Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.05 FtUSD403.06 FtCHF439.56 FtGBP492.13 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Pont ugyan ilyen az enyém is de az MDC 50 motorolaj nagyon jó, de CSAK NYÁRON!! És inkább erősen hosszan tartó munkára igénybevett gépbe. Én az enyémbe gondolokozok 10W40 vagy esetleg 10W30as olajban, mert beindítom elmegyek vele 500 métert és leállítom. Télen azzal az MDC50el inkább be se indítsd. 15w40 az tökéletes lenne bele. Mióta ez van a enyémben télen úgy indulunk, hogy dekompresszor, majd addig forgatom vele amíg meg nem mozdul az olajnyomás mutató, akkor megkönnyül az önindító elkezd gyorsabban forgatni és már indul is. Próbáld ki. Nekem kb 10-30 másodpercig kell forgatni most, hogy felvegye az olajat a szivattyú. De az MDC 50 mostani sűrűsége kb 250cSt. míg a 15W40és 120 cSt. Ideálist az 10 körül lenne, az MDC50 úgysem melegszik be annyira, hogy ilyen híg legyen. Még nyáron se. Öreg dömperes hazahozott vele 8 tonna fát akkor volt 70 fok az olaj. 100 foknak kéne lennie.
Az MDC egyfokozatú motorolaj télen nem szabadna használni, azt csak akkor lenne szabad beönteni, ha télen tennél bele valami 10W vagy 20W egyfokozatút. Nem nagy különbség van árban a kétfokozatú között és szerintem megtérül annyit úgysem használod, hogy leteljen az olajcsere periódus nyári időszakban. Asszem valami 480 üzemóra, könyv szerint, szerintem az irreálisan sok. Én évente lecserélem ha sokat megy, ha keveset, akkor megkockáztatom a két évet. Egyébként alapszabály mindenben az évenkénti olajcsere. Na a váltóban ezt nem tartom be de a motorokban igen.
Azért sokat fog rajta a hideg olaj is és ez miatt megnő az áramfelvétel, a kontakt hibánál pedig fokozódik az erő vesztés. Meg azért ha ment egy párpercet akkor aku frissen van töltve és magasabb a feszültség szint az is könnyebben teker még az ujj aksi is.
tuti vmi elektromos hibád van.
Egyszer Jártam csak úgy hogy az MTZ henger fej tömítésén befelé szivárgott a víz és nem akart indulni. kb 2-3 napig reggelente mert 3-4 dik napra már kifelé is szivárgott a víz kicseréltem a hengerfej tömítést és a hiba megoldódott.
de ilyen A T-16-oson nem lehet. a Hengerbe nem tud beszivárogni a víz.
A levegő meg összenyomható.
Az olaj szint meg gondolom megfelelő benne.
de azért még az önindító is lehet rossz bár arra kicsi az esély.
inkább érintkezési hiba lehet.
Iktasd ki az áramtalanítót és jól csiszold meg a kábel sarukat és a csavarokat meg a test érintkező pontjait. Én is már jártam így és utána indult tökéletesen fontos még hogy a saruk is jól legyenek rápréselve a vezetékre.
Ha van nagy teljesítményű forrasztó pákád akkor bizonytalan kötés esetén érdemes a sarukat ráforrasztani a kábelre.
Fontos, hogy a műszer sarkait az akku két ólom pontjára tegyed, a másik mérésnél pedig az ön indítóra egyik esetbe se a sarun mérjél. célszerű megmérni a feszültséget az önindítón a behúzó tekercs előtt és után is.
egyébként ha van valahol a rendszernek gyenge pontja akkor egy két hoszabb indítózás után lehet érezni a melegedést a kötéspontokon is
közre játszik az olaj is mert hidegen sokkal nehezebb meg tekerni, de viszont gondolj bele hogy egy MTZ önindító van rajta, aminek kétszer akkora motort is vígan kellene tekernie. Biztos, hogy van vmi elektromos gond is.
már kétszer behuztuk a traktor mikor egy kicsit megtöri az olajat meg megy egy párpercet utána ugytekerei mint a rosebb akkor ez biztos hogy nem az olaj?
Ha ujj az akksi és rendesen fel van töltve a nagy önindítónak is nagyon gyorsan kellene tekernie az olajtól függetlenül.
Valószínű valamelyik főáramköri kötésed el van oxidálódva.
