Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Márk_ #5052. hozzászólásáraKöszönöm szépen! Valóban valahonnan falsot szívhatott, a csap is látszólag rendben volt, de azért szétszedtem, megpiszkálgattam, bilincseken is húztam mindenhol, mindezt ma reggel, és megjavult! Azóta búza befejezve, még egy kis kukorica gyomirtás lenne, de már vacakol az idő, hébe-hóba csepereg már.
Válasz Márk_ #5052. hozzászólásáraPár éve ez a csap szívatott meg. Gyakorlatilag teljesen fel lett újítva az mtz tlt-je, a szivattyú és akkor sem javult a nyomás. Aztán eltelt 2 hét mire rájöttem a hiba valódi okára...
Tegnap búzát permeteztem, gyönyörűen dolgozott a permetező, 3 bárral 8 km/h-val szinte literre pontosan ment ki a hektáronkénti 250 liter, mert gps-szel mértem a területet. Aztán olyan dolog történt, hogy a 9. keverés után változatlan paraméterek (sebesség, fordulatszám) mellett a nyomás leesett 1 bár körülre, aztán a nyomásszabályzót tekergettem, sikerült is valamivel nagyobb nyomást kicsikarni, de nagyon ugrált a mutató, nem lehetett állandó, nagyobb nyomást elérni, csak úgy, hogy ingadozott mondjuk 2 és 4-4,5 bár között. Ma szétszedtem a szivattyút, membránok rendben, légüst rendben, látszólag minden rendben, a permetező mégsem dolgozik rendesen, mert próbálgattam, és ugyanúgy 1 bár körülre ment fel a nyomás csak. A permetező egy 800 literes függesztett forrás. Néztem a tlt is, mivel mtz-ről van szó, de meghajtva látszólag egyenletesen forog.
Járt már valaki így? Mi romolhatott el? Hol kéne a hibát keresni?
Válasz pamko #5044. hozzászólásáraUgyanannyi nyomásnak nem sok értelmét látom.
Akkor a légüst-membrán le van szorítva a levegővel, és ugyanúgy semmit nem mozdul, mintha fel sem lenne fújva.
Valahol 2/3-ad üzemi nyomás környékén dolgozik. Ott vesz fel legjobban a lüktetésből. Mert ugye az lenn a dolga.
Válasz pamko #5044. hozzászólásáraÉrtem köszi még annyi hogya szivatyu max 550es fordultra irják de mi lenne ha a TLT 1000 en lenne tul nagy lenne nyomás?
Válasz msanyi022 #5043. hozzászólásáraHa van rajta nyomásmérő óra,akkor látjátok ,hogy mekkora nyomással dolgoztok...általában 2.5-3 bar.
Annyi legyen a nyomás a légüstbe is,amekkora nyomással használjátok a permetezőt.
Hello olyan problémám lenne hogy egy 440l-es Forrás permetezőnk olasz membrános szivattyúval van amit tavaly kitapasztaltunk hogy rövid hatban olyan 280l-t szor.De idén sokkal kevesebet szor ki, semmit nem állítottunk rajta egyedül a levegö légüstben nem tudjuk mennyi nyomásnak kellene lenni igy minden tavasszal nyomunk bele egy kicsit lehet ez a baj?
Válasz Drisa #5033. hozzászólásáraa 3 db csőbe ,ha 3m-t toldottam volna a 9db cső véggel br. 15000 lett volna,
a másik verzió pedig amikor a 3 db 9m-es cső egybe lett legyártva 6 véggel, br 30000.
Válasz Büresz #5036. hozzászólásáraUgyanazon az elven működik, mint a műanyagcsöves légfékszerelvények. Roppantogyűrűs csak varratnélküli acélcsőre megy ra, szabvanyos, van hatos atmerőtől illetve lehet, hogy van még kisebb is az Istendudja meddig 8 -10-12essel már dolgoztam, hasznalom. Egyszerű, gyors, olcsó és nincs vele baj.
