Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR409.33 FtUSD389.71 FtCHF439.95 FtGBP489.96 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz dávidka234567 #22921. hozzászólásáraAdagolónál keresd a gázolaj motorolajba hutásának útját!
A szabályzóházon lévő leeresztőcsavar még az elemeknél lévő gázolajat nem mindig jelzi. A tápszivattyúnál is lehet gond!
Porlasztónál bejutó gázolaj elég! Ami mégsem ég el, füstölést okoz. Az adagoló külön kenésü? Vagy központi?
Kissé el szomorodtam. A vezértömb lesz a ludas ezek szerint,mert hogy vissza is enged menet közben is rá kell olykor emelni. De ki fogom venni a szelepet még
A kúpos szelepnek van egy fészke is amire zár. Ha nem zár tökéletesen akkor nem bír emelni, vagy akadozik. Egyszer jobban, máskor lassabban emel. Vagy sehogy. (Levegős rendszer is tud ilyet csinálni.)
Egy jó esztergályos fel tudja szabályozni a szelepet is és a fészkét is. A fészket egy köracéllal alulról ki lehet ütni felfelé.
Amíg a felemelt munkagépet nem engedi le magától, addig menthető a tömb.
Üdv urak problèma a következő mindig több a motor oil szint a trakinba valoszinű gázolaj megy bele az adagolo lengedőjèt kitekertem ott nincs gázolaj mtz adagolo van rajta szerintem mèg a porlasztok nál tud bemenni szerintetek?
Válasz bs80.td #22918. hozzászólásáraEsetleg olyat még megcsinálhatsz, hogy előkészíted a helyét a szintezőnek.
Ha nem fog hiányozni a munka során akkor max pár lyukkal több lesz a rakodón, az nem olyan zavaró.
több munkahenger, 2x annyi csapszeg és persely valamivel több anyag és több lézervágás. De ezeket mind bevállalnám, ha aztán utána sokat kellene vele dolgoznom illetve ha aktívan hozná a pénzt. De egyik sem igaz sajnos. Inkább csak azért csinálom meg, mert meg vannak a munkahengerek, a kanál anyaga teljesen és némi zártszelvény is, továbbá a vezérlő tömbök. Szóval nem sok pénzből tudok egy eszközt csinálni, amit nem használok minden nap, de ha kell akkor nagyon jó, hogy van. A szintezés problémáját pedig szerintem az egy karos vezérlés jól megfogja oldani. Mert ha pl előre tolva a kart emel, jobbra tolva pedig billenti a kanalat, akkor jobbra-előre átlósan mozdítva mind a kettőt csinálja (nyilván egy kicsit lassabban, mert kétfelé áramlik az olaj). Egy kis gyakorlattal jól össze lehet hangolni a két mozgást ,és akkor nem lesz darabos sem.
Válasz Maszek Zs #22913. hozzászólásáraHa falsot szívna habos lenne az olaj ,nem? És ruganyosak maradnának a karok. Volt ilyen gondom küzdöttem vele,de most nincs ilyen jelenség
Válasz Maszek Zs #22914. hozzászólására68-as hidro olaj van benne,mindig az is volt. A télen amikor a karban tartás volt és az olajpumpa csere tettem bele motor olajat,még rosszabbul emelt
Azt leengedtem vissza raktam a 68-ast,így bár emel valahogy.
Melyik a nyakas szelep ? Az ami le szokott ragadni(bár nálam még nem volt ilyen) ?
Válasz Titán76 #22912. hozzászólásáraMilyen olaj van benne? Motor olajat Tegyél bele. Ha így sem változik,vedd ki a nyakas szelepet tegyél a rugó alá egy 6os alátétet.
Válasz Gepi #22905. hozzászólásáraAz jó a vlagyira,bár gondolom másképp nem ajánlottad volna .
De beszerzése érdekes lesz,szerbiában .
Már arra is gondoltam hogy nem-e a vezérlőtömb lehet oly mértékben kikopva hogy ilyesmit produkál. Ez lehetséges ?
Válasz _NB_ #22904. hozzászólásáraKoszi, atolvasom a forumot. Szintezosben godolkodtam en is, gyakorlatilag a tervek is megvannak, de sokkal tobbe kerulne, es mivel nem tervezem a napi 8 oras rakodast ezert letettem rola. Tovabba joystick-al fogom iranyitani, es azzal konnyu megoldani, hogy emeles kozben billentsen is. Ket hagyomanyos vezerloszelepet kotok ra egy karra. Remelem bevallik majd.
