Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #7886. hozzászólásra
Szeva.Én csináltam kuplungot!A fellépő oldalnál van egy kis ablak négy csavarral fel rakva.Azt le szeded és azon a nyíláson keresztül szét szeded a lendkerékről a kuplung szerkezetet. És így széttolód a gépet.
Igy jártam én is.A nyeles tengely elakad a kuplungszerkezet bordájában ami a szivattyút hajtja. Csatlakozom az előttem szólóhoz,mindenképpen szedd széjjel a szivattyú mögött a nyeles tengelyt.Összerakásnál tedd bele a nyeles tengelyt a kuplungba és úgy told össze.Sok sikert.
Válasz #7886. hozzászólásra
Az a legegyszerűbb szerintem, ha leveszed a hidraulika szivattyút, az alatta lévő deknivel együtt, itt van a nyeles tengely és az előtét tengely összekapcsolva egy ketté vágott hüvellyel, amit egy csavar fog össze. Kihalytod ezt a csavart és szét fog csúszni a traki. Össze rakásnál javaslom ugyanezt a módszert vissza felé.
Segítséget szeretnék kérni. T-25-ös traktoromon kuplungot szeretnék cserélni, de hiába szedtem szét /minden csavar kiszedve, minden kábel kikötve/ megakad. 2 centire jön csak szét. Nem tudom mi lehet a baj, de ha valaki járt már így, vagy hallott ilyet, akkor kérem segítsen. Előre is köszi
A csövet az eredeti kipufogó hosszabbítására szeretnéd, vagy konkrétan a gyűjtőtől egy csövet?
Inkább csak hosszabbítsd meg az eredetit. Hát a hosszúsága megkérdőjelezhető, mert ha a fülke tetejével egy magasságban lesz, meg van rá az esély, hogy a fenti szellőzőn beáramlik a füst.
Bár nem lehet így rossz, mert általában a VTZ-ken is magasan van a kipufogó vég:
Elnézést kérek az -kért, de szeretném kérdezni, hogy kerti rotakapa kisgépek lehajtásához milyen olajat kell beleönteni? (pl. Briggs motoros kapálógép kapatengely véglehajtásához)
szevasztok lenne egy kérdésem hogy a vlagyin a motor és a váltohát ahol csatlakozik ott alul csöpög az olaj szerintetek mi a baja gondoltam először megkérdezem minthogy szétszedjem sztem a váltóból folyik mert abbol mindig 3 naponta tölteni kell hozzá.
Csinálgatom a fűtést a trakiba..
A mostani megoldás már a bordáktól bevezetett levegő lesz.
Ugyebár a fülkét nem akartam megfúrni elölről, így a kuplungok felett a padlólemezt fúrtam át, itt fogom behozni a csövet. A hengerek és a fülke közé beépítem azt a ventilátort, ami a gyári fűtésnél van a fülkében.
Azzal be tudom fújatni a levegőt.
Tudom, hogy még csak most jön a meleg, de hát gondolni kell a télre is!
Én többet inkább aszfaltúton pótkocsizok, ott nagyon jó, mert huzatot lehet csinálni a fülkében nagy melegben.
Múltkor fogasoltam, ott végig csukva volt :-) Majd meg sültem bent a fülkében.
Ebben igazad van! Nekem szántőföldi permetezőm van, lehet, hogy a szakaszolókat is elérném akkor bentről, így nem kéne kiszállnom szakaszoláskor. Ez jó érv!
Azt, hogy oldottad meg, hogy le is bírd zárni az ablakot becsukás után?
Válasz #7865. hozzászólásra
Ez igaz hogy a por bejön munka közben,ezt sajnos tapasztaltam!A 3.pont nem éri el az ablakot,én azért csináltam meg hogy a permetezőnél állítani kell a nyomásszabályzónál,akkor ne kell mindig ki szállni talán?
Én is gondolkodtam már, hogy megcsinálom nyithatóvá a hátsó ablakot. De nem tudom van-e értelme, ugyan is ha munka közben nyitva hagyom ott jön be a legtöbb por, ha meg véletlenül nyitva marad és emelem a munkagépet könnyen megnyomhatja a 3. pont az ablakot. Esetleg a munkagépek felvételében jelenthetne könnyebb felvételi eljárást, de ez csak inkább a pótkocsi felvételében, mivel a vonópadra csukott ablaknál nem látni rá, de ha már a hosszabbítók vannak fent, akkor már erre is jobb a rálátás. Én így egyenlőre még nem csináltam meg, de cáfoljatok meg, hogy miért lenne érdemes megcsinálnom és akkor Én is megcsinálom.
