Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.06 FtUSD389.11 FtCHF426.08 FtGBP483.79 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz prütyi #5188. hozzászólásárade csak miután összekaparta a fogsorát a körenyző másfél hektárról és kiheverte a rektális vérzés amit a testébe orálisan jutó idegen szerv okozott.
Válasz Gyoszor #5187. hozzászólásáraA weimar kezelője túlélte az incidenst?Mert ha az én gépemen csinált volna ilyet már áshatta volna a weimarral a sírját.
Válasz prütyi #5186. hozzászólásáraNekem belelibbent egy 0,4es "vejmár" kanál tele homokkal. A lámpa ment a levesbe, az üveg keretje meghajlott de az üveg kibírta.
Kihasználatlanság miatt eladó lett egy T-16-os.
1983-as gyártásu. Műszaki nélkül.Rendszám és forgalmi még kb. 2 hétig. Működőképes, csak akku kell bele.
Megtekinthető Igar, Fejér megye.
Irányár : 320 000 Ft.
Tel:06-25-264-105 30/633-5354.
Üdv:lori
Válasz mz/x #5164. hozzászólásáraÜdv!
Vissza néztem egy darabig de nem találom,a képeket húzórészről. Vagy nem néztem vissza rendesen. Tennél fel pár képet újra? Persze,ha nem gond!
Előre is köszönöm!
Válasz prütyi #5177. hozzászólásáraNekem mindig azt mondják, hogy ez öngyilkos fülke...de úgy látszik, hogy mégsem....
Bár a kölöknek sem sok kellet volna és agyon nyomja a traktor..
Felénk sajnos már történt ilyen...
Válasz Myrrdin #5173. hozzászólásáraA szűrőházat bolhapiacon vettem.. a betét bele UNIX,-saját márkás. A konzolt én csináltam, úgy hogy elvágtam egy melegen hengerelt 100-as U-profilt, és összefordítottam Z-profilnak.
A csöveket kellet vennem, a konzolalatti alátéteket a haverom esztergálta.
Költség:1500+1200+1500 kb ennyi. Inkább a konzollal volt sok meló amire frankó lett.
Válasz prütyi #5168. hozzászólásárahát, igazából mindíg okoznak meglepetést, lehet ha megrakja a tepsit is és nincsen sár akkor nem lehetetlen, csak súúúúúrolja a határokat :D
Válasz mz/x #5164. hozzászólásáraNeked másik erőgép nem is kell a portára. Teljesen megvolt engedve maggal a vetőgép? Hihetetlen mire képesek ezek a gépek. Következő képed az lesz hogy 8011-es hw kocsit agyig rakva kukoricával húzod le a tarlóról? 6 tonnással nem fogadom el mert azt már láttam(Öreg Dömperes).
Válasz Maszek Zs #5160. hozzászólásáraaz a baj hogy a java nem lenygel hanem valami vacak kínai cucc.
csak rányomják hogy lengyel, kereskedő sem tudja melyik-melyik.
tudnak a lengyelek nagyon jó cuccokat csinálni de nagyon hamisítják őket. épp ezért.
Válasz Maszek Zs #5160. hozzászólásáraNincs velük tapasztalatom, nem használtam. De majd másnak hátha van véleménye.
Én úgy vélekedem erről ha ez is olyan lengyel minőség mint az adagoló fejszelep része akkor inkább ne. De lehet rosszakat fogtunk ki belőle.
Válasz Maszek Zs #5154. hozzászólásáraHogyne
Mint már írták "ha rámhallgatsz akkor a legolcsóbb 5 gyűrűst aztán jólvanaz."
Nem kell túl bonyolítani. Így is úgy is füstölni fog Gyűrű HBR MTZ
/nálunk bevált/
Válasz Maszek Zs #5154. hozzászólásáramezőszilasiakat felhívnám hogy ebben a méretben ehhez a motorhoz van e valami rendes gyűrűjük.
