Gázolaj árak 600 Ft Benzin árak 597 Ft EUR 392.31 Ft USD 354.48 Ft CHF 416.49 Ft GBP 465.98 Ft

Fórum

Traktorvásárlás

Létrehozta: Vendég , 2008-01-19 17:39:52

Kedvencekhez Segítség

6512 hozzászólás
#561 bandigh
2018-08-11 11:27:12

Válasz Sk Laci #559. hozzászólásáraMég mindig azt csinàlnám h az usából szereznék csuklóst, 2000 órával, féláron. Nem tudtok jobbat mondani

#560 bandigh
2018-08-11 11:20:19

Válasz Pilátus #556. hozzászólásáraPiros7es! smile thumbup Sok helyzetet megold. A sarat is jobban felfeszgeti, mint mikor az eke megfordítja.. Viszont ékgyűrűssel nem kéne, max homokra, ennek a tüskésnhenger a lelke, a rögeket kettészútja elsimítja, a gyeptléglát felfordítja, a gaz gyökere pontosan az ég felé néz.

Nincs profilkép
#559 Sk Laci
2018-08-11 11:15:22

Válasz szanberg #550. hozzászólásáraMost jutot eszembe, az egyik tönkrement gépértékesítő raktáron levő gépeit árulják. Van köztük két derékcsuklós 480 ló körüli NH traktorok rendesen felszerelve 200 000 euróért darabja.

Nincs profilkép
#558 Pilátus
2018-08-11 11:11:57

https://www.agroinform.hu/geppiac/quivogne-talajlazito-ekgyurus-hengerrel/h_1469935?ref=70a40b0d

Itt VAN! Ezzel sima lesz a pálya is

Nincs profilkép
#557 Sk Laci
2018-08-11 11:07:28

Válasz Tomi81 #552. hozzászólására900 m hoszú parcellán 400-450 méter srégség a kezdéstől a végéig. Ez kb 20-22 fokos srégség.

Nincs profilkép
#556 Pilátus
2018-08-11 11:01:06

Válasz szanberg #550. hozzászólásáraÉrtem és rendben hogy nincs csapágy és karbantartás de a gépeid nem bírnak ezzel mélyen menni és nem is arra van, így kell egy tiger vagy ha ennyire nem tetszik a csúszás akkor a "Piros Hetes" ami minden visz...
Terradig és testvérei azt CsŐ!
Most már nagyon be kellene cserélni és elbúcsúzni a fergától is
Nehogy má a kukorica tarlót ezzela Cultussal műveld meg mert az kizárt.
"Lépned KELL"
és nekem is(méhészkednismile flowers

#555 Tomi81
2018-08-11 10:36:56

Válasz *** HM *** #553. hozzászólásáraHála isten elég nagy táblába vannak a földek, vagy 4 kicsi darab van. A többi 5ha vagy a felett.
Mondjuk a muszkával érdekes lehet kereszbe menni.

#554 Bárány
2018-08-11 10:27:56

Válasz *** HM *** #553. hozzászólásáraLehet, hogy bennem van a hiba, de kezdem érteni, amiket írsz.

#553 *** HM ***
2018-08-11 10:20:23

Válasz Tomi81 #552. hozzászólásáraEzek brutál nagy kulákok ám minden itt széles földekkelsmile lol 40men nem zsamos nekiállni srégen.smile tonguep

#552 Tomi81
2018-08-11 10:17:51

Válasz szanberg #550. hozzászólásáraMár többször kérdezni akartam. Mikor szögbe (srégben, átlóban) műveltek, mi alapján húzzátok szögben? Mit tudom én, két fogásnyit vagy hármat mentek keresztbe?
Vagy csak kinéztek valamit a föld végén és húzzátok?
Nálunk nem divat, mindenki egyenesen művel, azért kérdezem.

#551 bandigh
2018-08-11 09:58:31

Válasz szanberg #523. hozzászólásáraJd motornak kartergáza van! Ezzel együtt kell élni, attól még jó

#550 szanberg
2018-08-11 09:49:22

Válasz Pilátus #549. hozzászólásáraAkkor kaptam meg...


Egyébként mondom, hogy nemjó a 3 méteres nálunk mert elfarol és mellétapos a gép, vagy kihagysz a művelésből vagy rátartassz a művelt felületre és visszadöngölöd. Többször nem írom le, próbáltam, 3 m-es Topdown-t is mindegyikkel ez volt a baj ami 3méteres volt.

