Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR414.59 FtUSD394.63 FtCHF446.03 FtGBP500.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
A 3 deci is bele ment, igen előtte leengedtem a beljebb lévő leeresztő csavaron, de onnan viszont nekem érzésre sokkal több olaj jött ki. Mindegy most minden nívón van.
Válassz Bubi_ #22624 hozzászólásáraSzia. Ez milyen és mekkora permetező?
A traki 30as?
El fog kopni a gyomírtózós slag ha mindig a földön húzod. ☺
Nyitott hátsóablaknál mennyi szert ver a fülkébe?
Én zárt ablakoknál is 3M szűrős félálarcban ülök a gépben.
Biztos h sok jut be így is. Legalábbis a ruhám szaga alapján...
Válasz pannoncondor #22622. hozzászólásáraKijön. Lesz rajta egy csapágy, belül meg bronzperselybe megy be a csonk vége úgy emlékszem. Nem kell tőle félni, egyszerű az egész.
Sziasztok ! A TLT-t a hátul látható csavarok oldásával egyszerűen ki lehet venni a helyéről,vagy rosszul gondolom ? Kissé lötyög,gondolom csapágy csere lesz belőle.
Válasz dritta87 #22619. hozzászólásáraA váltóházba 10 liter olaj kell.
A véglehajtásokba 1,5l/db ->3 liter
A kormányműházba 0,75 liter
A hidraulika szivattyúhajtásházba 0,3 liter
Külön szekciókra van osztva az egész. A képen látom már kitekerted a csavart ez lenne a nivó, de leengedted az olajat?, mehet bele 0,3 liter hajtóműolaj és kész vagy vele.
Ha vissza olvasol akkor megtalálod a többire is az írásokat vagy még a facebook csoportban is megkérdezheted és tesznek fel képet is én most messze vagyok a géptől.
Kb 5 liter jött le a nagy hátsó váltó leeresztőn és még kb 1-1,5 liter az előtte lévő hidraulika szivattyút hajtó egységből (nem tudom hogy hívják pontosan).
Egy kicsit elbizonytalanodtam hogy ennyi olaj elég, kb ennyit is kell visszatöltenem?
Nem tudom biztosan hogy jó nívókat találtam-e meg, ezért lefényképeztem. Bal oldalon a nagy sárga a szivattyú mögött a fékszelep alatt (az a piros alu tömb) van a nívója a hajtóműnek?
De akkor mi az ami feljebb van ami nincsen sárgára megfestve a hidraulika cső hajlatánál látható csavar?
A szivattyú hajtóműnek pedig a nívója a szivattyú előtt található luk amiből már kicsavartam a csavart, azt csak addig kell felöntenem?
Habiba kérdeztem mennyi mehet bele olaj, azt mondták nem tudják csak azt hogy az mtz-be 45 liter, így vettem 30-at. Elképzelhető hogy a sonkákkal meg a hajtóművel együtt kicsit több mint 10 liter olaj elég az olajcseréhez?
Válasz ND #22606. hozzászólásáraNem az a baj, hogy "2-3 szál vékony rézdrót" van rajt' inkább az a kérdés mennyire jó az érintkezés fém-fém között. Ha oxidálódott vagy csak laza akkor nagyobb az ellenállás nagyobb a fesz-veszteség ezért mutathat az óra más értéket mint a tényleges...
Egy mérőműszernél ami nem nagy áramerősséggel dolgozik nem a vezetékek ("2-3 szál rézdrót") vastagsága a mérv adó hanem a jó érintkezés.
:-)
Válasz atti212. #22614. hozzászólásáraItt már annak sem lehet hinni...
Ma egész nap szinte megállás nélkül szárzúzóztam.
3. 1600, rendesen fogta a gépet.
Délre érte el a 80at délutánra 80egynéhány.
Igaz csak 25 fok volt meg bolond szél.
Infrással rámértem. Egyik henger 90-100fok másik 110-120.
