Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak618 FtEUR414.94 FtUSD394.48 FtCHF446.43 FtGBP499.75 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #16672. hozzászólásra
Szia!
Nekem kellett cserélnem orbitot,MTZ-ét vettem bele.Még a felfogatások is passzoltak.
Szerintem munkahengernek megfelelene egy C50-es munkahenger.Annak úgy tudom akkora a lökete mint a mint a T25-ös munkahengerének.
Az én munkahengerem lökete 25cm.
Ha jól emlékszem pár éve "atti212" csinált ilyen átalakítást.Nézz utána.
Végignyálaztam az egész fórumot, már nem tudom, hogy ki, de elvileg MTZ orbittal és kormánymunkahengerrel rakta össze. Ezek szerint még sem jó az MTZ kormánymunkahenger? Nem azzal akarom összerakni, csak kíváncsi voltam a működési hosszára.
Válasz #16669. hozzászólásra
Sajnos én csalódtam benne! Volt kettő munkahengerem és műhelyben rakták össze Würth-ös tömítésekkel,garanciával.Sajnos mind a kettő egy hét után elkezdett folyni a szárnál. Ahol szoktam vásárolni,nem is rendelnek a Würth-től,hogy most honnan rendelnek nem tudom, de azóta jók.
eh...
semmi hallod, nincsen semmi ami ennyire egyszerű és megbízható volna.
ha elég gazdag volnék egy 50 lovas kis valtrát vennék.
a53, dehát az is sokkal döhérebb mint a t-25.
Válasz #16656. hozzászólásra
Szia!
A 600Ft-os javítókészletet felejtsd el! Én már csak hidraulikás boltban {szervíz,javító műhely is egyben} vásárolok hozzá cuccot. Igaz dupla áron, de jó
Sajnos már a Würth sem az igazi
Bízok én is benne, a sráctól megkérdeztem, hogy mennyi a munkahossz és azt mondta, hogy 22 cm. Kb. ennyi vagy ennyi sem az MTZ kormánymunkahenger útja a Habi szerint( telefonos segítség)
Zil szervószivattyúval akarom összehozni, ami szintén meg lesz nem sokára. Láttam régebben Te is árultál ilyent
Már többször írtam,hogy a pár száz ft-os gumigyűrű készletet felejtsétek el.
Minden jobb alkatrészboltban lehet venni Würth-ös gumigyűrűket És egy picit legyenek vastagabbak mint a gyáriak. A kis szelepben is cserélni kell a gumit 3db van benne.
Kéne egy kis segítség. Gyári szervós kivitelben, vagy a szervósított kivitelű T-25-nél mekkora a kormánymunkahenger. Itt a csapok közötti hosszra, illetve a működési hosszra gondolok. E-512-s kombájn kormány munkahengere jó lehet hozzá? Használtban be tudnék szerezni egy ilyent.
Mindenképp csapágyboltban vásároljatok gyűrűket! Ott jó minőségűek.
Én azt csináltam, hogy vettem egy T-25 garnitúrát, majd ahhoz mérve ugyanazokat bevásároltam csapágyboltban.
Erre én is nagyon kíváncsi lennék, ha minden jól megy hétvégén szétszedem én is és cserélem a tömítéseket és csinálok képet, mert 2 év alatt már 2 új tömítésgarnitúrát kapott és mégis a munkahenger tetején jön az olaj. A dugattyúrúdnál is illetve ennél a kis szelepnél is.
sziasztok. egy kis segítséget szeretnék kérni. egy éve ujítottuk fel a munkahengert, most meg ahogy a képen is látszik a középső kicsi csavarnál nyomás alatt folyik az olaj. ez mitől lehet? válaszotok előre is köszönöm.
ez kovácsolt, edzett, jól bírja.
itt nálam kibír egy szezont, de mezőgazdaságban szerintem az ezredfordulóig is kibírná.
itt azért kopik el mert csak tuskózatlan helyen használom, aztán minden tuskó belelóg a láncba. szóval egésznap kalapál valamit a sorok többségében. meghát nem vagyok szívbajos, shitt és más törmelék nem zavar. ameddig a traki elvergődik valahogy addig a szárzúzó is megy.
