Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.01 FtUSD390.17 FtCHF432.15 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
csinálhatsz rá olajhűtőt. akár olyat is amit elektromos ventillátor kényszerhűt.
én magasabb motorfordulaton használom őket, lehetséges azért is akár hogy nem tapasztalom ezt a jelenséget. azt is meg lehet tenni hogy a ventillátor szíjtárcsából vetetsz le, kisebbre. vagy, hajtasd vellanymotorral. akkor nem fordulat arányos a hűtés.
Válasz a2457 #22587. hozzászólásáraAz enyémmel sajna nincs ilyen gond h ne melegedne.
160as házi két késes zúzó 1500 ford 3. 25fok rögtön 80fok. 30ban meg 100.
Júli eleje rázógép 2,5tonna 30-35fok mászó v 1es 1300ford 30-35fok szikrázó napsütés rögtön 100on van. Még jó h egy forduló v 40perc utána 15-20rakodás, ilyenkor van ideje hűlni kicsit, de ugye az nem sok.
Tavaly jó volt nem volt olyan meleg. Jobban is bírta.
Permetezés áprilisban nappal májusban éjszaka. Nincs meleg, nem melegszik annyira de a 80 befigyel.
Válasz ND #22584. hozzászólásáraa 10w40 ebbe a motorba garantáltan nem elég vastag.. nagyok a hézagok, a vékony olaj "kiesik" egyszerűen. persze lehetne elég, ha a hőstabilitása jobb lenne az olajoknak.
önindítóból szégyentelenül mtz re való áttételes amit igazán szeret. az be tudja tekerni.
amúgy nem rosz a léghűtés, majdhogynem ezek a motorok attól pusztulnak hogy túl vannak hűtve. nekem mindkét vlagyimat gyilkolni kellett a legnagyobb hőségben hogy rendesen bemelegedjenek.
Válasz dritta87 #22582. hozzászólásáraFog az pörögni, ugyanígy voltam én is vele. Amikor hozzám került a traktor, tiszta redva, dugulásos volt az olajszűrő, a pucolás után ahogy a Nagykönyvben meg van írva, szépen forgott tovább a leállítás után.
Én Re-Cord Hidro68-s olajat használok a hidraulikába. Lehet, hogy a motorolaj jobb lenne, de ezzel sincsen gondom. Tény, hogy a gyári előírás, azonos a motorolajjal.
Öreg ruszki motor régi szakik szerint igényli a vastagabb olajat.
Tény, hogy ezzel hidegben és már hűvösebb időben is szenved az önindító.
Viszont én melegben hajszolom főként, ahol nem ideális a léghűtés, ezért én maradok a vastagabb olajnál.
Kollégák szerint elég bele a 10(15)w40 is.
Motor és körülmény függő sztem.
Meg a nem kielégítő hűtés miatt javasolják a turbóst.
Egy a lényeg, hogy a hengeren a bordák tiszták legyenek mint a babapopsi, mint egy kolléga írta.
Nekem 46os olaj van a hidraulikában, nálam nincs igénybevétele, amire kell arra az is jó.
Nem tudom neked mire kell a hidraulika, de oda a 20as olaj már lehet vastag lesz, de a hozzáértőbbek majd megmondják
Válasz a2457 #22577. hozzászólásáraOlajhűtő az bent a kabinban van a hidraulikát hűti, ami elvileg a fűtés lenne. De azt most kidobom belőle mert kell a hely a 80-as vezérlő tömbnek.
10-esért vettem egyet használtan remélem jó lesz, elvileg ezek nem szoktak tönkremenni vagy rosszul gondolom? Mindegy holnap beszereljük aztán meglátjuk.
Válasz ND #22578. hozzászólásáraTeljesen szétszedtem, tele volt a fúvóka tartója kosszal, szerintem azon olaj egyáltalán nem ment át.
Majd hallgatózok meleg olajnál is most nem melegítettem.
20w50-es olajat kell a motorba rakni, az a jó bele?
Akkor ez menjen a hidraulikába is?
Én sem mindíg hallom a szűrőt leállítás után. Mondjuk rajtam mindig van füles a gépben, lehet mire kikászálódok leáll. Ha sokat megy meg melegebb (hígabb) az olaj akkor többnyire hallom. Nekem 20w50 van benne.
