Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR412.2 FtUSD400.32 FtCHF438.4 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz szanberg #2608. hozzászólásáraSzia Szanberg!
Mélyműveléskor miért nem hajtod fel a két szélső kapát? Akkor a jelenlegi traktorod is gyorsabban tudná húzni.
Válasz szanberg #2572. hozzászólásáraNeked kapa kellene a kezedbe, nem telefon meg internet. Kezdesz teljesen veszélyes lenni ennyi baromság leírása és megmagyarázása után.
Válasz horesz #2604. hozzászólásáraMindent megcsinál a mostani gépparkunk! és a nagygép egy igazán bevállt masína, 8. őszét dolgozta végig nálunk, használtan vettem anno, adagolós, egyszerű power váltós, mechanikus hidraulika kiadószelepes vas, ettől bonyolultabb nem is kell a gépész kollégának aki ezzel dolgozik.
Viszont ez után a 3 méteres Cultussal tudtunk volna úgy dolgozni ahogy azt szeretném, azzal meg -újra leírom- a domboldalak miatt nem vagyunk jók mert elfarol a gép mögött, volt itt Topdown 300 demózni annak idején, kínlódás volt szép, nem taposott munkát végezni ilyen helyen, de tavaly a Tiger MT3-nál is észleltem ezt, talán egy kicsit fogott szélesebbet a vadernél.
Nembeszélve arról, hogy egy 3 méteressel a 20hektárért küzdeni kell/nap és a nap az nem 24 óra, mi már nem hajtjuk szét magunkat munkacsúcsok alkalmával sem ezután, 10-12-őt letolunk (én a kombájnnal többet ha úgy kívánja de csak akkor már) épen ezért is adtam le olyan maszek munkákat ami hálátlan volt..... mindegy, a lényeg, hogy a 420-as Cultussal meg ugyanez 30 hektár ami a kicsivel 20 és nemkell taposási kérdéseken agyalni húzhatjuk ahogyan akarjuk. Nembeszélve arról, hogy ezzel fogom jövőre is hántani a tarlókat, 3 méteressel az nagyon egy haladatlan meló lenne. Van rövidtárcsa is meg nagytárcsa meg minden, viszont a röviddel nemtudom úgy megborzolni visszazárni ahogy akarom, illetve általában nem mert kemény gabona tarlón az nem olyan hatékony, a nehéztárcsát meg csak romboló munkákra akarom húzni, nagy kezelhetetlen szártömeg, lucerna törés, vízfoltok visszahódítása adott helyzetekben miegymás... Ez után hántáskor külön hengerelni kéne akkor meg inkább elhúzom picit kevésbé haladósan egyszer a Cultust mondjuk 15 centin, megveszem hozzá a szárny garnitúrát is ilyen alkalomra aztán ha tavaszi alá ha őszi elé kell dolgozni lesz egy megkélt, beéredt alap amiből lehet azt csinálni amit az ember szeretne. Ezt idén nagyon megláttam, nem bántam meg, hogy ezt a szerszámot választottam!!!
Szóval igen, lényegében ez elé kell egy gép. Pótkocsizásról is lemondtam, itt a többi, megoldanak mindent, így ha esetleg univerzális traki lenne belőle majd a végén azt is inkább 900 hátsó 650 első gumikkal kérném úgy hiszem...
Válasz szanberg #2597. hozzászólásáraAzt mondod, hogy a jelenlegi géppark is megcsinálja a munka nagyrészét. És tényleg ennyire célorientáltan keresel nagytraktort (főként a cultus elé) akkor lehet tényleg felesleges több tiz misit kiadni a nagyra, valós alternatíva a bérgép csak kicsit össze kell szervezni egyeztetni a teendőket.
Ezt csinálom én is idehaza, igaz én 50 heki alatt vagyok. De a saját gépekkel mindent megcsinálok, a céges gépre egyedül a talajmunka marad, nagytraktor nagy grúberrel 30-35 cm ahol kell néhány nap alatt megvan és a lehető legjobb minőségben.
Idén jegelve a sztori amúgyis, mivel az építkezések mennek és átcsoportosítást kell most játszani, aztán majd kikerülök a zűrből de most sűrű lett hirtelen minden, átk-s pályázat meg terménytároló bővítés.... utólag adnak vissza belőle, de jól írtam, utólag... Aztán az most a gép ára. Az új gép ára...
Szóval bérlek egyet őszre, Fergát is lehet csak ott sincsen még kiforrott bér konstrukció de majd addig kiforrasztjuk hehe
Válasz szanberg #2595. hozzászólásáraMondjuk ez igaz. Bár nagy cég, meg ha nem akarja akarja a renoméját rontani. Talán még vmi garanciát is ad rá, nemtudom. De az itthoni használtba se látni bele. Persze attól is függne, milyen ajánlatot ad, mert ha azt mondod hogy olyan összegről van szó, ami neked elfogadható, még ha van is benne kockázat, mondjuk nem 60 millió, hanem 20, most csak írtam valamit.
Válasz Tomszi #2594. hozzászólásáraTudom, régóta nézegettem a hirdetéseiket is csak korábban messzi voltak. Romániában van legközelebb és jön be idehaza is egykét éven belül.
Majd ránézek de tudod képről behozatni kitudja honnan az nem annyira gyerebe, majd hátha lesz nemcsak tengeren túl is ilyenjük.
