Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR410.85 FtUSD392.16 FtCHF442.09 FtGBP491.88 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gerimur #19775. hozzászólásáraHa 500-as kerekek vannak rajta. Akkor szépen megkérlek mérdmeg itt ott a fontos részeket. Meg az állítóról jó lenne egy kép aminek örülnék,ha mondjuk nagyobb kerekü. A súlya simán jó!
Válasz Maszek Zs #19773. hozzászólására Rajzom nincs róla,de akinek odaadtam annál letudom venni a méreteket,ha érdekel.Ezt már több mint két éve csináltam.Fejbő 1-2dologra emlékszem halványan.A súlya 160kg lehet sacc/kb.
Egy régebbi fotó amivel most szenvedek:
Egy újabb:
Válasz stefi69 #19771. hozzászólására Ez a fűrész annyit ment,amig ledomborítottam és összehangoltam a két kereket,hogy a fűrészlap egyformán menjen.Talán 3db 20cm átmérőjü méteres fa lett vele elvágva próba képpen.Csak le van drótkorongozva.Segítség fejében odaadtam az egyik havernak motor nélkül.
Hasítóm is van 90-es cserélhető hegyű kuppal,Tlt csonkkal.
Itt rendeltem a neten kb:1éve 45rugóért.
Lehet most az jön majd sorra de,azt hiszem mostanában nem lesz olyan faszedési lehetőség,hogy használni keljen
Válasz Gerimur #19769. hozzászólásáranekem olyan gondom szokott lenni mondjuk hogy kiég az autón egy index izzó, akkor ugye kicserélem. DE ha már ott vagyok akkor a többit is. aztán észreveszem hogy már erodált, korrodált az érintkező, akkor már azt is. a vezeték is merev, egye fene akkor húzunk be újat. meg megnézzük a relét is hogy milyen. aztán egyik dolog követi a másikat és mire észreveszem megint nem maradt egy vasam sem mert mindent elköltöttem, pedig filléres dolognak indult.
sajnos nem mondhatom el hogy mindent ennyire rendbe raktam, anyagi korlátai vannak sajnos :D
hát aztán ez egy ilyen dolog .
kicsit ellentmondásos de esztétikára viszont nem szoktam adni. legutolsó sorban van. sajnos csak álom hogy minden masinán végigmegyek szépen. a világon annyi pénz nincs.de legalább tudom hogy amit volt időm és forrásom megcsinálni az tartós.
Válasz a2457 #19767. hozzászólására Néha én is így vagyok ezzel.Álmatlan óráimban eszembe jut valami, akkor azt előbb-utóbb megvalósítom.Így voltam a hóhúzóval is.Egyik pillanatról a másikra jött az ötlet jó, ha van elgondolásból.Addig nincs semmi gond,amíg az ember örömét leli benne és hobbiként,kikapcsolódásként fogja fel.A második szalagfűrészt is ráérő időmbe csináltam,igaz fél évig,de mindig ekecseltem rajta valamit.Úgy vagyok vele,ha "időm van,tejem van,szopt@tni tudok",miért ne csináljam?Ilyenkor a pénz és idő nem számít.Persze a pénz azért nem annyira mellékes.
Ilyen lett:
Válasz papp.janos #19764. hozzászólásáraÚgy látom a szép szavakkal ugyan úgy dobálódzol mint a negatív szmajlikal.
Büszke lehetsz magadra! Én szeretek is tanulni másoktól,mert a jó pap is holtig tanul mégis bután hal meg. De tőled nem szeretnék,és lehet nem sok jót tudnék tanulni ,MAX A TRÁGÁRSÁGOT. Én itt befejezem a veled való eszmecserét,mert van 1 IGAZ mondás .Okos enged Szamár szenved.
Nem akartalak az állatnévvel minősíteni ,de először te használtad rám.
Válasz papp.janos #19766. hozzászólásárapersze, a nem anyagi részét megértem, van olyan gépem amit poénból újjítgatok, alkalmi vétel volt egy melóra, hibásan vettem vasárban de még annyit nagynehezen kibírt hogy a melót megcsináljam vele (megfagyott motor, ömlött a víz belőle, kapot kis szilót meg töltögettük vízzel. nem szép, de mindegy)
a helyzet az hogy járt hozzá egy talajmaró, épp többet ért mint az egész egyben.
a melón pofátlanul jól kerestem.
aztán le lett téve a gép hogy eladom, aztán jött rá jelentkező, egyikkel nem tudtunk megállapodni, a kövi mire jött meg már úgy voltam vele hogy cukor kis masina megmarad.
na aztán már egy éve épp olyan kedvem van bontogatom, javítgatom.
újkorában sem ért annyit mint az órabérem , ahány órát szarakodtam vele.
aztán talán idén készre megcsinálom és meghírdetem újra. vagy nem.
a jól fizető munkával 3 nap alatt a saját ára többszörösét hozta, a munka minősége meg hozott egy raklap másik melót. összesítettben megéri még felújítanom is.
de legjobban akkor jártam volna a munka után leadom vasnak.
