Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
tévedtem, csak a d-130 as motorhoz van rajzom, az sem beszédes.
de ha lekapod az olajteknőt látni fogod magad is a csövet amin felkapja az olajat, oldalról megy rá a szivattyúra, két csavar rögzíti. megkell nézni nem repedt e meg, illetve hogy nem lazultak e fel a csavarok.
szószerint pofon egyszerű.
Válasz Márk91 #19074. hozzászólásáraLehet hogy egyszerűen csak "ruszki" ilyen apró finomságokkal nem mindig kell foglalkozni, legyen mindig egy minimális olajnyomása. Ettől függetlenül a tiédnél lehet hogy épp van valami konkrét hiba is, azt innen senki meg nem mondja.
Válasz Márk91 #19065. hozzászólásáraA tiéd milyen műszerfalas, már az újabb, a magas? mert abban más órák vannak, mint a régiben. Egy ismerősnek is olyan van, neki se áll meg a mutató, de amúgy semmi baja.
Válasz Wendelke #19070. hozzászólásáraSzia!Ez puszta véletlen,hogy ilyen motor van benne.
Ezt tudtam olcsón szerezni.Nád arató gépben volt,amit ki akartak vinni a méh telepre.
Válasz Dutrás-Pisti #19052. hozzászólásáraVéleményem szerint nem érdemes ilyen órákkal játszadozni, legjobb egy sima mechanikus manométer, ahhoz egy cső kell (azt a csövet rendesen elvezetni), és üzembiztosan mér esetleg világítás hogy sötétben is lehessen látni, az meg egy szál vezeték valami világítás szálról. Olyan gépnél ahol közel van a motor ez százszor jobb és egyszerűbb, mint az elektromos. Ha elektromost kötnék be akkor meg nem oroszt, hanem van ez a magyar, néhai VDO licensz Ganz, asszem most KMGY néven fut, ez elég megbízható.
Az olajnyomásutató rezgéséről annyit, Én egyszer kíváncsiságból a T-25 gyári orosz manométerje mellé betettem egy Yenkay órát (ami elég precíz szerkezet). A két óra közt volt egy kis eltérés (kb. fél bar) és a Yenkay mutatója folyamatosan rezgett, míg az orosz nem.
Ha lámpát is akarsz bekötni mellé, akkor egy jeladó kell ami megadott nyomásra kapcsol, ettől viszel egy vezetéket a jelzőlámpához (ez adja a testet ha nincs meg a nyomás) a lámpának meg adsz egy fix áramot (+). A jeladót betenni marha könnyű, csináltatsz egy új közcsavart amibe bele van fúrva az adónak megfelelő menet, és kicseréled a blokk oldalán a csavart ahol kijön az órához a cső, vagy ahol a hengerfejhez felmegy.
mm nekem a t-25 szívócsövének a végén volt egy fémhálós szűrő is, isten tudja minek. a vtz- ben nem volt, vagy kivették, nemtudom. ábrákon még nem láttam ilyent, várj még a szétszedéssel, holnap este több időm lesz, elvileg van nekem erről rajzom. bescannelem és felteszem neked.
Válasz Márk91 #19064. hozzászólásáraAzt elfelejtettem mondani, hogy ilyen 2-3 tizedet ugrál csak, de azt fordulatszám függvényében változó sebességgel. Pl. alapjáraton nagyobb kitéréssel ugrál de lassabban, fordulaton meg elég gyorsan ugrál a mutató de kevesebbet tér ki.
Válasz a2457 #19061. hozzászólásáraEnnek örülök :(( Új olajat akkor lehet leengedni...
Melyik részen szokott elrepedni körülbelül? Bontatlan még a motorja, így nem vagyok tisztában vele mi arra a dörgés...
Válasz Márk91 #19055. hozzászólásárailyet akkor szokott csinálni ha falsot szív.
olajteknőben van egy cső amin felszíjja az olajat a szivattyú, az szokott elrepedni.
Köszönöm a hozzászólásokat.Megoldottam mechanikusan.Volt egy 15 báros órám,ami mutatja a nyomást.Ami adta a jelet, az sem volt jó!Igy begazultam és át alakítottam mechanikusra.Szerintem sokkal pontosabb!Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget István.
Válasz Wendelke #19054. hozzászólásáraAzért van két csatlakozó azon a fajta gombán, mert direkt kap egy testet. Az az egyik kivezetés, a másik meg megy az órába. Ahhoz hogy menjen a piros lámpa is az órában, ahhoz még egy gomba kell. Olajnyomás vészgomba a neve. De nem biztos hogy annak megvan neked a helye
Olaj és olajszűrő cserén vagyok túl, 15w-40est tettem bele, és arra lettem figyelmes amint kicsit bemelegszik az olaj ugrál az olajnyomásmérő mutatója. Alapjáraton megvan a 3 bar, fordulaton 2,1. Mitől lehet az ugrálás ?
