Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Myrrdin #4386. hozzászólásáraNaaaa pont ezt akartam mondani, ma bontottunk, trakival hordtam a vályogot, minden tiszta por és kitűnt a porból a függőleges csapszeg a keréknél, hogy egyedül ott van zsír, és ott meg gyárilag van zsírzószem. Nincs is túl messze. Csak azt nem tudom, hogy ott milyen perselyek vannak.
Más. A markolómban a munkahengerek szemjeiben gyárilag műanyag perselyek vannak. Gondolom a csendesebb üzem végett, és tényleg csendes is, mert mindent kicseréltünk. Viszont szerintem ott legalább akkora erőket kell elviselnie, mint a traktor elejében, mert elég keskenyek a perselyek.
Húúúú, most beledobtam a kavicsot az álló vízbe..
De! Szerintem, ha a persely fémből van és a csapszeg is, akkor KENNI KELL!!!
Ennyi! Meg lehet oldani, az olajjal való kenést is.. nem nagy ügy.. csak más jellegű a megoldás, de nem kivitelezhetetlen!!!
Természetesen a zsír és olajkenés is --fogyó rendszerű!
Válasz Magister #4383. hozzászólásáraa zsír +por és amit dörzsölés igaz részben de a raktoron más helyen is találsz amit zsírozni kell akkor ott se kéne kenni mert be megy a por
Válasz Magister #4383. hozzászólásáraA zsírzáson én is gondolkoztam már, szerintem jó ötlet de én sík hülye vagyok a témához. Persze ha valamit megzsírozunk akkor az tényleg beszedi a port ezért utána sűrűn kell. De zsír van a boltban :) Szerintem ezerszer tartósabb lenne, nekem is fel kéne újítani, eléggé kotyog az egész eleje.
Bronz persely esetleg? A markolómban mindenhol acél persely volt, én is lépcsős túlméretes csapokat esztergáltattam bele mert a két oldala nem volt egyformán kopva, a bronzba meg tekertünk egy nagy emelkedésű menetet.
Majd kiderül milyen lesz, lényegében minden komolyabb meló után lezsírozom. Ma pld vályog épületet bontottam, nagy buli volt a padlás beverés :) Nem mertünk rámenni mert szakadozott, így viszont fel is aprítottam a tüzrevalót benne, csak ki kell bogarászni, na meg a szeget :)
De a markoló acél perselyes ÉS zsírzógombos volt mindenhol!
4 ből 2 perselyt nem tudtuk kikalapálni, az fúróval jött, szerencsére könnyű a kisgém.
A fűrészlap beszokott jönni...persze, nem egypálcás magyar szar...vegyél bi-metál lapot és vinni fogja...
A csapszeget, meg kerámia lapkával szerintem simán tuni kéne esztergálni...ha nyekereg az nem baj..van hűtőfolyadék..és ennyi, nekünk még nem volt olyan anyag amit nem tudtunk megfaragni...szerszám kérdése az egész..
A 42CRMo4 jó ötlet.. lehet edzeni, meg nemesíteni is..de van annál jobb is..
A zsírzáson én is gondolkodtam..JÓ ÖTLET..az, hogy a ruszki nem tettbele az nem azt jelenti hogy jó úgy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fúrj bele a legkisebb zsírzógombnak menetet, de a zsírfurat, csak 3-as legyen..A perselyekbe, meg furatkést szoktunk átalakítani és nagy emelkedésű holkert szoktunk bele esztergálni, kicsit úgy néz ki, mint egy zsinórmenet anyája...
Köszönöm a tanácsokat és a segítő hozzászólásokat.
A hídban elég kopott volt a furat, így ahhoz mentem méretileg. 40.3-ra szabályoztam fel. A perselyeket igen nehezen tudtam dörzsárazni egy fél doboz Windola ráment és így is nyögött az Osztrana dörzsár meg én is. Pár századonként haladtam fölfelé. Első persely volt rosszabb állapotban a hátsót csak 40.15.re szabályoztam ezért Lépcsős lesz az új tengely.
A vasfűrészlapot próbáltam, de csak csúszkált rajta, mint megoldás nem rossz, ha így nem lesz jó akkor kifogom próbálni.
Jó a felvetés ami a zsírzás ellen szól, mert pl. a laprúgó kötegeket sem ildomos. Gyakran fogom zsírozni és remélhetőleg az új kitolja a régit amibe beletapadt a por.