(Tl-45 bolgar lánctalpas)
igazából motorját kéne még helyretenni, hüvely+dugó+csapszeg+nyugvók/csapágyak+szimmeringek, meg fékek és villamosság és festés.
csak aztán sose találok rá affinitást hogy kikapjam a motort mert nincsen zsiráfom és műhelyben lett megbontva, nemtudok odabennt daruzni sem :D
Válasz a2457 #19765. hozzászólásáraÉrtem, semmi gond. Az üzelt mi volt benne, szerintem magam sem tudom. Amikor nézegettem őket vásárlás előtt, akkor 500-600 körül ritka volt hogy lehet kapni, ha volt is, akkor ramaty állapotban volt. Így rástartoltam mikor ezt megtaláltam. Azt akartam hogy nézzen ki valahogy és az olcsó alkatrészek, a sok kicsit sokra megy alapon ezt is meg azt is megvettem ha csak annyi volt az ára. És a végén megvolt az ára. Az üzlet: az ahogy most kinéz, ismerem minden porcikáját, és talán így megdupláztam az árát ha eladnám, de ez megmarad. Esténként csináltam és hétvégén csináltam ha volt rá időm. Ha tényleges munkát néznénk egyfolytában, akkor kb 2-2,5 hét volt. ezt ugy értve, hogy laza időben, nappal csináltam volna mint munkaidő. De erre a kérdésedre érdemben nem tudok pontos választ adni.
Válasz papp.janos #19761. hozzászólásáramegvetted 380 ért, és ráköltöttél 320 at (kerekítve) , benne van 700 ban, meg az időd.
1 gureszért meg kapsz ekével jó állapotú t-25 öst.
ráfogjuk hogy az eke ér mondjuk 50 ezret és nem foglalkozunk vele.
300 ezer forintért mennyit dolgoztál, hány órát? utánnajárás, alkatrészért menni, vizsgára vinni, stb...
nem kötözködök, csak próbálom megérteni mi volt benne az "üzlet".
Válasz stefi69 #19755. hozzászólásáraTisztázzuk, én senkit mint ember nem szóltam le! De ha már ilyen veréb vagy, akkor játszuk így! Ha majd megtanulsz olvasni és egyben értelmezni is, majd értelmesen reagálni annak tükrében... Akkor rájössz hogy én nem állítottam hogy én újítottam fel a weimart, az nem az én asztalom! Motorhoz én nyúltam hozzá és az esztétikához. Ezek nem hiszem hogy akkora szakértelmet kívánnának, ha szerelő pályán van az ember. És ha értelmzed összegezve azt hogy egy időben egy T25 és egy weimar generálása is párhuzamba folyt, mellette az ember dolgozik és pénzt keres. Akkor lehetetlen ezt összehozni! Az ablaktörlő karhoz annyit fűznék, hogy én idő hiányában mindent a Habinál vásároltam meg egyszerre, és hidd el ez volt a legapróbb dolog amivel foglalkoznom kellett volna akkor. Ezért nem feküdtem rá a témára ennyire. De mára megoldódott, köszi az érdeklődést! Ha ekkora sztár vagy, legközelebb hozzád fordulok, ígérem! De azt hiszem pár dolgot tudnék neked tanítani!
Válasz stefi69 #19757. hozzászólásáraAzért súghatnál valamit
Én kíváncsi vagyok.
A jó pap is holtig tanul. Én meg nem vagyok jó meg pap se,de okos gondolatok mindig érdekelnek!
Válasz Szentgyorgyi József #19754. hozzászólásáraA weimart nem akartam eladni, csak egy helyi gazdaság megfizette amit én gondoltam érte. Én nem vagyok rossz akaró ember, nem akarom rontani az üzeleted, sőt baszok én rá. :) Add el, legyen vele sikered továbbra is. Én csak az árral nem vagyok és nem is leszek kiegyezve egy ilyen teknikára. És ne aggódj, csinálok is rávalót. Tervben van, és nagyjából a szükséges eszközöknek meg is van az ára. Akárhogy is nézzük, olcsóbban jön ki ha az ember magának csinálja, ezzel nem tudsz vitába szállni...
Válasz a2457 #19752. hozzászólására318.775.- Ennyit költöttem rá összesen. Ezt magam csináltam, így munkadíj nincs számolva, csak az anyag. Ebbe benne van a papírozás,vizsga, stb...
Válasz Gerimur #19753. hozzászólásáraugye ?
és ne felejtsünk el magunknak egy szép brutto 6 ezres órabért számolni ha már javítunk valamit. én is magamnak is kvázi beszámolom ha csinálok valamit.
mert az én időm is idő.
a mechanikus kanálbillentés meg illeszkedik a t-25 technológiai szintjéhez, egyszerű és működik. pontosan ugyanaz mint a t-25. egyszerű és működik. nem kell ennek okosabbnak lenni. ez így szép és jó.
én nem azt mondom, ennyit nekem sem érne meg ez a rakodó, de nincs is evvel semmi baj. ez is csak egy vélemény.
a vélemény meg olyan mint a seggluk. mindenkinek van, de általában nem kíváncsi nagyon az ember a másikéra. :D
Én,csak annyit mondok,minden annyit ér amennyit adnak érte!Azt én döntöm el, hogy nekem megéri-e avagy sem.
Voltam olyan helyzetben,hogy jelen pillanatban nem érte meg, mégis megvettem ,mert kellet.De,hosszabb távon megérte,mert az ára dupláját is behozta.
Van egy aranymondás:
Amíg van lósz@r, addig van veréb is!
Válasz Gerimur #19756. hozzászólásáraHa tönkremegy szólj . Megvan arra is az orvosság ! Mint mindenre. Csak agyalj és rájössz magadtól is. Mint ahogyan látom beletanultál már elég jól a dolgokba!
