Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.01 FtUSD390.17 FtCHF432.15 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz nagy0szilard #22032. hozzászólására"Előgyújtás" átállításával és a fordulatszám növelésével. (azért a porlasztót sem árt bemérni hogy tudja-e a 170 +/- 5 bár nyitási értéket és milyen a szórásképe).
A D-21 es motorokat már D-120 néven gyártják (Gyártó: LLC "VMTZ")
3 fajta készül belőlük:
30LE (max fordulat: 2000) (elögyujtás: B)
25LE (max fordulat: 1800) (H)
21Le (max fordulat: 1500) (E)
Üdv! A mai napot rászántam, hogy a diffizárat működővé tegyem. A padlólemezt felszedtem, a himba(libikóka) úgy be van álva, hogy sehogy nem bírtam megmozdítani. Kocogtattam, olajoztam, WD-40-eztem, kopogtattam, ütöttem, vertem, majdnem agyvérzést kaptam már olyan mérges voltam. Annyit sikerült elérnem, hogy egy nagyon picit most már megmozdul a csapszeg a házban. Magyarul a himba van rárohadva a csapra. Arra gondoltam, hogy menet közben fogom megtaposni, hátha megmozdulna már a sok olajtól, csak félek, hogy zárva marad oszt akkor jól nézek ki. Van valami ötletetek?
Válasz ND #22033. hozzászólásárateljesen jól mondod.
amit még lehet vele az szerválni rá egy kicsike kis turbót.
valami literes vagy hasonló személygépjárműé megfelel. max nyomást olyan 0.2 BAR ra lehet felhúzni. 1.6 diesel motor turbója már túlnagy erre a kis motorra.
http://youtu.be/H7DxYkhKPi4
Rendsodrózás külső nézetből T 25el HD-ben!
Bocsi a minőségért de a kamerásom még nem tanult bele igazán de majd bele jön!! :)
Még annyi, hogy az 512 es orbithoz kell majd nyomáshatároló szelep is, mert nincs benne, mint az mtznél. Legalábbis az 514 esében nincs benne, a 12 esét nem ismerem.
Meg kellene nézni hanyas az orbit. 100-160 stb- szoktak lenni.
Az azt jelenti, hogy egy kormány fordulatra hány cm3 olajat fog betolni a munkahengerbe.
Aztán kiszámolni a munkahenger térfogatát, egyik irányba is másikba is, mert ugye mikor befelé megy akkor kevesebb a szár miatt.
Így kiszámolható hányat kell majd tekerni balra és jobbra is. Nehogy 1 vagy 1,5 kormányfordulatra teljesen átforduljon a kerék, ha túl nagy orbithoz kis munkahenger párosul.
A c-50 es mtz hengerhez a 100 as orbit való, emlékeim szerint igy egyik irányba 3 kormányfordulat, másikba pedig 4.
A c-63 ashoz pedig a 160 orbit.
Nagy orbit és nagy munkahenger mellett nem árt ha a főszivattyú is elég nagy, mert ha kevés a szállítás akkor csak lassan tudod tekerni a kormányt.
Már csak az orbitnak kéne megcsinálnom a konzolt, meg a munkahengernek a tartókonzolját kell felhegeszteni. A hidraulika csöveket is legyártattam hozzá, szóval szinte csak össze kéne rakni.
Én is csinálom már vagy két éve, de még nem jutottam a végére. Talán majd télen, bár tavaly ősszel is ezt mondtam.
Válasz dávidka234567 #22019. hozzászólásáraAz jó . Azt hiszem 40-es furattal kell a mhenger,de ha tudsz szerezni 512-es -ét akkor mind egyforma . Van nekem 512-es mhengerem csak meg kellene mérnem,majd ha nem felejtem el.Meg a gépemen is olyan méretű van. De az MTZ kormány mhenger nem jó a te motyódhoz.
Nem kis munka kicserélni a szétszedős módszerrel.