A persely és a tengely is cementált acél gyárilag, felülete kemény, kopásálló. A cementált réteg 0,5 - 0,8 mm lehet. Ennyit nem dörzsöltem ki a perselyből. A tengely anyagának 42crmo4+qt acélt választottam ami egy jó minőségű, nagy szívósságú anyag előnemesítve. Bízom benne jó lesz.
Nem akartam kínlódni a dörzsárazással és esztergáltatással azonban a kereskedelemben kapható alkatrészek minőségéről sem mondhatok sok jót. Eddig amit rendeltem az mind kritikán aluli volt. Ahogy olvasgattam a fórumot sokan panaszkodtak már a minőségre. Leginkább emiatt maradtam a "B" tervnél.
Válasz stefi69 #4375. hozzászólásáraBocsi írtam hogy nem vitatkozok senkivel ezek szerint a régi tanulmányok és a gyár által kifejlesztett dolgok nem jók. mindenki azt csinál amit akar és tud. írjál traktormárkát melynél a királycsapszeg müanyag és a megfelelő beütövel beütött persely zsugorodik.Bocs de én szerelő vagyok láttam már dolgokat az esztergályos pedig vagy tud esztergálni vagy nem tud mérni,kérdezz szakembert
Válasz homi #4374. hozzászólásáranálam se zsírzós és nem is forog el a hídba.csak felmerült egy beszélgetésnél, de te fúróval szedted ki a perselyt vagy próbáltad?? most nem emlékszem de kb 45-s tengely milyen géppel akartad ? enerpaccal egyszerűbb lett volna
Azért dörzsárazza,hogy arra a méretre esztergáltatja a királytengelyt. Miért lenne rossz anyagból a persely ,ha lehet dörzsárazni? Az ilyen helyeken lévő illesztéseknél mindig illene összedörzsárazni . Az eztergályos által készített méret az vagy éppen sikerült vagy nem! Mert beütés után változik a méret. Nagyon sok hasonló helyen műanyag,, perselyek vannak GYÁRILAG.Pedig azok sem a keménységükröl híresek.
Válasz Myrrdin #4372. hozzászólásáraEzekkel a megoldássokkal lehet hogy jó lesz de csak tűzoltás és felesleges munka és pénz kidobás.Például A királycsapszeg és a persely felületkezelt kopásálló anyag akármilyen anyagból esztergáltatsz az sose lesz kopásálló, a zsirzás sehol se jött be ezért nincs gyárilag sem (mtz vagy bármilyen)Nem kell elfogadni tanácsomat 10 évvel ezelött én is felültem másra igaz több furóval se tudtam kifurni a perselyt az öntvényházba ment mind a ZSÍRBA de a persely kérte az erőt. Amugy ötévente müszakira foglalkozok csak ilyennekkel.
Válasz Myrrdin #4372. hozzászólásáraMert minden zsirzás után kikenödik a zsír. És amikor mozogni fog a híd, és rászál azsírra a por. És onnan csiszoló papirként dolgozik! Amúgy, ha kéne rá gyárilag is tettek volna!!!!
Ha, a perselyt akarod kiszedni, akkor lehet hogy egy vasfűrész lappal többre mész.. én szoktam úgy kivenni, hogy hosszában elvágom..
Köszönöm a tanácsokat kuplung ügyben.. lehet, hogy a téli "ubborka"szezonra hagyom...
Válasz szemjuel #4369. hozzászólásáraÜdv!!!
Csak azért mondtam nézz át mindent, mert nálam a hidba a fúrat volt kikopva! Ha a perselyt tudtad dörzsárazni az NAGYBAJ!!!!!!Így szerintem nem valami kemény lehet a perselyed! És ne tegyél zsírzó gombot.
Válasz Maszek Zs #4363. hozzászólására
Miután szétszedtem méricskéltem 1 kicsit.
A persely furata 40.1 és 40.2 , tojásra van kopva. A tengely átmérője 39.6 és 39.7. Csak a tengelyt visszarakva és kézzel mozgatva is lóg rendesen.
Zsolcán van királyvcsap lengőtengely néven.
Megpróbáltam a régit kiszedni, félóra kalapálás és egy kalapácsnyél törés után feladtam. Melegítéssel sem jön. Kb. 3mm-t mozdult.
Kértem állítható kézi dörzsárat amivel már az egyik oldalt feldörzsáraztam 40.3-ra. Majdnem mindenhol kihozta tisztára a persely furatát. Ma veszek anyagot és legyártatom plusszosra a tengelyt. Annyi újítással, hogy lesz benne zsírzófurat.