Válasz papp.janos #19750. hozzászólására A hozzá való javítókészlet nem jó!Legalábbis nem tartós!
Hidraulikás szaküzletben vegyél hozzá cuccot,azzal jó fog lenni.
Ha most nekem tönkremenne az elosztóm,én is vakarnám a fejem.
Válasz papp.janos #19749. hozzászólásáraHa te 1 Weimart felújítottál akkor emelem a kalapom .Bár nagyon kétlem a dolgot mert 24db hsz-böl 22db kérdés volt.Még tanácsot segítséget itt nem adtál senkinek !És a kérdések egy olyan szakitól aki a Weimart felújítja igencsak nagyon amatőr kérdések. A gép szerelők 99%-a nem javítja a Weimart ,mert nagyon problémás.Az alkatrész beszerzésről nem beszélve.Főleg olyan embernek akinek problémás a T-25 ablaktörlő motorra kart szerezni. Erről ennyit!
Válasz papp.janos #19749. hozzászólásáraHa 380-ért vetted a t-174-et akkor miért 920-ért adtad el? Nem kell a válasz, sejtem miért. Az osztrákok a mai napig használják a mechanikus kanálbillentést úgy mint 40 évvel ezelött és biztos nem azért mert szar és szeretnek vele kinlódni. Te csupán egy irigykedő rosszakaró ember vagy mert a megnyilvánulásod ezt sugalja. Állj neki ès gyártsál homlokrakodót erre a tipusra ennél olcsóbban, tuti forgalmad lesz. Én sem fogok veled vitazkozni mert az üzletemet nem fogod rontani és rengeteg más szemléletü ember van akik közül majd valaki megveszi. Akinek meg otromba a kinézete az csináljon rá szebbet és ossza meg velünk. A gép még továbbra is eladó 330e ft fix áron. Ha lesz időm akkor csinálok hozzá konzolt a T-25-höz és akkor ennél is többért elviszi valaki.
Válasz Myrrdin #19733. hozzászólásáraNekem volt egy hasonló probléma, bár nem tudom hogy ez segíthet -e neked. A talajmaró szöghajtásában le volt törve 3 fogam a kúpos kerékről. Nekem ezt a morgást nagyon durván áthozta kardánon keresztül, én is azt hittem a traktor hajtásában van a hiba. Kicsit erősebb, de olyan morgást képzelj el: mikor a felx hajtásában ugyan úgy letörik a kúposkerékről pár darab, ha túlterheled.
Válasz Gerimur #19748. hozzászólásáraÉn egy hozzávaló "bizsu" készlettel újítottam fel, de pár hónap múlva elkzedett folyni újra. Hydrosila-án kívül mit javasolnál?
Valóban megoszlóak a vélemények, de ez a magam véleménye és tartom is!Nem vitatkozásnak szántam a hozzászólásom a rakodóval kapcsolatban. A smylie használatra a figyelmességet köszönöm, példa értékű, de nem igazán érdekel! Valóban jobb a véleményt megtartani ha az ember nem ért egyet egy hirdetéssel úgymond, de láttam pár hasonló eszközt jobb anyagból is, illetve raktam is már össze, mind ezt kevesebb összegért. És ezért sokallom egy kis T25-re a hasonló árakat. Mert vezérlőtömb és a kanál munkahemger/munkahengerek sincsenek. Összerakva a képet és az árakat, értitek már? Unhz-750 vagy bármely más rakodó van ilyen árért. Weimart is ki lehet fogni ennyiért, nem azt mondom ennyiért mennek és ez az ára és hogy tökéletest lehet kapni. De én tavaly nyáron vettem egy T-174-est (380e), láss csodát a jofogason találtam csak úgy. Átesett egy nagy felújításon, majd tavaly decemberben adtam el (920e). Amikor alkatrészeket kerestem hozzá, többet is láttam ehhez közeli árért. Sőt a haverom 480-ért vett egy ugyan ilyen tíoust, jóval korrektebb állapotban. Nézzük csak a T25-öst, nekem ami most van azt 380-ért vettem rendszám nelkül, működő állapotban! Ugye milyen hihetetlen? Mára már patika állapotú és rendszámos is. Azt hiszem tudom miről beszélek!És ezek egyike sem haveri alapú vásárlás volt, mindegyiket neten találtam.Kíváncsi leszek, milyen "okos" hozzászólás születik még erre...
Válasz papp.janos #19731. hozzászólására Én a munkahengert és a tömböt is felújitottam,de nem a hozzávaló javító készlettel,hanem hidraulikás boltban kapható karmantyúval,gumigyűrűvel.Eddig még nem folyat.{3 éve volt}.
Ha a tömbön kivannak már kopva az elemek,semmi értelme a javításnak.
A hydrosilákról nem túl jó vélemények vannak.
Válasz Myrrdin #19745. hozzászólására Hm... lehetséges.Kardán hajtás nélkül terheld meg mászóban{kombinátor,talajlazító,vagy ami van}.Ha,így nem adja a hangot, akkor még a kardánhajtást kéne kiszűrni.Ha,így sem akkor marad a maró.
Én akkor tapasztaltam hasonlót,amikor kivolt kopva a kardántengelyem.
