Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.01 FtUSD390.17 FtCHF432.15 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nincs véletlen képed az aprítódról?
Nekem a mostani már a második, mert az első árammal megy csak.
Igaz kaptam ígéretet, hogy segítenek átalakítani kardánosra, csak pont nem történt még semmi.
Így vettem egy másika aprítót, ami tök egyszerű. Kicsi, 2 késes, olcsó pénzért, de ezen nincs ékszíj hajtás. 1:1-ben hajtja a traki.
Szia ! Nekem ág darabolóm van egy 20 lovas japán trakival hajtom 5-6cm ágakat simán viszi sima kardánt használok. Nekem a daraboló ékszíjjal van meg hajtva ha vastagabb megy bele az ékszíj meg csúszik és meg védi a trakit. Én ebben jobban bÍzok mint a kuplungos kardánba
Az jutott még eszembe, hogy a MÉH telepen amit mutattak kardánt, ott mondta a csávó, hogy nem síma kardán, hanem valami körmök vannak az egyik felében, de azt ki lehet akasztani..Szóval nem is értettem miről beszél a fószer.
Az lehetett a nyomatékhatárolós kardán?
Köszi a választ.
Szerinted ha 3-4 cm-es vékony puhafa ágakat aprítok csak akkor azt megtehetem síma kardánnal? Gondolom a T/25-ösnek a 4 cm-es ág alapjáraton menne.
Az bérekről, adókról stb hasonló a véleményem nekem is.
úgyértem igen.
igazából "rendes" aprítón köllene lennie eleve ilyen nyomatékhatároló kuplungnak, aztán meg egy ilyen gumitárcsás cuccnak, hogy ne akkora ütés érje a traktor kardánrendszerét, az lenne hivatott puhítani a dolgon.
na ez a cucc azért ekkora méretekben szerintem elhagyhatró, de a nyomatékhatárolósdi nem.
ami azt illeti az árak majdnem rendben vannak, csakhát a magyar fizetés nem éppen versenyképes. arról nem beszélve hogy rettenetes büntetés sújt mindenkit aki rendes fizetést akar adni valakinek. úgyhívják hogy rettenetes mennyiségű adó. amiről foggggalmam sincsen hogy mégis mi a kócosfaxnak fizetem be. bruttóba 200 fölött keresnek nálam az emberek kicsivel, 135 amit kézhez kapnak. sokkal többet érne ha abból a 200 ból 170 et kapnának kézhez. nyilván akkor a kiskertben végeztetett bérmunkát is megtudná fizetni, amiből meg aki bérmunkázik megtudja finanszírozni az olyan "apró" dolgokat mint egy kardán.
sajnos azt kell mondjam, hogy nem az árak irreálisak.
és nem a munkabérek irreálisak.
hanem az ezt terhelő adók /járulékok (foggalmam sincsen miért kell különbséget tenni, mindkettő olyan pénz amit kidob az ember az ablakon) mértéke méltánytalan, evvel lealacsonyítva az elvégzett munkával egyenlő vásárló értéket, gyakorlatilag azt mondja vele az állam hogy hiába dolgozol keményen, alig ér valamit amit csinálsz.
ezért nem kapsz érte semmit, amikor le akarod vásárolni a boltban.
Persze, jobb egyben. Nem is alkatrészenként gondoltam összerakni, csak drágállottam a dolgot.
Valahogy azt érzem, hogy Mo-on az árak nem az itteni fizetésekhez vannak igazítva.
Jobban jársz egybe megvenni szerintem. Ha kiszámolgatod kell a 2 cső, 2 kereszt, meg a 4 villa, 2 biztosító stift. Igény szerint még a burkolat is nyom az áron. Így rögtön 30 körül vagy.