A Cultus meg univerzálisnak kellett, ezzel hántom a tarlókat is mert egymenetben le is zárja a vader henger és faszán gyalulja a talajfelszínt, egyengeti a soksokéves szántás és ih tárcsa sebeket. Már most látszik, hogy ahol lehántottuk jó nagy szögben a tarlót, most rámentünk egyenesen, mennyivel egyenletesebb lett a pálya.

Szóval hántástól alapművelésig használjuk a gépet, kukorica után ha nem lesz saras a pálya kell egy tárcsás hántás vagy le kell zúzni a tarlót és aztán mehet ez is rá fainúl.

Ami teccik benne, hogy a szártömeg bekeverése nagyon egyenletes és komoly, a 21 kapa 5 sorban igen jól szétgereblyézi a szárat és földbe hömpölyög egyenletesen, nincsenek mulcs foltok vagy csomók, egy jó szecskázással, szár aprítással ez hosszútávon a jó művelés záloga lesz azt látom.

Nincs profilkép
#549 Pilátus
2018-08-11 09:23:40

Jaaa és kombájn után megy a tiger nem pedig novemberben

Nincs profilkép
#548 Pilátus
2018-08-11 09:20:32

Válasz szanberg #546. hozzászólásáraNa látod itt a megfejtés a 10 kapával ugyanolyan eredményt érsz el a növénnyel mint a 20 kapával de legalább olyan mélyen mész ahogy akarsz
3méter és nyugodj bele:7km tempo és napi 20, éjjel nappal 35 hektár és 10 nap alatt mindennel végzel...

#547 GREVEN
2018-08-11 09:10:16

Válasz szanberg #544. hozzászólásáraÓóó ha nekünk ilyen földünk lenne. A mienktől úgy kell elvenni a hengert mert az a föld alatt megy.

El se hiszi az ember, mennyivel nehezebb húzni egy eszközt ha a henger ki se látszik a homokból néha :D

Mint egy 3 méteres földgyalu.

Azért az csak könnyebb meg jobb mindig,ha az embernek nagyjából egy típusú vagy hasonló szerkezetű talajai vannak.Vagy kötött vagy laza könnyű müvelésű. Arra lehet egy kompromisszumos gépet beállítani, de pl itt nálunk,hogy van ez a semmit érő homok amibe elég menni a traktornak egyedül, meg vannak a réti kötött földek, ahol meg teljesen más henger meg eszköz lenne jó. Nincs arany középút.

Tegnap szólt a szomszéd,húzzam már meg valami vakaróval a földjét. Ilyet még sose láttam. A Karát szárnyakkal nem ment bele. Csak reszketett a tetején pedig homok föld.

Jövőhéten a Terradigt fel kell tenni, mert más nem megy bele.

#546 szanberg
2018-08-11 08:59:16

Válasz Pilátus #545. hozzászólásáraCultus 420-on 21db kapa van 20centis osztással, Tiger 4MT-n meg vagy 9-10 40centi körüli osztással.

Tavaly húztam az MT-t, jól dolgozott kukorica után kimondottan, csak keskeny a 3 méteres mondom, mellékell taposni a művelt felületre és az nem gyere be.

Nincs profilkép
#545 Pilátus
2018-08-11 08:50:35

Válasz szanberg #544. hozzászólásáraMert ezt már megjárták kétszer valamivel.
Ilyen kell neked és számold össze a kések számát mert szerintem a cultus sokkal sűrűbb.
3méter és nem főlé mert 380 kell elé mindenhol és ott nem simogatják elő neki a pályát ősszel a kukorica után hanem rohannak nehogy sár legyen mert akkor vége...

#544 szanberg
2018-08-11 08:36:35

Válasz GREVEN #540. hozzászólásáraMert ilyesmi a föld mint itt a videón, nekem a leg lazábban sem így ment tegnap dombon lefelé sem.

Nincs profilkép
#543 Pilátus
2018-08-11 08:33:04

Válasz Sk Laci #537. hozzászólásáraErről van szó és ez az emberléptékű méret és főleg haladós.Mutass már képeket te is

Nincs profilkép
#542 kovacsmihaly0905
2018-08-11 08:27:29

Válasz Sk Laci #541. hozzászólásáraVannak, csak lehúzódtak a mélyebb nevesebb talajrétegbe...

Nincs profilkép
#541 Sk Laci
2018-08-11 08:13:29

Válasz GREVEN #540. hozzászólásáraHomokórába való homokon grúberezni, vagy csontászáradt kötöt talajon való lazítózás, egy kicsit más. Partok is rendesen viszakapják a traktort. Volt ahol csak 4 km/ó -val bírt haladni a kerékcsúszás miatt, de átlagban 7-9 km/ó volt a munkasebeség.

