Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Azt hogy lehetne kipróbálni h. jó-e az üzemóra számláló ? Mostanában egyhuzamban nem sokat megy a gép, de nem nagyon mozdul a számláló semmit. Fordulatszámmérő az működik viszont.
Jó napot.
Érdeklődnék, hogy kb 1m-es gazba a t-25-ös elbírja hajtani a gyári rz 1.6-os szártépőt? Illetve maga a szártépő nem nehéz neki?
Csatolok egy képet a szárzúzóról:
Érdekelne, akinek van tapasztalata, hogy milyen sűrű, milyen magasságú gazt visz el könnyen, vagy inkább olyan 1,2m széles szártépő való neki? Köszönöm.
Válasz #16681. hozzászólásra
Szia!
Valószínű hogy, központos mert,a mindegyik pántcsavarnál és a felniperemnél is egyforma a hézag.
A pántcsavaroktól épp hogy, el fér.
Zil szervó szivattyút vettem, szerintem hasonló módon lesz feltéve, mint "green" kollégánál. Ha jól láttam, pont az ő felrakott képeire reagáltál tavaly tavasszal.
Illetve E-512 orbit, és kormánymunkahenger. Ezek meg ha minden igaz holnap érkeznek meg, kombájn bontásból. A ráépítése még nem most lesz, majd inkább a téli időszakban, mert kicsit sűrű a programom ősszel.
Szóval ha aktuális a dolog, és kérdésem lesz, keresni foglak.
Szia Wendelke!
Olvastam,hogy szervot szerelsz a T25-re.Én is szereltettem szervót,sajnos
nem sikerult kepeket eddig feltennem,de 2013.04.23 és 26-on írott
írásomban alaposan leírtam a lényeget.Ott van a telefonszámom is, ha érdekel szivesen segítek.Tisztelettel Kiskér.
Zil szervó szivattyú lesz( ma sikerült beszereznem) illetve E-512 kombájn kormányorbit, meg kormánymunkahenger. Ezek meg a közeljövőben lesznek beszerezve.
Visszanéztem a fórumot Green kolléga T-25-én van pld. Zil szivattyú, a munkahenger nem tudom hogy milyen, meg ő sem, mert már így vette.
Az mondjuk érdekes lesz, hogy milyen fordulattal kell forgatni a Zil szervót, mert Green képein hasonló méretűnek néz ki a főtengelyen lévő hajtó ékszíjtárcsa mint a Zil szervó gyári szíjtárcsája.
Azt kell eldöntened,hogy milyen lesz a szivattyúd. És ahhoz kell kiválasztani a munkahengert. Az nem baj ha a munkahenger munkahossza hosszabb a kívántnál,mert oda szabályzod vissza ahová akarod,csak rövidebb ne legyen. És a munkahenger belső átmérője a lényeg,mert ha túl vastag akkor a kormányt tekered de a kerék keveset fordul. Ha vékony akkor fordítva.
Válasz #16672. hozzászólásra
Szia!
Nekem kellett cserélnem orbitot,MTZ-ét vettem bele.Még a felfogatások is passzoltak.
Szerintem munkahengernek megfelelene egy C50-es munkahenger.Annak úgy tudom akkora a lökete mint a mint a T25-ös munkahengerének.
Az én munkahengerem lökete 25cm.
Ha jól emlékszem pár éve "atti212" csinált ilyen átalakítást.Nézz utána.
Végignyálaztam az egész fórumot, már nem tudom, hogy ki, de elvileg MTZ orbittal és kormánymunkahengerrel rakta össze. Ezek szerint még sem jó az MTZ kormánymunkahenger? Nem azzal akarom összerakni, csak kíváncsi voltam a működési hosszára.
Válasz #16669. hozzászólásra
Sajnos én csalódtam benne! Volt kettő munkahengerem és műhelyben rakták össze Würth-ös tömítésekkel,garanciával.Sajnos mind a kettő egy hét után elkezdett folyni a szárnál. Ahol szoktam vásárolni,nem is rendelnek a Würth-től,hogy most honnan rendelnek nem tudom, de azóta jók.
eh...
semmi hallod, nincsen semmi ami ennyire egyszerű és megbízható volna.
ha elég gazdag volnék egy 50 lovas kis valtrát vennék.
a53, dehát az is sokkal döhérebb mint a t-25.
Válasz #16656. hozzászólásra
Szia!
