Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.34 FtUSD390.63 FtCHF433.46 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz csoppika #9845. hozzászólásáraHárom darab 20mm es tengely lóg ki belőle.
Egyik a mennyiség állításra szól, amelyiken a csillagok vannak azt kell meghajtani van rajta egy 8as furat. Hasított rugós ékkel, vagy épp ahogy hívják felétek, rá tudsz tenni egy lánckereket.
A harmadikra meg az adagoló kerekeket kötöd! Szintén 20mm átmérő s egy 8as furat van benne.
De egyszerűbb ha megmodod mire kell, s hova?! S megmondom jó e, vagy átalakítható e....
Válasz Gege #9844. hozzászólásáraMekkora tengelyek állnak ki belőle? (ne Fi-zzél nekem) Átmérő=X, retesz=Y (vagy csődarabbal, rugós biztosítóval hajt át?)
A két tengely távolsága is érdekelne... Köszi.
Válasz mtz1221 #9843. hozzászólására azok vannak benne.. a képen különben sima 6205 ös van benne.. pozicionálás végett. Ne tévesszen meg. Na meg ezeknél az előírás 3-4 század átfedés, több mint a sima csapágyaknál..
Válasz szanberg #9840. hozzászólásáraMeddig bírja, nem tudom... Nagyjából az összes vetőgépnél ilyenek vannak..
Rugó szakad el előbb... báris azt mondják..
85kN tud átvini. De szerintem előbb széttörnek a poliamid csillagok mint hogy megszalajtson a csapágy
..
Válasz Gege #9836. hozzászólásáraKirály!
Akartam is kérdezni, hogy ha csapágy van benne az hogy a viharba hajt át, de írtad, hogy egyirányúak ezek.
Meddig bírja benne egy ilyen? Gondolom valami ovalitás lehet a görgőkben és egy irányba siklik másirányba pedig hajt mert összefeszűl a belső és külső gyűrű között.
Motorkerékpár blokkoknál van nagyon sokban hasonló megoldás az önindító szabadonfutó megoldásához.
Válasz csoppika #9835. hozzászólásáraIgen olaj van benne. A meghajtás tök egyszerű, két kis tengelyvég áll ki belőle, amire egy-egy hüvely van ráhúzva és rugós stifftel biztosítva, ami egyúttal átadja a hajtást is.
Válasz szanberg #9826. hozzászólásáraHogy slippel e majd kiderül. Vetőgép 975kg+ 800liter mag belefér. S mindenek fele kb a hengerre megy..
Váltókat én gyártom.
Az elv mindnél ugyan az. Egyirányú csapágyakat lökdös valami.. majd visszafelé üresben egy rugó húzza.
S a löket hosszát tudod szabájozni.
Válasz szanberg #9826. hozzászólásáraIlyen a belseje:
A Zöld csillagokon gördülnek az alumínium karok amik egy kilincsművön keresztül forgatják a vetőelemeket. A felső zöld karok forgatásával lehet állítani hogy a görgők mekkora utat tegyenek meg a csillagokon. Minél hosszabb ez az út annál gyorsabban forog a vetőtengely.
A képen szereplőből hiányzik a két húzórugó ami a görgőket a csillagokhoz szorítja!
Válasz szanberg #9826. hozzászólásáraOlyasmi, mint egy trágyaszóró kilincses mechanikus hajtás a húzóláncokhoz...
https://www.youtube.com/watch?v=x8ha03ywyvk
Válasz Gege #9804. hozzászólásáraGege ez már jól néz ki, ügyesen megcsináltad!!!
Gondolom ez a ritka henger azért kellett, hogy letapossa a kapák után fennmaradó bakhátakat!?!?!?!
Nem fog slippelni a talajmeghajtás az ilyen sima hengernél? nem kellene rá kis körmöket pakolni körbekörbe???
A fokozatmentes hajtóművek milyen gyártmányúak? Hogyan működnek mi van benne(csupán műszaki kíváncsiság)
Válasz mtz1221 #9819. hozzászólásáraEz is egy egészséges munkahely, maszk nélkül...