99% hogy lesz, vagy tudnak szerválni, nem unortodox méret ez sem..
Válasz Gyoszor #5151. hozzászólásáraLevettem a fedelet én nem láttam kapcsolót. Mikor megpucoltam először olyan volt mintha darabosan kapta volna az önindító az áramot. Meg nyomtam féktisztítoval és jó lett!!
Válasz Maszek Zs #5144. hozzászólásáraFú nemtom mi volt a választék henger dugó komplett lapos tetejű dugóval volt valami 12 ezer péz. A nejem vette, elsőbálozók 10% kedezményt kapnak a habinál. ;-))
55 ezer körül hagytam ott akkor a 2 henger meg 2 komplett szerelt nem izzítós hengerfej, meg pár csipp csupp dolog. Pld porlasztócsúcs. Meg tudom keresni a számlát, gyűjtöm. Hbr gyűrűket kaptam meg a ngerr dobozára cirill betűkkel valami "bankom" van írva. 5 gyűrűs. Füstöl a traki mint az urasági trágyakazal, csodákat nem kell vári tőle. Pedig mostmár az adagolóis pöpec lett, a teljesítmény is nőtt.
Na azért van jó hírem is! Meg lett a hiba az indulásra!!A képen látott valami alatt van egy relé mikor elindul átkapcsol,nos mikor nem ketyeg akkor meg nem volt rendes érintkezés.De most JÓ!!
Köszi a hosszú kimerítő válaszokat! Igen nem az én traktoromról van szó. De viszont jó cimbora!! Nem szeretném felesleges költésbe zargatni. Úgy beszéltük meg amit ti is irtok. Dugó 5gyűrűs valami olcsóbb, meg széljelszedés útán meg látjuk,hogy be mart vagy nem!! A porlasztót minden féle képpen megnézem még hajtókarcsapágyat ki szoktam cserélni ha széljel szedem.
Én is azon a véleményen vagyok hogy jó lesz az az 5 gyűrűs. Dugót meg olyat veszel bele amilyen kialakítású jelenleg is van benne. Hengernél mindenféleképpen nézd meg a külsejét is hogy van kialakítva, mennyire van sorjázva. Amelyik ormótlan, gány kinézetű és nem annyira "oroszos" azt hanyagold. Tömítést meg vagy veszel vagy pedig magad csinálod persze ha az időd engedi és árban mi a helyzet. Most mivel a belinkelt tömítéses bolt nincs közel hozzám meg annyira ilyen t16 bolt sincs így csakis rendelnem kell. Felmerül a tömítés pontossága is. Én úgy szoktam veszek klingeritet és abból vágom, az aztán pontos lesz meg egy kis tömítőpaszta neki és nem fog szivárogni. Motor olajszivattyú cserét meg kihagyod ha rám hallgatsz, egyrészt megkíméled magad további bontástól /feltéve ha nem ment ki a bronzpersely a kiegyensúlyozó tengelynél mert akkor bontás tovább és újra állítani a fogaskerék vezérlést meg csupa ilyen finomságok/ ezek a motorok nem arról híresek hogy ez ment tönkre tudja az a 3 bart.
Meg mivel nem saját traktort javítasz úgy gondolom pénztárca kímélő lesz a tulaj számára mert azért ilyen eset is van. Amúgy miket cserélsz? csináltál már árajánlatot?
és még mielőtt elfelejteném, hogy állsz a géptároló építéssel?