A 600Ft-os javítókészletet felejtsd el! Én már csak hidraulikás boltban {szervíz,javító műhely is egyben} vásárolok hozzá cuccot. Igaz dupla áron, de jó
Sajnos már a Würth sem az igazi
Bízok én is benne, a sráctól megkérdeztem, hogy mennyi a munkahossz és azt mondta, hogy 22 cm. Kb. ennyi vagy ennyi sem az MTZ kormánymunkahenger útja a Habi szerint( telefonos segítség)
Zil szervószivattyúval akarom összehozni, ami szintén meg lesz nem sokára. Láttam régebben Te is árultál ilyent
Már többször írtam,hogy a pár száz ft-os gumigyűrű készletet felejtsétek el.
Minden jobb alkatrészboltban lehet venni Würth-ös gumigyűrűket És egy picit legyenek vastagabbak mint a gyáriak. A kis szelepben is cserélni kell a gumit 3db van benne.
Kéne egy kis segítség. Gyári szervós kivitelben, vagy a szervósított kivitelű T-25-nél mekkora a kormánymunkahenger. Itt a csapok közötti hosszra, illetve a működési hosszra gondolok. E-512-s kombájn kormány munkahengere jó lehet hozzá? Használtban be tudnék szerezni egy ilyent.
Mindenképp csapágyboltban vásároljatok gyűrűket! Ott jó minőségűek.
Én azt csináltam, hogy vettem egy T-25 garnitúrát, majd ahhoz mérve ugyanazokat bevásároltam csapágyboltban.
Erre én is nagyon kíváncsi lennék, ha minden jól megy hétvégén szétszedem én is és cserélem a tömítéseket és csinálok képet, mert 2 év alatt már 2 új tömítésgarnitúrát kapott és mégis a munkahenger tetején jön az olaj. A dugattyúrúdnál is illetve ennél a kis szelepnél is.
sziasztok. egy kis segítséget szeretnék kérni. egy éve ujítottuk fel a munkahengert, most meg ahogy a képen is látszik a középső kicsi csavarnál nyomás alatt folyik az olaj. ez mitől lehet? válaszotok előre is köszönöm.
ez kovácsolt, edzett, jól bírja.
itt nálam kibír egy szezont, de mezőgazdaságban szerintem az ezredfordulóig is kibírná.
itt azért kopik el mert csak tuskózatlan helyen használom, aztán minden tuskó belelóg a láncba. szóval egésznap kalapál valamit a sorok többségében. meghát nem vagyok szívbajos, shitt és más törmelék nem zavar. ameddig a traki elvergődik valahogy addig a szárzúzó is megy.
úgy 40 hektáronként kell a zúzót újra lemezelni, annyi bír a centi vastag acél lemez. a láncok ennek a dupláját bírják ki.
maga a váz változó, szakítottam már szét párszor.
kiszakadt vonófülek szoktak történni, nem ritka ebben az ágazatban.
vagy épp a trkatornak a lakatja szakad el, vagy a vonócsapszegek törnek, vagy a vonókarok a 3 pontosról. vagy a kardán maga.
nemigen volt olyan hogy pár napnál többet tudtam volna egyhuzamra dolgozni anélkül hogy valami ne szakadjon.
ha mástnem az mtz felni :D
vagy épp az alváza neki.
vagy kuplungház, kipuffogó, motorháztető, valami jut minden napra.
tört már elsőhíd csapszegem is.
sajnos a zúzót már nemtudom jobban erősíteni , mert már így is cefettül nehéz.
halkan jegyzem meg a vtz is ugyanitt dolgozik, fát vonszolt nekem több mint 1000 üzemórán át, és minimális hibával üzemelt, és üzemel a mai napig is. a t-25 is dolgozott nekem ezeken az erdőkön, avval se voltak ilyen durva gondjaim :D
nem véletlen imádom a kis VTZ-t meg a t-25 öst.
állítom neked hogy önmagukhoz képpest eszméletlen strapabíró masinák.
sajnos a vtz-t lehet el kell adjam, alkatrész hiányában -illetve a durva árak miatt- nagyon már nem merem dolgoztatni.
de amennyire lehet ragaszkodom hozzájuk,
eszméletlen sokat dolgoztak már nekem.
ha nyernék a lottón licencelném a gyártásjogát a vladimirec trakiknak, nemkéne sokat fejleszteni rajtuk, és gyártanám itthon.