Válasz mitiii #22906. hozzászólásáraEn (vagy en is) tettem ra ll golf szurot. Ami azert jo, mert nagyon sok mas viszonylag uj auto szuroje is jo ra. Tehat konnyu lesz beszerezni 10 ev mulva is.
Gyakran kerül elő ez a probléma a T25-nél. Nem pörög fel a motor a gázadásra, sőt valamikor le is áll. Nálam volt gázolajszűrő csere a finom szűrőben, ráadásul éppen olyan mint amit már korábban belinkeltetek, csak hogy nekem már amúgy sem az eredeti volt benne hanem ugyanilyen, ami szinte szétmálott szóval azt tervezem hogy én is átépítem. Valaki írta hogy II-es Golfét tette rá, van még valami ötlet? Nem jó rá valami másik traktoré? Esetleg valami köztes megoldás a meglévő szűrővel?
Itt van pár fajta, de van egy 3 munkahengeres, szintezős is.
és a múltkori fórumból
"Saját készítésű elülső rakodó T-25-re"
"самодельный фронтальный погрущик к т-25"
topik, hátha van benne valami okosság
- link
Az MTZ-nél szokott lenni hátrafelé is merevítés és itt is látok a képeken.
Nem minden trakin van, de az első tengely fölött szokott lenni ütköző, ami korlátozza az első tengely billenését.
Volt anno egy videó melyen egy Zetor rakodott terepen, jól megpakolt villával és alig bírt menni, mert ahogy ráemelt a hátsó tengelyről a terhelés átvándorolt előre az első tengely meg középen van függesztve és a nem sík terep miatt ilyenkor a traki vagy jobbra vagy balra elbillen, főleg ha még kanyarodni is kell vele.
Üdvözlet az uraknak. Látom akad még itt a régi vlagyi tulajdonosokból bőven .
Olvasom a topikot az elejétől,még úgy négy év még hátra van . Igyekszem a tapasztalatokat mind át olvasni és megjegyezni hátha találok valami választ az adódó problémámra.
Olyan gondom van hogy a traki hidrolikája terhelés alatt csak nagy gázon emel és akkor is csak nagyon lassan. Kis terheléseknél nagyon szépen emel. Olaj van benne,kapott új hidropunpát,a munkahenger fel van újítva ahogyan a vezérlőtömb is. A rendszer nem levegős,ötlet tapasztalat hogy esetleg mégis mi lehet a gond? Eddig csak permetésre használtam nem kellett sürűn emelnie,de de nem sokára vetni kellene a vetőgép pedig elég nehéz olvastam már korábban hogy a vezérlőtömb tud e félét produkálni a szelep leragad,próbáltam nincs leragadva. Ezért érdekelne az esetleges tapasztalatotok illetve ötletetek mert tanácstalan vagyok és nem kicsit. A pumpán kivül még minden eredeti és jövőre tölti a 30 élet évét,igaz ennek ellenére még nem érte el a 3000 ezer munkaórát
Ezt a homlokrakodót terveztem T-25- re. Már meglevő munkahengerekhez igazítottam a méreteket, ezért kellett némi kompromisszumot kötni. "Fontos" a költséghatékonyság. Nincs sok tapasztalatom homlokrakodók terén, ezért várom a tapasztaltabbak véleményét. A kanál két körrugós csapszeg kivétele után levehető.
A zöld részek a traktorhoz tartoznak.
100x60x4- es zártszelvényből terveztem az emelőkarokat és 4mm- es lemezből a kanalat.
Én sem vágom most fejből a tuti fékbeállítást, de a fékdob házán van három állító csavar, alul-elöl-hátul (3-6-9 óránál, ha ez segítség) megismered őket, mert kontraanyával vannak biztosítva. Ezek a csavarok pozicionálják a fékszalag helyzetét a dob körül, ezeket kell úgy beállítani, hogy ne érjen hozzá a szalag a dobhoz, de közel és azonos távolságban legyen.
A fék rudazat állító csavarja, pedig "12 óránál" van a domború fedél alatt, amit elég szívatós leszedni, és itt tudod beállítani, hogy az összekapcsolt fékpedálok azonosan fékezzék a két kereket. Ez mondjuk nekem nem sikerült tökéletesen, erre még rá kell egyszer feküdnöm.