Egy kis érdekeség. Pár napja lezúztam egy elhanyagolt volt szőllőhelyet, tele cserjével, futó szederel, a terület már töb mint 20 éve nem volt gondozva, jött hozám át a sok csipke, kökény, meg kitudja mi volt aban a földben. Ezt tegnap még meg is lazítóztam, ezel is kiszedva a tuskókat, gyökérzetet. A talajmunka során egy gilisztát se látam, pedig a területen volt füves rész is, amit az invazív növényem nem bírtak elfoglalni. A talajmegujítós témában az van preferálva, azért nincsenek giliszták, mert a talajmüvelésel elrontjuk az életterüket. Itt már töb mint 20 éve semi se volt csinálva. És egy se volt. Miért???

#540 GREVEN
2018-08-11 07:56:33

Válasz Sk Laci #537. hozzászólásáraA vakaróval lesz ott a baj. Én tegnap grúberoztam, 18-20 cm-en szárnyakkal 8-9 literből megvolt. smile lol

Igazi jó homokórába való homok.

Jah és teszem hozzá úgy volt ennyi,hogy 2 taligára való parlagfüvet meg dudvát húztak a kapák magukkal.

#539 szanberg
2018-08-11 07:53:54

Még valami!
Kabintető alján van egy fedél amit levéve gondolom a belső keringető levegőszűrője van. Ez elég fax megoldás, nem volt retkes mégis rögtön a nyakamba hullott a por meg a szép vaj kárpitra mindenhová, ezt nem is értem hogy a bánatba lehet ilyen helyre tenni, hogy az egész fülkét összevágjad ha kiveszed.

#538 szanberg
2018-08-11 07:22:02

Válasz Sk Laci #537. hozzászólásáraNem, mert egy 4 méteres Horsch sem könnyebb húzású szerintem, ezen meg 5 sorban vannak a kapák, nagyon fainúl átdolgozza a talajt, ha egy kicsit is jobb a helyzet vetőágyat tud produkálni mélyebben járatva is, a lazább pályán repcevetésre alkalmas talajt tudtam tegnap is csinálni vele. Könnyebb grúber nehéz feladatokra nem való, ez 60mázsa mégsem zár úgy mint szeretném a bitangabb pályákon.

Annyi, hogy van már vagy 150hektár a késekben, idén biztosan kitartanak mert vídiásak, ha lefut jövőre megveszem a 40-es lowdisturbance késeket rá azzal még könnyebb húzásúvá válik illetve még kevesebbet hoz fel a nyirokból.

80-as késekkel nem bírtuk volna húzni csak nagyon sekélyen, amikor kipróbáltam a gyáriakkal kicsit szomorú lettem, mert tényleg csak sekélyen bírta a régi traki, ezekkel az 50-esekkel viszont jelentősen könnyebb húzni, minimum 5 de inkább közel 10centivel mélyebben lehet húzni ugyanolyan terhelésen tempóval mint amazok voltak.

Nincs profilkép
#537 Sk Laci
2018-08-11 06:51:18

Válasz szanberg #536. hozzászólásáraNagyon nehéz húzni azt a Cultust. Nem gondolkodtál kicserélni más grúbera? Mondjuk Karat, vagy Horsch valamelyikére?
Ha olyan "böszme" nagy gép nem bír vele haladni......
Tegnap egész nap lazítóztam a NH-val 35-40 cm-ren és 22 L/ha fogyasztás jött ki. Idén nálunk jóval kötötebek a földek, még a nyers "gyurmás" szerkezetü földek is csontá száradva.

#536 szanberg
2018-08-11 06:36:24

Válasz Dns8 #535. hozzászólásáraMost jöttem meg telephelyről, nemtudom miből de esett 8mm eső hálaIstennek, saras lett a teteje úgyhogy lezsíroztam a gépet mert nem nagyon volt vele foglalkozva, majd délután kimegyek vissza hagy szivalkodjon addig. Bal elől az oldalhajtásnál van egy kis rudazat, annak ki vannak a gömbcsapjai, nem is néztem mi célt szolgál az ott igazából.

Igen, itt meg 70felé ugrik a liter. Klímát maxra letekertem és nyomattam tegnap meleg volt, muszály volt. Az ülés amúgy jó puha széles de tényleg nagyon sűl benne a segged.

Szerintem 2016-os évjáratú és még azért nem adblue-s a szeker.