Az enyémen 15 láncszem kb. 40 cm hosszú, 10 mm-s anyagból vannak a láncszemek, és így is brutál láncnak tűnik. A tiéd akkor viszont tényleg durva lánc lehet.
Azért csináltam 3 láncosra, mert azt gondoltam, hogy jót tesz a kiegyensúlyozásnak, de azt nem tudom, hogy a 2 láncost könnyebben vinné, vagy nem. Leginkább a traki sebességétől függ, hogy dolgozik.
Nézegettem a szártépő hirdetéseket és ott is is volt olyan ahol három késes kivitelű volt, és azt írták róla, hogy szebben dolgozik mint a két késes. Persze lehet, hogy hazabeszéltek.
Mondjuk nem nagy ügy ha akarok változtatni rajta, mert ha leveszem a nagy tárcsát, akkor csak át kell fúrni, hogy a lánc helyett 2-3 késtartót felcsavarozok rá, és mehet tovább.
Vettem hozzá egyenes kést is amit majd esetleg felteszem próbára a hidrot kés helyett. "jancsika" fórumtárs szerint az még szebben viszi a füvet.
jam ez igaz, a kerületi sebesség a fontos.
nekem csak 2 lánc van fennt,
tuskók közt jó mert a lánc nem érzékeny ilyesmire nagyon.
úgy 4 méter magas gazig tudok dolgozni, felette nemnagyon.
tuskósarjjal egyébbel nincsen gond, ameddig a muszka lefekteti addig át is húzom rajta a zúzót.
de fogja keményen a masinát,
állítólag 50 lovas gépekkel csinálták ezt régen de elnem tudom képzelni hogyan.
múlt évben a kardáncsonk eltekeredett a trakin, talán fél hktár zöldjuhar sarjat vertem le vele ezalatt.
most ilyen erősített cucc van benne, ez bírni bírja, csak az állítólagos 80 tagú ménes nem mindíg bírja.
ahol tiszta füves rész van ott vágtam késsel is,
a kést én csináltam, rögtönzött darab.
egy sima I gerenda aztán jólvan az.
láncból csak a kovácsoltak jöttek be, itthon nemigen kapni olyat amit én tudok is használni sajnos. próbáltam uszály horgonyláncot (1000 pénz szemenként) de azse bírta sokáig. a drótkötél annyiból faszályos volt hogy szépen vág, csak aztán kiszállasodik és hamar vége.
nyiklván nem ilyen mostoha körülmények közt dolgozol a berendezéssel, szerintem úgy átlagos helyeken a konstrukció bőven jó, ha minden igaz a kis kéthengeres is elbírja.
Szükséges amúgy a 3 lánc ?
már úgyértem tudsz olyan tempóval menni vele hogy kelljen a 3, vagy csak 3 lett csinálva aztán hadd szóljon ?
A szöghajtómű áttételével kapcsolatban azt tudom mondani, hogy 1:1.5-2 között lenne ideális, abból amit infóként összegyűjtöttem. De a kerületi sebesség ami meghatározó, mert az meg ugye az átmérőtől függ, amit a kés forgás közben leír. Tehát egy kisebb átmérőjűnél nagyobb áttétel kell, a nagyobb átmérőnél elég a kisebb is.
Én úgy számolgattam, hogy kb. hasonló a kerületi sebesség a szártépőmnél, mint egy fűnyírónál. Az enyémnek is van hangja, de annyira nem durva. 1500-s fordulaton használtam.
Egyébként 3 lánc van rajta 120 fokban elosztva.
Úgy rendeltem hozzá kb. 5 tonna teherbírású teherláncot, mert azért az nem lenne jó, ha elszakadna.
Én alapvetően gazvágásra és fűnyírásra csináltam, arra úgy tűnik, hogy jó lesz, bár még nem sokat vágtam vele. Ősszel majd kipróbálom kukoricán is, akkor majd kiderül, hogy ott hogy muzsikál.
Gerimur:
A vázat 60x40-s vastagfalu zártszelvényből csináltam, illetve az függőleges oldalakban, van függőleges támasztóként 2-2 db 40x40-s vastagfalú zártszelvény, illetve a csúszótalp meg 50x8-s laposvasból van. A lemezek 3 mm vastagok. Elment rá pár darab elektróda, mire mindet össze is hegesztettem
Szerintem amiből meg akarod csinálni, bőven jó lesz hozzá, bár én is csak amatőr vagyok ebben a szakmában.
