Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.84 FtUSD393.39 FtCHF431.97 FtGBP488.04 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #11583. hozzászólásra
Hali Gerimur!Nem nagy olajcsíkok voltak,mintha az olajteknőnél vagy a motortól lévő túlfolyón a levegő nyomta volna ki az olajat.2 óra múlva beindítottam és jó volt az olajnyomás,a nívónál a maximumtól föntebb volt az olajszint.
Válasz #11582. hozzászólásra
Gerimur.
Hali. A nyeles tengelytől nincs egyszerűbb mód.
De ha szét van tolva a traki,le kell venni a méreteket
a nytengelyről és esztergáltatni egy Próbatengelyt
arra a méretre. Ezt így szokták csinálni.
Válasz #11585. hozzászólásra Szia! Nekem is szándékomban van gumizni de, nekem csak az ajtónál és a nyitható oldalablaknál kell.MTZ gumit akarok ráragasztani igaz kicsit drága.
Az ablak körül lévő gumikat /toldásnál/ sziloplasztal.
Ajtó alsó része, meg pár helyre hűtőgép tömítése lett fel popszegecselve :) (az ajtóra)
A taposó lemezre lett vágva új gumi.
Minden más furatot, rést betömködtünk a nikecellhez hasonló, de valami fekete vízhatlan anyaggal.
Válasz #11577. hozzászólásra Hali! Azt írtad hogy, a földön "olajcsíkok" voltak amikor elment az olajnyomás és a szint a minimumon volt. Feltöltés után nem folyt valahol?Ha neki áll folyni az olaj az magától nem javul meg. {ha csak ki nem fogy}.
Válasz #11564. hozzászólásra Szia! Semmi gondom a kuplungal.Egyik munkatársamnak kellene a tengelykapcsolót központosan felfogatni,mert így könnyebben össze lehet tolni.Központozó tüskének kellene.Vagy van egyszerűbb módja is?Nekem annyi előnyöm volt hogy,a nyeles tengely,csőtengely minden ki volt szerelve a házból.
Válasz #11565. hozzászólásra Hali! Olaj csere mikor volt az adagolóban? Én is voltam így és amikor leengedtem az olajat majdnem tiszta gázolaj folyt ki belőle.A motor össze-vissza dadogott.
Sziasztok!Előbb írtam,hogy az olajnyomás elment.Megnéztem a nívót az olaj a maximum fölött van. Beindítottam, és olajnyomás van.Szerintetek mi volt a probléma,miért melegedett föl az olaj és ment el az olajnyomás?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni: Szántás közben elment az olajnyomásom,megnéztem a nívót és minimum jelzésnél volt.A földön olaj csíkok voltak.Utána föltöltöttem olajjal,hogy hazáig kibírja,és megint lefelé ment az óra.Szántásnál ahogy leállítottam mintha fölforrt volna az olaj.}Amint látom a olaj hőfokmérő óra bedöglött.
A hidraulika szivattyún csücsülő "fűtéscsap" felett lévő fém cső felső nyaka az üreges csavarnál eresztett.
El volt repedve.Meg lett hegesztve, új réz lágyított alátétek. A "fűtéscsapon" lévő kis fúrat /ahol engedte az olajat/ be lett menetelve és egy csavar beleragasztva
Most a változatosság kedvéért a "fűtéscsap" és a szivattyú között enged. Holnap meg kellene csinálnom mert mennie kell.
Ha leveszem a csöveket, és a "fűtéscsapot" teszek alá 1mm kingelitet (mert az van) valami tömítő pasztát szerezzek, vagy elég csak simán lehúzatni a csavarokkal?
Válasz #11565. hozzászólásra
Nem tudom a karnak,hogyan kell mozogni. Azon az elven vagyok ,hogy adagolóba csak Adagolós nyúljon.Azok közül is csak az aki tényleg ért is hozzá!!!
Már minden tömités ki lett cserélve újra már buborék se jön sehol .