Válasz #16224. hozzászólásra
Mindent lehet . Csak a megfelelő papírok, megfelelő engedéllyel rendelkező emberek /műhely/ alátámasztásával. Hivatalos átépítési engedély birtokában ,az előzőek ,alátámasztásával,majd hatósági műszaki.Nagyon nem egyszerű.Főleg 1db gép esetében. A 80-as évek végén a Ladákba is raktak sokan Diesel motorokat,hivatalosan.Általában a VW 1,5 v 1,6-ot rakták,de láttam Peugeot motorost is.A Barkas-ba Dácia motorokat raktak,stb. Sok Dutra UE-28-ban is 4hengeres Zetor motor van,hivatalosan. Rs trakiban vízhűtéses Multicar . Kis IFA /4 henger /teherautóba Merci motort. Benzines Zil-be Dac motort ,sorolhatnám még.És ezek mind hivatalosan.
ahhoz eleve nem is igen jó a sioma kardán.
eggyik felén nyomatékhatárolós kuplung kell hogy legyen, ha valami megszorul vagy hasonló akkor ne essen semminek baja.
amúgy igen, annyi körül fájnak ahogy írod.
Ágat szeretnék aprítani a T/25-ösömmel, de ami nekem van kardán az gyenge, mert csak egy permetezőt hajtott eddig.
Boltban néztem /nekem 70-80 cm kellene/ árat, ott 22 ezer Ft-ot mondtak.
Méh telepen is találtam kardánt, ott 15 ezer Ft az ár.
Létezik hogy ennyi lenne az ára egy darab vas csőnek + 2 db bordás hüvelynek?
Ti hol szerzitek be az ilyen jellegű eszközöket?
áá, rugatást biztosan nem mondtam :)
azt nem szabad. sose, semmiféle gépen.
ha biztosra akarsz mennyi segédalvázat végülis csinálhatsz.
annak van tömege, ami eleve jó dolog.
és ha minden igaz kíméli a derekát.
ami szintén jó.
sőt, ez alacsonyabbra teheti a tömegközépontot, elvileg stabilabb is tőle.
(miért nincsen neki gyárilag??? )
Szia a2457,
köszi a tanácsot.
a láncolással meg rúgatással azért nem fogok nekivágni, mert a darázsderék már hegesztve van :-(
a kettővel ezelőtti tulaj sztem adott neki rendesen, azért is kellett minden porcikáját szétszedni, és felújítani. amikor szétborítottuk, látszottak az árulkodó nyomok...
Válasz #16209. hozzászólásra
Szia Márk!
Azzal a csavarral engeded le a hidraulika és a szervó szivattyú hajtásáról az olajat.Ugyanis ezt a váltóból átfolyó olaj keni egy furaton keresztül.Hiába engeded le a váltóból az olajat itt bent marad kb: több mint fél liter.
A váltóba 15liter olaj megy a szivattyú hajtásokkal együtt,ugyan is oda is átfolyik.
A képen látható furaton folyik át az olaj a szivattyúk hajtásába:
Sziasztok!
Már megint egy kis segítséget szeretnék kérni. A fűtés csap oldalán van egy pici lyuk és járó motornál jön rajta az olaj. Nem tudom mi a szerepe annak a lyuknak? Be lehet azt a lyukat hegeszteni?
Előre is köszönöm a segítséget!!!!!!
hát, nézd meg a könyvét , hol a nívó csavar. aztán addig töltöd ameddig a nívót el nem éri.
a csavar amit kérdezel nekem nem ugrik be hogy mit ereszt le, csak tippem van, és az hogy az is váltó olaj. de erre nem vennék mérget, nem vagyok benne biztos. vaaaalami halovány emlékem van róla hogy az öntvényforma miatt van valami ilyen miskulancia, de esküszöm kb. semennyire nem biztos.
Ha most sem jeleníti meg, akkor a kuplung harang alján kiálló sassszeg után van a váltó felé, kb a hidraulika szivattyúval egy vonalban. T-30ról lenne szó.
S.O.S-be kellene segíteni. A pirossal karikázott csavar mint enged le? A váltóból a difimű alján lévő csavarral engedtem le az olajat.
Valamint az tudja valaki h. a hídba mennyi olaj kell ?
Cferi, képkeket csinálj, azok többet mondanak.
de ne telefonnal vagy webcamerával.
legyen tiszta, éles, lehetőleg nagyfelbontású a kép.
