Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Tegyük fel, hogy el szeretném hagyni a szántást(erre nagy esély van), ki milyen grúbert vagy középmélylazítót ajánlana? Egy 175 lóerős traktor húzná, és vannak elég durván kötött talajok is, ahol az eke sokszor bele se ment.
Szóval egy jó massziv kellene ami egy picit a szármaradványt is jól keveri, forgatja.
Válasz Sk Laci #9270. hozzászólására6200-as 4 hengeres motor 140 lovas, 3 fokozatban állítható első hídrúgózás(rettenetesen jól muzsikál, egyszerűen nem ráz a gép) 3x8-as power váltó, vagyis 3 mechanikus csoport(kicsit gagyi a váltókar de hát nem fendt-be ülsz hehe) ezen belül 8 kapcsolható power fokozat, ezek elég jól el vannak osztva, lehet variálni bőven. Van automataváltó funkció rajta, meg valami nagy vontatmánynál alkalmazható lejtmenet vezérlő féleség meg ilyen bixbaxok még amúgy semmi extra
Válasz fiatalember35 #9282. hozzászólásáraFigyelj én is rákérdeztem, egyrészt van minden 24 órán belül másrészt kopó alkatrészek-szűrők melyek kellenek bizonyos rendszerességgel azok olcsóbbak a többi gép áraitól de tényleg. Szerintem nagyon korrekt a jappán hozzáállása, nem az a német piacszemlélet van nekik eddig legalábbis úgy tűnik.
Az új szériákból van M115GX. Ez azért jó mert 120lóerős csak 4 hengeres de a 6200-as motor van benne mint nekünk a 140lovasba, örök élet meg két nap de szó szerint és rettenetes nyomatékos gép. Szerintem ha van rá pénzed majd a pályázatból és fain jó kis ügyes de erős traktort akarsz magadnak akkor ezt választod majd, beleférsz a pályázatba is és ha kell mégis plussz kakaó mivel ez a gép szériában is 140 lovas a nagyobb modellben ami totál ugyanaz, lehet rá húzni később okosba kakaót büntetlenül
Válasz Batka #9312. hozzászólásáraVegyél Combilpow-t, és vedd meg úgy hogy legyen hozza henger, tárcsa meg kultivator elmunkalo is!
Ha kell a felszínt bolygatni akkor a második két eszköz közül valasztol, ha meg nem akkor csak henger. 2 LE elhúzza a 3 m-t bárhogy, ha kukorica vagy napra után akarsz vetni akkor tárcsát teszel rá, ha kevés szarmaradvany után akkor kultivatort (amúgy az nem rossz ha megy a lázító 40 cm-en, a kultivator meg 20-an) ha meg nem vetsz utána akkor csak henger és nem kevered fölöslegesen.
Az csak hab a tortán hogy 75 cm az osztás köze szóval lazithatsz a sorok alatt is mint egy strip-till, vagy huzhatod egyben kukoricaveto géppel is...
Válasz Sk Laci #9304. hozzászólásáraPofasan???? Szerintem egy ormótlan buckó vasdorong, sok helyen takony heggesztessel. Én meg pont azon gondolkodtam hogy szégyelljük el magunkat hogy a románok a Maschio-nal mennyivel szebb munkát csinálnak.
Itthon amúgy a fejétől bűzlik a hal a gépgyártásban is. Amit a német mérnök megtervez a Claasnal azt a magyar hegesztő meg tudja csinálni amit meg a Kühne-nel osszetaknyolnak az meg olyan amilyen...
Válasz .Feco. #9303. hozzászólására200 lóerő, néztem az agrisemet, tetszik , de egyrészt eléggé megkérik az árát,másrészt most inkább a gaspardo féle megoldás felé hajlok, az megdolgozza a felszínt is, ezzel talán meg lehet spórolni így egy műveletet, mert lassan időből van a legkevesebb...
Válasz Pogba #9309. hozzászólásáraTúl sokat kever/forgat, többek szerint nem sokkal kímélőbb mint maga a szántás, pedig én is ilyesmiben gondolkozom. Mert egy nagyon jó probléma megoldó szerkezet. Az egyenes késes lazítók is tetszenek, de nedvesbe, pláne vizesbe már használhatatlanok.
