Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Bigyusz #21638. hozzászólásáraazt a márkát én annyira nem csípem mondjuk.
turbósba való olajnak jobban örül mert léghűtéses, és melegebb a motorolaja mint általában a vízhűtésű dieseleknek.
Válasz j.kallai #21636. hozzászólásáraHa csak hobbi traktorozásra kell akkor jó!Ha kertet is akarsz művelni és rendesen,akkor harkov t-012.Vagy Vlagyimirec t-25.Attól függ mekkora a terület amit művelni szeretnél.
Sziasztok!
Nem vagyok traktoros és nem is vezettem még egyet sem !
Az lenne a kérdésem hogy érdemes e venni Tz4k kis traktort még ,vagy már lejárt lemez ez a fajta kis traktor ,nincs semmilyen tapasztalat és gondoltam kérek egy kis tanácsot jó előre ,mert nem az idén tervezem a vásárlást .????????
üdv
Motor: LOMBARDINI LDW 1603. 4 ütemű diesel motor.Három hengeres 1649 cm3. 27.5 KW 35LE teljesítmény.
Vízhűtéses motor. EURO 3A .Sebváltó szinkronizált 8 előre és 4 hátra.
Normálkardán 540/1000 U/ min.Mechanikus fékrendszer.
Gépméretek:Szélesség 120-134cm.Hosszúság 290cm.Magasság borulásgátlóval210cm.Fordulási sugár 4,8m.
Gépsúly 980 Kg.Sebesség max:30km/h.Üzemanyagtank 21 liter.
Elektromos rendszer 12v.Kerékméret széria 7,50 x 16.
AGT 830 csuklós traktor 26 LE alapkivitel .
Négyütemű léghűtéses dizel motorral szerelt . Motor 9 LD 626,2 kéthengeres 26 LE . 1,248 cm3.Üzemanyag tank 16 liter .9 sebesség , 6 előre és 3 hátra 2,4-22km/h sebesség . Kardán 540 / 1000 ford./perc.Hidraulika hárompont hátsó kat 1 -es 900 Kg emelés .Hidraulika csatlakozó 1x 2 kimenet direkt és egy kimenet pótkocsi billentés .Hidraulika 21,8 lit /min.nyomás 160 bár ,Difrenciálzár mechanikus elsőkerékre .Kerékméret 7,50 x 16 " , szélesség 116cm .
Tehát 5 lóerő+egy hengerrel nagyobb.
Az AGT830 fogyasztása mivel egy hengerrel kevesebb,ezért kevesebbet is fogyaszt.
De mivel a másik három hengeres ezért nagyobb a lóerő,fogyasztás és a súly!
El kell dönteni,hogy mire szeretnéd használni és milyen vastag a pénztárcád!
amúgy nincsen mit.
vigyázz az öreg szekérre, nem kifejezetten nehéztalajmunka gép. bár kétségkívül mindent és bármit megcsinál. de jobban érzi magát sorközművelés közben.
Válasz a2457 #21630. hozzászólásáraSzia!Visszakerestem itt a fórumon.Régebben is feltették már ezt a kérdést amit én is.Lengyel ill. Akpil ekét ajánlottak mint Te is.Köszönöm válaszod!Ha rátalálok majd veszek egy használtat! Jó hüsölést!
Sziasztok!Lenne egy zsebbe vágó kérdésem!A T-25-ös traktorom hoz vettem egy Vogel-Not három fejes ekét.A harmadik ekefejet levettem róla.Így is sok a traktornak a kétszer 30 cm.Úgy döntöttem valami más után kell néznem. Ti mit javasolnátok milyen ekét érdemes beszerezni, a T-25-ös mit húz el szívesen és könnyedén?Előre is köszönöm érdemi hozzászólásaitokat!
Hát kb annyit amennyibe az összes szükséges új alkatrész került.
Amúgy hivatalosan egy kamion szervizben dolgozik, de mivel régi ismerősöm, ezért elvállalta otthon, esténként csinálta munka után, meg szombat egész nap, egészen vasárnap délig :D Még szerencse hogy a főnöke megengedte szombaton, hogy elvigyük a szervizbe kimosni a motort.
Eredetileg 200 dollárt kért, de sikerült lealkudni 150-re.
Válasz sanislo90 #21624. hozzászólásáraAkkor ezek szerint mégis csak igazam lett,így a nagy távlatból,hogy jól szét kell szedni ! Sajnos nem a vezérmű fedeléről jött az alu forgács .És végül mégis szerelőhöz került Mennyi munkadíjat fizettél a szerelőnek ?
Amúgy még "jó" oldala is van a történteknek, mivel a második hajtókarnál a főtengelyen kb olyan hajszálrepedés volt az olajfuraton körbe mint egy 100 Ft-os, és az ha kiválik onnan idővel, és még el is törik a tengely, akkor az elég szép rendet csinált volna a motorban.
Így ki kellet cserélni a főtengelyt meg persze a csapágyakat, de szerencsére tegnap már haza jött a drágaság a "saját lábán". :D
teljesen életszerű, hogy járó kardánnal emelsz a kaszán. Én is így szoktam a sor végén csak emelek rá, nem kapcsolom ki.
1: a kardánhajtás nem szereti a sok kapcsolgatást
2: a kés lendkerék, jóval tovább pörög, mint amíg megfordulok, utána indulásnál vagy recsegtetek míg lelassul és beveszi, vagy állok perceket
3: T25-ön ha kinyomod a kuplungot, nincs kardán, lendületben kell tartani a kést, mert álló késsel elindulva nem dolgozik, nem vág szépen, meg nyúzza a gépet, amígy eléri az "üzemi" fordulatot
4: lent lévő csúszótalpas kaszával nem fordulunk, mert feszeget/széttép mindent hátul
Ma vittük átmosni a motort, kérdezte a szerelő, hogy hány éves a traki, mondom neki 24, és mennyi motoróra van benne, mondom 4300, erre ő: "Hát, megmondom őszintén ehhez képest a motortér gyakorlatilag patyolat."