Válasz pamko #5032. hozzászólásáraMásik lehetőség, hogy ahol egyenesen megy a cső és nem kell flexibilisnek lennie kiváltod fémcsővel. roppantós véggel házilag egyszerűen szerelhető, utána örökös és tized árból megvan mint a gumicső. Csináltam már vontatott kaszán is. És a hidraulikus nyitású permetező keretjére is megcsináltam, faxán felrögzíthető nem csüng büng mint a gumi.
Válasz Drisa #5033. hozzászólásáraÁááá fitting 1500körül /db 14-16 méret körül. 8as csőnek métere szintén 1500körül, most nagyon hasraütöttem, de lényeg, hogy drága a cső, hosszúnál érdemes variálni, és ha esetleg kanyar véggel van a cső akkor a toldásnál utána lehet igazítani, ha nem jó a két vég szögelése. És ha neadj Isten sérül a későbbiekben akkor már nem kell az egészet csináltatni.
Válasz pamko #5032. hozzászólásáraSzerintem a fittingek drágábbak mint a tömlő de úgyis el kell menned hidraulikáshoz, ott 2 perc alatt megmondják hogyan olcsóbb.
vontatott gépen,ugyebár a hidraulika csövek a tartály alatt védett helyen mennek,de a kilátszó 3 méter ,elég repedezett,meg a csatlakozónál is meg van törve ....cserélnétek az egész csövet,van vagy 10 m és ugyebár 3 db, vagy leszedni, elvinni hidraulikáshoz és toldást csinálni és toldással a szar részt kicserélni?
Válasz Tobszi #5030. hozzászólásáraKöszi,ma megnéztük,eléglehangoló volt a látvány,keret többször javítva,tartályt körbe vevő-tartó keret javítva,tartály se úgy nézett ki mint amit telefonban beszéltünk,(megkímélt,tető alatt tárolt,stb.)
Válasz apuci #5013. hozzászólásáraMi 1000/15-öst vettünk olyan helyről ahol nem igazán voltak kímélve a gépek, ez meg is látszott az állapotán.
A keretet kellett szétszedni, kijavítani meg kicsit megerősíteni mert az eléggé gyengusz, de azóta teljesen jól működik, egyedül a drótköteles merevítés okoz idegbajt szétnyitáskor.
Kellett még pótolni a letört nyomásszabályzót, meg pár csövet de azóta csak pár fúvókatartót mert azok lehetnének védettebb helyen is, könnyen letörnek.
A tartállyal, a szivattyúval meg a szerelvényezéssel problémánk nem volt.
Válasz Arany Miklós #5026. hozzászólásáraSzerintem ez csak neked akkora szenzáció.
Írtad, hogy az eddigi Smart 6L vevő gyártását befejezik. Nyilván kellett helyette keresni valami másik vevőt.
https://www.youtube.com/watch?v=8KH83rp4pVM
Nézzétek és csodálkozzatok!
Talán feltámad a Farmnavigátor?!?!
Én már temettem az ötletet de itt a várt csoda, automata kormányzás kínai antennával.
Véleményetek nagyon érdekelne!
Első ránézésre nagyon tetszik!
Válasz Bárány #5024. hozzászólásáraÚgy facán működik ha mtz vel húzod nagy 6 -ban(ami 4 km/h megy alpgázon is) és állítasz 3 km/h.És forduláskor vissza dobod2.-ba(ami 2km/h megy full gázon).Csak egy örökkévalóság a megfordulás,így inkább nem használom.Meg sok volt a ráduplázás is így.
Válasz agrobika1 #5022. hozzászólásáraA régebbi fajta, tornyos 3000-es van, Ag-Tronik 14-gyel.
Azt nem írtam, de úgy van, ahogy mtz barátunk írja: az 1 km/h kapcsolás azt eredményezi, hogy a táblavégeken is kézzel kell ki- és bekapcsolgatni, hiszen ennyire nem lassít le az ember. De a táblavégi kapcsolást amúgy se jó lassítással megoldani, mert az aztán végképp a legpontatlanabb lesz.