A fogyasztáson gondolkodtam, tényleg különös, hogy 15 liter körül elment hektáronként amikor a terhelés keményen ott volt neki, igaz 11-ekkel halad a gép és ebben a lazább táblában nem is volt 70-es fogyasztás csak pillanatokra, 60körül megállt mert nem hajtottam fúlásig-halálig és akkor már ki is jön, hogy elméletileg óránként 4 hektár a 420-as szélességgel meglehet nagyobb táblában, 60literre ez meg valóban 15.

Nincs profilkép
#535 Dns8
2018-08-11 01:31:11

Válasz _NB_ #534. hozzászólásáraVan rá esély mert amit én hajtottam az max 64 literes fogyasztást írt ki.Klíma 19.5 foknál fagytam meg 20 nál izzadtam,és nagyon hamgos a ventilátorja. A szar minőségü grammer szék miatt izzadt aktív székkel kell rendelni vagy caset venni amibe szellőztett bőrülés van.Ez milyen évjárat adblues mert nem látom rajta a beöntőt.

#534 _NB_
2018-08-11 00:10:48

Válasz szanberg #523. hozzászólásáraAz nem lehet, hogy szoftveresen egy kicsit felcsavarták a demo gépet ?

#533 szanberg
2018-08-10 23:15:41

Fel ikresítve főleg a 370R biztos, hogy az összes többi konkurenst keresztbe hosszába elhúzná mint egy csuklós gép de az már igen túl lenne feszítve akkor, még bérgépnek sem merném halálig tolnismile whistling

#532 szanberg
2018-08-10 23:12:07

De mielőtt elmegy a hangvétel negatív irányba, nem ez a cél, jó gép ez, méghogy!!!
csak nem ér 65 millát közel sem talajra kevés útra sok

#531 szanberg
2018-08-10 23:09:59

Válasz John Deere Power Shift #529. hozzászólásáraAz biztos, csak a régi nem bírna ezzel a vakaróval haladni, ez megy, van kakaó csak meglesz a böjtje neki hamar.smile whistling

#530 szanberg
2018-08-10 23:08:53

Válasz .Feco. #524. hozzászólásáraEz E23 váltó nem powershift! persze az lényegét tekintve csak nem a 16gangos fullpower.

Azért nem autopowerrel adják ki mert 100-gépből 1-ez adnak el azzal a váltóval, használtgép értére 5millával kisebb mint a poweresé mert harmad annyit bír ki bontás nélkül, én sem választanám az a helyzet, meg aztán még drágább is mint ez.

Válasz szanberg #526. hozzászólásáraÚj szarvas nem régi szarvas,erre most tudtál a gyakorlatban is rájönni !!!smile wink

#528 szanberg
2018-08-10 23:04:42

Válasz Pilátus #525. hozzászólására12. fokozat 2000 fordulat 11,6 km/h 14% slip ezt láthatod a monitoron, amelyek elvileg valós adatok, bár kicsit lassabbnak érződik mint amit ír főleg 10km/h alatt, mikor slippel keményen meg rugdoskodik.


3méteres nemjó mert alig fogja el a gépet, ódalgóson elfarol és rákell taposni a már megművelt felületre és csíkos az egész. Laposon okés de dombon nem, ezért kell 4 méteres.

Amit otthagytam holnap megy a ferga és húzza rá a fralazt azzal sokkal jobb lesz a pálya ott.

#527 szanberg
2018-08-10 22:58:55

Válasz Pilátus #525. hozzászólásáraA 15 litert a laza talajon mutatja a monitor, itt 10-12 között ment a képen láthatod is a terhelés diagrammot, itt haladós a munka akár reális is lehet, de majd ha újra teletankolom megmondom mennyire valós volt a kijelző.

Nincs profilkép
#525 Pilátus
2018-08-10 22:47:52

Nem értelek mert hektáronkénti15 liters fogyasztás az nem terhelés egy ilyen gépnek.
Neked nem 4,2 cultus kell hanem 3méteres tiger mt és akkor nem kell traktor venni.
Vagy tiger vagy gép csere ha már ilyen .urva nehezen megy ott minden.
Ha már 15 centin megjártad a cultussal akkor ne akarrj ezzel 35centire mélyiteni hanem tedddLE és vedd elő a fralazt azzal húzzá alá és felejts el,max egy jokert neki valkivel akinek van.
Ma egy parplow rendszerű,oldal ívalésű négy késű(vagy inkább lapát) lazítóval tökig,gerndelyig a földben repűlt az Axion 860 kb 10 kilométerrel a repce tarlókon.
Lehet hogy neked is ezzel kellene kezdeni??