Válasz Batka #9300. hozzászólásáraAmi Gaspardo rendszerű abban nincs nagy variáció, van 3 késméret még két különböző vázméret. Én szívem szerint nem veszek a legerőssebből, mert ha valami szakad akkor inkább szakadjon a 3-4 milliós lazító mint a 60 milliós traktor...
De én nem biztos hogy Gaspardo-t vennék. Nagyon jók a Sumo lazítók, jók az Agrisem-ek (ha nem a legjobbak) jók a Simba-k (most zöld Great Plains néven fut)...
Az is kérdés mekkora géphez kell. nekünk a nagygép után beszűkül a választék, ha 160 Le után kell valami, akkor megint beszűkül.. Közte van a szivárvány minden szinéban, ha nem tudsz dönteni más alapján akkor azt nézd hogy melyik illik jobban a traktorhoz. Körülöttem a Yimpa-t nehéz húzásúnak mondják, a hazai gyártásoktól menekülj, a többivel olyan nagyon melléfogni nem lehet szerintem...
Válasz Pogba #9295. hozzászólásárade, úgy tűnik hogy az, mert folyamatosan veszi az újabb és újabb, egyre xarabb és xarabb gépeket.. Nézd meg a JD-t. Régen a nagy6000-ek voltak 105-135 LE között, most ugyanaz az alváz ugyanaz a 6,8 l-es motor van 260 LE-ig... Anno a 8100-as 185 LE volt, a 8400-as 250, most a Legkisebb 8R 260 LE a legnagyobb 370...
És amúgy hülyék vagyunk, mert vesszük a nagyobbakat, így mindig kúszik feljebb feljebb... a minősség meg lejjebb lejjebb... Ha mindenki csak és kizárólag a legkisebb 2 modellt venné akkor a gyártó sem menne felfelé, mert azt látná hogy nem fogy a nagy.
Válasz Pogba #9292. hozzászólásáraegyrészt mert így hamarabb meghal és hamarabb veszel újat, másrészt szerintem máshogy számítódnak a környezetvédelmi kibocsátás értékei, de ezt inkább csak gondolom. Mindenesetre elég felháborító!
Anno a 412-es Fendt is egy kis macskaszar volt a 712-eshez képest pótkocsizáson, permetezésen és rakodózáson kívűl nem nagyon tudott csinálni semmit, míg a 712-es kifejezetten ügyesen dolgozott(ik) bármivel... A rövid tengelytáv, kicsi önsúly, rossz hatásfok és kis nyomaték miatt a 4 hengeres sokkal gyámoltalanabb és haszontalanabb mint ugyanez a LE 6 hengerrel....
Válasz .Feco. #9291. hozzászólására150Le 4 hengeres Zetor motor is van. Húzásban nem sikerült kipróbálnom, csak üresen az úton, de a Zetor Crystal deutz 6 hengeres motorral mindjárt másként muzsikál.
Válasz borda77 (Joe) #9289. hozzászólásáraA kocsiknàl kezd fordulni a dolog. Kevesebb üzemanyag,nagyobb motorral, ugyanannyi lóval mint a 400köbcentivel kisebb motor. Állítólag ez a terv. Környezetbarát nem anyagtakarèk..
Válasz Pogba #9287. hozzászólásáraAz hogy ki van hegyezve a motor. Anno 6,4 L-es 6 hengeres Valmet 100 LE-től indult, most meg van a Fendt-nek 150 LE-s négyhengeres motorja... És csodálkozunk hogy a régi elmegy 25-30000 órát az újak meg kidöglenek 6000-nél...
6057cm3-ből 260-280 Le vagy 8700-9000 cm3-ből 250-270 LE?
Nem kell válaszolni...Ez volt a df-el is mindig a gond ezt a pöcsöm motort huzigálták a végletekig most a 4 hengerrel teszik ezt...
Mondjuk a fendet sem értem miért ezt a df motort nyomatja a 8-as szériába 280LE-ig... A 9-es az már oké...
