Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Tehát,nagyapám ugy mondta régen,mikor kifiu voltam,hogy az eke a traktoron balra legyen beállitva és az orra is egy kicsit balra álljon,a földön mikor leteszed!
akkor áll jó !
Igy nehéz mondani,de ha ott lennék beállitanám,mert vogel ekét könnyü ha jól tudom egyforma az ekénk!
Kimész,és elkezded állitgatnimmig nem megy egyenesen ha nem fogod a komrányt!
Mert igy ,hogy kérdezgeted nem fogod megtudni,mert nem egyforma a géo nyomtávja és gép függesztöszerkezet!
Egy példát elmondok,Havernál a tárcsa nem megy fére,de nálam igen medig ugyan ugy volt beállitva na látod, nyomtáv egy picit nagyobb nálam!
én azt tanácsolom,hogy ha van idöd és energiád kimész,és el kezded állitgatni,és megtanulsz szántani,szaját kárán tanul,énis igy tanultam meg ennyi!
Ha ránézek az ekére a jobb oldali koszoru nem jól áll vagy közepen vagy egészen hátra kell állni nem nem a gép felé hanem az eke felé
Z tengely az nem egyenes mert egyik oldalon lejebb másikon vagy egyenes vagy fejjebb van,és egy kicsit el kell tolni,mint egy Khüne vagy ih ekénél,mert csak ott se egyenes a eke gerengelye amire a függesztö szerkezetet teszed,valamilyik irányba eltolod,ha jól tdom jobbra !
Tehát az ekének egy kicsit jobbra kell állni már a födben hogy a gazt és a szármaradványt tudja beforgatni vagyis balra attól függ honan nézzük
Válasz #7300. hozzászólásra
Azzal tudod állitani,hogy eke mennyit fogjon,elsö és a hátsó közt!
30 vagy 35cm gondolom,mert akkor nem tennének rá csavarót,a eke gyártók
Hali....ha állítasz a fogaskoszorún a karral, akkor azzal forgatod a z tengelyt, ezáltal az eke farulását is....ezzel bírod beállítani, hogy az eke laza lakatokkal egyenesen fusson a traktor után, és ne akarja elhúzni a traktor elejét se jobbra se balra....tehát laza lakatokkal elengedve a kormányt, a traktor egyenesen megy a barázdában.
Hali!
Én erre gondoltam mikor mondtam már nektek hogy a Z-tengelyes ekéken a Z-tengely mindig egyenesen áll se előrébb se hátrébb! Akkor mi ennek a lényege meg a fogaskoszorús állítás?
Válasz #7298. hozzászólásra
Bármikor még videó is van róla igaz ez tavalyi,idén nem csináltam videót,csak egész nap nyomtam,hogy ki legyen szántva mert szoritott az idö és más munkám is volt
Mikor egy nagy ekén (igazából a kicsi is ugyanaz) a vonópontot állítom, akkor nem lehet igazán pontosan beállítani, mert egy részről nem kezdek el madzagot huzogatni az eke alatt, meg a gép alatt, hanem szemre nagyjából belövöm, és kész, másrészt nem is tudom valójában, h. egy ekefejnek hol van a tényleges húzási középpontja, de biztos h. nem középen, mert az ekevas is sokkal jobban kopik az orránál, mint hátul, tehát valamivel biztos h. előrébb. Azt mondja a szabály, h. ha erre húzza a gépet, v. ha arra húzza, akkor mit kell csinálni...... Hát akkor már nagyon nagy baj van, mikor egy 10 tonnás gépet észrevehetően félrehúz az eke. Az én gépemen nincs a vonószáraknak feszítő lakat, csak oldalt egy ütköző. Ekénél kb 5-5 centire van az ütköző. Menet közben hidraulikusan is tudok szöget adni a váznak, minek hatására oldalra megy az eke. Még nem is éri el a vonószár az 5 centire lévő ütközőt, csak megközelíti, mégis úgy elkezd nyögni a gép, majd meg szakad. Tehát az a lényeg, h. ha egy picit is félre van állítva, már akkor sokkal nehezebb húzni, és ekkor még egyáltalán nem tekeri a traktort. Hogy ilyen tökéletesen tudjuk az ekét beállítani, ahhoz szerintem valóban az kell, h. menet közben állítsuk. Az orsó tekerése közben ugyanis érezhető, h. melyik irányba megy könnyen, és melyikbe pedig feszül. Ha tökéletesen be van állítva a vonópont, akkor a másik orsó mindkét irányba könnyen mozdul, tehát nem feszül. Az álló óra megintcsak pontos volt.