Első mérésre a szürö alja 70-75fok az olajteknő szintén.
Később nem sikerült rekonstruálni az együttállást mert 65nél nem tudtam többet mérni sem a szűrőnél sem az olajteknőn.
Nem hiszem h azol hűltek volna a meleg olajtól
Válassz atti212. #22612 hozzászólásáraItt kezdődik a gond. Hol vegyek értelmesebb hőfokmérőt amivel kalibrálom a többit.
Ahány eszköz van a portán az annyit mér. Vagy még többfélét.
Vettem olyan kétállásos hőmérőt aminek a két érzékelőjét uabba a lébe lógatva két értéket mutat.
Melyiket nevezzem ki etalonnak? ☺
Válasz ND #22595. hozzászólásáraBeletenni a hőfok gombát 40-60 majd 80 fokos vízbe és kiderül ha nagyot hibázik.
A csatlakozása ne érjen a vízbe lehetőleg.
Válasz ND #22606. hozzászólásáraMiért írod ezt? Nem azt írtam Elballagsz a legközelebbi mtz alkatrész boltba és veszel egy ilyent és betekered az olajszűrőházba ahol gyárilag a gomba van és meglátod mit mutat. Nem te lennél az első aki ilyen órát rak bele
Válasz a2457 #22605. hozzászólásáraTúl korán kapja az anyagot?
De ha az lenne nagyon félre lőve akkor a motor járásán is kijönne, nem?
Az meg rendben van sztem.
Szépen megy minden tartományban, gázra ugrik nem gyenge nem lomha.
800 alatt alapjáraton kezd hullámozni de sztem az tipikus 25ös és inkább a szabályzó műve meg a két hengeré.
Válasz Gepi #22596. hozzászólásáraEzt a rossz helyen mérem a hőmérsékletet nem igazán értem.
Nem tudom pontosan honnan veszi, de sztem az olajszűrő alján van egy gomba és onnan jön a vezeték. Sztem így gyári.
Ki hol méri?
Egy hülye kérdés. Biztosíték befolyásolhatja mit mutat az óra?
Házgyári van benne. A gyári bakelit lemezkén 2-3 szál vékony rézdrót.
Egyszer elment a műszer mert kilazult a bizti. Megmozgattam visszajött. Ha jól rémlik mozgatáskor játszott az órával is.
Lehet h ez szivat?
Hengerre v a kartelra rálövök infrás hőmérővel az lehet viszonyítási alap az olaj hőmérséklethez?
Válasz ND #22591. hozzászólásáranem csak erdőn használom. a t-25 el voltam szivattyúzni is, egésznap nyélgáz tűzőnap. a szivattyú meg határeset volt méretben.
befecskendezés szöge lehetséges hogy szivat téged.
Válasz pannoncondor #22602. hozzászólásáraLehet venni katt
Arra figyelj hogy kétféle méretben van. Ilyen gumiprofilú van a t-25,t-16,vtz és van az mtz az nagyobb méretben van ne hogy rosszat rendelj. De mindkettőt bele lehet tenni, ékkel kifele vagy bele, nálam nem volt gond.
Üdv ! Nemrég vettem egy Vlagyit, és szeretném kipofozni. Ehhez szükségem lenne ablak kéderre, az ajtóhoz,és a nyitható ablakhoz gumira. Lehet ilyet venni valahol,vagy már most adjam fel ?
Válasz Gepi #22598. hozzászólásáraKösz a tanácsot!
Az egyik szűrő alján nem is volt gumi, a másik tetején meg át volt szakadva....
Amúgy nagy szaki vagyok....
Sziasztok! Gázolaj szűrőket kicseréltem es azóta nem kap rendesen üzemanyagot. Pöccre beindul- felpörög, majd csak " pöfékel". Ha leállítom es azonnal újra inditom ugyanez. Kb 50 métert tudok vele menni utana csak pöfög. Hol szív fals levegőt merre keressem?