#524 .Feco.
2018-08-10 22:33:37

Válasz szanberg #523. hozzászólásáraAmúgy ez tipikus kites fapados gép... pl itt van mindjárt a váltó... nem is értem mit akarnak meg mindig a powershift-el... az egy kalap fos! Az autopower simán kirohogi, kényelmes, hatékony, full automatán úgy dolgozol egész nap hogy nem kell semmit sem csinalnod...
a másik a komfort... lehetne bele 50-és váltó meg kabinrugo meg fékezett híd és lassan már jó gép lenne... érthetetlen miért sajnálják a gél árához képest filléres dolgokat... nagyon más lenne az élmény...

#523 szanberg
2018-08-10 22:15:29

No szóval.... Mámma elhoztam végre a 8345R-t. Amolyan faramuci érzéseim vannak ától cettig, nagyjából leírom, semmi tiszteletlenség nem lesz benne, de egy kis szkeptikusság igen.
152mázsa tele tankolva, jó nehéz sűrű gép, mondjuk fel is van úgy súlyozva, hogy a keréksúlyoktól óvni kell a bicikliseket, úgy kilóg hátul hehe
Guminyomásokat beállítottuk, engedni kellett belőlük kicsit. Cultus 420 felakaszt és kimentünk az egyik kötöttebb táblánkra ami hosszú húzós partos is. Gép beállít GPS minden, Cultus skáláján 5-ösre le eresztve, uccu neki megindulunk eszköz lerak Johndeere megáll hehe Najó mondom ide törzscsuklós kell hagyjuksmile whistling
Aztán visszább vettem a mélységből skálán 4-es körül kb 20centin elhuzigálta azért, bár azt gondoltam brutálisabb lesz, de a talaj jobban az volt, igaz itt már csattogtak a kapák is az első sorokban, nagyon nem is lehetett volna mélyebbre menni egészségesen talán. Abba is hagytam kis idő után mert abba repcét vetni nem nagyon lehetne domb alján lágykemény közepén tűrhető barnásabb talaj, tetején lemosódott erodált sziklára törő darabos izéééé. Pedig egy sorral már elő volt Cultusozva tizenpár centi mélységben, úgy 3-as körül a skáláján.
Akkor átmentünk egy laza erdei talajra, az is dombos de puha szintén meghúzva már korábban ezzel a szerszámmal, ez amolyan szlovákos föld amint a zetorocskák is szaladgálnak, főleg az egyik széle ahol kezdtük. 5-ös alá leeresztve ment vele szépen 11 fokozatban, volt terhelés de vitte, túlvégén kellett 10-be majd 9-be visszahúzni ott keményebb volt. Ebből kb vethető talajt készítettünk, sajnos 30centin sincsen nedvesség semmi itt, ha nem esik komoly eső akkor nem is vetek repcét bele...

Ami lejött konklúzió. Jó a gép, erős csendes nehéz jó fogású. De. Többet vártam, ez a leg hatékonyabb nehéz univerzális traktor a világon de nyögött végig és a föld rángatta a gépet nem pedig fordítva, nem nagy előrelépés a régitől az a helyzet, amaz ha le volna ilyenre súlyozva ugyanígy fogna csak nem 10-el hanem csak 7-7,5-el húzná mondjuk ugyanott, de az 15éves 100-al kisebb lovas gép. Szóval nem nagyot, de kicsit csalódtam benne, azt gondoltam ez mindent szakít, de azért nem. Jó az E23 váltó kisebb fokozatoknál rángat kicsit de amúgy munka tempóban nagyon símán lehet vele váltogatni, automata funkció szerintem felejtős, dobálgatja összevissza a sebességet, játszik motorfordúlattal és amikor jön a part hirtelen orrbaveri úgy, hogy az nem egészséges, inkább magam toltam néha rajta egyet lefelé előtt, meg húztam vissza felfelé előtt, jobb ez neki így. GPS jó egyenesen megy de az SF1 jel elsodródik középhosszú táblánál is ha minden második harmadikra fordulgatsz, nem vészes de vétel esetén csak az RTK-t ajánlom, ott nincs ilyen gond. Motorja 101-103fokokon üzemel és mikor terhelődik és húz akkor fújja a kartergázt keményen, pedig csak 2000 órás, ez nem teccik, szerintem ezek már túl vannak hegyezve, ekkora lóhoz kicsi a 9 liter. Bír meg megy meg vissza is hűti a varicool, ki van vele szolgálva a motor de amikor jön a kemény terhelés és látod a kartergázcsövet fúj mint egy kompresszor akkor érzem, hogy a vas erre már nincsen felkészülve. Mondjuk az érdekes volt, hogy videókat nézegetve 60-62liter körül megkéne állnia a max. fogyasztásának óránként, ez 70 literek felett is bevesz mint a 370R-es is, ahogy néztem a YouTube-on...smile sneaky