A múltkorjában adtam le gumikat egy gumipirolízis üzembe, a sápadtarcúak is indiánnak tűntek ott...
Válasz Mf-es? #9818. hozzászólásáraÉn azt nem értem miért csinálsz ennyire laza talajokat? Még normál műveléskor sem szoktam ennyire fellazítani a földet. Ha meg esetleg úgy sikerül akkor megy rá a henger. Gabona vetéskor nem nagyon szokott meglátszódni a traktor kereke.
Válasz Mf-es? #9818. hozzászólására Vattára művelt, nedves talajban próbáltad csak, a kettő kombinációja miatt betúrt a lapka.
Ez a minimál művelésre és direktvetésre van kitalálva, ahol tömörebb talajállapotok vannak.
A lazára művelt, más géppel vethetetlenül nedves talajban lapka nélkül kell vetni vele, akkor úgy működik, mint bármelyik másik vetőgép normális körülmények között, tömörítés nélkül.
Válasz mtz1221 #9794. hozzászólásáraSenki nem nézett hülyének, újrafutózott az lehet de semmi köze egy egyszerű személyautó gumihoz mert most itt arról van szó, valaki írta is, hogy személyautó gumiért nem ad annyit.
Nézd meg élőben milyen tömege van és milyen a keménysége, nem személyautó gumik ezek
Válasz Mf-es? #9815. hozzászólásáraHenger azért ilyen mert így kérték! Mindem második van meg..
Amúgy nem a soron megy, hanem közte.
Nyomjelző rtk...
Amúgy meg no tillben elég jó látni hol mentél, nyomjelzőt viszont kevésbé...Nyomjelző rtk nélkül.
Lapka ha beállítod bizony hogy tömörít!
Válasz Dave #9814. hozzászólásáraAz,hogy belenyomja,az nem működik.Ez elmélet,meg reklám.
Vagy 10 esetből kétszer működik.
Nekem nem is kellene ez a csoroszlya.
Köckerling kapák,és kész.
Válasz Mf-es? #9811. hozzászólásáraPersze, de itt a "csoroszlya" belenyomja a magot a földbe, ezért lehetne jó neked mák vetéshez, mert nincs visszatakarva tömörítve a sor, csak épp annyi amennyi a laza földből visszafolyik. Gyanítom homokon ez a henger tengelyig süllyed.
Válasz Dave #9806. hozzászólásáraÉn meg kíváncsi vagyok,egy lazább talajon,ez a ritka osztású henger,milyen nyom vályút csinál.
A gyűrűs hengernél,miért nem rakják ritkábbra?Pont ezért,mert akkor nem lezáró henger.
Ez csak arra jó,hogy meghajtsa a mag adagolót.
Válasz Mf-es? #9807. hozzászólásáraHanem akkor két kerékkel bohóckodsz, plusz még a 3. ponttal is, mert az nem lehet akkor már fix, és a nútos furatban lötyögjön ne támasszon be, ne emeljen ki... végül is előbb megvan.
Válasz Mf-es? #9805. hozzászólásáraIlyen gyűrű kerülne a sorra, a sekélyre vetett magot kiszedné a földből. Egy lazább talajon kíváncsi lennék, nem süllyed-e el...
Felesleges a kerék, mivel a harmadik ponton támaszkodik, másik meg esztétikusan meg sem lehetne oldani, nincs hely szerintem a traktor és a gép között.
Válasz Gege #9804. hozzászólásáraNekem tetszik.Valamelyik nap voltam a vetést nézni,amit ennek az elődjével vetettem,az szebb.
De van észrevétel.A henger,miért ilyen ritka??Én minden sorra tennék egy gyűrűt.
Mag adagoló meghajtást,meg valami örök életű duplex láncal oldanám meg.
Ha elöl volna mankós kerék,sokkal jobb volna a talajkövetés.
Válasz Mf-es? #9800. hozzászólásáraJól néz ki!
A 100 mm széles lúdtalp kapa már biztos fain lesz 30 cm osztásköznél.