Válasz Gepi #22592. hozzászólásáraBordák nem babapopsi de kimosva.
Ház állapotán nem tudom mire gondolsz.
Előbefecskendezést nem tudom hová van állítva.
Az hogy hat a melegedésre?
csinálhatsz rá olajhűtőt. akár olyat is amit elektromos ventillátor kényszerhűt.
én magasabb motorfordulaton használom őket, lehetséges azért is akár hogy nem tapasztalom ezt a jelenséget. azt is meg lehet tenni hogy a ventillátor szíjtárcsából vetetsz le, kisebbre. vagy, hajtasd vellanymotorral. akkor nem fordulat arányos a hűtés.
Válasz a2457 #22587. hozzászólásáraAz enyémmel sajna nincs ilyen gond h ne melegedne.
160as házi két késes zúzó 1500 ford 3. 25fok rögtön 80fok. 30ban meg 100.
Júli eleje rázógép 2,5tonna 30-35fok mászó v 1es 1300ford 30-35fok szikrázó napsütés rögtön 100on van. Még jó h egy forduló v 40perc utána 15-20rakodás, ilyenkor van ideje hűlni kicsit, de ugye az nem sok.
Tavaly jó volt nem volt olyan meleg. Jobban is bírta.
Permetezés áprilisban nappal májusban éjszaka. Nincs meleg, nem melegszik annyira de a 80 befigyel.
Válasz ND #22584. hozzászólásáraa 10w40 ebbe a motorba garantáltan nem elég vastag.. nagyok a hézagok, a vékony olaj "kiesik" egyszerűen. persze lehetne elég, ha a hőstabilitása jobb lenne az olajoknak.
önindítóból szégyentelenül mtz re való áttételes amit igazán szeret. az be tudja tekerni.
amúgy nem rosz a léghűtés, majdhogynem ezek a motorok attól pusztulnak hogy túl vannak hűtve. nekem mindkét vlagyimat gyilkolni kellett a legnagyobb hőségben hogy rendesen bemelegedjenek.
Válasz dritta87 #22582. hozzászólásáraFog az pörögni, ugyanígy voltam én is vele. Amikor hozzám került a traktor, tiszta redva, dugulásos volt az olajszűrő, a pucolás után ahogy a Nagykönyvben meg van írva, szépen forgott tovább a leállítás után.
Én Re-Cord Hidro68-s olajat használok a hidraulikába. Lehet, hogy a motorolaj jobb lenne, de ezzel sincsen gondom. Tény, hogy a gyári előírás, azonos a motorolajjal.
Öreg ruszki motor régi szakik szerint igényli a vastagabb olajat.
Tény, hogy ezzel hidegben és már hűvösebb időben is szenved az önindító.
Viszont én melegben hajszolom főként, ahol nem ideális a léghűtés, ezért én maradok a vastagabb olajnál.
Kollégák szerint elég bele a 10(15)w40 is.
Motor és körülmény függő sztem.
Meg a nem kielégítő hűtés miatt javasolják a turbóst.
Egy a lényeg, hogy a hengeren a bordák tiszták legyenek mint a babapopsi, mint egy kolléga írta.
Nekem 46os olaj van a hidraulikában, nálam nincs igénybevétele, amire kell arra az is jó.
Nem tudom neked mire kell a hidraulika, de oda a 20as olaj már lehet vastag lesz, de a hozzáértőbbek majd megmondják
Válasz a2457 #22577. hozzászólásáraOlajhűtő az bent a kabinban van a hidraulikát hűti, ami elvileg a fűtés lenne. De azt most kidobom belőle mert kell a hely a 80-as vezérlő tömbnek.
10-esért vettem egyet használtan remélem jó lesz, elvileg ezek nem szoktak tönkremenni vagy rosszul gondolom? Mindegy holnap beszereljük aztán meglátjuk.