Úgyhogy ennyit a félszintetikus 10w40 olajok hosszútávú káros hatásairól az 50 éves orosz gépekben!
Válasz Bubi_ #21614. hozzászólásáraez mind rendben is van, de eleve van neki 35 fok egyik síkon, arra merőlegesen nemtudni hány fok vagy mettől meddig, igazából az volna korrekt ha kiháromszögelné az ember pontosan térben hány fokról beszélünk. és minnél nagyobb a szög, annál inkább párhuzamosnak kén lenni a két tengelynek ahhoz hogy ne rázkódjon (annyira) azt ha majd kicsit kopik a kereszt akkor meg határozottan kalapál.
láttam a rajzot, jóféle kis masina lesz, nincsen evvel semmi gond.
és ahogy írtam 45 fokig nincsen is baj.
azt írtam le mi az amire nagyon kell figyelni ekkora hajtás szögnél. meg hogy mér.
Ez paralelelogramma. A függőleges mozgatásban igazad van, csak nem életszerű, hogy bekapcsolt hajtással emelgeti, leengedett állásban meg be lehet állítani a 3.pont kitámasztójával. Az a mozgás amit a terepszint követése okoz, belefér a megengedett eltérésbe. A hidraulikával kitérő oldalazó talajmarókon is sima kardánt használnak gond nélkül, pedig ott is hasonló az elrendezés.
Válasz Bubi_ #21610. hozzászólásáraebben nem volnék olyan biztos. nem paralelogramma sem függőlegesen sem viszintesen a 3 pontos. ezért van pl. ha ekét emelsz fel a vége sokkal feljebb van mint a traki felőli része. viszintes irányban is ugyanez van ha csak az eszközön a vonokarok távolsága nem egyezik a traktor felőli oldaléval. vagy mondhatjuk úgy is ha nem párhuzamosan állnak a karok.
az meg hogy hotrod masinán vagy t-25 ösön van e a kardán az mindegy, a tengelycsok pozíciók érdekesek, a többi nem.
Válasz a2457 #21608. hozzászólásáraA második linked hotrod építőknek szól, gépjármű kardánról.
Miért lenne nehéz elérni egy szárzúzónál, hogy párhuzamos legyen a szöghajtás a tlt-vel ? Mozgathatod le-fel, tolhatod jobbra-balra, ettől nem fog el_fordulni_ a szöghajtás tengelye.
Egy vontatott permetezőnél van az, hogy elfordul a két tengely egymáshoz képest mert ott a vonórúd csuklik.
Hogy oldják meg a gyári eszközöknél ezt a szögeltérési problémát? Ha mindent pontosan csinálok, -párhuzam, derékszög- akkor csak a felfüggesztés beállításánál kell nagyon odafigyelni. Ez meg a gyári eszköznél is igaz, nem?
Válasz bs80.td #21607. hozzászólására katt.
45 fok a maximum.
nem az lesz a baj neked. hanem az hogy nehéz lesz elérni hogy a hajtó tengely, tehát a traki tlt csonk egysíkú legyen a hajtott, tehát a munkagépen levő csonkkal.
ekkora törés szögnél egy kis hibától is rázni fog mint az állat.
ide is katt
mit látsz a képen:
legfelső : egy kevés eltérés van szögekben de a tnegelyek majdnem egysíkúak. a kardánkereszt nem mindíg egy pontot koptat, ez jó. tolerancián belül vagyunk.
második kép felülről: minden egyvonalban, ez nem jó mert a kereszt mindíg ugyanott van, nem lesz kenése hamar elkopik.
harmadik:
a hajtó és a hajtott tengely szöge eltér. rázkódás a vége.
legalsó: katasztrófális, ez ráz a legjobban.
tehát se vízszintesen, se függőlegesen nem lehet nagy a szögeltérés sosem. (0.5 től ekkora hajlásszögnél 2 fokig bezárólag lehet)
s akkor nincsen baj.
kereszteket 8 óránként minnél sűrűbb zsírral kenned kell.
Ha valaki tudna segíteni kardán maximális szög kérdésben az légyszíves nézzen át az egyedi munkaeszközök fórumba. Ide off topic lenne a kérdés, de szükségem lenne az infóra.
Válasz sanislo90 #21603. hozzászólásáranézd. akármelyik MOL os trubós diesel olajnak örül. 15wtökmindegymi egész évben mehet, ha nagyon durván legmelegebb időben is rommá akarod hajtani, 40 fokban kánikulában délben nehézmunkát nyomatni akkor 20wakármi turbós.
aztán ettől többet nem kér, evvel tökjól elvan.
250 órára szokták tartani, nem hiba 200 nál cserélni.
ha nagyon hamar elfeketedik akkor megérhet olyat (mittomén 50 üzemóra) hogy akkor lecseréled mégegyszer. többet fölös vele foglalkozni.
ugyanez, 15wtökmindegy mi turbos olaj mehet hidraulikába is. szereti. az való bele. kamionoknál sem ritka hogy eleve motorolajat ajánl bele a gyártó.
aztán hogy mol, agip, mobil stb.. az szinte mindegy, ha bármi kicsit is "nevesebb" és nem hamisított meg újra centrifugázott vacak akkor mehet bele.
ez nem egy ferrari. meghálálja a törődést de túlsokat nem kell babusgatni.
Az eredetileg ajánlott nyári egyfokozatú olaj
M-10G₂ (М-10Г₂)
- link
A mol oldalán szoktam nézegetni az olajokat, mert elég összeszedett és részletes a leírásuk.
ez mol SEA30-as egyfokozatú olajai
- MOL Standard S 30
- MOL Turbo S 30
Persze a többfokozatú is jó, csak a hideg és meleg viszkozitása ne legyen rosszabb.