Válasz medikus #19053. hozzászólásáraDutrás Pisti a Habi honlapjáról linkelte a képet, felteszem onnét van az óra. Nézegettem ott az olajnyomás adókat és van olyan ami kettő csatlakozós. Az kellhet ehhez? Sajnos nem sok infót van a honlapon a csatlakozók tekintetében.
Én is kiszaladtam a trakihoz megnézni az olajnyomás órát, de az enyém nem elektromos.
Válasz Dutrás-Pisti #19052. hozzászólásáraAlul 2 a mutatós műszer csatlakozója.egyikre áramot kap,a másik meg megy az adóra.Kell hogy kapjon testet az óra.Van benne egy műszerfal világítás foglalat,a baloldali,és van benne egy lámpa ami a 3 as kivezetésen kap pozitívot,és egy olajgombáról negatívot az izzó fenékérintkezője!Tehát ehhez az órához 2 darab olajnyomás adó szükséges!!Mint régen a Zsiguliban!
Sziasztok T-25 szakik!Még mindig szenvedek az olajnyomásmérő műszerrel.Kérdésem a következő hozzátok,hogy ezt az új órát ismeri-e valaki?Vagy tudja-e a bekötést?Nem látok az órán semmilyen jelölést.Ha tudnátok segíteni megköszönném.Raktam fel képeket:
Válasz a2457 #19042. hozzászólására A 10-15 perc a melegítés idejére vonatkozik nem az olajnyomás hiányára.
Szép lenne ennyi ideig menne olajnyomás nélkül!
15w-és olajjal nagy hidegben izzítással,dekompresszorral is kb.4-5másodperc amíg van olajnyomás.Melegítéssel pedig azonnal van.
Csak -10C° felett szoktam melegíteni az olajat.Feleslegesen nem szenvedtetem a gépezetet.
Válasz Wendelke #19041. hozzászólásárajaja, 85 AH bőven elég a 3 hengeresnek is.
a kéthengerest indítottam már 55 AH s akksiról is télen, ha áttételes önindító van rajta simán indul.
Válasz Gerimur #19028. hozzászólására10-15 perc??
visszalököm a dekompresszort, utánna max 2 másodperc és van olajnyomásom.
a t-25 ön is, meg a vtz-n is.
hogyan indítottok amúgy ?
rendben, dekompresszor, mert az kell. én várni szoktam nagyjából egy másodpercet onnantól hogy nem tekeri már gyorsabban az önindító a motort, addigra felkapja az olajat a szivattyú.
hát pont ezért jó mindíg dekompresszorral indítani, tekerteted az olajszivattyút is, aztán mire indul a diesel már eleve felkapta az olajat, nincsen szárazonfutás.
Sziasztok!Olyan problémám van,hogy nem komplett traktorom van,hanem csak a T-25 motor.Valaki tudna nekem 3D-be feltenni képet,hogy hol és hogyan kell a motorról hőfokot,olajnyomást mérni!Tehát az a kérdés hogy hol találom a motoron ezeket a részeket és milyen órákat vegyek hozzá,az órákat hogyan kell bekötni?Előre is várom a segítségeteket István.
Ui:Szilárd nekem áttételes önindítóm van és 55Ah órás akksival lájtosan indul.
Válasz Maszek Zs #19035. hozzászólásáraJaaa. Agip néven erre felénk nem is lehet kapni. Csak ENI néven. Bocsi,hogy ezt nem részleteztem.De én úgy tudom,hogy az Agip már nincs is,motor olajban,de lehet tévedek. A link azért ment ,mert azt találtam . Régebben az volt amit linkeltem.
Válasz Maszek Zs #19034. hozzászólásáraNa ma beszéltem a fiúval aki lebeszét. És aztmondta miota kiszált az Agip mellöl eni(mert valami egyesülés volt valamikor)azóta romlott a minösége. Végülis mindegy csak meg akartam osztani amit hallotam.
Válasz Gerimur #19028. hozzászólásáraÉn szint úgy csinálom, nagyon bevált módszer nekem is a hőlégfúvó, pikk-pakk van olajnyomásom. Én is csak ajánlani tudom.
Válasz stefi69 #19018. hozzászólásáraÜdv!