Egyszer vmi szimering darab v szilikon eltömítette a fúvókáját na akkor nem ment.
Lehet azt érdemes megnézni.
Ha meg használod egy darabig és szétszeded a szűrőt belül meg van kirakódás akkor működik. Ha nincs semmi akkor valsz nem.
ami a centrifugál szűrőt illeti, ha teljesen szétszedted akkor lehet csak kitakarítani teljesen jól. és akkor kell forogjon a motor leállítása után is. így nem szűr.
motorlajjal jobban fogja bírni a hidraulika a meleget. lehet kopott a szivattyú is, nem nagy összeg cserélni. de ha veszel forgasd meg kézzel, nem járhat könnyen. mert akkor eleve szar. ami megesik. furatkból dugót vedd ki, nézz bele, végig van e furva. mielőtt felteszed járasd meg kézzel és olajjal, hogy a forgács maradék ha van kijöjjön belőle. mtz tömbnél ugyanez. habi piros tömb egész tűrhető a többihez képest, bár drágább is. azt ajánlanám a tunneroláshoz.
az olajhűtő pedig ezen a gépen motorlajat hűt, bár eredetileg a t-25 nek nincsen olajhűtője, csak a 30 és 30+ lovasoknak.
Az adagolóban kb 4 deci gázolaj volt az 1 deci motorolaj helyett, ez azt jelenti hogy fel kellene újítani? Gondolom az adagolóból lefolyik a gázolaj tömítetlenség miatt a bütykös tengelyhez.
A légszűrőt is kitakarítottam, a felső szivacsok tejesen eltűntek, szétmállottak és felkenődtek a felső rácsra amin keresztül a szívótorokba megy a levegő. Kellett bele olaj ezt pótoltam.
A motorolaj szűrőt is takarítottam, de a gépkönyvvel ellentétben ez nem forog 30 másodperccel a gép leállítása után is. Volt benne bőven kosz, lehet tudni valahonnan ha nem megfelelően működik?
Szerintem most mivel megy bele az MTZ 3 körös tömb a hidraulika olajat teljesen lecserélem motorolajra.
Ősszel például azt tapasztaltam hogy a földfúrót szépen nyomta lefelé a hidraulika, de csak míg hideg volt. Bemelegedett aztán elgyengült látványosan, ez mire utalhat, vagy ez normális? (a hűtő ki van iktatva így vettem a gépet)
Válasz dritta87 #22567. hozzászólásáraMtz hidraulika tömb került be nekem is, a rakodó miatt. Kicsit babrálni kellett a felfogatással, meg a padlólemezből faragni pár centit aztán szépen bement.
Válasz dritta87 #22567. hozzászólásáramtz tömb 180-200+ BAR ra van állítva, de a t-25 szivattyúja akkora nyomáson percek alatt tönkremegy. le kell szabályozni 120 BAR ra, s akkor jó az mtz tömb bele gond nélkül.
sonkákba minnél sűrűbb cuccot keress olaj terén. mert azt szereti.
váltó is minimum 80w90 et szereti.
hidraulikába motorolaj kell neki.
turbós motorlaj amit szeret a hidraulika meg a motor is.
Válasz dritta87 #22570. hozzászólásáraSzia. A harangban a kuplung van, de az száraz.
Hidraulikára sztem legtöbben csak rátöltenek. Amíg nincs vele baj, nem habos v vizes akkor fölösleges. Nem megy olyan sokat. A szűrőjét takarítsd azért.
Vontatott ribizli kombájnhoz kellenek a plusz körök
Válasz ND #22568. hozzászólására
Ezekszerint ha jól értem a váltó egy olajtér az őt megelőző közvetítő művel ami a harang után van közvetlen.
A hidraulika olajat érdemes cserélni időnként, vagy csak elég rátöltögetni?
A szuszogóghoz miböl raktok új szűrőt?
A hidraulika olajat elég a kihajtás fölötti csavarnál leengedni?
Köszönöm a segítséget, ma akkor lecserélgetem az olajakat.
Volt olyan gép ahol a plusz 3 körre is szükséged volt?
Válasz dritta87 #22567. hozzászólásáraMi egy targonca vezértömböt tettünk fel a hátsó szabad körre így lett +3, igaz hátra ki kell nyúlni érte az ablakon. Az mtz-s a fülkében kényelmesebb.