ND, sajnálom hogy így jártál vele...
ez jellemző a kis t-25 re ha nincsen feltuningolva..
sajnos ezen két mtz súly önmagában lehet kevés lett volna.
de emgmondom őszintén, ha nem akarsz ígyen járni más eszközökkel, akkor vannak rá módok :) ugyan az mtz keréksúly sokat segít önmagában, nem néztem meg hogy esetleg a felni belsejére is fel lehet e pakolni, 4 darab azért már adna neki tömeget. aztánmeg...
hát ha már erdőn dolgozom ugye nekem alap a kerékláncolás.
ha ügyes vagy megoldható, kérdéses hogy megéri e.
ha van mihez használni, ha van rá munka, akkor teljes nyugalommal.
tehát ha behozza az anyagi részét, akkor tetű jó dolog ám :)
namost az anyagi része is olyan a dolognak hogy egy ismerős kvázi olcsón megúszta, körbejárt rosz akksi ügyében és akoptt egy csomó ólmos akksit. amit szétberhelt, és nemtudom mivel vagy hogyan megolvasztotta az ólmot és öntött belőle keréksúlyokat.
ez kreativitás kérdése is, bár az öntőformát nem egyszerű megcsinálni.
valami kis vashordóra tippelnék, hogy kerek legyen.
ha ügyes vagy viszonylag olcsón összehozható, és hidd el,. akár csak 50 kiló kerekenként ég és föld, ami stabilitást illeti, meg vonóerőt.
a tereplánc sem akkora művészet, meglehet úgyis csinálni hogy gyarsan lehessen feltenni/levenni, annyi előnye van hogy akkor már a gumi mintája szószerint nem fog számítani. tökörsima gumi is fog vele akkorát mint az állat. ameddig a viontatás támadáspontja alacsonyabb mint a kerekek közepe addig az orrát se fogja csapkodni, arr azért figyelni kell.
mert a t-25 dereka nemigen erős.
ha "okosban" megtudod oldani akkor ezek baromi értelmes dolgok, főleg a tereplánc. nincsen is kellemesebb dolog mint NEM elakadni nagy motyerban. csinálsz neki egy dobozkát az elejére s viszed magaddal, ha csak ássa magát és reménytelen a harc, feldobod hamar, kis rutinnal a féli elásódott gépre. s máris simán kell hogy menjen, a lánc nem hazudik.
elrúgta magát, utána nyomtam neki difizárat, és majdnem ottmaradt
igaz, hogy előtte vagy 8-10 évvel volt utoljára vas a földben
tudod, a végső elkeseredés...
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. A hidraulika szivattyú felett van egy szelep és van rajta egy lyuk,ha be van kapcsolva a szivattyú szivárog rajta az olaj. MI a szerepe annak a lyuknak??? Be lehet hegeszteni vagy menetet vágni bele és becsavarozni??
Válaszokat elöre is köszönöm!!!!!
Tudnátok segíteni abban, hogy most cseréltem jobb és bal első irányjelzőt a traktoron, és valami oknál fogva a villogási sebesség lassabb, mint a régi irányjelzőnél. A 60-120 közötti villogási sebességet éppen hogy eléri, mert kereken 60-at villog percenként.
Üdv
jó hát nem azért 180 széles a gép :)
az a baj hogy nehéz olyasmit találni ami illeszkedik is a trakihoz, nemgine vannak típus specifikuc berendezések. ha meg van is, akkor arany árban.
2 méternél szélesebbet biuzton nem akasztanék utána, az tény.
de hadd kérdezzek, hogyan nem bírta húzni a vlagyi amit eladtál ?
nem bírta motorerővel, vagy elrúgta magát ?
volt róla szó korábban hogy azért.. a traktor tömege meg annak a kevésnek az elosztása hagy némi..kívánnivalót maga után :D
Köszi Szabi a tanácsot.
még átgondolom, de nem régen adtam el egy 2,2m 9tagos rugókapás kultivátort, mert olyan volt a Vlagyinak mint egy horgony.
letettem és nem ment tovább. nekifutásból fél métert bírta húzni
Szerinted egy ilyet elbírna? Milyen mélyen lehetne vele dolgozni? Tarlóhántásra jó lehet vagy esetleg kalászos alá magágykészítésre? Akár két menetben is?
Szia!
Én a helyedben szántóföldi kultivátorban gondolkodnék! Könnyebb is húzni valamivel mint a tárcsát és az nem dobja földet semerre. Ismerem a problémád mert nekem is ezt volt a gondom az almásban!
azért gondoltunk X-re, vagy vmi több tagból álló és így variálható, forgatható tárcsára, hogy ne dobjon a sorra földet.
ribizlisbe kellene, régen tárcsázva volt, és a sima V nagyon felbakhátolta a sort, középen a sorok között meg van egy nagy teknő.
