Hirdetés
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Massey Ferguson traktorok új
- Kukorica vetőmagok új
- Szántóföldi permetezőgépek új
- Solis traktorok új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Agrárjog új
560 hozzászólás
Válasz #109. hozzászólásra
A ventilátor kapcsolójáról vedd le az áramot a klímának.
A nyomás kapcsolónak kettős szerepe van az egyik az alacsony nyomás a másik a magas.A kapcsolót sorba kell kötni,és utána mehet az áram a hőszabályzóra ezt is sorba kell kötni.Ha ez megvan akkor ez lesz a vezérlő szál célszerű egy relét működtetni vele.A relére egy biztin keresztül vigyél egy vastagabb szálat és persze a reléből a kompresszorba.
Válasz #108. hozzászólásra
Pl:hogy csak bekapcsolt szellőző ventinél lehessen a klímát kapcsolni, meg a nyomáskapcsolót se tudom, hogy kell.
Válasz #106. hozzászólásra
Rajzom nincs de szerintem nagyon egyszerü,mit nem értesz?
Válasz #104. hozzászólásra
Mechanikus. MF, de sikerült venni.
Nem ér el igaz az érzékelő addig, hogy bedugjam a hőleadó bordái közé, csak a réz csőre tudtam kábelkötegelőzni. Ez gond?
Válasz #105. hozzászólásra
Van rajzod hozzá?
Mert most rakok a kombájnba 1 ford scorpióét, és spórolni akarok a villamossági szerelőn ;)
Válasz #102. hozzászólásra
Igen
Válasz #103. hozzászólásra
Milyen van benne, elektromos, mechanikus? Milyen traktorba?
Ma vettem észre, hogy rossz a klíma hőfokszabályzó. Kérdeztem is egy szerelő srácot, azt mondta hogy 6000-t tud. Létezik olcsóbb megoldás?
Gondoltam a hűtőszekrényére, az 2000, de nincs 0 állása, így nem lehet csak simán bekapcsolni a ventilátort, hiszen bekapcsolódik a klíma is.
Válasz #100. hozzászólásra
A villamosságot Te csináltad?
Válasz #97. hozzászólásra
Nem,nem-nem csak a méret számít!!!!!!!!!!
Ha még eddig ne jöttél volna rá, akkor mász fel egy magas fára, és onnat nézd az autót, meg a traktort!
Így majd lehet hogy rájössz mi a lényeg!
És megint nem, a személyautókon amikor bekapcsolják a klímát, akkor bekapcsolódik a ventilátor is.
Válasz #98. hozzászólásra
Hali
Én nem azt mondtam hogy hátrány csak azt hogy jobban méretezett az astráé mint a szett!!!
Válasz #94. hozzászólásra
Árulsz klíma szetteket?????
Válasz #96. hozzászólásra
A nagy kondenzátor nem hátrány mivel éppen az a szerepe hogy minél hamarébb visszahűtsön...az viszont hogy eltakarja a hűtőd mutatja hogy milyen nehéz is egy utólag beépített klímát méretezni. Hűtsön is de a traktor eredeti működése is normális maradjon. Személyszerint a traktor tetejére helyezett kondenzátort jobbnak tarom.
hmm...egy traktor üvegfelületén nem megy be annyi hő mint egy személyautóén? Ezzel azért nem értenék egyet, már csak ha a felület nagyságát nézzük is. A ventillátornak pedig pontosan az a szerepe ha a menetszél nem tudja visszahűteni a rendszert kapcsoljon be. Ha neked 250nél is megy a ventillátor akkor elég alulméretezett klímád lehet.
Látom nagy a vita hogy szgk vagy ??? de mi is a vagy .
Nekem most a trakiban diavia szett van és kisebb az elpárologtatója mint pl az opelé!
De viszont nagyobb a kondenzátora ami szerintem hátrány mert nagyon eltakarja a hűtőt.
Akkor most miről beszélünk.
Az biztos hogy a régi F astra klima cuccai nagyon passzolnak az MTZ-hez.És tud olyan hideget mint akármelyik szett!!!
Válasz #94. hozzászólásra
1Nos a klíma hűtő ventilátora 250K/h sebességnél is be van kapcsolva az autókba.
Nem azért mert forr a gáz.
2példának okáért az mtz összes üvegfelületén nem jön be annyi hő, mint 1 korszerű nyugati autó hatalmas szélvédője alatt hatalmas forró műszerfalához képest.
Nyugodtan kimerem jelenteni, hogy nagyon alul értékeled a szgk klímát.