úgy 40 hektáronként kell a zúzót újra lemezelni, annyi bír a centi vastag acél lemez. a láncok ennek a dupláját bírják ki.
maga a váz változó, szakítottam már szét párszor.
kiszakadt vonófülek szoktak történni, nem ritka ebben az ágazatban.
vagy épp a trkatornak a lakatja szakad el, vagy a vonócsapszegek törnek, vagy a vonókarok a 3 pontosról. vagy a kardán maga.
nemigen volt olyan hogy pár napnál többet tudtam volna egyhuzamra dolgozni anélkül hogy valami ne szakadjon.
ha mástnem az mtz felni :D
vagy épp az alváza neki.
vagy kuplungház, kipuffogó, motorháztető, valami jut minden napra.
tört már elsőhíd csapszegem is.
sajnos a zúzót már nemtudom jobban erősíteni , mert már így is cefettül nehéz.
halkan jegyzem meg a vtz is ugyanitt dolgozik, fát vonszolt nekem több mint 1000 üzemórán át, és minimális hibával üzemelt, és üzemel a mai napig is. a t-25 is dolgozott nekem ezeken az erdőkön, avval se voltak ilyen durva gondjaim :D
nem véletlen imádom a kis VTZ-t meg a t-25 öst.
állítom neked hogy önmagukhoz képpest eszméletlen strapabíró masinák.
sajnos a vtz-t lehet el kell adjam, alkatrész hiányában -illetve a durva árak miatt- nagyon már nem merem dolgoztatni.
de amennyire lehet ragaszkodom hozzájuk,
eszméletlen sokat dolgoztak már nekem.
ha nyernék a lottón licencelném a gyártásjogát a vladimirec trakiknak, nemkéne sokat fejleszteni rajtuk, és gyártanám itthon.
Az enyémen 15 láncszem kb. 40 cm hosszú, 10 mm-s anyagból vannak a láncszemek, és így is brutál láncnak tűnik. A tiéd akkor viszont tényleg durva lánc lehet.
Azért csináltam 3 láncosra, mert azt gondoltam, hogy jót tesz a kiegyensúlyozásnak, de azt nem tudom, hogy a 2 láncost könnyebben vinné, vagy nem. Leginkább a traki sebességétől függ, hogy dolgozik.
Nézegettem a szártépő hirdetéseket és ott is is volt olyan ahol három késes kivitelű volt, és azt írták róla, hogy szebben dolgozik mint a két késes. Persze lehet, hogy hazabeszéltek.
Mondjuk nem nagy ügy ha akarok változtatni rajta, mert ha leveszem a nagy tárcsát, akkor csak át kell fúrni, hogy a lánc helyett 2-3 késtartót felcsavarozok rá, és mehet tovább.
Vettem hozzá egyenes kést is amit majd esetleg felteszem próbára a hidrot kés helyett. "jancsika" fórumtárs szerint az még szebben viszi a füvet.
jam ez igaz, a kerületi sebesség a fontos.
nekem csak 2 lánc van fennt,
tuskók közt jó mert a lánc nem érzékeny ilyesmire nagyon.
úgy 4 méter magas gazig tudok dolgozni, felette nemnagyon.
tuskósarjjal egyébbel nincsen gond, ameddig a muszka lefekteti addig át is húzom rajta a zúzót.
de fogja keményen a masinát,
állítólag 50 lovas gépekkel csinálták ezt régen de elnem tudom képzelni hogyan.
múlt évben a kardáncsonk eltekeredett a trakin, talán fél hktár zöldjuhar sarjat vertem le vele ezalatt.
most ilyen erősített cucc van benne, ez bírni bírja, csak az állítólagos 80 tagú ménes nem mindíg bírja.
ahol tiszta füves rész van ott vágtam késsel is,
a kést én csináltam, rögtönzött darab.
egy sima I gerenda aztán jólvan az.
láncból csak a kovácsoltak jöttek be, itthon nemigen kapni olyat amit én tudok is használni sajnos. próbáltam uszály horgonyláncot (1000 pénz szemenként) de azse bírta sokáig. a drótkötél annyiból faszályos volt hogy szépen vág, csak aztán kiszállasodik és hamar vége.
nyiklván nem ilyen mostoha körülmények közt dolgozol a berendezéssel, szerintem úgy átlagos helyeken a konstrukció bőven jó, ha minden igaz a kis kéthengeres is elbírja.
Szükséges amúgy a 3 lánc ?
már úgyértem tudsz olyan tempóval menni vele hogy kelljen a 3, vagy csak 3 lett csinálva aztán hadd szóljon ?