Váltónak nincs külön nívója, tele kell tölteni beöntőig. Az a jobb oldalon a hidraulika szivattyútól lejjebb és hátrébb van a kerék előtt az öntvényben egy 30-32es csavar.
Olaj amotorba váltóba hidraulikába adagolóba légszűrőbe kell
keresgéltem a hozzászólások között, de végül feladtam. Két dolgot kellene megoldanom:
Az egyik, a nagyobb feladat, hogy a +1 helyett +2 kört kellene egy 145-ös rézsűvágóhoz csiholnom a traki hátuljához. Az ötletem az lenne, hogy a nagy mtz 3 körös majdnem ugyan így kinéző csak oldalra szélesebb vezérlőtömbjét építeném be a meglévő helyett. Szerintetek jó lehet?
A másik gondom pedig hogy a sebességváltón és az azt megelőző egységen (amiről a hidraulika is kapja a hajtást) nem találom a betöltő/nivó vagy külön nívó csavarokat.
A hidraulika és a sonkák leengedő és nivó csavarjai megvannak, azokat is cserélném. A motorolajon kívül kelhet még valamit? Esetleg trükkök vagy tippek amire figyelnem kellene?
Válasz noncseng #22561. hozzászólásáravaaaan a munkahengeren egy gallér. a szárán. ott van egy szelep. lehet benyomódott, az hivatott rögzíteni illetve végállást szabályozni. lehet benyomódott.
ha nem, akkor még a tömb lehet befosott.
Sziasztok!
Két hónapja felemeltem a munkahengerrel a bálatüskét teljesen... most akarom leengedni, de nem jön, fenn marad a munkahenger. Mi lehet a gond? Mit csináljak vele?
Válasz kecso978 #22557. hozzászólásáraSzerintem gallyra azért ment mert levevős volt. Hát olvastam már itt különböző veleményeket,tágra nyíló szemekkel. 300 kg teherbírással,de személy szerint,saját tapasztalatom 500 kg kb. A permetezősúlya, 440 liter víz meg egy kis műtrágya a hátulján. Igaz akkor már szervós a kormány,de hát valamit valamiért
Kiszereltem az üzemanyag szint mérőt mert nem akar müködni.Szerintetek igy kell,hogy kinézzen vagy le van törve valami rólla?Miért nem müködik az üzemanyag szintjelzö?
Köszönöm a segitséget tökéletes levegős volt. Azon gondolkodtam hány kg amit lehetne vele emelni mert lehet kicsit nehéz a tárcsa az előző rendszer gallyra ment.
Válasz a2457 #22555. hozzászólásáraBiztos igazad,mert én is így jártam. És tényleg szívott levegőt. Pedig "mindent" megnéztem (majdnem mindent). És légtelenítve lett és azóta szépen emel. Azzal a pici hibával hogy a kart sajna tartani kell,mert fenn maradni nem óhajt,így tartani kell
Válasz kecso978 #22554. hozzászólásárakitudja dolgozni, megjárattad úszó állásban kézzel a munkahengert akkor már tulajdonképpen meg is van. azt kell még megnézni hogy tuti nem tud e falsot szívni a szivattyú, biztosan van e elég olaj a rendszerben és a szűrő tiszta e.ha járatás után az olaj fehér s habos akkor levegős a rendszer.
Válasz kecso978 #22551. hozzászólásáraLevegő van a rendszerben ,valószínü mindenhol ,akkor szokott ilyeneket produkálni ,én mindent feltőltök ,majd motor beindítás nélkül vezér tömb úszó állásában az emelő karok alsó ,és felső állásba mozgatom ,légtelenítés ,és újra ,majd a motort beindítva ,Próba !!!
Tisztelt tagok segitségre lenne szükségem természezesen t25 hodraulika problémám lenne vacakolt visza engedett ugy kezdtem szivattyu csere utána hodraulika, csövek uj olaj és mindig vosszaenged na majd ma uj vezértömb és meg sem emeli csak egy picit kész vagyok mi lehet jó lenne 1-2 ötlet uj tömben esetleg a nyakas szelep ??? Megköszöném nagyon mert igy rosszab mint volt csak ujj minden
Van valakinek olyan gépe amin gyári légfékendszer van? Amennyiben igen, tudna nekem képet feltenni vagy küldeni, hogy mi pontosan hova, mekyik csavarral van felfogatva?