Egyébként, ha induláskor kikapcsolod az automatikát, majd menet közben vissza, (ahogy lent írtam), akkor végülis mindegy, hány km/h-ra állítod a minimum sebességet.
Ennek a sebességfüggő ki/be automata dolognak nem is látom sok értelmét. Legfeljebb egy biztonsági funkció, hogy megállás esetén véletlenül se fújjon tovább.
Válasz agrobika1 #5018. hozzászólásáraNem engem kérdeztél ugyan, de hátha segít: nálam 1 km/h-ra van állítva. Beüzemeléskor állította be így a szervizes. De még így is álló helyzetből indulva kell 2-3 méter, mire az automatika bekapcsol.
Ezért szoktam pl. a tábla sarkából indulva kikapcsolni az automatikát, és még álló helyzetben elindítom kézzel a permetezést és aztán rögtön indulás. Majd pár méter után automata visszakapcs.
Válasz apuci #5016. hozzászólásáramaga az olasz dolgok jók rajta, az összerakás katasztrofális a vendégmunkásokkal. nekem fullos volt müller elektronikával. menet közben a szárnyak repkedtek mintha fel akartam volna szállni. annyit azért érnek amennyibe kerülnek
Válasz agrobika1 #5002. hozzászólásáraIgen.Előtte müller volt.De trükköznek ők is mert az átfolyás mérője nem orion hanem valami neve nincs.Ő szerintik ez 690 impulzust vesz literenként és azért,szerintem meg hogy minél olcsóbb legyen.
Válasz apuci #5013. hozzászólásáraNekem megrepedt a tartály alja tavaly 10-enpárévesen, nem vészes ki lett javítva azóta is jó, mondjuk én sokat hordtam ki benne a vizet meg egyébként is sokat ment.
Válasz lac* #5008. hozzászólásáraNem egy full extra azért, de nekem most tökéletes, nem görcsölök a nyomással 100 méterenként hanem tökéletesen kijön a dózis. Amit még tud az a keretbillentés, nagyon sokat ér, főleg repcében amikor már nem lehetett feljebb emelni a keretet. jobb fent van egy útváltószelep,(ezért nem kell több csövet hátravinni) meg egy munkahenger ott alul a rugóknál, ezen a képen az még nem készült el, majd teszek róla képet ha érdekel valakit, de ahogy a gyári van úgy csináltam én is csak töredékéért.
6959 hozzászólás
Hali érdeklődnék hogy ugy lehet e használni nyomásmérő órát hogy nincs benne fojadék. It a kép róla.
A pulzálva szórás, manóméter mutató remegés oka.:
Válasz Márk_ #5052. hozzászólásáraKöszönöm szépen! Valóban valahonnan falsot szívhatott, a csap is látszólag rendben volt, de azért szétszedtem, megpiszkálgattam, bilincseken is húztam mindenhol, mindezt ma reggel, és megjavult! Azóta búza befejezve, még egy kis kukorica gyomirtás lenne, de már vacakol az idő, hébe-hóba csepereg már.
Válasz agrárproletár #5051. hozzászólásáraÚgy ahogy többiek mondják, nèzd meg az útválasztó csapját, egyik èvben nekem is ez okozta a gondot
Válasz lac* #5042. hozzászólásáraNem, mivel kiderült, hogy felborították!
Válasz Márk_ #5052. hozzászólásáraPár éve ez a csap szívatott meg. Gyakorlatilag teljesen fel lett újítva az mtz tlt-je, a szivattyú és akkor sem javult a nyomás. Aztán eltelt 2 hét mire rájöttem a hiba valódi okára...
Válasz agrárproletár #5051. hozzászólásáraMTZ TLT kuplung csúszás ?
Szűrő tömítés, dugulás ?
Válasz agrárproletár #5051. hozzászólásáraFalsot szívhat, nézd meg a tartálymosó / permetezőtartály "útválasztó" csapját!