25336 hozzászólás
Válasz #16240. hozzászólásra
Nézd meg a videót kb 30. perctől van a daraboló.
Vagy itt egy másik.
Válasz #16239. hozzászólásra
Nincs véletlen képed az aprítódról?
Nekem a mostani már a második, mert az első árammal megy csak.
Igaz kaptam ígéretet, hogy segítenek átalakítani kardánosra, csak pont nem történt még semmi.
Így vettem egy másika aprítót, ami tök egyszerű. Kicsi, 2 késes, olcsó pénzért, de ezen nincs ékszíj hajtás. 1:1-ben hajtja a traki.
Válasz #16238. hozzászólásra
Szia ! Nekem ág darabolóm van egy 20 lovas japán trakival hajtom 5-6cm ágakat simán viszi sima kardánt használok. Nekem a daraboló ékszíjjal van meg hajtva ha vastagabb megy bele az ékszíj meg csúszik és meg védi a trakit. Én ebben jobban bÍzok mint a kuplungos kardánba
Válasz #16236. hozzászólásra
Az jutott még eszembe, hogy a MÉH telepen amit mutattak kardánt, ott mondta a csávó, hogy nem síma kardán, hanem valami körmök vannak az egyik felében, de azt ki lehet akasztani..Szóval nem is értettem miről beszél a fószer.
Az lehetett a nyomatékhatárolós kardán?
Válasz #16236. hozzászólásra
Köszi a választ.
Szerinted ha 3-4 cm-es vékony puhafa ágakat aprítok csak akkor azt megtehetem síma kardánnal? Gondolom a T/25-ösnek a 4 cm-es ág alapjáraton menne.
Az bérekről, adókról stb hasonló a véleményem nekem is.
Válasz #16225. hozzászólásra
úgyértem igen.
igazából "rendes" aprítón köllene lennie eleve ilyen nyomatékhatároló kuplungnak, aztán meg egy ilyen gumitárcsás cuccnak, hogy ne akkora ütés érje a traktor kardánrendszerét, az lenne hivatott puhítani a dolgon.
na ez a cucc azért ekkora méretekben szerintem elhagyhatró, de a nyomatékhatárolósdi nem.
ami azt illeti az árak majdnem rendben vannak, csakhát a magyar fizetés nem éppen versenyképes. arról nem beszélve hogy rettenetes büntetés sújt mindenkit aki rendes fizetést akar adni valakinek. úgyhívják hogy rettenetes mennyiségű adó. amiről foggggalmam sincsen hogy mégis mi a kócosfaxnak fizetem be. bruttóba 200 fölött keresnek nálam az emberek kicsivel, 135 amit kézhez kapnak. sokkal többet érne ha abból a 200 ból 170 et kapnának kézhez. nyilván akkor a kiskertben végeztetett bérmunkát is megtudná fizetni, amiből meg aki bérmunkázik megtudja finanszírozni az olyan "apró" dolgokat mint egy kardán.
sajnos azt kell mondjam, hogy nem az árak irreálisak.
és nem a munkabérek irreálisak.
hanem az ezt terhelő adók /járulékok (foggalmam sincsen miért kell különbséget tenni, mindkettő olyan pénz amit kidob az ember az ablakon) mértéke méltánytalan, evvel lealacsonyítva az elvégzett munkával egyenlő vásárló értéket, gyakorlatilag azt mondja vele az állam hogy hiába dolgozol keményen, alig ér valamit amit csinálsz.
ezért nem kapsz érte semmit, amikor le akarod vásárolni a boltban.
Válasz #16233. hozzászólásra
Persze, jobb egyben. Nem is alkatrészenként gondoltam összerakni, csak drágállottam a dolgot.
Valahogy azt érzem, hogy Mo-on az árak nem az itteni fizetésekhez vannak igazítva.
Válasz #16229. hozzászólásra
Gratulálok. További jó egészséget kívánok!
Sajnos az szerelésben nem tudok segíteni.
Válasz #16221. hozzászólásra
Jobban jársz egybe megvenni szerintem. Ha kiszámolgatod kell a 2 cső, 2 kereszt, meg a 4 villa, 2 biztosító stift. Igény szerint még a burkolat is nyom az áron. Így rögtön 30 körül vagy.