Akkor milyen henger lesz? Ez az apró magvető egység is lesz rajta?
Válasz VDénes #9799. hozzászólásáraElvileg cserélhető,akkor mindkettőt megvenném.És lehet gyártanék alá,köckerling kapás csoroszlyát is.Egy magszekrény a tetejére,és kész a vetőgép is.
15347 hozzászólás
Válasz csoppika #9845. hozzászólásáraHárom darab 20mm es tengely lóg ki belőle.
Egyik a mennyiség állításra szól, amelyiken a csillagok vannak azt kell meghajtani van rajta egy 8as furat. Hasított rugós ékkel, vagy épp ahogy hívják felétek, rá tudsz tenni egy lánckereket.
A harmadikra meg az adagoló kerekeket kötöd! Szintén 20mm átmérő s egy 8as furat van benne.
De egyszerűbb ha megmodod mire kell, s hova?! S megmondom jó e, vagy átalakítható e....
Válasz Gege #9804. hozzászólására
Válasz Gege #9844. hozzászólásáraMekkora tengelyek állnak ki belőle? (ne Fi-zzél nekem) Átmérő=X, retesz=Y (vagy csődarabbal, rugós biztosítóval hajt át?)
A két tengely távolsága is érdekelne... Köszi.
Válasz mtz1221 #9843. hozzászólására azok vannak benne.. a képen különben sima 6205 ös van benne.. pozicionálás végett. Ne tévesszen meg. Na meg ezeknél az előírás 3-4 század átfedés, több mint a sima csapágyaknál..
Válasz Gege #9842. hozzászólásáraÉn csak a nútosat merném beletenni.
kép
Válasz szanberg #9840. hozzászólásáraMeddig bírja, nem tudom... Nagyjából az összes vetőgépnél ilyenek vannak..
Rugó szakad el előbb... báris azt mondják..
85kN tud átvini. De szerintem előbb széttörnek a poliamid csillagok mint hogy megszalajtson a csapágy
..
Válasz szanberg #9840. hozzászólásáraLejtőre van ültetve a görgő
Válasz Gege #9836. hozzászólásáraKirály!
Akartam is kérdezni, hogy ha csapágy van benne az hogy a viharba hajt át, de írtad, hogy egyirányúak ezek.
Meddig bírja benne egy ilyen? Gondolom valami ovalitás lehet a görgőkben és egy irányba siklik másirányba pedig hajt mert összefeszűl a belső és külső gyűrű között.
Motorkerékpár blokkoknál van nagyon sokban hasonló megoldás az önindító szabadonfutó megoldásához.
Napra után,vetés előtt.https://youtu.be/I4nk_mTXrXg
Válasz csoppika #9835. hozzászólásáraIgen olaj van benne. A meghajtás tök egyszerű, két kis tengelyvég áll ki belőle, amire egy-egy hüvely van ráhúzva és rugós stifftel biztosítva, ami egyúttal átadja a hajtást is.
Válasz Tobszi #9834. hozzászólásáraNa,ugyan ez! Kb..
Válasz szanberg #9826. hozzászólásáraHogy slippel e majd kiderül. Vetőgép 975kg+ 800liter mag belefér. S mindenek fele kb a hengerre megy..
Váltókat én gyártom.
Az elv mindnél ugyan az. Egyirányú csapágyakat lökdös valami.. majd visszafelé üresben egy rugó húzza.
S a löket hosszát tudod szabájozni.
Válasz Tobszi #9834. hozzászólásáraOlaj van ebben is? Milyen a behajtás/kihajtás?
Válasz szanberg #9826. hozzászólásáraIlyen a belseje:
A Zöld csillagokon gördülnek az alumínium karok amik egy kilincsművön keresztül forgatják a vetőelemeket. A felső zöld karok forgatásával lehet állítani hogy a görgők mekkora utat tegyenek meg a csillagokon. Minél hosszabb ez az út annál gyorsabban forog a vetőtengely.
A képen szereplőből hiányzik a két húzórugó ami a görgőket a csillagokhoz szorítja!