A centrifugás szűrővel nem volt ilyen gond,csak ezzel a papírszűrővel,két t25-ös traktorom van,az eggyik gyári új 168 üzemórával,majd eladó lessz de még a nyáron használom.
Üdv.
Kompresszor témakörhöz pár gondolat.
Tavaly szereltem fel én is légfékrendszert a Vlagyira.
Mivel egyébként is ment volna műszakira így 1 kosszal megúsztam az átvizsgáztatást.
Mond azt,hogy a légfékrendszer eddig is rajta volt,csak épp a forgalmiba nem került be,az átmenőfékkel vontatható súlyadat.(3500kg)
Nekem ezt simán elfogadták.
Oké......+ forgalmit kellett cserélni.
De ahhoz is érdemes kenést megoldani! Ha máshonnét nem sikerül, az olajnyomásmérő csőcsatlakozójába kell beépíteni egy T- csatlakozót. Ha jó a kompresszor, kevés olajat igényel. Visszavezetést valahogy az olajteknőbe. De elmennek központi kenés nélkül is. Csak olaj mindenképpen legyen benne! Ha nincs használva, érdemes levenni a szíjat, amennyiben nem lesz központi olajozás. Van még egy megoldás. Ha jól tudom, elfér az LTZ kompresszora is! Ahhoz csak az adagolót kell levenni. Ezt meg kell mérni! Ez lenne a legegyszerűbb.
Teljesen úgy dolgozik az eleje, ahogy kell! Örülök neki, hogy sikerült megjavítanom. Meg köszönöm a bátorítást! Így alaposan megismertem az első hajtást.
Kompresszor ügyben utána néztem, adtak ötletet, hogy akár IFA kompresszor is jó lenne. Azt ha sikerül beszerezni, neki is állok a felszerelésének.
Árpy! Jó lett az első híd?
A traktorodra legegyszerűbb a Jumz kompresszort felszerelni.Olajnyomást is be lehet kötni. Engedélyeztetni nem fontos. El lehet vinni olyan helyre, ahol nem kérdeznek. A típusbizonyítványát érdemes megnézni a Közlekedési Hatóságnál. Valószínűleg van bent említés a kompresszorról. Légtartály, lefúvószelep, fékszelep, csövek rendben legyenek felszerelve. Nagyobb gondot a vonófej jelenthet vizsga alkalmával.
Igen, ha majd lesz egyszer rajta, akkor mindenféleképpen! Bár az úgy tudom új műszakiztatással lehetséges. De hamarosan műszaki, úgyhogy lehet, addig várok még vele.
Rendben, akkor majd valahogy így csinálom! Kösz a tanácsot!
Amúgy nem szivárog semmi(ha nekem írtad), hanem kompresszort szeretnék feltenni a gépre, de ahhoz sajnos le kell cserélnem az ékszíjtárcsát, mert az eredetin nincs 3 furat, amire rá tudnék rögzíteni még egy ékszíjtárcsát. De van olyan ékszíjtárcsám.
Válasz #7839. hozzászólásra
Hali.
Csavart kitekered,és lehúzóval lehúzod a tárcsát.
A tárcsát retesz rögzíti a tengelyen.
Én készítettem hozzá 1 lehúzót,és a szíjtárcsa oldalában lévő 3db 10-es menet segítségével vettem le.
Szivárog netán az oil?
Mert az cumi....a szimmering cseréhez le kell venni az egész első pajzsot+generátort,mivel belülről szerelhető.
Közel 30db csavar fogja.
Visszarakásnál ajánlatos 1 kicsit megmelegíteni a tárcsát ,nehogy elrepedjen mikor kocogatod a tengelyre.
Az lenne a kérdésem,van egy 94-es évjáratú T-25-ös gépem,most cseréltem benne olajat és az olajszűrőt papir olajszűrő van benne,nem centrifugás,a cserék után felugrott az olajnyomás 2,5-röl 4,5 bárra és nem megy le meleg motornál sem,hol állítsam be az olajnyomást,lent az olajteknőnél ami le van blombálva,vagy fent az olajszűrőn? mert ezen ott is van állítási lehetőség.