Válasz Gerimur #19737. hozzászólásáramég az ősszel volt vele amolyan orkán silózó húzva aminél volt hogy sok kukorica kórót kapott és kicsit megfogta a hangján lehetett hallani ott nem adta ez az amolyan "kattogás" féle hangot. volt idő kicsit ellenőrizve is lett a talajmaró és ott a behajtó tengely kotyog akkor lehet hogy ez adja vissza kardánon a váltóba? és akkor ott van a hiba?
Válasz nagy0szilard #19743. hozzászólásáraFent a tetején van a kenőanyag beöntő csavar, azon van szuszogónyílás..sokan lehegesztik...nem kéne.., mert akkor könnyen előfordulhat, hogy amit kinyomja, azt belenyomja a motorba a szimeringen keresztül..
Az adagolóba egy deciliter motorolaj kell, se több se kevesebb.
Egyébként ez tipikus hiba ennél a típusnál..
de egyvalamit nagyon jól érdemes tudni,
minden pontosan annyit ér amennyit fizetnek érte.
se többet, se kevesebbet.
ha neked kén ilyen rakodó -csak tegyük fel- a kultúr módja ennek ha nem értesz egyet az árával hogy , hogy teszel rá árajánlatot.
énsem szoktam szívbajos lenni, mert velem sem azok.
nem szokott érdekelni ki milyen címkét tesz ki valamire, ha valami megtetszik, beárazom magam, adok rá ajánlatot.
amit nem kötelező elfogadni.
s ugyanígy, ha netán árulok valamit, akkor természetesnek veszem ha kapok rá egy ajánlatot, még ha nem is tetszik a szám.
nyilván, ha nem tetszik akkor ne fogadom el, ha tetszik akkor lehet vinni.
másik oldalról meg ajánlatot teszek, ha elfogadják megyek érte, ha nem akkor nem.
Válasz papp.janos #19738. hozzászólására"300-400 körül weimar"
Kicsit elszámoltad magad ! 25-éve sem lehetett annyiért venni esetleg a legelső gyártmányú leharcoltakat! Nem hogy ma . Egy szimpla használt kanál kerül 100-ba !
Szólj ha tudsz 300-400-ért eladót,kapsz közvetítői díjat 100e-ft-ot.
Válasz Szentgyorgyi József #19735. hozzászólásáraEgy kicsit elmosolygok az ilyen hiredetéseken. Hogy lehet elkérni csillagászati árat egy T25-re való homlokrakóért, ez vicc! Figyelem egy ideje hirdeti ezt, de érhtetően senkinek nem kell! Ráadásul, a kanál billentése béke beli idejű megoldás, nem munkahengeres. A mai árakat nézve, hogy maga a traktor mennyibe kerül és külön csak ezt mennyibe méri...borzasztó! 300-400 körül már vontatott rakodót lehet kapni, sőt ha az ember kifogja, néha van ennyiért weimar is. Egy jó tanács: tértjen vissza a földre....
Válasz Myrrdin #19733. hozzászólására Mit értesz furcsa zaj alatt{morgás,kattogás,súrlódás stb...}?
A váltó melyik részéből,esetleg nem a kardánhajtás felől jön?
Csak mászó fokozatban van a zaj?
Kardánhajtás nélkül mászóban próbáltad?
Vett vagy használ valaki közületek HYDROSILA H.munkahengert és H. elosztót? Tervezem hogy a Habiéknál veszek mindegyikből...esetleg mit gondoltok az ott forgalmazott ilyen termékről? Köszi
Válasz papp.janos #19729. hozzászólásáraúgyvan úgyvan, ezt szoktam énis vallani teljesen.
amúgyis a t-26 egy kis szörnyeteg, önamgához képpest meglehetősen erős kis masina, nem is hinné néha az ember micsoda erőt tud kifejteni.
persze nem egy 300 as rába, de a saját tömegéhez és a 25 lóhoz képpest nagyonis egészséges amit tud.
Válasz Gerimur #19728. hozzászólásáraPersze egyértelmű, de azért én a masszív híve vagyok. Úgy ahogy van, a tied elnyerte a tetszésem, magam sem képzeltem volna másképp. Meg ha az ember kicsit földön játszik vele, jobb ha ne hajlik és csuklik össze vissza.
Válasz papp.janos #19727. hozzászólására Nem szükséges ennyire erősre csinálnod,valamivel lehet gyengébb is.Én azért csináltam így,mert ilyen anyagom volt és minél kevesebből akartam kihozni.
25322 hozzászólás
Válasz Gerimur #19775. hozzászólásáraHa 500-as kerekek vannak rajta. Akkor szépen megkérlek mérdmeg itt ott a fontos részeket. Meg az állítóról jó lenne egy kép aminek örülnék,ha mondjuk nagyobb kerekü. A súlya simán jó!
Válasz stefi69 #19768. hozzászólásárahujujuj. nagyon eltértünk a tárgytól. kérlek folytasd
Válasz Maszek Zs #19773. hozzászólására Rajzom nincs róla,de akinek odaadtam annál letudom venni a méreteket,ha érdekel.Ezt már több mint két éve csináltam.Fejbő 1-2dologra emlékszem halványan.A súlya 160kg lehet sacc/kb.
Egy régebbi fotó amivel most szenvedek:
Egy újabb:
Válasz stefi69 #19771. hozzászólására Ez a fűrész annyit ment,amig ledomborítottam és összehangoltam a két kereket,hogy a fűrészlap egyformán menjen.Talán 3db 20cm átmérőjü méteres fa lett vele elvágva próba képpen.Csak le van drótkorongozva.Segítség fejében odaadtam az egyik havernak motor nélkül.