Segítséget kérek T25 fék ügyben ugyanis egy csepp fék nincs rajta,most cseréltem egy 3011-esel,néztem egy javítási utasítást de eléggé felületesen van dokumentálva.Az lenne a kérdésem,hogy az állító csavar melyik a sok küzül?
Válasz bs80.td #22898. hozzászólásáraNem tudom biztosra, de a régi a D-21 ami a T-25-ben volt, az új amin kicsit módosítottak az a D-120 vagy valami ilyesmi.
Válasz _NB_ #22896. hozzászólásáraKöszönöm! Ez a leírás elég újnak tűnik. Mintha egy ma is vagy nem régen még gyártásban levő motorblokkhoz készült volna. Gyártják ezt a blokkot még most is?
ui: mind a kettő pdf ugyan az. véletlenül tetted fel kétszer, vagy két féle pdf-et találtál?
Ebben a 18.oldalon van a kenési ábra, ahol a 9-es számú a kerülő szelep, és a 19.oldalon írják
При засорении фильтра 2 очистки масла или холодном масле в полости фильтра создается избыточное давление.
При давлении выше 0,15 МПа или 1,5 кгс/см2 открывается перепускной клапан, и неочищенное масло поступает в систему смазки дизеля.
Ha az olajszűrő hidegolaj vagy eltömődött, túlnyomás keletkezik a szűrőüregben.
0,15 MPa vagy 1,5 kgf/cm2 fölötti nyomás esetén egy bypass szelep nyit és a nyersolaj belép a motor kenőrendszerbe.
Válasz _NB_ #22894. hozzászólására"A közcsavarnak felső felén ahol a 9mm-es furat van ott jó kell legyen az illesztés a csővel, hogy ne szivárogjon át az olaj egyik oldalról másikra."
-igen, és mivel az a cső kiszerelhető, a hossza is fontos, az alsó végének is passzolnia kell.
"A szerelésiből lehet kilehetne nézni a cserélhető papírbetétes szűrős motornál mennyire kell beállítania a rugós szelepet, 20,27,11 .. sor lehet tippre szerintem"
- nekem sajnos nem ilyen szerelésim van. valaki megtudná nézni? köszönöm!
és az olajgomba is új helyre költözik, mivel a régi helye szárazon marad:
Válasz bs80.td #22893. hozzászólásáraA közcsavarnak felső felén ahol a 9mm-es furat van ott jó kell legyen az illesztés a csővel, hogy ne szivárogjon át az olaj egyik oldalról másikra.
Hideg olaj miatt elvileg van egy kerülő, biztonsági szelep a papírbetétes szűrőkben és legtöbben még van egy gumi gallér alul, hogy motor leállítás után ne folyjon vissza belőlük az olaj, így újrainduláskor a szivattyúnak nem kell feltöltenie.
A kerülő, biztonsági szelep, hogy mekkora nyomásra nyílik az elvileg számít, egyes gyártok megadják a nyomást ahol nyílik.
A szerelésiből lehet kilehetne nézni a cserélhető papírbetétes szűrős motornál mennyire kell beállítania a rugós szelepet, 20,27,11 .. sor lehet tippre szerintem link
Körbe kell nézni azon a fórumon, lehet ott írják, hogy melyik szűrő vált be, felel meg a célnak.
Válasz _NB_ #22892. hozzászólásáraAha, igazad van! Nem gondoltam at rendesen... Neztem azt a ket 8mm furatot hogy mi lehet, de arra gondoltam, hogy az olajnak csak egy resze megy a szuron keresztul. Es ha eltomodik a szuro akkor azokon a 8-as furatokon meg tudja kerulni. Arra nem gondoltam, hogy a kozcsavar "dupla falu". Tehat akkor igy -mivel nincs spricceles es a karterba vissza csordogalas- a teljes szivattyuzott olaj mennyiseg a kenesi helyekre megy.
Én így képzelem Morickában a logikáját.
Az arányokat nem tartottam csak igyekeztem valahogy rá másolni, a csőt sem tudom milyen, az átmérője és milyen hosszú.
Ha jól látom a kenési ábrán akkor azért nő az olaj nyomás, mert a centrifugál szűrő az olaj és a nyomás egy részét a forgó mozgásra használja el és az a fúvókák után mondhatni azonnal visszafolyik alulra a karterba, míg a kicentrizett olaj meg tovább megy egy furaton a motorba kenni a dolgokat.
