Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD394.48 FtCHF438.79 FtGBP494.07 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Buvargabi #2092. hozzászólásáraÉn cseréltem, nem rémlik, hogy nehéz lett volna, mert nem emléxek rá hogy pontosan hova is kell, arra se, hogy szívtam volna vele, => ergó valószínűleg könnyű volt.
A bőrkarikákat, meg apám rakosgatta bele.
Válasz lala #2090. hozzászólásáraMind1, hogy hol az ülés, úgy is dűlöngélsz ide-oda a fejeddel, merthát a sima föld se olyan sima. Ragassz 1 darab szigszalag csíkot a szélvédőd közepére, és ha nincs a motorháztetőd közekén csík, akkor annak a közepét is jelöld meg, természetesen a legelején, akár 1 mágnest is tehetsz rá és nézd össze a két jelölést a sorjelző által hagyott nyommal. Talán így kicsit könnyebb nyomon tartani, de úgyis járni fog a fejed ide oda, szerintem jobb, ha keréknyomra van téve. Am meg kit érdekel ha kicsit el is mész a nyomjelzőtől
Hello.Érdemes-e SPC-re pótsúlyt feltenni a tömöritő kerék mögé?Van egy 10x10-e vasgerendám,abból egy odaillő 15cm-es darab 7kg lenne.Lehet,hogy javitana a vetés egyenletességén?Vagy nem érdemes vele kinlódni?
Válasz Zetor6340 #2081. hozzászólásáraA vákumott nem tudod állítani, van neki egy mag le választó,hogyha két magot szív a lukhoz.A napraforgó tárcsa luk átmérő 3 mm. Ha nagyobb, van rá esély hogy többet szív a lukhoz.
Sziasztok! Olyan problémám lenne, próbáltam beállítani az spc-t napraforgóra és mikor kipróbáltam hogy minden rendben van-e, a tárcsára több magot szívott fel. Hol tudom beállítani azt hogy kisebb legyen a vákuum, vagy esetleg valami mást kell állítanom???
Válasz Myrrdin #2079. hozzászólásáraAz egyik kocsi pl most is össze van szorulva nem tudom felemelt állapotban még felemelni a kocsi hátulját ( kinyújtani a láncot). Illetve tavaly az egyik szélső kocsi gyanúsan kint járt a földből és erre gyanakodtam ha jól emlékszem. Így pedig csinálnék egyformákat és nem lenne baj vele tuti egyformán engedné.
Sziasztok! Csináltam próbára egy darab laposvasat a kocsi határoló lánc helyett, nekem jobbnak tűnik mint a lánc ( össze bogozódik ,szorul) . Milyen hátrányát láttok esetleg?
Válasz dolfi #2074. hozzászólásáraEsztergáltatni kell én tudok egy embert aki megcsinálja vagy szerez de nem tudom ,hogy Szabolcs Megyi vagy e Mátészalkához 12km
Válasz gabika82 #2072. hozzászólásáradhogynem csak mindenki másképp csinálja!
Bárhogy lehet menni nem de?
Lehet a terület bal oldalán és jobbra körözni vagy terület jobb oldalán és balra körözni!
De lehet mindig mellé fordulni,és ha úgy veted ,ha nem körözöl,hanem mellé fordulsz akkor ,nem lesz rávetve sor!
de ez födtől is függ !
Válasz Tanonc #2065. hozzászólásáraAkkor van rávetés ha köröz az ember,tehát ha bal oldalt kezded és jobbon jössz vissza és közepen van !
Ha úgy csinálod,hogy egyik oldalt mész és útána végén beveted és mellé fordulsz,akkor a másiknál ,nem mindig vetel rá!
De jó ha van elzáró és elzárod és nem vet ennyi,vagy leengeded a magot!
Kár hogy nem csináltak elzárót a gyári vetőgépre SPCRE ,mert az jó lett volna ,na meg olyat amin 2 vetőtárcsát tudol betenni és nem kell szétszedni csak átfordítod,!
Válasz am1987 #2061. hozzászólásáraNem gyári megoldás,de ha teszel mindegyik levegőcsőbe egy golyóscsapot,kényelmesen és gyorsan azt a sort zárod ki amelyiket akarod-
Válasz am1987 #2061. hozzászólásáraanno mikor új spc 4-et vettünk járt hozzá 2db drótkötél hurok amivel felakaszthatja a traktoros a vetőkocsit a vázhoz így nem vet.nem tudom a gyári utazáshoz alkalmazandó rugóútkorlátozó elég-e hozzá, még nem próbáltuk.