Hasítóm is van 90-es cserélhető hegyű kuppal,Tlt csonkkal.
Itt rendeltem a neten kb:1éve 45rugóért.
Lehet most az jön majd sorra de,azt hiszem mostanában nem lesz olyan faszedési lehetőség,hogy használni keljen
Válasz Gerimur #19769. hozzászólásáraErről viszont,ha van rajz engem érdekel. Meg a súlya.
Válasz stefi69 #19771. hozzászólásáraNekem válasz
Válasz Gerimur #19769. hozzászólására!Az asztal Kor lemez v annyit ment,hogy kifényesedett? Már csak a kúpos hasító hiányzik. Vagy van az is ?
Válasz Gerimur #19769. hozzászólásáranekem olyan gondom szokott lenni mondjuk hogy kiég az autón egy index izzó, akkor ugye kicserélem. DE ha már ott vagyok akkor a többit is. aztán észreveszem hogy már erodált, korrodált az érintkező, akkor már azt is. a vezeték is merev, egye fene akkor húzunk be újat. meg megnézzük a relét is hogy milyen. aztán egyik dolog követi a másikat és mire észreveszem megint nem maradt egy vasam sem mert mindent elköltöttem, pedig filléres dolognak indult.
sajnos nem mondhatom el hogy mindent ennyire rendbe raktam, anyagi korlátai vannak sajnos :D
hát aztán ez egy ilyen dolog .
kicsit ellentmondásos de esztétikára viszont nem szoktam adni. legutolsó sorban van. sajnos csak álom hogy minden masinán végigmegyek szépen. a világon annyi pénz nincs.de legalább tudom hogy amit volt időm és forrásom megcsinálni az tartós.
Válasz a2457 #19767. hozzászólására Néha én is így vagyok ezzel.Álmatlan óráimban eszembe jut valami, akkor azt előbb-utóbb megvalósítom.Így voltam a hóhúzóval is.Egyik pillanatról a másikra jött az ötlet jó, ha van elgondolásból.Addig nincs semmi gond,amíg az ember örömét leli benne és hobbiként,kikapcsolódásként fogja fel.A második szalagfűrészt is ráérő időmbe csináltam,igaz fél évig,de mindig ekecseltem rajta valamit.Úgy vagyok vele,ha "időm van,tejem van,szopt@tni tudok",miért ne csináljam?Ilyenkor a pénz és idő nem számít.Persze a pénz azért nem annyira mellékes.
Ilyen lett:
Válasz papp.janos #19764. hozzászólásáraÚgy látom a szép szavakkal ugyan úgy dobálódzol mint a negatív szmajlikal.
Büszke lehetsz magadra! Én szeretek is tanulni másoktól,mert a jó pap is holtig tanul mégis bután hal meg. De tőled nem szeretnék,és lehet nem sok jót tudnék tanulni ,MAX A TRÁGÁRSÁGOT. Én itt befejezem a veled való eszmecserét,mert van 1 IGAZ mondás .Okos enged Szamár szenved.
Nem akartalak az állatnévvel minősíteni ,de először te használtad rám.
Válasz papp.janos #19766. hozzászólásárapersze, a nem anyagi részét megértem, van olyan gépem amit poénból újjítgatok, alkalmi vétel volt egy melóra, hibásan vettem vasárban de még annyit nagynehezen kibírt hogy a melót megcsináljam vele (megfagyott motor, ömlött a víz belőle, kapot kis szilót meg töltögettük vízzel. nem szép, de mindegy)
a helyzet az hogy járt hozzá egy talajmaró, épp többet ért mint az egész egyben.
a melón pofátlanul jól kerestem.
aztán le lett téve a gép hogy eladom, aztán jött rá jelentkező, egyikkel nem tudtunk megállapodni, a kövi mire jött meg már úgy voltam vele hogy cukor kis masina megmarad.
na aztán már egy éve épp olyan kedvem van bontogatom, javítgatom.
újkorában sem ért annyit mint az órabérem , ahány órát szarakodtam vele.
aztán talán idén készre megcsinálom és meghírdetem újra. vagy nem.
a jól fizető munkával 3 nap alatt a saját ára többszörösét hozta, a munka minősége meg hozott egy raklap másik melót. összesítettben megéri még felújítanom is.
de legjobban akkor jártam volna a munka után leadom vasnak.
(Tl-45 bolgar lánctalpas)
igazából motorját kéne még helyretenni, hüvely+dugó+csapszeg+nyugvók/csapágyak+szimmeringek, meg fékek és villamosság és festés.
csak aztán sose találok rá affinitást hogy kikapjam a motort mert nincsen zsiráfom és műhelyben lett megbontva, nemtudok odabennt daruzni sem :D
Válasz a2457 #19765. hozzászólásáraÉrtem, semmi gond. Az üzelt mi volt benne, szerintem magam sem tudom. Amikor nézegettem őket vásárlás előtt, akkor 500-600 körül ritka volt hogy lehet kapni, ha volt is, akkor ramaty állapotban volt. Így rástartoltam mikor ezt megtaláltam. Azt akartam hogy nézzen ki valahogy és az olcsó alkatrészek, a sok kicsit sokra megy alapon ezt is meg azt is megvettem ha csak annyi volt az ára. És a végén megvolt az ára. Az üzlet: az ahogy most kinéz, ismerem minden porcikáját, és talán így megdupláztam az árát ha eladnám, de ez megmarad. Esténként csináltam és hétvégén csináltam ha volt rá időm. Ha tényleges munkát néznénk egyfolytában, akkor kb 2-2,5 hét volt. ezt ugy értve, hogy laza időben, nappal csináltam volna mint munkaidő. De erre a kérdésedre érdemben nem tudok pontos választ adni.