Válasz Pogba #9287. hozzászólásáraaz hogy 136 LE 4 hengerből .... b..ák meg. Jó hogy nem lassan 160 LE csinálnak majd 4 hengerből. Meg autókból 1,2 motornál 140 LE turbó hegyekkel... Túl sokat bírtak ki a motorok ez nem üzlet!
Duplaturbó neki aztán had pörögjön! Sem súly sem nyomaték és persze le sem adja az az fix...
Válasz .Feco. #9284. hozzászólásáraA 160 körüli szerintem pont az a kategória, ami nagynak kics, kicsinek meg nagy, oda már művelőkerék stb.
A direktvető tényleg ésszerűbb lenne mit a traktor, feltéve ha van azon a listán megfelelő, de még az se egyértelmű hogy mi számít jónak! RAD vs. tárcsásak vs. vetőgrúber...
Így mire pályázzon szegény, megnyeri 3 év múlva meg cseréli más rendszerűre...
Akkor inkább traktor, 3-4 év múlva meg mire a talajai oda érnek hogy direktvetésre alkalmas, addigra feltalálja Netparaszt a RAD 8pont0ás direktvetőt.
Válasz .Szabi. #9273. hozzászólásáraEbben a 22 ha-ban van egy 4 és egy 4,5 ha-s táblám is, de a következő már csak 1,20 ha, és úgy lefelé... Nem vagyunk errefelé, épp a kis terület s a dombok miatt nagyon eleresztve a parcellák tekintetében..
Válasz .Szabi. #9273. hozzászólásáraAkkor sem vennék 150 lóerő alatt semmit... Lassan nincs 6 hengeres 120 LE-s gép, 4 hengerrel meg mit kezd függesztett eszközökkel? betapad sárral egy kultivátoron a henger és nem tud megfordulni a föld végén sem....
Amúgy fogyasztásban nincs jelentősége hogy a 0,6 ha-os táblára a 120 vagy a 160 lóerős géppel megy oda de amíg megcsinálja addig van!
Válasz szanberg #9269. hozzászólásáraForgalmazója van persze Romániában is, csak az üt szöget a fejembe, hogy a gyár azért jó messze van, és gondolom a japán alkatrészek sincsenek alapból a kelet-közép európai gazda zsebéhez mérve. Vagy tévedek? Tapasztalat e téren?
Válasz Sk Laci #9268. hozzászólásáraAz itteni pályázati rendszerben vérre menő ellenőrzések és szupraellenőrzések vannak, hogy nehogy bárhol is mesterséges feltételekkel pályázhasson vki. És ha rádfogják, fizetheted vissza az egészet, vagy egy bizonytalan kimenetelű perbe vágsz bele. Ilyen esetet személyesen is ismerek, kettőt is - végül kinyögték az árát, de belerongyolódtak.
Válasz Sk Laci #9267. hozzászólásáraA megyében Zetor, Fendt és Valtra traktorokat árulnak, tőlük vettem a Case-t is annak idején (ma már nem forgalmazzák), a szomszéd megyében pedig Belarust, Solist.
Amúgy ez a megyebeli kereskedővel ifjúkorunkban valamikor egy munkahelyen dolgoztunk, és ő egyértelműen a Forterrát lőtte be baráti/néhai kollegai ajánlatképpen
Válasz Batka #9277. hozzászólásáraAkkor a nagy vázmagasságot figyeld, a közèpmélyek nem játszanak. Kell a szabad átömlési hely. Bár talajfüggő is, a kötött eléggé mászik felfelé a kés szárán.
Válasz kis Zombi #9265. hozzászólásáraValamiért bennem egy MTZ-kategóriás gép képe maradt, de a 69 tényleg nem sok. Még annyi, hogy szemenként-vetőgépnek nem feltétlenül muszáj JD direktvető, egy normális Monosem, Kuhn, Gaspardo, Sola, stb. vagy a törökök közül az Agrion is megteszi. Amiket írtam, plusz egy erősebb MTZ (mondjuk 892.4) vagy Zetor és egy Agrion is belefér a keretbe. Az már elég komoly géppark lenne!