Meg vannak API szabványok, azokat is átlehet nyálazni, mert van olyan olaj ami nem bírja a kénes üzemanyagot, kevés kormot tud "megkötni" ...ect
Már régen olvastam, de pont egy ilyen téma volt terítéken egy cikkben miszerint az egyik olaj csak tea színű míg a másik full fekete volt(shell) arra következtetésre jutottak, hogy a fekete az nem engedi lerakódni a kormot/szulfáthamut hanem viszi magával, ami jó dolog csak ha sok a hamu akkor hamarább telítődik és csere.
Amúgy egyrészt a dízel olaj pont ebben különbözik a benzinestől, hogy sok hamut kell tudnia megkötnie.
Ugyan itt tárgyalták azt is, hogy a teljesen friss,új olajhoz képest a réginek a jobb a kenőképessége a hamu miatt, de ez csak pár üzemóráig állt fent.
Ami a motornak igazán árt, az a kokszosodás.
A verseny sportban pl: az olajszivattyú elektromos és mielőtt indítanák az autót felkapcsolják és így még az álló motornál kialakul az olajnyomás.
Egyes trakiknál hidegindításkor, ellehet ezt játszani, hogy visszanyomott gázkarral és ha van dekompreszorral megtekertetjük pár fordulatot, majd toljuk fel a gázkart.
Léteznek motor előmelegítők, nemcsak a vízre hanem az motorolajra is.
Válasz a2457 #21601. hozzászólásáraÉs a turbós olajokból melyik márkát tudnád ajánlani? Mert tuti itt is mellé lehet ám nyúlni, mivel nem feltétlenül a drágább a jobb.
Pár évvel ez előtt (mikor az öcsém az OMV-nél, "elég fent" dolgozott) kaptam ajándékba 10 liter 0w30 -as olajat. Ha jól emlékszem 10 litert.
Én nagyon büszkén mentem a szakszervízbe olajat cseréltetni és "mutogattam" a kincsem.
"...én ezt kérem bele..."
Erre ők azt mondták, hogy ha nagyon ragaszkodom hozzá, beleteszik, de nem vállalnak garit' és ne is csodálkozzak ha melegszik, besül a motorom.
Erre én: :(
Miért?
Azt mondták, ez a teljesen szintetikus olaj a "feltenyésztett" (nagy teljesítményű) pörgős motorokba való nem az én jó pár éves dízelembe.
Indoklásképen próbálták magyarázni, hogy mivel túl híg ugyan gyorsan felkenődik a helyére de ugyan olyan gyorsan le is folyik, ezért az én lassú motorom sokat mozogna kenés nélkül.
Hát, én az óta nem használok hígabb olajat a kívánatosnál.
A 0-ásat részben elajándékoztam, részben "utántöltéshez" pocsékoltam el...
.
Nem vitatkozni akarok, nekem ez az "élményem" volt. :)
Válasz sanislo90 #21598. hozzászólásárarendben. akkor nézz meg egy idei traktor kezelési útmutatót, látatlanba írom:
ha -18 fok alatt nem kívánod indítani akkor 15w tökindegy mit írnak majd bele. és ahogy egyre melegebb klímáról beszélünk egyre sűrűbbet.
írni fogja a 0w olajokat is, a teljes hőmérséklet tartományban.
az meg hogy léghűtésesbe csak turbós olaj, az alap. mert nagy a hőterhelés.
még a sportos 750 es kawasakimnál is úgy írja hogy 15w40 vagy 20w50 ha nagyon meleg környezetben használja az ember...aztán az 100+ lovacska..
van amibe eleve csak 0w-s olajakat írnak, lamborghini sportkocsik, ferrarik, ilyesmi.
de azok nagyon pörgős, szorosan illesztett rövid löketű motorok.
az a helyzet hogy ott ahol szoros az illesztés nincsen nagy kitöltendő felület, és nagy a hőterhelés (köbcentihez képpest sok lóerő, nagy fordulatszám) ott inkább a nagy keringetési mennyiség az ami fontos.
ezért alacsony viszkozitású olajat keringetnek és nem kell nekik nagy nyomás sem.
a traki motor meg hosszúlöketű, inkább a nyomaték nagy, az illesztések közelsem olyan szorosak. ezért inkább vastagabb olajunk van, mert a lazább illesztés és a nagy lökethossz miatt valami kell oda ami kitölti a hézagot úgymond. nagy az 1 hengerre jutó lökettérfogat is, nagyot "rug", ezt a hajtókarnál valaminek fel kell venni. és a traktorok nem éppen a könnyített dugattyúról meg hajtókarról híresek, van hozzá meddő tömeg is bőséggel. ebben az esetben egy vékony olaj egyszerűen kipréselődik. persze marad olajfilm, de jobban bízok egy vaskosabb rétegben. ráadásul azért a gyűrűk is másabbak, meg a kormolás. főleg egy öregebb dieselben. ahol a füst, ott az erő, ismerős dolog gondolom. namost egy sűrűb olaj jobban le fogja mosni a kormot.
éppenséggel ezért baromság amikor azért tartanak egy olajat jónak mert sokáig nem feketedik be. csak ugye felmerül a kérdés, akkor hol a korom??? hát ráégve mindenre, remekül szigetel amúgy (hőt) és remekül csiszatol (végülis a gyémánt is csak szén, okés?) evvel lokális melegpontokat jól lehet előidézni, a hőkülönbségből adó anyagfáradás meg nem játék. ugyan itt akkora terhelés nem éri, nem lesz különös baja de jót sem tesz.
nem hiba a 0w olaj ebbe a gépbe sem, nem lesz tőle baja. amúgyis igénytelen jószág. de főleg nyáron meghálálja ha egy vaskosabb turbós olajat kap.
namost azt hozzá kell tenni hogy ugyan szűkös keretek közt dolgozott aki ezeket a motorokat tervezte, de sokkal átgondoltabb mint az mtz motor mondjuk. itt jön képbe a dekompresszor, ha már hideg indításról beszélünk. ahhoz nem kell hidegnek lenni.