Válasz szanberg #2593. hozzászólásáraVan ez a nagy amerikai cég, a Titan Machinery (remélem jól írtam), érdemes lenne érdeklődnöd náluk, az még különben se kötelez semmire. IH kereskedők, de használtban minden van náluk, Versatile is, ha lehet hinni a híreknek. Biztos hallottál már róluk, már európában is terjeszkednek. A cégről szóló cikkek is tele vannak csuklós gépekkel, pár évesektől a veteránig. Már több környező országban itt vannak, asszem Szerbia, Ukrajna, de Németországban és Bécsben is van képviseletük asszem, meg Bulgáriában.
Kicsit hamarabb gondolkodunk kapható volt még ennek az utója, még a kocka kabinos, vagy 1-2éve...
Külföldön sem adják el őket. Van Mezőcsáton ebből a kisebb lovas a 2290-es, abban valahol 24ezer óra körül jár most a vekker, vagy két éve volt injektor sor cserélve, meg apróságok egyébként bontatlan a gépezet, azt mondják kb mindent kibír, nagyságrendileg 50kezelője volt élete során. Ez a cég idén vett egy új 405-öst ez mellé de ezt is megtartják, illetve azt mondták, hogy egy univerzális Mfwd335-öst még fognak hozni a flottába, igaz nagyon lecsökkent annak a cégnek a területe, elvették az állami földeket tőlük...
Válasz Sz.Gyula #2580. hozzászólásáraTalaj és domborzat függő.
A 8345R-est mindenhol azt mondták többet tud az összes többi ilyen nagy univerzálisnál, beleértve a 936-ost is aztán egyrészt mint írtam nem is jött át ez a mindenhatósága, meg a piros variós elkente a száját...
Válasz szanberg #2574. hozzászólásáraÉn már írtam párszor neked, használt csuklós, akár külföldről is, IH Steiger vagy esetleg Versatile, John Deere-t nem írom, azt nem szereted, mondjuk csuklósban én sem. Akár nyugatról. Néha véletlenül látok kinti hirdetést, sok 20 évesben is csak 5-6ezer óra van. Ilyneből egy jó nagyot, amiben 14 liter körüli motor van, powershift váltó, gumi ha nem fér el közlekedés miatt az iker, akkor 800-as, aztán az majd húzni a Cultust, meg a lazítót. Idővel vennél hozzá valami jó széles rövidtárcsát.
Válasz VMisi #2583. hozzászólásáraMire akarod használni, össze kell szedni. Van olyan hely, ahol az ikerkerék kizárva, nem lehet vele közlekedni, vagy esetleg akkor már szélesebb lenne a gép mint a vakaró. Ott az egy nagy kerék a jó. Barázdában szántani nem a legjobb, de a 800assal is lehet, ha valaki erre vágyik.
Ha őszi pótkocsimentés is a cél, ott negatívum a széles kerék mert az elvágott traktornyomba nem tud rendesen belekapaszkodni, de ez persze kivételes szempont, mondjuk van ahol ez minden évben szempont. A szélesebb kerék rendszerint nagyobb terhelhetőséggel bír, szóval függesztett eszköznél vagy tandemkocsinál ez mondjuk szempont lehet. De leginkább lóerő a lényeg, 190 es gép még elszántogat 520as gumival, de 300 ló fölött már minden kapaszkodófelület kell, főleg ha többnyire a hátsó tengelynek kell húzni. A 8320R-el mikor próbáltuk a nehéztárcsát a emelkedős szójatarlón, az is felszántotta a földet 15 centi ményen a keréknyomokban, mert folyamatosan slippelve ment fölfele, pedig asszem 710-es kerékkel volt. Ott jó lett volna még némi tapadási felület.
De amúgy ilyen helyre inkább a hernyó verzió lett volna hiteles.
Válasz J.D. Borda #2581. hozzászólásáraNem tudom hogy mennyivel lenne jobb ha nagyobb moci lenne bent.talán kevesebbet enne egy nagyobb motor,kevesebbet pörögne.
Válasz szanberg #2573. hozzászólásáraÉn nem a Te esetedet elemzem, csak elmélkedek, hogy jobb-e egy gép, ha a szükségesnél kicsit szélesebb tappancsokkal van szerelve.
Válasz szanberg #2575. hozzászólásáraén fergát nem tudom adnak e bérbe. Axiálnál drágább lett volna nekem a bérlet mint a kitenél ezért lett volna kite.
A 9-es fendt b..a a meg a kis motrával én is azt mondom.Utálom a kocsikba hogy ezt csinálják. Ezért lesz majd kis fendtem abba jó a moci :)
Válasz Vinkó75 #2569. hozzászólásáraPedig akkor azt a 14 ezer órásat nem a tulajdonosa hajtotta, hanem egy egyesek által lenézett tsz traktoros. Mégse vágta tönkre, ennyit arról hogy alkalmazottnak nem lehet odaadni. Időről időre elhangzanak hasonló vélemények itt is. Valahol az alkalmazott is vigyáz a rábízott gépre, normálisan kezeli, valahol meg a tulaj is barom hozzá, szóval van ilyen is, olyan is.
Válasz J.D. Borda #2567. hozzászólásáraMeg fogom kérdezni a Fendt bérletét az hogy működik, igaz ha állásidőt akarnak kiszabni akkor hagyom a francba, nem 2000 hektáros a cég, hogy menjen 24-be...
Ha tud működni úgy, hogy mindenkinek jó legyen akkor megnézem az mit tud, úgyis tolódik a beruházás mert közben itt építkezünk több fronton aztán összejött most minden egyszerre hirtelen.