De azért megéri szerintem. Én is megcsináltam azóta tökéletes. 3 mm-es klingerit + szerelő pasztával tömítettem mindent, a szimeringeket cseréltem (2-2).
A portál hajtást előbb levettem aztán a féktokokat (mondjuk azt is szétszedtem azért szettem szét).
Arra figyelni kell hogy a baloldalt csak zárt difivel lehet összerakni(pedál lenyomva,fogaskerék megigazítva) mert a fogaskerék leesik a helyéről már amikor ki van húzva a tengely.
Válasz dávidka234567 #22017. hozzászólásáraAz több dologtól is függ. Össze kell párosítani az alkatrészeket. Pl: megfelelő orbit a megfelelő munkahengerhez,és ezekhez megfelelő szivattyú. Le kell másolni 1már meglévő jól működőt. Pl : T-30-ast. Katt a nevemre és látsz képeket is,ha még nem törölték a rendszerből. Ez a leghasznosabb,és leg értelmesebb átalakítás amit lehet végezni a T-25-ön !
Válasz picur48 #22009. hozzászólásáraSzerintem elég a kerton tömìtés, mivel ott száraz tér van alapesetbrn nincs olaj így csak a bejutó por ellen védekezel.
Karton, piros sziló, tömítő paszta, klingerit lap mindegy
Válasz dávidka234567 #22010. hozzászólásárahát.. zsir meg minnél sűrűbb olaj..
aztán addig öntöm bele ameddig el nem kussol menet közben :)
fogalmam sincsen mennyi lehet az annyi.
Üdv olyan kérdésem volna hogy a hátsó sonkákba beletöltöm a másfél liter hajtomű pult de egyiknivo színt elenőrzőn sem jelenik meg mennyit vagy hogy szoktátok ellenőrizni?
Válasz Güzü #22008. hozzászólásáraNa én egyedül nem mertem levenni a féltengelyt a sonkával...így a fentről szalag kihúzóst próbáltam ki...nem egyszerűen jött ki a szalag , az egyiket cseréltem majd kivert az eső :(:(
jól megszívattam magam a csapok kiütésénél :( , nem tudtam hogy fenről a kis stifteket ki kell húzni és akkor könnyen kijönnek a csapok is és a fék tengely is :(, a csapokat kiütöttem mind szídtam is milyen nehéz kivenni , mikor észrevettem a kis tifteket amik rögzítették :(:(
ahogy mondják , saját kárán tanul az ember :(
miből vágjak tömítést a fedél /pedál karház alsó és felső oldalára ás hol lehet beszerezni ?? vgy elég ha kartonból csinálok oda??
Válasz bs80.td #22005. hozzászólásáraPlusz szerintem akkor a fülkét le kell veni mert így a kisfedelet is alig lehet levenni akkorka hely van. Szimeringet én is cseréltem ha már úgyis ott jártam... :)
Válasz Magister #22004. hozzászólásáraEn is levettem a feltengelyhazakat, de lattam a youtube-on egy videot, abban nem szereltek le, hanem kifuztek a szalagokat a felso nyilason. Bar igy szimmeringet nem lehet cserelni.
Válasz picur48 #22001. hozzászólásáraÉn a t16-ot javítom, és az is hasonló kialakítású..A féltengely szimeringet nézd meg,mert az tud szivatni, ha nem jó, illetve a t16 nem egyszerűen jön szét...
Válasz picur48 #22001. hozzászólásáraHát a fékszalag cserén most vagyok túl 1 hete. Személyes tapasztalatom hogy nem megoldhatatlan de eléggé cumi(vissza rakása a féltengelyháznak).
Utánállítás: féltengelyház tetején mind2oldalon van egy ablak elöl hátul csavarral, le is van kontrázva, azt kell befele hajtani úgy állítasz rá.