Válasz am1987 #2061. hozzászólásáraTehát ha vetel,és úgy jön ki a sor,hogy 4 soros vetőgéped van,és két sort kell bele vetni,akkor tenni kell bele egy elzárót,a csőbe,és azt elzárod,nincs vákum és azt nem vet,csak nehogy elelejdst kinyitni!
nekem még nincs ,de azt mondják jó megcsinálni ,kép az majd a kollégák megmutatják
Válasz VTR-es #2050. hozzászólásáraNincs igazad,nem akarok okos lenni de így mesélték a többiek aki tszben dolgoztak és vetettek !
80-82 820-820,1 az csak 2050 fordulaton adja le a 540et!
550-552 amiben D-244 motor van 1500-1600 fordulaton adja le!
570-572-590-592 amiben D-242 motor van 1700-1800 de ebből van 72lovas ami 1950 fordul!
D-50 meg 1300-1400 az mtz-50!
volt még D-241 ami 2100fordult 75lovas és az 1900-2000 fordítja ki a 540!
Némelyikbe volt 1000 tlt külön kérésre ,de ami Németbe Svédbe Lengyelbe mentek az alapból benne volt és a súly is ,meg mindent lehetett kérni !
Válasz bubu13 #2027. hozzászólásáraAzt nem írtad hogy amikor megállsz és felemeled bekapcsolva hagyod a kardánt vagy nem!!
Mert ha kikapcsolod jó hogy ott marad pár szem a földön mert megszűnik a szívóhatás ami a furatokon tartja a magot.
Mi meg megöljük egymást az 1000 vagy 540 fordulatszámmal!!
Válasz Lala5995 #2044. hozzászólásáraPedig ezt kellett volna megoldani ha megáll a gép vagy a tömörítőkerék akkor nincs vetés és nem hullajtja a magot!
De ez csak román tszes gépek voltak,nem voltak precízek mint a mai nyugati gépek ami több magot vesz fel pontos vetés sok magot vet és nem csorgat fölöslegesen
Válasz Szem Howkinsz #2043. hozzászólásáraAmúgy nem olyan nagy tragédia ez a magelejtés,egyébként a haverod műtrágyaszórója is elejti a műtrágyát mikor kiemeled,legalább látod,hogy minden csoroszlya szór-e?
Kedves fórumozók! Mindenki azzal húzza amivel akarja úgy állítja a gépét ahogyan akarja nincs további kommentem a dologhoz mert úgy látom nincs értelme!!
Válasz Földönfuto #2047. hozzászólásáraA magot azért ejti el ahogy azt írtad, a kerék lendülettől a hirtelen föl emeléstől,a nem megfelelő fordulat(nem padlógáz),nem megfelelő exhaustor,szívótorok(magtárcsa illesztés).
Válasz rocska64 #2048. hozzászólásáraCsak nem mindegy hogy milyen MTZ húzza, a turbósak és a régebbi 50-550 széria 1700-1800 motor ford.-nál hajt 540-et, a 80-as és 820 széria pedig 2200-nél .Tehát utóbbiaknál jobb lehet az 1000tlt, előzeknek meg fölösleges
Válasz rocska64 #2048. hozzászólásáraLe lehet olvasni az üzemóráról, mennyit forog a tlt adott motorfordulat mellet, ezek után mindenki eldöntheti, hogyan használja. Én mindig 1000 használom mert nincs értelme nyél gázon járatni a gépet.
Válasz Földönfuto #2047. hozzászólásáraTökéletesen igazad van az 1000 res hajtással, de mi van a futó homokos résszel ott is el viszi fél gázzal?Abban viszont nincs igazad hogy tökig kel nyomni a gázt hogy meg legyen az 500 as fordulat,lehet úgy is dolgozni, nekem is van spc-m 1500-1600 as fordulat elég ahoz hogy tökéletesen dolgozzon a gép, ez sok mindentől függ.
Válasz rocska64 #2042. hozzászólásáraHa átkapcsolom 1000-re az nem azt jelenti,hogy 1000-es fordulaton fog pörögni,hanem félgázon 650-700-as fordulaton,és ez a plusz elég ahhoz,hogy sokkal precizebben dolgozzon a gép.500-nál azért kell padlóig nyomni,hogy hellyel-közzel meglegyen az 500-as fordulat.A magot meg azért ejti el,mert a kerék a lendülettől tovább forog, ugymond a levegőben tovább vet.