Fendt csak a kis motorja miatt nem szimpatikus, egyébként azt érzem én magamnak nagyon tudnám szeretni, sőt biztos mert a nagy MF is totál ugyanaz már szoftverben és hardverben is, csak sokkal jobb motor van benne
Válasz Vinkó75 #2566. hozzászólásáraNekem nem kell egész évben, egyedül a Cultust huzigálni őszre.
Viszont mivel sokféle növényt termesztünk így nem tudom a 2 hónap-200órás bérleti keretek közé beszorítani a munkáimat, mert augusztus elején már kellene a gép repce elébe húzkodni mélyen a vakarót, de aztán egy hónap állás szinte, majd búza elé újra amit aztán sekélyebben teszek úgyis, úgy a meglévő is jól halad 15-18centin mondjuk szóval itt sem annyira indokolt, de ha már itt egy bérgép akkor hagy dolgozzon nyilván.
Csak aztán aratni kell, szója-napraforgó-kukorica. Ez utóbbi ami nem mindig úgy van mint idén, hogy napsütésben meleg időben levágva.... Amikor novemberben kezdünk aratni mert akkor jó itt nálunk épen abban az évben, akkor az után nekem már nem lesz itt a bérgép, mert augusztus elejétől már október elején vissza kell vinnem és pont az alapműveléshez nem lesz trakim. A tartós bérlet meg szerintem nem pálya nekem, mivel nincsen hozzá annyi területem és hozz ávaló eszközeim, hogy egy ekkora nagygépet kidolgoztassak szépen.
Viszont a komoly minőségi munkához alapművelni pedig mint ki is derült, szinte kevés egy ilyen 345R-es gépsas mondjuk.....és társaik...
Ezért van patthelyzet, ezért megy az agyalás mert nincs jó megoldás, idén összejött mert több mint 2hónapig itt lehetett a bérgép, nem vitték máshová meg mindennel hamarabb végeztünk egy hónappal kb, de jövőre nem lesz ez így.
Rába nem jó ide, buta a váltója miatt, attól többet tud a 260-as régi Fergánk, egyszerű de jó kis power váltójával, tudod lökdösni fel-le menethez mérten megfelelő fokozatba amit a rábánál nyilván nem...
Válasz VMisi #2562. hozzászólására20mm biztos, hogy mérhetetlen differenciát visz magával, de talán ha tényleg megvolna az a 60mm a két abroncs között ami papírforma, szerintem akkor sincsen ott semmi valós különbség, nem ezen fog múlani, hogy egy gép letestelt e vagy húz...
Válasz RkTomi #2539. hozzászólásáraViszkó hang alatt a hűtőventillátor hangját értem, az nem jön be a JD kabinba, a többi gépnél igen amikor nagyot húz és melegebb a motor, kéri a hűtést.
Válasz Vinkó75 #2569. hozzászólásáraHát igen szövetkezni kellene, mert 200-300 hektárra teljesen új gép parkot fenntartani a legdrágább. Oda már kell stabil technika nem jó a 15-20 éves mert ha megáll akkor megáll az élet.
Válasz J.D. Borda #2567. hozzászólásáraEz a kemény melóra szólt. Ha mindenesre kell akkor mint írtam a fokozat mentes a jó megoldás ha már venne újat. Most volt szerencséje nyúzni egy ilyet Szanbergnek,nekem és a környezetemnek nem új...hol már a 3-dik generáció fut ilyenből. Látni előnyét,mint írtam és leigazolható számoltak be már 14 ezer órás fokozatmentest, kolhozból(egygazdás gépet,bontatlan váltóval) nem ördögtől való. A bérlés az szintén választható opciók kérdése. Ha jól emlékszem van itt is kolléga, ki kemény melóra bérel. Ha nem lenne bennünk a bizalmatlanság és a birtoklási vágy. Lásd autó...még a Német-Osztrák fizet havi 250 Eurót és új autóval autózik ...mi minden áron kifizetni akarunk. És nézzük a 10 éves romhalmazt...de a miénk. A nagy gép ugyan ilyen. Pedig 4-5 ember csinálna egy céget..arra megvennék a nagyvasakat. Még számláznának visszafelé maguknak is bérmelót. Elég volna csak,kiszolgáló gépekbe fektetni és az ahhoz kapcsolódó kiegészítőkre. A cég akkor venne egy 300 lovas vasat, hozzá egy 8 méteres vakarót. Jelenleg az 5 tulaj vesz 5db 200 lovas traktort. És hozzá 5db 5 méteres vakarót. Miközben összértékben ugyanannyi területre így többe kerül a beruházás. Mit a gazdasága más területéről von el.Mivel mellé ugyan úgy meg kell venni a kiszolgáló gépeket. Végeredmény a kassza billeg a birtok jelzálog alatt. Szép lassan belerokkan. És akkor jön a bérlés...meg egyezel évi 300 órára. Ez kiadás..tehát adó vonzat miatt is érdekes.Új nagy vas van a feneked alatt. Ha lerohad...hozzák a másikat. Kész vagy átülsz az Ivánba, ha ez a kiszolgáló géped és ennyi ! Mondom ez csak évi pár órára lehet jó alternatíva. De ha van lőszer akkor mehet akár a 100 millás gép is mibe 5 év alatt beletolsz 2000 órát. És ér 50 millát..mivel a kupec ennyiért számolná be. Tele a használt piac...az árak kivéve az Ivánt, nem felfelé mennek ezen a piacon.