Köszönöm, sajnos a Habinál nem tudtak adni, a porlasztóban lévő menetet újra vágattam valamint új átereszcsavart tettem bele. 17 mm helyett 22mmeset, a tetején egy vastagabb alátéttel, hely volt hozzá, gondolom nem gond hogy valamivel hosszabb mint az előző csavar.
Válasz #16642. hozzászólásra
Szia!
Köszönöm az infót.Nekem 50x50-es vastagfalu zártszelvényem van jelenleg,meg 5mm-es lemezem.Én ebből szeretném megcsinálni a zúzót.
Remélem nem lesz gyenge.Hajtómű meg 1:1.5-höz áttételü.
Az 1:2.25-ös áttétel nem sok?
1:2,25 nem sok amúgy ?
nekem csak lánc van a szárzúzón, igaz hogy nagyszemű horgony lánc.
enyém 2 méter széles, a makói Úr gyártámánya,
az 1:1,5 áttételű, de veszedelmesen nagy hangja van így is.
némi átalakítás után mostmár 11mm vastag a lemez része, egy szezont így kibírt, aztána télen majd újra lemezeljük.
540 es kardánnal viszem, és 1500 as motorfordulaton.
(mtz vel, mert dög nehéz és a vtz felse tudná emelni, meg szerintem el sem tudná vinni ott ahol kell is nekem)
155x155x30 cm a befoglaló mérete, láncosra csináltam meg hidrot késsel, ezt itt lestem le a fórumon. A szöghajtómű áttétele meg ha jól emlékszem 1:2.25, azt nem tudom, hogy pontosan mire használhatták, mert használtan vettem.
A láncos megoldást "jancsika" szártépőjéről "másoltam" mert megtetszett ez a kialakítás, illetve "szaki 04" fórumtárs látott még el pár tanáccsal, a kialakítás és a felhasználandó anyagok tekintetében, így utólag is köszönöm neki.
25336 hozzászólás
Válasz #16688. hozzászólásra
Köszönöm az információt és a képeket.
Heló!Azt az Rz szárzúzót simán elviszi a 25 ös mert én 2 méteres Törőféle zúzóval vágtam vele méteres meg még nagyobb füvet.
Sziasztok!
Azt hogy lehetne kipróbálni h. jó-e az üzemóra számláló ? Mostanában egyhuzamban nem sokat megy a gép, de nem nagyon mozdul a számláló semmit. Fordulatszámmérő az működik viszont.
Jó napot.
![Szartepo](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20140919174927_47289491_2_1000x700_szartepo_mtz_re_toltson_fel_fenykepeket.jpg)
Érdeklődnék, hogy kb 1m-es gazba a t-25-ös elbírja hajtani a gyári rz 1.6-os szártépőt? Illetve maga a szártépő nem nehéz neki?
Csatolok egy képet a szárzúzóról:
Érdekelne, akinek van tapasztalata, hogy milyen sűrű, milyen magasságú gazt visz el könnyen, vagy inkább olyan 1,2m széles szártépő való neki? Köszönöm.
Válasz #16681. hozzászólásra
Szia!
Valószínű hogy, központos mert,a mindegyik pántcsavarnál és a felniperemnél is egyforma a hézag.
A pántcsavaroktól épp hogy, el fér.
Köszönöm előre is a felajánlott segítséget.
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Zil szervó szivattyút vettem, szerintem hasonló módon lesz feltéve, mint "green" kollégánál. Ha jól láttam, pont az ő felrakott képeire reagáltál tavaly tavasszal.
Illetve E-512 orbit, és kormánymunkahenger. Ezek meg ha minden igaz holnap érkeznek meg, kombájn bontásból. A ráépítése még nem most lesz, majd inkább a téli időszakban, mert kicsit sűrű a programom ősszel.
Szóval ha aktuális a dolog, és kérdésem lesz, keresni foglak.
Szia Wendelke!
Olvastam,hogy szervot szerelsz a T25-re.Én is szereltettem szervót,sajnos
nem sikerult kepeket eddig feltennem,de 2013.04.23 és 26-on írott
írásomban alaposan leírtam a lényeget.Ott van a telefonszámom is, ha érdekel szivesen segítek.Tisztelettel Kiskér.