Lazítóból szerinted melyik most a legjobb választás, elég sok hasonló konstrukció van a piacon, Gaspardo artiglio/bednar terraland /Quivogne ssdr, stb...? mit kell megnézni rajtuk?
15323 hozzászólás
Válasz határjáró #9322. hozzászólására175LE csak függesztettet...
Üdv.
Tegyük fel, hogy el szeretném hagyni a szántást(erre nagy esély van), ki milyen grúbert vagy középmélylazítót ajánlana? Egy 175 lóerős traktor húzná, és vannak elég durván kötött talajok is, ahol az eke sokszor bele se ment.
Szóval egy jó massziv kellene ami egy picit a szármaradványt is jól keveri, forgatja.
Válasz szanberg #9320. hozzászólásáraRadot nem vehet, nincs ro-ba.
Tudna venni egy új ilyen kubut, egy 3 méteres RAD vetőgépet és akkor még nettó 20-21-nél tart mindig, marad másra is pár Mft.
Válasz Sk Laci #9270. hozzászólására6200-as 4 hengeres motor 140 lovas, 3 fokozatban állítható első hídrúgózás(rettenetesen jól muzsikál, egyszerűen nem ráz a gép) 3x8-as power váltó, vagyis 3 mechanikus csoport(kicsit gagyi a váltókar de hát nem fendt-be ülsz hehe) ezen belül 8 kapcsolható power fokozat, ezek elég jól el vannak osztva, lehet variálni bőven. Van automataváltó funkció rajta, meg valami nagy vontatmánynál alkalmazható lejtmenet vezérlő féleség meg ilyen bixbaxok még amúgy semmi extra
Válasz fiatalember35 #9282. hozzászólásáraFigyelj én is rákérdeztem, egyrészt van minden 24 órán belül másrészt kopó alkatrészek-szűrők melyek kellenek bizonyos rendszerességgel azok olcsóbbak a többi gép áraitól de tényleg. Szerintem nagyon korrekt a jappán hozzáállása, nem az a német piacszemlélet van nekik eddig legalábbis úgy tűnik.
Az új szériákból van M115GX. Ez azért jó mert 120lóerős csak 4 hengeres de a 6200-as motor van benne mint nekünk a 140lovasba, örök élet meg két nap de szó szerint és rettenetes nyomatékos gép. Szerintem ha van rá pénzed majd a pályázatból és fain jó kis ügyes de erős traktort akarsz magadnak akkor ezt választod majd, beleférsz a pályázatba is és ha kell mégis plussz kakaó mivel ez a gép szériában is 140 lovas a nagyobb modellben ami totál ugyanaz, lehet rá húzni később okosba kakaót büntetlenül
Válasz .Feco. #9315. hozzászólásáraKöszönöm, megnézem majd!
Válasz bobo77 #9311. hozzászólására
Válasz Batka #9312. hozzászólásáraVegyél Combilpow-t, és vedd meg úgy hogy legyen hozza henger, tárcsa meg kultivator elmunkalo is!
Ha kell a felszínt bolygatni akkor a második két eszköz közül valasztol, ha meg nem akkor csak henger. 2 LE elhúzza a 3 m-t bárhogy, ha kukorica vagy napra után akarsz vetni akkor tárcsát teszel rá, ha kevés szarmaradvany után akkor kultivatort (amúgy az nem rossz ha megy a lázító 40 cm-en, a kultivator meg 20-an) ha meg nem vetsz utána akkor csak henger és nem kevered fölöslegesen.
Az csak hab a tortán hogy 75 cm az osztás köze szóval lazithatsz a sorok alatt is mint egy strip-till, vagy huzhatod egyben kukoricaveto géppel is...
Válasz GREVEN #9305. hozzászólásáraVogel van még?
Válasz Sk Laci #9304. hozzászólásáraPofasan???? Szerintem egy ormótlan buckó vasdorong, sok helyen takony heggesztessel. Én meg pont azon gondolkodtam hogy szégyelljük el magunkat hogy a románok a Maschio-nal mennyivel szebb munkát csinálnak.