Válasz Vinkó75 #2566. hozzászólásáraNehéz helyzet. Illetve nem, csak ahány ház, annyi szokás. Sok oldalról lehet nézni a kérdést. Szanberg kolléga esetétől elvonatkoztatva is.
Az új traktornak minden csavarja új, de ennek nyilván ára van.
Bérlés. Ok. De akkor csak akkor van traktorod, mikor bérled, ha bérled, de nem használod, akkor is fizetni kell. És akarnád használni nyártól kezdve ősz végéig, meg azért tavasszal se üljünk vissza a kisebb gépre, mert a nagyobb azért mégis nagyobb, gyorsabb.
Egy nehézuniverzális traktort, mint a 8R is, be lehet fogni sok munkára, szántás, tárcsázás, gruber, lazító, tavaszi magágykészítés, akár gabonavetés, ha nagyon akarják egy méretes kukoricavetőnek is elé lehet fogni. Aratásban lehet vele pótózni is, ha akar valaki, vagy trágyátszórni, hígtrágyaszóró, szóval univerzális, na.
Egy derékcsukósnál vagy gumihevederesnél ezek egy része azért kihúzható a sorból.
A Rába. Én magam Rába-fan vagyok azt mondhatom, de tisztában vagyok a hátrányaival is. Azért 40 éves technika, azért elavult na, még ha szerkezetileg fel is van újítva. Persze lehet vele dolgozni, nem arról van szó. Itt vannak cégek, akik egy ideig tartották silóra, de valamelyik már arra se, eladták. Silóra is ki kellett javítani, ha vmi olyan romlott el rajta, meg ki üljön bele. Üljön át a Fendtről vagy a JD-ről? Inkább mennek silóttaposni a Fendttel JD-vel. Elhúzza a Rába a tárcsát, lazítót, azzal nincs gond. De a gruber már bajosabb. Szomszéd faluban egy cégnél sokáig húzták a 4,2-es Cultust 250-es Rábával. Háát, elhúzta, nem olyan mélyen, meg olyan sebességgel, mint ahogy Szanberg akarja/húzza, hanem lassabban és sekélyebben, így persze nem porhanyított. Ja, és itt domb nincs. Ennek ellenére volt rendszeresen akkor is 40-42q/ha repcéjük, meg búza is rendesen, de ezt én inkább a jó földnek tudom be, lehet hogy ha csak tárcsáznak is terem ennyi.
Én olyan Szanberg méretű gazdaságba ha mindenáron nagy vonóerejű gépet akarnék, akkor használt derékcsulóst vennék. Ha itthon nincs, akkor külföldről. Már Európában van a Titan Machinery, a Case IH legnagyobb kereskedője, Németországban, Szerbiában, Ukrajnában, Bulgáriában.
Grammerüléses Kirovecet kell venni, meg Belarust, ja nem.
Válasz Vinkó75 #2566. hozzászólásáraaz a baj azzal hogy ha mondjuk őszre kell neki 1 hónapra akkor oké.. de sokszor kell egész évben tavasszal meg aratáskor pótozni meg összel is sokszor...Ez a baj a bérlésben...,mert ha meg nem megy bele az óra akkor is fizetsz mint a katonatiszt...
Évi 200 órára mint nehéz meló...bérelni inkább egy nagy dögöt. Ha már újabb vasban akar ülni az ember. Legalább annyival kevesebb az adó. És nem eszi a fene ha lerohad az útszélén. Tréler hozza a másikat. Ha mégis venne az ember ilyen vasat akkor univerzális legyen.Az pedig fokozat mentes. Használtba egy Rába is megteszi ennyi órára...lazítót cibálni.
6512 hozzászólás
Válasz szanberg #2608. hozzászólásáraSzia Szanberg!
Mélyműveléskor miért nem hajtod fel a két szélső kapát? Akkor a jelenlegi traktorod is gyorsabban tudná húzni.
Válasz GREVEN #2609. hozzászólásáraEriggy fogj egy colostokot méregess gumikat hátha feltalálod a spanyol viaszt
Válasz szanberg #2572. hozzászólásáraNeked kapa kellene a kezedbe, nem telefon meg internet. Kezdesz teljesen veszélyes lenni ennyi baromság leírása és megmagyarázása után.
Válasz horesz #2604. hozzászólásáraMindent megcsinál a mostani gépparkunk! és a nagygép egy igazán bevállt masína, 8. őszét dolgozta végig nálunk, használtan vettem anno, adagolós, egyszerű power váltós, mechanikus hidraulika kiadószelepes vas, ettől bonyolultabb nem is kell a gépész kollégának aki ezzel dolgozik.
Viszont ez után a 3 méteres Cultussal tudtunk volna úgy dolgozni ahogy azt szeretném, azzal meg -újra leírom- a domboldalak miatt nem vagyunk jók mert elfarol a gép mögött, volt itt Topdown 300 demózni annak idején, kínlódás volt szép, nem taposott munkát végezni ilyen helyen, de tavaly a Tiger MT3-nál is észleltem ezt, talán egy kicsit fogott szélesebbet a vadernél.