Válasz ND #22578. hozzászólásáraTeljesen szétszedtem, tele volt a fúvóka tartója kosszal, szerintem azon olaj egyáltalán nem ment át.
Majd hallgatózok meleg olajnál is most nem melegítettem.
20w50-es olajat kell a motorba rakni, az a jó bele?
Akkor ez menjen a hidraulikába is?
Én sem mindíg hallom a szűrőt leállítás után. Mondjuk rajtam mindig van füles a gépben, lehet mire kikászálódok leáll. Ha sokat megy meg melegebb (hígabb) az olaj akkor többnyire hallom. Nekem 20w50 van benne.
Egyszer vmi szimering darab v szilikon eltömítette a fúvókáját na akkor nem ment.
Lehet azt érdemes megnézni.
Ha meg használod egy darabig és szétszeded a szűrőt belül meg van kirakódás akkor működik. Ha nincs semmi akkor valsz nem.
ami a centrifugál szűrőt illeti, ha teljesen szétszedted akkor lehet csak kitakarítani teljesen jól. és akkor kell forogjon a motor leállítása után is. így nem szűr.
motorlajjal jobban fogja bírni a hidraulika a meleget. lehet kopott a szivattyú is, nem nagy összeg cserélni. de ha veszel forgasd meg kézzel, nem járhat könnyen. mert akkor eleve szar. ami megesik. furatkból dugót vedd ki, nézz bele, végig van e furva. mielőtt felteszed járasd meg kézzel és olajjal, hogy a forgács maradék ha van kijöjjön belőle. mtz tömbnél ugyanez. habi piros tömb egész tűrhető a többihez képest, bár drágább is. azt ajánlanám a tunneroláshoz.
az olajhűtő pedig ezen a gépen motorlajat hűt, bár eredetileg a t-25 nek nincsen olajhűtője, csak a 30 és 30+ lovasoknak.
25322 hozzászólás
Válasz Gepi #22621. hozzászólásáraKöszi az infót, a 10 liter kellett a váltóba, ezek szerint hiányzott közel a fele.
A 3 deci is bele ment, igen előtte leengedtem a beljebb lévő leeresztő csavaron, de onnan viszont nekem érzésre sokkal több olaj jött ki. Mindegy most minden nívón van.
Még egyszer köszi a segítséget.
Válassz Bubi_ #22624 hozzászólásáraSzia. Ez milyen és mekkora permetező?
A traki 30as?
El fog kopni a gyomírtózós slag ha mindig a földön húzod. ☺
Nyitott hátsóablaknál mennyi szert ver a fülkébe?
Én zárt ablakoknál is 3M szűrős félálarcban ülök a gépben.
Biztos h sok jut be így is. Legalábbis a ruhám szaga alapján...
Gyümölcsös permetezés
Válasz pannoncondor #22622. hozzászólásáraKijön. Lesz rajta egy csapágy, belül meg bronzperselybe megy be a csonk vége úgy emlékszem. Nem kell tőle félni, egyszerű az egész.
Sziasztok ! A TLT-t a hátul látható csavarok oldásával egyszerűen ki lehet venni a helyéről,vagy rosszul gondolom ? Kissé lötyög,gondolom csapágy csere lesz belőle.
Válasz dritta87 #22619. hozzászólásáraA váltóházba 10 liter olaj kell.
A véglehajtásokba 1,5l/db ->3 liter
A kormányműházba 0,75 liter
A hidraulika szivattyúhajtásházba 0,3 liter
Külön szekciókra van osztva az egész. A képen látom már kitekerted a csavart ez lenne a nivó, de leengedted az olajat?, mehet bele 0,3 liter hajtóműolaj és kész vagy vele.
Ha vissza olvasol akkor megtalálod a többire is az írásokat vagy még a facebook csoportban is megkérdezheted és tesznek fel képet is én most messze vagyok a géptől.
Válasz ND #22613. hozzászólásáraNekem ilyenem van : http://vso-market.hu/spd/MGHM/Maghomero-hushomero-hofokmero
olcsó és pontos (forró vízzel szoktam néha ellenőrizni).