A szöghajtómű áttételével kapcsolatban azt tudom mondani, hogy 1:1.5-2 között lenne ideális, abból amit infóként összegyűjtöttem. De a kerületi sebesség ami meghatározó, mert az meg ugye az átmérőtől függ, amit a kés forgás közben leír. Tehát egy kisebb átmérőjűnél nagyobb áttétel kell, a nagyobb átmérőnél elég a kisebb is.
Én úgy számolgattam, hogy kb. hasonló a kerületi sebesség a szártépőmnél, mint egy fűnyírónál. Az enyémnek is van hangja, de annyira nem durva. 1500-s fordulaton használtam.
Egyébként 3 lánc van rajta 120 fokban elosztva.
Úgy rendeltem hozzá kb. 5 tonna teherbírású teherláncot, mert azért az nem lenne jó, ha elszakadna.
Én alapvetően gazvágásra és fűnyírásra csináltam, arra úgy tűnik, hogy jó lesz, bár még nem sokat vágtam vele. Ősszel majd kipróbálom kukoricán is, akkor majd kiderül, hogy ott hogy muzsikál.
Gerimur:
A vázat 60x40-s vastagfalu zártszelvényből csináltam, illetve az függőleges oldalakban, van függőleges támasztóként 2-2 db 40x40-s vastagfalú zártszelvény, illetve a csúszótalp meg 50x8-s laposvasból van. A lemezek 3 mm vastagok. Elment rá pár darab elektróda, mire mindet össze is hegesztettem
Szerintem amiből meg akarod csinálni, bőven jó lesz hozzá, bár én is csak amatőr vagyok ebben a szakmában.
Köszönöm, sajnos a Habinál nem tudtak adni, a porlasztóban lévő menetet újra vágattam valamint új átereszcsavart tettem bele. 17 mm helyett 22mmeset, a tetején egy vastagabb alátéttel, hely volt hozzá, gondolom nem gond hogy valamivel hosszabb mint az előző csavar.
Válasz #16642. hozzászólásra
Szia!
Köszönöm az infót.Nekem 50x50-es vastagfalu zártszelvényem van jelenleg,meg 5mm-es lemezem.Én ebből szeretném megcsinálni a zúzót.
Remélem nem lesz gyenge.Hajtómű meg 1:1.5-höz áttételü.
Az 1:2.25-ös áttétel nem sok?
1:2,25 nem sok amúgy ?
nekem csak lánc van a szárzúzón, igaz hogy nagyszemű horgony lánc.
enyém 2 méter széles, a makói Úr gyártámánya,
az 1:1,5 áttételű, de veszedelmesen nagy hangja van így is.
némi átalakítás után mostmár 11mm vastag a lemez része, egy szezont így kibírt, aztána télen majd újra lemezeljük.
540 es kardánnal viszem, és 1500 as motorfordulaton.
(mtz vel, mert dög nehéz és a vtz felse tudná emelni, meg szerintem el sem tudná vinni ott ahol kell is nekem)
155x155x30 cm a befoglaló mérete, láncosra csináltam meg hidrot késsel, ezt itt lestem le a fórumon. A szöghajtómű áttétele meg ha jól emlékszem 1:2.25, azt nem tudom, hogy pontosan mire használhatták, mert használtan vettem.
A láncos megoldást "jancsika" szártépőjéről "másoltam" mert megtetszett ez a kialakítás, illetve "szaki 04" fórumtárs látott még el pár tanáccsal, a kialakítás és a felhasználandó anyagok tekintetében, így utólag is köszönöm neki.
Sziasztok!
Valaki járt már úgy, hogy szelephézag állításnál a BMT jel az ékszíjtárcsán nem egyezett a blokkon lévő jellel? Sajnos én igen! Lehet, hogy másnak nem újdonság, de nekem az volt! A jel és a könyv szerint nem tudtuk beállítani a szelephézagot.
Úgy állítottuk be, hogy az adagoló töltésre lett állítva és amikor az első henger porlasztója ˇ"spriccelt" akkor állítottuk be a szelephézagot. Utána addig forgattuk a főtengelyt forgásiránnyal megegyezően amíg a másik henger porlasztója is nem "spriccelt", akkor azt is beállítottuk.{hideg motornál 0.3mm}.
Jobb lett mint volt! .
nem ide tartozik, de véletlen ZIL taposófékszeleped nincsen ?
olyan taposófékszelepet keresek ami úgy néz ki hogy tiszta légfék, nincsen semmi a tömlőn kívül a szelep és a munkahenger közt, a pedál és a fékszelepő egybeépítve, és rugóerőtárolós a munkahenger amit működtet.
jól körbeírtam mi ?