Válasz Maszek Zs #5143. hozzászólásárahát, ha rámhallgatsz akkor a legolcsóbb 5 gyűrűst aztán jólvanaz.
egy centivel sem ér többet a drágább.
csak 5 gyűrűs legyen mert a többit nem szereti.
viszont inkább figyelnék arra hogy összemérjem a két dugattyút csapszeggel és gyűrűkkel. egyforma tömegnek kell lennie.
az eladónak mindegy melyik kettőt adja oda neked, szépen megkéred akkor összegrammolhatod. a régi dugattyú "káros/meddő" térfogatát egy fecskendő vízzel megtudod mérni. javasolnám hogy az újon is mérd meg. egyezniük kell, főleg egymással.
mérd össze a régi és az új dugót. főleg a csapszegtől az aljáig levő távot. egyezniük kell.
ezek sokkal fontosabbak ilyen kis teljesítményű motornál.
ha meg már belemászol a motorba esetleg tőcsavarokat érdemes újat venni. nem szoktak, én magam részéről ragaszkodom hozzá.
amit lehet tömítésből meg inkább innen rendeld:
hengert egyszer tömítés nélkül feltenném indigóval hogy rendesen lapra fekszik e.
ilyen apróságokon múlik a java a dolognak.
ha jól emlékszem "öregdömperes" szenvedett 3 vagy 4 gyűrűs szettel, de aztán neki is maradt a jól bevállt 5 gyűrűs cucc.
ha már motorbontás gondolom egyetértesz, olajteknő is repül, meg a tömítése. nincsen túl sok értelme egyúttal nem kimosni a motor alsófelét, esetleg le lehet szedni hajtókar csészét megnézni hogyan áll a motor. olajszivattyút is cserélnék.
nem akkora plusz költség.
felteszem nem sajátod a gép, ezt szépen értelmesen levezeti az ember hogy sokkal többe kerül újra bontani ha már úgyis ottvan szinte az ember akkor ennyit meglehet tenni. és meg is kell.
nemhiszem hogy sokat kellett volna költeni erre a szekérre.
kérdéses az is mi történt a motorral hogy így köpi az olajat hirtelen.
porlasztó biztosan ugorna.
mert lehet behugyozott aztán azért halt be a gyűrű mert odakozmált. akkor meg nincsen értelme másikat betenni, mert egy hónap múlva ugyanez lesz és te, aki javítottad leszel a balfácán.
persze ez csak az én magánvéleményem.
nekem is anyáznak rendesen amikor "túlbonyolítom" de inkább előtte anyázzanak negyed órát, mint utána éveket.
sokkal jobb hogy előtte van egy kis csúnyanézés, aztán utána meg sok öröm meg köszönet.
Ez egy T-16-os ami nagyon köpi az olajat. Még nem szedtük széjjel,csak információ gyűjtés van. Van Habinál olyan készlet ami 25000 ft de olyan is ami 50000ft. Tudhat kétszer annyit a drágább? Mondjuk ez a kérdés mindekihez szól
Válasz a2457 #5138. hozzászólásáraPersze nem hat vissza ez egyértelmű. Vagys biztosan vcisszahat, de nem érezzük, ez a szerencse néha. Néha meg full alászedett kormánnyal indulok sárban egyenesen hátra és nem is sejtem, hogy talajmunka folyik elől csak pár méter után mikor kijön a túrás a plató árnyékából. :-))
Nekem mindkét fajta traktorom van (T16) a szelepbemartrat javítottam egy évvel korábban mint a laposdugós régebbit. Annyi biztos, hogy a hengerben izzítós az újabb fajta és az a szelepbemart.
Sajnos nem méregettem meg egyiket sem, hogy nagyobb-e a lökethossza a szelepbemart dugósnak vagy hogy alacdsonyabb-e a henger (gyári tuning idők folyamán esetleg) vagy épp a dugó magasabb-e? ezért a régi torokizzítós traktrorba lapos dugókat vettem mert gyárilag olyan volt. Féltem, hgogy nem lesz kompresszió a szelepbemart dugóval.
