Gázolaj árak 614 Ft Benzin árak 612 Ft EUR 393.39 Ft USD 354.48 Ft CHF 412.54 Ft GBP 461.89 Ft

Fórum

T-16M traktor

Létrehozta: Vendég , 2008-01-29 12:30:36

Kedvencekhez Segítség

7181 hozzászólás
Nincs profilkép
#6981 Balázs.
2022-09-18 14:31:06

Válasz Magister #6979. hozzászólásáraGondolom mechanikus a fordítás, az pedig nagyon rosz

#6980 Maszek Zs
2022-09-18 13:24:12

Válasz Magister #6979. hozzászólására2x25 fejet vinnie kell. De láttam már videót az orosz 2x30 fejet húzott.

Nincs profilkép
#6979 Magister
2022-09-18 12:49:26

Hali. Szetintetek mekkora ekét bírna el traktor...tudom ez a gép nem ürrakéta, de mégis.... Nézegetek egy kétfejes vàltva forgatós ekét...van az udvaron két RS hárompont..ha acégnél átszabják a munka idõt még idön is lenne rá megcsinálni. A gond az, hogz felénk nemigen van bérszántâs..ha van az me max olyan mindha megrotálnám..jólenne balra szántani..

Nincs profilkép
#6978 Gyoszor
2022-09-13 03:31:19

Válasz Magister #6977. hozzászólásáraTápszivattyú cserén sajnos már túl vagyok.

Nincs profilkép
#6977 Magister
2022-09-12 22:22:22

Válasz Gyoszor #6976. hozzászólásáraIgen, megtelt...még szívatott adagoló javítás után is. Fent a próbapadon tökéletesen ment, és a gépen is pipec volt. aztán egyszer csak megint bukta felül a gázolajat. Akkor próba-szerencse ledobtam a tápszivattyút és feltettem egy másikat...láss csodát, azóta tökéletes..

Nincs profilkép
#6976 Gyoszor
2022-09-12 08:24:25

Válasz Magister #6975. hozzászólásáraKíváncsi vagyok hosszabb távon mit mutat majd. Neked megtelt gázolajjal az adagoló olajtere?

A platós szervósomé elég hamar, pár nap alatt felhígul üzemanyaggal, a markolóé meg 1-2 üzemóra után üres volt. Nekiugrottam gyorsan, hogy szimmeringezem, de volt itthon másik adagoló, 2 is, szétberheltem őket és a legjobb párost beépítettem új szimivel. Olyan sokkal akaratosabb lett a kis tüzeském.

Nincs profilkép
#6975 Magister
2022-09-09 21:35:30

Válasz Gyoszor #6974. hozzászólásáraElemet is cserélt, beállítás is volt, három darabot küldtem neki.
Szerintem nagyon jól megcsinálta, nekem kell még állítanom rajta.

Nincs profilkép
#6974 Gyoszor
2022-09-09 00:14:56

Válasz Magister #6971. hozzászólásáraVégülis mit csinált vele? Adagoló elemet cserélt, vagy csak állította?

#6973 Maszek Zs
2022-09-06 17:10:50

Válasz Magister #6971. hozzászólásáraHa le veszed a fedelet vannak jelölések azok hogy állnak?

Nincs profilkép
#6971 Magister
2022-09-06 15:14:16

Válasz Gyoszor #6968. hozzászólásáraNyársapáton lett megcsináltatva. Tök jó lett előtte ahol rakottan mászott negyedikben ott most ötödikkel jó húzósan megy. Csak kicsi olyan csattogós. Tegnap olajat cseréltem és és gondoltam állítok egy kicsit rajta, de mintha még jobban csattogna a tárcsát az óra mutató járásával megegyezően fordítottam.. igaz nem néztem a kapilláris csövet, hanem csak úgy ...szemre..smile winksmile wink

#6969 Gepi
2022-09-06 13:12:11

Válasz Magister #6967. hozzászólásáraA porlasztókat is ellenőrizted?

Nincs profilkép
#6968 Gyoszor
2022-09-06 08:06:11

Válasz Magister #6967. hozzászólásáraÉn kb 5 éve csináltam ilyet, jó pár napon keresztül mindig kipróbálva. Sajnos már fogalmam nincs merre tekerve mit csinál, de ha forgatod a főtengelyt forgásirányba, kiadja, hogy mi van. Amerre forog a tárcsa, ha az adagolót későbbre teszed, lemarad a hajtástól akkor csökken.

