasz medikus #6118. hozzászólásáraTudom. Nálunk is nyomás nélkül üzemel a rendszer ugyanilyen teknikán.
Nem az annak a baja!!![smile nonono](/oldforum/images/smiles/nonono.gif)
Válasz Bandita29 #6116. hozzászólásáraJa...ilyen szűrőmentes világban a gázolaj elfogyás drasztikusan lerövidíti az üzemanyag ellátó rendszer alkatrészeinek élettartamát...![smile crying](/oldforum/images/smiles/crying.gif)
Válasz Faragó János #6111. hozzászólásáraSemmi különleges nincs azon a nyomástartó szelepen,hogy ne lehessen olyat kapni,vagy kölcsönkérni. 14X1.5 menete van,mint a legtöbb gépen. Valószínű,hogy nem szétszedhető,ezért szervizpisztollyal fuvasd át alaposan mindkét irányból.A levegő jó eséllyel kitakarítja a rugó,és a golyó körül megragadt szotyát.
Az csak mellékes gondolat,ha a nyomástartó szelep bezabál "gázolaj zaccból" ,akkor mit kaptak eddig az adagoló elemek,és porlasztócsúcsok az élettől (Tőled)....
Válasz Faragó János #6113. hozzászólásáraNos, nem tudom, te hogy vagy vele, de én pl mtz-nél ha légtelenítéskor pumpálásra nem vonyít a szelep, azzal szoktam kezdeni...
Válasz Faragó János #6111. hozzászólásáraAkkor valami van a golyó alatt!![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
Takarítsd jól ki alatta, és újra kalapáld meg!
Nem muszáj finoman!
Válasz Vinkó75 #6112. hozzászólásáramondjuk nekem sincs kicsi![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
de ezt nem nagy erövel sikerül átfújni
Válasz Faragó János #6111. hozzászólásáraHát alapból baromi jó tüdőnek kell lenni hogy egy jó szelepet át lehessen fújni. Nekem még nem nagyon sikerült. Pedig elég szép nagy "kaptár" fejem van.![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Válasz Vinkó75 #6110. hozzászólásáragyengéden akkor is át tudok rajta fújni
Válasz Faragó János #6108. hozzászólásáraElméletileg igen...de a kolléga is jó tippet adott a 2-3 finom ütéssel.
Válasz Faragó János #6106. hozzászólásáraAcélgolyó van benne?
Ha igen vedd ki a közepéből a csavart meg a rugót a golyóra üss rá 2-3-at kalapáccsal rakd össze, utána jónak kell hogy legyen!
Válasz Vinkó75 #6107. hozzászólásárade az mtz nyomástarto nem jó hozzá?
Válasz Faragó János #6106. hozzászólásáraHa tényleg az....szét leget szedni a szelepet.Egy erőseb rugó is megoldja....."Általában". Pl.....MTZ nyomástartóé. Egy Perkins mocit pont az Iván szelepével állítottam talpra az ősszel.
Válasz Bandita29 #6088. hozzászólásárajóestét
volt ma kint egy szerelö megnézte szerinte a nyomástartó szelep a gond mert át lehet fújni rajta.holnap megprobálok keresni valahol hozzá ha találok
Válasz csoppika #6104. hozzászólásáraLehet...![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
Ha látsz eladót normálisat, normális áron szólj már légyszíves...
Válasz csoppika #6103. hozzászólásáraNem tudom, mennyibe fájt ez a cucc neked, de lehet 2 fortschritt kombájn munkahengerrel jobban jártál volna...
Válasz Kezdő"paraszt" #6102. hozzászólásáraAkkor viszont esztergáltass egy toldást alulra, amibe nem tud lemenni a rúd, meg oldalról megy az olaj, és rá még a fül...
Válasz csoppika #6095. hozzászólásáraA fenéket...Persze, hogy működik így ahogy most van!
Csak ezt én is homlokrakodóra szeretném tenni és ott könnyebb lenne úgy kivitelezni ha a hüvely oldalára hegesztenénk egy könyököt és ott kapná az olajat alul meg lenne a fül... Nem a gyári helyére megy vissza...