Válasz rocska64 #2042. hozzászólásáraÜdv. Én 8 éve használom az spc-t 1000 tlt-n. Semmi baja, éves szinten kb 50 hekit vetek vele. Természetesen nem nyomom annyira neki, hogy a tlt kiforogja az ezret és mindjárt nem hullik szét a ventilátor. Illetve csak kukoricát, a napraforgóra visszaváltom 540-be.
3543 hozzászólás
Válasz Buvargabi #2092. hozzászólásáraÉn cseréltem, nem rémlik, hogy nehéz lett volna, mert nem emléxek rá hogy pontosan hova is kell, arra se, hogy szívtam volna vele, => ergó valószínűleg könnyű volt.
A bőrkarikákat, meg apám rakosgatta bele.
Válasz lala #2090. hozzászólásáraMind1, hogy hol az ülés, úgy is dűlöngélsz ide-oda a fejeddel, merthát a sima föld se olyan sima. Ragassz 1 darab szigszalag csíkot a szélvédőd közepére, és ha nincs a motorháztetőd közekén csík, akkor annak a közepét is jelöld meg, természetesen a legelején, akár 1 mágnest is tehetsz rá és nézd össze a két jelölést a sorjelző által hagyott nyommal. Talán így kicsit könnyebb nyomon tartani, de úgyis járni fog a fejed ide oda, szerintem jobb, ha keréknyomra van téve. Am meg kit érdekel ha kicsit el is mész a nyomjelzőtől
Sziasztok!cserelt mar valaki tomoritokerekcsapagyban filcet?az a problemam,hogy nem tudom belegyomoszolni az uj filcet. Van valakinek otlete?
Válasz lala #2090. hozzászólásáraHogyne feltéve ha a traktor ülése is középett van. Azt hiszem az mtz-nél ez nem így van
Spc 6-nál nyomjelzőt lehet a gép közepére állítani?
Válasz rocska64 #2088. hozzászólásáraSPC van tömörítő kereken súly !
Ha jól tudom 2db egyik és másik oldalon egy félkörben súlyt nem tudom
Válasz Földönfuto #2087. hozzászólásáraVan a tömörítő kereken súly? Ha van akkor nincs értelme plusz sújt rá tenni!
Hello.Érdemes-e SPC-re pótsúlyt feltenni a tömöritő kerék mögé?Van egy 10x10-e vasgerendám,abból egy odaillő 15cm-es darab 7kg lenne.Lehet,hogy javitana a vetés egyenletességén?Vagy nem érdemes vele kinlódni?
Válasz Zetor6340 #2085. hozzászólásáraAmint azt már írtam van neki mag leválasztója,azt nagyon precízen be lehet állítani,és nem fog két szemet vetni.
Válasz rocska64 #2084. hozzászólásáraKöszi a segítséget. Most már tiszta, akkor mit bele raktam tárcsát nem azt kellett volna bele.
Válasz Zetor6340 #2081. hozzászólásáraA vákumott nem tudod állítani, van neki egy mag le választó,hogyha két magot szív a lukhoz.A napraforgó tárcsa luk átmérő 3 mm. Ha nagyobb, van rá esély hogy többet szív a lukhoz.
Válasz Tomi81 #2082. hozzászólására3 mm és 14 lyukú
Válasz Zetor6340 #2081. hozzászólásáraMekkora furatú tárcsát tettél bele? 3mm kellene a napraforgóhoz.
Sziasztok! Olyan problémám lenne, próbáltam beállítani az spc-t napraforgóra és mikor kipróbáltam hogy minden rendben van-e, a tárcsára több magot szívott fel. Hol tudom beállítani azt hogy kisebb legyen a vákuum, vagy esetleg valami mást kell állítanom???
Válasz Myrrdin #2079. hozzászólásáraAz egyik kocsi pl most is össze van szorulva nem tudom felemelt állapotban még felemelni a kocsi hátulját ( kinyújtani a láncot). Illetve tavaly az egyik szélső kocsi gyanúsan kint járt a földből és erre gyanakodtam ha jól emlékszem. Így pedig csinálnék egyformákat és nem lenne baj vele tuti egyformán engedné.
Válasz Koszi. #2078. hozzászólásáranem értelek, az a kb 6-8 szem lánc hogyan "bogozódik" össze?