Válasz Maszek Zs #5139. hozzászólásáraezt a kérdést.. nemtudom megválaszolni, azt tudom megmondani hogy miért találtak ki ilyen dugattyút.
eredetileg a szelep bemarás úgy született hogy sokan vannak akik szeretnek motort tuningolni. a bemarás csökkentette a dugattyú tömegét ami jó. és több hely maradt a szelepnek nyitáskor. ami szintén jó, mert több a térfogatáramlás a nagyobb szelepemelés végett.
aztán időközben megjelentek a vezérmű szíjak láncok és fogaskerekek helyett. amik eltudnak szakadni.
na most az elején ezek a szíjak nem voltak túl megbízhatóak, ezért a bemarást úgy képezték ki hogy egy ilyen hiba esetén se mutatkozzon be a szelep a dugattyúnak mert az ugye nem viszontagság mentes ismerkedés.
node, a szelep bemart dugattyú csökkenti a kompressziót is, ha olyan motorba teszik amiben sima dugattyú volt. ez lehet jó is meg nem is, ha turbózni akarunk akkor főleg egy benzines motornál ez egy olyan tulajdonság amit szeretünk, mert nem lesz túl nagy a kompresszió amikor megjön a töltőnyomás és nem fog szétesni a motor kopogás végett, illetve nem kell nagyobb oktánszámú üzemanyagot használni.
összegezve ha egy motorban olyan dugattyú van ami szelepbemart akkor azt érdemes beletenni. ha sima van benne és ez egy szívó motor, akkor meg simát. mert ha nem, akkor csökken a lóerő, és nehezen fog indulni.
hogy melyik a "jobb" azt nem lehet megmondani, nincsen jobb. azt lehet megmondani csak hogy melyiknek mik a tulajdonságai és miért használják.
dióhéjban a teljesség igénye nélkül ennyit tudok mondani, ha t-16 motorját újítod fel akkor valami 5 gyűrűs dolgot nézz bele, azokat szokta kajálni. dugattyúból meg amilyen volt benne , ha szelepbemart akkor azt tennék bele.
7189 hozzászólás
Válasz prütyi #5188. hozzászólásárade csak miután összekaparta a fogsorát a körenyző másfél hektárról és kiheverte a rektális vérzés amit a testébe orálisan jutó idegen szerv okozott.
Válasz Gyoszor #5187. hozzászólásáraA weimar kezelője túlélte az incidenst?Mert ha az én gépemen csinált volna ilyet már áshatta volna a weimarral a sírját.
Válasz prütyi #5186. hozzászólásáraNekem belelibbent egy 0,4es "vejmár" kanál tele homokkal. A lámpa ment a levesbe, az üveg keretje meghajlott de az üveg kibírta.
Válasz Myrrdin #5185. hozzászólásáraHogy a francba nem törte be a szélvédőt az a szerencsétlen birka.
Válasz prütyi #5171. hozzászólásáraVan itt még több is.
T-16 video
A képfeltöltés most sem megy, 2015-02-12 sikerült, ott lehet megnézni.
Kedves T-16 kollégák!
Kihasználatlanság miatt eladó lett egy T-16-os.
1983-as gyártásu. Műszaki nélkül.Rendszám és forgalmi még kb. 2 hétig. Működőképes, csak akku kell bele.
Megtekinthető Igar, Fejér megye.
Irányár : 320 000 Ft.
Tel:06-25-264-105 30/633-5354.
Üdv:lori
Válasz Myrrdin #5181. hozzászólásáraHát ezek meg vannak. Nekem az emelési rész kellene. Hogy áll,a munkahenger......
Válasz Maszek Zs #5179. hozzászólására#3250 hozzászólás
Válasz prütyi #5171. hozzászólásáraEz egy ökör!!!![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Válasz mz/x #5164. hozzászólásáraÜdv!
Tennél fel pár képet újra? Persze,ha nem gond!![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Vissza néztem egy darabig de nem találom,a képeket húzórészről. Vagy nem néztem vissza rendesen.
Előre is köszönöm!
Válasz prütyi #5177. hozzászólásáraNekem mindig azt mondják, hogy ez öngyilkos fülke...de úgy látszik, hogy mégsem....
Bár a kölöknek sem sok kellet volna és agyon nyomja a traktor..
Felénk sajnos már történt ilyen...