/ha van, és a ZIL é ilyen, akkor megveszem/
Tudom, hogy nem okoztam kitörő lelkesedést a hidraulikus kitámasztóval, de végül meg lett, illetve majd ez lesz a fardaru munkahengere is, ezért hosszabbak a csövek.
Valamint a szártépőről egy kép, ami még csak próba üzemben volt, így a festése vissza van.
Válasz #16630. hozzászólásra Igen igen ráadásul nincs is biztositó lemez sem alátét söt a vtz n csak eggy illesztö csap van ugyhogy necces mindenesetre mi beragasztottuk csavarrögzittövel, nemis tudom hogy birta idáig pedig rotálásnál kapott hideget meleget(vascsö bicikliváz tégla)....
Hali!
Azért érdekes ,hogy tud kilazulni egy bontatlan motorban a ledkerék.Vagy nincs az előírt nyomatékkal meghúzva,nincs lebiztosítva,nincs méreten az illesztése, nincs rendesen a helyén, vagy valami szerelési hiba, stb... Ha, az ember kicsit későn veszi észre tud gondot okozni.Amikor széthúztuk az enyémet a lendkerék csavarjainak kb:1/4 fordulatot utána lehetett húzni nyomatékkulcsal mind a hat csavarnak.{150Nm}.A barátom T25-ösét amikor széthúztuk kuplung miatt a lendkerék a lelazulás határán volt.Annak is majdnem 1/4 kört utána kellett húzni.
Válasz #16628. hozzászólásra Szia jó nagy szívás volt az egész,motort szét szedtem darabjaira ott logott a vázban csupaszon minden fasza tok jó nem találtunk semmit,na akkor tovább motor le és láss csodát a rohadt lendkerék le volt lazulva de úgy rendessen ám hogy a két nyeles és a primer tengejt is kinyirta,hát nem volt egy ócsoság a mocit nem is kellet volna szét szedni de már készvan semmi nemvolt mehúzva és igyis elmentem vele 2250 üzem órát.
25322 hozzászólás
Sajnos a sok eső miatt kénytelen voltam műhelymunkát végezni.
Felraktam a súlyokat a hátsó kerékre.
Csak javasolni tudom a súlyozást minden kinek .
Válasz #16673. hozzászólásra
Itt Nagykanizsa környékén múlt hét kedd óta kisebb kihagyásokkal esik az eső.
De, ha a híradásokat nézed akkor láthatod is a következményeit
Válasz #16672. hozzászólásra
Szia!
Nekem kellett cserélnem orbitot,MTZ-ét vettem bele.Még a felfogatások is passzoltak.
Szerintem munkahengernek megfelelene egy C50-es munkahenger.Annak úgy tudom akkora a lökete mint a mint a T25-ös munkahengerének.
Az én munkahengerem lökete 25cm.
Ha jól emlékszem pár éve "atti212" csinált ilyen átalakítást.Nézz utána.
Válasz #16673. hozzászólásra
ifa buci kerék van a pótomon.
ma amikor lemetnem kicsit dolgozgatni nem látszott ki a vízből.
nemtudom mi lesz így, de mindenesetre vicces.
Válasz #16668. hozzászólásra
Előre is köszönöm Gerimur ha megméred
Benneteket nem mosott el az eső? Itt Siófok közelében nagyon durva eső volt, vitte a fél falut.
Válasz #16666. hozzászólásra
Végignyálaztam az egész fórumot, már nem tudom, hogy ki, de elvileg MTZ orbittal és kormánymunkahengerrel rakta össze. Ezek szerint még sem jó az MTZ kormánymunkahenger? Nem azzal akarom összerakni, csak kíváncsi voltam a működési hosszára.
Válasz #16669. hozzászólásra
Sajnos én csalódtam benne! Volt kettő munkahengerem és műhelyben rakták össze Würth-ös tömítésekkel,garanciával.Sajnos mind a kettő egy hét után elkezdett folyni a szárnál. Ahol szoktam vásárolni,nem is rendelnek a Würth-től,hogy most honnan rendelnek nem tudom, de azóta jók.
Válasz #16665. hozzászólásra
eh...
semmi hallod, nincsen semmi ami ennyire egyszerű és megbízható volna.
ha elég gazdag volnék egy 50 lovas kis valtrát vennék.
a53, dehát az is sokkal döhérebb mint a t-25.