Azt még nem tudom mennyi hézagot hagyjak a tengely és a persely között.
Válasz bobi82 #4359. hozzászólásáraValóban a beöntőben kéne lennie szuszogónak, de ha habzik az olaj, akkor érdemes megnézni a szivattyú tengelyén a szimmeringeket, vagy pedig csak az olajszint alacsony, akkor is habozza ahogy belecsobog a szűrőből, mint mikor a kádba engedi az ember a vizet.
A szűrőt nézd meg, gyárilag mosható! 4 csavaros dekni, bele cső megy a vezértömbbtől, a kormány oszlop mellett van az ülés előtt.
Egyébként ha lenne valakinek gyári beöntőcsavar, vevő lennék rá! (én is, ha bobi82nek is kell)
Nekem egy szivattyúból származó műanyag zárókupak van a beöntő helyén, így vettük a trakit, de még azóta nem találtam ilyet.
Válasz homi #4358. hozzászólásáraAz újabb trakikon már nem 4 bordás. Nem tudom mennyi, talán 6, vagy 8, de úgy tudom két verzió van, van a 4es meg a több. Úgy jöttem rá, hogy egyszer szívózott az orbitos trakimon a szivattyú és gondoltam lekapom a régiről ami azóta markoló lett, le is vettem de nem volt jó..
Válasz bobi82 #4364. hozzászólásáraMost képet nem tudok de A BEÖNTÖN a négyszögnél 2 lyuk az alján pedig lemez látszik bepréselve mely alatt rugo és golyó van ,De csak a lemezkarikát látod!
Válasz homi #4360. hozzászólásáraAkkor itt lesz a hiba,mert a beöntőcsavaron 100 hogy nincs szuszogó lehet nem gyári esetleg vki képet tud felrakni róla milyen a gyári? köszi!
Válasz szemjuel #4349. hozzászólásáraMire jutottál a királycsappal??? Mi lötyög???? Mielött nekiálsz nézd meg rendessen. Nem biztos, hogy a persely rossz!!!!!
Válasz Magister #4356. hozzászólásáraÜdv!
Olyan verzió van, ha kell a gép használd. Mikor nem kell vedd le a motort. Kinyomó csapágy, villák és a tárcsa cserélye nélkül úgysem uszod meg.Vagy még valami szabályozás is elöfordulhat! De lehet, hogy csapágyas a nyelestengelyed. A motort meg egy sima rémfával is le tudod venni!!!!
Válasz bobi82 #4359. hozzászólásáraA hidralika visszafolyó ágában lévő szürőt is kitisztítottad?? Amugy a szuszogó a beöntő csavar ban van jól nézd meg.A kupos szelepen szemmel nem látható szennyeződés is lehet de sokszor elég a ki-be rakása mivel kivételkor a szennyeződés azonnal el megy a kup 2mm-es illeszkefő felületéről(elmossa az olaj)remélem tudtam segíteni Csá
Köszönöm a segítséget,a kúpos szelep volt a hibás,kivettem megtisztítottam,és beraktam szabad szemmel nem láttam szennyeződést,de jó lett,ezután lecseréltem benne az olajat leengedtem és arra lettem figyelmes hatalmas nyomás van a tartályba,mert a leeresztő csavart messze kilőtte,illetve kizúdúlt belőle az olaj,feltöltöttem új olajjal,és vagy 5-7 szer megmozgattam a platót fel-le,kíváncsiságból a beöntő kupakot meglazítottam és rendesen levegőt szívott be mikor meglazult,ez miért lehet?,van vhol szuszogó a tartályon csak el van tömődve?: mert én nem láttam sehol rajta, válaszokat előre is köszi!
Válasz bobi82 #4351. hozzászólásáraA legvégső a szivattyu csere ami NS-10 4bordás szivattyu nézd meg sorba a szivattyu nyomócsövét meglazítva nyomja-e az olajat ha nem akkor lehet szivatyuhajtás vagy szivattyu.lehet még a kupos szelep alá került valami kivéve megtisztitva rakd vissza helyére,nézd meg még a tolattyu amit mozgatsz kézzel nem-e törött el.