Az olcsó infrás hőmérők általában csak saccolnak.
Sziasztok,
most cserélném a váltó olajat a gépben.
Kb 5 liter jött le a nagy hátsó váltó leeresztőn és még kb 1-1,5 liter az előtte lévő hidraulika szivattyút hajtó egységből (nem tudom hogy hívják pontosan).
Egy kicsit elbizonytalanodtam hogy ennyi olaj elég, kb ennyit is kell visszatöltenem?
Nem tudom biztosan hogy jó nívókat találtam-e meg, ezért lefényképeztem. Bal oldalon a nagy sárga a szivattyú mögött a fékszelep alatt (az a piros alu tömb) van a nívója a hajtóműnek?
De akkor mi az ami feljebb van ami nincsen sárgára megfestve a hidraulika cső hajlatánál látható csavar?
A szivattyú hajtóműnek pedig a nívója a szivattyú előtt található luk amiből már kicsavartam a csavart, azt csak addig kell felöntenem?
Habiba kérdeztem mennyi mehet bele olaj, azt mondták nem tudják csak azt hogy az mtz-be 45 liter, így vettem 30-at. Elképzelhető hogy a sonkákkal meg a hajtóművel együtt kicsit több mint 10 liter olaj elég az olajcseréhez?
Válasz ND #22606. hozzászólásáraNem az a baj, hogy "2-3 szál vékony rézdrót" van rajt' inkább az a kérdés mennyire jó az érintkezés fém-fém között. Ha oxidálódott vagy csak laza akkor nagyobb az ellenállás nagyobb a fesz-veszteség ezért mutathat az óra más értéket mint a tényleges...
Egy mérőműszernél ami nem nagy áramerősséggel dolgozik nem a vezetékek ("2-3 szál rézdrót") vastagsága a mérv adó hanem a jó érintkezés.
:-)
Válasz atti212. #22614. hozzászólásáraItt már annak sem lehet hinni...
Ma egész nap szinte megállás nélkül szárzúzóztam.
3. 1600, rendesen fogta a gépet.
Délre érte el a 80at délutánra 80egynéhány.
Igaz csak 25 fok volt meg bolond szél.
Infrással rámértem. Egyik henger 90-100fok másik 110-120.
Első mérésre a szürö alja 70-75fok az olajteknő szintén.
Később nem sikerült rekonstruálni az együttállást mert 65nél nem tudtam többet mérni sem a szűrőnél sem az olajteknőn.
Nem hiszem h azol hűltek volna a meleg olajtól
t 25 rendsodrózás
Válasz atti212. #22614. hozzászólásárakérdés milyen magasan van
Válasz ND #22613. hozzászólásáraForrásban lévő vizzel esetleg a 100 fokot meg tudnád nézni egyszerűen. Az talán még nem hazudik
Válassz atti212. #22612 hozzászólásáraItt kezdődik a gond. Hol vegyek értelmesebb hőfokmérőt amivel kalibrálom a többit.
Ahány eszköz van a portán az annyit mér. Vagy még többfélét.
Vettem olyan kétállásos hőmérőt aminek a két érzékelőjét uabba a lébe lógatva két értéket mutat.
Melyiket nevezzem ki etalonnak? ☺
Válasz Gepi #22609. hozzászólásáraCsak előbb a mechanikusra is mérjen rá egy értelmesebb hőfok mérővel.
Nagyon sok szemetet árulnak sajnos.
Válasz Gepi #22609. hozzászólásáraBocsi. Az "attól is tud melegedni ha rossz helyen van"-t nem értettem ☺
Válasz ND #22595. hozzászólásáraBeletenni a hőfok gombát 40-60 majd 80 fokos vízbe és kiderül ha nagyot hibázik.
A csatlakozása ne érjen a vízbe lehetőleg.