Bár én a múltkor az MTZ-én meg csináltam az össze kötést és egy hétig jo volt majd a legváratlanabb helyzetben adta meg magát az önindítóm. Sajnos csere lett a vége. de első körben fontos lenne megmérni, hogy az akkumlátor kapcsain és az ön indító kapcsain is ugyan annyi-e a feszültség.
meg mégegy kérdésem lenne hozátok most vettem új 155A órás akumlátort a traktorba de ilyen időben mikor ki húzom a dekompreszort akkor lasan tekeri a motrot mikor meg vissza vágom neki a dekompreszort akkor meg fogja amotrot lehet attol hogy sűrű olajat tettem bele mdc 50 es olajat tettem bele amit ir a könyv egy átétes öninditó jobb lenne ,?
levetem a nyomocsovet rátettem hejete a kapiláris csövet megtekertem párszor kézel hogy megjelenyen a csöbe a gázolajmajd utána levetem az olaj beöntöt majd letekertem a csavarokat és oda állitottam be mig ott a lenél megmozdult a csöbe a gázolaj
egy kérdés em lenne az elötöltés beállitásról. csináltunk egy kapilláris csövet ahogy irtátok oda tekertük gyári jelhez elis indult de nagyon kopog meg gyenge oda állitottam pedig a lenkereket ahol belevan karistova egy t1.,t2 jel várom a válaszokat előre is kösz
Egy ilyen huzigálásban bármikor benne vagyok :D Szerintem ha egy tuskót kell kihúzni, vagy ha az IH 720-as ekefejjel állok neki szántani az jobban megviseli a lehajtásokat... Egyesben a Vlagyi 1300-1400-as fordulaton komolyabb erőlködés nélkül elássa magát ha nem tud elmozdulni.
Jelentem a traki egy fuvarban haza hozott 8.erdei köbméter fát.
A gép birta de a pótkocsi nem.bal hátsó kerék durrant szét.
Lesznek képek is,ha a fiam itthon lesz.Egy szakaszon másodikban birta csak.emelkedö,kanyar és vizes homokban.a többi helyen 4dik és 5.ikbe ballagott.Az olaj 70.fokos volt.
Sok minden körülménytöl függ megprobálni lehet ,a vtz mel én is csináltam egy két trükös dolgot néha rajtam röhögtek az erdöben, montam menjenek ejöre én majd jövök utánnuk ,ök kinyomták a vágobol a sarat én meg mentem a kemény en utánnuk csak néztek a tükürben hogy állandoan ott vagyok mögöttük én meg mondtam nekik ha nem toltam volna őket akkor nem mentek volna ki a sárbol.
Van egy találós kérdésem hozzátok.
Mernétek e vállalni a t-16 tal,hogy egy 6.tonnás hosszú platós potkocsit ki húztok 17km re az erdöbe homokon,dimbes dombos helyre.Ott rá pakoltok 8.erdei köbméter fát,majd irány haza felé?
Én ezt tervezem.Nem csak tervezem meg is próbálom csinálni.
Én kivettem az órát,És magam mellé jobb oldalra tettem.egy lemezt hegesztettem két csavarral rögzitettem ls elég egy két méteres spirál.A régi helyét meg letakartam egy fehér lappal.
Válasz #2787. hozzászólásra
Be ütöd a netre,hogy bovden szerviz és amit a legközelebb találsz hozzátok azt fel keresed és el mondod mit akarsz és le gyártják!A Habi-nál nincs ilyen mert a T-16-ra ",5 méteres kell!
7189 hozzászólás
köszi a képeket öregdömperes nagyon jo
Válasz #2836. hozzászólásra
nagyon jó!
Válasz #2802. hozzászólásra
Nem is akár milyen darud van
Válasz #2814. hozzászólásra
A kért fotók.
Sziasztok!
T-25-ös traktorra szeretnék szervokormányt. Ha valaki tud segíteni, akkor írjon vagy hívjon (06703352854)
Köszi!
köszi a választ sokatsegitettél
köszi a választ sokatsegitettél
Válasz #2831. hozzászólásra
Pont ugyan ilyen az enyém is de az MDC 50 motorolaj nagyon jó, de CSAK NYÁRON!! És inkább erősen hosszan tartó munkára igénybevett gépbe. Én az enyémbe gondolokozok 10W40 vagy esetleg 10W30as olajban, mert beindítom elmegyek vele 500 métert és leállítom. Télen azzal az MDC50el inkább be se indítsd. 15w40 az tökéletes lenne bele. Mióta ez van a enyémben télen úgy indulunk, hogy dekompresszor, majd addig forgatom vele amíg meg nem mozdul az olajnyomás mutató, akkor megkönnyül az önindító elkezd gyorsabban forgatni és már indul is. Próbáld ki. Nekem kb 10-30 másodpercig kell forgatni most, hogy felvegye az olajat a szivattyú. De az MDC 50 mostani sűrűsége kb 250cSt. míg a 15W40és 120 cSt. Ideálist az 10 körül lenne, az MDC50 úgysem melegszik be annyira, hogy ilyen híg legyen. Még nyáron se. Öreg dömperes hazahozott vele 8 tonna fát akkor volt 70 fok az olaj. 100 foknak kéne lennie.