Válasz Magister #4356. hozzászólásáraA kiemelőkarokon állítsál- a kinyomócsapágyat alapra a rudazattal -villákat 1-3mm-re a kinyomócsapágytól.Nem emelhet ki még akkor is ha a 3villa nem egyforma távolságba van ,de én már csináltam a nyomólap eggyik füle letörött. A végső esetben a béka nem jó megoldás én mindig flasencug vagy zsiráf mivel a gumikon nem stabil és a két tárcsa miatt központosítoval is macerássabb visszarakni mi hajdanán kézzel vettük le de vissza meg se probáltuk nem a 300kilóval volt a baj hanem a visszajátszás nem két perc volt Vigyázz ha kiveszed akkor már több mindent is illik cserélni ami pénz és időigényes
Üdv Mindenkinek!
A problémám a következő, nem igen akar kiemelni a kuplungom, ha állítok rajta akkor meg kinyomáskor kattogó hangja van...jól gondolom, hogy kopott lehet a tárcsa...?
Illetve van-e tapasztalata valakinek arról hogy raklapemelőbékával lelehet-e venni a motort? Tennék alá gumikat és raklapokat..
Válasz bobi82 #4351. hozzászólásáraPróbáld gyorsan megmozgatni a kart ide oda. Nekem is szokott szarakodni,markoló is játszotta már pedig mindkét gépben tiszta minden és új olaj van nem fáradt. Ha nem akkor a szelep a veztömp kuplungpedál felöli oldalán,nekem a lemez már alapból fel van húzva, hogy a két csvaros kis deknit ki tudjam szerelni. Mikor a markolót megvettem a srác egyböl mondta, hogyha nem csinál semmit akkor itt a hiba és mutatott oda
T 16 om egyáltalán nem billent olajszint rendben,vezértőmb vagy szivattyú lehet a hiba,szinte egyik pillanatról a másikra,milyen mtzével egyezik meg a hidraulikaszivattyúja,úgy halottam az mtz 50 kormányszivattyúja jó ra válaszokat előre is köszui!
Válasz Gyoszor #4344. hozzászólásáraNem igen látszik rajta kopás,bár ez csak 1 kép. A mostanság vásárolttal lehet,hogy hama-hama újra ide jutsz. Nem lett volna elég csak a csészét ,és a gumikat cserélni? Az eredetinek nincs párja.
Ma kezembe maradt a nagygém hidraulika karja :)
Ígyaztán ismerekedtem kicsit a vezérlőtömbbel, nem túl behatóan csak ezt cseréltem ki, meg a műanyag csészéket, O gyűrűket, porvédő gumikat.
Válasz szemjuel #4338. hozzászólásáraennyit jelent a fékszalag, fület vissza hegesztetted a régi pozícióba, kar megfordítás is véleményem az hogy úgy jó ahogy gyárban rászerelték. ennyi szerelés után legalább álmodból felkeltve is tudod hogy kell megcsinálni
Válasz szemjuel #4338. hozzászólásárajaj hát mit akarsz olyan szalagfékkel ahol mint írtad valamekkora rés van? az ilyet meg se kellett volna venni nem hogy még beleépíteni
Válasz nikolauszpr #4334. hozzászólására
De olvass vissza pár oldalt, én is kértem róla képet, met az enyém valami gyengített utolsó kiadásos verzió, kicsit spóroltak az anyaggal, ahhoz képest amit egy kolléga feltöltött.
7189 hozzászólás
Válasz Gyoszor #4388. hozzászólásáraott a pont
Válasz Myrrdin #4386. hozzászólásáraNaaaa pont ezt akartam mondani, ma bontottunk, trakival hordtam a vályogot, minden tiszta por és kitűnt a porból a függőleges csapszeg a keréknél, hogy egyedül ott van zsír, és ott meg gyárilag van zsírzószem. Nincs is túl messze. Csak azt nem tudom, hogy ott milyen perselyek vannak.
Más. A markolómban a munkahengerek szemjeiben gyárilag műanyag perselyek vannak. Gondolom a csendesebb üzem végett, és tényleg csendes is, mert mindent kicseréltünk. Viszont szerintem ott legalább akkora erőket kell elviselnie, mint a traktor elejében, mert elég keskenyek a perselyek.
Húúúú, most beledobtam a kavicsot az álló vízbe..
De! Szerintem, ha a persely fémből van és a csapszeg is, akkor KENNI KELL!!!
Ennyi! Meg lehet oldani, az olajjal való kenést is.. nem nagy ügy.. csak más jellegű a megoldás, de nem kivitelezhetetlen!!!
Természetesen a zsír és olajkenés is --fogyó rendszerű!