Válasz ND #22606. hozzászólásáraMiért írod ezt? Nem azt írtam Elballagsz a legközelebbi mtz alkatrész boltba és veszel egy ilyent és betekered az olajszűrőházba ahol gyárilag a gomba van és meglátod mit mutat. Nem te lennél az első aki ilyen órát rak bele
Válasz ND #22607. hozzászólására1000 alatt amúgyse nagyon szabad járatni.
nagyon nem kell félrelőni hogy melegedjen.
a biztosítékos kérdésedre a válasz meg igen, tud az is viccelődni.
Válasz a2457 #22605. hozzászólásáraTúl korán kapja az anyagot?
De ha az lenne nagyon félre lőve akkor a motor járásán is kijönne, nem?
Az meg rendben van sztem.
Szépen megy minden tartományban, gázra ugrik nem gyenge nem lomha.
800 alatt alapjáraton kezd hullámozni de sztem az tipikus 25ös és inkább a szabályzó műve meg a két hengeré.
Válasz Gepi #22596. hozzászólásáraEzt a rossz helyen mérem a hőmérsékletet nem igazán értem.
Nem tudom pontosan honnan veszi, de sztem az olajszűrő alján van egy gomba és onnan jön a vezeték. Sztem így gyári.
Ki hol méri?
Egy hülye kérdés. Biztosíték befolyásolhatja mit mutat az óra?
Házgyári van benne. A gyári bakelit lemezkén 2-3 szál vékony rézdrót.
Egyszer elment a műszer mert kilazult a bizti. Megmozgattam visszajött. Ha jól rémlik mozgatáskor játszott az órával is.
Lehet h ez szivat?
Hengerre v a kartelra rálövök infrás hőmérővel az lehet viszonyítási alap az olaj hőmérséklethez?
Válasz ND #22591. hozzászólásáranem csak erdőn használom. a t-25 el voltam szivattyúzni is, egésznap nyélgáz tűzőnap. a szivattyú meg határeset volt méretben.
befecskendezés szöge lehetséges hogy szivat téged.
Válasz Gepi #22603. hozzászólásáraKöszönöm !
Válasz pannoncondor #22602. hozzászólásáraLehet venni
katt
Arra figyelj hogy kétféle méretben van. Ilyen gumiprofilú van a t-25,t-16,vtz és van az mtz az nagyobb méretben van ne hogy rosszat rendelj. De mindkettőt bele lehet tenni, ékkel kifele vagy bele, nálam nem volt gond.
Üdv ! Nemrég vettem egy Vlagyit, és szeretném kipofozni. Ehhez szükségem lenne ablak kéderre, az ajtóhoz,és a nyitható ablakhoz gumira. Lehet ilyet venni valahol,vagy már most adjam fel ?
Válasz citrox #22600. hozzászólásáraJa és műxik!!!!
Válasz Gepi #22598. hozzászólásáraKösz a tanácsot!
Az egyik szűrő alján nem is volt gumi, a másik tetején meg át volt szakadva....
Amúgy nagy szaki vagyok....
Válasz Gepi #22598. hozzászólásáraKöszi kipróbálom!!!
Válasz citrox #22597. hozzászólásáraA szűrő tetején a gumi szívat téged:
A régi szűrőből tedd át a gumit, ilyen csodálatosan van megoldva.
Sziasztok! Gázolaj szűrőket kicseréltem es azóta nem kap rendesen üzemanyagot. Pöccre beindul- felpörög, majd csak " pöfékel". Ha leállítom es azonnal újra inditom ugyanez. Kb 50 métert tudok vele menni utana csak pöfög. Hol szív fals levegőt merre keressem?
Válasz ND #22593. hozzászólásáraKipróbálhatnád mondjuk egy mtz mechanikus hőmérővel.
Attól is tud melegedni ha rossz helyen van.
Válasz atti212. #22594. hozzászólásáraHogyan tudom ellenőrizni jól mér-e?