Ha csere van akkor a féltengelyházat komplett le kell venni a váltó házról! Sajnos egyben mert a hajtás sonkátból kivenni a féltengelyt külön jó mutatvány, amúgy meg azért nem lehet a sonkát a féltengellyel kihúzni mert ott a féktárcsa aminek alul felül seeger gyürü rögzítése van tehát a tengely nem csúszik ki belöle, a tárcsa meg nem fér át a féltengelyház külső lyukán... remélem érted azért küldök a sajátból képet. Ha kell infó irj nyugottan amit tudok segitek.
Ha nem tekered ki akkor is könnyen légteleníthető a rendszer, ha viszont az adagoló is huzatos lett, akkor engedd meg a porlasztókon a bemenő csöveket és dekompresszorral addig forgasd a motort amíg nem spriccelnek üzemanyagot, aztán csavard vissza és kész.
Válasz Güzü #21993. hozzászólásáraértem és köszönöm, sajna nem tudom melyik a légtelenítő csavar..:(
esetleg egy fotó vagy egy robbantott ábra nincs róla ??
Válasz picur48 #21992. hozzászólásáraÜzemanyagszűrő tetején légtelenítő csavar kiteker, addig pumpálni míg ott nem kezdi nyomni, csavar vissza és pumpálni amíg felkeményedik. Ezután indításra kéz a masina
Én csak most vásároltam meg első trakimat ami T25... nem figyeltem rá és kifogyott az üzemanyag , valaki segítsen hogy kell légteleníteni hogy elinduljon a gép :(
Válasz Тамаш Ф #21990. hozzászólásáraNekem meg van a gyári fojtótárcsa, de mivel aplikáltam a traktorra légfűtést, így a tárcsát fel sem rakom, mert a hengerekről levezetett/akadályoztatott meleg levegő kb. ugyanazt a hatást éri el. Kipróbáltam tárcsával is, de az nagy mértékben ront a fűtés hatásfokán.
25336 hozzászólás
Válasz nagy0szilard #22032. hozzászólására"Előgyújtás" átállításával és a fordulatszám növelésével. (azért a porlasztót sem árt bemérni hogy tudja-e a 170 +/- 5 bár nyitási értéket és milyen a szórásképe).
A D-21 es motorokat már D-120 néven gyártják (Gyártó: LLC "VMTZ")
3 fajta készül belőlük:
30LE (max fordulat: 2000) (elögyujtás: B)
25LE (max fordulat: 1800) (H)
21Le (max fordulat: 1500) (E)
A motor leírása: D-21 , D-120
Válasz picur48 #22038. hozzászólásáraNekem is csak így van meg. Esetleg majd megpróbálom egy kicsit feljavítani a minőségét.
Válasz Тамаш Ф #22035. hozzászólásárahali én megvásárolni szeretném könyv formában :) ezért kérdeztem
Üdv! A mai napot rászántam, hogy a diffizárat működővé tegyem. A padlólemezt felszedtem, a himba(libikóka) úgy be van álva, hogy sehogy nem bírtam megmozdítani. Kocogtattam, olajoztam, WD-40-eztem, kopogtattam, ütöttem, vertem, majdnem agyvérzést kaptam már olyan mérges voltam. Annyit sikerült elérnem, hogy egy nagyon picit most már megmozdul a csapszeg a házban. Magyarul a himba van rárohadva a csapra. Arra gondoltam, hogy menet közben fogom megtaposni, hátha megmozdulna már a sok olajtól, csak félek, hogy zárva marad oszt akkor jól nézek ki. Van valami ötletetek?
Aki unja a centrifuga szűrőt pucolni, át lehet alakítani.
Válasz picur48 #22031. hozzászólásáraInnen le tudod tölteni: T25. jav. kézi könyv
Válasz ND #22033. hozzászólásárateljesen jól mondod.
amit még lehet vele az szerválni rá egy kicsike kis turbót.
valami literes vagy hasonló személygépjárműé megfelel. max nyomást olyan 0.2 BAR ra lehet felhúzni. 1.6 diesel motor turbója már túlnagy erre a kis motorra.