Válasz belarus1525 #22546. hozzászólásáraTöbbféle adagolóbeállítással jöttek ki a gépek. Úgy tudom (javítsatok ha tévedek), hogy régebben voltak 25 lóerősek, utána már zömében 31 volt majdnem mind, a T30 asok pedig 36 lóerősek általában. Fordulatszámmal variáltak.
Nézd meg a motor oldalán (azt hiszem jobb oldalt alul) kis táblán ha látszik kw-ban és persze ha gyári beállítás még...
Üdv Urak. T25 traktor vásárlásán gondolkodok. Kisebb kertek művelésére lenne használva. Szántás, talajmarózás, szárzúzás és tárcsázás. Kinek mi a véleménye? Mennyire megbízható gép? Mire kell odafigyelni a vásárlásnál és az üzemeltetésnél? Kettes ekével hogy boldogul a gép?
Válasz Attikaa #22542. hozzászólásáraez a motor elromoolhatatlan konstrukció, ameddig... nincsen túlhűtve, nincsen megfőzve, tiszta az olaj + gázolaj+ levegő, van kielégítő olajnyomás.
magyarul ameddig a normális üzemeltetési paraméterek be vannak tartva addig nyugodtan lehet mondani hogy 10 ezer üzemórás motorok. kicsit ilyen, kicsit olyan.. de hűséges és hálás. mintha egy póni lóból csinálnál öszvért.
Válasz a2457 #22541. hozzászólásáraKöszönöm a gyors választ. Nem biztos hogy gázolaj csak ahogy később elmentem a traki mellett akkor láttam. De megnézem közelebbről és kezdjük a légszűrővel. Talajmarózást és talajlezárást csinál ami nagyobb porral jár reméljük akkor csak ennyi gondja lesz.
Válasz Attikaa #22540. hozzászólásárabiztos gázolaj ? nem a légszűrő olajat látod ?
szívó csonkon nem lehet gázolaj, onnan a levegő csak a hengerek fele tud menni, ha lenne is gázolaj beszippantotta volna a levegővel, a légmozgás ellenében nemhiszem hogy a szívószelepen át eltudna oda jutni gázolaj....
lehet túl sok az olaj a légszűrőben, és/vagy el van dugulva már a légszűrő. én ott kezdeném. ne feletjsd el, ha levetted az alját akkor nyúljál bele alulról és szedd ki a betéteket is mindet.
25336 hozzászólás
Válasz ND #22588. hozzászólásáraez nekem közel elképzelhetetlen, dehát mit lehet tenni.
csinálhatsz rá olajhűtőt. akár olyat is amit elektromos ventillátor kényszerhűt.
én magasabb motorfordulaton használom őket, lehetséges azért is akár hogy nem tapasztalom ezt a jelenséget. azt is meg lehet tenni hogy a ventillátor szíjtárcsából vetetsz le, kisebbre. vagy, hajtasd vellanymotorral. akkor nem fordulat arányos a hűtés.
t 25 rendterítőzés fella th 360-al
mtz 80 lucerna kaszálás
Válasz a2457 #22587. hozzászólásáraAz enyémmel sajna nincs ilyen gond h ne melegedne.
160as házi két késes zúzó 1500 ford 3. 25fok rögtön 80fok. 30ban meg 100.
Júli eleje rázógép 2,5tonna 30-35fok mászó v 1es 1300ford 30-35fok szikrázó napsütés rögtön 100on van. Még jó h egy forduló v 40perc utána 15-20rakodás, ilyenkor van ideje hűlni kicsit, de ugye az nem sok.
Tavaly jó volt nem volt olyan meleg. Jobban is bírta.
Permetezés áprilisban nappal májusban éjszaka. Nincs meleg, nem melegszik annyira de a 80 befigyel.
Ősszel télen pihen
Válasz ND #22584. hozzászólásáraa 10w40 ebbe a motorba garantáltan nem elég vastag.. nagyok a hézagok, a vékony olaj "kiesik" egyszerűen. persze lehetne elég, ha a hőstabilitása jobb lenne az olajoknak.