Válasz #16667. hozzászólásra
Én még nem csalódtam benne,pedig sokat berakok. És nincs is szándékom váltani.
Válasz #16661. hozzászólásra
Szia!
Holnap pontosan megmérem neked.
Válasz #16656. hozzászólásra
Szia!
A 600Ft-os javítókészletet felejtsd el! Én már csak hidraulikás boltban {szervíz,javító műhely is egyben} vásárolok hozzá cuccot. Igaz dupla áron, de jó
Sajnos már a Würth sem az igazi
Válasz #16664. hozzászólásra
Most is van,zsír új. Az MTZ munkahenger nem jó !
Üdv szerintetek a mai traktorok közt mi az ami a leginkább megfelel a T-25-nek? Pl Kubota? vagy mit érdemes venni?
köszi
Válasz #16663. hozzászólásra
Köszi!
Bízok én is benne, a sráctól megkérdeztem, hogy mennyi a munkahossz és azt mondta, hogy 22 cm. Kb. ennyi vagy ennyi sem az MTZ kormánymunkahenger útja a Habi szerint( telefonos segítség)
Zil szervószivattyúval akarom összehozni, ami szintén meg lesz nem sokára. Láttam régebben Te is árultál ilyent
Válasz #16661. hozzászólásra
Jó lehet hozzá. De ez múlik a szivattyú teljesítményén is !
Már többször írtam,hogy a pár száz ft-os gumigyűrű készletet felejtsétek el.
Minden jobb alkatrészboltban lehet venni Würth-ös gumigyűrűket És egy picit legyenek vastagabbak mint a gyáriak. A kis szelepben is cserélni kell a gumit 3db van benne.
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség. Gyári szervós kivitelben, vagy a szervósított kivitelű T-25-nél mekkora a kormánymunkahenger. Itt a csapok közötti hosszra, illetve a működési hosszra gondolok. E-512-s kombájn kormány munkahengere jó lehet hozzá? Használtban be tudnék szerezni egy ilyent.
Előre is köszi!
Mindenképp csapágyboltban vásároljatok gyűrűket! Ott jó minőségűek.
Én azt csináltam, hogy vettem egy T-25 garnitúrát, majd ahhoz mérve ugyanazokat bevásároltam csapágyboltban.
Kicsit várjatok vele. Nekem Folyt egy fél évig kb. mostanában meg abbahagyta...
Válasz #16657. hozzászólásra
kicserélitek a szelepben lévő kis gumi gyűrűket is?
Amúgy meg elég silányak ezek a tömítés garnitúrák amiket lehet kapni hozzájuk, nekem sem szokta tovább bírni 1-1,5 évnél!
Válasz #16656. hozzászólásra
Erre én is nagyon kíváncsi lennék, ha minden jól megy hétvégén szétszedem én is és cserélem a tömítéseket és csinálok képet, mert 2 év alatt már 2 új tömítésgarnitúrát kapott és mégis a munkahenger tetején jön az olaj. A dugattyúrúdnál is illetve ennél a kis szelepnél is.
sziasztok. egy kis segítséget szeretnék kérni. egy éve ujítottuk fel a munkahengert, most meg ahogy a képen is látszik a középső kicsi csavarnál nyomás alatt folyik az olaj. ez mitől lehet? válaszotok előre is köszönöm.
Válasz #16654. hozzászólásra
ez kovácsolt, edzett, jól bírja.
itt nálam kibír egy szezont, de mezőgazdaságban szerintem az ezredfordulóig is kibírná.
itt azért kopik el mert csak tuskózatlan helyen használom, aztán minden tuskó belelóg a láncba. szóval egésznap kalapál valamit a sorok többségében. meghát nem vagyok szívbajos, shitt és más törmelék nem zavar. ameddig a traki elvergődik valahogy addig a szárzúzó is megy.