Válasz #16231. hozzászólásra
Nekem van eladó, ha érdekel ? Egy nagy fém kupak,amit a ktengely körüli csavarok fognak fel.
Szép estét!Müszakin kérik a kardánhajtás burkolatot?Hogy néz ki,hol szerezhető be?HABIweben rendeltem alkatrészkatalógust,de magyar nyelv nincs benne!
Traki Rallye
Üdv Mindenkinek! Végre haza jöttünk ,és idáig minden oké.Tudna valaki segíteni, a hidraulika szűrőnek az összerakási sorrend kellene?
https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM Traktor Rallye
Válasz #16224. hozzászólásra
Mindent lehet . Csak a megfelelő papírok, megfelelő engedéllyel rendelkező emberek /műhely/ alátámasztásával. Hivatalos átépítési engedély birtokában ,az előzőek ,alátámasztásával,majd hatósági műszaki.Nagyon nem egyszerű.Főleg 1db gép esetében. A 80-as évek végén a Ladákba is raktak sokan Diesel motorokat,hivatalosan.Általában a VW 1,5 v 1,6-ot rakták,de láttam Peugeot motorost is.A Barkas-ba Dácia motorokat raktak,stb. Sok Dutra UE-28-ban is 4hengeres Zetor motor van,hivatalosan. Rs trakiban vízhűtéses Multicar . Kis IFA /4 henger /teherautóba Merci motort. Benzines Zil-be Dac motort ,sorolhatnám még.És ezek mind hivatalosan.
Válasz #16223. hozzászólásra
Mekk-Elek témában szerintem a közép Európai népek verhetetlenek.
Azt gondolom, hogy mindent le lehet műszakiztatni, csak a motorcserét be kell jegyezni a forgalmiba.
Válasz #16222. hozzászólásra
Úgy gondolod, a "megszorul"-t, hogy vastag fát kap el és nem bírja elvágni?
Ha úgy, ahogy az a cseh illető átalakította, hogy a 3 hengeres gyári VTZ motort rakta bele, le lehet úgy is műszakiztatni a traktort?
Atyaég...Miket megcsinálnak!
Válasz #16221. hozzászólásra
ahhoz eleve nem is igen jó a sioma kardán.
eggyik felén nyomatékhatárolós kuplung kell hogy legyen, ha valami megszorul vagy hasonló akkor ne essen semminek baja.
amúgy igen, annyi körül fájnak ahogy írod.
Sziasztok.
Ágat szeretnék aprítani a T/25-ösömmel, de ami nekem van kardán az gyenge, mert csak egy permetezőt hajtott eddig.
Boltban néztem /nekem 70-80 cm kellene/ árat, ott 22 ezer Ft-ot mondtak.
Méh telepen is találtam kardánt, ott 15 ezer Ft az ár.
Létezik hogy ennyi lenne az ára egy darab vas csőnek + 2 db bordás hüvelynek?
Ti hol szerzitek be az ilyen jellegű eszközöket?
Válasz #16219. hozzászólásra
áá, rugatást biztosan nem mondtam :)
azt nem szabad. sose, semmiféle gépen.
ha biztosra akarsz mennyi segédalvázat végülis csinálhatsz.
annak van tömege, ami eleve jó dolog.
és ha minden igaz kíméli a derekát.
ami szintén jó.
sőt, ez alacsonyabbra teheti a tömegközépontot, elvileg stabilabb is tőle.
(miért nincsen neki gyárilag??? )
Válasz #16205. hozzászólásra
Szia a2457,
köszi a tanácsot.
a láncolással meg rúgatással azért nem fogok nekivágni, mert a darázsderék már hegesztve van :-(
a kettővel ezelőtti tulaj sztem adott neki rendesen, azért is kellett minden porcikáját szétszedni, és felújítani. amikor szétborítottuk, látszottak az árulkodó nyomok...
Válasz #16217. hozzászólásra
Nagyon szívesen!
Válasz #16215. hozzászólásra
Köszönöm szépen a segítséget!
Leengedtem előtte végülis, de nyelte az olajat mint kacsa a nokedlit :D.
Váltó kapcsolása is teljesen más lett.