Válasz Myrrdin #5172. hozzászólásáraFülke elég jól birta a kiképzést. A kerék lehajtásostól szakadt le.
Válasz Magister #5175. hozzászólásáraKöszönöm!
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Myrrdin #5173. hozzászólásáraA szűrőházat bolhapiacon vettem.. a betét bele UNIX,-saját márkás. A konzolt én csináltam, úgy hogy elvágtam egy melegen hengerelt 100-as U-profilt, és összefordítottam Z-profilnak.
A csöveket kellet vennem, a konzolalatti alátéteket a haverom esztergálta.
Költség:1500+1200+1500 kb ennyi. Inkább a konzollal volt sok meló amire frankó lett.
a szép az hogy tolatva simán felment volna..
Válasz Magister #5170. hozzászólásáraHonnan szerezted be a szűrőt? Mennyibe állt meg az átalakítás?
Válasz prütyi #5171. hozzászólására
. Ilyen emberek mindig is vannak. Egy kerék mínusz de a szélvédő kibírta.
Kár érte
Szegény gép mi vétett,hogy ilyen hülye gazdája volt.![smile crying](/oldforum/images/smiles/crying.gif)
T-16 video
Végre fent van a gázolaj szűrő..![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161030173725_dsc03464.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161030173756_dsc03467.jpg)
Válasz prütyi #5168. hozzászólásárahát, igazából mindíg okoznak meglepetést, lehet ha megrakja a tepsit is és nincsen sár akkor nem lehetetlen, csak súúúúúrolja a határokat :D
Válasz mz/x #5164. hozzászólásáraNeked másik erőgép nem is kell a portára. Teljesen megvolt engedve maggal a vetőgép? Hihetetlen mire képesek ezek a gépek. Következő képed az lesz hogy 8011-es hw kocsit agyig rakva kukoricával húzod le a tarlóról? 6 tonnással nem fogadom el mert azt már láttam(Öreg Dömperes).![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile drool](/oldforum/images/smiles/drool.gif)
Válasz mz/x #5164. hozzászólásáraVan fingatva a gép rendesen..![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz mz/x #5164. hozzászólására![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz mz/x #5164. hozzászólásáraEz mán beszéd!![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile karateka](/oldforum/images/smiles/karateka.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
és tettél fel videot![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
azt is vitte![smile blushing](/oldforum/images/smiles/blushing.gif)
![smile flowers](/oldforum/images/smiles/flowers.gif)
Jó múltkor még a tárcsát is húztad vele
A T-16-os Lajta 32 soros vetőgéppel Gépkönyv szerint minimum 30 kW-os traktorhoz tervezték. Harmadikkal vitte.
![1](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161028205441_14886194_354518944890784_1529197749_n.jpg)
![2](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161028205459_14877100_354519311557414_817037435_n.jpg)
Akkor maradunk annál amit adnak!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Maszek Zs #5160. hozzászólásáraaz a baj hogy a java nem lenygel hanem valami vacak kínai cucc.
csak rányomják hogy lengyel, kereskedő sem tudja melyik-melyik.
tudnak a lengyelek nagyon jó cuccokat csinálni de nagyon hamisítják őket. épp ezért.
Válasz Maszek Zs #5160. hozzászólásáraNincs velük tapasztalatom, nem használtam
. De majd másnak hátha van véleménye
.
. De lehet rosszakat fogtunk ki belőle
.
Én úgy vélekedem erről ha ez is olyan lengyel minőség mint az adagoló fejszelep része akkor inkább ne
Válasz Myrrdin #5158. hozzászólásáraAhhoz a Lengyel készlethez mit szóltok amit helyettesítő megoldásnak ajánl??
Válasz Myrrdin #5158. hozzászólásáraVagyis pontosabban az enyémben ilyen HBR van ami T-25höz hoz.