Válasz nagy0szilard #22032. hozzászólására1800-ról felviszed a szabályozási fordulatot talán 2000-re, és máris 30as. (az is u.ez a motor tudtommal, csak többet pörög)
Meg valsz rövidebb életű lesz valsz.
Sziasztok! Valamilyen módon fel lehet pöckölni ezeket a motorokat, hogy picit több lóerő legyen benne?
Válasz Тамаш Ф #22020. hozzászólásáraKöszönöm a választ
Ezt a kafa javítási kézikönyvet hol lehet beszerezni ???
http://youtu.be/H7DxYkhKPi4
Rendsodrózás külső nézetből T 25el HD-ben!
Bocsi a minőségért de a kamerásom még nem tanult bele igazán de majd bele jön!! :)
Válasz dávidka234567 #22025. hozzászólásáraAz 512-es orbit és az 512-es kormánymunkahenger az jó.
" előbb félre értettem " Este van .
Még annyi, hogy az 512 es orbithoz kell majd nyomáshatároló szelep is, mert nincs benne, mint az mtznél. Legalábbis az 514 esében nincs benne, a 12 esét nem ismerem.
Meg kellene nézni hanyas az orbit. 100-160 stb- szoktak lenni.
Az azt jelenti, hogy egy kormány fordulatra hány cm3 olajat fog betolni a munkahengerbe.
Aztán kiszámolni a munkahenger térfogatát, egyik irányba is másikba is, mert ugye mikor befelé megy akkor kevesebb a szár miatt.
Így kiszámolható hányat kell majd tekerni balra és jobbra is. Nehogy 1 vagy 1,5 kormányfordulatra teljesen átforduljon a kerék, ha túl nagy orbithoz kis munkahenger párosul.
A c-50 es mtz hengerhez a 100 as orbit való, emlékeim szerint igy egyik irányba 3 kormányfordulat, másikba pedig 4.
A c-63 ashoz pedig a 160 orbit.
Nagy orbit és nagy munkahenger mellett nem árt ha a főszivattyú is elég nagy, mert ha kevés a szállítás akkor csak lassan tudod tekerni a kormányt.
Válasz dávidka234567 #22025. hozzászólásáraNekem is hasonló lesz,ha elkészül, 512-s orbit, meg munkahenger, de Zil szervó szivattyúval.
Már csak az orbitnak kéne megcsinálnom a konzolt, meg a munkahengernek a tartókonzolját kell felhegeszteni. A hidraulika csöveket is legyártattam hozzá, szóval szinte csak össze kéne rakni.
Én is csinálom már vagy két éve, de még nem jutottam a végére. Talán majd télen, bár tavaly ősszel is ezt mondtam.
Válasz dávidka234567 #22024. hozzászólásáraNekem Mtz szervo szivattyú van meg512 kombájn ordít meg munkahenger ebből szeretném összehozni
Válasz stefi69 #22021. hozzászólásáraHogy hogy nem jó a motyom hoz az Mtz munka henger
??
Van olyan trágyaszóró amivel a T25 elboldogulna?
hát, túlsokat végülis nem kell agyalni, mtz kormány szivattyú és orbit kocka az passzol mtz kormány munkahengerhez.
Válasz dávidka234567 #22019. hozzászólásáraAz jó . Azt hiszem 40-es furattal kell a mhenger,de ha tudsz szerezni 512-es -ét akkor mind egyforma . Van nekem 512-es mhengerem csak meg kellene mérnem,majd ha nem felejtem el.Meg a gépemen is olyan méretű van. De az MTZ kormány mhenger nem jó a te motyódhoz.
Válasz picur48 #22009. hozzászólásáraKicsit késve de találtam egy kis segédletet a fékszalag cseréhez.