A papírbetétesben meg csak két furat van ahol jön az olaj és ahol megy, csak annyi a veszteség amennyi papírbetét ellenállása.
A cenrtifugálnál középen jön és megy is az olaj ezért abba közcsavarba még kell egy cső nem ?
A papírbetéteseken kintről áramlik az olaj középre.
A szűretlen olaj (sötét piros), ami középen a visszafolyócső mellet megy fel, egy része tekeri a centrit a másik része a durva szűrő lemezen felmegy (világospiros) a ringispilezni ahol a nehéz dolgok feltapadnak a centrire, a sima olaj meg felül középen visszafolyik a csövön és elindul kenni a motort
Válasz bs80.td #22888. hozzászólásáraMindenhol azt olvasni és látni a videókon, hogy megnő az olajnyomás miután kicserélik a szűrőt. Annál amit legutóbb csatoltam pl azt írja hogy egy bárral.
Itt a gyárilag cserélhető belsejű t alakították át:
itt pedig ha jól látom, centrifugálszűrősre csináltak egy közdarabot. mondjuk úgy néz ki nem traktorban van a blokk, remélem nem az átalakítás volt sikertelen és sült meg a motor.
Válasz pityubacsi5 #22883. hozzászólására
Elvileg úgy működik, hogy
a Youtube-on a videó alatt van egy olyan, hogy "Megosztás" , arra katt
az feldob egy ablakot benne a videó linkjével, azt kell bemásolni ide a legalsó lehetőségbe, a "Videó hozzáadása" résznél,
majd katt az "Elment" gombra, ekkor frissít egyet az oldal,
de ekkor még nem kerül be a link a hozzászólásba csak ha újból visszatekersz legalulra a "Videó hozzáadása" részhez és rákattintasz a "Beillesztés"-re
Ezután ha rányomsz a "Hozzászólás előnézete" gombra meg kell jelenjen egy felugró ablakba a hsz. ahogy kinézne ha elküldöd.
Ha csak a videó linkjét teszed be, vagy mint most a címét az is elég végül is.
Válasz _NB_ #22877. hozzászólásáraJa, ilyenekre gondoltam. a függőleges szűrős jobb volna. Az nem lehet hogy valamelyik ujabb vtz típusé jó rá? De egyik videóban MTZ cikkszámot olvas fel.
25322 hozzászólás
Válasz dávidka234567 #22921. hozzászólásáraAdagolónál keresd a gázolaj motorolajba hutásának útját!
A szabályzóházon lévő leeresztőcsavar még az elemeknél lévő gázolajat nem mindig jelzi. A tápszivattyúnál is lehet gond!
Porlasztónál bejutó gázolaj elég! Ami mégsem ég el, füstölést okoz. Az adagoló külön kenésü? Vagy központi?
Kissé el szomorodtam. A vezértömb lesz a ludas ezek szerint,mert hogy vissza is enged menet közben is rá kell olykor emelni. De ki fogom venni a szelepet még
Válasz Titán76 #22916. hozzászólásáraVedd ki a szelepet,fotó ide fel tölt had lássuk.
Válasz Titán76 #22917. hozzászólásáraA falsot nem neked írtam.
Válasz Titán76 #22912. hozzászólásáraAttól, hogy ki van kopva a tömb még emelne, de olyankor visszaengedi a felemelt cuccot.
A kúpos szelepnek van egy fészke is amire zár. Ha nem zár tökéletesen akkor nem bír emelni, vagy akadozik. Egyszer jobban, máskor lassabban emel. Vagy sehogy. (Levegős rendszer is tud ilyet csinálni.)
Egy jó esztergályos fel tudja szabályozni a szelepet is és a fészkét is. A fészket egy köracéllal alulról ki lehet ütni felfelé.
Amíg a felemelt munkagépet nem engedi le magától, addig menthető a tömb.
Üdv urak problèma a következő mindig több a motor oil szint a trakinba valoszinű gázolaj megy bele az adagolo lengedőjèt kitekertem ott nincs gázolaj mtz adagolo van rajta szerintem mèg a porlasztok nál tud bemenni szerintetek?
Válasz _NB_ #22919. hozzászólásáraEz jo otlet!