Az MDC egyfokozatú motorolaj télen nem szabadna használni, azt csak akkor lenne szabad beönteni, ha télen tennél bele valami 10W vagy 20W egyfokozatút. Nem nagy különbség van árban a kétfokozatú között és szerintem megtérül annyit úgysem használod, hogy leteljen az olajcsere periódus nyári időszakban. Asszem valami 480 üzemóra, könyv szerint, szerintem az irreálisan sok. Én évente lecserélem ha sokat megy, ha keveset, akkor megkockáztatom a két évet. Egyébként alapszabály mindenben az évenkénti olajcsere. Na a váltóban ezt nem tartom be de a motorokban igen.
köszi segitséget
Azért sokat fog rajta a hideg olaj is és ez miatt megnő az áramfelvétel, a kontakt hibánál pedig fokozódik az erő vesztés. Meg azért ha ment egy párpercet akkor aku frissen van töltve és magasabb a feszültség szint az is könnyebben teker még az ujj aksi is.
tuti vmi elektromos hibád van.
Egyszer Jártam csak úgy hogy az MTZ henger fej tömítésén befelé szivárgott a víz és nem akart indulni. kb 2-3 napig reggelente mert 3-4 dik napra már kifelé is szivárgott a víz kicseréltem a hengerfej tömítést és a hiba megoldódott.
de ilyen A T-16-oson nem lehet. a Hengerbe nem tud beszivárogni a víz.
A levegő meg összenyomható.
Az olaj szint meg gondolom megfelelő benne.
de azért még az önindító is lehet rossz bár arra kicsi az esély.
inkább érintkezési hiba lehet.
de érdekes hidegen lasan tekeri meg megis fogja a motort miután bevan huzva ketyegegy kicsit utána ugytekeri mint a rosebb
Az erös fel fórrósodás kontakt hibára utal,szüntesd meg s jólessz,kapcsolodva az elöttem szólóhoz..
Válasz #2814. hozzászólásra
Meglesz.
Iktasd ki az áramtalanítót és jól csiszold meg a kábel sarukat és a csavarokat meg a test érintkező pontjait. Én is már jártam így és utána indult tökéletesen fontos még hogy a saruk is jól legyenek rápréselve a vezetékre.
Ha van nagy teljesítményű forrasztó pákád akkor bizonytalan kötés esetén érdemes a sarukat ráforrasztani a kábelre.
egy párpercig tekertettem akkor az áramtalanitom forosodott fel meg a kábel ami ráment az áramtalanitora meg a minuszra
Válasz #2823. hozzászólásra
Fontos, hogy a műszer sarkait az akku két ólom pontjára tegyed, a másik mérésnél pedig az ön indítóra egyik esetbe se a sarun mérjél. célszerű megmérni a feszültséget az önindítón a behúzó tekercs előtt és után is.
egyébként ha van valahol a rendszernek gyenge pontja akkor egy két hoszabb indítózás után lehet érezni a melegedést a kötéspontokon is
Válasz #2822. hozzászólásra
Az áram az még jó hogy ugyan annyi én feszültséget írtam.
Hány volt a feszültség?
az elöb néztem rámértem az öninditóhoz ott is meg vanaz áram pont annyit mtat mint az akumlátorban mért áram
Az áttétes annyiból jobb, hogy kisebb az áram felvétele és kisebb aksi is elég hozzá.
átéts öninditó jobb lenne?
oké azért köszi
Válasz #2817. hozzászólásra
közre játszik az olaj is mert hidegen sokkal nehezebb meg tekerni, de viszont gondolj bele hogy egy MTZ önindító van rajta, aminek kétszer akkora motort is vígan kellene tekernie. Biztos, hogy van vmi elektromos gond is.
már kétszer behuztuk a traktor mikor egy kicsit megtöri az olajat meg megy egy párpercet utána ugytekerei mint a rosebb akkor ez biztos hogy nem az olaj?
Válasz #2815. hozzászólásra
Ha ujj az akksi és rendesen fel van töltve a nagy önindítónak is nagyon gyorsan kellene tekernie az olajtól függetlenül.
Valószínű valamelyik főáramköri kötésed el van oxidálódva.
Bár én a múltkor az MTZ-én meg csináltam az össze kötést és egy hétig jo volt majd a legváratlanabb helyzetben adta meg magát az önindítóm. Sajnos csere lett a vége. de első körben fontos lenne megmérni, hogy az akkumlátor kapcsain és az ön indító kapcsain is ugyan annyi-e a feszültség.
meg mégegy kérdésem lenne hozátok most vettem új 155A órás akumlátort a traktorba de ilyen időben mikor ki húzom a dekompreszort akkor lasan tekeri a motrot mikor meg vissza vágom neki a dekompreszort akkor meg fogja amotrot lehet attol hogy sűrű olajat tettem bele mdc 50 es olajat tettem bele amit ir a könyv egy átétes öninditó jobb lenne ,?