Válasz papp.janos #19761. hozzászólásáramegvetted 380 ért, és ráköltöttél 320 at (kerekítve) , benne van 700 ban, meg az időd.
1 gureszért meg kapsz ekével jó állapotú t-25 öst.
ráfogjuk hogy az eke ér mondjuk 50 ezret és nem foglalkozunk vele.
300 ezer forintért mennyit dolgoztál, hány órát? utánnajárás, alkatrészért menni, vizsgára vinni, stb...
nem kötözködök, csak próbálom megérteni mi volt benne az "üzlet".
Válasz stefi69 #19755. hozzászólásáraTisztázzuk, én senkit mint ember nem szóltam le! De ha már ilyen veréb vagy, akkor játszuk így! Ha majd megtanulsz olvasni és egyben értelmezni is, majd értelmesen reagálni annak tükrében... Akkor rájössz hogy én nem állítottam hogy én újítottam fel a weimart, az nem az én asztalom! Motorhoz én nyúltam hozzá és az esztétikához. Ezek nem hiszem hogy akkora szakértelmet kívánnának, ha szerelő pályán van az ember. És ha értelmzed összegezve azt hogy egy időben egy T25 és egy weimar generálása is párhuzamba folyt, mellette az ember dolgozik és pénzt keres. Akkor lehetetlen ezt összehozni! Az ablaktörlő karhoz annyit fűznék, hogy én idő hiányában mindent a Habinál vásároltam meg egyszerre, és hidd el ez volt a legapróbb dolog amivel foglalkoznom kellett volna akkor. Ezért nem feküdtem rá a témára ennyire. De mára megoldódott, köszi az érdeklődést! Ha ekkora sztár vagy, legközelebb hozzád fordulok, ígérem! De azt hiszem pár dolgot tudnék neked tanítani!
Válasz stefi69 #19757. hozzászólásáraAzért súghatnál valamit
Én kíváncsi vagyok.
A jó pap is holtig tanul. Én meg nem vagyok jó meg pap se,de okos gondolatok mindig érdekelnek!
Válasz Szentgyorgyi József #19754. hozzászólásáraA weimart nem akartam eladni, csak egy helyi gazdaság megfizette amit én gondoltam érte. Én nem vagyok rossz akaró ember, nem akarom rontani az üzeleted, sőt baszok én rá. :) Add el, legyen vele sikered továbbra is. Én csak az árral nem vagyok és nem is leszek kiegyezve egy ilyen teknikára. És ne aggódj, csinálok is rávalót. Tervben van, és nagyjából a szükséges eszközöknek meg is van az ára. Akárhogy is nézzük, olcsóbban jön ki ha az ember magának csinálja, ezzel nem tudsz vitába szállni...
Válasz a2457 #19752. hozzászólására318.775.- Ennyit költöttem rá összesen. Ezt magam csináltam, így munkadíj nincs számolva, csak az anyag. Ebbe benne van a papírozás,vizsga, stb...
Válasz Gerimur #19753. hozzászólásáraugye ?
és ne felejtsünk el magunknak egy szép brutto 6 ezres órabért számolni ha már javítunk valamit. én is magamnak is kvázi beszámolom ha csinálok valamit.
mert az én időm is idő.
a mechanikus kanálbillentés meg illeszkedik a t-25 technológiai szintjéhez, egyszerű és működik. pontosan ugyanaz mint a t-25. egyszerű és működik. nem kell ennek okosabbnak lenni. ez így szép és jó.
én nem azt mondom, ennyit nekem sem érne meg ez a rakodó, de nincs is evvel semmi baj. ez is csak egy vélemény.
a vélemény meg olyan mint a seggluk. mindenkinek van, de általában nem kíváncsi nagyon az ember a másikéra. :D
Válasz stefi69 #19757. hozzászólására Oké!
Köszönöm!
Én,csak annyit mondok,minden annyit ér amennyit adnak érte!Azt én döntöm el, hogy nekem megéri-e avagy sem.
Voltam olyan helyzetben,hogy jelen pillanatban nem érte meg, mégis megvettem ,mert kellet.De,hosszabb távon megérte,mert az ára dupláját is behozta.
Van egy aranymondás:
Amíg van lósz@r, addig van veréb is!
Válasz Gerimur #19756. hozzászólásáraHa tönkremegy szólj . Megvan arra is az orvosság ! Mint mindenre. Csak agyalj és rájössz magadtól is. Mint ahogyan látom beletanultál már elég jól a dolgokba!
Válasz papp.janos #19750. hozzászólására A hozzá való javítókészlet nem jó!Legalábbis nem tartós!
Hidraulikás szaküzletben vegyél hozzá cuccot,azzal jó fog lenni.
Ha most nekem tönkremenne az elosztóm,én is vakarnám a fejem.