![smile devil](/oldforum/images/smiles/devil.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Emlékszem rá: ahogy kivettem a dobozból pont így rendeződtek el maguktól az asztalon ahogy a képen van, nem úgy mint az MTZhez való
Válasz Gyoszor #5157. hozzászólásáraKi kell próbálni, egyszer élünk.![smile flowers](/oldforum/images/smiles/flowers.gif)
közben ilyet is találni:
T-25 gyűrű klt 1/dugó 105mm 5gy HBR
Válasz Myrrdin #5156. hozzászólásáraNa nekem ilyen van benne.
A MAR-MOT milyen? vettem, hogy majd belerakom de még nem jött el az ideje.
Válasz Maszek Zs #5154. hozzászólásáraHogyne![smile pimp](/oldforum/images/smiles/pimp.gif)
. Így is úgy is füstölni fog![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
![smile devil](/oldforum/images/smiles/devil.gif)
/
Mint már írták "ha rámhallgatsz akkor a legolcsóbb 5 gyűrűst aztán jólvanaz."
Nem kell túl bonyolítani
Gyűrű HBR MTZ
/nálunk bevált
Válasz Maszek Zs #5154. hozzászólásáramezőszilasiakat felhívnám hogy ebben a méretben ehhez a motorhoz van e valami rendes gyűrűjük.
99% hogy lesz, vagy tudnak szerválni, nem unortodox méret ez sem..
És tud valaki 105mm-es átmérőben valami jó gyűrűt?? Hátha van és sikerülne el érni,hogy ne füstöljön.![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Válasz Gyoszor #5151. hozzászólásáraLevettem a fedelet én nem láttam kapcsolót. Mikor megpucoltam először olyan volt mintha darabosan kapta volna az önindító az áramot. Meg nyomtam féktisztítoval és jó lett!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Maszek Zs #5144. hozzászólásáraFú nemtom mi volt a választék henger dugó komplett lapos tetejű dugóval volt valami 12 ezer péz. A nejem vette, elsőbálozók 10% kedezményt kapnak a habinál. ;-))
55 ezer körül hagytam ott akkor a 2 henger meg 2 komplett szerelt nem izzítós hengerfej, meg pár csipp csupp dolog. Pld porlasztócsúcs. Meg tudom keresni a számlát, gyűjtöm. Hbr gyűrűket kaptam meg a ngerr dobozára cirill betűkkel valami "bankom" van írva. 5 gyűrűs. Füstöl a traki mint az urasági trágyakazal, csodákat nem kell vári tőle. Pedig mostmár az adagolóis pöpec lett, a teljesítmény is nőtt.
Válasz Maszek Zs #5150. hozzászólásáraIlyen a régi fajta fesszab? Ezen van a könyv szerinti téli nyári váltókapcsoló?
Na azért van jó hírem is!
Meg lett a hiba az indulásra!!
A képen látott valami alatt van egy relé mikor elindul átkapcsol,nos mikor nem ketyeg akkor meg nem volt rendes érintkezés.
De most JÓ!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161022215924_wp_20161022_18_34_55_pro.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161022215953_wp_20161022_18_35_13_pro.jpg)
Válasz Myrrdin #5146. hozzászólásáraA géptároló meg alszik.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Maszek Zs #5147. hozzászólásáraBocs elfelejtettem a szivattyú most is 3bár nyom.
Köszi a hosszú kimerítő válaszokat!
Igen nem az én traktoromról van szó. De viszont jó cimbora!! Nem szeretném felesleges költésbe zargatni. Úgy beszéltük meg amit ti is irtok. Dugó 5gyűrűs valami olcsóbb, meg széljelszedés útán meg látjuk,hogy be mart vagy nem!! A porlasztót minden féle képpen megnézem még hajtókarcsapágyat ki szoktam cserélni ha széljel szedem.