A nyomástartó szelepeket is ki vettük megtöröltük .
van az adagolón elöl egy dekkni amit leszedtem és így látni a kis kart amit mozgat a gáz ,és van mikor az felugrik mintha leálítanám .Lehet ,,hogy ez lenne a baj vagy annak játszani kel ugy ?
Válasz #11561. hozzászólásra
Ha a javítás előtt jó volt ,és a kilyukadt cső miatt állt
meg ,akkor még mindig levegős.
De egyébként a levegős rendszernek az egyik tünete
hogy nem pörög fel.
Sziasztok segitséget szeretnék kérni.Méghozzá a hétvégén kilyukadt az egyik gázolaj csö a forasztásnál ami az adagolótol megy a papir szürőhöz.Ezt meg csináltuk de a gép nem pörög ugy ahogy kellene hiába légtelenítetükki.Késön reagál a gázra.Szerintetek mi lehet a baja????A válaszokat előre is köszönöm.
Hali! Keresek használaton kívüli T30-as nyeles tengelyt.Lehet rossz is csak a tengelykapcsoló felőli része legyen ép. Ha valakinek van értesítsen.Köszi!
Válasz #11557. hozzászólásra Hali!Ha jól emlékszem "sanyi74" csinálta meg az általad leírt módon.Az erősítés nekem is meg van csak nincs kifúrva és összehegesztve.
Azt írtam,hogy mind a 2 oldalra egy-egy kazánlemezből
tartót ,majd egy 50vagy60-as u vassal összekötni a kettőt
. És az u vasra a muhenger tartó füleket.Az életben
nem fog tönkremenni. Felesleges a tömbre költeni,
Kidobott pénz. /csak nem írtam ilyen részletesen /.
El kell gondolkozni,hogy hány helyen van hasonló módon
felfogatva munka henger. Sőt ami nem 0-10q-ig nyom
,hanem 50q......-kat!!!!
A hegesztést itt én se támogatom, de stefi ahogy mondja, lehet, hogy érdemes csinálni oda egy olyan tartókonzolt, de akkor szerintem érdemes mind a kettő oldalt még kimerevíteni azokat az emelőkar tartókat.
Bár ha új tömb lenne, utána megcsinálod Béla az alátámasztást, az lenne a legbiztosabb, úgy már "sérthetetlen" lenne!
Béla66 !!
Hali. Nehogy kölcs 1-ft -is a munkahenger tartó vissza
hegesztéséra ,vagy tömb cserére. A letört rész mellet
baloldalt , / képeden a kis lánc lóg/,arra és a másikoldali
ugyanolyan tartóra ,csináljatok egy konzolt és arra fogasd
fel a munkahengert.Nagyon egyszerű az egész. Pár
ezer forintból megvan.Nem baj ha a munkahenger alsó
része egy pár cm-rel kijjebb lesz,mint eredetileg volt.
Azt szeretném kérdezni, hogy a váltó reteszelőjét ha állítani szeretném, akkor azt hogyan, merre kell állítsam? Ma munka közben kidobta a sebességet a Drága. Az állításhoz kell bontani valamit vagy kívülről látható és hozzáférhető minden?
Az eredeti katalógust itt letudjátok tölteni, bár orosz nyelven van, viszont az alkatrész kódok még mindíg élnek. Amit kéz közön, vagy CD n, fénymásolva van, abból hiányzik egy pár oldal. Innen pótolható.
Válasz #11535. hozzászólásra Hali!ha van is merősöd vagy megtudod csinálni magad akkor erősen be kell gyökölni, oxigénnel vagy ha lehetőség van rá kovácstűzben felmelegíteni és Dinamóval EB-s bázikus pálcával hegeszteni,utána hamuban lassan lehűteni.Egyszer csináltuk azóta is jó.{Kb:3éve volt}.
Szia! A fogyasztás dologban egyetértek veled!
Nem drága ennek a gépnek a fenntartása csak az a baj hogy egy két fődarab drága hozzá de hál istennek azokat nem kell sűrűn cserélni!