Nem kötöszködni akarok. Az Agip olajat nem igazán dícsérik,mondjuk úgy másfél éve! Attól még a Vlagyiba lehet jó. Csak úgy hallomásból van a hír. Te nem veszel észre semmit? Mármint cáfolni vagy alátámasztani tudnád?
Ha rendbe a gép indulnia is kell csak,nehezen lesz olajnyomás.{főleg 20w-és olajjal,kb:10-15min}.
Én nagyon hidegben alá teszem a hőlégfúvót 15 percre és pöcc-röff dekompresszorral indítok.Pár pillanat alatt az olajnyomás is jó.{15w40-es olajjal}.
25322 hozzászólás
Sziasztok! A képen jelölt helyről csepeg a gázolaj! Gondot jelent ez? Hogyan tudom megszüntetni ha igen?
tévedtem, csak a d-130 as motorhoz van rajzom, az sem beszédes.
de ha lekapod az olajteknőt látni fogod magad is a csövet amin felkapja az olajat, oldalról megy rá a szivattyúra, két csavar rögzíti. megkell nézni nem repedt e meg, illetve hogy nem lazultak e fel a csavarok.
szószerint pofon egyszerű.
Válasz Márk91 #19074. hozzászólásáraLehet hogy egyszerűen csak "ruszki" ilyen apró finomságokkal nem mindig kell foglalkozni, legyen mindig egy minimális olajnyomása. Ettől függetlenül a tiédnél lehet hogy épp van valami konkrét hiba is, azt innen senki meg nem mondja.
Válasz Tomszi #19073. hozzászólásáraIgen. A döntött. Eddig nekem jó volt, kb egy hónapja kapott epilepsziás rohamot :D
Válasz Márk91 #19065. hozzászólásáraA tiéd milyen műszerfalas, már az újabb, a magas? mert abban más órák vannak, mint a régiben. Egy ismerősnek is olyan van, neki se áll meg a mutató, de amúgy semmi baja.
Válasz Wendelke #19070. hozzászólásáraSzia!Ez puszta véletlen,hogy ilyen motor van benne.
Ezt tudtam olcsón szerezni.Nád arató gépben volt,amit ki akartak vinni a méh telepre.
Válasz Tomszi #19069. hozzászólásáraDe nekem gyárilag egy mechanikus orosz van benne :)
Válasz Dutrás-Pisti #19067. hozzászólásáraEz egy TZ4K, ami kicsit erősebb lett a Vlagyi motorral?
Válasz Dutrás-Pisti #19052. hozzászólásáraVéleményem szerint nem érdemes ilyen órákkal játszadozni, legjobb egy sima mechanikus manométer, ahhoz egy cső kell (azt a csövet rendesen elvezetni), és üzembiztosan mér esetleg világítás hogy sötétben is lehessen látni, az meg egy szál vezeték valami világítás szálról. Olyan gépnél ahol közel van a motor ez százszor jobb és egyszerűbb, mint az elektromos. Ha elektromost kötnék be akkor meg nem oroszt, hanem van ez a magyar, néhai VDO licensz Ganz, asszem most KMGY néven fut, ez elég megbízható.
Az olajnyomásutató rezgéséről annyit, Én egyszer kíváncsiságból a T-25 gyári orosz manométerje mellé betettem egy Yenkay órát (ami elég precíz szerkezet). A két óra közt volt egy kis eltérés (kb. fél bar) és a Yenkay mutatója folyamatosan rezgett, míg az orosz nem.
Ha lámpát is akarsz bekötni mellé, akkor egy jeladó kell ami megadott nyomásra kapcsol, ettől viszel egy vezetéket a jelzőlámpához (ez adja a testet ha nincs meg a nyomás) a lámpának meg adsz egy fix áramot (+). A jeladót betenni marha könnyű, csináltatsz egy új közcsavart amibe bele van fúrva az adónak megfelelő menet, és kicseréled a blokk oldalán a csavart ahol kijön az órához a cső, vagy ahol a hengerfejhez felmegy.
Válasz Márk91 #19064. hozzászólásáraolajteknőt leszeded látni fogod egyből.
olaj mehet vissza bele, nem lesz annak semmi baja ettől.
mm nekem a t-25 szívócsövének a végén volt egy fémhálós szűrő is, isten tudja minek. a vtz- ben nem volt, vagy kivették, nemtudom. ábrákon még nem láttam ilyent, várj még a szétszedéssel, holnap este több időm lesz, elvileg van nekem erről rajzom. bescannelem és felteszem neked.
Válasz Myrrdin #19060. hozzászólásáraHelló!Nekem csak ilyen csettegőre telik!Hidd el hogy hálás kis gép.