Majd lemérem de szerintem most fenéken ütközik a szár vége...
Válasz Richard. #6100. hozzászólásáraAzért írtam, amit...
Válasz csoppika #6099. hozzászólására![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Válasz Richard. #6098. hozzászólásáraTérfogat kiszorítással emel, nem?
Válasz csoppika #6097. hozzászólásáraTargoncákban sokszor nem a dugattyù van felül,hanem a henger emel. A lègtelenitès,szerintem itt nem mérvadò. Szerintem az megkerülő furat. Nem làtni,hogy hol a cső bekötés, meg,a henger lezàrò rèsz belső kialakitàsa milyen.
Válasz Kezdő"paraszt" #6094. hozzászólásáraAmúgy meg gondolom számolni tudsz. Számold ki, hogy 130bar rendszernyomásnál a "dugattyú" alatti tányéron mekkora erő(felhajtóerő) keletkezik, és mekkora a dugó feletti felületen...ide a tányérból a rúd által elfoglalt felületet ne számold bele... Várom a választ...![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Aztán majd rájössz, hogy miért arra indul a rúd amerre...
Válasz Kezdő"paraszt" #6094. hozzászólásáraJa és ebben levegő csak az első működésig lesz...tehát légtelenítés után már a rúd kilökésére fog dolgozni a rendszer...
Válasz Kezdő"paraszt" #6094. hozzászólásáraSzerintem most burkoltan arra célzol, hogy a tervező mérnök egy agyatlan barom volt...![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Ha gyárilag működött, most miért ne tenné? Ne akarj okosabb lenni , mint a tervezője...
Mérj belső hosszt a palástban...plusz mérd meg a rúd működő hosszát...Szerintem nem tud koppig lemenni... A homlokrakodóm munkahengere is ilyen elven működhet...és működik hiba nélkül...
Válasz csoppika #6092. hozzászólásáraKözvetlenül a karmantyú alatt van a csavar...
![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
Az gond lehet ha nem alulról kapja az olajat hanem oldalról és ha ütközésig lemegy a szár akkor a beérkező olaj a "megvezető dugattyú" fölé fogja nyomni az olajat kB addig míg 5 cm-t emelkedik???
Vagy csináltatni kell bele valamit ami nem engedi a dugattyút a fenékre érkezni?
Remélem lehet érteni mit akarok kérdezni...
Válasz Faragó János #6082. hozzászólásáranyomást is tart az adagoló felé az AC vagy csak simán visszadolgozik a visszafolyóágon?a résolajcső esetleg nem a visszafolyóágba van kötve gyárilag?mert a Nagykörúton 20 fok hidegben már szívatott levált forraszanyag réz egy PJT-s IFA-n, AD 1986.szerintem indulj el a kályhától,túl nagy baja nem lehet.
Válasz Kezdő"paraszt" #6091. hozzászólásáraSzerintem az nem légtelenítő, mert a karmantyú magasságában levőnek látszik...
Ez az a munkahenger fajta, amiből a folyadék kiszorítja a rudat, úgy emel... A kék tömítés a porvédő, alatta a fekete a karmantyú... A száron lévő furat a rúdon lévő megvezető feletti rész légtelenítését szolgálja... Ahogy a száron a kopás mutatja, a lyukig nem megy el a munkahossz...
Válasz medikus #6079. hozzászólásáraIgen a dugattyú alatt kapja a nyomást és a furaton keresztül előbb feltölti a munkahengerszár és a hüvelyfal közti részt.... Nincs benne szelep se visszatérő olajnak nincs kialakítva semmi, csak egy légtelenítő csavar van a záró anyán a karmantyú alatt
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161229092317_20161229_083901_1_.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161229092524_20161229_083948_1_.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161229093035_20161229_092621_1_.jpg)
Lehet, hogy azért tölti fel olajjal a dugattyú feletti részt, hogy az alsó "megvezetés" olajban járjon???