ide én már csak nevetni járok,pedig bizony én is az itt olvasottakból tanultam beállítani az ekémet. de ez a kabaré,megy a tarktor közbe beállítom az ekét majd beszánt a földbe,legalább ne írj ilyet mert valaki aki egy szinten van veled megteszi és ott pusztul. igaz nagy veszteség nem érné a társadalmat.
Válasz #7250. hozzászólásra
Te balf@sz. Én a sebességet stopperrel mérem, a föld hossza után kiszámolva... (Mivel a gps bef@sott a telómon) A valós sebesség számít, nem az órán látott. 4.-ben terhelés nélkül kb 6.9-7.2km/h körül megy a gépem, 1500-1600 körüli fordulaton.
Na bakker!!!!! Gabi barátunknak olvasom a 80-as hozzászólását, és azt gondoltam Na még egy ilyet !!!! Az mondja a legjobbat, akit mindenki gyagyának tart.....Aztán elolvastam a 82-es hozzászólását, és mát egészen más jutott az eszembe : nevezetesen az, h. az álló óra is pontos napjában kétszer.......
akkor elitam,de járó motornál lehet beállitani mikor benne van a földbe!
Szerintem az a fogaskoszoru az állitja az elsö vagy hátsó ekét ,ne vigyen sokat!
Már le fogom tesztelni jövöre ,hogy mit is csinál,én felemeltnél szoktam,és a hátsót kifelé elsöt befelé viszi vagy forditva amikor az eke a gépen fel van emelve és nem a földben van ,de minden eke máskép muzsikát vogelek közt
Aki nem ért valamihez, az kérdezni sem tud. Ez most is tökéletesen látszik. Illetve annak is látszik a hozzánemértése, aki erre valamilyen választ akar adni. Amíg ilyen kérdéseket teszel fel, és amíg ezekre válaszolnak olyanok, akik nem értenek hozzá többet, mint te, addig nem fogsz megtanulni ekét beállítani. Más eke, más földben más állítással megy jól. Azzal semmit nem érsz, h. nézed más ekéjét. Az állítás logikáját tanuld meg. Csak ez a jó út.
Válasz #7274. hozzászólásra
Nem akarok beleszóllni a dologba de minden ekét máshogy kell beállitani,elv az ugyanaz a viszintes egyik és másik oldalon is!
De a tied egyenes tengely és 515mm kell indulni bal orsónál és ha jól tudom teljesen felcsavarni jobb oldalt!
Ennél a volgel ekénél,meg ami z tengelyes,az máshogy kell mert magason van a felfüggesztése,ugy magyarázta akinek ilyen van,hogy a bal oldalt egy kicsit lejebb legyen mint a jobb,pláne 950re mondta tehát miénk csak 750es és ez akkor is jó megy ha a bal van fejebb és a jobb lejebb,csak akkor nem kap bele a földbe,ezt ott kell a gép megy és állitgatni,de ha nem lenne messze segitenék neki MTZ-550nek
Válasz #7278. hozzászólásra
Nekem ugy mondták a z tengelyen a fogaskoszorut arra kell állitani ahol mind a három ekefej egyenlöen megy és jól forgat,ugy mint az IHnál azt ha jól tudom jobb oldal elébb van mint a bal ha a eke hátánál álsz!
Z tengelynél meg forditva!