Válasz Magister #4383. hozzászólásáraa zsír +por és amit dörzsölés igaz részben de a raktoron más helyen is találsz amit zsírozni kell akkor ott se kéne kenni mert be megy a por
Válasz Magister #4371. hozzászólásáraFrankón elgyikicseled a perselyt? Brutális vagy :) Vagy inkább türelmes..
Válasz Magister #4383. hozzászólásáraA zsírzáson én is gondolkoztam már, szerintem jó ötlet de én sík hülye vagyok a témához. Persze ha valamit megzsírozunk akkor az tényleg beszedi a port ezért utána sűrűn kell. De zsír van a boltban :) Szerintem ezerszer tartósabb lenne, nekem is fel kéne újítani, eléggé kotyog az egész eleje.
Bronz persely esetleg? A markolómban mindenhol acél persely volt, én is lépcsős túlméretes csapokat esztergáltattam bele mert a két oldala nem volt egyformán kopva, a bronzba meg tekertünk egy nagy emelkedésű menetet.
Majd kiderül milyen lesz, lényegében minden komolyabb meló után lezsírozom. Ma pld vályog épületet bontottam, nagy buli volt a padlás beverés :) Nem mertünk rámenni mert szakadozott, így viszont fel is aprítottam a tüzrevalót benne, csak ki kell bogarászni, na meg a szeget :)
De a markoló acél perselyes ÉS zsírzógombos volt mindenhol!
4 ből 2 perselyt nem tudtuk kikalapálni, az fúróval jött, szerencsére könnyű a kisgém.
A fűrészlap beszokott jönni...persze, nem egypálcás magyar szar...vegyél bi-metál lapot és vinni fogja...
A csapszeget, meg kerámia lapkával szerintem simán tuni kéne esztergálni...ha nyekereg az nem baj..van hűtőfolyadék..és ennyi, nekünk még nem volt olyan anyag amit nem tudtunk megfaragni...szerszám kérdése az egész..
A 42CRMo4 jó ötlet.. lehet edzeni, meg nemesíteni is..de van annál jobb is..
A zsírzáson én is gondolkodtam..JÓ ÖTLET..az, hogy a ruszki nem tettbele az nem azt jelenti hogy jó úgy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fúrj bele a legkisebb zsírzógombnak menetet, de a zsírfurat, csak 3-as legyen..A perselyekbe, meg furatkést szoktunk átalakítani és nagy emelkedésű holkert szoktunk bele esztergálni, kicsit úgy néz ki, mint egy zsinórmenet anyája...
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsokat és a segítő hozzászólásokat.
A hídban elég kopott volt a furat, így ahhoz mentem méretileg. 40.3-ra szabályoztam fel. A perselyeket igen nehezen tudtam dörzsárazni egy fél doboz Windola ráment és így is nyögött az Osztrana dörzsár meg én is. Pár századonként haladtam fölfelé. Első persely volt rosszabb állapotban a hátsót csak 40.15.re szabályoztam ezért Lépcsős lesz az új tengely.
A vasfűrészlapot próbáltam, de csak csúszkált rajta, mint megoldás nem rossz, ha így nem lesz jó akkor kifogom próbálni.
Jó a felvetés ami a zsírzás ellen szól, mert pl. a laprúgó kötegeket sem ildomos. Gyakran fogom zsírozni és remélhetőleg az új kitolja a régit amibe beletapadt a por.
A persely és a tengely is cementált acél gyárilag, felülete kemény, kopásálló. A cementált réteg 0,5 - 0,8 mm lehet. Ennyit nem dörzsöltem ki a perselyből. A tengely anyagának 42crmo4+qt acélt választottam ami egy jó minőségű, nagy szívósságú anyag előnemesítve. Bízom benne jó lesz.
Nem akartam kínlódni a dörzsárazással és esztergáltatással azonban a kereskedelemben kapható alkatrészek minőségéről sem mondhatok sok jót. Eddig amit rendeltem az mind kritikán aluli volt. Ahogy olvasgattam a fórumot sokan panaszkodtak már a minőségre. Leginkább emiatt maradtam a "B" tervnél.
Válasz stefi69 #4380. hozzászólásáraÉn ki ütöttem és esztergával szedtem ki az is vinnyogot szikrázott pedig élesvolt!!!!!!!
Válasz Maszek Zs #4379. hozzászólásáraDőrzsár csere ,ill élezése!"profi munka"
Válasz stefi69 #4375. hozzászólásáraAz igaz néhol jó a müanyag, de én is próbáltam dörzsárazni csak vinnyogott, és nem vitt semmit!!