Válasz Gege #9804. hozzászólásáraGege, egy ilyen hajtómű milyen áron megy?
Válasz csoppika #9831. hozzászólásáraSzerintem ezt egyszerűbb, olcsóbb legyártani, hogy miért nem volt a régi gépeken ilyen???
Válasz szanberg #9826. hozzászólásárahttps://www.youtube.com/watch?v=we8BTk2tbxg
Válasz csoppika #9829. hozzászólásáraHaver amazonján sem folyamatos a forgás, hanem "racsnizik"...
Az állítókarral kb a kulissza hosszát variálod...
Válasz szanberg #9826. hozzászólásáraOlyasmi, mint egy trágyaszóró kilincses mechanikus hajtás a húzóláncokhoz...
https://www.youtube.com/watch?v=x8ha03ywyvk
Válasz csoppika #9827. hozzászólásáraVagy Pan-Agra...
Válasz szanberg #9826. hozzászólásáraPannonia vetőgépé ha jól emlékszem...
Válasz Gege #9804. hozzászólásáraGege ez már jól néz ki, ügyesen megcsináltad!!!
Gondolom ez a ritka henger azért kellett, hogy letapossa a kapák után fennmaradó bakhátakat!?!?!?!
Nem fog slippelni a talajmeghajtás az ilyen sima hengernél? nem kellene rá kis körmöket pakolni körbekörbe???
A fokozatmentes hajtóművek milyen gyártmányúak? Hogyan működnek mi van benne(csupán műszaki kíváncsiság)
Válasz Mf-es? #9818. hozzászólásáraSzerintem ez direktvetni való csak, ha aláművelsz akkor nemlesz ott a tömör vetőpad.
Ezért jobb a Horsch duett mert az kellőképpen csinál magának puhára művelt pályánál is
Válasz mtz1221 #9819. hozzászólásáraMondom itt vagy 10éve fut gond nélkül, tartós az a henger
Válasz MrPoke #9821. hozzászólásáraNincs laza talaj.Szept. közepi grúber volt,azt okt. végén vetettük.
Inkább sáros volt.
Válasz mtz1221 #9819. hozzászólásáraEz is egy egészséges munkahely, maszk nélkül...
A múltkorjában adtam le gumikat egy gumipirolízis üzembe, a sápadtarcúak is indiánnak tűntek ott...
Válasz Mf-es? #9818. hozzászólásáraÉn azt nem értem miért csinálsz ennyire laza talajokat? Még normál műveléskor sem szoktam ennyire fellazítani a földet. Ha meg esetleg úgy sikerül akkor megy rá a henger. Gabona vetéskor nem nagyon szokott meglátszódni a traktor kereke.
Válasz Mf-es? #9818. hozzászólására Vattára művelt, nedves talajban próbáltad csak, a kettő kombinációja miatt betúrt a lapka.
Ez a minimál művelésre és direktvetésre van kitalálva, ahol tömörebb talajállapotok vannak.
A lazára művelt, más géppel vethetetlenül nedves talajban lapka nélkül kell vetni vele, akkor úgy működik, mint bármelyik másik vetőgép normális körülmények között, tömörítés nélkül.
Válasz szanberg #9817. hozzászólásáraMindegy egy a lényeg hogy tartós legyen,évente ne keljen cserélni őket.Lehet a futózásban van a lényeg,azzal teszik strapabíróvá.
FUTÓZÁS:
Válasz Gege #9816. hozzászólásáraJó talajba,bármivel lehet vetni.Mikor a körülmények romlanak,a lapka nem működik.
Válasz mtz1221 #9794. hozzászólásáraSenki nem nézett hülyének, újrafutózott az lehet de semmi köze egy egyszerű személyautó gumihoz mert most itt arról van szó, valaki írta is, hogy személyautó gumiért nem ad annyit.
Nézd meg élőben milyen tömege van és milyen a keménysége, nem személyautó gumik ezek
Válasz Mf-es? #9815. hozzászólásáraHenger azért ilyen mert így kérték! Mindem második van meg..