Válasz bs80.td #22918. hozzászólásáraEsetleg olyat még megcsinálhatsz, hogy előkészíted a helyét a szintezőnek.
Ha nem fog hiányozni a munka során akkor max pár lyukkal több lesz a rakodón, az nem olyan zavaró.
Válasz Maszek Zs #22915. hozzászólásáraKöszi, igyekeztem!
több munkahenger, 2x annyi csapszeg és persely valamivel több anyag és több lézervágás. De ezeket mind bevállalnám, ha aztán utána sokat kellene vele dolgoznom illetve ha aktívan hozná a pénzt. De egyik sem igaz sajnos. Inkább csak azért csinálom meg, mert meg vannak a munkahengerek, a kanál anyaga teljesen és némi zártszelvény is, továbbá a vezérlő tömbök. Szóval nem sok pénzből tudok egy eszközt csinálni, amit nem használok minden nap, de ha kell akkor nagyon jó, hogy van. A szintezés problémáját pedig szerintem az egy karos vezérlés jól megfogja oldani. Mert ha pl előre tolva a kart emel, jobbra tolva pedig billenti a kanalat, akkor jobbra-előre átlósan mozdítva mind a kettőt csinálja (nyilván egy kicsit lassabban, mert kétfelé áramlik az olaj). Egy kis gyakorlattal jól össze lehet hangolni a két mozgást ,és akkor nem lesz darabos sem.
Válasz Maszek Zs #22913. hozzászólásáraHa falsot szívna habos lenne az olaj ,nem? És ruganyosak maradnának a karok. Volt ilyen gondom küzdöttem vele,de most nincs ilyen jelenség
Válasz Maszek Zs #22914. hozzászólására68-as hidro olaj van benne,mindig az is volt. A télen amikor a karban tartás volt és az olajpumpa csere tettem bele motor olajat,még rosszabbul emelt
Azt leengedtem vissza raktam a 68-ast,így bár emel valahogy.
Melyik a nyakas szelep ? Az ami le szokott ragadni(bár nálam még nem volt ilyen) ?
Válasz bs80.td #22911. hozzászólásáraJó lett!
De annyira drága lenne szintezősre? Nehogy később megbánd.
Válasz Titán76 #22912. hozzászólásáraMilyen olaj van benne? Motor olajat Tegyél bele. Ha így sem változik,vedd ki a nyakas szelepet tegyél a rugó alá egy 6os alátétet.
Válasz mitiii #22906. hozzászólásáraValahol falsot szív!
Válasz Gepi #22905. hozzászólásáraAz jó a vlagyira,bár gondolom másképp nem ajánlottad volna .
De beszerzése érdekes lesz,szerbiában .
Már arra is gondoltam hogy nem-e a vezérlőtömb lehet oly mértékben kikopva hogy ilyesmit produkál. Ez lehetséges ?
Válasz _NB_ #22904. hozzászólásáraKoszi, atolvasom a forumot. Szintezosben godolkodtam en is, gyakorlatilag a tervek is megvannak, de sokkal tobbe kerulne, es mivel nem tervezem a napi 8 oras rakodast ezert letettem rola. Tovabba joystick-al fogom iranyitani, es azzal konnyu megoldani, hogy emeles kozben billentsen is. Ket hagyomanyos vezerloszelepet kotok ra egy karra. Remelem bevallik majd.
Egy kérdés,a nyomás szabályzóval lehetne manipulálni esetleg a problémát vagy nyomásmérő nélkül me vergődjek vele ?
Válasz Sanyi74 #22907. hozzászólásáraA szűröt a télen tisztítottam,de lehet megint megnézem,de akkor sem volt koszos
Válasz mitiii #22906. hozzászólásáraEn (vagy en is) tettem ra ll golf szurot. Ami azert jo, mert nagyon sok mas viszonylag uj auto szuroje is jo ra. Tehat konnyu lesz beszerezni 10 ev mulva is.
Válasz Titán76 #22903. hozzászólásáraÜdv Régi és újak Ha minden ki van cserélve akkor nézd meg a szűrőt.
Sziasztok!
Gyakran kerül elő ez a probléma a T25-nél. Nem pörög fel a motor a gázadásra, sőt valamikor le is áll. Nálam volt gázolajszűrő csere a finom szűrőben, ráadásul éppen olyan mint amit már korábban belinkeltetek, csak hogy nekem már amúgy sem az eredeti volt benne hanem ugyanilyen, ami szinte szétmálott szóval azt tervezem hogy én is átépítem. Valaki írta hogy II-es Golfét tette rá, van még valami ötlet? Nem jó rá valami másik traktoré? Esetleg valami köztes megoldás a meglévő szűrővel?