Kabin csendes, nagyon. Illetve az lenne ha nem kéne a klímát full ventillátoron fújatni. Azt hittem elvan dugulva a kabinszűrője neki megnéztem hát nincsen. Alul méretezett a klímája, én életemben nem dolgoztam géppel rövidnadrágban de folyt rólam a víz. Hideget fújt az be a nyílásokon csak nem bírta azt a légtömeget hidegen tartani egyszerűen, próbáltam automatán manuálban aztán a vége az lett, hogy hőfok low-ra állítva ventilátor meg maxon, csak innentől meg fuccs a karriernek ami a komfortot illeti. EGyébként tényleg csendes. Jól fordúl, manőverezhető, élhető a gép, rúgózása átlagos, kabinrúgó kéne bele mert így zakkan olyanokat hogy majd kirepülsz a fülkéből rossz úton. Mondta a kolléga lassabban kell menni, de hát rúgózott MF-után amiben 50-es váltó van, nem lehet lassan menni mert olyan mintha tolatnék...smile devil Kabin jó tágas, kétszemély is kényelmesen elfér, italtartók mindenhol, fasza.
Holnap bíbelődök vele, táblavégi fordulót programozni meg ilyeneket ki akarok próbálni, illetve köztes talajon is kipróbálni.

Egyébként jól fogyaszt nagyon ha igaz a kiírás, monitor szerint hektáronként 15 liter körül ment itt a második táblán, ha ez valós lesz a kúton is akkor az nagyon jó, az első helyen nem tudtunk mérni igazából mert annyit nem dolgoztunk, az azért mást mutatott volna a végére, majd mondok egy átlagot mikor vivődik vissza.

Nincs profilkép
#522 lac*
2018-08-05 11:30:29

Válasz rockerjoda #520. hozzászólásáraOtt inkább beleraknak mint kivesznek,mert full fapadosokat rendelnek mindenből.

#521 Drisa
2018-08-05 10:53:22

Válasz szanberg #519. hozzászólására40 es 50 es váltó között fizikai különbség van azt szerviz max korlátozni tud vagy 40 esnél feljebb engedi a motor fordulatot. De nem gondolnám hogy van olyan aki ezt beveszi, ha 50 es váltót rendel és 2200 on éri el.
Váltok oldallehajtasok egy soron készülnek ott nem válogatnak a csapagyak fogas kerekek között egyféle mind.

Nincs profilkép
#520 rockerjoda
2018-08-05 09:51:05

Válasz szanberg #519. hozzászólásáraÍgy már értem. smile thumbupGyakran járok a nyuszisokhoz komáromba, melóból kifolyólag, mindig néztem miért vannak sokszor az utolsó csavarig szétdöntve a nulla órás gépek... Ilyenkor szedik ki a nem belevalót, meg töltik fel folyadékokkal stb...

#519 szanberg
2018-08-05 09:38:03

Napjainkban a kereskedő/szerviz szereli készre a gépet neked nullszervíz formájában. Az extrák fel-le szerelése is utólag történik nagyon sok esetben, ezért van canbus rendszer meg isobus terminál meg előkészített elektronika, hogy minden kiegészítőt rádugnak ahová kell és kész, alakra is van formálva a technika, vagy épen szoftveresen kinyitják a trakit avagy lekorlátozzák(lásd:50-es váltó kontra 40-es...)

Nincs profilkép
#518 a2457
2018-08-05 06:37:01

azért arról senki ne álmodjon hogy egyforma s kitűnő minőség létezzen folyamatosan. van ami éppenhogy rezgő léccel megy át a teszten, meg van ami bőségesen. amit lehet nyilván átpaszíroz a gyártó is. mert selejtet nem gyártunk uggggggggye.

namost a gyár helyében, ki mit tenne, egyik megrendelő évente lerendel 50 traktort, s ezt csinálja már több évtizede, a másik megrendelő meg pár éve rendelget évi 5-10 traktort. okés ? szerintetek, melyik megrendelőnek fogják a még mindíg kielégítő de silányabbat összerakni ?