Itthon amúgy a fejétől bűzlik a hal a gépgyártásban is. Amit a német mérnök megtervez a Claasnal azt a magyar hegesztő meg tudja csinálni amit meg a Kühne-nel osszetaknyolnak az meg olyan amilyen...
Válasz .Feco. #9303. hozzászólására200 lóerő, néztem az agrisemet, tetszik , de egyrészt eléggé megkérik az árát,másrészt most inkább a gaspardo féle megoldás felé hajlok, az megdolgozza a felszínt is, ezzel talán meg lehet spórolni így egy műveletet, mert lassan időből van a legkevesebb...
Válasz borda77 (Joe) #9289. hozzászólásáraÁllitólag most a Valtra nak van csilli villi 200 LE gépe 4 hengerrel...
Válasz Pogba #9309. hozzászólásáraTúl sokat kever/forgat, többek szerint nem sokkal kímélőbb mint maga a szántás, pedig én is ilyesmiben gondolkozom. Mert egy nagyon jó probléma megoldó szerkezet. Az egyenes késes lazítók is tetszenek, de nedvesbe, pláne vizesbe már használhatatlanok.
Válasz Mf-es? #9308. hozzászólásáraMiért?
Válasz borda77 (Joe) #9306. hozzászólásáraMég nem talaj megújítózol,addig jó.Aztán nem.
Válasz Batka #9300. hozzászólásáraITT van a vn lazítómról egy video rólam csinálták tavaly.
https://www.youtube.com/watch?v=m0hF5RV80XQ
Válasz GREVEN #9305. hozzászólásáranekem az van de szerintem tök jó...
Válasz Sk Laci #9304. hozzászólásáraVN Terradig-ről nem is beszélve
Válasz .Feco. #9303. hozzászólásáraAkkor a Kühne se jó? Pedig a kiállitáson levő lazítója és kompaktora eléggé pofásan nézett ki.
Válasz Batka #9300. hozzászólásáraAmi Gaspardo rendszerű abban nincs nagy variáció, van 3 késméret még két különböző vázméret. Én szívem szerint nem veszek a legerőssebből, mert ha valami szakad akkor inkább szakadjon a 3-4 milliós lazító mint a 60 milliós traktor...
De én nem biztos hogy Gaspardo-t vennék. Nagyon jók a Sumo lazítók, jók az Agrisem-ek (ha nem a legjobbak) jók a Simba-k (most zöld Great Plains néven fut)...
Az is kérdés mekkora géphez kell. nekünk a nagygép után beszűkül a választék, ha 160 Le után kell valami, akkor megint beszűkül.. Közte van a szivárvány minden szinéban, ha nem tudsz dönteni más alapján akkor azt nézd hogy melyik illik jobban a traktorhoz. Körülöttem a Yimpa-t nehéz húzásúnak mondják, a hazai gyártásoktól menekülj, a többivel olyan nagyon melléfogni nem lehet szerintem...
Válasz borda77 (Joe) #9299. hozzászólásáravalószinüleg semmit. Sajnos ezzel nincs mit csinálni, nagyon át kell gondolni h milyen munkéra milyen traktort veszünk.
Válasz Pogba #9295. hozzászólásárade, úgy tűnik hogy az, mert folyamatosan veszi az újabb és újabb, egyre xarabb és xarabb gépeket.. Nézd meg a JD-t. Régen a nagy6000-ek voltak 105-135 LE között, most ugyanaz az alváz ugyanaz a 6,8 l-es motor van 260 LE-ig... Anno a 8100-as 185 LE volt, a 8400-as 250, most a Legkisebb 8R 260 LE a legnagyobb 370...
És amúgy hülyék vagyunk, mert vesszük a nagyobbakat, így mindig kúszik feljebb feljebb... a minősség meg lejjebb lejjebb... Ha mindenki csak és kizárólag a legkisebb 2 modellt venné akkor a gyártó sem menne felfelé, mert azt látná hogy nem fogy a nagy.
Válasz .Feco. #9298. hozzászólásáraFeco!
Lazítókról vélemény?