úgy 40 hektáronként kell a zúzót újra lemezelni, annyi bír a centi vastag acél lemez. a láncok ennek a dupláját bírják ki.
maga a váz változó, szakítottam már szét párszor.
kiszakadt vonófülek szoktak történni, nem ritka ebben az ágazatban.
vagy épp a trkatornak a lakatja szakad el, vagy a vonócsapszegek törnek, vagy a vonókarok a 3 pontosról. vagy a kardán maga.
nemigen volt olyan hogy pár napnál többet tudtam volna egyhuzamra dolgozni anélkül hogy valami ne szakadjon.
ha mástnem az mtz felni :D
vagy épp az alváza neki.
vagy kuplungház, kipuffogó, motorháztető, valami jut minden napra.
tört már elsőhíd csapszegem is.
sajnos a zúzót már nemtudom jobban erősíteni , mert már így is cefettül nehéz.
halkan jegyzem meg a vtz is ugyanitt dolgozik, fát vonszolt nekem több mint 1000 üzemórán át, és minimális hibával üzemelt, és üzemel a mai napig is. a t-25 is dolgozott nekem ezeken az erdőkön, avval se voltak ilyen durva gondjaim :D
nem véletlen imádom a kis VTZ-t meg a t-25 öst.
állítom neked hogy önmagukhoz képpest eszméletlen strapabíró masinák.
sajnos a vtz-t lehet el kell adjam, alkatrész hiányában -illetve a durva árak miatt- nagyon már nem merem dolgoztatni.
de amennyire lehet ragaszkodom hozzájuk,
eszméletlen sokat dolgoztak már nekem.
ha nyernék a lottón licencelném a gyártásjogát a vladimirec trakiknak, nemkéne sokat fejleszteni rajtuk, és gyártanám itthon.
Elég drága, én kb. 4-6eFt-ért vettem 2 m láncot ebből, ha jól emlékszem.
Válasz #16652. hozzászólásra
aztán szakadt már el így is.
50 ropi a 16 szem lánc. (2x8).
Király!
Az enyémen 15 láncszem kb. 40 cm hosszú, 10 mm-s anyagból vannak a láncszemek, és így is brutál láncnak tűnik. A tiéd akkor viszont tényleg durva lánc lehet.
Válasz #16650. hozzászólásra
enyém ilyen, a képen nincsen viszonyítási alap,
cirka 80 centit ad ki a 8 láncszem.
és jó vaskos az anyaga.
szétveri a korhadtabb tuskókat,
meg bármekkora sarjat amit még letud fektetni a traktor.
de aztán üt is nagyokat :D
a nagy vaslemez pont kitakarja de az mind mögötte hajtómű.
Ha majd legközelebb dolgozok vele, akkor majd levideózom, abból talán több látszik.
Válasz #16648. hozzászólásra
Azért csináltam 3 láncosra, mert azt gondoltam, hogy jót tesz a kiegyensúlyozásnak, de azt nem tudom, hogy a 2 láncost könnyebben vinné, vagy nem. Leginkább a traki sebességétől függ, hogy dolgozik.
Nézegettem a szártépő hirdetéseket és ott is is volt olyan ahol három késes kivitelű volt, és azt írták róla, hogy szebben dolgozik mint a két késes. Persze lehet, hogy hazabeszéltek.
Mondjuk nem nagy ügy ha akarok változtatni rajta, mert ha leveszem a nagy tárcsát, akkor csak át kell fúrni, hogy a lánc helyett 2-3 késtartót felcsavarozok rá, és mehet tovább.
Vettem hozzá egyenes kést is amit majd esetleg felteszem próbára a hidrot kés helyett. "jancsika" fórumtárs szerint az még szebben viszi a füvet.
Válasz #16647. hozzászólásra
jam ez igaz, a kerületi sebesség a fontos.
nekem csak 2 lánc van fennt,
tuskók közt jó mert a lánc nem érzékeny ilyesmire nagyon.
úgy 4 méter magas gazig tudok dolgozni, felette nemnagyon.
tuskósarjjal egyébbel nincsen gond, ameddig a muszka lefekteti addig át is húzom rajta a zúzót.
de fogja keményen a masinát,
állítólag 50 lovas gépekkel csinálták ezt régen de elnem tudom képzelni hogyan.
múlt évben a kardáncsonk eltekeredett a trakin, talán fél hktár zöldjuhar sarjat vertem le vele ezalatt.
most ilyen erősített cucc van benne, ez bírni bírja, csak az állítólagos 80 tagú ménes nem mindíg bírja.
ahol tiszta füves rész van ott vágtam késsel is,
a kést én csináltam, rögtönzött darab.
egy sima I gerenda aztán jólvan az.
láncból csak a kovácsoltak jöttek be, itthon nemigen kapni olyat amit én tudok is használni sajnos. próbáltam uszály horgonyláncot (1000 pénz szemenként) de azse bírta sokáig. a drótkötél annyiból faszályos volt hogy szépen vág, csak aztán kiszállasodik és hamar vége.
nyiklván nem ilyen mostoha körülmények közt dolgozol a berendezéssel, szerintem úgy átlagos helyeken a konstrukció bőven jó, ha minden igaz a kis kéthengeres is elbírja.