Egyszerü kiszálsz szántáskor és elkezded állitgatni a gép meg megy lassan egy sebességben alapjáraton ,mert minden ekét be lehet állitani azért van rajta a csavarója nem disznek
A jobb oldali kicsit beljebb van csavarva .A vonó tengely nem egyenes benne ,úgy van állítva ,hogy a mankós kerék párhuzamosan menjen a traktor hátsó kerekével és így nem csavargatja a traki első kerekét semerre
Mert nekem a jobb oldali kislakaton alig kell 2-3menetet engedni a bal oldalit meg jó félig úgy laza munka közben! Neked egyformán kell kiengedni mind a kettőt?
Az eke vonótengelye teljesen egyenes az baj mert nekem Z-tengelyes úgy mondom pont közép állásba van?
Válasz #7266. hozzászólásra
2,2milióra a haverom tartja a gépet,mi csak 2 millióra de ez nem rajtad áll hogy mégis mennyit ér,hanem egy eladó és egy vevö közt döl el!
Ha nem ér akkor itt marad,a T-25öst is leirták,itt a falusi emberek,hogy csak 200eft ér és mégis elment az árában ugyhogy ennyi,na meg a 2t pót is elment és nem 200eft ennyi,ami jó az jó
Válasz #7264. hozzászólásra
A szin nem számit de ha igen a pirosban 75lovas a szürke csak 70lovas a kék kettö közt !
Akinek kell az megfogja venni,nem problémázik vele,a szin meg más miatt,mert eredeti van benne,egy két dolog van kicserélve ,de szerintem minden 94 gépben van már kicserélve!
Válasz #7262. hozzászólásra
Ott nem adnak 2 milcsit érte, ha sok akkor itt marad,ebben sok alkatrész van és müködö képes!
Haverom 2,2milcsiért árulja a 4gazdást piroskát az is 94 gép
Válasz #7259. hozzászólásra
Enyém még most lesz festve,ha ráér a haver nem biztos jövöre de müszakira meglesz 2019ig ,ha addig el nem adom a Románoknak ,ha jó árat mondanak érte
Válasz #7258. hozzászólásra
Nincs kétfejes ekém,de a hármasból,az utólsót fel lehet forditani,ha olyan a föld!
énis szoktam csak ti nem látjátok és nem gondoljátok,hogy tudok dolgozni egy mtzvel
10059 hozzászólás
Válasz #7307. hozzászólásra
lassan belebetegedsz ebbe az ekébe.
inkább fogj egy nőt oszt szántsd meg.
Válasz #7307. hozzászólásra
Te eredjél már magaddal okoskodsz itt húgyagyú
Válasz #7300. hozzászólásra
Tehát,nagyapám ugy mondta régen,mikor kifiu voltam,hogy az eke a traktoron balra legyen beállitva és az orra is egy kicsit balra álljon,a földön mikor leteszed!
akkor áll jó !
Igy nehéz mondani,de ha ott lennék beállitanám,mert vogel ekét könnyü ha jól tudom egyforma az ekénk!
Kimész,és elkezded állitgatnimmig nem megy egyenesen ha nem fogod a komrányt!
Mert igy ,hogy kérdezgeted nem fogod megtudni,mert nem egyforma a géo nyomtávja és gép függesztöszerkezet!
Egy példát elmondok,Havernál a tárcsa nem megy fére,de nálam igen medig ugyan ugy volt beállitva na látod, nyomtáv egy picit nagyobb nálam!
én azt tanácsolom,hogy ha van idöd és energiád kimész,és el kezded állitgatni,és megtanulsz szántani,szaját kárán tanul,énis igy tanultam meg ennyi!
Ha ránézek az ekére a jobb oldali koszoru nem jól áll vagy közepen vagy egészen hátra kell állni nem nem a gép felé hanem az eke felé
Válasz #7302. hozzászólásra
Z tengely az nem egyenes mert egyik oldalon lejebb másikon vagy egyenes vagy fejjebb van,és egy kicsit el kell tolni,mint egy Khüne vagy ih ekénél,mert csak ott se egyenes a eke gerengelye amire a függesztö szerkezetet teszed,valamilyik irányba eltolod,ha jól tdom jobbra !
Tehát az ekének egy kicsit jobbra kell állni már a födben hogy a gazt és a szármaradványt tudja beforgatni vagyis balra attól függ honan nézzük
Válasz #7300. hozzászólásra
Azzal tudod állitani,hogy eke mennyit fogjon,elsö és a hátsó közt!