Nembeszélve arról, hogy egy 3 méteressel a 20hektárért küzdeni kell/nap és a nap az nem 24 óra, mi már nem hajtjuk szét magunkat munkacsúcsok alkalmával sem ezután, 10-12-őt letolunk (én a kombájnnal többet ha úgy kívánja de csak akkor már) épen ezért is adtam le olyan maszek munkákat ami hálátlan volt..... mindegy, a lényeg, hogy a 420-as Cultussal meg ugyanez 30 hektár ami a kicsivel 20 és nemkell taposási kérdéseken agyalni húzhatjuk ahogyan akarjuk. Nembeszélve arról, hogy ezzel fogom jövőre is hántani a tarlókat, 3 méteressel az nagyon egy haladatlan meló lenne. Van rövidtárcsa is meg nagytárcsa meg minden, viszont a röviddel nemtudom úgy megborzolni visszazárni ahogy akarom, illetve általában nem mert kemény gabona tarlón az nem olyan hatékony, a nehéztárcsát meg csak romboló munkákra akarom húzni, nagy kezelhetetlen szártömeg, lucerna törés, vízfoltok visszahódítása adott helyzetekben miegymás... Ez után hántáskor külön hengerelni kéne akkor meg inkább elhúzom picit kevésbé haladósan egyszer a Cultust mondjuk 15 centin, megveszem hozzá a szárny garnitúrát is ilyen alkalomra aztán ha tavaszi alá ha őszi elé kell dolgozni lesz egy megkélt, beéredt alap amiből lehet azt csinálni amit az ember szeretne. Ezt idén nagyon megláttam, nem bántam meg, hogy ezt a szerszámot választottam!!!
Szóval igen, lényegében ez elé kell egy gép. Pótkocsizásról is lemondtam, itt a többi, megoldanak mindent, így ha esetleg univerzális traki lenne belőle majd a végén azt is inkább 900 hátsó 650 első gumikkal kérném úgy hiszem...
Válasz Mézga #2605. hozzászólásáraMondtam, hogy leszaladok pár napra, éjszakásokat bevállalom, nappal váltassz, gép ketyeg, hektár fogy.
Válasz szanberg #2599. hozzászólásáraMárciusig megenne itt a rosseb ha nem osztanám be me széjjel.
Ez ilyen cég...
Válasz szanberg #2599. hozzászólásáranekem is elmaradt 120 heki
Válasz szanberg #2597. hozzászólásáraAzt mondod, hogy a jelenlegi géppark is megcsinálja a munka nagyrészét. És tényleg ennyire célorientáltan keresel nagytraktort (főként a cultus elé) akkor lehet tényleg felesleges több tiz misit kiadni a nagyra, valós alternatíva a bérgép csak kicsit össze kell szervezni egyeztetni a teendőket.
Ezt csinálom én is idehaza, igaz én 50 heki alatt vagyok. De a saját gépekkel mindent megcsinálok, a céges gépre egyedül a talajmunka marad, nagytraktor nagy grúberrel 30-35 cm ahol kell néhány nap alatt megvan és a lehető legjobb minőségben.
Válasz szanberg #2595. hozzászólásáraNagyváradon(Románia) is jelen vannak már.
Válasz VMisi #2601. hozzászólásáraOda adnám neki a jó traktoromat gyorsan szántson ki de hát néma gyereknek anyja veri a f...át...
Válasz szanberg #2599. hozzászólásáraBiztos bővült a tanya!
Válasz bandigh #2590. hozzászólásáraKöszi!
Válasz *** HM *** #2587. hozzászólásáraValami nagyon nem jó ha még most is szántogatni kell mester...
Válasz *** HM *** #2584. hozzászólásáraÉs mi a "jobb" ?
Idén jegelve a sztori amúgyis, mivel az építkezések mennek és átcsoportosítást kell most játszani, aztán majd kikerülök a zűrből de most sűrű lett hirtelen minden, átk-s pályázat meg terménytároló bővítés.... utólag adnak vissza belőle, de jól írtam, utólag... Aztán az most a gép ára. Az új gép ára...
Szóval bérlek egyet őszre, Fergát is lehet csak ott sincsen még kiforrott bér konstrukció de majd addig kiforrasztjuk hehe
Válasz szanberg #2595. hozzászólásáraMondjuk ez igaz. Bár nagy cég, meg ha nem akarja akarja a renoméját rontani. Talán még vmi garanciát is ad rá, nemtudom. De az itthoni használtba se látni bele. Persze attól is függne, milyen ajánlatot ad, mert ha azt mondod hogy olyan összegről van szó, ami neked elfogadható, még ha van is benne kockázat, mondjuk nem 60 millió, hanem 20, most csak írtam valamit.
Válasz Tomszi #2594. hozzászólásáraTudom, régóta nézegettem a hirdetéseiket is csak korábban messzi voltak. Romániában van legközelebb és jön be idehaza is egykét éven belül.
Majd ránézek de tudod képről behozatni kitudja honnan az nem annyira gyerebe, majd hátha lesz nemcsak tengeren túl is ilyenjük.
Válasz szanberg #2593. hozzászólásáraVan ez a nagy amerikai cég, a Titan Machinery (remélem jól írtam), érdemes lenne érdeklődnöd náluk, az még különben se kötelez semmire. IH kereskedők, de használtban minden van náluk, Versatile is, ha lehet hinni a híreknek. Biztos hallottál már róluk, már európában is terjeszkednek. A cégről szóló cikkek is tele vannak csuklós gépekkel, pár évesektől a veteránig. Már több környező országban itt vannak, asszem Szerbia, Ukrajna, de Németországban és Bécsben is van képviseletük asszem, meg Bulgáriában.
Válasz Tomszi #2591. hozzászólásáraNem találsz Versatile-t sehol sem, pedig egy 2388-as igen jó volna nekünk buci kerékkel.