Szükséges amúgy a 3 lánc ?
már úgyértem tudsz olyan tempóval menni vele hogy kelljen a 3, vagy csak 3 lett csinálva aztán hadd szóljon ?
a2457:
A szöghajtómű áttételével kapcsolatban azt tudom mondani, hogy 1:1.5-2 között lenne ideális, abból amit infóként összegyűjtöttem. De a kerületi sebesség ami meghatározó, mert az meg ugye az átmérőtől függ, amit a kés forgás közben leír. Tehát egy kisebb átmérőjűnél nagyobb áttétel kell, a nagyobb átmérőnél elég a kisebb is.
Én úgy számolgattam, hogy kb. hasonló a kerületi sebesség a szártépőmnél, mint egy fűnyírónál. Az enyémnek is van hangja, de annyira nem durva. 1500-s fordulaton használtam.
Egyébként 3 lánc van rajta 120 fokban elosztva.
Úgy rendeltem hozzá kb. 5 tonna teherbírású teherláncot, mert azért az nem lenne jó, ha elszakadna.
Én alapvetően gazvágásra és fűnyírásra csináltam, arra úgy tűnik, hogy jó lesz, bár még nem sokat vágtam vele. Ősszel majd kipróbálom kukoricán is, akkor majd kiderül, hogy ott hogy muzsikál.
Gerimur:
A vázat 60x40-s vastagfalu zártszelvényből csináltam, illetve az függőleges oldalakban, van függőleges támasztóként 2-2 db 40x40-s vastagfalú zártszelvény, illetve a csúszótalp meg 50x8-s laposvasból van. A lemezek 3 mm vastagok. Elment rá pár darab elektróda, mire mindet össze is hegesztettem
Szerintem amiből meg akarod csinálni, bőven jó lesz hozzá, bár én is csak amatőr vagyok ebben a szakmában.
Válasz #16601. hozzászólásra
Köszönöm, sajnos a Habinál nem tudtak adni, a porlasztóban lévő menetet újra vágattam valamint új átereszcsavart tettem bele. 17 mm helyett 22mmeset, a tetején egy vastagabb alátéttel, hely volt hozzá, gondolom nem gond hogy valamivel hosszabb mint az előző csavar.
Válasz #16642. hozzászólásra
Szia!
Köszönöm az infót.Nekem 50x50-es vastagfalu zártszelvényem van jelenleg,meg 5mm-es lemezem.Én ebből szeretném megcsinálni a zúzót.
Remélem nem lesz gyenge.Hajtómű meg 1:1.5-höz áttételü.
Az 1:2.25-ös áttétel nem sok?
Válasz #16641. hozzászólásra
Szia!
Majdnem mi is ráfáztunk a dekompresszorral, de még idejében észrevettük, hogy könnyű forgatni a főtengelyt.
Válasz #16642. hozzászólásra
1:2,25 nem sok amúgy ?
nekem csak lánc van a szárzúzón, igaz hogy nagyszemű horgony lánc.
enyém 2 méter széles, a makói Úr gyártámánya,
az 1:1,5 áttételű, de veszedelmesen nagy hangja van így is.
némi átalakítás után mostmár 11mm vastag a lemez része, egy szezont így kibírt, aztána télen majd újra lemezeljük.
540 es kardánnal viszem, és 1500 as motorfordulaton.
(mtz vel, mert dög nehéz és a vtz felse tudná emelni, meg szerintem el sem tudná vinni ott ahol kell is nekem)
Válasz #16639. hozzászólásra
Szia!
Köszönöm az elismerést nem titok.
155x155x30 cm a befoglaló mérete, láncosra csináltam meg hidrot késsel, ezt itt lestem le a fórumon. A szöghajtómű áttétele meg ha jól emlékszem 1:2.25, azt nem tudom, hogy pontosan mire használhatták, mert használtan vettem.
A láncos megoldást "jancsika" szártépőjéről "másoltam" mert megtetszett ez a kialakítás, illetve "szaki 04" fórumtárs látott még el pár tanáccsal, a kialakítás és a felhasználandó anyagok tekintetében, így utólag is köszönöm neki.