ez nem azért van mert a magyart meg a keletit utálja bárki is. ennek sokkal egyszerűbb és racionálisabb oka van. a kiemelt partner az, aki régóta és sokat vásárol, pénzt nem sajnálja. az fogja kapni a jobbat.
a barom meg az amelyik úgyis megveszi a rosszabbat is, mert az is sokkal jobb mint amije eddig volt vagy valaha lesz. ez a gyártó részéről egy tökéletesen logikus lépés. a kereskedő is ezt csinálja, annak az ügyfélnek akinek van lehetősége válogatni hogy kivel hozat gépet, de visszatérő rendszeres és fizetőképes még szép hogy olyat ad el amiről tudja hogy faszájos. de mondjuk szürke barátunk betéved, hogy kéne neki egy úúj szarvas jancsi mert nyert a lottón, a 9 holdjára bármi szart rá sóznak, úgyse látják többet.
ez nem rosszindulat, ez a kapitalizmus hozadéka. mivel NEM közös érdek van hanem egyéni.

a gyártó érdeke eladni mindent amit csak el lehet, mert abból él.
a kereskedőnek is az az érdeke.

az meg teljesen világos hogy valamennyire előre gondolkodnak a kereskedők, természetes hogy olyan gépeket rendelnek amik val.szeg el fognak kelni, lehet számítani rá hogy ilyen-olyan extrákkal kérik majd. aztán ha nem jön be, akkor rá kell beszéljék a vevőt.

itt jönne a logika urak, ha a kereskedő kardoskodik hogy milyen jó lesz neked ez meg az az extra akkor kell okosnak lenni és NEM olyat kérni. ilyen esetben a "játék teória" alapján a kereskedő még inkább engedni fog az árból, hogy ne rohadjon rá az extrákkal szerelt gép. hagyjuk magunkat meggyőzni.
kérdezzük meg mi van amit tudnak hozni, 99% hogy az előrendelt masinákat fogja sorolni. kérjünk olyat ami nincsen, aztán hagyjuk magunkat kis alkudozás árán némi árengedményért rábeszélni olyanra amit már előrendeltek.

sajnos a fentebb vázolt helyzet végett a kisebb kereskedések nyilván nagyobb eséllyel, akaratukon és szándékukon kívül is kevésbé jó gépekhez jutnak mint a nagyok. de értelem szerűen a kereskedő és a gyártó közt is van olyan helyzet hogy... "figyelj már, tőled sok gépet vesznek, itt van ez a csodabogár, nincsen baja de kicsit kócosabb... nem tudod elsütni?" a kereskedő erre nemet nem mondhat, feltéve ha az ár megéri. tehát aki nem visszatérő vevő , az a nagy kereskedésben is számíthat rá ha valamit kurvára el akarnak neki adni akkor azt nem szabad megvenni.

most ez a minőségi "probléma" nem úgy értendő hogy le vannak fogazva a fogaskerekek meg szar az egész, hanem úgy mondjuk hogy tudomisén... ennek vagy annak a "cuccnak" a szakítószilárdsága minimum 100 kilónak kell lennie, aztán éppen 101 el ment át, általában meg 130 szokott lenni a mérés.
mindkettő átmegy a teszten, csak az egyik mégis jobb.
hosszú távon persze kiütközik, de attól még mind a kettő megfelel a minőségi követelményeknek.

hogy ez mennyire van jelen a világban ?
autó és egyébb guminál már a nyersanyagot is (anyagtesztelő voltam, A-Z ami gumiba megy minden szövet és kemikália) minősítést kapott, 3 sávban a "megfelelő" szint FELETT.
ami új kocsira ment gumi azt csak a legjobból. futás teljesítményben a végeredmény akár 10 ezer km el is lehet több , a felhasználó csak azt látja hogy a Baja Mindíg Wan kocsin amit újonnan vett XY gumi volt és tök sokáig jó volt, amikor lerohad róla kér egy szett ugyanolyat de az már messze nem lesz olyan jó, pedig ugyanaz a márka meg típus meg minden.
Elektronikában tranzisztorok is, ugyanaz az adott tranzisztor, csak az egyik nagyobb hőt is kibír, több áramot kibír, karaktere sokkal kisebb szórású mint a kommersz darabé. hangtechnikában ordít a különbség időnként.
Kompjúúúterek terén, AMD pl. csak 1 féle procit gyártott, 8 magosat. de ha a fele működött csak akkor a rossz felét kikapcsolták s 4 magosként eladták a picsába. ha a fele se működött jól vagy elég jól, akkor csökkentett üzemi tempóval adták el. szinte zéró selejt.