Kicsit hamarabb gondolkodunk kapható volt még ennek az utója, még a kocka kabinos, vagy 1-2éve...
Külföldön sem adják el őket. Van Mezőcsáton ebből a kisebb lovas a 2290-es, abban valahol 24ezer óra körül jár most a vekker, vagy két éve volt injektor sor cserélve, meg apróságok egyébként bontatlan a gépezet, azt mondják kb mindent kibír, nagyságrendileg 50kezelője volt élete során. Ez a cég idén vett egy új 405-öst ez mellé de ezt is megtartják, illetve azt mondták, hogy egy univerzális Mfwd335-öst még fognak hozni a flottába, igaz nagyon lecsökkent annak a cégnek a területe, elvették az állami földeket tőlük...
Válasz Sz.Gyula #2580. hozzászólásáraTalaj és domborzat függő.
A 8345R-est mindenhol azt mondták többet tud az összes többi ilyen nagy univerzálisnál, beleértve a 936-ost is aztán egyrészt mint írtam nem is jött át ez a mindenhatósága, meg a piros variós elkente a száját...
Válasz szanberg #2574. hozzászólásáraÉn már írtam párszor neked, használt csuklós, akár külföldről is, IH Steiger vagy esetleg Versatile, John Deere-t nem írom, azt nem szereted, mondjuk csuklósban én sem. Akár nyugatról. Néha véletlenül látok kinti hirdetést, sok 20 évesben is csak 5-6ezer óra van. Ilyneből egy jó nagyot, amiben 14 liter körüli motor van, powershift váltó, gumi ha nem fér el közlekedés miatt az iker, akkor 800-as, aztán az majd húzni a Cultust, meg a lazítót. Idővel vennél hozzá valami jó széles rövidtárcsát.
Vagy egy új Kirovec, de csak Grammer üléssel.
Válasz VMisi #2583. hozzászólásáraMire akarod használni, össze kell szedni. Van olyan hely, ahol az ikerkerék kizárva, nem lehet vele közlekedni, vagy esetleg akkor már szélesebb lenne a gép mint a vakaró. Ott az egy nagy kerék a jó. Barázdában szántani nem a legjobb, de a 800assal is lehet, ha valaki erre vágyik.
Ha őszi pótkocsimentés is a cél, ott negatívum a széles kerék mert az elvágott traktornyomba nem tud rendesen belekapaszkodni, de ez persze kivételes szempont, mondjuk van ahol ez minden évben szempont. A szélesebb kerék rendszerint nagyobb terhelhetőséggel bír, szóval függesztett eszköznél vagy tandemkocsinál ez mondjuk szempont lehet. De leginkább lóerő a lényeg, 190 es gép még elszántogat 520as gumival, de 300 ló fölött már minden kapaszkodófelület kell, főleg ha többnyire a hátsó tengelynek kell húzni. A 8320R-el mikor próbáltuk a nehéztárcsát a emelkedős szójatarlón, az is felszántotta a földet 15 centi ményen a keréknyomokban, mert folyamatosan slippelve ment fölfele, pedig asszem 710-es kerékkel volt. Ott jó lett volna még némi tapadási felület.
De amúgy ilyen helyre inkább a hernyó verzió lett volna hiteles.
Válasz *** HM *** #2587. hozzászólásáraHóekèzès megy gondolom, èn már tegnapelőtt
vègeztem.
Válasz *** HM *** #2587. hozzászólásáraNyomjál valami rezerva képet arról is hogy esik-e vagy sem!
Válasz VMisi #2583. hozzászólásáraNyomom most is a szántási mulatási havazin magazint....
Ha nem 650es gumizás lenne nem sepernék az 5össel e....
Válasz J.D. Borda #2581. hozzászólásáraA mienkbe 7780 cm3 es van
Válasz J.D. Borda #2581. hozzászólásáraNem tudom hogy mennyivel lenne jobb ha nagyobb moci lenne bent.talán kevesebbet enne egy nagyobb motor,kevesebbet pörögne.
Válasz VMisi #2583. hozzászólásáraJobb legnagyobb gumizást ide nekünk.
Válasz szanberg #2573. hozzászólásáraÉn nem a Te esetedet elemzem, csak elmélkedek, hogy jobb-e egy gép, ha a szükségesnél kicsit szélesebb tappancsokkal van szerelve.
Válasz J.D. Borda #2581. hozzászólásáraSzerintem az erő amúgy megvan benne, arra sose hallottam panaszt. Inkább a korai kopásokat hallani
Válasz Sz.Gyula #2580. hozzászólásáranem kicsi a 7XXX cm3s moci benne?
Válasz szanberg #2575. hozzászólásárafendtbe nem fogsz csalódni mi 936 al terranó 5 fm-et húzunk akkor a 420 cultuszt is viszi
Válasz szanberg #2575. hozzászólásáraén fergát nem tudom adnak e bérbe. Axiálnál drágább lett volna nekem a bérlet mint a kitenél ezért lett volna kite.
A 9-es fendt b..a a meg a kis motrával én is azt mondom.Utálom a kocsikba hogy ezt csinálják. Ezért lesz majd kis fendtem abba jó a moci :)
Válasz szanberg #2574. hozzászólásáraAkkor bizony sok helyen nem végeznek komoly minőségi munkát
Válasz Vinkó75 #2569. hozzászólásáraPedig akkor azt a 14 ezer órásat nem a tulajdonosa hajtotta, hanem egy egyesek által lenézett tsz traktoros. Mégse vágta tönkre, ennyit arról hogy alkalmazottnak nem lehet odaadni. Időről időre elhangzanak hasonló vélemények itt is. Valahol az alkalmazott is vigyáz a rábízott gépre, normálisan kezeli, valahol meg a tulaj is barom hozzá, szóval van ilyen is, olyan is.