Én voltam aki elvittem profi öntvényeshez, és visszahegesztette.20000 forintba került. Visszaszereltem utána mindent, meg még egyet permetezett, de hosszú távon érdemben nem volt leterhelve azóta, míg javítás alatt volt addig betárcsáztattam a szőlőimet. Majd kiderül hogy hogy megy, bár egy megerősítést akarok készíteni én is, biztos ami biztos. Ugy voltam vele hogy kerüljön vissza a fül, le lett szedve az egész hátulja, igényesen lett visszahegesztve, kardán ki lett szedve stb.. meg kipucoltam legalább az egészet és újra lett tömítve, ennyi előnye is volt. Sajnos ezeknek a gépeknek ez típushibája, kb minden harmadiknál előfordul, azt mondta az öntvényes hogy nem én voltam az első ezzel a problémával nála(ezzel a típussal) az idei évben. Nem örültem neki, de ez van...a gép fogyasztása bőven kárpótólt...
Válasz #11535. hozzászólásra Hali! milyen nehéz a szalagfűrészed?Az enyém 220kg de "Hál Istennek" így még nem jártam pedig elég sokat fűrészelek.{A képemen látható a fűrész}.
Üdv.!
Töltöttem fel a fotó albumomba képeket az eddigi erősítsekről!
Katt a nevemre, majd baloldalt ki kell választani a fotóalbumot, ott megnézhetitek.
Bocsánat az olajos alkatrészekért, a munkahengerem picit ereszti az olajat, , de már régen is takarítottam le a gépet.
Én ugyan így jártam, úgy oldottam meg hogy az egész tartály alá egy 15mm-es kazán lemez van felfogatva a tartály tőcsavarjaira és ide van legyártva és hegesztve vasból egy tartófül. Ez így működik több éve
25336 hozzászólás
Válasz #11583. hozzászólásra
Hali Gerimur!Nem nagy olajcsíkok voltak,mintha az olajteknőnél vagy a motortól lévő túlfolyón a levegő nyomta volna ki az olajat.2 óra múlva beindítottam és jó volt az olajnyomás,a nívónál a maximumtól föntebb volt az olajszint.
Válasz #11576. hozzászólásra
Ha jól emlékszem 18x3.
Válasz #11582. hozzászólásra![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Gerimur.
Hali. A nyeles tengelytől nincs egyszerűbb mód.
De ha szét van tolva a traki,le kell venni a méreteket
a nytengelyről és esztergáltatni egy Próbatengelyt
arra a méretre. Ezt így szokták csinálni.
Válasz #11586. hozzászólásra
Szia Én autós boltban vetem ajtó gumit,ami a Ladához jó.Ragasztás nélkül fel lehet rakni.
Válasz #11585. hozzászólásra Szia! Nekem is szándékomban van gumizni de, nekem csak az ajtónál és a nyitható oldalablaknál kell.MTZ gumit akarok ráragasztani igaz kicsit drága.
Válasz #11584. hozzászólásra
Szia!
Az ablak körül lévő gumikat /toldásnál/ sziloplasztal.
Ajtó alsó része, meg pár helyre hűtőgép tömítése lett fel popszegecselve :) (az ajtóra)
A taposó lemezre lett vágva új gumi.
Minden más furatot, rést betömködtünk a nikecellhez hasonló, de valami fekete vízhatlan anyaggal.
Válasz #11580. hozzászólásra Helló! Mivel tömítettétek ki a fülkét? Gumival?
Válasz #11577. hozzászólásra Hali! Azt írtad hogy, a földön "olajcsíkok" voltak amikor elment az olajnyomás és a szint a minimumon volt. Feltöltés után nem folyt valahol?Ha neki áll folyni az olaj az magától nem javul meg. {ha csak ki nem fogy}.
Válasz #11564. hozzászólásra Szia! Semmi gondom a kuplungal.Egyik munkatársamnak kellene a tengelykapcsolót központosan felfogatni,mert így könnyebben össze lehet tolni.Központozó tüskének kellene.Vagy van egyszerűbb módja is?Nekem annyi előnyöm volt hogy,a nyeles tengely,csőtengely minden ki volt szerelve a házból.