Tegnap búzát permeteztem, gyönyörűen dolgozott a permetező, 3 bárral 8 km/h-val szinte literre pontosan ment ki a hektáronkénti 250 liter, mert gps-szel mértem a területet. Aztán olyan dolog történt, hogy a 9. keverés után változatlan paraméterek (sebesség, fordulatszám) mellett a nyomás leesett 1 bár körülre, aztán a nyomásszabályzót tekergettem, sikerült is valamivel nagyobb nyomást kicsikarni, de nagyon ugrált a mutató, nem lehetett állandó, nagyobb nyomást elérni, csak úgy, hogy ingadozott mondjuk 2 és 4-4,5 bár között. Ma szétszedtem a szivattyút, membránok rendben, légüst rendben, látszólag minden rendben, a permetező mégsem dolgozik rendesen, mert próbálgattam, és ugyanúgy 1 bár körülre ment fel a nyomás csak. A permetező egy 800 literes függesztett forrás. Néztem a tlt is, mivel mtz-ről van szó, de meghajtva látszólag egyenletesen forog.
Járt már valaki így? Mi romolhatott el? Hol kéne a hibát keresni?
Válasz msanyi022 #5043. hozzászólásáraSzüröket takarítsd ki, szívó oldali, és fúvókaszüröket.
Válasz msanyi022 #5043. hozzászólásáraSzüröket takarítsd ki, szívó oldali, és fúvókaszüröket.
Válasz atisgyulai #5046. hozzászólásáraVáltozó, melyik szivattyúhoz mennyit írnak elő. A mienkhez kb 3:1-hez van.
(A grafikont nem tudom feltölteni.)
Válasz atisgyulai #5046. hozzászólásáraLogikus amit irsz,bár nekem gepkonyv is megegyezőt ir.
Válasz pamko #5044. hozzászólásáraUgyanannyi nyomásnak nem sok értelmét látom.
Akkor a légüst-membrán le van szorítva a levegővel, és ugyanúgy semmit nem mozdul, mintha fel sem lenne fújva.
Valahol 2/3-ad üzemi nyomás környékén dolgozik. Ott vesz fel legjobban a lüktetésből. Mert ugye az lenn a dolga.
Válasz pamko #5044. hozzászólásáraÉrtem köszi még annyi hogya szivatyu max 550es fordultra irják de mi lenne ha a TLT 1000 en lenne tul nagy lenne nyomás?
Válasz msanyi022 #5043. hozzászólásáraHa van rajta nyomásmérő óra,akkor látjátok ,hogy mekkora nyomással dolgoztok...általában 2.5-3 bar.
Annyi legyen a nyomás a légüstbe is,amekkora nyomással használjátok a permetezőt.
Hello olyan problémám lenne hogy egy 440l-es Forrás permetezőnk olasz membrános szivattyúval van amit tavaly kitapasztaltunk hogy rövid hatban olyan 280l-t szor.De idén sokkal kevesebet szor ki, semmit nem állítottunk rajta egyedül a levegö légüstben nem tudjuk mennyi nyomásnak kellene lenni igy minden tavasszal nyomunk bele egy kicsit lehet ez a baj?
Válasz kisgazda2101 #5041. hozzászólásáraIgen,stabil frankó kerete van.Megvetted végül a 732-est?
Megint a JD permetező keretstabilitása volt a legjobb a NAK napokon!!
Kinek mi a véleménye?
Válasz Drisa #5033. hozzászólásáraa 3 db csőbe ,ha 3m-t toldottam volna a 9db cső véggel br. 15000 lett volna,
a másik verzió pedig amikor a 3 db 9m-es cső egybe lett legyártva 6 véggel, br 30000.
Válasz jamo #5038. hozzászólásáraÉrtem.
Válasz Büresz #5036. hozzászólásáraUgyanazon az elven működik, mint a műanyagcsöves légfékszerelvények. Roppantogyűrűs csak varratnélküli acélcsőre megy ra, szabvanyos, van hatos atmerőtől illetve lehet, hogy van még kisebb is az Istendudja meddig 8 -10-12essel már dolgoztam, hasznalom. Egyszerű, gyors, olcsó és nincs vele baj.
Válasz Büresz #5036. hozzászólásáraEgyenes rèszen fèmcső van mint a pòtkocsin meg a markolòn. . Csak a lafogòs rèsze tömlős.