a helyzet az hogy azt illenék nyáron is, meg meleg motornál is használni. mivel feltámasztja a kipuffogó szelepeket, nincsen kompresszió, ez végett nincsen nyomás, és alig van terhelés a hajtókar csapágyakon meg a dugattyúcsapszegen. meg a főtengelyen. van szépen ideje felnyomni az olajat a szivattyúnak, és megleszen a kenés mire visszanyomod a dekompresszort és akkor nagyon jó hosszú ideig tartós motorról beszélünk. (azt meg sem említem hogy elégsok modern motort rettenetesen gyalázatosan felülmúl takarékosság terén)
a tévedés jogát fenntartom, felőlem vizet is önthetsz bele ha neked az jobban fekszik.
szóval azt mondom mondjuk nézz meg egy idei john deere traki kezelési könyvet hogy milyen olajat ír a motorba. jó a szintetikus, de nem ennek/nem ebbe való. megvan a maga helye.
(bocs a hosszú hsz ért.. épp uncsiztam)
Válasz Bubi_ #21594. hozzászólásáraNyilván 25 évvel ezelőtt az akkori legjobb olajtípust ajánlotta bele, azóta sokat fejlődött a világ, sokat javult a technológia.
Bejáratáshoz én is ilyet teszek bele, kb egy hónapig, aztán jön a finomabb.
Ungváron kb 250-270 hrivnya (2800-2900 Ft) belőle 8 liter.
Nemrég mondta egy szerelő ismerősöm hogy a léghűtéses traktorokba kifejezetten turbo dízel olajat ajánl, mivel az jobban bírja a hőt, magasabb hőfokon is megvan az optimális kenés. Na legközelebb olyat veszek bele, meglátjuk mi lesz! :D
A gyártó megadja a kezelési kézikönyvben az olaj típusát: nyárra SAE30, télre SAE20 (egyfokozatú).
Aki a gyártóval vitába száll, azt valahogy nem tudom komolyan venni...
Az orosz nyelvű könyben szó szerint : orosz (?) szabvány szerinti М-10Г2 vagy (250 órás periódussal) М-10В2 - ez a SAE30-nak felel meg (ma is lehet kapni).
Én nem értek hozzá, de gondolom ettől az 5w-40 még távolabb van, mint a 15- vagy a 20w.
a totálkáros cikkes embert meg megkérdezném hogy lassan félévszázados trakimotorra is igaz e amit ír. személyautó más tészta.
node, felteszem neked a millio dolláros kérdést.
tegyük fel hogy a 0-30 as olaj a legtutibb választás a világon.
miért csinálnak másfélét is, és a gyártók, főleg a garancia végett, ha ez annyival jobb a motornak mé nem csak ezt ajángassák?
na pont azért.
van amibe vastagabb köll, van amibe véknyabb.
azé, me az köll bele.
Válasz Tomi81 #21591. hozzászólásáraMondjuk nekem kereken két éve volt lecserélve az olaj, és ezalatt kb 1 litert töltöttem utána, asszem három részletben. És mondom a motor a gyár óta villáskulcsot még nem látott, a dugattyú gyűrűk mind eredetiek, és a 10-es olajhoz képest nem mondanám radikális olajfogyasztásnak ezt az egy litert 2 év alatt.
Itt személyautókról van szó, normális illesztéssel.
Neked meg egy orosz 40-50 éves konstrukciójú motorod van.
Tegyél nyugodtan bele 10w olajat, ha megnyugtatja a lelked. De felesleges.
Ez a hidegindításos dolog meg túl van lihegve.
A pajeromba 500ekm van, világ életébe 15w40es olajjal járt, mégis még mindig megy a hengerenek minimális kopása van, olaj max 1l kell bele cserétől-cseréig.
25336 hozzászólás
Válasz Bigyusz #21638. hozzászólásáraazt a márkát én annyira nem csípem mondjuk.
turbósba való olajnak jobban örül mert léghűtéses, és melegebb a motorolaja mint általában a vízhűtésű dieseleknek.
Megtudná-e nekem valaki mondani menyi a T-25 motor hengerfelyének lehúzási maximum nyomatéka?Segítséget előre is köszönöm!
Motorolaj probléma megoldható,ha a t-25 motorja MDC50 motorolajat kap!Saját tapasztalat és meggyőző!
Válasz j.kallai #21636. hozzászólásáraHa csak hobbi traktorozásra kell akkor jó!Ha kertet is akarsz művelni és rendesen,akkor harkov t-012.Vagy Vlagyimirec t-25.Attól függ mekkora a terület amit művelni szeretnél.
Sziasztok!
Nem vagyok traktoros és nem is vezettem még egyet sem !
Az lenne a kérdésem hogy érdemes e venni Tz4k kis traktort még ,vagy már lejárt lemez ez a fajta kis traktor ,nincs semmilyen tapasztalat és gondoltam kérek egy kis tanácsot jó előre ,mert nem az idén tervezem a vásárlást .????????
üdv
Bocsi!
Az AGT830-as traktort szerelték 30 lóerős motorral is!
Amit írtam az tényleg 26 lóerős!
Helló!
AGT 835 T/S SZINKRONIZÁLT 37LE traktor első kerék kormányzású !
Motor: LOMBARDINI LDW 1603. 4 ütemű diesel motor.Három hengeres 1649 cm3. 27.5 KW 35LE teljesítmény.
Vízhűtéses motor. EURO 3A .Sebváltó szinkronizált 8 előre és 4 hátra.
Normálkardán 540/1000 U/ min.Mechanikus fékrendszer.
Gépméretek:Szélesség 120-134cm.Hosszúság 290cm.Magasság borulásgátlóval210cm.Fordulási sugár 4,8m.
Gépsúly 980 Kg.Sebesség max:30km/h.Üzemanyagtank 21 liter.