Válasz #16680. hozzászólásra
Zil szervó szivattyú lesz( ma sikerült beszereznem) illetve E-512 kombájn kormányorbit, meg kormánymunkahenger. Ezek meg a közeljövőben lesznek beszerezve.
Visszanéztem a fórumot Green kolléga T-25-én van pld. Zil szivattyú, a munkahenger nem tudom hogy milyen, meg ő sem, mert már így vette.
Az mondjuk érdekes lesz, hogy milyen fordulattal kell forgatni a Zil szervót, mert Green képein hasonló méretűnek néz ki a főtengelyen lévő hajtó ékszíjtárcsa mint a Zil szervó gyári szíjtárcsája.
Erre esetleg tudsz valamit javasolni?
Válasz #16677. hozzászólásra
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Jól fest. Sikerült központosan felfúrni? Nehogy az új gumiknak annyi legyen!
Válasz #16672. hozzászólásra
![smile sneaky](/oldforum/images/smiles/sneaky.gif)
Azt kell eldöntened,hogy milyen lesz a szivattyúd. És ahhoz kell kiválasztani a munkahengert. Az nem baj ha a munkahenger munkahossza hosszabb a kívántnál,mert oda szabályzod vissza ahová akarod,csak rövidebb ne legyen. És a munkahenger belső átmérője a lényeg,mert ha túl vastag akkor a kormányt tekered de a kerék keveset fordul. Ha vékony akkor fordítva.
Válasz #16677. hozzászólásra
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Nagyon szuper, biztos érzed a különbséget!
jólnéz ki,
jó szolgálatot fog tenni.
Sajnos a sok eső miatt kénytelen voltam műhelymunkát végezni.
.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20140915144104_sam_0871.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20140915144152_sam_0874.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20140915144304_sam_0873.jpg)
Felraktam a súlyokat a hátsó kerékre.
Csak javasolni tudom a súlyozást minden kinek
Válasz #16673. hozzászólásra
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Itt Nagykanizsa környékén múlt hét kedd óta kisebb kihagyásokkal esik az eső.
De, ha a híradásokat nézed akkor láthatod is a következményeit
Válasz #16672. hozzászólásra
Szia!
Nekem kellett cserélnem orbitot,MTZ-ét vettem bele.Még a felfogatások is passzoltak.
Szerintem munkahengernek megfelelene egy C50-es munkahenger.Annak úgy tudom akkora a lökete mint a mint a T25-ös munkahengerének.
Az én munkahengerem lökete 25cm.
Ha jól emlékszem pár éve "atti212" csinált ilyen átalakítást.Nézz utána.
Válasz #16673. hozzászólásra
ifa buci kerék van a pótomon.
ma amikor lemetnem kicsit dolgozgatni nem látszott ki a vízből.
nemtudom mi lesz így, de mindenesetre vicces.
Válasz #16668. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile sad](/oldforum/images/smiles/sad.gif)
Előre is köszönöm Gerimur ha megméred
Benneteket nem mosott el az eső? Itt Siófok közelében nagyon durva eső volt, vitte a fél falut.
Válasz #16666. hozzászólásra
Ezek szerint még sem jó az MTZ kormánymunkahenger? Nem azzal akarom összerakni, csak kíváncsi voltam a működési hosszára.
Végignyálaztam az egész fórumot, már nem tudom, hogy ki, de elvileg MTZ orbittal és kormánymunkahengerrel rakta össze.
Válasz #16669. hozzászólásra
Sajnos én csalódtam benne! Volt kettő munkahengerem és műhelyben rakták össze Würth-ös tömítésekkel,garanciával.Sajnos mind a kettő egy hét után elkezdett folyni a szárnál. Ahol szoktam vásárolni,nem is rendelnek a Würth-től,hogy most honnan rendelnek nem tudom, de azóta jók.
Válasz #16665. hozzászólásra
eh...
semmi hallod, nincsen semmi ami ennyire egyszerű és megbízható volna.
ha elég gazdag volnék egy 50 lovas kis valtrát vennék.
a53, dehát az is sokkal döhérebb mint a t-25.
Válasz #16667. hozzászólásra
Én még nem csalódtam benne,pedig sokat berakok. És nincs is szándékom váltani.
Válasz #16661. hozzászólásra
Szia!
Holnap pontosan megmérem neked.
Válasz #16656. hozzászólásra![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Szia!