Én is azon a véleményen vagyok hogy jó lesz az az 5 gyűrűs. Dugót meg olyat veszel bele amilyen kialakítású jelenleg is van benne. Hengernél mindenféleképpen nézd meg a külsejét is hogy van kialakítva, mennyire van sorjázva. Amelyik ormótlan, gány kinézetű és nem annyira "oroszos" azt hanyagold. Tömítést meg vagy veszel vagy pedig magad csinálod persze ha az időd engedi és árban mi a helyzet. Most mivel a belinkelt tömítéses bolt nincs közel hozzám meg annyira ilyen t16 bolt sincs így csakis rendelnem kell. Felmerül a tömítés pontossága is. Én úgy szoktam veszek klingeritet és abból vágom, az aztán pontos lesz meg egy kis tömítőpaszta neki és nem fog szivárogni. Motor olajszivattyú cserét meg kihagyod ha rám hallgatsz, egyrészt megkíméled magad további bontástól /feltéve ha nem ment ki a bronzpersely a kiegyensúlyozó tengelynél mert akkor bontás tovább és újra állítani a fogaskerék vezérlést meg csupa ilyen finomságok/ ezek a motorok nem arról híresek hogy ez ment tönkre tudja az a 3 bart.
Meg mivel nem saját traktort javítasz úgy gondolom pénztárca kímélő lesz a tulaj számára mert azért ilyen eset is van. Amúgy miket cserélsz? csináltál már árajánlatot?
és még mielőtt elfelejteném, hogy állsz a géptároló építéssel?
Válasz Maszek Zs #5143. hozzászólásárahát, ha rámhallgatsz akkor a legolcsóbb 5 gyűrűst aztán jólvanaz.
egy centivel sem ér többet a drágább.
csak 5 gyűrűs legyen mert a többit nem szereti.
viszont inkább figyelnék arra hogy összemérjem a két dugattyút csapszeggel és gyűrűkkel. egyforma tömegnek kell lennie.
az eladónak mindegy melyik kettőt adja oda neked, szépen megkéred akkor összegrammolhatod. a régi dugattyú "káros/meddő" térfogatát egy fecskendő vízzel megtudod mérni. javasolnám hogy az újon is mérd meg. egyezniük kell, főleg egymással.
mérd össze a régi és az új dugót. főleg a csapszegtől az aljáig levő távot. egyezniük kell.
ezek sokkal fontosabbak ilyen kis teljesítményű motornál.
ha meg már belemászol a motorba esetleg tőcsavarokat érdemes újat venni. nem szoktak, én magam részéről ragaszkodom hozzá.
amit lehet tömítésből meg inkább innen rendeld:
tmgy
hengert egyszer tömítés nélkül feltenném indigóval hogy rendesen lapra fekszik e.
ilyen apróságokon múlik a java a dolognak.
ha jól emlékszem "öregdömperes" szenvedett 3 vagy 4 gyűrűs szettel, de aztán neki is maradt a jól bevállt 5 gyűrűs cucc.
ha már motorbontás gondolom egyetértesz, olajteknő is repül, meg a tömítése. nincsen túl sok értelme egyúttal nem kimosni a motor alsófelét, esetleg le lehet szedni hajtókar csészét megnézni hogyan áll a motor. olajszivattyút is cserélnék.
nem akkora plusz költség.
felteszem nem sajátod a gép, ezt szépen értelmesen levezeti az ember hogy sokkal többe kerül újra bontani ha már úgyis ottvan szinte az ember akkor ennyit meglehet tenni. és meg is kell.
nemhiszem hogy sokat kellett volna költeni erre a szekérre.
kérdéses az is mi történt a motorral hogy így köpi az olajat hirtelen.
porlasztó biztosan ugorna.
mert lehet behugyozott aztán azért halt be a gyűrű mert odakozmált. akkor meg nincsen értelme másikat betenni, mert egy hónap múlva ugyanez lesz és te, aki javítottad leszel a balfácán.
persze ez csak az én magánvéleményem.
nekem is anyáznak rendesen amikor "túlbonyolítom" de inkább előtte anyázzanak negyed órát, mint utána éveket.
sokkal jobb hogy előtte van egy kis csúnyanézés, aztán utána meg sok öröm meg köszönet.