Elektromos rendszer 12v.Kerékméret széria 7,50 x 16.
AGT 830 csuklós traktor 26 LE alapkivitel .
Négyütemű léghűtéses dizel motorral szerelt . Motor 9 LD 626,2 kéthengeres 26 LE . 1,248 cm3.Üzemanyag tank 16 liter .9 sebesség , 6 előre és 3 hátra 2,4-22km/h sebesség . Kardán 540 / 1000 ford./perc.Hidraulika hárompont hátsó kat 1 -es 900 Kg emelés .Hidraulika csatlakozó 1x 2 kimenet direkt és egy kimenet pótkocsi billentés .Hidraulika 21,8 lit /min.nyomás 160 bár ,Difrenciálzár mechanikus elsőkerékre .Kerékméret 7,50 x 16 " , szélesség 116cm .
Tehát 5 lóerő+egy hengerrel nagyobb.
Az AGT830 fogyasztása mivel egy hengerrel kevesebb,ezért kevesebbet is fogyaszt.
De mivel a másik három hengeres ezért nagyobb a lóerő,fogyasztás és a súly!
El kell dönteni,hogy mire szeretnéd használni és milyen vastag a pénztárcád!
Sziasztok!
Megtudja valaki mondani mi a különbség az AGT835,és AGT830 között?Mennyire megbízható esetleg fogyasztása?
Válasz farkaspityu66 #21631. hozzászólásárakönnyűhúzású 25 ös, 2 fejes eke.
igazából nem muszály lengyelnek lennie.
amúgy nincsen mit.
vigyázz az öreg szekérre, nem kifejezetten nehéztalajmunka gép. bár kétségkívül mindent és bármit megcsinál. de jobban érzi magát sorközművelés közben.
Válasz a2457 #21630. hozzászólásáraSzia!Visszakerestem itt a fórumon.Régebben is feltették már ezt a kérdést amit én is.Lengyel ill. Akpil ekét ajánlottak mint Te is.Köszönöm válaszod!Ha rátalálok majd veszek egy használtat! Jó hüsölést!
Válasz farkaspityu66 #21628. hozzászólásárakatt.
ilyet keress, ez egy nagyon könnyűhúzású eke, pont a t-25 után való.
Válasz farkaspityu66 #21628. hozzászólásáraMost akkor 30cm fogásszélességgel nem viszi a 30cm mélyen?? eke típust tudsz mondani.
Nálunk a lengyel 2-es ekét ami 30cm fog azt szintén 30cm húzzuk kötött földbe
Sziasztok!Lenne egy zsebbe vágó kérdésem!A T-25-ös traktorom hoz vettem egy Vogel-Not három fejes ekét.A harmadik ekefejet levettem róla.Így is sok a traktornak a kétszer 30 cm.Úgy döntöttem valami más után kell néznem. Ti mit javasolnátok milyen ekét érdemes beszerezni, a T-25-ös mit húz el szívesen és könnyedén?Előre is köszönöm érdemi hozzászólásaitokat!
Ja amúgy a bejáratásnál mire kellesz figyelni?
Válasz stefi69 #21625. hozzászólásáraOk, igaz, jövök egy sörrel!
Hát kb annyit amennyibe az összes szükséges új alkatrész került.
Amúgy hivatalosan egy kamion szervizben dolgozik, de mivel régi ismerősöm, ezért elvállalta otthon, esténként csinálta munka után, meg szombat egész nap, egészen vasárnap délig :D Még szerencse hogy a főnöke megengedte szombaton, hogy elvigyük a szervizbe kimosni a motort.
Eredetileg 200 dollárt kért, de sikerült lealkudni 150-re.
Válasz sanislo90 #21624. hozzászólásáraAkkor ezek szerint mégis csak igazam lett,így a nagy távlatból,hogy jól szét kell szedni ! Sajnos nem a vezérmű fedeléről jött az alu forgács .És végül mégis szerelőhöz került Mennyi munkadíjat fizettél a szerelőnek ?
Válasz stefi69 #21621. hozzászólásáraSemmi sem lehet tökéletes na. :D
Amúgy még "jó" oldala is van a történteknek, mivel a második hajtókarnál a főtengelyen kb olyan hajszálrepedés volt az olajfuraton körbe mint egy 100 Ft-os, és az ha kiválik onnan idővel, és még el is törik a tengely, akkor az elég szép rendet csinált volna a motorban.
Így ki kellet cserélni a főtengelyt meg persze a csapágyakat, de szerencsére tegnap már haza jött a drágaság a "saját lábán". :D
Válasz Bubi_ #21614. hozzászólásáraKedves Bubi,
teljesen életszerű, hogy járó kardánnal emelsz a kaszán. Én is így szoktam a sor végén csak emelek rá, nem kapcsolom ki.
1: a kardánhajtás nem szereti a sok kapcsolgatást
2: a kés lendkerék, jóval tovább pörög, mint amíg megfordulok, utána indulásnál vagy recsegtetek míg lelassul és beveszi, vagy állok perceket
3: T25-ön ha kinyomod a kuplungot, nincs kardán, lendületben kell tartani a kést, mert álló késsel elindulva nem dolgozik, nem vág szépen, meg nyúzza a gépet, amígy eléri az "üzemi" fordulatot
4: lent lévő csúszótalpas kaszával nem fordulunk, mert feszeget/széttép mindent hátul
Válasz stefi69 #21621. hozzászólásáraMeg a hordós kopása lehet olyan mint egy 5 hektós boros hordónak
Válasz sanislo90 #21618. hozzászólására "motortér gyakorlatilag patyolat" OK
A főtengely + csapágyak : KO
Válasz sanislo90 #21618. hozzászólásáraElmondom neked, hogy ha én is szétszedném mint te akkor az enyémről enni lehetne az is olyan tiszta
Válasz sanislo90 #21618. hozzászólásárahasználd egészséggel.
maradok annál ami bevállt lassan 50 éve.
más.