A 600Ft-os javítókészletet felejtsd el! Én már csak hidraulikás boltban {szervíz,javító műhely is egyben} vásárolok hozzá cuccot. Igaz dupla áron, de jó
Sajnos már a Würth sem az igazi
Válasz #16664. hozzászólásra
Az MTZ munkahenger nem jó !
Most is van,zsír új.
Üdv szerintetek a mai traktorok közt mi az ami a leginkább megfelel a T-25-nek? Pl Kubota? vagy mit érdemes venni?
köszi
Válasz #16663. hozzászólásra
![smile innocent](/oldforum/images/smiles/innocent.gif)
Köszi!
Bízok én is benne, a sráctól megkérdeztem, hogy mennyi a munkahossz és azt mondta, hogy 22 cm. Kb. ennyi vagy ennyi sem az MTZ kormánymunkahenger útja a Habi szerint( telefonos segítség)
Zil szervószivattyúval akarom összehozni, ami szintén meg lesz nem sokára. Láttam régebben Te is árultál ilyent
Válasz #16661. hozzászólásra
Jó lehet hozzá. De ez múlik a szivattyú teljesítményén is !
Már többször írtam,hogy a pár száz ft-os gumigyűrű készletet felejtsétek el.
És egy picit legyenek vastagabbak mint a gyáriak. A kis szelepben is cserélni kell a gumit 3db van benne.
Minden jobb alkatrészboltban lehet venni Würth-ös gumigyűrűket
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség. Gyári szervós kivitelben, vagy a szervósított kivitelű T-25-nél mekkora a kormánymunkahenger. Itt a csapok közötti hosszra, illetve a működési hosszra gondolok. E-512-s kombájn kormány munkahengere jó lehet hozzá? Használtban be tudnék szerezni egy ilyent.
Előre is köszi!
Mindenképp csapágyboltban vásároljatok gyűrűket! Ott jó minőségűek.
Én azt csináltam, hogy vettem egy T-25 garnitúrát, majd ahhoz mérve ugyanazokat bevásároltam csapágyboltban.
Kicsit várjatok vele. Nekem Folyt egy fél évig kb. mostanában meg abbahagyta...![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
Válasz #16657. hozzászólásra
kicserélitek a szelepben lévő kis gumi gyűrűket is?
Amúgy meg elég silányak ezek a tömítés garnitúrák amiket lehet kapni hozzájuk, nekem sem szokta tovább bírni 1-1,5 évnél!
Válasz #16656. hozzászólásra
Erre én is nagyon kíváncsi lennék, ha minden jól megy hétvégén szétszedem én is és cserélem a tömítéseket és csinálok képet, mert 2 év alatt már 2 új tömítésgarnitúrát kapott és mégis a munkahenger tetején jön az olaj. A dugattyúrúdnál is illetve ennél a kis szelepnél is.
sziasztok. egy kis segítséget szeretnék kérni. egy éve ujítottuk fel a munkahengert, most meg ahogy a képen is látszik a középső kicsi csavarnál nyomás alatt folyik az olaj. ez mitől lehet? válaszotok előre is köszönöm.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20140911162757_20140911_161229.jpg)
Válasz #16654. hozzászólásra
ez kovácsolt, edzett, jól bírja.
itt nálam kibír egy szezont, de mezőgazdaságban szerintem az ezredfordulóig is kibírná.
itt azért kopik el mert csak tuskózatlan helyen használom, aztán minden tuskó belelóg a láncba. szóval egésznap kalapál valamit a sorok többségében. meghát nem vagyok szívbajos, shitt és más törmelék nem zavar. ameddig a traki elvergődik valahogy addig a szárzúzó is megy.
úgy 40 hektáronként kell a zúzót újra lemezelni, annyi bír a centi vastag acél lemez. a láncok ennek a dupláját bírják ki.
maga a váz változó, szakítottam már szét párszor.
kiszakadt vonófülek szoktak történni, nem ritka ebben az ágazatban.
vagy épp a trkatornak a lakatja szakad el, vagy a vonócsapszegek törnek, vagy a vonókarok a 3 pontosról. vagy a kardán maga.
nemigen volt olyan hogy pár napnál többet tudtam volna egyhuzamra dolgozni anélkül hogy valami ne szakadjon.
ha mástnem az mtz felni :D
vagy épp az alváza neki.
vagy kuplungház, kipuffogó, motorháztető, valami jut minden napra.
tört már elsőhíd csapszegem is.
sajnos a zúzót már nemtudom jobban erősíteni , mert már így is cefettül nehéz.
halkan jegyzem meg a vtz is ugyanitt dolgozik, fát vonszolt nekem több mint 1000 üzemórán át, és minimális hibával üzemelt, és üzemel a mai napig is. a t-25 is dolgozott nekem ezeken az erdőkön, avval se voltak ilyen durva gondjaim :D
nem véletlen imádom a kis VTZ-t meg a t-25 öst.