Válasz #11565. hozzászólásra Hali! Olaj csere mikor volt az adagolóban? Én is voltam így és amikor leengedtem az olajat majdnem tiszta gázolaj folyt ki belőle.A motor össze-vissza dadogott.
Válasz #11578. hozzászólásra
Köszönöm Szabi!
Ma úgy dolgoztam vele hogy kikapcsoltam a szivattyút, csak mikor billentettem akkor kapcsoltam be :)
Jól letömítettük a fülkét, elég nagy szél volt felénk, és max.:9C a légfűtés eddig bevált igaz kicsit zajos, de jó motornál az muzsika :)
Sziasztok!Előbb írtam,hogy az olajnyomás elment.Megnéztem a nívót az olaj a maximum fölött van. Beindítottam, és olajnyomás van.Szerintetek mi volt a probléma,miért melegedett föl az olaj és ment el az olajnyomás?![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Válasz #11576. hozzászólásra
17×4 -es gumigyűrűt raktam bele! Ez hajszállal vastagabb mint az eredeti ezzel is jó!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni:
Szántás közben elment az olajnyomásom,megnéztem a nívót és minimum jelzésnél volt.A földön olaj csíkok voltak.Utána föltöltöttem olajjal,hogy hazáig kibírja,és megint lefelé ment az óra.Szántásnál ahogy leállítottam mintha fölforrt volna az olaj.}Amint látom a olaj hőfokmérő óra bedöglött.![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz #11574. hozzászólásra
Jó reggelt!
Meg tudnád nekem mondani a gumigyűrű /O gyűrű/ méretét?
Addig nem szedném szét még nincs másik.
Köszönöm.
Válasz #11571. hozzászólásra
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Szevasz! Az a fűtés csap, de tökmindegy hogy hova kapcsolod mert így-se úgy-se lesz fűtés a gépbe!
Válasz #11569. hozzászólásra
Szia! Oda tényleg gumi gyűrű való! Kb 1 hónapja cseréltem!
Válasz #11571. hozzászólásra
Szia. Pakesz pont írta hogy mi az
Sziasztok
a hidraulika szivattyú felső csatlakozójánál van egy csap
ki tudja mi a szerepe???
Válasz #11566. hozzászólásra
köszönöm a választ még probálkozok egy két dologal.
Válasz #11568. hozzászólásra
Pfff...
Mikor csinálták én úgy emlékszem egy papír tömítést kentek be gépzsirral. de lehet hogy volt más is. Nem voltam ott végig :(
Válasz #11567. hozzászólásra
,hanem gumigyűrű!!!!!!!!
Oda nem tömítés való
Sziasztok!
![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
Gondom van, hát persze hogy itt vagyok
A hidraulika szivattyún csücsülő "fűtéscsap" felett lévő fém cső felső nyaka az üreges csavarnál eresztett.
El volt repedve.Meg lett hegesztve, új réz lágyított alátétek. A "fűtéscsapon" lévő kis fúrat /ahol engedte az olajat/ be lett menetelve és egy csavar beleragasztva
Most a változatosság kedvéért a "fűtéscsap" és a szivattyú között enged. Holnap meg kellene csinálnom mert mennie kell.
Ha leveszem a csöveket, és a "fűtéscsapot" teszek alá 1mm kingelitet (mert az van) valami tömítő pasztát szerezzek, vagy elég csak simán lehúzatni a csavarokkal?
Válasz #11565. hozzászólásra
Azon az elven vagyok ,hogy adagolóba csak Adagolós nyúljon.Azok közül is csak az aki tényleg ért is hozzá!!!
Nem tudom a karnak,hogyan kell mozogni.
Válasz #11563. hozzászólásra
Már minden tömités ki lett cserélve újra már buborék se jön sehol .
A nyomástartó szelepeket is ki vettük megtöröltük .
van az adagolón elöl egy dekkni amit leszedtem és így látni a kis kart amit mozgat a gáz ,és van mikor az felugrik mintha leálítanám .Lehet ,,hogy ez lenne a baj vagy annak játszani kel ugy ?