25336 hozzászólás
Válasz #7886. hozzászólásra![smile pimp](/oldforum/images/smiles/pimp.gif)
Szeva.Én csináltam kuplungot!A fellépő oldalnál van egy kis ablak négy csavarral fel rakva.Azt le szeded és azon a nyíláson keresztül szét szeded a lendkerékről a kuplung szerkezetet. És így széttolód a gépet.
Igy jártam én is.A nyeles tengely elakad a kuplungszerkezet bordájában ami a szivattyút hajtja. Csatlakozom az előttem szólóhoz,mindenképpen szedd széjjel a szivattyú mögött a nyeles tengelyt.Összerakásnál tedd bele a nyeles tengelyt a kuplungba és úgy told össze.Sok sikert.
Válasz #7886. hozzászólásra
Az a legegyszerűbb szerintem, ha leveszed a hidraulika szivattyút, az alatta lévő deknivel együtt, itt van a nyeles tengely és az előtét tengely összekapcsolva egy ketté vágott hüvellyel, amit egy csavar fog össze. Kihalytod ezt a csavart és szét fog csúszni a traki. Össze rakásnál javaslom ugyanezt a módszert vissza felé.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. T-25-ös traktoromon kuplungot szeretnék cserélni, de hiába szedtem szét /minden csavar kiszedve, minden kábel kikötve/ megakad. 2 centire jön csak szét. Nem tudom mi lehet a baj, de ha valaki járt már így, vagy hallott ilyet, akkor kérem segítsen. Előre is köszi
Lenne 1 idevágo kérdésem! Valaki probált már sípot rakni a kipufogóba?
Válasz #7881. hozzászólásra
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20110513073821_VTZ-204897c4faec.jpg)
A csövet az eredeti kipufogó hosszabbítására szeretnéd, vagy konkrétan a gyűjtőtől egy csövet?
Inkább csak hosszabbítsd meg az eredetit. Hát a hosszúsága megkérdőjelezhető, mert ha a fülke tetejével egy magasságban lesz, meg van rá az esély, hogy a fenti szellőzőn beáramlik a füst.
Bár nem lehet így rossz, mert általában a VTZ-ken is magasan van a kipufogó vég:
Válasz #7882. hozzászólásra
Nem tudom!Ezért kérek tanácsot.
Válasz #7881. hozzászólásra
![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Üdv! Egy sima csővel nem lesz neki csöppet nagy a hangja?
Tanácsot szeretnék kérni kipufogó ügyben,hogy egy csövet szeretnék felhelyezni,hogy milyen hosszú és milyen szikra fogó kell bele.![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
köszi a választ és igen hajtómű olajat rakjál bele
Válasz #7878. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Szevasz. Hajtómű olajat rakjál bele,mert nekem is van rotám.
Elnézést kérek az
-kért, de szeretném kérdezni, hogy kerti rotakapa kisgépek lehajtásához milyen olajat kell beleönteni? (pl. Briggs motoros kapálógép kapatengely véglehajtásához)
szeretem ezt az odalt,mert úgy érzem itt összetartás van ... köszönöm..
Válasz #7873. hozzászólásra
Üdv! Szerintem ellenőrizd a csavarokat hogy rendesen meg vannak-e húzva, mert nálam is az okozta a csöpögést.
Válasz #7874. hozzászólásra
Árpy,Gripen!Megérte dolgozni vele.
szevasztok lenne egy kérdésem hogy a vlagyin a motor és a váltohát ahol csatlakozik ott alul csöpög az olaj szerintetek mi a baja gondoltam először megkérdezem minthogy szétszedjem sztem a váltóból folyik mert abbol mindig 3 naponta tölteni kell hozzá.![smile censored](/oldforum/images/smiles/censored.gif)
talán van esélyed de hát reménykedjünk
Sziasztok! Vetéskor a műtrágya egyvonalba esett a vetőmaggal, szerintetek van esélyem,,
Csinálgatom a fűtést a trakiba..![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
A mostani megoldás már a bordáktól bevezetett levegő lesz.
Ugyebár a fülkét nem akartam megfúrni elölről, így a kuplungok felett a padlólemezt fúrtam át, itt fogom behozni a csövet. A hengerek és a fülke közé beépítem azt a ventilátort, ami a gyári fűtésnél van a fülkében.
Azzal be tudom fújatni a levegőt.
Tudom, hogy még csak most jön a meleg, de hát gondolni kell a télre is!