állítom neked hogy önmagukhoz képpest eszméletlen strapabíró masinák.
sajnos a vtz-t lehet el kell adjam, alkatrész hiányában -illetve a durva árak miatt- nagyon már nem merem dolgoztatni.
de amennyire lehet ragaszkodom hozzájuk,
eszméletlen sokat dolgoztak már nekem.
ha nyernék a lottón licencelném a gyártásjogát a vladimirec trakiknak, nemkéne sokat fejleszteni rajtuk, és gyártanám itthon.
Elég drága
, én kb. 4-6eFt-ért vettem 2 m láncot ebből, ha jól emlékszem.
Válasz #16652. hozzászólásra
aztán szakadt már el így is.
50 ropi a 16 szem lánc. (2x8).
Király!
![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
Az enyémen 15 láncszem kb. 40 cm hosszú, 10 mm-s anyagból vannak a láncszemek, és így is brutál láncnak tűnik. A tiéd akkor viszont tényleg durva lánc lehet.
Válasz #16650. hozzászólásra
![ilyen](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20140909212432_img_0025.jpg)
![hajtás](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20140909212816_img_0024.jpg)
enyém ilyen, a képen nincsen viszonyítási alap,
cirka 80 centit ad ki a 8 láncszem.
és jó vaskos az anyaga.
szétveri a korhadtabb tuskókat,
meg bármekkora sarjat amit még letud fektetni a traktor.
de aztán üt is nagyokat :D
a nagy vaslemez pont kitakarja de az mind mögötte hajtómű.
Ha majd legközelebb dolgozok vele, akkor majd levideózom, abból talán több látszik.
Válasz #16648. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
![smile sleep](/oldforum/images/smiles/sleep.gif)
Azért csináltam 3 láncosra, mert azt gondoltam, hogy jót tesz a kiegyensúlyozásnak, de azt nem tudom, hogy a 2 láncost könnyebben vinné, vagy nem. Leginkább a traki sebességétől függ, hogy dolgozik.
Nézegettem a szártépő hirdetéseket és ott is is volt olyan ahol három késes kivitelű volt, és azt írták róla, hogy szebben dolgozik mint a két késes. Persze lehet, hogy hazabeszéltek.
Mondjuk nem nagy ügy ha akarok változtatni rajta, mert ha leveszem a nagy tárcsát, akkor csak át kell fúrni, hogy a lánc helyett 2-3 késtartót felcsavarozok rá, és mehet tovább.
Vettem hozzá egyenes kést is amit majd esetleg felteszem próbára a hidrot kés helyett. "jancsika" fórumtárs szerint az még szebben viszi a füvet.
Válasz #16647. hozzászólásra
jam ez igaz, a kerületi sebesség a fontos.
nekem csak 2 lánc van fennt,
tuskók közt jó mert a lánc nem érzékeny ilyesmire nagyon.
úgy 4 méter magas gazig tudok dolgozni, felette nemnagyon.
tuskósarjjal egyébbel nincsen gond, ameddig a muszka lefekteti addig át is húzom rajta a zúzót.
de fogja keményen a masinát,
állítólag 50 lovas gépekkel csinálták ezt régen de elnem tudom képzelni hogyan.
múlt évben a kardáncsonk eltekeredett a trakin, talán fél hktár zöldjuhar sarjat vertem le vele ezalatt.
most ilyen erősített cucc van benne, ez bírni bírja, csak az állítólagos 80 tagú ménes nem mindíg bírja.
ahol tiszta füves rész van ott vágtam késsel is,
a kést én csináltam, rögtönzött darab.
egy sima I gerenda aztán jólvan az.
láncból csak a kovácsoltak jöttek be, itthon nemigen kapni olyat amit én tudok is használni sajnos. próbáltam uszály horgonyláncot (1000 pénz szemenként) de azse bírta sokáig. a drótkötél annyiból faszályos volt hogy szépen vág, csak aztán kiszállasodik és hamar vége.
nyiklván nem ilyen mostoha körülmények közt dolgozol a berendezéssel, szerintem úgy átlagos helyeken a konstrukció bőven jó, ha minden igaz a kis kéthengeres is elbírja.