Válasz Gyoszor #5141. hozzászólásáraTe melyik fajta dugó hüvely készletet tetted bele?
Válasz a2457 #5140. hozzászólására Köszi az infót egyet is értek,meg nagyából erre is gondoltam.
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Ez egy T-16-os ami nagyon köpi az olajat. Még nem szedtük széjjel,csak információ gyűjtés van. Van Habinál olyan készlet ami 25000 ft de olyan is ami 50000ft. Tudhat kétszer annyit a drágább? Mondjuk ez a kérdés mindekihez szól
Válasz a2457 #5138. hozzászólásáraPersze nem hat vissza ez egyértelmű. Vagys biztosan vcisszahat, de nem érezzük, ez a szerencse néha. Néha meg full alászedett kormánnyal indulok sárban egyenesen hátra és nem is sejtem, hogy talajmunka folyik elől csak pár méter után mikor kijön a túrás a plató árnyékából. :-))
Válasz Maszek Zs #5139. hozzászólásáraBetűről betűre egyetértek a2457 kollega írásával.
Nekem mindkét fajta traktorom van (T16) a szelepbemartrat javítottam egy évvel korábban mint a laposdugós régebbit. Annyi biztos, hogy a hengerben izzítós az újabb fajta és az a szelepbemart.
Sajnos nem méregettem meg egyiket sem, hogy nagyobb-e a lökethossza a szelepbemart dugósnak vagy hogy alacdsonyabb-e a henger (gyári tuning idők folyamán esetleg) vagy épp a dugó magasabb-e? ezért a régi torokizzítós traktrorba lapos dugókat vettem mert gyárilag olyan volt. Féltem, hgogy nem lesz kompresszió a szelepbemart dugóval.
Válasz Maszek Zs #5139. hozzászólásáraezt a kérdést.. nemtudom megválaszolni, azt tudom megmondani hogy miért találtak ki ilyen dugattyút.
eredetileg a szelep bemarás úgy született hogy sokan vannak akik szeretnek motort tuningolni. a bemarás csökkentette a dugattyú tömegét ami jó. és több hely maradt a szelepnek nyitáskor. ami szintén jó, mert több a térfogatáramlás a nagyobb szelepemelés végett.
aztán időközben megjelentek a vezérmű szíjak láncok és fogaskerekek helyett. amik eltudnak szakadni.
na most az elején ezek a szíjak nem voltak túl megbízhatóak, ezért a bemarást úgy képezték ki hogy egy ilyen hiba esetén se mutatkozzon be a szelep a dugattyúnak mert az ugye nem viszontagság mentes ismerkedés.
node, a szelep bemart dugattyú csökkenti a kompressziót is, ha olyan motorba teszik amiben sima dugattyú volt. ez lehet jó is meg nem is, ha turbózni akarunk akkor főleg egy benzines motornál ez egy olyan tulajdonság amit szeretünk, mert nem lesz túl nagy a kompresszió amikor megjön a töltőnyomás és nem fog szétesni a motor kopogás végett, illetve nem kell nagyobb oktánszámú üzemanyagot használni.
összegezve ha egy motorban olyan dugattyú van ami szelepbemart akkor azt érdemes beletenni. ha sima van benne és ez egy szívó motor, akkor meg simát. mert ha nem, akkor csökken a lóerő, és nehezen fog indulni.
hogy melyik a "jobb" azt nem lehet megmondani, nincsen jobb. azt lehet megmondani csak hogy melyiknek mik a tulajdonságai és miért használják.
dióhéjban a teljesség igénye nélkül ennyit tudok mondani, ha t-16 motorját újítod fel akkor valami 5 gyűrűs dolgot nézz bele, azokat szokta kajálni. dugattyúból meg amilyen volt benne , ha szelepbemart akkor azt tennék bele.