Hirdetés
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Őszi búzavetés október 1-től? új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Challenger traktorok új
- AKG támogatás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Mezőgazdasági használtgép külföldről! új
- Trakror súlyozás új
- Agrártámogatások kifizetése új
- JCB Teleszkopós rakodó új
196 hozzászólás
Válasz envagyok2 #145. hozzászólására:) azt sehogy.
A mai kardánok közül már sok, olyan profillal van szerelve, ami a rossz összeszerelést kivédi.
Láttam már olyan trakit amin a gazda keresget, mert az elsőhajtásban a kúp és a tányérkerék elszállt és nem egy gyakori darab, épp azon tanakodtam hogyan sikerült ezt így túlerőltetnie, majd megláttam a kardánt amit okosba javítottak és a fejeket 90°-kal elfordítva hegesztettek fel . . .
Válasz _NB_ #144. hozzászólásáraa citromot hogy lehet máshogy összedugni?
Válasz _NB_ #143. hozzászólásáraA másik amire ND is kíváncsi nem-e rosszul toltad össze a kardánt.
Ha a közepét nézed a két "C" alak tükörképe egymásnak, mint egy kutyacsont.
Ha elvan fordulva valamelyik fej akkor is lüktet.
Így kell állnia
Válasz Mtz 550E #138. hozzászólásáraItt van ez a két videó elég szemléltető ha nem tudsz angolul akkor is érthető.
Ha a két tengelyvég amit összekapcsolsz és azok meghosszabbítása nem fut párhuzamosan akkor lüktetni fog a meghajtott eszköz.
A trakitól kell indulni az a fix tengely, nem tudsz rajta változtatni.
Képed alapján ha jól látom, a hajtómű kicsit hanyatt áll és talán jobbra lejt is.
A felső függesztő orsón kell összetekerni és a jobboldali orsón is talán.
A másik probléma, hogy a legtöbb trakin az alsó karok rögzítési pontjai és a felső orsó rögzítési pontja nem egy függőleges síkban van.
Ez miatt a munkaeszköz 3 pont keretének felső része emeléskor a traktor felé bukik és ez miatt elmennek a párhuzamos beállítások.
Ez elvileg nem probléma ha ekkor nem végez munkát az eszköz.
Orvosolni úgy lehet ha a munka eszköz felső bekötési pontját annyival eltoljuk hátrafelé amennyivel a traktoron is elvan tolva, ha ez megejtsük, akkor a traki párhuzamosan emeli fel a munkaeszközt.
Válasz prütyi #133. hozzászólásáraSzia!
Anno mikor megvettük a marót kaptunk hozzá pár kapát...
De nekem is van pár kapa ami elkopott és cserés. Nézelődök h hol lehet venni...
Válasz Mtz 550E #138. hozzászólásáraNos ilyen talajmaróval kezdtem a pályafutást...
Imádtam annak ellenére, hogy nem volt kitérős.
Ahogy áll most úgy ne használd!
Támasztóorsóval állítsd be h ne bukjon hátra.
Így a munkája is szebb lesz a munkaeszköznek.
Azt a picsa lemezt dobd le róla és 4db 20/20-as szögacélt heftelj össze majd azt rakd fel nem dobja el a rögöt és még le is húzza. :D
A videóban egy deszka van fenn, de utána megorovosoltam :D
Na ha valami ez a gép csattog!
de ez 7 éve így megy....
ne félj 2000-es fordulaton tolni neki nagy fordulat kisebb tempó nem harap akkorát és van némi lendülete is a marónak....
Válasz Mtz 550E #138. hozzászólásáraMeg furcsán bukik hátra a hajtómű
Válasz Mtz 550E #138. hozzászólásáraOldalról fényképezd már le a traki és a hajtómű közti kardánt, h mindkét csukló látszódjon.
Ill a besütött felirat a védőcsövön
Válasz Nyomasek Bobo #122. hozzászólására
Itt a kép!
Válasz prütyi #133. hozzászólásáraDómaszéken Szécsi Pista legyártja neked, csak vigyél mintát, vagy rajzot.
Válasz Gumóka #131. hozzászólásáraSzerintem az ugatás is bejátszik neki, vagy ha már nem ugat akkor még annak a visszahatása.
Válasz Mtz 550E #134. hozzászólásáraépp ezért kell anagy hajlásszögű, mert az nem lüktet... épp ezért találták ki.
Válasz dagadtmadar #132. hozzászólásáraNekem valamikor akkor is becsattog mikor felemelem és a hajtás megy olyan mikor forognak a kapák mintha lüktet ütne! Lehet a kardán törik meg nagyon ahogy a többiek mondják!
Válasz dagadtmadar #132. hozzászólásáraSzia. Neked már kellet venned kapákat az fa076-osra? Eljött az idő a felkapázásra,de nem tudom hogy a normál bulgár fn talajmaró kapák stimmelnek e rá. Ha más nem lesz kénytelen leszek venni egyet mintának. Sajna már nagyon rottyon vannak a kapák rajta.