Válasz papp.janos #19749. hozzászólásáraHa te 1 Weimart felújítottál akkor emelem a kalapom .Bár nagyon kétlem a dolgot mert 24db hsz-böl 22db kérdés volt.Még tanácsot segítséget itt nem adtál senkinek !És a kérdések egy olyan szakitól aki a Weimart felújítja igencsak nagyon amatőr kérdések. A gép szerelők 99%-a nem javítja a Weimart ,mert nagyon problémás.Az alkatrész beszerzésről nem beszélve.Főleg olyan embernek akinek problémás a T-25 ablaktörlő motorra kart szerezni. Erről ennyit!
Válasz papp.janos #19749. hozzászólásáraHa 380-ért vetted a t-174-et akkor miért 920-ért adtad el? Nem kell a válasz, sejtem miért. Az osztrákok a mai napig használják a mechanikus kanálbillentést úgy mint 40 évvel ezelött és biztos nem azért mert szar és szeretnek vele kinlódni. Te csupán egy irigykedő rosszakaró ember vagy mert a megnyilvánulásod ezt sugalja. Állj neki ès gyártsál homlokrakodót erre a tipusra ennél olcsóbban, tuti forgalmad lesz. Én sem fogok veled vitazkozni mert az üzletemet nem fogod rontani és rengeteg más szemléletü ember van akik közül majd valaki megveszi. Akinek meg otromba a kinézete az csináljon rá szebbet és ossza meg velünk. A gép még továbbra is eladó 330e ft fix áron. Ha lesz időm akkor csinálok hozzá konzolt a T-25-höz és akkor ennél is többért elviszi valaki.
Válasz a2457 #19752. hozzászólására Na, erre én is kíváncsi vagyok!
Válasz papp.janos #19749. hozzászólásáramennyit költöttél pénzben a t-25 re, és mennyi időd ment el vele ?
amúgy gratula, jól kereskedtél.
Válasz Myrrdin #19733. hozzászólásáraNekem volt egy hasonló probléma, bár nem tudom hogy ez segíthet -e neked. A talajmaró szöghajtásában le volt törve 3 fogam a kúpos kerékről. Nekem ezt a morgást nagyon durván áthozta kardánon keresztül, én is azt hittem a traktor hajtásában van a hiba. Kicsit erősebb, de olyan morgást képzelj el: mikor a felx hajtásában ugyan úgy letörik a kúposkerékről pár darab, ha túlterheled.
Válasz Gerimur #19748. hozzászólásáraÉn egy hozzávaló "bizsu" készlettel újítottam fel, de pár hónap múlva elkzedett folyni újra. Hydrosila-án kívül mit javasolnál?
Valóban megoszlóak a vélemények, de ez a magam véleménye és tartom is!Nem vitatkozásnak szántam a hozzászólásom a rakodóval kapcsolatban. A smylie használatra a figyelmességet köszönöm, példa értékű, de nem igazán érdekel! Valóban jobb a véleményt megtartani ha az ember nem ért egyet egy hirdetéssel úgymond, de láttam pár hasonló eszközt jobb anyagból is, illetve raktam is már össze, mind ezt kevesebb összegért. És ezért sokallom egy kis T25-re a hasonló árakat. Mert vezérlőtömb és a kanál munkahemger/munkahengerek sincsenek. Összerakva a képet és az árakat, értitek már? Unhz-750 vagy bármely más rakodó van ilyen árért. Weimart is ki lehet fogni ennyiért, nem azt mondom ennyiért mennek és ez az ára és hogy tökéletest lehet kapni. De én tavaly nyáron vettem egy T-174-est (380e), láss csodát a jofogason találtam csak úgy. Átesett egy nagy felújításon, majd tavaly decemberben adtam el (920e). Amikor alkatrészeket kerestem hozzá, többet is láttam ehhez közeli árért. Sőt a haverom 480-ért vett egy ugyan ilyen tíoust, jóval korrektebb állapotban. Nézzük csak a T25-öst, nekem ami most van azt 380-ért vettem rendszám nelkül, működő állapotban! Ugye milyen hihetetlen? Mára már patika állapotú és rendszámos is. Azt hiszem tudom miről beszélek!És ezek egyike sem haveri alapú vásárlás volt, mindegyiket neten találtam.Kíváncsi leszek, milyen "okos" hozzászólás születik még erre...
Válasz papp.janos #19731. hozzászólására Én a munkahengert és a tömböt is felújitottam,de nem a hozzávaló javító készlettel,hanem hidraulikás boltban kapható karmantyúval,gumigyűrűvel.Eddig még nem folyat.{3 éve volt}.
Ha a tömbön kivannak már kopva az elemek,semmi értelme a javításnak.
A hydrosilákról nem túl jó vélemények vannak.
Válasz Myrrdin #19745. hozzászólására Hm... lehetséges.Kardán hajtás nélkül terheld meg mászóban{kombinátor,talajlazító,vagy ami van}.Ha,így nem adja a hangot, akkor még a kardánhajtást kéne kiszűrni.Ha,így sem akkor marad a maró.
Én akkor tapasztaltam hasonlót,amikor kivolt kopva a kardántengelyem.
Válasz papp.janos #19731. hozzászólásáraerről megoszlanak a vélemények mert nagyjából mindenkinél nekiállt folyatni
Válasz Gerimur #19737. hozzászólásáramég az ősszel volt vele amolyan orkán silózó húzva aminél volt hogy sok kukorica kórót kapott és kicsit megfogta a hangján lehetett hallani ott nem adta ez az amolyan "kattogás" féle hangot. volt idő kicsit ellenőrizve is lett a talajmaró és ott a behajtó tengely kotyog akkor lehet hogy ez adja vissza kardánon a váltóba? és akkor ott van a hiba?