öregdömeres tennél nekem felképet az üzem óra számlálódat hogyan raktad fel oda magad mellé meg a spirált hogyan vezeted el köszönöm
köszönöm a válaszotokat
Válasz #2810. hozzászólásra
Válasz #2810. hozzászólásra
Válasz #2808. hozzászólásra
Biztos legyél benne hogy az első henger legyen a sűrítési holtpont előtt,mert a beállitott jel az ékszíjtárcsán lehet máskor is !!!!!!
Válasz #2808. hozzászólásra
Senki nem tud semmit?
levetem a nyomocsovet rátettem hejete a kapiláris csövet megtekertem párszor kézel hogy megjelenyen a csöbe a gázolajmajd utána levetem az olaj beöntöt majd letekertem a csavarokat és oda állitottam be mig ott a lenél megmozdult a csöbe a gázolaj
Válasz #2806. hozzászólásra
A jellel együtt nézd meg hogy az első henger sűrítési üteme előtt legyen,ha ott van és a befecskendezés akkor kezdődik akkor jónak kell lenni.!!!!
egy kérdés em lenne az elötöltés beállitásról. csináltunk egy kapilláris csövet ahogy irtátok oda tekertük gyári jelhez elis indult de nagyon kopog meg gyenge oda állitottam pedig a lenkereket ahol belevan karistova egy t1.,t2 jel várom a válaszokat előre is kösz
ez mind hasznos kis szerkezek igazán ember kimélö..
Válasz #2773. hozzászólásra
Egy ilyen huzigálásban bármikor benne vagyok :D Szerintem ha egy tuskót kell kihúzni, vagy ha az IH 720-as ekefejjel állok neki szántani az jobban megviseli a lehajtásokat... Egyesben a Vlagyi 1300-1400-as fordulaton komolyabb erőlködés nélkül elássa magát ha nem tud elmozdulni.
Válasz #2802. hozzászólásra
Ez nagyon jó.
Kép lemaradt.
Egy időben én is gondolkodtam, hogy eladom, de valószínű örökös kenyere lesz nálam.
nagyo jó kis gépek ezek.
Jelentem a traki egy fuvarban haza hozott 8.erdei köbméter fát.
A gép birta de a pótkocsi nem.bal hátsó kerék durrant szét.
Lesznek képek is,ha a fiam itthon lesz.Egy szakaszon másodikban birta csak.emelkedö,kanyar és vizes homokban.a többi helyen 4dik és 5.ikbe ballagott.Az olaj 70.fokos volt.
Sok minden körülménytöl függ megprobálni lehet ,a vtz mel én is csináltam egy két trükös dolgot néha rajtam röhögtek az erdöben, montam menjenek ejöre én majd jövök utánnuk ,ök kinyomták a vágobol a sarat én meg mentem a kemény en utánnuk csak néztek a tükürben hogy állandoan ott vagyok mögöttük én meg mondtam nekik ha nem toltam volna őket akkor nem mentek volna ki a sárbol.
Válasz #2793. hozzászólásra
Bocs nem jól írtam 2,5méter.Én most csináltattam és az volt 2500ft!!!!!
Van egy találós kérdésem hozzátok.
Mernétek e vállalni a t-16 tal,hogy egy 6.tonnás hosszú platós potkocsit ki húztok 17km re az erdöbe homokon,dimbes dombos helyre.Ott rá pakoltok 8.erdei köbméter fát,majd irány haza felé?
Én ezt tervezem.Nem csak tervezem meg is próbálom csinálni.
Nagyon jó megoldás mert az után gyártott hosszú az 7000 ért tudtam beszerezni a t25 ös é meg 2500 ft ..
Válasz #2791. hozzászólásra
Hogyan lenne 5 méter az mtz-é sem rövidebb a menetek pedig egyformák,de ha tévedek bocsi!!!
Válasz #2790. hozzászólásra
Én kivettem az órát,És magam mellé jobb oldalra tettem.egy lemezt hegesztettem két csavarral rögzitettem ls elég egy két méteres spirál.A régi helyét meg letakartam egy fehér lappal.
Válasz #2790. hozzászólásra
Nekem a motoron van a számlálló csak az olajcseréhez kell nekem!!
Válasz #2787. hozzászólásra
Be ütöd a netre,hogy bovden szerviz és amit a legközelebb találsz hozzátok azt fel keresed és el mondod mit akarsz és le gyártják!A Habi-nál nincs ilyen mert a T-16-ra ",5 méteres kell!