Szerintem ne fogj hozzá míg nincs valami csöved amivel tudod ellenőrizni az előtöltést. Én egy öreg traktorostól kértem valami eldobott nyomócsövet levágtam a jobbik hollander felől sok csővel. Erre rámelegítettem 3as víztiszta csövet. Nem kapilláris, de jó szemmel ki lehet skubizni mikor moccan meg benne a gázolaj.

Mi lett az adagolóval csinálva? Meg ki vállalta el?

Nincs profilkép
#6967 Magister
2022-09-05 18:39:49

Sziasztok. Adagoló javítás után kicsit csattogósan jár a gép. Jól gondolom, ha a furatos tárcsát az óra mutatójárásával megeggyezően tekerem akkor csökkentem az elő töltést?

#6966 Maszek Zs
2022-08-26 18:27:56

Válasz csordasjozsef #6964. hozzászólásáraValaki tett fel ide pdf-et, alkatrészkatalogust.

Nincs profilkép
#6964 csordasjozsef
2022-08-26 17:34:06

Sziasztok!
Nincs valakinek bontott ábra a géphez?

#6963 PJ
2022-06-03 09:44:05

Tisztelt Márkatársak!
Ismerősöm vásárolta a képen látható gépet, de kabrióvá kellett alakítanunk, hogy beférjen az istállóba, ezért eladóvá vált a fülke oldala, hátulja, teteje és az ajtók. Érdeklődni nálam lehet a 30/kilenckilencnyolcnyolc397 számon.

Nincs profilkép
#6961 Gyoszor
2022-05-07 23:29:01

Válasz .Richard. #6960. hozzászólásáraMajd úgyis le kell venni, mert mindkettőn problémás a kuplung. Oda lehet egyébként férni, de mivel működik, nem bujkálok.

Mindig halogatom. Már biztos 60x annyiba kerül egy kuplungtárcsa - ha egyáltalán lehet kapni.

Van a szomszéd városban egy "fékferodolozó" ember, ha valamelyiket széttúrom, meg fogom kérdezni, mennyiért patkolná meg. Szomszédnak megcsinálta a T4 tranyót. Nekem az rk02 rotát szokta megnyerni 2 évente, kér érte ilyen 1500 pénzt. Boltban valami 10 volt rá egy puklung. Igaz aggyal mindennel. A tz4k hátsó fék 4 pofáért kért 3at smile thumbup boltban valami 25ezer egy. De persze az is vassal.

Nincs profilkép
#6960 .Richard.
2022-05-07 22:04:18

Válasz Gyoszor #6959. hozzászólásáraNem kell levenni! Az Mtzn odaférni pisztolyforoval. Tieden nem tudom. Vagy akussal kicsit kupos köszörűvel meg tudod sarkazni. Vagy valami fém maroval. 400ftért vettem darabját a kuposnak. Kb. 15mili az átmérője. 2vel ki lehet javitani mire elkopik! A kisinditon nekem is le volt élezve a fog de kevés volt neki. Igy hát adtam neki vágokorong széle szépen leszedte .

Nincs profilkép
#6959 Gyoszor
2022-05-07 21:54:40

Válasz .Richard. #6956. hozzászólásáraDe nekem egyébként szerintem le van törve az indítón a fogak hegye, gyárilag az áttételeseken... Úgy emlékszem...

Nincs profilkép
#6958 Gyoszor
2022-05-07 21:52:44

Válasz .Richard. #6956. hozzászólásáraEgyértelmű, ha le lesz véve a motor kuplungozás végett, megmutatom neki, hogy tudok flexel bánni, ez tervben van! smile hammer

Nincs profilkép
#6957 Gyoszor
2022-05-07 21:50:23

Válasz Gyoszor #6955. hozzászólásáraJa és azt felejtettem el, hogy valamelyik télen elhunyt mindkét 154Ah akksim. A markolóson rossz a kardán kuplung, ezért nem tudom kuplunggal leállítani az ns50 hidro szivattyúját amit a kardán hajt valami 72:24 gyorsító áttétellel. Így indítózás közben is hajtja a villanymotor.

Odaálltam a Zsigulival, kivettem belöle az akkor 2 éves teszkós 55Ah akksit beletettem a markolóba mikor egy reggel volt vagy -10 fok. Küllőre beindította, holott a gyári indítóval 154Ah akksival ilyen hidegben már meg se kellett volna próbálni.
Így 75Ah akksikat vettem beléjük.