Köszi az infókat előre is!
Válasz Titán76 #22903
Szerelj fel rá ns 14 szivattyút.
Válasz bs80.td #22902. hozzászólására"Погрузчик Т-25"
- képek
Itt van pár fajta, de van egy 3 munkahengeres, szintezős is.
és a múltkori fórumból
"Saját készítésű elülső rakodó T-25-re"
"самодельный фронтальный погрущик к т-25"
topik, hátha van benne valami okosság
- link
Az MTZ-nél szokott lenni hátrafelé is merevítés és itt is látok a képeken.
Nem minden trakin van, de az első tengely fölött szokott lenni ütköző, ami korlátozza az első tengely billenését.
Volt anno egy videó melyen egy Zetor rakodott terepen, jól megpakolt villával és alig bírt menni, mert ahogy ráemelt a hátsó tengelyről a terhelés átvándorolt előre az első tengely meg középen van függesztve és a nem sík terep miatt ilyenkor a traki vagy jobbra vagy balra elbillen, főleg ha még kanyarodni is kell vele.
Üdvözlet az uraknak. Látom akad még itt a régi vlagyi tulajdonosokból bőven .
Olvasom a topikot az elejétől,még úgy négy év még hátra van . Igyekszem a tapasztalatokat mind át olvasni és megjegyezni hátha találok valami választ az adódó problémámra.
Olyan gondom van hogy a traki hidrolikája terhelés alatt csak nagy gázon emel és akkor is csak nagyon lassan. Kis terheléseknél nagyon szépen emel. Olaj van benne,kapott új hidropunpát,a munkahenger fel van újítva ahogyan a vezérlőtömb is. A rendszer nem levegős,ötlet tapasztalat hogy esetleg mégis mi lehet a gond? Eddig csak permetésre használtam nem kellett sürűn emelnie,de de nem sokára vetni kellene a vetőgép pedig elég nehéz olvastam már korábban hogy a vezérlőtömb tud e félét produkálni a szelep leragad,próbáltam nincs leragadva. Ezért érdekelne az esetleges tapasztalatotok illetve ötletetek mert tanácstalan vagyok és nem kicsit. A pumpán kivül még minden eredeti és jövőre tölti a 30 élet évét,igaz ennek ellenére még nem érte el a 3000 ezer munkaórát
Üdv!
Ezt a homlokrakodót terveztem T-25- re. Már meglevő munkahengerekhez igazítottam a méreteket, ezért kellett némi kompromisszumot kötni. "Fontos" a költséghatékonyság. Nincs sok tapasztalatom homlokrakodók terén, ezért várom a tapasztaltabbak véleményét. A kanál két körrugós csapszeg kivétele után levehető.
A zöld részek a traktorhoz tartoznak.
100x60x4- es zártszelvényből terveztem az emelőkarokat és 4mm- es lemezből a kanalat.
Válasz Szondy Zsolt #22900. hozzászólásáraKeress rá a "fékszalag" szóra itt topicban, kiad rá pár találatot.
Én sem vágom most fejből a tuti fékbeállítást, de a fékdob házán van három állító csavar, alul-elöl-hátul (3-6-9 óránál, ha ez segítség) megismered őket, mert kontraanyával vannak biztosítva. Ezek a csavarok pozicionálják a fékszalag helyzetét a dob körül, ezeket kell úgy beállítani, hogy ne érjen hozzá a szalag a dobhoz, de közel és azonos távolságban legyen.
A fék rudazat állító csavarja, pedig "12 óránál" van a domború fedél alatt, amit elég szívatós leszedni, és itt tudod beállítani, hogy az összekapcsolt fékpedálok azonosan fékezzék a két kereket. Ez mondjuk nekem nem sikerült tökéletesen, erre még rá kell egyszer feküdnöm.
Sziasztok
Segítséget kérek T25 fék ügyben ugyanis egy csepp fék nincs rajta,most cseréltem egy 3011-esel,néztem egy javítási utasítást de eléggé felületesen van dokumentálva.Az lenne a kérdésem,hogy az állító csavar melyik a sok küzül?