Mi befolyásolja egyáltalán a mérést?
Köszi
Válasz ND #22593. hozzászólásáraA hőfok mérés rendben van? Valós értékeket ad?
Nekem egy nyári permetezés sem bírja 60 fok fölé küldeni...
Válasz Gepi #22592. hozzászólásáraBordák nem babapopsi de kimosva.
Ház állapotán nem tudom mire gondolsz.
Előbefecskendezést nem tudom hová van állítva.
Az hogy hat a melegedésre?
Válasz ND #22588. hozzászólásáraLehet volt már de, a hűtőbordák tiszták? ventilátorház állapota? Az előbefecskednezési szög jó helyen van?
Válasz a2457 #22590. hozzászólásáraTe erdőben hajtod ha jól gondolom. Ott azért más a klíma nincs olyan meleg mint a prérin tűző napon
Válasz ND #22588. hozzászólásáraez nekem közel elképzelhetetlen, dehát mit lehet tenni.
csinálhatsz rá olajhűtőt. akár olyat is amit elektromos ventillátor kényszerhűt.
én magasabb motorfordulaton használom őket, lehetséges azért is akár hogy nem tapasztalom ezt a jelenséget. azt is meg lehet tenni hogy a ventillátor szíjtárcsából vetetsz le, kisebbre. vagy, hajtasd vellanymotorral. akkor nem fordulat arányos a hűtés.
t 25 rendterítőzés fella th 360-al
mtz 80 lucerna kaszálás
Válasz a2457 #22587. hozzászólásáraAz enyémmel sajna nincs ilyen gond h ne melegedne.
160as házi két késes zúzó 1500 ford 3. 25fok rögtön 80fok. 30ban meg 100.
Júli eleje rázógép 2,5tonna 30-35fok mászó v 1es 1300ford 30-35fok szikrázó napsütés rögtön 100on van. Még jó h egy forduló v 40perc utána 15-20rakodás, ilyenkor van ideje hűlni kicsit, de ugye az nem sok.
Tavaly jó volt nem volt olyan meleg. Jobban is bírta.
Permetezés áprilisban nappal májusban éjszaka. Nincs meleg, nem melegszik annyira de a 80 befigyel.
Ősszel télen pihen
Válasz ND #22584. hozzászólásáraa 10w40 ebbe a motorba garantáltan nem elég vastag.. nagyok a hézagok, a vékony olaj "kiesik" egyszerűen. persze lehetne elég, ha a hőstabilitása jobb lenne az olajoknak.
önindítóból szégyentelenül mtz re való áttételes amit igazán szeret. az be tudja tekerni.
amúgy nem rosz a léghűtés, majdhogynem ezek a motorok attól pusztulnak hogy túl vannak hűtve. nekem mindkét vlagyimat gyilkolni kellett a legnagyobb hőségben hogy rendesen bemelegedjenek.
Sziasztok!
Ma az első szelepfedél rögzítő csavarjait fellazulva találtam. A két csavart kiszakította a hengerfejből! Ezt mitől???
Válasz dritta87 #22582. hozzászólásáraFog az pörögni, ugyanígy voltam én is vele. Amikor hozzám került a traktor, tiszta redva, dugulásos volt az olajszűrő, a pucolás után ahogy a Nagykönyvben meg van írva, szépen forgott tovább a leállítás után.
Én Re-Cord Hidro68-s olajat használok a hidraulikába. Lehet, hogy a motorolaj jobb lenne, de ezzel sincsen gondom. Tény, hogy a gyári előírás, azonos a motorolajjal.
Válasz dritta87 #22582. hozzászólásáraén azt raktam a motorba MOL-os turbósat, mert elég kopott.
vékonyabb olajjal alig volt olajnyomás.
Öreg ruszki motor régi szakik szerint igényli a vastagabb olajat.
Tény, hogy ezzel hidegben és már hűvösebb időben is szenved az önindító.