T25 jav könyv (részlet)
T-25 Alkatrész katalógus 110. oldalon találod
Nem kis munka kicserélni a szétszedős módszerrel.
De azért megéri szerintem. Én is megcsináltam azóta tökéletes. 3 mm-es klingerit + szerelő pasztával tömítettem mindent, a szimeringeket cseréltem (2-2).
A portál hajtást előbb levettem aztán a féktokokat (mondjuk azt is szétszedtem azért szettem szét).
Arra figyelni kell hogy a baloldalt csak zárt difivel lehet összerakni(pedál lenyomva,fogaskerék megigazítva) mert a fogaskerék leesik a helyéről már amikor ki van húzva a tengely.
Válasz stefi69 #22018. hozzászólására512 kombájn orbitom és szervo munkahengerem van
Válasz dávidka234567 #22017. hozzászólásáraAz több dologtól is függ. Össze kell párosítani az alkatrészeket. Pl: megfelelő orbit a megfelelő munkahengerhez,és ezekhez megfelelő szivattyú. Le kell másolni 1már meglévő jól működőt. Pl : T-30-ast. Katt a nevemre és látsz képeket is,ha még nem törölték a rendszerből. Ez a leghasznosabb,és leg értelmesebb átalakítás amit lehet végezni a T-25-ön !
T25re szeretnék szervot csinálni Mtz c 50 kormány munkahenger jó hozzá? Ha valaki tudna segíteni képekben vagY tanácsokal azt megköszöném
Válasz dávidka234567 #22012. hozzászólásárahát, ha nincsen kussban akkor kevés.
Válasz nyél #22007. hozzászólásáraNekem van 3 db használt 2 barum 1 lengyel
Válasz dávidka234567 #22012. hozzászólásáraGuglizz rá t25 javítási útmutató/gépkönyv ott lesz pontos adat erre!
Válasz picur48 #22009. hozzászólásáraSzerintem elég a kerton tömìtés, mivel ott száraz tér van alapesetbrn nincs olaj így csak a bejutó por ellen védekezel.
Karton, piros sziló, tömítő paszta, klingerit lap mindegy
Válasz a2457 #22011 hxozzászólására
Az addig oké de hogy ellenőrzés az olaj szintet
Válasz dávidka234567 #22010. hozzászólásárahát.. zsir meg minnél sűrűbb olaj..
aztán addig öntöm bele ameddig el nem kussol menet közben :)
fogalmam sincsen mennyi lehet az annyi.
Üdv olyan kérdésem volna hogy a hátsó sonkákba beletöltöm a másfél liter hajtomű pult de egyiknivo színt elenőrzőn sem jelenik meg mennyit vagy hogy szoktátok ellenőrizni?
Válasz Güzü #22008. hozzászólásáraNa én egyedül nem mertem levenni a féltengelyt a sonkával...így a fentről szalag kihúzóst próbáltam ki...nem egyszerűen jött ki a szalag , az egyiket cseréltem majd kivert az eső :(:(
jól megszívattam magam a csapok kiütésénél :( , nem tudtam hogy fenről a kis stifteket ki kell húzni és akkor könnyen kijönnek a csapok is és a fék tengely is :(, a csapokat kiütöttem mind szídtam is milyen nehéz kivenni , mikor észrevettem a kis tifteket amik rögzítették :(:(
ahogy mondják , saját kárán tanul az ember :(
miből vágjak tömítést a fedél /pedál karház alsó és felső oldalára ás hol lehet beszerezni ?? vgy elég ha kartonból csinálok oda??
Válasz bs80.td #22005. hozzászólásáraPlusz szerintem akkor a fülkét le kell veni mert így a kisfedelet is alig lehet levenni akkorka hely van. Szimeringet én is cseréltem ha már úgyis ott jártam... :)
Jó reggelt.
Keresek T25re használt gumit 11.2-28.
Válasz Viktor 12045 #20950. hozzászólásáraJó estét
Kérdezném meg vannak még a gumik?