Válasz #11560. hozzászólásra
Mire készülsz a nyeles tengellyel?Nem te javítottad a kuplungot és a darázsderekat a télen? Újra gond van vele?
Válasz #11561. hozzászólásra![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Ha a javítás előtt jó volt ,és a kilyukadt cső miatt állt
meg ,akkor még mindig levegős.
De egyébként a levegős rendszernek az egyik tünete
hogy nem pörög fel.
Válasz #11559. hozzászólásra
Hali. Igen a Sanyié is úgy van,csak ő cserélt tömböt is.
De a tömböt felesleges lecserélni,mert a konzol simán elbírja!!!
Sziasztok segitséget szeretnék kérni.Méghozzá a hétvégén kilyukadt az egyik gázolaj csö a forasztásnál ami az adagolótol megy a papir szürőhöz.Ezt meg csináltuk de a gép nem pörög ugy ahogy kellene hiába légtelenítetükki.Késön reagál a gázra.Szerintetek mi lehet a baja????A válaszokat előre is köszönöm.
Hali! Keresek használaton kívüli T30-as nyeles tengelyt.Lehet rossz is csak a tengelykapcsoló felőli része legyen ép. Ha valakinek van értesítsen.Köszi!
Válasz #11557. hozzászólásra Hali!Ha jól emlékszem "sanyi74" csinálta meg az általad leírt módon.Az erősítés nekem is meg van csak nincs kifúrva és összehegesztve.
Sziasztok! Az idáig kapott infókat köszönöm hiba elhárítva
.A kérdésem a következő lenne még.A
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
lehajtásnál hol a nívó,az alsó kiscsavar vagy a fölső.
Válasz #11556. hozzászólásra
![smile sneaky](/oldforum/images/smiles/sneaky.gif)
Azt írtam,hogy mind a 2 oldalra egy-egy kazánlemezből
tartót ,majd egy 50vagy60-as u vassal összekötni a kettőt
. És az u vasra a muhenger tartó füleket.Az életben
nem fog tönkremenni. Felesleges a tömbre költeni,
Kidobott pénz. /csak nem írtam ilyen részletesen /.
El kell gondolkozni,hogy hány helyen van hasonló módon
felfogatva munka henger. Sőt ami nem 0-10q-ig nyom
,hanem 50q......-kat!!!!
Válasz #11555. hozzászólásra
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
A hegesztést itt én se támogatom, de stefi ahogy mondja, lehet, hogy érdemes csinálni oda egy olyan tartókonzolt, de akkor szerintem érdemes mind a kettő oldalt még kimerevíteni azokat az emelőkar tartókat.
Bár ha új tömb lenne, utána megcsinálod Béla az alátámasztást, az lenne a legbiztosabb, úgy már "sérthetetlen" lenne!
Béla66 !!
Hali. Nehogy kölcs 1-ft -is a munkahenger tartó vissza
hegesztéséra ,vagy tömb cserére. A letört rész mellet
baloldalt , / képeden a kis lánc lóg/,arra és a másikoldali
ugyanolyan tartóra ,csináljatok egy konzolt és arra fogasd
fel a munkahengert.Nagyon egyszerű az egész. Pár
ezer forintból megvan.Nem baj ha a munkahenger alsó
része egy pár cm-rel kijjebb lesz,mint eredetileg volt.
Sziasztok Márkatársak!
Azt szeretném kérdezni, hogy a váltó reteszelőjét ha állítani szeretném, akkor azt hogyan, merre kell állítsam? Ma munka közben kidobta a sebességet a Drága. Az állításhoz kell bontani valamit vagy kívülről látható és hozzáférhető minden?