30 vagy 35cm gondolom,mert akkor nem tennének rá csavarót,a eke gyártók
Válasz #7303. hozzászólásra
https://www.youtube.com/watch?v=wFHKCFzRhy8
Válasz #7300. hozzászólásra
http://https://www.youtube.com/watch?v=wFHKCFzRhy8
Válasz #7301. hozzászólásra
Értem amit írtál! De mint mondom a Z-tengely mindenki én egyenesen áll magyarul egyenes a vonótengely!
Válasz #7300. hozzászólásra
Hali....ha állítasz a fogaskoszorún a karral, akkor azzal forgatod a z tengelyt, ezáltal az eke farulását is....ezzel bírod beállítani, hogy az eke laza lakatokkal egyenesen fusson a traktor után, és ne akarja elhúzni a traktor elejét se jobbra se balra....tehát laza lakatokkal elengedve a kormányt, a traktor egyenesen megy a barázdában.
Hali!
Én erre gondoltam mikor mondtam már nektek hogy a Z-tengelyes ekéken a Z-tengely mindig egyenesen áll se előrébb se hátrébb! Akkor mi ennek a lényege meg a fogaskoszorús állítás?
Válasz #7298. hozzászólásra
Bármikor még videó is van róla igaz ez tavalyi,idén nem csináltam videót,csak egész nap nyomtam,hogy ki legyen szántva mert szoritott az idö és más munkám is volt
Válasz #7284. hozzászólásra
Figyelj Gabi 34!!!!!!!!!!!!!!!! Multkor irtamneked egy hozzászólásodra!!! Tudod "hogy Édesapád mikorengedszántani"!!! Változottvalami vagy kezdhatni a reggel,délben,este???
Válasz #7296. hozzászólásra
normális
az normális ha az ekenád alja jobban kopik, vagy beállitási hiba?
Ma derékszögbe állnak a szeletek a tanyán.......
Az eső 1 az egybe a eketalpat verheti...
Ez egy régi hírdetés de már nem érhető el, estleg valaki nem ismeri ezt a céget??
Mikor egy nagy ekén (igazából a kicsi is ugyanaz) a vonópontot állítom, akkor nem lehet igazán pontosan beállítani, mert egy részről nem kezdek el madzagot huzogatni az eke alatt, meg a gép alatt, hanem szemre nagyjából belövöm, és kész, másrészt nem is tudom valójában, h. egy ekefejnek hol van a tényleges húzási középpontja, de biztos h. nem középen, mert az ekevas is sokkal jobban kopik az orránál, mint hátul, tehát valamivel biztos h. előrébb. Azt mondja a szabály, h. ha erre húzza a gépet, v. ha arra húzza, akkor mit kell csinálni...... Hát akkor már nagyon nagy baj van, mikor egy 10 tonnás gépet észrevehetően félrehúz az eke. Az én gépemen nincs a vonószáraknak feszítő lakat, csak oldalt egy ütköző. Ekénél kb 5-5 centire van az ütköző. Menet közben hidraulikusan is tudok szöget adni a váznak, minek hatására oldalra megy az eke. Még nem is éri el a vonószár az 5 centire lévő ütközőt, csak megközelíti, mégis úgy elkezd nyögni a gép, majd meg szakad. Tehát az a lényeg, h. ha egy picit is félre van állítva, már akkor sokkal nehezebb húzni, és ekkor még egyáltalán nem tekeri a traktort. Hogy ilyen tökéletesen tudjuk az ekét beállítani, ahhoz szerintem valóban az kell, h. menet közben állítsuk. Az orsó tekerése közben ugyanis érezhető, h. melyik irányba megy könnyen, és melyikbe pedig feszül. Ha tökéletesen be van állítva a vonópont, akkor a másik orsó mindkét irányba könnyen mozdul, tehát nem feszül. Az álló óra megintcsak pontos volt.
ide én már csak nevetni járok,pedig bizony én is az itt olvasottakból tanultam beállítani az ekémet. de ez a kabaré,megy a tarktor közbe beállítom az ekét majd beszánt a földbe,legalább ne írj ilyet mert valaki aki egy szinten van veled megteszi és ott pusztul. igaz nagy veszteség nem érné a társadalmat.