önindítóból szégyentelenül mtz re való áttételes amit igazán szeret. az be tudja tekerni.
amúgy nem rosz a léghűtés, majdhogynem ezek a motorok attól pusztulnak hogy túl vannak hűtve. nekem mindkét vlagyimat gyilkolni kellett a legnagyobb hőségben hogy rendesen bemelegedjenek.
Sziasztok!
Ma az első szelepfedél rögzítő csavarjait fellazulva találtam. A két csavart kiszakította a hengerfejből! Ezt mitől???
Válasz dritta87 #22582. hozzászólásáraFog az pörögni, ugyanígy voltam én is vele. Amikor hozzám került a traktor, tiszta redva, dugulásos volt az olajszűrő, a pucolás után ahogy a Nagykönyvben meg van írva, szépen forgott tovább a leállítás után.
Én Re-Cord Hidro68-s olajat használok a hidraulikába. Lehet, hogy a motorolaj jobb lenne, de ezzel sincsen gondom. Tény, hogy a gyári előírás, azonos a motorolajjal.
Válasz dritta87 #22582. hozzászólásáraén azt raktam a motorba MOL-os turbósat, mert elég kopott.
vékonyabb olajjal alig volt olajnyomás.
Öreg ruszki motor régi szakik szerint igényli a vastagabb olajat.
Tény, hogy ezzel hidegben és már hűvösebb időben is szenved az önindító.
Viszont én melegben hajszolom főként, ahol nem ideális a léghűtés, ezért én maradok a vastagabb olajnál.
Kollégák szerint elég bele a 10(15)w40 is.
Motor és körülmény függő sztem.
Meg a nem kielégítő hűtés miatt javasolják a turbóst.
Egy a lényeg, hogy a hengeren a bordák tiszták legyenek mint a babapopsi, mint egy kolléga írta.
Nekem 46os olaj van a hidraulikában, nálam nincs igénybevétele, amire kell arra az is jó.
Nem tudom neked mire kell a hidraulika, de oda a 20as olaj már lehet vastag lesz, de a hozzáértőbbek majd megmondják
Válasz a2457 #22577. hozzászólásáraOlajhűtő az bent a kabinban van a hidraulikát hűti, ami elvileg a fűtés lenne. De azt most kidobom belőle mert kell a hely a 80-as vezérlő tömbnek.
10-esért vettem egyet használtan remélem jó lesz, elvileg ezek nem szoktak tönkremenni vagy rosszul gondolom? Mindegy holnap beszereljük aztán meglátjuk.
Válasz ND #22578. hozzászólásáraTeljesen szétszedtem, tele volt a fúvóka tartója kosszal, szerintem azon olaj egyáltalán nem ment át.
Majd hallgatózok meleg olajnál is most nem melegítettem.
20w50-es olajat kell a motorba rakni, az a jó bele?
Akkor ez menjen a hidraulikába is?
Válasz a2457 #22580. hozzászólásáraKöszi!
Néztem, hogy akciósan 25-től indulnak az árak, de nyilván az eredeti cucc lehet a jobb, meg gondolom többszörös áron a MITAS márkájú.
Válasz Wendelke #22579. hozzászólásáraha minden igaz ez az. katt.
Válasz a2457 #22577. hozzászólásáraHali!
Konkrétan melyik Habis vezértömbről van jó tapasztalatod?
Pont nézegettem én is a Habi oldalát, de elég nagy kínálat.
A jövőre vonatkozóan kérdezem én is, mert majd szükségem lesz egy harmadik körre, ha majd eljutok odáig, hogy a fronthidraulikát megcsinálom.
Válasz dritta87 #22576. hozzászólásáraA miénk is beengedi a gázolajat az adagolóba. Szerintem nincs összesen 5db az országban ami nem ☺
Én sem mindíg hallom a szűrőt leállítás után. Mondjuk rajtam mindig van füles a gépben, lehet mire kikászálódok leáll. Ha sokat megy meg melegebb (hígabb) az olaj akkor többnyire hallom. Nekem 20w50 van benne.
Egyszer vmi szimering darab v szilikon eltömítette a fúvókáját na akkor nem ment.
Lehet azt érdemes megnézni.
Ha meg használod egy darabig és szétszeded a szűrőt belül meg van kirakódás akkor működik. Ha nincs semmi akkor valsz nem.
