Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 403.39 Ft USD 390.78 Ft CHF 427.9 Ft GBP 484.5 Ft

Fórum

T-16M traktor

Létrehozta: Vendég , 2008-01-29 12:30:36

Kedvencekhez Segítség

7189 hozzászólás
#5288 motoros79
2016-12-01 20:17:03

Válasz Myrrdin #5287. hozzászólásáraVan, mert megtaláltam, amit múltkorában felraktál ide. Köszönöm!
Most pont azt olvasgatom.

#5287 Myrrdin
2016-12-01 09:09:37

Válasz motoros79 #5286. hozzászólásáraVan gépkönyved hozzá? 54 oldalon le van írva lépések.

#5286 motoros79
2016-12-01 06:07:44

Mi lenne az ideális holtjáték?

#5285 Myrrdin
2016-11-30 21:41:37

Válasz motoros79 #5281. hozzászólásáraA kormányoszlopnál találsz 4db csavart azokat kivéve azalatt találsz hézagoló lemezeket /nem tudod összekeverni/ azokkal tudod állítani, a hidraulika tartálynál szintén megtalálható a nivócsavar /szembe állsz vele/ addig legyen feltöltvesmile hammer

Nincs profilkép
#5284 Magister
2016-11-30 20:34:21

Válasz motoros79 #5281. hozzászólásáraA kormányműnél a kúpkereke hézagolásával tudsz holtjátékot csökkenteni vagy növelni..

#5283 prütyi
2016-11-30 20:20:16

Válasz motoros79 #5282. hozzászólásáraMai napig gyártják a gépet csak nem ezen a néven,hanem cw-2540 ha jól emlékszek.

#5282 motoros79
2016-11-30 19:53:59

Ukránban biztos van hozzá alkatrész dögivel. Néztem,hogy 61-95ig gyártották.
Ezt a T16M tipust 67-95ig.

#5281 motoros79
2016-11-30 19:42:20

Nektek mekkora a kormány holtjáték? Mert nálam legalább 10cm.
Hogy és hol lehet azon állítani?

Nincs profilkép
#5280 Magister
2016-11-30 19:08:38

Válasz motoros79 #5279. hozzászólásáraSzerintem jó vétel volt!!
Bár nyilván lesz vele dolog még.
A tartalék fülkét és ajtókat nagyon óvd meg..igazi kurrens árú..

#5279 motoros79
2016-11-30 18:23:28

Válasz motoros79 #5276. hozzászólásáraJa és kaptam hozzá +fülkét, ajtókkal együtt, ajándékba.

#5278 motoros79
2016-11-30 18:19:15

Válasz motoros79 #5277. hozzászólásáraEz az, még nem vette le az előző tulaj.


#5277 motoros79
2016-11-30 18:17:15

www.jofogas.hu/komarom_esztergom/t16_traktor_elado_55923290.htm

#5276 motoros79
2016-11-30 18:11:58

Válasz Magister #5275. hozzászólására350eft-ért vettem, 2021 nov 25-ig műszakis. Tökéletes motorral, (nem füstöl,nem csörög-csattog,hidegen is mindig pöccre indúl) váltója szépen,hang nélkül teszi a dolgát) A festése mint egy traktoron,kopottas de nem vészes, szerintem)
410eft-ról alkudtam le.
Az előző tulaj most vett egy új traktort 14mft-ért, erre meg már nem volt szüksége.

Nincs profilkép
#5275 Magister
2016-11-30 17:48:39

Válasz motoros79 #5274. hozzászólásáraHa, nem titkos az adat mennyiért sikerült hozzájutni és milyen állapotban van?
Tehetnél fel képet a rokkáról..

#5274 motoros79
2016-11-30 17:37:57

Válasz Myrrdin #5273. hozzászólásáraVégül nem mentem, mert írtátok, hogy nem kell benne olajszűrőt cserélni, csak tisztítani.

#5273 Myrrdin
2016-11-30 16:32:58

Válasz motoros79 #5253. hozzászólásáraMit vettél végül és mennyiért, ha publikus? Az ilyen apróbb dolgokat meg lehet ott is venni.
Menj Komáromba a Kombeltbe az fényévekkel jobbsmile wink, ha meg valami komolyabb alkatrész kell akkor írjsmile phone

Nincs profilkép
#5272 a2457
2016-11-29 22:11:54

Válasz motoros79 #5271. hozzászólásáraszerencsére nem nagy ügy, és nem vesztettél vele sokat úgymond.
mtz tömb, egy munkahenger, tartály, szűrő, szivattyú, tömlő.
más nem köll a hidraulika körbe.
az más kérdés hogy drága lesz.