Válasz nagy0szilard #19743. hozzászólásáraFent a tetején van a kenőanyag beöntő csavar, azon van szuszogónyílás..sokan lehegesztik...nem kéne.., mert akkor könnyen előfordulhat, hogy amit kinyomja, azt belenyomja a motorba a szimeringen keresztül..
Az adagolóba egy deciliter motorolaj kell, se több se kevesebb.
Egyébként ez tipikus hiba ennél a típusnál..
Sziasztok! Van az adagolónak túlfolyója? Lehet az hogy néha folyik belőle a gázolaj? Természetes ez??
Válasz papp.janos #19738. hozzászólásáranézd, egy cranab rönkfogó kanál rotátor nélkül kicsit több mint egy miska.
hogy miért, azt nemtudom.
de egyvalamit nagyon jól érdemes tudni,
minden pontosan annyit ér amennyit fizetnek érte.
se többet, se kevesebbet.
ha neked kén ilyen rakodó -csak tegyük fel- a kultúr módja ennek ha nem értesz egyet az árával hogy , hogy teszel rá árajánlatot.
énsem szoktam szívbajos lenni, mert velem sem azok.
nem szokott érdekelni ki milyen címkét tesz ki valamire, ha valami megtetszik, beárazom magam, adok rá ajánlatot.
amit nem kötelező elfogadni.
s ugyanígy, ha netán árulok valamit, akkor természetesnek veszem ha kapok rá egy ajánlatot, még ha nem is tetszik a szám.
nyilván, ha nem tetszik akkor ne fogadom el, ha tetszik akkor lehet vinni.
másik oldalról meg ajánlatot teszek, ha elfogadják megyek érte, ha nem akkor nem.
ez szerintem így korrekt.
Válasz papp.janos #19738. hozzászólására"tértjen vissza a földre ... "
Az e fajta szmajlikkal te is visszatérhetsz a földre ! Nem jellemző a fórumra!
Válasz papp.janos #19738. hozzászólására"300-400 körül weimar"
Kicsit elszámoltad magad ! 25-éve sem lehetett annyiért venni esetleg a legelső gyártmányú leharcoltakat! Nem hogy ma . Egy szimpla használt kanál kerül 100-ba !
Szólj ha tudsz 300-400-ért eladót,kapsz közvetítői díjat 100e-ft-ot.
Beszart az aksim milyet vegyek?
Válasz Szentgyorgyi József #19735. hozzászólásáraEgy kicsit elmosolygok az ilyen hiredetéseken. Hogy lehet elkérni csillagászati árat egy T25-re való homlokrakóért, ez vicc! Figyelem egy ideje hirdeti ezt, de érhtetően senkinek nem kell! Ráadásul, a kanál billentése béke beli idejű megoldás, nem munkahengeres. A mai árakat nézve, hogy maga a traktor mennyibe kerül és külön csak ezt mennyibe méri...borzasztó! 300-400 körül már vontatott rakodót lehet kapni, sőt ha az ember kifogja, néha van ennyiért weimar is. Egy jó tanács: tértjen vissza a földre....
Válasz Myrrdin #19733. hozzászólására Mit értesz furcsa zaj alatt{morgás,kattogás,súrlódás stb...}?
A váltó melyik részéből,esetleg nem a kardánhajtás felől jön?
Csak mászó fokozatban van a zaj?
Kardánhajtás nélkül mászóban próbáltad?
uha, elég böszme a géphez képest :D
Ha esetleg valakinek megtetszett a rakodó, 330e ft-ért eladó.
Válasz Myrrdin #19732. hozzászólására:P
25
egy kérdés csak mászó fokozatban furcsa hang jön ki a váltóból talajmarózás közben és csak is akkor mikor kicsit erőlködik. mi lehet a gond?
Válasz a2457 #19730. hozzászólásárami az a t-26? vagy t-16 akart lenni?
Sziasztok!
Vett vagy használ valaki közületek HYDROSILA H.munkahengert és H. elosztót? Tervezem hogy a Habiéknál veszek mindegyikből...esetleg mit gondoltok az ott forgalmazott ilyen termékről? Köszi
Válasz papp.janos #19729. hozzászólásáraúgyvan úgyvan, ezt szoktam énis vallani teljesen.
amúgyis a t-26 egy kis szörnyeteg, önamgához képpest meglehetősen erős kis masina, nem is hinné néha az ember micsoda erőt tud kifejteni.
persze nem egy 300 as rába, de a saját tömegéhez és a 25 lóhoz képpest nagyonis egészséges amit tud.
Válasz Gerimur #19728. hozzászólásáraPersze egyértelmű, de azért én a masszív híve vagyok. Úgy ahogy van, a tied elnyerte a tetszésem, magam sem képzeltem volna másképp. Meg ha az ember kicsit földön játszik vele, jobb ha ne hajlik és csuklik össze vissza.
Válasz papp.janos #19727. hozzászólására Nem szükséges ennyire erősre csinálnod,valamivel lehet gyengébb is.Én azért csináltam így,mert ilyen anyagom volt és minél kevesebből akartam kihozni.