24 évesen 4300 üzemóra? igazán megkímélt gép, évente ezer felett verek a traktorba..
Ma vittük átmosni a motort, kérdezte a szerelő, hogy hány éves a traki, mondom neki 24, és mennyi motoróra van benne, mondom 4300, erre ő: "Hát, megmondom őszintén ehhez képest a motortér gyakorlatilag patyolat."
Úgyhogy ennyit a félszintetikus 10w40 olajok hosszútávú káros hatásairól az 50 éves orosz gépekben!
Koszonom mindenkinek, aki agyalt a problemamon! Megepitem, aztan majd beszamolok!
Válasz Bubi_ #21614. hozzászólásáraez mind rendben is van, de eleve van neki 35 fok egyik síkon, arra merőlegesen nemtudni hány fok vagy mettől meddig, igazából az volna korrekt ha kiháromszögelné az ember pontosan térben hány fokról beszélünk. és minnél nagyobb a szög, annál inkább párhuzamosnak kén lenni a két tengelynek ahhoz hogy ne rázkódjon (annyira) azt ha majd kicsit kopik a kereszt akkor meg határozottan kalapál.
láttam a rajzot, jóféle kis masina lesz, nincsen evvel semmi gond.
és ahogy írtam 45 fokig nincsen is baj.
azt írtam le mi az amire nagyon kell figyelni ekkora hajtás szögnél. meg hogy mér.
Válasz sanislo90 #21613. hozzászólásáraMi van bele ütve? Ha még bontatlan akkor N betűt keress bár szerintem ez évjárat függő
Válasz a2457 #21612. hozzászólásáraNem ekéről van szó hanem arról a konkrét szárzúzó tervről amit a kolléga készített :
Kép
Ez paralelelogramma. A függőleges mozgatásban igazad van, csak nem életszerű, hogy bekapcsolt hajtással emelgeti, leengedett állásban meg be lehet állítani a 3.pont kitámasztójával. Az a mozgás amit a terepszint követése okoz, belefér a megengedett eltérésbe. A hidraulikával kitérő oldalazó talajmarókon is sima kardánt használnak gond nélkül, pedig ott is hasonló az elrendezés.
Meg tudnátok mondani a méretét a főtengely csapágynak? A tengely M14-es lendkerék felfogató csavaros. A csapágy szimering 20x40-1 méretű.
Válasz Bubi_ #21610. hozzászólásáraebben nem volnék olyan biztos. nem paralelogramma sem függőlegesen sem viszintesen a 3 pontos. ezért van pl. ha ekét emelsz fel a vége sokkal feljebb van mint a traki felőli része. viszintes irányban is ugyanez van ha csak az eszközön a vonokarok távolsága nem egyezik a traktor felőli oldaléval. vagy mondhatjuk úgy is ha nem párhuzamosan állnak a karok.
az meg hogy hotrod masinán vagy t-25 ösön van e a kardán az mindegy, a tengelycsok pozíciók érdekesek, a többi nem.
540es fordulattal nagyon nem ràz az. Sőt,sehogy...
Válasz a2457 #21608. hozzászólásáraA második linked hotrod építőknek szól, gépjármű kardánról.
Miért lenne nehéz elérni egy szárzúzónál, hogy párhuzamos legyen a szöghajtás a tlt-vel ? Mozgathatod le-fel, tolhatod jobbra-balra, ettől nem fog el_fordulni_ a szöghajtás tengelye.
Egy vontatott permetezőnél van az, hogy elfordul a két tengely egymáshoz képest mert ott a vonórúd csuklik.
Válasz a2457 #21608. hozzászólásáraKöszi!
Hogy oldják meg a gyári eszközöknél ezt a szögeltérési problémát? Ha mindent pontosan csinálok, -párhuzam, derékszög- akkor csak a felfüggesztés beállításánál kell nagyon odafigyelni. Ez meg a gyári eszköznél is igaz, nem?
Válasz bs80.td #21607. hozzászólására
katt.
45 fok a maximum.
nem az lesz a baj neked. hanem az hogy nehéz lesz elérni hogy a hajtó tengely, tehát a traki tlt csonk egysíkú legyen a hajtott, tehát a munkagépen levő csonkkal.
ekkora törés szögnél egy kis hibától is rázni fog mint az állat.
ide is katt
mit látsz a képen:
legfelső : egy kevés eltérés van szögekben de a tnegelyek majdnem egysíkúak. a kardánkereszt nem mindíg egy pontot koptat, ez jó. tolerancián belül vagyunk.
második kép felülről: minden egyvonalban, ez nem jó mert a kereszt mindíg ugyanott van, nem lesz kenése hamar elkopik.
harmadik:
a hajtó és a hajtott tengely szöge eltér. rázkódás a vége.
legalsó: katasztrófális, ez ráz a legjobban.
tehát se vízszintesen, se függőlegesen nem lehet nagy a szögeltérés sosem. (0.5 től ekkora hajlásszögnél 2 fokig bezárólag lehet)
s akkor nincsen baj.
kereszteket 8 óránként minnél sűrűbb zsírral kenned kell.
Helló!
Ha valaki tudna segíteni kardán maximális szög kérdésben az légyszíves nézzen át az egyedi munkaeszközök fórumba. Ide off topic lenne a kérdés, de szükségem lenne az infóra.
https://www.agroinform.hu/forum/Egyedi-munkaeszkozok-hazilag/t3146
Köszönöm!!
Válasz sanislo90 #21603. hozzászólásáranézd. akármelyik MOL os trubós diesel olajnak örül. 15wtökmindegymi egész évben mehet, ha nagyon durván legmelegebb időben is rommá akarod hajtani, 40 fokban kánikulában délben nehézmunkát nyomatni akkor 20wakármi turbós.
aztán ettől többet nem kér, evvel tökjól elvan.