a gyári tömbök helyett amúgyis szokás mtz tömbjét beletenni mert nagyobb nyomásra készült és ebben a gépben így nagyon tartós megoldás.
bónusz hogy több művelet van rajta, azthiszem a t-16 osén is csak 2 művelet volt, az mtz-n meg 3 van.
létezik gyári megoldás ezekre a gépekre ami olyan mint a traktorokon a frontloader, megtudja magát rakni a masina és billenteni is tud.
ahhoz pont kiváló egy 3 funkciós tömb :D

#5271 motoros79
2016-11-29 21:58:22

Én egy jó darabíg nem billentgetek. mert kompletten kiszerelte (szerintem az előző tulaj, vagy az azelőtti) ami a billentéshez szükséges. Még a fülkében a karokat is.

Azt is csak a ti segítségetekkel tudom majd, visszaállítani. Ha, oda kerűl a sor.

Nincs profilkép
#5270 a2457
2016-11-29 21:45:06

Válasz motoros79 #5268. hozzászólásárasorbakötve összeadódik a feszültség.
régen nem voltak 12 voltos akksik, meg rendszerek mert akkor még úgy volt hogy elég a 6 volt is.
2x6 volt sorbakötve ugyanaz mint az 1x12 volt.

Nincs profilkép
#5269 Magister
2016-11-29 21:35:18

Válasz motoros79 #5268. hozzászólásáraNincs neki jelentősége!!!!!
A feszültség adott: 12V; az áram erősség meg attól függ, hogy milyen akku van benne
Még egy dolog: Ha kihúzod az elejét akkor billentéskor az első ajtó, pont a két kerék közé nyílik!!!!! Szeret megszorulni!!!
Meg: ha, előre billentesz, akkor figyelj arra, hogy az első ajtó szabadon KILÓGJON, mert rátud ülni a kormánykar gömbfejére és úgy jársz mint én: meggörbíted a kart!!!!

#5268 motoros79
2016-11-29 21:29:36

Válasz Magister #5267. hozzászólásáraMég annyit kérdeznék,hogy: A könyvben (82es évjárat) azt Írja,hogy két 6voltos aksi van összekötve, na az enyémben 1 12voltos van.
Ez évjárat függő lenne?

Nincs profilkép
#5267 Magister
2016-11-29 21:18:14

Válasz motoros79 #5266. hozzászólásáraMegsúgom, hogy a felninél van a trükk!!
Vagy így fordítod vagy úgy!!

#5266 motoros79
2016-11-29 21:13:46

Válasz Magister #5265. hozzászólásáraA kézikönyvben azt írják,hogy a hátsó nyomtávott is lehet állítani. (azaz,hogy szállításnál legalább 1350mm-re állítani, elől-hátul)

A hátsó kerék állítását, valahogy nemtudom elképzelni, hogyan is lehetne.

Nincs profilkép
#5265 Magister
2016-11-29 21:03:29

Válasz motoros79 #5264. hozzászólásáraMeg kell lazítani a hidon a csavarokat, ill a stifteket ki kell húzni..a kormány összekötőrudakon is meg kell bontani a csavarokat és ennyi..
nem lehet rosszul összerakni, mert mindennek ott a furat vagy a sliccelés!!
Lehet hogy egy kicsit be van gyógyulva, de nem biztos.. az enyém nagyon könnyen szét jött!!

#5264 motoros79
2016-11-29 20:59:25

Válasz Magister #5263. hozzászólásáraSimán kézzel kihúzod vagy nagykalapács kell neki?

Nincs profilkép
#5263 Magister
2016-11-29 20:55:38

Válasz motoros79 #5262. hozzászólásáraÉn nem állítottam semmit!!!!
Olyanok a rögzítőcsapok, hogy szerintem nem kell!!
Már két éve használom így, de nem eszi a gumikat és félre sem húz!!!!

#5262 motoros79
2016-11-29 20:52:50

Válasz Magister #5258. hozzászólásáraGondolom, ha a első kerekeket széthúzod, a futóművet is után kell állítani?

Nincs profilkép
#5260 Magister
2016-11-29 20:14:26

Válasz motoros79 #5257. hozzászólásáraA te géped szervós vagy hagyományos kormányzású?

#5259 PJ
2016-11-29 19:59:35

Válasz motoros79 #5257. hozzászólásáraA "kis koffer"-nek 20 kg darabja. Én 4 db-ot raktam fel előre.