Válasz Pogba #9295. hozzászólásárade ha nem fogsz majd tudni venni mást mit teszel?
Még a Jd is a 7-esbe kivette a 7230-ből a 9000cm-s mocit... most már a 7250-is 6,8-as ...
Válasz Pogba #9292. hozzászólásáraegyrészt mert így hamarabb meghal és hamarabb veszel újat, másrészt szerintem máshogy számítódnak a környezetvédelmi kibocsátás értékei, de ezt inkább csak gondolom. Mindenesetre elég felháborító!
Anno a 412-es Fendt is egy kis macskaszar volt a 712-eshez képest pótkocsizáson, permetezésen és rakodózáson kívűl nem nagyon tudott csinálni semmit, míg a 712-es kifejezetten ügyesen dolgozott(ik) bármivel... A rövid tengelytáv, kicsi önsúly, rossz hatásfok és kis nyomaték miatt a 4 hengeres sokkal gyámoltalanabb és haszontalanabb mint ugyanez a LE 6 hengerrel....
Válasz .Feco. #9291. hozzászólására150Le 4 hengeres Zetor motor is van. Húzásban nem sikerült kipróbálnom, csak üresen az úton, de a Zetor Crystal deutz 6 hengeres motorral mindjárt másként muzsikál.
Válasz .Richard. #9293. hozzászólásáraitt az dmaxom... Én 2 éve 2500cm-el vettem most 1,9 ugyanannyi LE vel. Pedig enyém is már duplaturbos volt...
Válasz borda77 (Joe) #9294. hozzászólásárade a paraszt se hülye
Válasz Pogba #9292. hozzászólásáraKöltségcsökkentés, verseny, haszon... a paraszt le van sz...a!
Válasz borda77 (Joe) #9289. hozzászólásáraA kocsiknàl kezd fordulni a dolog. Kevesebb üzemanyag,nagyobb motorral, ugyanannyi lóval mint a 400köbcentivel kisebb motor. Állítólag ez a terv. Környezetbarát nem anyagtakarèk..
Válasz .Feco. #9291. hozzászólásáraDe ez miért van?
Válasz Pogba #9287. hozzászólásáraAz hogy ki van hegyezve a motor. Anno 6,4 L-es 6 hengeres Valmet 100 LE-től indult, most meg van a Fendt-nek 150 LE-s négyhengeres motorja... És csodálkozunk hogy a régi elmegy 25-30000 órát az újak meg kidöglenek 6000-nél...
Válasz Pogba #9287. hozzászólásáraSzerinted melyik jobb erősebb strapabíróbb és nyomatékosabb?
6057cm3-ből 260-280 Le vagy 8700-9000 cm3-ből 250-270 LE?
Nem kell válaszolni...Ez volt a df-el is mindig a gond ezt a pöcsöm motort huzigálták a végletekig most a 4 hengerrel teszik ezt...
Mondjuk a fendet sem értem miért ezt a df motort nyomatja a 8-as szériába 280LE-ig... A 9-es az már oké...
Válasz Pogba #9287. hozzászólásáraaz hogy 136 LE 4 hengerből .... b..ák meg. Jó hogy nem lassan 160 LE csinálnak majd 4 hengerből. Meg autókból 1,2 motornál 140 LE turbó hegyekkel... Túl sokat bírtak ki a motorok ez nem üzlet!
Duplaturbó neki aztán had pörögjön! Sem súly sem nyomaték és persze le sem adja az az fix...
Válasz .Feco. #9284. hozzászólásáraA 160 körüli szerintem pont az a kategória, ami nagynak kics, kicsinek meg nagy, oda már művelőkerék stb.
A direktvető tényleg ésszerűbb lenne mit a traktor, feltéve ha van azon a listán megfelelő, de még az se egyértelmű hogy mi számít jónak! RAD vs. tárcsásak vs. vetőgrúber...
Így mire pályázzon szegény, megnyeri 3 év múlva meg cseréli más rendszerűre...
Akkor inkább traktor, 3-4 év múlva meg mire a talajai oda érnek hogy direktvetésre alkalmas, addigra feltalálja Netparaszt a RAD 8pont0ás direktvetőt.