250 órára szokták tartani, nem hiba 200 nál cserélni.
ha nagyon hamar elfeketedik akkor megérhet olyat (mittomén 50 üzemóra) hogy akkor lecseréled mégegyszer. többet fölös vele foglalkozni.
ugyanez, 15wtökmindegy mi turbos olaj mehet hidraulikába is. szereti. az való bele. kamionoknál sem ritka hogy eleve motorolajat ajánl bele a gyártó.
aztán hogy mol, agip, mobil stb.. az szinte mindegy, ha bármi kicsit is "nevesebb" és nem hamisított meg újra centrifugázott vacak akkor mehet bele.
ez nem egy ferrari. meghálálja a törődést de túlsokat nem kell babusgatni.
Az eredetileg ajánlott nyári egyfokozatú olaj
M-10G₂ (М-10Г₂)
- link
A mol oldalán szoktam nézegetni az olajokat, mert elég összeszedett és részletes a leírásuk.
ez mol SEA30-as egyfokozatú olajai
- MOL Standard S 30
- MOL Turbo S 30
Persze a többfokozatú is jó, csak a hideg és meleg viszkozitása ne legyen rosszabb.
Meg vannak API szabványok, azokat is átlehet nyálazni, mert van olyan olaj ami nem bírja a kénes üzemanyagot, kevés kormot tud "megkötni" ...ect
Már régen olvastam, de pont egy ilyen téma volt terítéken egy cikkben miszerint az egyik olaj csak tea színű míg a másik full fekete volt(shell) arra következtetésre jutottak, hogy a fekete az nem engedi lerakódni a kormot/szulfáthamut hanem viszi magával, ami jó dolog csak ha sok a hamu akkor hamarább telítődik és csere.
Amúgy egyrészt a dízel olaj pont ebben különbözik a benzinestől, hogy sok hamut kell tudnia megkötnie.
Ugyan itt tárgyalták azt is, hogy a teljesen friss,új olajhoz képest a réginek a jobb a kenőképessége a hamu miatt, de ez csak pár üzemóráig állt fent.
Ami a motornak igazán árt, az a kokszosodás.
- egy cikk
- egy másik cikk
- egy prezentáció
- egy harmadik cikk
- meg egy a ráadás(ez 6 részes, baloldalt alul van a többi rész)
A verseny sportban pl: az olajszivattyú elektromos és mielőtt indítanák az autót felkapcsolják és így még az álló motornál kialakul az olajnyomás.
Egyes trakiknál hidegindításkor, ellehet ezt játszani, hogy visszanyomott gázkarral és ha van dekompreszorral megtekertetjük pár fordulatot, majd toljuk fel a gázkart.
Léteznek motor előmelegítők, nemcsak a vízre hanem az motorolajra is.
Sziasztok! Nektek hogy van a kompresszor felrögzítve?? Kaphatok róla fotót?
Válasz a2457 #21601. hozzászólásáraÉs a turbós olajokból melyik márkát tudnád ajánlani? Mert tuti itt is mellé lehet ám nyúlni, mivel nem feltétlenül a drágább a jobb.
Válasz a2457 #21601. hozzászólására
Pár évvel ez előtt (mikor az öcsém az OMV-nél, "elég fent" dolgozott) kaptam ajándékba 10 liter 0w30 -as olajat. Ha jól emlékszem 10 litert.
Én nagyon büszkén mentem a szakszervízbe olajat cseréltetni és "mutogattam" a kincsem.
"...én ezt kérem bele..."
Erre ők azt mondták, hogy ha nagyon ragaszkodom hozzá, beleteszik, de nem vállalnak garit' és ne is csodálkozzak ha melegszik, besül a motorom.
Erre én: :(
Miért?
Azt mondták, ez a teljesen szintetikus olaj a "feltenyésztett" (nagy teljesítményű) pörgős motorokba való nem az én jó pár éves dízelembe.
Indoklásképen próbálták magyarázni, hogy mivel túl híg ugyan gyorsan felkenődik a helyére de ugyan olyan gyorsan le is folyik, ezért az én lassú motorom sokat mozogna kenés nélkül.
Hát, én az óta nem használok hígabb olajat a kívánatosnál.
A 0-ásat részben elajándékoztam, részben "utántöltéshez" pocsékoltam el...
.
Nem vitatkozni akarok, nekem ez az "élményem" volt. :)
Válasz sanislo90 #21598. hozzászólásárarendben. akkor nézz meg egy idei traktor kezelési útmutatót, látatlanba írom:
ha -18 fok alatt nem kívánod indítani akkor 15w tökindegy mit írnak majd bele. és ahogy egyre melegebb klímáról beszélünk egyre sűrűbbet.
írni fogja a 0w olajokat is, a teljes hőmérséklet tartományban.
az meg hogy léghűtésesbe csak turbós olaj, az alap. mert nagy a hőterhelés.
még a sportos 750 es kawasakimnál is úgy írja hogy 15w40 vagy 20w50 ha nagyon meleg környezetben használja az ember...aztán az 100+ lovacska..
van amibe eleve csak 0w-s olajakat írnak, lamborghini sportkocsik, ferrarik, ilyesmi.
de azok nagyon pörgős, szorosan illesztett rövid löketű motorok.
az a helyzet hogy ott ahol szoros az illesztés nincsen nagy kitöltendő felület, és nagy a hőterhelés (köbcentihez képpest sok lóerő, nagy fordulatszám) ott inkább a nagy keringetési mennyiség az ami fontos.
ezért alacsony viszkozitású olajat keringetnek és nem kell nekik nagy nyomás sem.
a traki motor meg hosszúlöketű, inkább a nyomaték nagy, az illesztések közelsem olyan szorosak. ezért inkább vastagabb olajunk van, mert a lazább illesztés és a nagy lökethossz miatt valami kell oda ami kitölti a hézagot úgymond. nagy az 1 hengerre jutó lökettérfogat is, nagyot "rug", ezt a hajtókarnál valaminek fel kell venni. és a traktorok nem éppen a könnyített dugattyúról meg hajtókarról híresek, van hozzá meddő tömeg is bőséggel. ebben az esetben egy vékony olaj egyszerűen kipréselődik. persze marad olajfilm, de jobban bízok egy vaskosabb rétegben. ráadásul azért a gyűrűk is másabbak, meg a kormolás. főleg egy öregebb dieselben. ahol a füst, ott az erő, ismerős dolog gondolom. namost egy sűrűb olaj jobban le fogja mosni a kormot.