Válasz Myrrdin #4376. hozzászólásáraMtz csapszegéböl lett esztergálva kiütő nagyobb kalapács, bumm, de csak fürészelgessétek(fürészlappal)
Válasz stefi69 #4375. hozzászólásáraBocsi írtam hogy nem vitatkozok senkivel ezek szerint a régi tanulmányok és a gyár által kifejlesztett dolgok nem jók. mindenki azt csinál amit akar és tud. írjál traktormárkát melynél a királycsapszeg müanyag és a megfelelő beütövel beütött persely zsugorodik.Bocs de én szerelő vagyok láttam már dolgokat az esztergályos pedig vagy tud esztergálni vagy nem tud mérni,kérdezz szakembert
Válasz homi #4374. hozzászólásáranálam se zsírzós és nem is forog el a hídba.csak felmerült egy beszélgetésnél, de te fúróval szedted ki a perselyt vagy próbáltad?? most nem emlékszem de kb 45-s tengely milyen géppel akartad ? enerpaccal egyszerűbb lett volna
Azért dörzsárazza,hogy arra a méretre esztergáltatja a királytengelyt. Miért lenne rossz anyagból a persely ,ha lehet dörzsárazni? Az ilyen helyeken lévő illesztéseknél mindig illene összedörzsárazni . Az eztergályos által készített méret az vagy éppen sikerült vagy nem! Mert beütés után változik a méret. Nagyon sok hasonló helyen műanyag,, perselyek vannak GYÁRILAG.Pedig azok sem a keménységükröl híresek.
Válasz Myrrdin #4372. hozzászólásáraEzekkel a megoldássokkal lehet hogy jó lesz de csak tűzoltás és felesleges munka és pénz kidobás.Például A királycsapszeg és a persely felületkezelt kopásálló anyag akármilyen anyagból esztergáltatsz az sose lesz kopásálló, a zsirzás sehol se jött be ezért nincs gyárilag sem (mtz vagy bármilyen)Nem kell elfogadni tanácsomat 10 évvel ezelött én is felültem másra igaz több furóval se tudtam kifurni a perselyt az öntvényházba ment mind a ZSÍRBA de a persely kérte az erőt. Amugy ötévente müszakira foglalkozok csak ilyennekkel.
Válasz Myrrdin #4372. hozzászólásáraMert minden zsirzás után kikenödik a zsír. És amikor mozogni fog a híd, és rászál azsírra a por. És onnan csiszoló papirként dolgozik! Amúgy, ha kéne rá gyárilag is tettek volna!!!!
Válasz Maszek Zs #4370. hozzászólására
jól van! miért ne tegyen zsírzó gombot. amúgy a régi perselyt kidobni nem dörzsárazni
régi életkép:
Ha, a perselyt akarod kiszedni, akkor lehet hogy egy vasfűrész lappal többre mész.. én szoktam úgy kivenni, hogy hosszában elvágom..
Köszönöm a tanácsokat kuplung ügyben.. lehet, hogy a téli "ubborka"szezonra hagyom...
Válasz szemjuel #4369. hozzászólásáraÜdv!!!
Csak azért mondtam nézz át mindent, mert nálam a hidba a fúrat volt kikopva! Ha a perselyt tudtad dörzsárazni az NAGYBAJ!!!!!!Így szerintem nem valami kemény lehet a perselyed! És ne tegyél zsírzó gombot.
Válasz Maszek Zs #4363. hozzászólására
Miután szétszedtem méricskéltem 1 kicsit.
A persely furata 40.1 és 40.2 , tojásra van kopva. A tengely átmérője 39.6 és 39.7. Csak a tengelyt visszarakva és kézzel mozgatva is lóg rendesen.
Zsolcán van királyvcsap lengőtengely néven.
Megpróbáltam a régit kiszedni, félóra kalapálás és egy kalapácsnyél törés után feladtam. Melegítéssel sem jön. Kb. 3mm-t mozdult.
Kértem állítható kézi dörzsárat amivel már az egyik oldalt feldörzsáraztam 40.3-ra. Majdnem mindenhol kihozta tisztára a persely furatát. Ma veszek anyagot és legyártatom plusszosra a tengelyt. Annyi újítással, hogy lesz benne zsírzófurat.
Azt még nem tudom mennyi hézagot hagyjak a tengely és a persely között.