Válasz #16215. hozzászólásra
jólvan, akkor kb jól emlékeztem.
csak nem voltam benne biztos :D
Válasz #16209. hozzászólásra
Szia Márk!
Azzal a csavarral engeded le a hidraulika és a szervó szivattyú hajtásáról az olajat.Ugyanis ezt a váltóból átfolyó olaj keni egy furaton keresztül.Hiába engeded le a váltóból az olajat itt bent marad kb: több mint fél liter.
A váltóba 15liter olaj megy a szivattyú hajtásokkal együtt,ugyan is oda is átfolyik.
A képen látható furaton folyik át az olaj a szivattyúk hajtásába:
Szia stefi69!
Az a tengelyt,hogy tudom ki húzni?? Van rajta két csavar ami le van blómbázva ahoz nem kell nyúli ugye.
Válasz #16212. hozzászólásra
Igen be lehet hegeszteni. De ha a tengelyt kihúzod és fel gumigyűrűződ akkor is jó lesz.
Sziasztok!
Már megint egy kis segítséget szeretnék kérni. A fűtés csap oldalán van egy pici lyuk és járó motornál jön rajta az olaj. Nem tudom mi a szerepe annak a lyuknak? Be lehet azt a lyukat hegeszteni?
Előre is köszönöm a segítséget!!!!!!
hát, nézd meg a könyvét , hol a nívó csavar. aztán addig töltöd ameddig a nívót el nem éri.
a csavar amit kérdezel nekem nem ugrik be hogy mit ereszt le, csak tippem van, és az hogy az is váltó olaj. de erre nem vennék mérget, nem vagyok benne biztos. vaaaalami halovány emlékem van róla hogy az öntvényforma miatt van valami ilyen miskulancia, de esküszöm kb. semennyire nem biztos.
Meg lenne még egy olyan kérdésem, hogy a könyve a gépnek 10 liter váltóolajat ír. Ehhez képest nekem lejött a váltóból kb 15 liter.
Ha most sem jeleníti meg, akkor a kuplung harang alján kiálló sassszeg után van a váltó felé, kb a hidraulika szivattyúval egy vonalban. T-30ról lenne szó.
itt a kép! :D
itt a kép
Sziasztok!
S.O.S-be kellene segíteni. A pirossal karikázott csavar mint enged le? A váltóból a difimű alján lévő csavarral engedtem le az olajat.
Valamint az tudja valaki h. a hídba mennyi olaj kell ?
Előre is nagyon köszönöm!
Üdv: Márk
Cferi, képkeket csinálj, azok többet mondanak.
de ne telefonnal vagy webcamerával.
legyen tiszta, éles, lehetőleg nagyfelbontású a kép.
ND, sajnálom hogy így jártál vele...
ez jellemző a kis t-25 re ha nincsen feltuningolva..
sajnos ezen két mtz súly önmagában lehet kevés lett volna.
de emgmondom őszintén, ha nem akarsz ígyen járni más eszközökkel, akkor vannak rá módok :) ugyan az mtz keréksúly sokat segít önmagában, nem néztem meg hogy esetleg a felni belsejére is fel lehet e pakolni, 4 darab azért már adna neki tömeget. aztánmeg...
hát ha már erdőn dolgozom ugye nekem alap a kerékláncolás.
ha ügyes vagy megoldható, kérdéses hogy megéri e.
ha van mihez használni, ha van rá munka, akkor teljes nyugalommal.
tehát ha behozza az anyagi részét, akkor tetű jó dolog ám :)
namost az anyagi része is olyan a dolognak hogy egy ismerős kvázi olcsón megúszta, körbejárt rosz akksi ügyében és akoptt egy csomó ólmos akksit. amit szétberhelt, és nemtudom mivel vagy hogyan megolvasztotta az ólmot és öntött belőle keréksúlyokat.
ez kreativitás kérdése is, bár az öntőformát nem egyszerű megcsinálni.
valami kis vashordóra tippelnék, hogy kerek legyen.
ha ügyes vagy viszonylag olcsón összehozható, és hidd el,. akár csak 50 kiló kerekenként ég és föld, ami stabilitást illeti, meg vonóerőt.