Nincs profilkép
#5258 Magister
2016-11-29 19:55:31

Válasz motoros79 #5257. hozzászólásáraÉn elég sokat megyek a domboldalban...
Kifordítottam a kerekeket hátul, elöl meg széthúztam, de nem teljesen!!
Így nem gond ha oldalban is kell mennem..
Az igaz, hogy észnél kell lenni, de nem probléma!!
Nem olyan borulékony, mint amilyennek látszik!!
Meg aztán..:-))) csak bátran!!
ha, felborul, majd talpra húzzák..smile lolsmile lolsmile lol

#5257 motoros79
2016-11-29 18:35:25

Köszönöm a segítséget, mindenkinek.

Lenne még pár kérdésem:
A platónak és oldalfalainak, eggyüttesen mennyi lehet a súlya?
Az a két kis koffer alakú súly, hány kiló lehet darabja?
A traktor borulási foka? Volt már köztetek aki eldölt a trakival?

Nincs profilkép
#5256 Gyoszor
2016-11-28 15:12:39

Talán 100 /belső méret/ és 3 3.5 vagy 4 vastagságú o gyűrű kell bele. Pucold ki a két fúvókát is könyvben benne a furat érték talán 2,4? Sajna nem emlékszem pontosan egyik értékre sem, de az o gyűket úgy szoktam, hogy többféle vastagságút veszek és ami belemegy anélkül, hogy megtépné a vas az a jó. A 100 átmérő szinte bitos.

Gázokajszűrőt nézd át, hogy merre àramlik a nafta, én az mtz kis papírszűrővel jól megszívtam, abban felül nem tudom hogyjön ki a kellő mennyiségű gázolaj mert a 8as savar meg a gumidugó kőzt nem sok helymarad. Gagy valaki valamit barmolt z enyémen, de ott valami nem oké az elvekben. A rugó ami felfelé szorítja a papírszőrőt amiatt a szűrő meg összeroskadt.

Nincs profilkép
#5255 Magister
2016-11-28 11:32:55

Válasz motoros79 #5252. hozzászólásáraNem nagy ügy szétszedni a centrifugál szűrőt!!
Van benne egy O-gyűrű, az javaslom kicserélni,azt általában MTZ boltban kapsz hozzá!!
Amúgy a Traktor-Ker Kft.-nél sok mindent kapsz hozzá!
A motorja ugyanaz, mint a T25-é!!
Inkább a gázolajszűrő csere szokott vicces lenni.

#5254 csoppika
2016-11-28 09:19:55

Válasz Magister #5250. hozzászólásáraAzt is írd le, hogy milyen O gyűrű való a harangba menő tányérhoz, mert gondolom az is műanyaggá vált... Mtz-n fél bár nyomásesést jelent ha az már sz@r...(és a boltba van ahol nem is tudták, hogy oda O gyűrű kell)smile hammer

#5253 motoros79
2016-11-28 08:50:31

Válasz Myrrdin #5251. hozzászólásáraItt a környéken csak ezt az egy traktor alkatrészt is árusító üzletet ismerem.

Esetleg tudsz jobb, helyet a környéken?

#5252 motoros79
2016-11-28 08:48:21

Válasz Magister #5250. hozzászólásáraMire kell vigyázni, az olajszűrő (motorolaj) tisztításánál? Nincs benne, szopatós esetleg szétugrós/széthulló/szétpattanós alkatrész?

#5251 Myrrdin
2016-11-28 08:34:43

Válasz motoros79 #5249. hozzászólásáraTe is a legjobb boltot találtad meg smile whistlingsmile nononosmile hammer

Nincs profilkép
#5250 Magister
2016-11-28 08:14:20

Válasz motoros79 #5249. hozzászólásáraA T-16-os centrifugális olajszűrővel van ellátva!!!!!!!!
Nincs benne cserélhető betét!!!!!
legalább is az enyémben nincs!!!!!
Olajcserekor, leengeded a meleg fáradt olajat, majd leveszed annak a "tojás"alakú CENTRIFUGÁLIS OLAJ SZŰRŐNEK a burkolatát. na az alatt van a titok..
le kell venni a szűrőt is és szét is kell szedni!!
A forgó harang belső felére szokott az olajsár kicsapódni!! Azt kell eltávolítani belőle..
Ha régifajta "két kicsi hengere" a gázolajszűrőd akkor a régi MTZ-50 betétje jó bele.
DE, a gázolaj rendszer szereti szívatni az embert!!
Vegyél hozzá tömítést is!!!!! ez nagyon fontos!!

#5249 motoros79
2016-11-28 08:03:38

Jól gondolom, hogy az olajszűrőt (motorolaj) abban a nagy tojás alakú valamiben találom meg?

Most megyek a tatai IFA/MTZ boltba. Ha nem kapok T16 olajszűrőt (mert nincs vagy nem is ismeri a tipust az eladó) akkor az ismertebb T25 olajszűrője is jó hozzá?