Nincs profilkép
#6956 .Richard.
2022-05-07 21:49:56

Válasz Gyoszor #6955. hozzászólásáraMtzn nekem is rágta a koszorut. A gyári indito fog mintájára leköszörültem flexel a fogak éleit. Kb. 45 fokra. Igy belekap nem kerál. De a fogaskoszorut is meg kellene neked is sarkazni a fogakat olyan formán mint ahol nem kopott. Ugyanis mindig 2helyen áll meg és indit. Amikor egyenes tuti kerreg . Aztán visszatettem az eredeti inditot mert forgorész zárlatos lett az áttételes. smile lol

Nincs profilkép
#6955 Gyoszor
2022-05-07 21:43:32

Válasz Gepi #6952. hozzászólásáraElőször egy magnetont vettem. Benne hagyott a trágyakazalban a gyári, rengeteget foglalkoztam vele, minden tökéletesre fényezve, új bendix, új bronzkefék, finoman bezsírozva, 154Ah akksi, vastag új kábelek.
A magneton néha megrecsent, nem kapott bele a fogaskoszorúba. Utána felfedeztem, hogy ott ahol mindig megáll meg van gyalázva a fogaskoszorú a markolós T16on.

De a magneton úgy bikkantja, hogy megmozdul a fülke oldalra. 75Ah akksival.

Aztán a platós/gallydarálós hagyott a szarban egy reggel. Irány Habi, nem volt magneton csak Hbr. Felszerel, örül.

Aztán csináltam egy olyan huszárvágást, hogy megcseréltem a hbr-t a magnetonnal a 2 traki között, mert a platóst sokkal többet megy meg indítgatom mint a markolóst. Az lett a tapasztalat, hogy a HBR a megdikhelt fogú fogaskoszorút jobban elviseli, szinte sosem reccsen meg, kicsit véknyabbak a fogai. Egymás mellé téve látszik.
De a magneton meg tökéletesen muzsikál a jó fogaskoszorús platósban. Egyéb különbséget nem tapasztalok a 2 villanykurbli közt. 2014 ben vettem mindkettöt. Most mennyi egy ilyen buli? A magneton 34körül volt a habis meg valami 22-25 kb. Kíváncsi vagyok mi a matek errefelé.

#6953 Gepi
2022-05-05 16:52:40

Válasz jordan.gabor007 #6951. hozzászólásáraVagy még egy opció beadod felújításra a régit.

#6952 Gepi
2022-05-05 16:51:00

Válasz jordan.gabor007 #6951. hozzászólásáraPl innen , de van cseh meg orosz is az oldalon.

Nincs profilkép
#6951 jordan.gabor007
2022-05-05 16:47:12

Sziasztok!

T-16-os traktorhoz keresek önindítót.
Tudnátok javaslatot adni, hogy hol szerezhető be.
Válaszokat előre is köszönöm.
Gábor

Nincs profilkép
#6949 Gyoszor
2022-04-27 16:41:26

Nincs valakinek fölösleges szuszogós zárócsavar a hidraulika tartályra, illetve 2-3 hátsó kerékcsavar? Vagy mit kell keresni a bótban, hogy alkalmas vasdarabokat kapjak?

Nincs profilkép
#6948 Gyoszor
2022-03-09 14:28:18

Válasz Maszek Zs #6946. hozzászólásáraIgen sajnos mindenki érti amit írsz. Azoknak ez lehetőség. Tegnap találkoztam igazi ukránokkal a lidiben. 3 hölgy 2 lány. A férfiak meg biztosan teszik a dolgukat..

#6947 Maszek Zs
2022-03-09 05:31:15

Válasz Maszek Zs #6946. hozzászólásáraÉs persze tisztelet a kivételnek!!!!!!!

#6946 Maszek Zs
2022-03-09 05:26:29

Válasz Gyoszor #6945. hozzászólásáraIgen mi lesz velük!? Csak mikor vége lesz nem az marad itt aki hasznos is lehetne. Hanem akinek jobb itt mint ott volt a háború előtt.

Nincs profilkép
#6945 Gyoszor
2022-03-08 22:07:27

Válasz Gyoszor #6944. hozzászólásáraTermészetesen csak az után, hogy mi lesz VELÜK? Nézegetem a neten kapható videókat, a fele talán kamu, de az elüszkösödve füstölő háztető 2 kidőlt fallal látkép teljesen tönkretesz agyilag.

Nincs profilkép
#6944 Gyoszor
2022-03-08 22:04:39

Válasz Maszek Zs #6943. hozzászólásáraEzen én is elgondolkoztam, hogy mi lesz velünk htzsekkel?