Válasz bobi82 #4359. hozzászólásáraValóban a beöntőben kéne lennie szuszogónak, de ha habzik az olaj, akkor érdemes megnézni a szivattyú tengelyén a szimmeringeket, vagy pedig csak az olajszint alacsony, akkor is habozza ahogy belecsobog a szűrőből, mint mikor a kádba engedi az ember a vizet.
A szűrőt nézd meg, gyárilag mosható! 4 csavaros dekni, bele cső megy a vezértömbbtől, a kormány oszlop mellett van az ülés előtt.
Egyébként ha lenne valakinek gyári beöntőcsavar, vevő lennék rá! (én is, ha bobi82nek is kell)
Nekem egy szivattyúból származó műanyag zárókupak van a beöntő helyén, így vettük a trakit, de még azóta nem találtam ilyet.
Válasz homi #4358. hozzászólásáraAz újabb trakikon már nem 4 bordás. Nem tudom mennyi, talán 6, vagy 8, de úgy tudom két verzió van, van a 4es meg a több. Úgy jöttem rá, hogy egyszer szívózott az orbitos trakimon a szivattyú és gondoltam lekapom a régiről ami azóta markoló lett, le is vettem de nem volt jó..
Válasz Magister #4356. hozzászólásárapersze ki lehet vele venni de vissza szerelni a motort már nem (vagy nehezen)
Válasz bobi82 #4364. hozzászólásáraMost képet nem tudok de A BEÖNTÖN a négyszögnél 2 lyuk az alján pedig lemez látszik bepréselve mely alatt rugo és golyó van ,De csak a lemezkarikát látod!
Válasz homi #4360. hozzászólásáraAkkor itt lesz a hiba,mert a beöntőcsavaron 100 hogy nincs szuszogó lehet nem gyári esetleg vki képet tud felrakni róla milyen a gyári? köszi!
Válasz szemjuel #4349. hozzászólásáraMire jutottál a királycsappal??? Mi lötyög???? Mielött nekiálsz nézd meg rendessen. Nem biztos, hogy a persely rossz!!!!!
Válasz Magister #4356. hozzászólásáraÜdv!
Olyan verzió van, ha kell a gép használd. Mikor nem kell vedd le a motort. Kinyomó csapágy, villák és a tárcsa cserélye nélkül úgysem uszod meg.Vagy még valami szabályozás is elöfordulhat! De lehet, hogy csapágyas a nyelestengelyed. A motort meg egy sima rémfával is le tudod venni!!!!
Válasz bobi82 #4359. hozzászólásáraMondam!!
Válasz bobi82 #4359. hozzászólásáraA hidralika visszafolyó ágában lévő szürőt is kitisztítottad?? Amugy a szuszogó a beöntő csavar ban van jól nézd meg.A kupos szelepen szemmel nem látható szennyeződés is lehet de sokszor elég a ki-be rakása mivel kivételkor a szennyeződés azonnal el megy a kup 2mm-es illeszkefő felületéről(elmossa az olaj)remélem tudtam segíteni Csá
Köszönöm a segítséget,a kúpos szelep volt a hibás,kivettem megtisztítottam,és beraktam szabad szemmel nem láttam szennyeződést,de jó lett,ezután lecseréltem benne az olajat leengedtem és arra lettem figyelmes hatalmas nyomás van a tartályba,mert a leeresztő csavart messze kilőtte,illetve kizúdúlt belőle az olaj,feltöltöttem új olajjal,és vagy 5-7 szer megmozgattam a platót fel-le,kíváncsiságból a beöntő kupakot meglazítottam és rendesen levegőt szívott be mikor meglazult,ez miért lehet?,van vhol szuszogó a tartályon csak el van tömődve?: mert én nem láttam sehol rajta, válaszokat előre is köszi!
Válasz bobi82 #4351. hozzászólásáraA legvégső a szivattyu csere ami NS-10 4bordás szivattyu nézd meg sorba a szivattyu nyomócsövét meglazítva nyomja-e az olajat ha nem akkor lehet szivatyuhajtás vagy szivattyu.lehet még a kupos szelep alá került valami kivéve megtisztitva rakd vissza helyére,nézd meg még a tolattyu amit mozgatsz kézzel nem-e törött el.