a tereplánc sem akkora művészet, meglehet úgyis csinálni hogy gyarsan lehessen feltenni/levenni, annyi előnye van hogy akkor már a gumi mintája szószerint nem fog számítani. tökörsima gumi is fog vele akkorát mint az állat. ameddig a viontatás támadáspontja alacsonyabb mint a kerekek közepe addig az orrát se fogja csapkodni, arr azért figyelni kell.
mert a t-25 dereka nemigen erős.
ha "okosban" megtudod oldani akkor ezek baromi értelmes dolgok, főleg a tereplánc. nincsen is kellemesebb dolog mint NEM elakadni nagy motyerban. csinálsz neki egy dobozkát az elejére s viszed magaddal, ha csak ássa magát és reménytelen a harc, feldobod hamar, kis rutinnal a féli elásódott gépre. s máris simán kell hogy menjen, a lánc nem hazudik.
Válasz #16200. hozzászólásra
szia a2457,
elrúgta magát, utána nyomtam neki difizárat, és majdnem ottmaradt
igaz, hogy előtte vagy 8-10 évvel volt utoljára vas a földben
tudod, a végső elkeseredés...
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. A hidraulika szivattyú felett van egy szelep és van rajta egy lyuk,ha be van kapcsolva a szivattyú szivárog rajta az olaj. MI a szerepe annak a lyuknak??? Be lehet hegeszteni vagy menetet vágni bele és becsavarozni??
Válaszokat elöre is köszönöm!!!!!
Válasz #16201. hozzászólásra
régi lámpába mennyi wattos izzók voltak? tegyél bele kisebbet, az indexrelé 2x21W tud
Sziasztok!
Tudnátok segíteni abban, hogy most cseréltem jobb és bal első irányjelzőt a traktoron, és valami oknál fogva a villogási sebesség lassabb, mint a régi irányjelzőnél. A 60-120 közötti villogási sebességet éppen hogy eléri, mert kereken 60-at villog percenként.
Üdv
Válasz #16199. hozzászólásra
jó hát nem azért 180 széles a gép :)
az a baj hogy nehéz olyasmit találni ami illeszkedik is a trakihoz, nemgine vannak típus specifikuc berendezések. ha meg van is, akkor arany árban.
2 méternél szélesebbet biuzton nem akasztanék utána, az tény.
de hadd kérdezzek, hogyan nem bírta húzni a vlagyi amit eladtál ?
nem bírta motorerővel, vagy elrúgta magát ?
volt róla szó korábban hogy azért.. a traktor tömege meg annak a kevésnek az elosztása hagy némi..kívánnivalót maga után :D
Válasz #16194. hozzászólásra
Köszi Szabi a tanácsot.
még átgondolom, de nem régen adtam el egy 2,2m 9tagos rugókapás kultivátort, mert olyan volt a Vlagyinak mint egy horgony.
letettem és nem ment tovább. nekifutásból fél métert bírta húzni
Válasz #16197. hozzászólásra
Szerinted egy ilyet elbírna? Milyen mélyen lehetne vele dolgozni? Tarlóhántásra jó lehet vagy esetleg kalászos alá magágykészítésre? Akár két menetben is?
Válasz #16195. hozzászólásra
Én valami ilyesmire gondoltam! Szerintem egy ilyenből 1.8-2 méteres kultival boldogul a Vlagyi!
http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Kultivator_uj_kappakkal_14928374.htm
Válasz #16193. hozzászólásra
Szia!
Készitem.
Válasz #16194. hozzászólásra
És milyen kultit bírna el a T-25? Nekem is kellene majd gyümölcsösbe és szántóföldre is valami, eddig tárcsában gondolkoztam...
Válasz #16192. hozzászólásra
Szia!
Én a helyedben szántóföldi kultivátorban gondolkodnék! Könnyebb is húzni valamivel mint a tárcsát és az nem dobja földet semerre. Ismerem a problémád mert nekem is ezt volt a gondom az almásban!
Válasz #16191. hozzászólásra
Szia Gábor Gábor,
tiéd, vagy te csinálod?
Válasz #16190. hozzászólásra
Szia,
azért gondoltunk X-re, vagy vmi több tagból álló és így variálható, forgatható tárcsára, hogy ne dobjon a sorra földet.
ribizlisbe kellene, régen tárcsázva volt, és a sima V nagyon felbakhátolta a sort, középen a sorok között meg van egy nagy teknő.