Válasz szanberg #2571. hozzászólásáraGondoltam, de nincs benne viszkó (sajnos).
Válasz J.D. Borda #2567. hozzászólásáraMeg fogom kérdezni a Fendt bérletét az hogy működik, igaz ha állásidőt akarnak kiszabni akkor hagyom a francba, nem 2000 hektáros a cég, hogy menjen 24-be...
Ha tud működni úgy, hogy mindenkinek jó legyen akkor megnézem az mit tud, úgyis tolódik a beruházás mert közben itt építkezünk több fronton aztán összejött most minden egyszerre hirtelen.
Fendt csak a kis motorja miatt nem szimpatikus, egyébként azt érzem én magamnak nagyon tudnám szeretni, sőt biztos mert a nagy MF is totál ugyanaz már szoftverben és hardverben is, csak sokkal jobb motor van benne
Válasz Vinkó75 #2566. hozzászólásáraNekem nem kell egész évben, egyedül a Cultust huzigálni őszre.
Viszont mivel sokféle növényt termesztünk így nem tudom a 2 hónap-200órás bérleti keretek közé beszorítani a munkáimat, mert augusztus elején már kellene a gép repce elébe húzkodni mélyen a vakarót, de aztán egy hónap állás szinte, majd búza elé újra amit aztán sekélyebben teszek úgyis, úgy a meglévő is jól halad 15-18centin mondjuk szóval itt sem annyira indokolt, de ha már itt egy bérgép akkor hagy dolgozzon nyilván.
Csak aztán aratni kell, szója-napraforgó-kukorica. Ez utóbbi ami nem mindig úgy van mint idén, hogy napsütésben meleg időben levágva.... Amikor novemberben kezdünk aratni mert akkor jó itt nálunk épen abban az évben, akkor az után nekem már nem lesz itt a bérgép, mert augusztus elejétől már október elején vissza kell vinnem és pont az alapműveléshez nem lesz trakim. A tartós bérlet meg szerintem nem pálya nekem, mivel nincsen hozzá annyi területem és hozz ávaló eszközeim, hogy egy ekkora nagygépet kidolgoztassak szépen.
Viszont a komoly minőségi munkához alapművelni pedig mint ki is derült, szinte kevés egy ilyen 345R-es gépsas mondjuk.....és társaik...
Ezért van patthelyzet, ezért megy az agyalás mert nincs jó megoldás, idén összejött mert több mint 2hónapig itt lehetett a bérgép, nem vitték máshová meg mindennel hamarabb végeztünk egy hónappal kb, de jövőre nem lesz ez így.
Rába nem jó ide, buta a váltója miatt, attól többet tud a 260-as régi Fergánk, egyszerű de jó kis power váltójával, tudod lökdösni fel-le menethez mérten megfelelő fokozatba amit a rábánál nyilván nem...
Válasz VMisi #2562. hozzászólására20mm biztos, hogy mérhetetlen differenciát visz magával, de talán ha tényleg megvolna az a 60mm a két abroncs között ami papírforma, szerintem akkor sincsen ott semmi valós különbség, nem ezen fog múlani, hogy egy gép letestelt e vagy húz...
Válasz GREVEN #2555. hozzászólásáraSzeretem mikor osztod az észt, tudod csak az nem mindegy, hogy az okos hülyéskedik vagy a hülye okoskodik hehe
Te mindig is az utóbbi szintet vered.
Kérlek úgy jött ki a 20mm difi, hogy megmértem.
Láttál már mérőszallagot?
Azzal. Azt ne kérd, hogy leírjam hogy tettem, talán te is rájössz majd egyszer.
Válasz RkTomi #2539. hozzászólásáraViszkó hang alatt a hűtőventillátor hangját értem, az nem jön be a JD kabinba, a többi gépnél igen amikor nagyot húz és melegebb a motor, kéri a hűtést.
Válasz Vinkó75 #2569. hozzászólásáraHát igen szövetkezni kellene, mert 200-300 hektárra teljesen új gép parkot fenntartani a legdrágább. Oda már kell stabil technika nem jó a 15-20 éves mert ha megáll akkor megáll az élet.