Én többet inkább aszfaltúton pótkocsizok, ott nagyon jó, mert huzatot lehet csinálni a fülkében nagy melegben.![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Múltkor fogasoltam, ott végig csukva volt :-) Majd meg sültem bent a fülkében.
Válasz #7867. hozzászólásra
A két gázdugattyú szereléssel magától befeszíti az ablakot mert befelé húzza,de zár kell még rá.
Válasz #7866. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Ebben igazad van! Nekem szántőföldi permetezőm van, lehet, hogy a szakaszolókat is elérném akkor bentről, így nem kéne kiszállnom szakaszoláskor. Ez jó érv!
Azt, hogy oldottad meg, hogy le is bírd zárni az ablakot becsukás után?
Válasz #7865. hozzászólásra
Ez igaz hogy a por bejön munka közben,ezt sajnos tapasztaltam!A 3.pont nem éri el az ablakot,én azért csináltam meg hogy a permetezőnél állítani kell a nyomásszabályzónál,akkor ne kell mindig ki szállni talán?
Válasz #7863. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Üdv!
Én is gondolkodtam már, hogy megcsinálom nyithatóvá a hátsó ablakot. De nem tudom van-e értelme, ugyan is ha munka közben nyitva hagyom ott jön be a legtöbb por, ha meg véletlenül nyitva marad és emelem a munkagépet könnyen megnyomhatja a 3. pont az ablakot. Esetleg a munkagépek felvételében jelenthetne könnyebb felvételi eljárást, de ez csak inkább a pótkocsi felvételében, mivel a vonópadra csukott ablaknál nem látni rá, de ha már a hosszabbítók vannak fent, akkor már erre is jobb a rálátás. Én így egyenlőre még nem csináltam meg, de cáfoljatok meg, hogy miért lenne érdemes megcsinálnom és akkor Én is megcsinálom.
Jó fórumozást mindenkinek! Tudna valaki t25-höz gépkönyvet küldeni?![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Válasz #7862. hozzászólásra
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20110507203316_Kep_202.jpg)
Igen csavaros a megoldás.Már csak a gumitömítést kell berakni,csináltam egy merevítés az ablakra merevebb legyen.
Válasz #7861. hozzászólásra
Amúgy T-25-nél a "fix" ablak csak csavarozva van a fülkéhez, vagy oda van pöccintve néhol?
Azzal a gyári megoldással csinálod, amit képen küldtem?
Szeva.Árpy Már alakul a hátsóablak a zsanérokat kerestem,de 18×110×3 heg.pánttal meg csináltam.
Válasz #7853. hozzászólásra
A centrifugás szűrővel nem volt ilyen gond,csak ezzel a papírszűrővel,két t25-ös traktorom van,az eggyik gyári új 168 üzemórával,majd eladó lessz de még a nyáron használom.
Válasz #7858. hozzászólásra
Vagy a hengerfejhez csatlakozó olajcső lehet a megoldás. De vissza is kell vezetni az olajat,ami nehezebb
Válasz #7856. hozzászólásra
A nyomásmérő óra csatlakozója megfelel erre a célra.
Válasz #7847. hozzászólásra
Te ez király!
Válasz #7848. hozzászólásra
Üdv! Jumz kompresszorhoz honnan lehet az olajat levezetni? Ha jól láttam a T-30 olajszűrőjénél van egy golyósszelep.
Válasz #7854. hozzászólásra
Hali.
Pótkocsival 1ütt vizsgázott a Vlagyi.
A gyári kampót elfogadják.
Helló Kopány! Milyen vonórész volt rajta mikkor vizsgázot. Nekem is most lesz esedékes a vizsga,ráraktam alégféket még vonórész nincs. Üdv.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20110504200525_GUMI_TRAKTOR_004.jpg)
Válasz #7840. hozzászólásra
Nem kell állítani! Ha minden a helyére került, semmi gond. Nekünk is ilyen van. Fel megy 4,5 re majd, mikor a szelep nyit, visszaesik 3-ig.
Válasz #7851. hozzászólásra
Ezt mondom én is! Lehet találni olyan helyet, ahol nem variálnak!
Üdv.
Kompresszor témakörhöz pár gondolat.
Tavaly szereltem fel én is légfékrendszert a Vlagyira.
Mivel egyébként is ment volna műszakira így 1 kosszal megúsztam az átvizsgáztatást.