Az eredeti katalógust itt letudjátok tölteni, bár orosz nyelven van, viszont az alkatrész kódok még mindíg élnek. Amit kéz közön, vagy CD n, fénymásolva van, abból hiányzik egy pár oldal. Innen pótolható.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idmodel=229&idmark=28&atype=3
Válasz #11535. hozzászólásra Hali!ha van is merősöd vagy megtudod csinálni magad akkor erősen be kell gyökölni, oxigénnel vagy ha lehetőség van rá kovácstűzben felmelegíteni és Dinamóval EB-s bázikus pálcával hegeszteni,utána hamuban lassan lehűteni.Egyszer csináltuk azóta is jó.{Kb:3éve volt}.
Találtam hátsó, részt.
http://www.spenkft.hu/kiemelt-termekek?p=22&o=date&oby=asc
Válasz #11549. hozzászólásra
![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Szia! A fogyasztás dologban egyetértek veled!
Nem drága ennek a gépnek a fenntartása csak az a baj hogy egy két fődarab drága hozzá de hál istennek azokat nem kell sűrűn cserélni!
Szia Szabi!
Én voltam aki elvittem profi öntvényeshez, és visszahegesztette.20000 forintba került. Visszaszereltem utána mindent, meg még egyet permetezett, de hosszú távon érdemben nem volt leterhelve azóta, míg javítás alatt volt addig betárcsáztattam a szőlőimet. Majd kiderül hogy hogy megy, bár egy megerősítést akarok készíteni én is, biztos ami biztos. Ugy voltam vele hogy kerüljön vissza a fül, le lett szedve az egész hátulja, igényesen lett visszahegesztve, kardán ki lett szedve stb.. meg kipucoltam legalább az egészet és újra lett tömítve, ennyi előnye is volt. Sajnos ezeknek a gépeknek ez típushibája, kb minden harmadiknál előfordul, azt mondta az öntvényes hogy nem én voltam az első ezzel a problémával nála(ezzel a típussal) az idei évben. Nem örültem neki, de ez van...a gép fogyasztása bőven kárpótólt...
Üdv kolléga.
Egy pár elérhetőség.
Remélem tudtam segíteni.
Interusz-Vladimex Kft.
Tata, Szomódi út 7.
+36 34 382 185
Faragó Bt.
Kunhegyes, Rákóczi u. 58.
+36 59 326 740
Traktor-Ker Kft. (#)
Felsőzsolca, Ongai út
+36 46 584 329
Nagytraktor Kft.
Kecskemét, Izsáki út 54.
+36 30 445 4670
Hanki-Ker Kft.
Makó, Aradi u. 135.
+36 62 211 718
Kelet-Agro Kft.
Nyíregyháza, Tokaji u. 4/b
+36 42 431 796
Agroker Holding Zrt.
Nyíregyháza, Kinizsi út 2.
+36 42 598 460
Válasz #11533. hozzászólásra
Szia! Traktor kert próbáld felhívni nekik lehet hogy van!
De ha jól emlékszem akkor valaki mintha írta volna egyszer hogy vissza hegesztette a fület!
Válasz #11535. hozzászólásra Hali! milyen nehéz a szalagfűrészed?Az enyém 220kg de "Hál Istennek" így még nem jártam pedig elég sokat fűrészelek.{A képemen látható a fűrész}.
Válasz #11544. hozzászólásra
Köszi a képeket. Majd kinyomtatom őket.
Válasz #11541. hozzászólásra
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Üdv.!
Töltöttem fel a fotó albumomba képeket az eddigi erősítsekről!
Katt a nevemre, majd baloldalt ki kell választani a fotóalbumot, ott megnézhetitek.
Bocsánat az olajos alkatrészekért, a munkahengerem picit ereszti az olajat, , de már régen is takarítottam le a gépet.
Válasz #11542. hozzászólásra
Szia! Ezt a megoldást is szivesen megnézném képen! Lehetséges ez?!
Válasz #11541. hozzászólásra
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Én ugyan így jártam, úgy oldottam meg hogy az egész tartály alá egy 15mm-es kazán lemez van felfogatva a tartály tőcsavarjaira és ide van legyártva és hegesztve vasból egy tartófül. Ez így működik több éve
Válasz #11540. hozzászólásra
Szia! Engem nagyon érdekelne a dolog. Mind a kettő. Jó lenne ha tennél fel képet.