Válasz #92. hozzászólásra
Szerintem nem.Csak a személyautóknak jellemzően jobb a hőszigetelésük,és kissebb az üvegfelület.
Mintha rémlene,hogy én is álltam dugóban klímás autóval.Viszont állandóan járt a ventillátor a kondenzátornál,mert forrt a gáz.
Különben én is úgy voltam vele,hogy az autómba majd barkácsolok valami félig használt valamit,ami hűt még valahogy.Elvégre úgyis van mindig ilyen-olyan lepusztult alkatrészem hozzá.Aztán persze sosem maradt időm arra hogy véghezvigyem a beszerelést,és maradt a kora hajnali indulás,hogy ne dögöljek meg a melegben.A mostani az első gyári klímás autóm.Soha többet nem is lesz klíma nélküli.
Eddig ezekbe építettem saját konstrukciós klímát:
E517
MTZ
T130
Zetor 7341
Claas jaguár (nemtom mi,csak régi fülkés)
Valmet 100 le körüli valami
Ezek inkább csak a kihívás miatt érdekeltek,így jellemzően csak egyet csináltam.Arra voltam kiváncsi,meg tudom-e gyártani úgy,hogy az tényleg tuti legyen.
Amúgy szerintem egy új beépítésnél fontosabb a jó lakatos munka,mint a klímás szakértelem.
Válasz #91. hozzászólásra
Én személy szerint mindig a rába elpárologtatóját próbáltam bele tenni.Az sem baj ha fektetve megy.A felület a lényeg.
Én egyszer szereltem MTZ-be klímát,és beregszásziéktól vettem a beltérit.Abban is rába elpárologtató van.
Másik:R12 nincs,nem dolgozik vele senki,és nem is lesz.
Kb. főbelövés jár érte!
Válasz #85. hozzászólásra
"A személyautó klímákat arra méretezik,hogy ott a kasztni menet közben visszahül a környezeti hőmérsékletre.Tehát jóval alacsonyabb teljesítményűek mint a traktorkoban."
Nem tom próbáltad-e már pesten a dugót kánikulában?
Szal sztem ezt gondold újra! :)
Nem tudom hogy jól gondolom-e, de a személy autó kompresszorok nagyobb fordulaton járnak, és ezért lehetnek kisebbek, de a megfelelő áttétellel kielégítőek lehetnek traktorba (ez már tapasztalat)
Válasz #85. hozzászólásra
Hát ezzel csak az a gond hogy az MTz (amibe a legtöbb utólag beszerelt klíma kerül)helyszükséglete nem a legnagyobb. És megjegyezném hogy elvileg R12-t már nem lehet használni :)
Válasz #89. hozzászólásra
Na, elszóltam magam...
Válasz #88. hozzászólásra
Tied annyi vót?
Válasz #87. hozzászólásra
60.000 euro. És adnak hozzá egy traktort is.
Válasz #86. hozzászólásra
Arról, h. mibe kerül akkor az a Q. klíma, ami ér is valamit!!!!
Válasz #85. hozzászólásra
(Na, ezek után miről tudunk még beszélgetni...)
:-)
Sziasztok!
Végig olvasgattam ezt a topicot,és nagyon sok jó hozzászólásra leltem itt.Valahogy mindegyikben benne van az igazság,viszont én hozzászólnék.Ha valakinek nem van kedve,ne olvassa el.
Jó klíma=jó hűtés,kellemes közérzet.
1.)ez itten bármilyen meglepő is,de a jó hőszigeteléssel kezdődik.5mm-es hőtükrös,ahány réteg csak befér.Azok a traktor tulajok,akinek fekete fülketetős traktorja van,a tető és a klíma egység közé ha betesznek két réteget,csodálkozni fognak.Meg az MTZ vezérmű környékét is nyugodtan be lehet bugyolálni vele:-))
2.) Bazi nagy elpárologtató! Ugyanis nem mindegy hogy a levegő mennnyi idő alatt halad át az elpárologtatón,mielőtt beköszön a fülkébe.Nagy felület,lassabb áramlás,jobb visszahűtés.
Jellemzően az amerikai gépeknek brutális elpárologatói vannak.200x200x800pl.Képes befújni -3 fokos levegőt is.
Itt jegyzem meg,hogy illik tisztán tartani,mert ugyebár a sáros mocskos elpárologtató,nem fog hideget fújni.
3.) A lehető legnagyobb kondenzátor.
Már csak élettartam szempontjából sem mellékes.Ugyanis a fránya klíma gáz,nagyon hőmérséklet érzékeny.Ha nem hűtöd vissza,képes fura dolgokra.