#6943 Maszek Zs
2022-03-08 08:31:33

Válasz Gyoszor #6942. hozzászólásáraLehet az Ukrán háborúba ment még alkatrészért smile sweatdropsmile sweatdrop nem jó még valami!!smile lolsmile lol

Nincs profilkép
#6942 Gyoszor
2022-03-08 08:08:24

Válasz Maszek Zs #6941. hozzászólásáraBiztos csak viccelt. smile laugh
Na ennyi infóból vegyél meg valamit. Felhívsz mindenkit az országban, egyszercsak meglesz a gép smile pinch

#6941 Maszek Zs
2022-03-05 20:17:17

Válasz hervadt #6940. hozzászólásáraÉs mit kérsz érte? Hol van?

Nincs profilkép
#6940 hervadt
2022-03-05 18:07:04

Eladó a kis drága

Nincs profilkép
#6939 hervadt
2022-03-05 18:06:02

Eladó sorba került a kis szépség

Nincs profilkép
#6938 .Richard.
2022-02-14 13:39:16

Válasz Dengezik #6937. hozzászólásáraAz a helyzet,ha a bütyök záro oldalán állitod a hézagot mikor bezárt a szelep és kb. Ott egyenes lapos majdnem a kialakitás akkor teljesen más lesz a hézag ha a bütyök felfele áll. A tengely kialakitása nem szimetrikus vagy minek nevezik. Nem kör teljesen ott ahol nincs bütyök. A lada is olyan. Szoval mindenki állitson ahogy jonak látja lényeg a hézag. Probáld ki. Átbsz.

Nincs profilkép
#6937 Dengezik
2022-02-14 11:28:56

Válasz Gyoszor #6936 hozzászólásáraVálasz Gyoszor #6936. hozzászólásáraUtána néztem ennek a Yamaha motornak. A cél az volt, hogy kisimítsák a nyomaték görbét, ezzel javítva a motor kezelhetőségét. Ehhez kellett a "kereszt felépítésű" főtengely, és ez eredményezte a "nagy durranás" vezérlést.

Marha érdekes világ ez ... smile smile

Az rendben van, hogy a szelepeket számozzák, de annak mi az értelme, hogy az 1. henger fhp-nál belövöm az első szelepet, simán rendezhetném a másodikat is, de én inkább elforgatom a főtengelyt 180 fokkal, beállítom a hármast ... állíthatnám egyből a négyest is, de inkább tovább forgatom a főtengelyt, és visszaugrok az 1. hengerre a második szelephez ... stb.
Ráadásul, ha az első fhp-n a munkaütem kezdetén volt az 1. henger, akkor egy teljes fordulat múlva pont szelepváltáson kell, hogy legyen, amikor nagyon nem kellene hézagot állítani.smile w00t
Volt egy olyan gondolatom, hogy a "lépkedős" rendszer azért jó, mert nem kell hozzá tudni, hogy milyen ütemben van fhp-n a henger (nem mintha bonyolult lenne megállapítani), bármi van, az adott sorrendben biztosan állíthatóak a szelepek, de a fentiekben leírtak miatt ez sem lehet.
smile helpsmilie

Bocs, de a Lada motort egyáltalán nem ismerem.smile confused

Nincs profilkép
#6936 Gyoszor
2022-02-13 00:05:07

Válasz Dengezik #6934. hozzászólásáraNekem van egy 1 hengeres 800ccm 4 ütemű motorom. Úgy született, hogy útépítés volt japánban és légkalapács megkúrelta a föld alatt lapuló 250 kilós légibombát, netudd meg milyen atom smile hammer
Nem kell másik henger mellé, de azért 2 db egyenként kb 2 kilos kiegyenlítő tengelyt beterveztek neki Hamamatsuban.smile thumbup
Mások azt mondják ahány ütem annyi henger. Nem tudják mi a jó.
Volt egyébként pár éve, hogy a 4 hengeres Yamaha sportmotort úgy vezérelték mintha 2 hengeres lenne na azok már kezdték kapizsgálni az érzést. Big Bangnak nevezték el a motorkonstrukciójukat, bár nyilván a két egymást követő dugattyú valahány fokkal el volt tolva és az első bang-ra egy gondolattal később ráeresztettek egy másikat.

A lépkedös szelephézag állításnak az lehet az előnye, hogy nem kell hozzá sejtésednek se lenni, hogy melyik milyen szelepje a hányadik hengernek, csak megméred a 4esen meg a 7esen azt forgatsz egy felest.
Ezekben a pozíciókban a Lada motoron a bütyök sztem fölfelé néz és a veztengely meg a himba közt mérsz hézagot a bütyök mögött pont 180 fokkal (fizikailag alul, a veztengely alatt..) Fhpban a bütykök V alakban állnak felfelé, de a motorom könyve szerint meg úgy kell mérni. Ez sztem a gyártó saját döntése, hogy milyem módszerrel méreti meg.