Válasz dritta87 #22576. hozzászólásáraadagolót jól gondolod...
ami a centrifugál szűrőt illeti, ha teljesen szétszedted akkor lehet csak kitakarítani teljesen jól. és akkor kell forogjon a motor leállítása után is. így nem szűr.
motorlajjal jobban fogja bírni a hidraulika a meleget. lehet kopott a szivattyú is, nem nagy összeg cserélni. de ha veszel forgasd meg kézzel, nem járhat könnyen. mert akkor eleve szar. ami megesik. furatkból dugót vedd ki, nézz bele, végig van e furva. mielőtt felteszed járasd meg kézzel és olajjal, hogy a forgács maradék ha van kijöjjön belőle. mtz tömbnél ugyanez. habi piros tömb egész tűrhető a többihez képest, bár drágább is. azt ajánlanám a tunneroláshoz.
az olajhűtő pedig ezen a gépen motorlajat hűt, bár eredetileg a t-25 nek nincsen olajhűtője, csak a 30 és 30+ lovasoknak.
Válasz ND #22571. hozzászólásáraMa sikerült több helyen az olajat cserélnem.
Az adagolóban kb 4 deci gázolaj volt az 1 deci motorolaj helyett, ez azt jelenti hogy fel kellene újítani? Gondolom az adagolóból lefolyik a gázolaj tömítetlenség miatt a bütykös tengelyhez.
A légszűrőt is kitakarítottam, a felső szivacsok tejesen eltűntek, szétmállottak és felkenődtek a felső rácsra amin keresztül a szívótorokba megy a levegő. Kellett bele olaj ezt pótoltam.
A motorolaj szűrőt is takarítottam, de a gépkönyvvel ellentétben ez nem forog 30 másodperccel a gép leállítása után is. Volt benne bőven kosz, lehet tudni valahonnan ha nem megfelelően működik?
Szerintem most mivel megy bele az MTZ 3 körös tömb a hidraulika olajat teljesen lecserélem motorolajra.
Ősszel például azt tapasztaltam hogy a földfúrót szépen nyomta lefelé a hidraulika, de csak míg hideg volt. Bemelegedett aztán elgyengült látványosan, ez mire utalhat, vagy ez normális? (a hűtő ki van iktatva így vettem a gépet)
Válasz a2457 #22572. hozzászólásáraKöszi a tanácsot, akkor a nyomásra figyelünk mindenképpen.
A hidraulikába és a motorba akkor ezek szerint egy 15w40 turbós motorolaj kerüljön? Vagy más viszkozitás mondjuk egy vékonyabb 10w40 legyen?
Válasz atti212. #22573. hozzászólására
Válasz dritta87 #22567. hozzászólásáraMtz hidraulika tömb került be nekem is, a rakodó miatt. Kicsit babrálni kellett a felfogatással, meg a padlólemezből faragni pár centit aztán szépen bement.
Válasz dritta87 #22567. hozzászólásáramtz tömb 180-200+ BAR ra van állítva, de a t-25 szivattyúja akkora nyomáson percek alatt tönkremegy. le kell szabályozni 120 BAR ra, s akkor jó az mtz tömb bele gond nélkül.
sonkákba minnél sűrűbb cuccot keress olaj terén. mert azt szereti.
váltó is minimum 80w90 et szereti.
hidraulikába motorolaj kell neki.
turbós motorlaj amit szeret a hidraulika meg a motor is.
Válasz dritta87 #22570. hozzászólásáraSzia. A harangban a kuplung van, de az száraz.
Hidraulikára sztem legtöbben csak rátöltenek. Amíg nincs vele baj, nem habos v vizes akkor fölösleges. Nem megy olyan sokat. A szűrőjét takarítsd azért.
Vontatott ribizli kombájnhoz kellenek a plusz körök
Válasz ND #22568. hozzászólására
Ezekszerint ha jól értem a váltó egy olajtér az őt megelőző közvetítő művel ami a harang után van közvetlen.
A hidraulika olajat érdemes cserélni időnként, vagy csak elég rátöltögetni?
A szuszogóghoz miböl raktok új szűrőt?
A hidraulika olajat elég a kihajtás fölötti csavarnál leengedni?
Köszönöm a segítséget, ma akkor lecserélgetem az olajakat.
Volt olyan gép ahol a plusz 3 körre is szükséged volt?