De....ha a lehető legjobban visszahűtöd,akkor kicsi a nyomó oldali nyomás,és a rendszer élettartama is hosszabb lesz.Ugye a 25 bar-ra méretezett klíma csöveknél,nem mindegy hogy 30,vagy 12 bar a rendszer max nyomása.
A rend kedvéért elmondom,hogy ezt az alkatrészt megintcsak illik néha takarítani.Ha koszos,nem tud visszahűteni,és forr a gáz.Rendszertől függően ez még lehet hogy hűt,de az tuti hogy eszi a gázolajat,és nagyságrendekkel rövidebb lesz az élettartama.
4.)Mindig a lehető legnagyobb legyen a kompresszor.
A kis komresszorok nemigen birják a hajszát,és néha tényleg kicsi a teljesítményük.
És néhány általánosság:
A személyautó klímákat arra méretezik,hogy ott a kasztni menet közben visszahül a környezeti hőmérsékletre.Tehát jóval alacsonyabb teljesítményűek mint a traktorkoban. Én nem mondom hogy nem lehet bontott alkatrészekből jó klímát építeni,de nem egyszerű.
Az R134a hűtőgáznak van ester,és PAG kenőolaja.Mindkettő elég agresszív,és spec tömlőt kiván.A tömlő gyártők nagy része mindig olcsó tömlőből szeret dolgozni,ami természetesen nem bírja azt az olajat ami a rendszerben lakozik.Az R12 olaja külön téma,és nem szeret keveredni az R134a olajakkal.Betúrósodik,és eltömi az expanziós szelepet.Találkoztam olyan két napos tömlővel,amit simán ki tudtam húzni a fittingből.És van olyan általam beépített klíma cső,ami sima hidraulika tömlő,és tíz éve bírja.Legyen okos valaki!!??
A klíma gáz nagyon apró molekula szerkezet.Van olyan hogy megküldjük 30 bar nitrogénnel,két napot áll,tök semmi.Aztán feltöltjük 5 bar-ra R134a-val,és hallom ahogy fütyül kifele a lyukon!
Személy szerint soha nem súlyra töltök.Inkább a szívó,és nyomó oldali nyomást figyelem,és igyekszek kihozni a rendszerből a lehető legtöbbet.Néha nézem a befúvott levegő hőmérsékletet is.Szórnak a csőméretek,és emiatt a befogadott gáz mennyisége is.Ha lehet inkább többször töltöm.Egyszer amikor muszáj,és egyszer nyáron mikor tök meleg van.Ha most túltöltöm,nyáron szétbazseválja a tömlőt.
És végezetül egy fontos gondolat:a klíma,nem kereskedelmi hűtő! ÍSenki nem várja azt,hogy nyáron negyven fokos hőségben fagyoskodni fog.A gyártók már nem is erre méreteznek.Figyelembe veszik azt,hogy a külső és belső hőmérséklet között max 7 fok eltérés lehet.Ellenkező esetben egészségkárosodás.Ennél többet még a legedzetteb sportolók sem birnak ki!
Ha kiszállsz,kapcsold ki,és ha visszaülsz,kapcsold vissza.Hogy szép fokozatosan hűtsön le.Ne irányítsd magadra soha! Lehet hogy pillanatnyilag jó,de rengeteg arcüreg,mellhártya gyulladásról hallottam.Nekem is volt középfül gyulladásom,pedig csak 8-10 másodpercig lobogatta a fülem a ventillátorszél:-))
És végül:döntse el mindenki,önmaga,hogy mennyit ér az egészsége.Akar-e jó (megteheti-e) klímás gépet vagy nem.
Válasz #83. hozzászólásra
Nem, de nem is nagyon tartom valószínűnek, hogy komoly lehet.
Válasz #80. hozzászólásra
Ismered azt a "220-ast" ?
Válasz #78. hozzászólásra
Az a szerelő engem is érdekelne. A nickem alatt ott a mail, légyszi, küldd el a számát nekem is!
Válasz #77. hozzászólásra
Bocs,de néha dolgozom picit:-)))
30-6343746
Válasz #78. hozzászólásra
Amit 220ért veszel, annál sokkal-sokkal jobb minőségű bontott cuccokat lehet venni, ami még nagyon sokáig gond nélkül használható.
És nem mindenkinek azonos a műszaki képessége, nem feltétlen kókányol.
Válasz #78. hozzászólásra
Az nagyon jó ár.
Elkérhetem a számát a szerelönek?
Nekem nem kell berakni csak a szett kell.
Nekünk a szettet adják többért.
nekünk mind a kettő mtz-be van szerelő rakta 220-ért 1 év garanciával.