Viszont én melegben hajszolom főként, ahol nem ideális a léghűtés, ezért én maradok a vastagabb olajnál.
Kollégák szerint elég bele a 10(15)w40 is.
Motor és körülmény függő sztem.
Meg a nem kielégítő hűtés miatt javasolják a turbóst.
Egy a lényeg, hogy a hengeren a bordák tiszták legyenek mint a babapopsi, mint egy kolléga írta.
Nekem 46os olaj van a hidraulikában, nálam nincs igénybevétele, amire kell arra az is jó.
Nem tudom neked mire kell a hidraulika, de oda a 20as olaj már lehet vastag lesz, de a hozzáértőbbek majd megmondják
Válasz a2457 #22577. hozzászólásáraOlajhűtő az bent a kabinban van a hidraulikát hűti, ami elvileg a fűtés lenne. De azt most kidobom belőle mert kell a hely a 80-as vezérlő tömbnek.
10-esért vettem egyet használtan remélem jó lesz, elvileg ezek nem szoktak tönkremenni vagy rosszul gondolom? Mindegy holnap beszereljük aztán meglátjuk.
Válasz ND #22578. hozzászólásáraTeljesen szétszedtem, tele volt a fúvóka tartója kosszal, szerintem azon olaj egyáltalán nem ment át.
Majd hallgatózok meleg olajnál is most nem melegítettem.
20w50-es olajat kell a motorba rakni, az a jó bele?
Akkor ez menjen a hidraulikába is?
Válasz a2457 #22580. hozzászólásáraKöszi!
Néztem, hogy akciósan 25-től indulnak az árak, de nyilván az eredeti cucc lehet a jobb, meg gondolom többszörös áron a MITAS márkájú.
Válasz Wendelke #22579. hozzászólásáraha minden igaz ez az. katt.
Válasz a2457 #22577. hozzászólásáraHali!
Konkrétan melyik Habis vezértömbről van jó tapasztalatod?
Pont nézegettem én is a Habi oldalát, de elég nagy kínálat.
A jövőre vonatkozóan kérdezem én is, mert majd szükségem lesz egy harmadik körre, ha majd eljutok odáig, hogy a fronthidraulikát megcsinálom.
Válasz dritta87 #22576. hozzászólásáraA miénk is beengedi a gázolajat az adagolóba. Szerintem nincs összesen 5db az országban ami nem ☺
Én sem mindíg hallom a szűrőt leállítás után. Mondjuk rajtam mindig van füles a gépben, lehet mire kikászálódok leáll. Ha sokat megy meg melegebb (hígabb) az olaj akkor többnyire hallom. Nekem 20w50 van benne.
Egyszer vmi szimering darab v szilikon eltömítette a fúvókáját na akkor nem ment.
Lehet azt érdemes megnézni.
Ha meg használod egy darabig és szétszeded a szűrőt belül meg van kirakódás akkor működik. Ha nincs semmi akkor valsz nem.
Válasz dritta87 #22576. hozzászólásáraadagolót jól gondolod...
ami a centrifugál szűrőt illeti, ha teljesen szétszedted akkor lehet csak kitakarítani teljesen jól. és akkor kell forogjon a motor leállítása után is. így nem szűr.
motorlajjal jobban fogja bírni a hidraulika a meleget. lehet kopott a szivattyú is, nem nagy összeg cserélni. de ha veszel forgasd meg kézzel, nem járhat könnyen. mert akkor eleve szar. ami megesik. furatkból dugót vedd ki, nézz bele, végig van e furva. mielőtt felteszed járasd meg kézzel és olajjal, hogy a forgács maradék ha van kijöjjön belőle. mtz tömbnél ugyanez. habi piros tömb egész tűrhető a többihez képest, bár drágább is. azt ajánlanám a tunneroláshoz.
az olajhűtő pedig ezen a gépen motorlajat hűt, bár eredetileg a t-25 nek nincsen olajhűtője, csak a 30 és 30+ lovasoknak.