Sziasztok! Csináltam próbára egy darab laposvasat a kocsi határoló lánc helyett, nekem jobbnak tűnik mint a lánc ( össze bogozódik ,szorul) . Milyen hátrányát láttok esetleg?
Válasz Tanonc #2076. hozzászólásáraJa ,de láttam még olyat is ,hogy 90cm volt a csatlakozósor is ,pedig nagy traktoros volt az ember!
Válasz Szem Howkinsz #2073. hozzászólásáraAzért vetőgéppel illik mindig magad mellé fordulni.
Válasz dolfi #2074. hozzászólásáraEsztergáltatni kell én tudok egy embert aki megcsinálja vagy szerez de nem tudom ,hogy Szabolcs Megyi vagy e Mátészalkához 12km
Sziasztok!
A műtrágya meghajtásnál van kettő fém persely, ebben van egy kettő ékes tengely,
hol lehet ilyen perselyt venni?
Sehol nem találok.
Válasz gabika82 #2072. hozzászólásáradhogynem csak mindenki másképp csinálja!
Bárhogy lehet menni nem de?
Lehet a terület bal oldalán és jobbra körözni vagy terület jobb oldalán és balra körözni!
De lehet mindig mellé fordulni,és ha úgy veted ,ha nem körözöl,hanem mellé fordulsz akkor ,nem lesz rávetve sor!
de ez födtől is függ !
Válasz Szem Howkinsz #2071. hozzászólásáraTe már bocs de ezt a sok mhülyeséget kitalálod ??szerintem éltedbe nem vetetél mer akor nem irnál ilyen hülyeségeket!!!
Válasz Tanonc #2065. hozzászólásáraAkkor van rávetés ha köröz az ember,tehát ha bal oldalt kezded és jobbon jössz vissza és közepen van !
Ha úgy csinálod,hogy egyik oldalt mész és útána végén beveted és mellé fordulsz,akkor a másiknál ,nem mindig vetel rá!
De jó ha van elzáró és elzárod és nem vet ennyi,vagy leengeded a magot!
Kár hogy nem csináltak elzárót a gyári vetőgépre SPCRE ,mert az jó lett volna ,na meg olyat amin 2 vetőtárcsát tudol betenni és nem kell szétszedni csak átfordítod,!
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! :)
Én sem tudok feltölteni, vagyis nemtudom, hogy feltölti e, és hogy hova tölti, ha feltölti
bocs, nem ide akartam ezt írni
Én sem tudok feltölteni, vagyis nemtudom, hogy feltölti e, és hogy hova tölti, ha feltölti
Válasz am1987 #2061. hozzászólásáraNem gyári megoldás,de ha teszel mindegyik levegőcsőbe egy golyóscsapot,kényelmesen és gyorsan azt a sort zárod ki amelyiket akarod-
Válasz am1987 #2061. hozzászólásárane tegyél bele magot amúgy mi simán rávetünk ilyenkor az utolsó sorokra és kész.
Válasz am1987 #2061. hozzászólásáraA vetőtárcsánál felül lévő kémlelőablakot félretolod, egy darab szivacsot oda begyömöszölsz és már nem is vet.
Válasz am1987 #2061. hozzászólásáraanno mikor új spc 4-et vettünk járt hozzá 2db drótkötél hurok amivel felakaszthatja a traktoros a vetőkocsit a vázhoz így nem vet.nem tudom a gyári utazáshoz alkalmazandó rugóútkorlátozó elég-e hozzá, még nem próbáltuk.
Válasz am1987 #2061. hozzászólásáraTehát ha vetel,és úgy jön ki a sor,hogy 4 soros vetőgéped van,és két sort kell bele vetni,akkor tenni kell bele egy elzárót,a csőbe,és azt elzárod,nincs vákum és azt nem vet,csak nehogy elelejdst kinyitni!
nekem még nincs ,de azt mondják jó megcsinálni ,kép az majd a kollégák megmutatják
Olyan kérdésem lenne,gyárilag milyen megoldással lehetett beállítani,hogy ne vessen minden sort?Képet is kérnék róla!
Köszönöm szépen a segítséget!
Válasz Tobszi #2057. hozzászólásáranem kapcsolom ki!!!!
Dobd a szemétbe!!!!!!!!!
Válasz VTR-es #2050. hozzászólásáraNincs igazad,nem akarok okos lenni de így mesélték a többiek aki tszben dolgoztak és vetettek !
80-82 820-820,1 az csak 2050 fordulaton adja le a 540et!
550-552 amiben D-244 motor van 1500-1600 fordulaton adja le!