Nem érdemes kókányolni bontott klima cuccal.Nem mindegy a kondenzátor mérete, a fülkeradiátor ventillátorostól.
Válasz #75. hozzászólásra
Na mi a helyzet nem kell a gáz???
Csak beszólok és eltűnök,írj egy számot vagy egy e-mailt és már megy is az üzlet!
Válasz #75. hozzászólásra
Hali
Annyi kilot kapsz amennyi kell!!!
Úgy fejtik a saját palackodba és még zöldkártya sem kell!!!
Válasz #63. hozzászólásra
Ha 3000-ért tudsz R134a-t,vegyél már nekem úgy 70-80 kilót.
3500-ért átveszem.És Te is jól jártál.
Biztos hogy meg lehet csinálni házilag, nincs benne ördöngősség. Csak nem kókányolni kell hanem normálisan összerakni.
Nekem tavaly behalt a kompresszorom. Egy egri cégnél kaptam 60e körül vadi újat 1év garival. Nem jut eszembe a nevük, a neten találtam őket.
Válasz #72. hozzászólásra
:DDDDD
Válasz #67. hozzászólásra
Olyan drágán! :P :D
Nekem jobb ötletem van! :D
Fogsz egy benzines agregátort 32500Ft amit ráraksz az MTZ tetjére amellé veszel egy mobil klímát 25000Ft és utánna már mehetsz is szántani! :D
Itt egy kis reklám hozzá:
Aggregátor 32500Ft, mobil klíma 25000Ft , megfagyni az MTZ megfizethetetlen! Minden másra ott a Master Card! :D
(Csak vicc, ne vedd magadra.)
Válasz #70. hozzászólásra
igen,még holnap mehetsz.
Válasz #69. hozzászólásra
Most volt?
Nem.
Válasz #68. hozzászólásra
Nem voltál vásárhelyen?
Válasz #66. hozzászólásra
Ja, mtzbe nem is esik rosszul port belélegezni, meg izzadni mit a dög.
Válasz #65. hozzászólásra
Ha elég ügyes vagy akkor ki jöhet így egy 100asból!
Kell csináltatni szíjtárcsát, meg csinálnod kell tartóbakot a kompresszornak meg a hűtőjét és a kondenzátort elhelyezni, a többi már "favágás".
Válasz #65. hozzászólásra
Csak akkor minden használt,ki tudja meddig bírja+be kell valahogy raknod.Szerintem Mtz-be nem is érdemes vele kínlódni,nyisd ki az ajtót legalább jön be valami friss levegő.
Szóval akkor az otthoni "maszekolás" inkább felejtős?
De ahogy a szavaitokból kiveszem, egy hűtő-klíma szerelő, esetleg egy ilyenben már jártas autószerelő segítségével megoldható.
Valahol láttam komplett bontott Astra klímát 50.000-ért. Ehhez jön még a szaki segítsége, gáz, egyebek... akkor mondjuk kb. 100.000-ből megállhatna.
MTZ szervizben 2-300.000-t mondtak az utólagos beépítésre. Azért ehhez képest - úgy tűnik jóval olcsóbban is kihozható.
Lehet, hogy nekiállok.
Válasz #50. hozzászólásra
Lehet hogy igazatok van én már semmin se csodálkozom. De erre van garancia. Sima hidraulikacsőből is megcsinálták volna de arra nuku gari. Az r134es gáz eszi a gumit ezért teflonnal van kibélelve belülről a klíma cső. Ha a gumicső belseje leválik bekerül a rendszerbe, kis furatokat eltömi és a szivattyúnak se tesz jót az tuti. Persze lehet kisérletezni, fúrni faragni de akinek romlott már el 40fokban klíma és napokig nem volt ideje megállni javítani az megpróbál biztosra menni. Ha 1xelillan a gáz akkor már bukom a hasznot amit az olcsóbb csővel megspóroltam volna. Az én rendszerembe 1,3kg megy.
Hali
Nem akarok okoskodni, de a gáznak 3000 ft kilója és a hidralikásoknál van klimacső méterre nekem akkor 18000 ft volt az összes csö legyártva!
És a diavia szett is csak 90 dekát ir hozzá, na persze egy töltés 10000 ft körűl van mindenhol
Válasz #61. hozzászólásra
A munka az olcsóbb de az alkatrész árbann nemsok a külömbség. Inkább sok a szerviz nagy a konkurencia és egy ideje nem divat a kibaxás! a szervizekbenn.
Válasz #60. hozzászólásra
Biztos nagyon olcsók vtok!