Válasz #7284. hozzászólásra
oszt miért járó motornál gabi?
Válasz #7287. hozzászólásra
megmérhetnéd,hogy ez a nyolcvankettes menyit megy negyedikben ez csak repül!
Az órála nem kell hagyadkozni,mert az nem jó mér,gépben Tx-135?
Válasz #7288. hozzászólásra
Hegyről lefele akár még többel is mehetek, mint amennyivel...
Válasz #7287. hozzászólásra
Ne balf-----oskodj 1500on, 2300on mennyivel mész az köll Gabcsinak ?
Válasz #7250. hozzászólásra
Te balf@sz. Én a sebességet stopperrel mérem, a föld hossza után kiszámolva... (Mivel a gps bef@sott a telómon) A valós sebesség számít, nem az órán látott. 4.-ben terhelés nélkül kb 6.9-7.2km/h körül megy a gépem, 1500-1600 körüli fordulaton.
Válasz #7249. hozzászólásra
Idén egy 550-essel szántok, butított 80-as motorral.
Na bakker!!!!! Gabi barátunknak olvasom a 80-as hozzászólását, és azt gondoltam Na még egy ilyet !!!! Az mondja a legjobbat, akit mindenki gyagyának tart.....Aztán elolvastam a 82-es hozzászólását, és mát egészen más jutott az eszembe : nevezetesen az, h. az álló óra is pontos napjában kétszer.......
Válasz #7281. hozzászólásra
akkor elitam,de járó motornál lehet beállitani mikor benne van a földbe!
Szerintem az a fogaskoszoru az állitja az elsö vagy hátsó ekét ,ne vigyen sokat!
Már le fogom tesztelni jövöre ,hogy mit is csinál,én felemeltnél szoktam,és a hátsót kifelé elsöt befelé viszi vagy forditva amikor az eke a gépen fel van emelve és nem a földben van ,de minden eke máskép muzsikát vogelek közt
Válasz #7278. hozzászólásra
Aki nem ért valamihez, az kérdezni sem tud. Ez most is tökéletesen látszik. Illetve annak is látszik a hozzánemértése, aki erre valamilyen választ akar adni. Amíg ilyen kérdéseket teszel fel, és amíg ezekre válaszolnak olyanok, akik nem értenek hozzá többet, mint te, addig nem fogsz megtanulni ekét beállítani. Más eke, más földben más állítással megy jól. Azzal semmit nem érsz, h. nézed más ekéjét. Az állítás logikáját tanuld meg. Csak ez a jó út.
Válasz #7274. hozzászólásra
Nem akarok beleszóllni a dologba de minden ekét máshogy kell beállitani,elv az ugyanaz a viszintes egyik és másik oldalon is!
De a tied egyenes tengely és 515mm kell indulni bal orsónál és ha jól tudom teljesen felcsavarni jobb oldalt!
Ennél a volgel ekénél,meg ami z tengelyes,az máshogy kell mert magason van a felfüggesztése,ugy magyarázta akinek ilyen van,hogy a bal oldalt egy kicsit lejebb legyen mint a jobb,pláne 950re mondta tehát miénk csak 750es és ez akkor is jó megy ha a bal van fejebb és a jobb lejebb,csak akkor nem kap bele a földbe,ezt ott kell a gép megy és állitgatni,de ha nem lenne messze segitenék neki MTZ-550nek
Válasz #7280. hozzászólásra
Ugye Te is így szoktad a z-tengelyt beállítani, menetközben?
Téged vertek kis korodban? Normális vagy?
Válasz #7278. hozzászólásra
Nekem ugy mondták a z tengelyen a fogaskoszorut arra kell állitani ahol mind a három ekefej egyenlöen megy és jól forgat,ugy mint az IHnál azt ha jól tudom jobb oldal elébb van mint a bal ha a eke hátánál álsz!
Z tengelynél meg forditva!