Válasz ND #22568. hozzászólásáraMeg a sonkába
Válasz dritta87 #22567. hozzászólásáraMi egy targonca vezértömböt tettünk fel a hátsó szabad körre így lett +3, igaz hátra ki kell nyúlni érte az ablakon. Az mtz-s a fülkében kényelmesebb.
Váltónak nincs külön nívója, tele kell tölteni beöntőig. Az a jobb oldalon a hidraulika szivattyútól lejjebb és hátrébb van a kerék előtt az öntvényben egy 30-32es csavar.
Olaj amotorba váltóba hidraulikába adagolóba légszűrőbe kell
Sziasztok,
keresgéltem a hozzászólások között, de végül feladtam. Két dolgot kellene megoldanom:
Az egyik, a nagyobb feladat, hogy a +1 helyett +2 kört kellene egy 145-ös rézsűvágóhoz csiholnom a traki hátuljához. Az ötletem az lenne, hogy a nagy mtz 3 körös majdnem ugyan így kinéző csak oldalra szélesebb vezérlőtömbjét építeném be a meglévő helyett. Szerintetek jó lehet?
A másik gondom pedig hogy a sebességváltón és az azt megelőző egységen (amiről a hidraulika is kapja a hajtást) nem találom a betöltő/nivó vagy külön nívó csavarokat.
A hidraulika és a sonkák leengedő és nivó csavarjai megvannak, azokat is cserélném. A motorolajon kívül kelhet még valamit? Esetleg trükkök vagy tippek amire figyelnem kellene?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Üdv:Gergő
Válasz noncseng #22563. hozzászólásáraEgy fogóval könnyen ki kell tudni húzni, csak ne legyen nyomás alatt.
Helló!
Ti hány szivacsos levegöszűröt szoktatok belerakni egyet vagy kettöt?
http://webaruhaz.habi.hu/termekek/13677/t_25_kiemelokar_155_mm_.html
Válasz a2457 #22562. hozzászólásáraKöszi! Szerintem megtaláltam egy kb. 1 cm kis tüskének tűnik... de, hogy lehet kihúzni?
Válasz noncseng #22561. hozzászólásáravaaaan a munkahengeren egy gallér. a szárán. ott van egy szelep. lehet benyomódott, az hivatott rögzíteni illetve végállást szabályozni. lehet benyomódott.
ha nem, akkor még a tömb lehet befosott.
Sziasztok!
Két hónapja felemeltem a munkahengerrel a bálatüskét teljesen... most akarom leengedni, de nem jön, fenn marad a munkahenger. Mi lehet a gond? Mit csináljak vele?
Válasz titanatlantis76 #22559. hozzászólásáraigen, ha levegős hamar megzabálja a szivattyút a kavitáció...
Válasz kecso978 #22557. hozzászólásáraSzerintem gallyra azért ment mert levevős volt. Hát olvastam már itt különböző veleményeket,tágra nyíló szemekkel. 300 kg teherbírással,de személy szerint,saját tapasztalatom 500 kg kb. A permetezősúlya, 440 liter víz meg egy kis műtrágya a hátulján. Igaz akkor már szervós a kormány,de hát valamit valamiért
Kiszereltem az üzemanyag szint mérőt mert nem akar müködni.Szerintetek igy kell,hogy kinézzen vagy le van törve valami rólla?Miért nem müködik az üzemanyag szintjelzö?
Köszönöm a segitséget tökéletes levegős volt. Azon gondolkodtam hány kg amit lehetne vele emelni mert lehet kicsit nehéz a tárcsa az előző rendszer gallyra ment.
Válasz a2457 #22555. hozzászólásáraBiztos igazad,mert én is így jártam. És tényleg szívott levegőt. Pedig "mindent" megnéztem (majdnem mindent). És légtelenítve lett és azóta szépen emel. Azzal a pici hibával hogy a kart sajna tartani kell,mert fenn maradni nem óhajt,így tartani kell
Válasz kecso978 #22554. hozzászólásárakitudja dolgozni, megjárattad úszó állásban kézzel a munkahengert akkor már tulajdonképpen meg is van. azt kell még megnézni hogy tuti nem tud e falsot szívni a szivattyú, biztosan van e elég olaj a rendszerben és a szűrő tiszta e.ha járatás után az olaj fehér s habos akkor levegős a rendszer.