Szükséges amúgy a 3 lánc ?
már úgyértem tudsz olyan tempóval menni vele hogy kelljen a 3, vagy csak 3 lett csinálva aztán hadd szóljon ?
a2457:
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20140909000356_dscf1387.jpg)
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
A szöghajtómű áttételével kapcsolatban azt tudom mondani, hogy 1:1.5-2 között lenne ideális, abból amit infóként összegyűjtöttem. De a kerületi sebesség ami meghatározó, mert az meg ugye az átmérőtől függ, amit a kés forgás közben leír. Tehát egy kisebb átmérőjűnél nagyobb áttétel kell, a nagyobb átmérőnél elég a kisebb is.
Én úgy számolgattam, hogy kb. hasonló a kerületi sebesség a szártépőmnél, mint egy fűnyírónál. Az enyémnek is van hangja, de annyira nem durva. 1500-s fordulaton használtam.
Egyébként 3 lánc van rajta 120 fokban elosztva.
Úgy rendeltem hozzá kb. 5 tonna teherbírású teherláncot, mert azért az nem lenne jó, ha elszakadna.
Én alapvetően gazvágásra és fűnyírásra csináltam, arra úgy tűnik, hogy jó lesz, bár még nem sokat vágtam vele. Ősszel majd kipróbálom kukoricán is, akkor majd kiderül, hogy ott hogy muzsikál.
Gerimur:
A vázat 60x40-s vastagfalu zártszelvényből csináltam, illetve az függőleges oldalakban, van függőleges támasztóként 2-2 db 40x40-s vastagfalú zártszelvény, illetve a csúszótalp meg 50x8-s laposvasból van. A lemezek 3 mm vastagok. Elment rá pár darab elektróda, mire mindet össze is hegesztettem
Szerintem amiből meg akarod csinálni, bőven jó lesz hozzá, bár én is csak amatőr vagyok ebben a szakmában.
Válasz #16601. hozzászólásra
Köszönöm, sajnos a Habinál nem tudtak adni, a porlasztóban lévő menetet újra vágattam valamint új átereszcsavart tettem bele. 17 mm helyett 22mmeset, a tetején egy vastagabb alátéttel, hely volt hozzá, gondolom nem gond hogy valamivel hosszabb mint az előző csavar.
Válasz #16642. hozzászólásra
Szia!
Köszönöm az infót.Nekem 50x50-es vastagfalu zártszelvényem van jelenleg,meg 5mm-es lemezem.Én ebből szeretném megcsinálni a zúzót.
Remélem nem lesz gyenge.Hajtómű meg 1:1.5-höz áttételü.
Az 1:2.25-ös áttétel nem sok?
Válasz #16641. hozzászólásra
Szia!
Majdnem mi is ráfáztunk a dekompresszorral, de még idejében észrevettük, hogy könnyű forgatni a főtengelyt.
Válasz #16642. hozzászólásra
1:2,25 nem sok amúgy ?
nekem csak lánc van a szárzúzón, igaz hogy nagyszemű horgony lánc.
enyém 2 méter széles, a makói Úr gyártámánya,
az 1:1,5 áttételű, de veszedelmesen nagy hangja van így is.
némi átalakítás után mostmár 11mm vastag a lemez része, egy szezont így kibírt, aztána télen majd újra lemezeljük.
540 es kardánnal viszem, és 1500 as motorfordulaton.
(mtz vel, mert dög nehéz és a vtz felse tudná emelni, meg szerintem el sem tudná vinni ott ahol kell is nekem)
Válasz #16639. hozzászólásra
nem titok.
Szia!
Köszönöm az elismerést
155x155x30 cm a befoglaló mérete, láncosra csináltam meg hidrot késsel, ezt itt lestem le a fórumon. A szöghajtómű áttétele meg ha jól emlékszem 1:2.25, azt nem tudom, hogy pontosan mire használhatták, mert használtan vettem.
A láncos megoldást "jancsika" szártépőjéről "másoltam" mert megtetszett ez a kialakítás, illetve "szaki 04" fórumtárs látott még el pár tanáccsal, a kialakítás és a felhasználandó anyagok tekintetében, így utólag is köszönöm neki.