Mond azt,hogy a légfékrendszer eddig is rajta volt,csak épp a forgalmiba nem került be,az átmenőfékkel vontatható súlyadat.(3500kg)
Nekem ezt simán elfogadták.
Oké......+ forgalmit kellett cserélni.
Válasz #7849. hozzászólásra
De ahhoz is érdemes kenést megoldani! Ha máshonnét nem sikerül, az olajnyomásmérő csőcsatlakozójába kell beépíteni egy T- csatlakozót. Ha jó a kompresszor, kevés olajat igényel. Visszavezetést valahogy az olajteknőbe. De elmennek központi kenés nélkül is. Csak olaj mindenképpen legyen benne! Ha nincs használva, érdemes levenni a szíjat, amennyiben nem lesz központi olajozás. Van még egy megoldás. Ha jól tudom, elfér az LTZ kompresszora is! Ahhoz csak az adagolót kell levenni. Ezt meg kell mérni! Ez lenne a legegyszerűbb.
Válasz #7848. hozzászólásra
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Üdv.!
Hibátlanul működik!!
Teljesen úgy dolgozik az eleje, ahogy kell! Örülök neki, hogy sikerült megjavítanom. Meg köszönöm a bátorítást! Így alaposan megismertem az első hajtást.
Kompresszor ügyben utána néztem, adtak ötletet, hogy akár IFA kompresszor is jó lenne. Azt ha sikerül beszerezni, neki is állok a felszerelésének.
Válasz #7844. hozzászólásra
Árpy! Jó lett az első híd?
A traktorodra legegyszerűbb a Jumz kompresszort felszerelni.Olajnyomást is be lehet kötni. Engedélyeztetni nem fontos. El lehet vinni olyan helyre, ahol nem kérdeznek. A típusbizonyítványát érdemes megnézni a Közlekedési Hatóságnál. Valószínűleg van bent említés a kompresszorról. Légtartály, lefúvószelep, fékszelep, csövek rendben legyenek felszerelve. Nagyobb gondot a vonófej jelenthet vizsga alkalmával.
Üdvözlet a vlagyisoknak!
Video
Teljesen felújítottam a permetezőmet! Ez lett belölle
sziasztok valakit nem érdekel egy gyári 2fejes eke a kicsike után ???
T-25 traktorhoz keresek 2db hátsó felnit 10-28 ast,vagy adok érte egy háromfejes kühne ekét,MTZ-hez való.
Válasz #7843. hozzászólásra
Igen, ha majd lesz egyszer rajta, akkor mindenféleképpen! Bár az úgy tudom új műszakiztatással lehetséges. De hamarosan műszaki, úgyhogy lehet, addig várok még vele.
sziasztok
Arpy azt szeretném tőled meg kérdezni hogy te engedélyezteted is kompresszort a kicsikén???
Válasz #7841. hozzászólásra
Rendben, akkor majd valahogy így csinálom! Kösz a tanácsot!
Amúgy nem szivárog semmi(ha nekem írtad), hanem kompresszort szeretnék feltenni a gépre, de ahhoz sajnos le kell cserélnem az ékszíjtárcsát, mert az eredetin nincs 3 furat, amire rá tudnék rögzíteni még egy ékszíjtárcsát. De van olyan ékszíjtárcsám.
Válasz #7839. hozzászólásra![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Hali.
Csavart kitekered,és lehúzóval lehúzod a tárcsát.
A tárcsát retesz rögzíti a tengelyen.
Én készítettem hozzá 1 lehúzót,és a szíjtárcsa oldalában lévő 3db 10-es menet segítségével vettem le.
Szivárog netán az oil?
Mert az cumi....a szimmering cseréhez le kell venni az egész első pajzsot+generátort,mivel belülről szerelhető.
Közel 30db csavar fogja.
Visszarakásnál ajánlatos 1 kicsit megmelegíteni a tárcsát ,nehogy elrepedjen mikor kocogatod a tengelyre.
Üdvözletem.
Az lenne a kérdésem,van egy 94-es évjáratú T-25-ös gépem,most cseréltem benne olajat és az olajszűrőt papir olajszűrő van benne,nem centrifugás,a cserék után felugrott az olajnyomás 2,5-röl 4,5 bárra és nem megy le meleg motornál sem,hol állítsam be az olajnyomást,lent az olajteknőnél ami le van blombálva,vagy fent az olajszűrőn? mert ezen ott is van állítási lehetőség.