Válasz jamo #5035. hozzászólásáraMilyen fémcső? Milyen fittingekkel?
Válasz pamko #5032. hozzászólásáraMásik lehetőség, hogy ahol egyenesen megy a cső és nem kell flexibilisnek lennie kiváltod fémcsővel. roppantós véggel házilag egyszerűen szerelhető, utána örökös és tized árból megvan mint a gumicső. Csináltam már vontatott kaszán is. És a hidraulikus nyitású permetező keretjére is megcsináltam, faxán felrögzíthető nem csüng büng mint a gumi.
Válasz Drisa #5033. hozzászólásáraÁááá fitting 1500körül /db 14-16 méret körül. 8as csőnek métere szintén 1500körül, most nagyon hasraütöttem, de lényeg, hogy drága a cső, hosszúnál érdemes variálni, és ha esetleg kanyar véggel van a cső akkor a toldásnál utána lehet igazítani, ha nem jó a két vég szögelése. És ha neadj Isten sérül a későbbiekben akkor már nem kell az egészet csináltatni.
Válasz pamko #5032. hozzászólásáraSzerintem a fittingek drágábbak mint a tömlő de úgyis el kell menned hidraulikáshoz, ott 2 perc alatt megmondják hogyan olcsóbb.
vontatott gépen,ugyebár a hidraulika csövek a tartály alatt védett helyen mennek,de a kilátszó 3 méter ,elég repedezett,meg a csatlakozónál is meg van törve ....cserélnétek az egész csövet,van vagy 10 m és ugyebár 3 db, vagy leszedni, elvinni hidraulikáshoz és toldást csinálni és toldással a szar részt kicserélni?
Válasz Tobszi #5030. hozzászólásáraKöszi,ma megnéztük,eléglehangoló volt a látvány,keret többször javítva,tartályt körbe vevő-tartó keret javítva,tartály se úgy nézett ki mint amit telefonban beszéltünk,(megkímélt,tető alatt tárolt,stb.)
Válasz apuci #5013. hozzászólásáraMi 1000/15-öst vettünk olyan helyről ahol nem igazán voltak kímélve a gépek, ez meg is látszott az állapotán.
A keretet kellett szétszedni, kijavítani meg kicsit megerősíteni mert az eléggé gyengusz, de azóta teljesen jól működik, egyedül a drótköteles merevítés okoz idegbajt szétnyitáskor.
Kellett még pótolni a letört nyomásszabályzót, meg pár csövet de azóta csak pár fúvókatartót mert azok lehetnének védettebb helyen is, könnyen letörnek.
A tartállyal, a szivattyúval meg a szerelvényezéssel problémánk nem volt.
Válasz Arany Miklós #5028. hozzászólásáraTalán barátibbak lesznek az árak, mint a nemnormális Novatel feloldókódos rablásos díjak.
Érdemes rákérdezni.
Válasz Bárány #5027. hozzászólásáraIgazad lehet.
Most újra töprengek azon hogy jó lenne bírtokolni.
Válasz Arany Miklós #5026. hozzászólásáraSzerintem ez csak neked akkora szenzáció.
Írtad, hogy az eddigi Smart 6L vevő gyártását befejezik. Nyilván kellett helyette keresni valami másik vevőt.
https://www.youtube.com/watch?v=8KH83rp4pVM
Nézzétek és csodálkozzatok!
Talán feltámad a Farmnavigátor?!?!
Én már temettem az ötletet de itt a várt csoda, automata kormányzás kínai antennával.
Véleményetek nagyon érdekelne!
Első ránézésre nagyon tetszik!
Válasz Bárány #5024. hozzászólásáraÚgy facán működik ha mtz vel húzod nagy 6 -ban(ami 4 km/h megy alpgázon is) és állítasz 3 km/h.És forduláskor vissza dobod2.-ba(ami 2km/h megy full gázon).Csak egy örökkévalóság a megfordulás,így inkább nem használom.Meg sok volt a ráduplázás is így.