Válasz Magister #4356. hozzászólásáraA kiemelőkarokon állítsál- a kinyomócsapágyat alapra a rudazattal -villákat 1-3mm-re a kinyomócsapágytól.Nem emelhet ki még akkor is ha a 3villa nem egyforma távolságba van ,de én már csináltam a nyomólap eggyik füle letörött. A végső esetben a béka nem jó megoldás én mindig flasencug vagy zsiráf mivel a gumikon nem stabil és a két tárcsa miatt központosítoval is macerássabb visszarakni mi hajdanán kézzel vettük le de vissza meg se probáltuk nem a 300kilóval volt a baj hanem a visszajátszás nem két perc volt Vigyázz ha kiveszed akkor már több mindent is illik cserélni ami pénz és időigényes
Üdv Mindenkinek!
A problémám a következő, nem igen akar kiemelni a kuplungom, ha állítok rajta akkor meg kinyomáskor kattogó hangja van...jól gondolom, hogy kopott lehet a tárcsa...?
Illetve van-e tapasztalata valakinek arról hogy raklapemelőbékával lelehet-e venni a motort? Tennék alá gumikat és raklapokat..
Éles kaszát mindenkinek....
Válasz bobi82 #4351. hozzászólásáraPróbáld gyorsan megmozgatni a kart ide oda. Nekem is szokott szarakodni,markoló is játszotta már pedig mindkét gépben tiszta minden és új olaj van nem fáradt. Ha nem akkor a szelep a veztömp kuplungpedál felöli oldalán,nekem a lemez már alapból fel van húzva, hogy a két csvaros kis deknit ki tudjam szerelni. Mikor a markolót megvettem a srác egyböl mondta, hogyha nem csinál semmit akkor itt a hiba és mutatott oda
Válasz bobi82 #4351. hozzászólásáraÜdv!!
Mielött bármit cserélsz, a kúpos szelepet nézd meg!!!!! 100%,hogy ott a baj!!
Válasz bobi82 #4351. hozzászólásáraJól tudod az 50-es szivatyúja jó rá.Nézd meg a szüröt is.Tágicsd meg a szívatyú nyomo csövét,nyom e olajat.
Válasz bobi82 #4351. hozzászólásáraJól tudod az 50-es szivatyúja jó rá.Nézd meg a szüröt is.Tágicsd meg a szívatyú nyomo csövét,nyom e olajat.
Sziasztok!
T 16 om egyáltalán nem billent olajszint rendben,vezértőmb vagy szivattyú lehet a hiba,szinte egyik pillanatról a másikra,milyen mtzével egyezik meg a hidraulikaszivattyúja,úgy halottam az mtz 50 kormányszivattyúja jó ra válaszokat előre is köszui!
Válasz szemjuel #4349. hozzászólásárainkább esztergályossal
Sziasztok!
Szeretném a királycsapot és a peselyét kicserélni, de sehol sem találok alkatrészt.
Lehet valahol kapni, vagy le kell esztergáltatni?
Válasz stefi69 #4347. hozzászólásáraKatasztrofálisak az új alkatrész minőségek !
Válasz stefi69 #4346. hozzászólásáraCsak VICCCCCCCC
Válasz Gyoszor #4344. hozzászólásáraNem igen látszik rajta kopás,bár ez csak 1 kép. A mostanság vásárolttal lehet,hogy hama-hama újra ide jutsz. Nem lett volna elég csak a csészét ,és a gumikat cserélni? Az eredetinek nincs párja.
Válasz Gyoszor #4344. hozzászólásáraTúlerő miatt alkalmatlan!!!!
Ma kezembe maradt a nagygém hidraulika karja :)
Ígyaztán ismerekedtem kicsit a vezérlőtömbbel, nem túl behatóan csak ezt cseréltem ki, meg a műanyag csészéket, O gyűrűket, porvédő gumikat.
Válasz szemjuel #4338. hozzászólására
Válasz szemjuel #4338. hozzászólásáraennyit jelent a fékszalag, fület vissza hegesztetted a régi pozícióba, kar megfordítás is véleményem az hogy úgy jó ahogy gyárban rászerelték. ennyi szerelés után legalább álmodból felkeltve is tudod hogy kell megcsinálni
Válasz szemjuel #4338. hozzászólásárajaj hát mit akarsz olyan szalagfékkel ahol mint írtad valamekkora rés van? az ilyet meg se kellett volna venni nem hogy még beleépíteni
Válasz nikolauszpr #4334. hozzászólására
De olvass vissza pár oldalt, én is kértem róla képet, met az enyém valami gyengített utolsó kiadásos verzió, kicsit spóroltak az anyaggal, ahhoz képest amit egy kolléga feltöltött.