Egyszerü kiszálsz szántáskor és elkezded állitgatni a gép meg megy lassan egy sebességben alapjáraton ,mert minden ekét be lehet állitani azért van rajta a csavarója nem disznek
Válasz #7275. hozzászólásra
megnéztem köszi
Akinek Z-tengelyes ekéje van fogaskoszorúval állítja a z-tengely helyzetét tenne fel róla képet kinek hogy van állítva! Köszönöm!
Válasz #7276. hozzászólásra
az amire te gondolsz egyenesen áll
Válasz #7274. hozzászólásra
Ahogy nézem a jobb oldali kicsit előrébb a bal oldali kicsit hátrébb van a két felakasztási pont igaz így kicsit ferdén áll a vonótengely!
Válasz #7271. hozzászólásra
küldtem neked tegnap egy linket
megnézted?
Válasz #7272. hozzászólásra
https://www.youtube.com/watch?v=YkJZPYdNNHM Remélem látszik a videón.
Válasz #7272. hozzászólásra
A jobb oldali kicsit beljebb van csavarva .A vonó tengely nem egyenes benne ,úgy van állítva ,hogy a mankós kerék párhuzamosan menjen a traktor hátsó kerekével és így nem csavargatja a traki első kerekét semerre
Válasz #7269. hozzászólásra
Mert nekem a jobb oldali kislakaton alig kell 2-3menetet engedni a bal oldalit meg jó félig úgy laza munka közben! Neked egyformán kell kiengedni mind a kettőt?
Az eke vonótengelye teljesen egyenes az baj mert nekem Z-tengelyes úgy mondom pont közép állásba van?
Válasz #7266. hozzászólásra
2,2milióra a haverom tartja a gépet,mi csak 2 millióra de ez nem rajtad áll hogy mégis mennyit ér,hanem egy eladó és egy vevö közt döl el!
Ha nem ér akkor itt marad,a T-25öst is leirták,itt a falusi emberek,hogy csak 200eft ér és mégis elment az árában ugyhogy ennyi,na meg a 2t pót is elment és nem 200eft ennyi,ami jó az jó
Válasz #7268. hozzászólásra
Tanultam belőle annyira lazára nem hagyom ,érintőre meghúzom úgy is lazul amennyit kell neki ,mert nem kontrázom le a lakatokat sosem
Válasz #7268. hozzászólásra
Hali inkább hármas ekénél ,egyszer tavaly oda is vágódott a sárvédőhöz kalapálni kellett
Válasz #7267. hozzászólásra
Hali Gjoni!
Neked a föld végén forduláskor nem csapódik az eke jobbra balra a laza kislakatok miatt?
Válasz #7266. hozzászólásra
Válasz #7265. hozzászólásra
De számít! A tiéd egy bolgár összeszerelésű f.s50 ft-ot nem ér kilója nem hogy 2,2mill-t
Válasz #7264. hozzászólásra
A szin nem számit de ha igen a pirosban 75lovas a szürke csak 70lovas a kék kettö közt !
Akinek kell az megfogja venni,nem problémázik vele,a szin meg más miatt,mert eredeti van benne,egy két dolog van kicserélve ,de szerintem minden 94 gépben van már kicserélve!
Válasz #7263. hozzászólásra
Ja de az piros , a tied meg nem
Válasz #7262. hozzászólásra
Ott nem adnak 2 milcsit érte, ha sok akkor itt marad,ebben sok alkatrész van és müködö képes!
Haverom 2,2milcsiért árulja a 4gazdást piroskát az is 94 gép
Válasz #7261. hozzászólásra
Add le vasba
Válasz #7259. hozzászólásra
Enyém még most lesz festve,ha ráér a haver nem biztos jövöre de müszakira meglesz 2019ig ,ha addig el nem adom a Románoknak ,ha jó árat mondanak érte
Válasz #7258. hozzászólásra
Nincs kétfejes ekém,de a hármasból,az utólsót fel lehet forditani,ha olyan a föld!
énis szoktam csak ti nem látjátok és nem gondoljátok,hogy tudok dolgozni egy mtzvel