Válasz #16638. hozzászólásra
Ismerős nekem is .... Arra figyelj h. dekompresszort nyomd le mielőtt beállítod :D Én egyszer jól beállítottam kihúzott dekompresszornál :D
Sziasztok!
Van egy kis kétfejes váltva forgatós ekém eladó,ha esetleg valakit érdekel.
Bővebben a hirdetésben.http://www.agroinform.com/aprohirdetes/6182165/Valtva-forgatos-eke.html
Válasz #16632. hozzászólásra
Szia!
Gratulálok a munkádhoz
A szártépő méretei érdekelnének és a hajtásház áttétele.{ ha nem titok}.
Köszi!
Sziasztok!
Valaki járt már úgy, hogy szelephézag állításnál a BMT jel az ékszíjtárcsán nem egyezett a blokkon lévő jellel? Sajnos én igen! Lehet, hogy másnak nem újdonság, de nekem az volt! A jel és a könyv szerint nem tudtuk beállítani a szelephézagot.
Úgy állítottuk be, hogy az adagoló töltésre lett állítva és amikor az első henger porlasztója ˇ"spriccelt" akkor állítottuk be a szelephézagot. Utána addig forgattuk a főtengelyt forgásiránnyal megegyezően amíg a másik henger porlasztója is nem "spriccelt", akkor azt is beállítottuk.{hideg motornál 0.3mm}.
Jobb lett mint volt! .
Válasz #16634. hozzászólásra
Szia!
Dobtam egy PÜ-t.
Válasz #16634. hozzászólásra
nem ide tartozik, de véletlen ZIL taposófékszeleped nincsen ?
olyan taposófékszelepet keresek ami úgy néz ki hogy tiszta légfék, nincsen semmi a tömlőn kívül a szelep és a munkahenger közt, a pedál és a fékszelepő egybeépítve, és rugóerőtárolós a munkahenger amit működtet.
jól körbeírtam mi ?
/ha van, és a ZIL é ilyen, akkor megveszem/
Válasz #16632. hozzászólásra Tetszetös bizonyára jó hasznát veszed..
Válasz #16596. hozzászólásra
Szia!
Zil szivattyút tudok adni , ha kell keress privŕtban.
Válasz #16632. hozzászólásra
ne is törődj velük, a munkahenger nagyon jópofa.
lassan be kell újítanod egy 3 karos mtz tömböt ha ez így halad :D
pofás kis szárzúzó amúgy :D
Tudom, hogy nem okoztam kitörő lelkesedést a hidraulikus kitámasztóval, de végül meg lett, illetve majd ez lesz a fardaru munkahengere is, ezért hosszabbak a csövek.
Valamint a szártépőről egy kép, ami még csak próba üzemben volt, így a festése vissza van.
Válasz #16630. hozzászólásra Igen igen ráadásul nincs is biztositó lemez sem alátét söt a vtz n csak eggy illesztö csap van ugyhogy necces mindenesetre mi beragasztottuk csavarrögzittövel, nemis tudom hogy birta idáig pedig rotálásnál kapott hideget meleget(vascsö bicikliváz tégla)....
Hali!
Azért érdekes ,hogy tud kilazulni egy bontatlan motorban a ledkerék.Vagy nincs az előírt nyomatékkal meghúzva,nincs lebiztosítva,nincs méreten az illesztése, nincs rendesen a helyén, vagy valami szerelési hiba, stb... Ha, az ember kicsit későn veszi észre tud gondot okozni.Amikor széthúztuk az enyémet a lendkerék csavarjainak kb:1/4 fordulatot utána lehetett húzni nyomatékkulcsal mind a hat csavarnak.{150Nm}.A barátom T25-ösét amikor széthúztuk kuplung miatt a lendkerék a lelazulás határán volt.Annak is majdnem 1/4 kört utána kellett húzni.
Válasz #16628. hozzászólásra Szia jó nagy szívás volt az egész,motort szét szedtem darabjaira ott logott a vázban csupaszon minden fasza tok jó nem találtunk semmit,na akkor tovább motor le és láss csodát a rohadt lendkerék le volt lazulva de úgy rendessen ám hogy a két nyeles és a primer tengejt is kinyirta,hát nem volt egy ócsoság a mocit nem is kellet volna szét szedni de már készvan semmi nemvolt mehúzva és igyis elmentem vele 2250 üzem órát.
Válasz #16627. hozzászólásra
sikerült felújítani a motorblokkot?!