éppenséggel ezért baromság amikor azért tartanak egy olajat jónak mert sokáig nem feketedik be. csak ugye felmerül a kérdés, akkor hol a korom??? hát ráégve mindenre, remekül szigetel amúgy (hőt) és remekül csiszatol (végülis a gyémánt is csak szén, okés?) evvel lokális melegpontokat jól lehet előidézni, a hőkülönbségből adó anyagfáradás meg nem játék. ugyan itt akkora terhelés nem éri, nem lesz különös baja de jót sem tesz.
nem hiba a 0w olaj ebbe a gépbe sem, nem lesz tőle baja. amúgyis igénytelen jószág. de főleg nyáron meghálálja ha egy vaskosabb turbós olajat kap.
namost azt hozzá kell tenni hogy ugyan szűkös keretek közt dolgozott aki ezeket a motorokat tervezte, de sokkal átgondoltabb mint az mtz motor mondjuk. itt jön képbe a dekompresszor, ha már hideg indításról beszélünk. ahhoz nem kell hidegnek lenni.
a helyzet az hogy azt illenék nyáron is, meg meleg motornál is használni. mivel feltámasztja a kipuffogó szelepeket, nincsen kompresszió, ez végett nincsen nyomás, és alig van terhelés a hajtókar csapágyakon meg a dugattyúcsapszegen. meg a főtengelyen. van szépen ideje felnyomni az olajat a szivattyúnak, és megleszen a kenés mire visszanyomod a dekompresszort és akkor nagyon jó hosszú ideig tartós motorról beszélünk. (azt meg sem említem hogy elégsok modern motort rettenetesen gyalázatosan felülmúl takarékosság terén)
a tévedés jogát fenntartom, felőlem vizet is önthetsz bele ha neked az jobban fekszik.
szóval azt mondom mondjuk nézz meg egy idei john deere traki kezelési könyvet hogy milyen olajat ír a motorba. jó a szintetikus, de nem ennek/nem ebbe való. megvan a maga helye.
(bocs a hosszú hsz ért.. épp uncsiztam)
Válasz Gepi #21599. hozzászólásáraHát nem tudom, majd utána nézek, hogy kapható-e még valahol.
Válasz sanislo90 #21598. hozzászólására
Azt régi hajtóműolajat is lehet még kapni ott?
Válasz Bubi_ #21594. hozzászólásáraNyilván 25 évvel ezelőtt az akkori legjobb olajtípust ajánlotta bele, azóta sokat fejlődött a világ, sokat javult a technológia.
Bejáratáshoz én is ilyet teszek bele, kb egy hónapig, aztán jön a finomabb.
Ungváron kb 250-270 hrivnya (2800-2900 Ft) belőle 8 liter.
Nemrég mondta egy szerelő ismerősöm hogy a léghűtéses traktorokba kifejezetten turbo dízel olajat ajánl, mivel az jobban bírja a hőt, magasabb hőfokon is megvan az optimális kenés. Na legközelebb olyat veszek bele, meglátjuk mi lesz! :D
Válasz a2457 #21593. hozzászólására
Válasz Bubi_ #21594. hozzászólásárakatt.
A gyártó megadja a kezelési kézikönyvben az olaj típusát: nyárra SAE30, télre SAE20 (egyfokozatú).
Aki a gyártóval vitába száll, azt valahogy nem tudom komolyan venni...
Az orosz nyelvű könyben szó szerint : orosz (?) szabvány szerinti М-10Г2 vagy (250 órás periódussal) М-10В2 - ez a SAE30-nak felel meg (ma is lehet kapni).
Én nem értek hozzá, de gondolom ettől az 5w-40 még távolabb van, mint a 15- vagy a 20w.
Válasz sanislo90 #21587. hozzászólásárasenki nem mondta hogy használd.
azt írjuk amit a legjobnak tartunk.
a totálkáros cikkes embert meg megkérdezném hogy lassan félévszázados trakimotorra is igaz e amit ír. személyautó más tészta.
node, felteszem neked a millio dolláros kérdést.
tegyük fel hogy a 0-30 as olaj a legtutibb választás a világon.
miért csinálnak másfélét is, és a gyártók, főleg a garancia végett, ha ez annyival jobb a motornak mé nem csak ezt ajángassák?
na pont azért.
van amibe vastagabb köll, van amibe véknyabb.
azé, me az köll bele.
Válasz Tomi81 #21591. hozzászólásáraMondjuk nekem kereken két éve volt lecserélve az olaj, és ezalatt kb 1 litert töltöttem utána, asszem három részletben. És mondom a motor a gyár óta villáskulcsot még nem látott, a dugattyú gyűrűk mind eredetiek, és a 10-es olajhoz képest nem mondanám radikális olajfogyasztásnak ezt az egy litert 2 év alatt.
Egy dolgon nagyon átlépsz.
Itt személyautókról van szó, normális illesztéssel.
Neked meg egy orosz 40-50 éves konstrukciójú motorod van.
Tegyél nyugodtan bele 10w olajat, ha megnyugtatja a lelked. De felesleges.
Ez a hidegindításos dolog meg túl van lihegve.
A pajeromba 500ekm van, világ életébe 15w40es olajjal járt, mégis még mindig megy a hengerenek minimális kopása van, olaj max 1l kell bele cserétől-cseréig.