570-572-590-592 amiben D-242 motor van 1700-1800 de ebből van 72lovas ami 1950 fordul!
D-50 meg 1300-1400 az mtz-50!
volt még D-241 ami 2100fordult 75lovas és az 1900-2000 fordítja ki a 540!
Némelyikbe volt 1000 tlt külön kérésre ,de ami Németbe Svédbe Lengyelbe mentek az alapból benne volt és a súly is ,meg mindent lehetett kérni !
Válasz bubu13 #2027. hozzászólásáraAzt nem írtad hogy amikor megállsz és felemeled bekapcsolva hagyod a kardánt vagy nem!!
Mert ha kikapcsolod jó hogy ott marad pár szem a földön mert megszűnik a szívóhatás ami a furatokon tartja a magot.
Mi meg megöljük egymást az 1000 vagy 540 fordulatszámmal!!
Válasz Lala5995 #2044. hozzászólásáraPedig ezt kellett volna megoldani ha megáll a gép vagy a tömörítőkerék akkor nincs vetés és nem hullajtja a magot!
De ez csak román tszes gépek voltak,nem voltak precízek mint a mai nyugati gépek ami több magot vesz fel pontos vetés sok magot vet és nem csorgat fölöslegesen
ez a gép ugyan olyan mint egy mtz ennek nem számít
De mégis mi az ami szétmegy rajta a nagyobb fordulattól?
Én is már vagy 8 éve használom így, akkor kezdhetek aggódni?
Válasz Szem Howkinsz #2043. hozzászólásáraAmúgy nem olyan nagy tragédia ez a magelejtés,egyébként a haverod műtrágyaszórója is elejti a műtrágyát mikor kiemeled,legalább látod,hogy minden csoroszlya szór-e?
Kedves fórumozók! Mindenki azzal húzza amivel akarja úgy állítja a gépét ahogyan akarja nincs további kommentem a dologhoz mert úgy látom nincs értelme!!
Válasz Földönfuto #2047. hozzászólásáraA magot azért ejti el ahogy azt írtad, a kerék lendülettől a hirtelen föl emeléstől,a nem megfelelő fordulat(nem padlógáz),nem megfelelő exhaustor,szívótorok(magtárcsa illesztés).
Válasz rocska64 #2048. hozzászólásáraCsak nem mindegy hogy milyen MTZ húzza, a turbósak és a régebbi 50-550 széria 1700-1800 motor ford.-nál hajt 540-et, a 80-as és 820 széria pedig 2200-nél .Tehát utóbbiaknál jobb lehet az 1000tlt, előzeknek meg fölösleges
Válasz rocska64 #2048. hozzászólásáraLe lehet olvasni az üzemóráról, mennyit forog a tlt adott motorfordulat mellet, ezek után mindenki eldöntheti, hogyan használja. Én mindig 1000 használom mert nincs értelme nyél gázon járatni a gépet.
Válasz Földönfuto #2047. hozzászólásáraTökéletesen igazad van az 1000 res hajtással, de mi van a futó homokos résszel ott is el viszi fél gázzal?Abban viszont nincs igazad hogy tökig kel nyomni a gázt hogy meg legyen az 500 as fordulat,lehet úgy is dolgozni, nekem is van spc-m 1500-1600 as fordulat elég ahoz hogy tökéletesen dolgozzon a gép, ez sok mindentől függ.
Válasz rocska64 #2042. hozzászólásáraHa átkapcsolom 1000-re az nem azt jelenti,hogy 1000-es fordulaton fog pörögni,hanem félgázon 650-700-as fordulaton,és ez a plusz elég ahhoz,hogy sokkal precizebben dolgozzon a gép.500-nál azért kell padlóig nyomni,hogy hellyel-közzel meglegyen az 500-as fordulat.A magot meg azért ejti el,mert a kerék a lendülettől tovább forog, ugymond a levegőben tovább vet.
Válasz rocska64 #2042. hozzászólásáraÜdv. Én 8 éve használom az spc-t 1000 tlt-n. Semmi baja, éves szinten kb 50 hekit vetek vele. Természetesen nem nyomom annyira neki, hogy a tlt kiforogja az ezret és mindjárt nem hullik szét a ventilátor. Illetve csak kukoricát, a napraforgóra visszaváltom 540-be.
Válasz Lala5995 #2044. hozzászólásáraÁltalában megállás nélkül emeljük ki a vetőgépet! Így a kerekek sem állnak meg!