Válasz bs80.td #22898. hozzászólásáraNem tudom biztosra, de a régi a D-21 ami a T-25-ben volt, az új amin kicsit módosítottak az a D-120 vagy valami ilyesmi.
Ezek elvileg az utódok 30Le-vel
Agromash 30TK
- videók
Agromash
- link
tplants-export.com
- link
Válasz _NB_ #22896. hozzászólásáraKöszönöm! Ez a leírás elég újnak tűnik. Mintha egy ma is vagy nem régen még gyártásban levő motorblokkhoz készült volna. Gyártják ezt a blokkot még most is?
ui: mind a kettő pdf ugyan az. véletlenül tetted fel kétszer, vagy két féle pdf-et találtál?
Szevasztok!Érdekelne egy T-25 adagoló.Nem probléma, hogy KO-s, csak legyen meg minden darabja.
Válasz bs80.td #22895. hozzászólásáraItt a fórumon találtam pdf-et
D-21 , D-120
Ebben a 18.oldalon van a kenési ábra, ahol a 9-es számú a kerülő szelep, és a 19.oldalon írják
При засорении фильтра 2 очистки масла или холодном масле в полости фильтра создается избыточное давление.
При давлении выше 0,15 МПа или 1,5 кгс/см2 открывается перепускной клапан, и неочищенное масло поступает в систему смазки дизеля.
Ha az olajszűrő hidegolaj vagy eltömődött, túlnyomás keletkezik a szűrőüregben.
0,15 MPa vagy 1,5 kgf/cm2 fölötti nyomás esetén egy bypass szelep nyit és a nyersolaj belép a motor kenőrendszerbe.
0,15MPa ~ 1,5kg/cm2 ~ 1,5bar
Válasz _NB_ #22894. hozzászólására"A közcsavarnak felső felén ahol a 9mm-es furat van ott jó kell legyen az illesztés a csővel, hogy ne szivárogjon át az olaj egyik oldalról másikra."
-igen, és mivel az a cső kiszerelhető, a hossza is fontos, az alsó végének is passzolnia kell.
"A szerelésiből lehet kilehetne nézni a cserélhető papírbetétes szűrős motornál mennyire kell beállítania a rugós szelepet, 20,27,11 .. sor lehet tippre szerintem"
- nekem sajnos nem ilyen szerelésim van. valaki megtudná nézni? köszönöm!
és az olajgomba is új helyre költözik, mivel a régi helye szárazon marad:
Válasz bs80.td #22893. hozzászólásáraA közcsavarnak felső felén ahol a 9mm-es furat van ott jó kell legyen az illesztés a csővel, hogy ne szivárogjon át az olaj egyik oldalról másikra.
Hideg olaj miatt elvileg van egy kerülő, biztonsági szelep a papírbetétes szűrőkben és legtöbben még van egy gumi gallér alul, hogy motor leállítás után ne folyjon vissza belőlük az olaj, így újrainduláskor a szivattyúnak nem kell feltöltenie.
A kerülő, biztonsági szelep, hogy mekkora nyomásra nyílik az elvileg számít, egyes gyártok megadják a nyomást ahol nyílik.
Itt a Mann videója, nem valami jó minőség
videó
A szerelésiből lehet kilehetne nézni a cserélhető papírbetétes szűrős motornál mennyire kell beállítania a rugós szelepet, 20,27,11 .. sor lehet tippre szerintem
link
Körbe kell nézni azon a fórumon, lehet ott írják, hogy melyik szűrő vált be, felel meg a célnak.
Válasz _NB_ #22892. hozzászólásáraAha, igazad van! Nem gondoltam at rendesen... Neztem azt a ket 8mm furatot hogy mi lehet, de arra gondoltam, hogy az olajnak csak egy resze megy a szuron keresztul. Es ha eltomodik a szuro akkor azokon a 8-as furatokon meg tudja kerulni. Arra nem gondoltam, hogy a kozcsavar "dupla falu". Tehat akkor igy -mivel nincs spricceles es a karterba vissza csordogalas- a teljes szivattyuzott olaj mennyiseg a kenesi helyekre megy.
Válasz bs80.td #22890. hozzászólásáraSzerintem számoltak a csővel a centrifugál szűrőben, persze csak tippelem
Én így képzelem Morickában a logikáját.
Az arányokat nem tartottam csak igyekeztem valahogy rá másolni, a csőt sem tudom milyen, az átmérője és milyen hosszú.