Válasz borda77 (Joe) #9286. hozzászólásáraMi a baj vele?
Válasz .Feco. #9284. hozzászólásáraDeutz fahr TTV 6140 136 LE 4HENGER!!! Agyrém! ÉS MÉG Reklámozzák is micsoda jó a prasztnak!!!
Válasz .Szabi. #9273. hozzászólásáraEbben a 22 ha-ban van egy 4 és egy 4,5 ha-s táblám is, de a következő már csak 1,20 ha, és úgy lefelé... Nem vagyunk errefelé, épp a kis terület s a dombok miatt nagyon eleresztve a parcellák tekintetében..
Válasz .Szabi. #9273. hozzászólásáraAkkor sem vennék 150 lóerő alatt semmit... Lassan nincs 6 hengeres 120 LE-s gép, 4 hengerrel meg mit kezd függesztett eszközökkel? betapad sárral egy kultivátoron a henger és nem tud megfordulni a föld végén sem....
Amúgy fogyasztásban nincs jelentősége hogy a 0,6 ha-os táblára a 120 vagy a 160 lóerős géppel megy oda de amíg megcsinálja addig van!
Válasz Pogba #9271. hozzászólásáraMax. 125 lóerős gépet vehetek, ez fix.
Válasz szanberg #9269. hozzászólásáraForgalmazója van persze Romániában is, csak az üt szöget a fejembe, hogy a gyár azért jó messze van, és gondolom a japán alkatrészek sincsenek alapból a kelet-közép európai gazda zsebéhez mérve. Vagy tévedek? Tapasztalat e téren?
Válasz Sk Laci #9268. hozzászólásáraAz itteni pályázati rendszerben vérre menő ellenőrzések és szupraellenőrzések vannak, hogy nehogy bárhol is mesterséges feltételekkel pályázhasson vki. És ha rádfogják, fizetheted vissza az egészet, vagy egy bizonytalan kimenetelű perbe vágsz bele. Ilyen esetet személyesen is ismerek, kettőt is - végül kinyögték az árát, de belerongyolódtak.
Válasz Sk Laci #9267. hozzászólásáraA megyében Zetor, Fendt és Valtra traktorokat árulnak, tőlük vettem a Case-t is annak idején (ma már nem forgalmazzák), a szomszéd megyében pedig Belarust, Solist.
Amúgy ez a megyebeli kereskedővel ifjúkorunkban valamikor egy munkahelyen dolgoztunk, és ő egyértelműen a Forterrát lőtte be baráti/néhai kollegai ajánlatképpen
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #9266. hozzászólásáraEz elég ésszerű megközelítés!
Válasz Batka #9277. hozzászólásáraAkkor a nagy vázmagasságot figyeld, a közèpmélyek nem játszanak. Kell a szabad átömlési hely. Bár talajfüggő is, a kötött eléggé mászik felfelé a kés szárán.
Válasz *** HM *** #9276. hozzászólásáraMondjuk inkább is-is, ha működik. nem feltétlen akarok 60 centin turkálni, inkább 45-50 körül...
Válasz Batka #9274. hozzászólásáraLazitani akarsz mélyen réteget törni 50 60.....vagy felszint bolygatva keverve... szántást kiváltani?
Válasz kis Zombi #9265. hozzászólásáraValamiért bennem egy MTZ-kategóriás gép képe maradt, de a 69 tényleg nem sok. Még annyi, hogy szemenként-vetőgépnek nem feltétlenül muszáj JD direktvető, egy normális Monosem, Kuhn, Gaspardo, Sola, stb. vagy a törökök közül az Agrion is megteszi. Amiket írtam, plusz egy erősebb MTZ (mondjuk 892.4) vagy Zetor és egy Agrion is belefér a keretbe. Az már elég komoly géppark lenne!
Válasz .Feco. #9272. hozzászólásáraFeco!
Lazítóból szerinted melyik most a legjobb választás, elég sok hasonló konstrukció van a piacon, Gaspardo artiglio/bednar terraland /Quivogne ssdr, stb...? mit kell megnézni rajtuk?