Válasz kecso978 #22553. hozzászólására
Csak még egy kérďés valahol ki tudom engedni a levegőt vagy kidolgozza magátol??
Válasz szeki 2 #22552. hozzászólásáraNagyon köszi megprobálom erre nem gondoltam!!
Válasz kecso978 #22551. hozzászólásáraLevegő van a rendszerben ,valószínü mindenhol ,akkor szokott ilyeneket produkálni ,én mindent feltőltök ,majd motor beindítás nélkül vezér tömb úszó állásában az emelő karok alsó ,és felső állásba mozgatom ,légtelenítés ,és újra ,majd a motort beindítva ,Próba !!!
Tisztelt tagok segitségre lenne szükségem természezesen t25 hodraulika problémám lenne vacakolt visza engedett ugy kezdtem szivattyu csere utána hodraulika, csövek uj olaj és mindig vosszaenged na majd ma uj vezértömb és meg sem emeli csak egy picit kész vagyok mi lehet jó lenne 1-2 ötlet uj tömben esetleg a nyakas szelep ??? Megköszöném nagyon mert igy rosszab mint volt csak ujj minden
Köszönöm a befogadást!
Van valakinek olyan gépe amin gyári légfékendszer van? Amennyiben igen, tudna nekem képet feltenni vagy küldeni, hogy mi pontosan hova, mekyik csavarral van felfogatva?
Válasz belarus1525 #22546. hozzászólásáraTöbbféle adagolóbeállítással jöttek ki a gépek. Úgy tudom (javítsatok ha tévedek), hogy régebben voltak 25 lóerősek, utána már zömében 31 volt majdnem mind, a T30 asok pedig 36 lóerősek általában. Fordulatszámmal variáltak.
Nézd meg a motor oldalán (azt hiszem jobb oldalt alul) kis táblán ha látszik kw-ban és persze ha gyári beállítás még...
Válasz belarus1525 #22544. hozzászólásáraKis kertbe japánt v tzk t vegyél. Oda ez nagy meg esetlen
Válasz a2457 #22545. hozzászólásáraHírdetések amiket néztem, azok szerint 31 LE. Akkor ez most hogy van?
Válasz belarus1525 #22544. hozzászólásáraamennyiben belátjuk hogy összesen 25 lovas és annak megfelelően terheljük kb olyan mint egy öszvér.
Üdv Urak. T25 traktor vásárlásán gondolkodok. Kisebb kertek művelésére lenne használva. Szántás, talajmarózás, szárzúzás és tárcsázás. Kinek mi a véleménye? Mennyire megbízható gép? Mire kell odafigyelni a vásárlásnál és az üzemeltetésnél? Kettes ekével hogy boldogul a gép?
Válasz Attikaa #22542. hozzászólásáraez a motor elromoolhatatlan konstrukció, ameddig... nincsen túlhűtve, nincsen megfőzve, tiszta az olaj + gázolaj+ levegő, van kielégítő olajnyomás.
magyarul ameddig a normális üzemeltetési paraméterek be vannak tartva addig nyugodtan lehet mondani hogy 10 ezer üzemórás motorok. kicsit ilyen, kicsit olyan.. de hűséges és hálás. mintha egy póni lóból csinálnál öszvért.
Válasz a2457 #22541. hozzászólásáraKöszönöm a gyors választ. Nem biztos hogy gázolaj csak ahogy később elmentem a traki mellett akkor láttam. De megnézem közelebbről és kezdjük a légszűrővel. Talajmarózást és talajlezárást csinál ami nagyobb porral jár reméljük akkor csak ennyi gondja lesz.
Válasz Attikaa #22540. hozzászólásárabiztos gázolaj ? nem a légszűrő olajat látod ?
szívó csonkon nem lehet gázolaj, onnan a levegő csak a hengerek fele tud menni, ha lenne is gázolaj beszippantotta volna a levegővel, a légmozgás ellenében nemhiszem hogy a szívószelepen át eltudna oda jutni gázolaj....
lehet túl sok az olaj a légszűrőben, és/vagy el van dugulva már a légszűrő. én ott kezdeném. ne feletjsd el, ha levetted az alját akkor nyúljál bele alulról és szedd ki a betéteket is mindet.