Válasz bs80.td #22889. hozzászólásáraHa az olajszűrő után van a nyomásmérés akkor az elvileg jó dolog.
Nem tudom a T-25 hol méri?
Ha jól látom a kenési ábrán akkor azért nő az olaj nyomás, mert a centrifugál szűrő az olaj és a nyomás egy részét a forgó mozgásra használja el és az a fúvókák után mondhatni azonnal visszafolyik alulra a karterba, míg a kicentrizett olaj meg tovább megy egy furaton a motorba kenni a dolgokat.
A papírbetétesben meg csak két furat van ahol jön az olaj és ahol megy, csak annyi a veszteség amennyi papírbetét ellenállása.
A cenrtifugálnál középen jön és megy is az olaj ezért abba közcsavarba még kell egy cső nem ?
A papírbetéteseken kintről áramlik az olaj középre.
A szűretlen olaj (sötét piros), ami középen a visszafolyócső mellet megy fel, egy része tekeri a centrit a másik része a durva szűrő lemezen felmegy (világospiros) a ringispilezni ahol a nehéz dolgok feltapadnak a centrire, a sima olaj meg felül középen visszafolyik a csövön és elindul kenni a motort
Válasz bs80.td #22888. hozzászólásárahiányzik egy furat a rajzról, a szűrőből vissza áramló olajnak...
Válasz bs80.td #22888. hozzászólásáraMindenhol azt olvasni és látni a videókon, hogy megnő az olajnyomás miután kicserélik a szűrőt. Annál amit legutóbb csatoltam pl azt írja hogy egy bárral.
Végig néztem a teljes fórumot és ezt találatam:
és a tervrajz hozzá:
és egy másik fórum téma: t-25 alkatrészek helyettesítése más gép alkatrészeivel:
helyetesítő alkatrészek
Válasz _NB_ #22886. hozzászólásáraJó kis fórum!
Itt a gyárilag cserélhető belsejű t alakították át:
itt pedig ha jól látom, centrifugálszűrősre csináltak egy közdarabot. mondjuk úgy néz ki nem traktorban van a blokk, remélem nem az átalakítás volt sikertelen és sült meg a motor.
Válasz bs80.td #22881. hozzászólására
Fórum orosz nyelvű (lehet a google fordító elbír vele)
A centrifuga cseréje / módosítása a cserélhető motorolajszűrőhöz D-21 motor
link
Nagyon csini ez valami kiállítási darab vagy tuning lehet tippre.
Válasz pityubacsi5 #22882. hozzászólására"A múltkor ígért videó. Alapjáraton kicsit lassú, emelt fordulaton szépen működik."
Válasz pityubacsi5 #22883. hozzászólására
Elvileg úgy működik, hogy
a Youtube-on a videó alatt van egy olyan, hogy "Megosztás" , arra katt
az feldob egy ablakot benne a videó linkjével, azt kell bemásolni ide a legalsó lehetőségbe, a "Videó hozzáadása" résznél,
majd katt az "Elment" gombra, ekkor frissít egyet az oldal,
de ekkor még nem kerül be a link a hozzászólásba csak ha újból visszatekersz legalulra a "Videó hozzáadása" részhez és rákattintasz a "Beillesztés"-re
Ezután ha rányomsz a "Hozzászólás előnézete" gombra meg kell jelenjen egy felugró ablakba a hsz. ahogy kinézne ha elküldöd.
Ha csak a videó linkjét teszed be, vagy mint most a címét az is elég végül is.
Nem tudom beilleszteni a videót. A jutubra feltöltöttem:"video 1535901213" címen.
A múltkor ígért videó. Alapjáraton kicsit lassú, emelt fordulaton szépen működik.
Válasz bs80.td #22880. hozzászólásáracikkszám: BMTZ D120-1407501
de azt hiszem legyártom! :)
Válasz _NB_ #22878. hozzászólásáravan kisipari megoldás is!
Válasz _NB_ #22877. hozzászólásáraJa, ilyenekre gondoltam. a függőleges szűrős jobb volna. Az nem lehet hogy valamelyik ujabb vtz típusé jó rá? De egyik videóban MTZ cikkszámot olvas fel.
Válasz _NB_ #22877. hozzászólására- képek
Ez ilyen fémházas cserélhető filteres verzió lehet ?
- link