Válasz Magister #22004. hozzászólásáraEn is levettem a feltengelyhazakat, de lattam a youtube-on egy videot, abban nem szereltek le, hanem kifuztek a szalagokat a felso nyilason. Bar igy szimmeringet nem lehet cserelni.
Válasz picur48 #22001. hozzászólásáraÉn a t16-ot javítom, és az is hasonló kialakítású..A féltengely szimeringet nézd meg,mert az tud szivatni, ha nem jó, illetve a t16 nem egyszerűen jön szét...
Válasz picur48 #22001. hozzászólására
Válasz picur48 #22001. hozzászólásáraHát a fékszalag cserén most vagyok túl 1 hete. Személyes tapasztalatom hogy nem megoldhatatlan de eléggé cumi(vissza rakása a féltengelyháznak).
Utánállítás: féltengelyház tetején mind2oldalon van egy ablak elöl hátul csavarral, le is van kontrázva, azt kell befele hajtani úgy állítasz rá.
Ha csere van akkor a féltengelyházat komplett le kell venni a váltó házról! Sajnos egyben mert a hajtás sonkátból kivenni a féltengelyt külön jó mutatvány, amúgy meg azért nem lehet a sonkát a féltengellyel kihúzni mert ott a féktárcsa aminek alul felül seeger gyürü rögzítése van tehát a tengely nem csúszik ki belöle, a tárcsa meg nem fér át a féltengelyház külső lyukán... remélem érted azért küldök a sajátból képet. Ha kell infó irj nyugottan amit tudok segitek.
srácok fékszalagot kellene cserélnem , nagyon gáz ???a beállításról , szerelésről valakinek doksi ?
Válasz sanislo90 #21999. hozzászólásáraszia
szót fogadtam , és ez tényleg bevált..köszi
Válasz picur48 #21994. hozzászólásáraHagyj annak a csavarnak a békét amíg még jó rajta a menet, én már egyszer megszívtam vele :D
Ha nem tekered ki akkor is könnyen légteleníthető a rendszer, ha viszont az adagoló is huzatos lett, akkor engedd meg a porlasztókon a bemenő csöveket és dekompresszorral addig forgasd a motort amíg nem spriccelnek üzemanyagot, aztán csavard vissza és kész.
Válasz picur48 #21997. hozzászólásáraTalán a 8-s csavar lesz, de nem vagyok benne biztos, nekem a másik fajta gázolajszűrőm van.
Válasz picur48 #21996. hozzászólásáravalaki törölje légyszi , kicsinál ez a feltöltés, elősször nem megy semmi majd egy csomót felrak :( , elnézést
Válasz picur48 #21995. hozzászólására
Válasz picur48 #21994. hozzászólásárataláltam egy ábrát , melyik az ?
Válasz Güzü #21993. hozzászólásáraértem és köszönöm, sajna nem tudom melyik a légtelenítő csavar..:(
esetleg egy fotó vagy egy robbantott ábra nincs róla ??
Válasz picur48 #21992. hozzászólásáraÜzemanyagszűrő tetején légtelenítő csavar kiteker, addig pumpálni míg ott nem kezdi nyomni, csavar vissza és pumpálni amíg felkeményedik. Ezután indításra kéz a masina
Sziasztok
Én csak most vásároltam meg első trakimat ami T25... nem figyeltem rá és kifogyott az üzemanyag , valaki segítsen hogy kell légteleníteni hogy elinduljon a gép :(
Válasz Тамаш Ф #21990. hozzászólásáraNekem meg van a gyári fojtótárcsa, de mivel aplikáltam a traktorra légfűtést, így a tárcsát fel sem rakom, mert a hengerekről levezetett/akadályoztatott meleg levegő kb. ugyanazt a hatást éri el. Kipróbáltam tárcsával is, de az nagy mértékben ront a fűtés hatásfokán.