Nincs profilkép
#5248 a2457
2016-11-27 11:29:50

Válasz motoros79 #5245. hozzászólásárafarral akárhova felmegy ameddig nem akad fel a segge. orral üresen más tészta.

16% os emelkedő , az azt jelenti hogy 1 méteren 16 centit emelkedik. azon még keresztbe is elmegy, nemhogy orral/farral.

fékek viszont takonyból vannak, traktoron (orosz gépen) leginkább a motorfékben bízunk.
olyat lehet csinálni hogy az első tengelyen a kerékagyakat meg a többi muskulanciát kicseréli az ember valami kistehernek a tárcsafékes cuccaira. (hátsókerekes kisteherét lehet ráműteni) akkor az már sokat segít,
de alapvetően motorféket használunk.
nem olyan mint a személyautó vagy a motorbicikli.

#5247 motoros79
2016-11-27 11:24:06

Válasz prütyi #5246. hozzászólásáraArra a videora gondolsz, mikor a lada niva után megy fel a domboldalon, és a tetejéről visszabukfencel?

Más:
A kormányműben néztem az olajat 15,5cm-re van a betöltőnyílás peremétől. Az olajszintnek elkéne érnie a plató alatt visszintesen előre nyúló kormánytengely csapágyát? (Milyen olaj kell bele, ha pótolni kell?)

#5246 prütyi
2016-11-27 10:51:48

Válasz motoros79 #5245. hozzászólásáraLefelé biztos,de szerintem fölfelé is de ha nagyon rizikós akkor farral menj fel és akkor biztos nem lesz gond.Nézd meg a hozzászólásaimat,ott linkeltem egy videót ha van olyan meredek lejtő akkor farral menj nehogy úgy járj mint a ruszki kolega(#5171 hozzászólásomban).

#5245 motoros79
2016-11-27 07:33:27

Lehet, hülyeséget kérdezek, de 16%-os emelkedőn, (súly nélkül a platón) fellehet menni, nem billen hátra?
Azaz ugyanezen vissza lefelé, a fékek megfogják ha fékezni kell?

#5244 motoros79
2016-11-27 07:27:17

Válasz prütyi #5242. hozzászólásáraÁ egyáltalán nem tartom csúnyának,kifejezetten erre a tipusra vágytam.


#5243 Maszek Zs
2016-11-27 07:18:30

Válasz motoros79 #5240. hozzászólásáraAz egyik haverom tele tankolta fűrészelt 3órát és két litert öntött utána. De mz/x hozzá szólásait nézd meg ő több mint 200 km-ert ment vágórészért

#5242 prütyi
2016-11-27 06:53:36

Válasz motoros79 #5240. hozzászólásáraMi általában csak ünnepnapokon tankolunk bele,pedig ha nálunk beindul a szezonja akkor szinte minden nap megy.Ne úgy néz erre a gépre hogy egy csúnya traktor hanem úgy hogy egy kurva jó platós terepjárót vettél.Ha az mtz hasra ül a sárban ezzel még nyugodtan körbe lehet traktorozni(tapasztalatok alapjánsmile thumbup ).Én el se tudnám képzelni nélküle a gazdaságot.Üdvözöllek az elitbensmile tonguep.

Nincs profilkép
#5241 Gyoszor
2016-11-27 00:03:22

Válasz motoros79 #5240. hozzászólásáraNem tudom ezt pontosan megmondani, még nagyjából sem.

Jövőre megyek műszakizni a képet, 12,5 km oda meg ugyan annyi vissza is természetesen, mert általában nem ezzel szoktam túrázni menni :D

5 éve voltam, volt benne gázolaj, megnéztem, nekem nincs bevonalkázva a nívópálca, csak egy kis 3as körli átmérőjű, nincs is meglapolva az oldala a körnek. A régin megvan. Na szóval az a lényeg, hogy 5 liter szokott lötyögni a tank alján, azt úgy tudom mennyi a pálcán. Elindultam a 25km túrára, megnéztem, volt benne kb 5 liter. Leműszakizott, megpakoltam a műszaki melletti telepen a platót tüzifával mégse üresbe jöjjön, hazaballagtam vele és kíváncsiságból megnéztem a nívót de nem sikerült eldönteni, hogy valamivel kevesebb van benne vagy esetleg több :) De tényleg úgy nagyjából ugyan ott volt, különbség nem volt számottevő. Odafelé 6odik parkettán ment mert el voltam késve, visszafelé spóroltam a géppel ahol csak lehetett, kivéve ha kanyarban voltam és jött hátul a kamion.

Üdv a csapatban!

#5240 motoros79
2016-11-26 21:33:15

Tudom, hogy itt üzemórákról beszélgetünk, de milyen fogyasztás várható 100km-enként, kb?

5-6 ban.

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]