Válasz dávidka234567 #19063. hozzászólásáraÉrtem köszi
Válasz Márk91 #19064. hozzászólásáraAzt elfelejtettem mondani, hogy ilyen 2-3 tizedet ugrál csak, de azt fordulatszám függvényében változó sebességgel. Pl. alapjáraton nagyobb kitéréssel ugrál de lassabban, fordulaton meg elég gyorsan ugrál a mutató de kevesebbet tér ki.
Válasz a2457 #19061. hozzászólásáraEnnek örülök :(( Új olajat akkor lehet leengedni...
Melyik részen szokott elrepedni körülbelül? Bontatlan még a motorja, így nem vagyok tisztában vele mi arra a dörgés...
ja még valaki legyen szives lefényképezni a t25 tetejét ara lennék kiváncsi melyik tető megy egyik alá vagy fölé
hali én terep 1 be szoktam szántani nekem egy lengyel 2 fejes ekémvan 2x35 ha 30cm kötötalajba bőven elégneki
Válasz Márk91 #19055. hozzászólásárailyet akkor szokott csinálni ha falsot szív.
olajteknőben van egy cső amin felszíjja az olajat a szivattyú, az szokott elrepedni.
Válasz Dutrás-Pisti #19058. hozzászólásáraés milyen csettegő van építve belőle?
Válasz Tomi81 #19057. hozzászólásáraAha! Az túl szép lett volna, ha egy olajgombával meg van mindkét funkció.
Köszönöm a hozzászólásokat.Megoldottam mechanikusan.Volt egy 15 báros órám,ami mutatja a nyomást.Ami adta a jelet, az sem volt jó!Igy begazultam és át alakítottam mechanikusra.Szerintem sokkal pontosabb!Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget István.
Válasz Wendelke #19054. hozzászólásáraAzért van két csatlakozó azon a fajta gombán, mert direkt kap egy testet. Az az egyik kivezetés, a másik meg megy az órába. Ahhoz hogy menjen a piros lámpa is az órában, ahhoz még egy gomba kell. Olajnyomás vészgomba a neve. De nem biztos hogy annak megvan neked a helye
Üdv
Ki milyen sebessègbe szokott szàntani a vlagyi-val vàlaszokat elöre us köszönöm
Sziasztok!
Olaj és olajszűrő cserén vagyok túl, 15w-40est tettem bele, és arra lettem figyelmes amint kicsit bemelegszik az olaj ugrál az olajnyomásmérő mutatója. Alapjáraton megvan a 3 bar, fordulaton 2,1. Mitől lehet az ugrálás ?
Válasz medikus #19053. hozzászólásáraDutrás Pisti a Habi honlapjáról linkelte a képet, felteszem onnét van az óra. Nézegettem ott az olajnyomás adókat és van olyan ami kettő csatlakozós. Az kellhet ehhez? Sajnos nem sok infót van a honlapon a csatlakozók tekintetében.
Én is kiszaladtam a trakihoz megnézni az olajnyomás órát, de az enyém nem elektromos.
Válasz Dutrás-Pisti #19052. hozzászólásáraAlul 2 a mutatós műszer csatlakozója.egyikre áramot kap,a másik meg megy az adóra.Kell hogy kapjon testet az óra.Van benne egy műszerfal világítás foglalat,a baloldali,és van benne egy lámpa ami a 3 as kivezetésen kap pozitívot,és egy olajgombáról negatívot az izzó fenékérintkezője!Tehát ehhez az órához 2 darab olajnyomás adó szükséges!!Mint régen a Zsiguliban!
Én négy csatlakozási pontot találtam.
Bocsi a kép lemaradt.
Sziasztok T-25 szakik!Még mindig szenvedek az olajnyomásmérő műszerrel.Kérdésem a következő hozzátok,hogy ezt az új órát ismeri-e valaki?Vagy tudja-e a bekötést?Nem látok az órán semmilyen jelölést.Ha tudnátok segíteni megköszönném.Raktam fel képeket:
Válasz zolyko #19037. hozzászólásáraHa még nincs meg a válasz:7liter és szerintem itt többen is 15w legalább is én olyat használok.
Válasz Gerimur #19046. hozzászólásárahát, azért néztem furán mert mondom annyi idő alatt beállna mint a vasvella a ganyédombba.
Köszi a válaszokat, gyári önindítóm van még benne inkább legyen nagyobb az akku, fő a biztonság :)
Válasz a2457 #19042. hozzászólására A 10-15 perc a melegítés idejére vonatkozik nem az olajnyomás hiányára.
Szép lenne ennyi ideig menne olajnyomás nélkül!