Válasz J.D. Borda #2567. hozzászólásáraEz a kemény melóra szólt. Ha mindenesre kell akkor mint írtam a fokozat mentes a jó megoldás ha már venne újat. Most volt szerencséje nyúzni egy ilyet Szanbergnek,nekem és a környezetemnek nem új...hol már a 3-dik generáció fut ilyenből. Látni előnyét,mint írtam és leigazolható számoltak be már 14 ezer órás fokozatmentest, kolhozból(egygazdás gépet,bontatlan váltóval) nem ördögtől való. A bérlés az szintén választható opciók kérdése. Ha jól emlékszem van itt is kolléga, ki kemény melóra bérel. Ha nem lenne bennünk a bizalmatlanság és a birtoklási vágy. Lásd autó...még a Német-Osztrák fizet havi 250 Eurót és új autóval autózik ...mi minden áron kifizetni akarunk. És nézzük a 10 éves romhalmazt...de a miénk. A nagy gép ugyan ilyen. Pedig 4-5 ember csinálna egy céget..arra megvennék a nagyvasakat. Még számláznának visszafelé maguknak is bérmelót. Elég volna csak,kiszolgáló gépekbe fektetni és az ahhoz kapcsolódó kiegészítőkre. A cég akkor venne egy 300 lovas vasat, hozzá egy 8 méteres vakarót. Jelenleg az 5 tulaj vesz 5db 200 lovas traktort. És hozzá 5db 5 méteres vakarót. Miközben összértékben ugyanannyi területre így többe kerül a beruházás. Mit a gazdasága más területéről von el.Mivel mellé ugyan úgy meg kell venni a kiszolgáló gépeket. Végeredmény a kassza billeg a birtok jelzálog alatt. Szép lassan belerokkan. És akkor jön a bérlés...meg egyezel évi 300 órára. Ez kiadás..tehát adó vonzat miatt is érdekes.Új nagy vas van a feneked alatt. Ha lerohad...hozzák a másikat. Kész vagy átülsz az Ivánba, ha ez a kiszolgáló géped és ennyi ! Mondom ez csak évi pár órára lehet jó alternatíva. De ha van lőszer akkor mehet akár a 100 millás gép is mibe 5 év alatt beletolsz 2000 órát. És ér 50 millát..mivel a kupec ennyiért számolná be. Tele a használt piac...az árak kivéve az Ivánt, nem felfelé mennek ezen a piacon.
Válasz Vinkó75 #2566. hozzászólásáraNehéz helyzet. Illetve nem, csak ahány ház, annyi szokás. Sok oldalról lehet nézni a kérdést. Szanberg kolléga esetétől elvonatkoztatva is.
Az új traktornak minden csavarja új, de ennek nyilván ára van.
Bérlés. Ok. De akkor csak akkor van traktorod, mikor bérled, ha bérled, de nem használod, akkor is fizetni kell. És akarnád használni nyártól kezdve ősz végéig, meg azért tavasszal se üljünk vissza a kisebb gépre, mert a nagyobb azért mégis nagyobb, gyorsabb.
Egy nehézuniverzális traktort, mint a 8R is, be lehet fogni sok munkára, szántás, tárcsázás, gruber, lazító, tavaszi magágykészítés, akár gabonavetés, ha nagyon akarják egy méretes kukoricavetőnek is elé lehet fogni. Aratásban lehet vele pótózni is, ha akar valaki, vagy trágyátszórni, hígtrágyaszóró, szóval univerzális, na.
Egy derékcsukósnál vagy gumihevederesnél ezek egy része azért kihúzható a sorból.
A Rába. Én magam Rába-fan vagyok azt mondhatom, de tisztában vagyok a hátrányaival is. Azért 40 éves technika, azért elavult na, még ha szerkezetileg fel is van újítva. Persze lehet vele dolgozni, nem arról van szó. Itt vannak cégek, akik egy ideig tartották silóra, de valamelyik már arra se, eladták. Silóra is ki kellett javítani, ha vmi olyan romlott el rajta, meg ki üljön bele. Üljön át a Fendtről vagy a JD-ről? Inkább mennek silóttaposni a Fendttel JD-vel. Elhúzza a Rába a tárcsát, lazítót, azzal nincs gond. De a gruber már bajosabb. Szomszéd faluban egy cégnél sokáig húzták a 4,2-es Cultust 250-es Rábával. Háát, elhúzta, nem olyan mélyen, meg olyan sebességgel, mint ahogy Szanberg akarja/húzza, hanem lassabban és sekélyebben, így persze nem porhanyított. Ja, és itt domb nincs. Ennek ellenére volt rendszeresen akkor is 40-42q/ha repcéjük, meg búza is rendesen, de ezt én inkább a jó földnek tudom be, lehet hogy ha csak tárcsáznak is terem ennyi.
Én olyan Szanberg méretű gazdaságba ha mindenáron nagy vonóerejű gépet akarnék, akkor használt derékcsulóst vennék. Ha itthon nincs, akkor külföldről. Már Európában van a Titan Machinery, a Case IH legnagyobb kereskedője, Németországban, Szerbiában, Ukrajnában, Bulgáriában.
Grammerüléses Kirovecet kell venni, meg Belarust, ja nem.
Válasz Vinkó75 #2566. hozzászólásáraaz a baj azzal hogy ha mondjuk őszre kell neki 1 hónapra akkor oké.. de sokszor kell egész évben tavasszal meg aratáskor pótozni meg összel is sokszor...Ez a baj a bérlésben...,mert ha meg nem megy bele az óra akkor is fizetsz mint a katonatiszt...
Évi 200 órára mint nehéz meló...bérelni inkább egy nagy dögöt. Ha már újabb vasban akar ülni az ember. Legalább annyival kevesebb az adó. És nem eszi a fene ha lerohad az útszélén. Tréler hozza a másikat. Ha mégis venne az ember ilyen vasat akkor univerzális legyen.Az pedig fokozat mentes. Használtba egy Rába is megteszi ennyi órára...lazítót cibálni.
Vásárolt már valaki a Trakodó Import gépek nevü nem tudom kitől :D Nagyon sok gép van felrakva az ő nevükkel és ahogy nézem elég olcsók.
Tud valaki ezekről valamit?
Válasz VMisi #2562. hozzászólására10%-kal szélesebb annyival nagyobb a felület. Ára is 10%-kal több, most vettünk új gép rendeléssel.
Válasz VMisi #2562. hozzászólásáraHátránya hogyha újat kell venni rázsebbenyúlós