Válasz agrobika1 #5022. hozzászólásáraA régebbi fajta, tornyos 3000-es van, Ag-Tronik 14-gyel.
Azt nem írtam, de úgy van, ahogy mtz barátunk írja: az 1 km/h kapcsolás azt eredményezi, hogy a táblavégeken is kézzel kell ki- és bekapcsolgatni, hiszen ennyire nem lassít le az ember. De a táblavégi kapcsolást amúgy se jó lassítással megoldani, mert az aztán végképp a legpontatlanabb lesz.
Egyébként, ha induláskor kikapcsolod az automatikát, majd menet közben vissza, (ahogy lent írtam), akkor végülis mindegy, hány km/h-ra állítod a minimum sebességet.
Ennek a sebességfüggő ki/be automata dolognak nem is látom sok értelmét. Legfeljebb egy biztonsági funkció, hogy megállás esetén véletlenül se fújjon tovább.
Válasz agrobika1 #5018. hozzászólására3km\h.De nem használom 0 km-re állítottam.Csapogatom minden fordulónál a főkapcsolót.
Válasz Bárány #5020. hozzászólásáraKösz az infót ! Nekem aszem 4-5 km/h van beálitva ! Milyen géped van ?
Válasz Mézga #5019. hozzászólásáraKöszi!
Válasz agrobika1 #5018. hozzászólásáraNem engem kérdeztél ugyan, de hátha segít: nálam 1 km/h-ra van állítva. Beüzemeléskor állította be így a szervizes. De még így is álló helyzetből indulva kell 2-3 méter, mire az automatika bekapcsol.
Ezért szoktam pl. a tábla sarkából indulva kikapcsolni az automatikát, és még álló helyzetben elindítom kézzel a permetezést és aztán rögtön indulás. Majd pár méter után automata visszakapcs.
Válasz apuci #5016. hozzászólásáramaga az olasz dolgok jók rajta, az összerakás katasztrofális a vendégmunkásokkal. nekem fullos volt müller elektronikával. menet közben a szárnyak repkedtek mintha fel akartam volna szállni. annyit azért érnek amennyibe kerülnek
Válasz mtz1221 #4993. hozzászólásáraNálad mennyire van beálitva a minimum sebesség ?
Válasz agrobika1 #5002. hozzászólásáraIgen.Előtte müller volt.De trükköznek ők is mert az átfolyás mérője nem orion hanem valami neve nincs.Ő szerintik ez 690 impulzust vesz literenként és azért,szerintem meg hogy minél olcsóbb legyen.
Válasz csferri #5015. hozzászólásáraKöszi,még mástól is várom a tapasztalatokat!
Válasz apuci #5013. hozzászólásáraNekem megrepedt a tartály alja tavaly 10-enpárévesen, nem vészes ki lett javítva azóta is jó, mondjuk én sokat hordtam ki benne a vizet meg egyébként is sokat ment.
Válasz Büresz #5011. hozzászólására hülyeséget írtam,kevertem 0.5-1% pontosságúak az átfolyásmérők
Garden-Jet 1000/18 függesztett használt permetezőt nézegetek,mi a vélemény mire kell figyelni a vásárlásnál?
Kérlek segítsetek!
Köszi!
Válasz lac* #5008. hozzászólásáraNem egy full extra azért, de nekem most tökéletes, nem görcsölök a nyomással 100 méterenként hanem tökéletesen kijön a dózis. Amit még tud az a keretbillentés, nagyon sokat ér, főleg repcében amikor már nem lehetett feljebb emelni a keretet. jobb fent van egy útváltószelep,(ezért nem kell több csövet hátravinni) meg egy munkahenger ott alul a rugóknál, ezen a képen az még nem készült el, majd teszek róla képet ha érdekel valakit, de ahogy a gyári van úgy csináltam én is csak töredékéért.
Válasz lac* #5007. hozzászólásáraAz én átfolyásmérőm +-1%-ot tud papíron, de van elvileg ami fél %-ot tud.
Válasz J.D. Borda #5005. hozzászólásáraAha, értem. Az szép terület.