Amúgy nem a soron megy, hanem közte.
Nyomjelző rtk...
Amúgy meg no tillben elég jó látni hol mentél, nyomjelzőt viszont kevésbé...Nyomjelző rtk nélkül.
Lapka ha beállítod bizony hogy tömörít!
Válasz Dave #9814. hozzászólásáraAz,hogy belenyomja,az nem működik.Ez elmélet,meg reklám.
Vagy 10 esetből kétszer működik.
Nekem nem is kellene ez a csoroszlya.
Köckerling kapák,és kész.
Válasz Mf-es? #9811. hozzászólásáraPersze, de itt a "csoroszlya" belenyomja a magot a földbe, ezért lehetne jó neked mák vetéshez, mert nincs visszatakarva tömörítve a sor, csak épp annyi amennyi a laza földből visszafolyik. Gyanítom homokon ez a henger tengelyig süllyed.
Válasz Mf-es? #9805. hozzászólásáraEzt el tudnám képzelni helyette
Válasz Mf-es? #9809. hozzászólásáraEzt a vetőgèpet már RTK-s trakihoz terveztèk, nem lehet lemaradni
Válasz Dave #9806. hozzászólásáraÉn meg kíváncsi vagyok,egy lazább talajon,ez a ritka osztású henger,milyen nyom vályút csinál.
A gyűrűs hengernél,miért nem rakják ritkábbra?Pont ezért,mert akkor nem lezáró henger.
Ez csak arra jó,hogy meghajtsa a mag adagolót.
Válasz Mf-es? #9807. hozzászólásáraHanem akkor két kerékkel bohóckodsz, plusz még a 3. ponttal is, mert az nem lehet akkor már fix, és a nútos furatban lötyögjön ne támasszon be, ne emeljen ki... végül is előbb megvan.
Válasz Gege #9804. hozzászólásáraNyom jelző??
Válasz Gege #9804. hozzászólásáraCsak gratulálni tudok az igényes munkához!
Válasz Dave #9806. hozzászólásáraÉn abban gondolkodom,ha 1 cm.-re mákot vetnék.Akkor nem a 3.ponttal bohóckodnék.
Válasz Mf-es? #9805. hozzászólásáraIlyen gyűrű kerülne a sorra, a sekélyre vetett magot kiszedné a földből. Egy lazább talajon kíváncsi lennék, nem süllyed-e el...
Felesleges a kerék, mivel a harmadik ponton támaszkodik, másik meg esztétikusan meg sem lehetne oldani, nincs hely szerintem a traktor és a gép között.
Válasz Gege #9804. hozzászólásáraNekem tetszik.Valamelyik nap voltam a vetést nézni,amit ennek az elődjével vetettem,az szebb.
De van észrevétel.A henger,miért ilyen ritka??Én minden sorra tennék egy gyűrűt.
Mag adagoló meghajtást,meg valami örök életű duplex láncal oldanám meg.
Ha elöl volna mankós kerék,sokkal jobb volna a talajkövetés.
Csak annak , akit érdekel..
Videó
Válasz VDénes #9802. hozzászólásáraAprómag vető,az biztos.
Válasz Mf-es? #9800. hozzászólásáraJól néz ki!
A 100 mm széles lúdtalp kapa már biztos fain lesz 30 cm osztásköznél.
Akkor milyen henger lesz? Ez az apró magvető egység is lesz rajta?
Válasz VDénes #9799. hozzászólására
Válasz VDénes #9799. hozzászólásáraElvileg cserélhető,akkor mindkettőt megvenném.És lehet gyártanék alá,köckerling kapás csoroszlyát is.Egy magszekrény a tetejére,és kész a vetőgép is.
Válasz Mf-es? #9795. hozzászólásáraKapák után tárcsasor lesz vagy hullámos lap? 3 sor kapa milyen osztásban van?
Válasz mtz1221 #9794. hozzászólására Mai világba már semmi sem lehetetlen! Első hallásra én tömör targonca gumira gondoltam.