Nincs profilkép
#6935 Dengezik
2022-02-11 22:05:52

Válasz Gyoszor #6929. hozzászólásáraElhiszem, csak nem értem. Mert az általam eddig olvasott gépkönyvekben vagy úgy van, hogy hengerenként a munkaütem kezdetén fhp-n állítjuk mindkét szelepet egyszerre (egyszerű, nehéz elrontani), vagy úgy, hogy fhp-n két szelep+a többi hengeren, amelyik zárva van (gyorsabb, nagy motoroknál kevésbé megerőltető).

Ennek az "ugrálós" módszernek nem látom az előnyét, ami nyilván nem azt jelenti, hogy nincs, csak azt, hogy nem így esti bódulatban kell ezen agyalnom ...smile wacko

Nincs profilkép
#6934 Dengezik
2022-02-11 21:48:50

Válasz Gyoszor #6931. hozzászólásáraJanem, én nem erre gondoltam. Az nekem is evidens, hogy a két hajtókar 180 fokra van egymástól. Csak ugye ez a motor négyütemü, vagyis mindegyik hengerben 2 fordulatra jut 1 munkaütem. Gondoltam, ha 1-0-2-0 a befecskendezési sorrend, akkor minden fordulatra jut egy munkaütem, ami tök jó. Csak később jutott az eszembe, hogy mivel a dugattyúk átellenben vannak, ezért sehogy sem lehet 1 egész fordulat a két munkaütem között, illetve csak úgy, ha a dugattyúk egymás mellé kerülnek, ahogy te mondtad, ami finoman szólva felvet pár problémát. smile hammer
És ennek a gondolatmenetnek a végére meg is értettem miért olyan a befecskendezési sorrend, amilyen ...smile oops
Talán már említettem, hogy nem vagyok gépészmérnök. smile cowboy

Nincs profilkép
#6933 Dengezik
2022-02-11 21:01:25

Válasz Gyoszor #6932. hozzászólásáraEz logikusan hangzik ... már nekem, amatőrnek.smile biggrin

Nincs profilkép
#6932 Gyoszor
2022-02-11 20:11:25

Válasz Maszek Zs #6930. hozzászólásáraLehet, hogy lehülyéztek, de leírom. Illetve nem érdekel smile laugh
Működés közben ideális esetben ugye a szelephézag úgymondom +0, tehát elfér egy réteg olaj a kenendő helyeken, nem támaszt be a szelep, így a forró szeleptányér hozzáér a szelepfészekhez, tehát tud hűlni. Meg nem marad nyitva, tehát nem veszik el teljesítmény. De nem is nagyobb, mert akkor csattog.
Ilyenkor a szelep melegebb 600 foknál, a Lada motor vízhűtéses, tehát az alu hengerfej kb 100 fokos. De működés közben qrvanehéz szelephézagot állítani, le kell állítani az eröforrást.
McGyver biztos lebontja légszűrőt meg a gázrudazatot és leemeli a szelepfedelet 1 századmp alatt, tehát neki 0 hézagot kell mérni, de a többieknek ez 'x' időbe telik.
Viszont a 600 fokos kéményszelep x/5 idő alatt hozzáhűlik a 100 fokos hengerfejhez, ez -500 fok, ezalatt úgy jár mint az enyém mikor csak 15 fokos a Balaton. smile blush
De mivel a hengerfej meg aluból van, az 100 fokon sokkal többet tágul mint a szelep, ezért több a szelephézag melegen mint hidegen.
Ladánál, könyv szerinti érték magyarázata _SZERINTEM_.smile ban

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Leállt a termelés az egyetlen romániai műtrágyagyárban
Leállt a termelés az egyetlen romániai műtrágyagyárban
Ismét leállították a termelést a marosvásárhelyi Azomuresben.
A forróság nem tesz jót az ukrán kukoricának sem
John Deere 5100M traktor gyári homlokrakodóval
John Deere 5100M traktor gyári...

20.800.000 Ft

VOGEL&NOOT C PLUS M 950 4-ES VÁLTVAFORGATÓS EKE ÚJ KOPÓ ALKATRÉSZEKKEL ELADÓ
VOGEL&NOOT C PLUS M 950 4-ES...

2.698.000 Ft

Eladó külterületi ingatlan 9, 1ha
Eladó külterületi ingatlan 9, 1ha

60.000.000 Ft

Szőlő
Szőlő

150 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]