Válasz kis Zombi #129. hozzászólásáraNekem is úgy csattog néha (ahol kifejezetten száraz és kemény a föld) na mondom most szakad szét... (7 éve ilyen)
2000-es fordulat 1-es fog összeszorít túljutunk rajta....
Összeszakadt a bolgár maró karjában a csap vitte a munkahenger fejét is...
Mire meg lett csinálva jött egy kis eső máris nem volt csattogás :D csak néma marózás és zötyögés a kibejáráskor :D
a Bolgár marónak 1 hátránya van a hajtómű lassítja a kapát 1:0,75 arány van ha jól emlékszem...
Válasz Rabó001 #123. hozzászólásáraSzerintem húzzák szét, biztos a nyelestengely az, mint nálam
Válasz kis Zombi #129. hozzászólásáraA ma lehet téged láttalak,Nyiregyi nagy tacskó parkolóan jöttél szembe,az autódon ott a kis zomby felirat,w kombi ha jól láttam.
Válasz Mtz 550E #121. hozzászólásáraSzáraz, és kemény a talaj,azért kolompol a TLT. Nem egyenletesen terheli, a bepattogó talajmaró. Falconeroval is tapasztaltam hasonlót, mikor füvet maróztam.
Válasz mtz1221 #127. hozzászólásáraÍgy - így, vagy úgy - úgy, nem?
Válasz .Richard. #124. hozzászólásáraMegette a fene ha villák egyik úgy a másik meg nem úgy.
Válasz Rabó001 #125. hozzászólásáraDehogy is! Kép kell egy 45fokban hajtott kardánrol.
Válasz .Richard. #124. hozzászólásáraEzzel szerintem most összezavartad.
Válasz Mtz 550E #121. hozzászólásáraTlt csonk maro csonk párhuzam fontos. Kardán két végén a villa állása is fontos. Az egyik igy a másik ugy legyen. Nem a kettő között. remélem érthető.
Válasz Mtz 550E #118. hozzászólásáraÚúú, jönnek itt a bajok, sajnos, ugye ami használva van. Ugatás rendbejött?
Válasz Mtz 550E #121. hozzászólásáraFőnök...a kardánról lőj képet, mikor munka helyzetbe van
Válasz envagyok2 #119. hozzászólásáraA kardán az nem feszűl azt néztem meg minden talajmaró ilyen a hajtás! Csináltam képet nem lehet esetleg hogy a kés helyzete miatt űti a kardánt?
Válasz zavo #116. hozzászólásáraNagyon nagy különbség van a bulgár és a lengyel talajmarók között. A bulgár alapból jobb konstrukció mert ott a kardáncsonkok szinte egyvonalba esnek az mtz-n munka közben. Na a lengyelnél meg hatalmasat törik a kardán munka helyzetben. A lengyel sokkal könnyebb,ha kemény talajt csinál az ember vele,akkor nem tud rendes mélységre lemenni, mert a hajtómű feltartja középen. Bulgár meg akár milyen keményben leássa magát. Persze függ a kapa kiképzésétől is. A bulgár lehet hogy több teljesítményt igényel mint a lengyel, de szerintem sokkal több kapa is van a bulgáron ugyan akkora szélességen,illetve szerintem az áttételezése gyorsabb mint a lengyelé. Bulgárnak a nyomába nem tud érni a lengyel,az én véleményem szerint. Nem is véletlen hogy egy 220-as bulgár majdnem dupla annyiba kerül mint egy ugyan ekkora lengyel.
Válasz Mtz 550E #118. hozzászólásárafeszül a kardán. nem lehet, hogy nagy hajlásszögű kéne rá?
Üdv!
Oldalazó talajmaró 1m visz! Mtz-nél nektek is kopog a darázsderékba vagy olyan mint ha ütne valami? Köszönöm!
Válasz zavo #116. hozzászólására
Ezzel a típusú közép hajtással meg az a baj, hogy a rota kardáncsonkja szögben áll a traktroéhoz képest.
A hivatalos forma szerint ha meghosszabbítsuk mindkét csonkot akkor azoknak párhuzamos vonalaknak kell lenniük, különben lüktet a hajtás és gatyára megy a kardán.
A másik, hogy a kardán kialakítása határozza meg, hogy mekkora lehet a szögeltérés, tehát nagy szögben, nagy erőt csak spéci kardánok bírnak ki hosszútávon.
Pl ez is egy középhajtómű, de sokkal ideálisabb a meghajtása
Válasz prütyi #115. hozzászólásáraIlyen középhajtóműves konstrukció nem sok van, mindenki szöghajtással kihajt oldalra és onnan lánccal (?) lefelé. Miért jobb az, hogy két hajtás van? Könnyebben változtatható az áttétel, de biztos több a hajtásban a veszteség és így nagyobb a teljesítmény igény, nem? Mármint ugyanolyan kések esetén. Mit jelent az hogy 100x szebb munkát végez? Az megint csak késfüggő, vagy nem jól gondolom?