15w-és olajjal nagy hidegben izzítással,dekompresszorral is kb.4-5másodperc amíg van olajnyomás.Melegítéssel pedig azonnal van.
Csak -10C° felett szoktam melegíteni az olajat.Feleslegesen nem szenvedtetem a gépezetet.
Válasz Wendelke #19041. hozzászólásárajaja, 85 AH bőven elég a 3 hengeresnek is.
a kéthengerest indítottam már 55 AH s akksiról is télen, ha áttételes önindító van rajta simán indul.
Válasz Arpy #19033. hozzászólásáraaz ízítás nem jo
Válasz Attikaa #19039. hozzászólására100 amperes is jó
Válasz Gerimur #19028. hozzászólására10-15 perc??
visszalököm a dekompresszort, utánna max 2 másodperc és van olajnyomásom.
a t-25 ön is, meg a vtz-n is.
hogyan indítottok amúgy ?
rendben, dekompresszor, mert az kell. én várni szoktam nagyjából egy másodpercet onnantól hogy nem tekeri már gyorsabban az önindító a motort, addigra felkapja az olajat a szivattyú.
hát pont ezért jó mindíg dekompresszorral indítani, tekerteted az olajszivattyút is, aztán mire indul a diesel már eleve felkapta az olajat, nincsen szárazonfutás.
Áttételes önindító, 85 Ah-s akksi, télen is jól indul.
Sziasztok!Olyan problémám van,hogy nem komplett traktorom van,hanem csak a T-25 motor.Valaki tudna nekem 3D-be feltenni képet,hogy hol és hogyan kell a motorról hőfokot,olajnyomást mérni!Tehát az a kérdés hogy hol találom a motoron ezeket a részeket és milyen órákat vegyek hozzá,az órákat hogyan kell bekötni?Előre is várom a segítségeteket István.
Ui:Szilárd nekem áttételes önindítóm van és 55Ah órás akksival lájtosan indul.
Válasz nagy0szilard #19038. hozzászólásáraha gyári önindítód van akkor szerintem 150 Ah kell. Ha áttételes önindítód van, akkor 10
Sziasztok! Sajnos megadta magát az akkumulátor :( milyet lenne érdemes bele venni ami télen is gond nélkül indítt?
Sziasztok!
Kb.hány liter olaj megy T-25 motorjába és milyen olajat(10w?15w?) érdemes bele tenni?
Válasz Maszek Zs #19035. hozzászólásáraJaaa. Agip néven erre felénk nem is lehet kapni. Csak ENI néven. Bocsi,hogy ezt nem részleteztem.De én úgy tudom,hogy az Agip már nincs is,motor olajban,de lehet tévedek. A link azért ment ,mert azt találtam . Régebben az volt amit linkeltem.
Válasz Maszek Zs #19034. hozzászólásáraNa ma beszéltem a fiúval aki lebeszét. És aztmondta miota kiszált az Agip mellöl eni(mert valami egyesülés volt valamikor)azóta romlott a minösége. Végülis mindegy csak meg akartam osztani amit hallotam.
Válasz stefi69 #19032. hozzászólásáraJó akkor csak állhír Mert az autót ilyennel töltöttem fel azelött,azt lebeszéltek róla.
Válasz Gerimur #19028. hozzászólásáraÉn szint úgy csinálom, nagyon bevált módszer nekem is a hőlégfúvó, pikk-pakk van olajnyomásom. Én is csak ajánlani tudom.
Válasz Maszek Zs #19029. hozzászólásáraNem halottam ,és nem tapasztalok Pedig vannak ismerősök akik 200 L számra veszik !
Válasz kamus #19021. hozzászólásáraRégen volt valahol egy kép is. Egy kis höfoku höfokszabályzost már láttam.
Válasz Gerimur #19027. hozzászólásáraGerimur köszönöm a segítséget.Holnap talán összejön .Kíváncsian várom milyen lesz.
Válasz stefi69 #19018. hozzászólásáraÜdv!
Nem kötöszködni akarok. Az Agip olajat nem igazán dícsérik,mondjuk úgy másfél éve! Attól még a Vlagyiba lehet jó. Csak úgy hallomásból van a hír. Te nem veszel észre semmit? Mármint cáfolni vagy alátámasztani tudnád?
Ha rendbe a gép indulnia is kell csak,nehezen lesz olajnyomás.{főleg 20w-és olajjal,kb:10-15min}.
Én nagyon hidegben alá teszem a hőlégfúvót 15 percre és pöcc-röff dekompresszorral indítok.Pár pillanat alatt az olajnyomás is jó.{15w40-es olajjal}.