OEM... Original equipment manufacturer.
az aki a gyártáshoz szállítja be az alkatrészt. namost van aki megörül annak ha OEM alkatrészt talál eladót, de azért ne felejtsük már el hogy az valszeg nem ütötte meg a mércén felül a szükségeset, azért adja el neked s nem a gyárnak :D

na, összegezve, garantált hogy a fizetőképesebb visszatérő nagyobb tételes vásároló fogja a jobbat kapni.
mivel erre nem a szarvas jancsi az "alap" , így biztosak is lehetünk benne hogy eleve "keletre" más kerül, azon belül is itt kisebb kereskedések vannak, azon belül arányaiban kisebb gazdaságok stb...
szóval nem nehéz levonni a konzekvenciát.

az aki nagynehezen összekuporgat egy új XY gépre.. és tudva van hogy a következő 20 évben nem is fog venni másikat.. ezt az információt véletlen se reklámozza, gyakorlatilag egy nagy "balek" táblával a nyakában indul vásárolni. Nem verik át, csak nem a legjobbat fogja a pénzéért kapni.
ha , ugyanakkor 4-5-10 gazda áll össze s közös képviselőt zargat el hogy szerváljanak együtt 4-5-10 traktort, s nem úgy hogy holnapra legyen itt, éééés nagy kerekskedéshez mennek be azok garantáltan többet kapnak a pénzükért ha van esze a közös képviselőnek alkudni.
ezt diktálja a piac törvénye, és a játék teória is.

Nincs profilkép
#517 Johny B.
2018-08-05 06:20:33

Válasz bandigh #516. hozzászólásáraLexion pl. Egyik ismerősöm buzara vette. Időben megrendelve. Fullosan hozták és baján szedik ki belőle a plusz dolgokat es kapod ahogy rendelted. Pedig tudtak mit kert a manus 3/4d évvel előbb rendelte....

#516 bandigh
2018-08-05 01:09:57

Válasz .Feco. #511. hozzászólásáraÉn is arra utaltam, hogy megtendelsz egy gépet, elbogyózol az extralistával, próbálnak azért erre/arra rá vagy lebeszélni, aztán rájössz csak azért mert már rég le van rendelve, vagy épp gyártás alatt van egy hasonló felszereltségű gép ami végül a tied lesz. Amikor megjön attól még lehet rajta 1-2 dolog ami meglepetés.. Főleg ha sürgős a vétel. Persze nem muszáj elfogadni, csak akkor várhatsz

#515 Drisa
2018-08-04 23:29:32

Válasz csoppika #513. hozzászólásáraNem! Tegyük fel egy kereskedő elő rendel egy 125r-t, ami szeptemberre ígéri a gyár. Te holnap bemész a kereskedőkhöz és ha 125r- t akarsz akkor meglesz csak kérdés milyen felszereltségben, mert lehet bizonyos dolgokat már nem lehet módosítani.

#514 Drisa
2018-08-04 23:26:19

Válasz csoppika #506. hozzászólásáraEz attól függ hogy az adott kereskedőnek van e illetve időben milyen helyen van elő rendelése az adott típusra. Full 0 rol 5-6 hónap is lehet a várakozási idő.

#513 csoppika
2018-08-04 22:54:11

Válasz Sk Laci #507. hozzászólásáraAkkor simán más lehet a keleti...

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Elkezdődött a napraforgó betakarítása. Elkeseredettek a gazdák?
Elkezdődött a napraforgó betakarítása. Elkeseredettek a gazdák?
Somogyban 30.000 hektáron vetettek napraforgót, most elkezdték a betakarítást.
Hirdetés
Hogyan lehet küzdeni az aszály okozta stresszhatás ellen?
Hogyan lehet küzdeni az aszály okozta stresszhatás ellen?
Mikrobiológiai készítmények alkalmazása az őszi vetésű növénykultúráknál.
Rendteritő 436 pottinger
Rendteritő 436 pottinger

245.000 Ft

Fűnyírókészítő csomag 120 cm-es fűnyíróhoz (gyorsító áttételű vasöntvény hajtóművel)
Fűnyírókészítő csomag 120 cm-es...

62.985 Ft

Fűnyírókészítő csomag 120 cm-es fűnyíróhoz (vaskohászati öntvény hajtóművel)
Fűnyírókészítő csomag 120 cm-es...

59.045 Ft

AGROMASZ / AGRO-MASZ AT30 Tárcsás Kultivátor - RAKTÁRKÉSZLET AKCIÓ
AGROMASZ / AGRO-MASZ AT30 Tárcsás...

3.082.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]