János
Válasz zavo #114. hozzászólásáraHa nem találsz semmit akkor felejtsd el ezt a középhajtóműves konstrukciót és kacsingas a bulgár marók felé. Azok az akpil is társaikhoz képest 100x szebb munkát csinálnak. Ha lenne az országban olyan bolond aki bulgár 220-as talajmaróját akpil 220-as talajmaróra elcserélné keressen nyugodtan.
Válasz *** HM *** #113. hozzászólásáraIgen, ha innen nézzük, gazdasági totálkár.
Ha meglenne a hajtómű eredete, esetleg lenne hozzá gyári kerék, legyártatni a legdrágább.
Nem tudom még mi lesz a vége.
János
Válasz zavo #112. hozzászólására330. 000 mondtak nekem ilyen cuccokra ha legyártják.
200 lett volna ha rendelek cikkszámra 1 újabb gép katalógusából a párt... elvileg egyezett volna a régi gépbe... de ha meg megjött volna és mégse passzol...több 7 várakozás után meg nézegethettem volna örökre.
Válasz *** HM *** #111. hozzászólására
Válasz zavo #110. hozzászólásáraVegyél újat.
Aki marózik az zöldségezik oda meg dől a zseton.
Válasz zavo #105. hozzászólásáraSziasztok!
Itt vannak a beteg részek:
Az egyetlen azonosító egy kis beütött logo:
Hátha látta már valaki...
János
Válasz _NB_ #107. hozzászólásáraIgen, eredetileg kék volt, és ki tudja hogy mit hajtott... Ezek jobban hasonlítanak, de még mindig nem az.
Köszi!
János
Válasz .Richard. #106. hozzászólásáraA #102-es hozzászólásban tettem fel képet az akpil hajtóművéről, legalábbis mindenhol ezt látom... nem is hasonlít... milyen esély van rá, hogy megegyeznek a kerekek? Holnap szétszedem, kiveszem a kerekeket...
Azért köszi!
János
Válasz zavo #105. hozzászólásáraAz itt ott felsejlő kék szín az anno a DDR-s gépek jellegzetessége volt nem ?
Pl:
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/talajmuvelo-gepek/nemet-talajmaro-elado/h_6903844
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/talajmuvelo-gepek/talajmaro-200cm-nemet-elado/h_7008716
Csak hogy teljesen összezavarjalak
Válasz zavo #105. hozzászólásáraAkpil lengyel talajmaro? Agroshop.hu? 64ezer párban a tengely plusz tányér. Fogszámokat is irja. Lehet ez ugyan az mint a tiéd?
Válasz zavo #102. hozzászólásáraSziasztok! Megbontottam a talajmarót, kibányásztam a hajtóművet, teszek fel pár képet, hátha valaki felismeri.
Kúpkerék-pár fog lelleni hozzá.
Elöre is köszi!
János
Van egy bolgár, nehéz maróm eladó, ha érdekel valakit, mtz nyomot elvisz, üzemképes.
Uraim milyen a menetsebeségel lehet a talajmaróval dolgozni? SOS
Köszönöm a segítséget! Szécsi urat meg fogom kérdezni. Lengyel talajmarókat néztem, de mindenhol ezt az egy hajtóművet láttam, de ez nem annyira hasonlít:
Szóval a hajtómű kérdés még nyitott.. . Hétvégén talán lesz időm szétszedni. akkor többet fogok tudni...
János
Válasz zavo #99. hozzászólásáraA lengyel talajmarók java vagyis az akpil és társai középről hajtanak. Szerintem azé lehet ez is. Ahhoz meg mindent kapni.
Válasz zavo #99. hozzászólásáraKéseket minta alapján Szécsi csinál Domaszéken, nagyon jó minőségbe.
Szerintem is házi gyártmány, de attól még lehet jó.
Válasz Csarli 1 #98. hozzászólásáraHajtómű hibás. Egyenlőre annyit látok, hogy ha talajt ér, átugrál a kúpkerék. Levegőben viszont szépen hajt, lehet hogy a csapágyban szaladtak össze a golyók és terhelésre kitér a tengelyvonalból. Ha nem, akkor a kúpkerék csere. Jövő hétvégén talán lesz időm szétszedni. Kés is kellene pótlásnak, ilyet sehol nem látok a neten, ebből gondolom hogy egyedi. Meg az a síndarab a vázban, hát szerintem nem széria. A hajtómű viszont biztos nem egyedi, de ilyen talajmarót hogy középről kétfelé hajt, nem látni sokat, mind kihajt oldalra és onnan hajt lefelé lánccal...
János
Válasz zavo #97. hozzászólásáraMi a gondod vele?
Válasz zavo #96. hozzászólásáraTöltök fel még pár képet, hátha ismerős valakinek...
János