Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR412.2 FtUSD400.32 FtCHF438.4 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz gyuri19781227 #2360. hozzászólásáraSteyr kompakt 95 ,105 .kb a case ikertestvére... 3,5 l motor, pörgös,24 /24 hi- lo váltó hálás dolog. A fülke méretével barátkozni kell,ha hosszú kezed,lábad akkor elakadhatsz itt-ott. Bal térd a kormány alatt ha hátrafordulsz,jobb könyököd a karfában ..Az irányváltó müködik,de mint a hi- lo váltó,ez az irányváltó is kicsit nyersen kapcsol,v
csak a mech,lábkuplungolással kell óvatosnak lenni.Spórolós munkalámpakapcsoló,egy gombot tekergetsz, első,még első,hátsók...és a holdról is látnak.A fülke kellemesen rugózik,+ ha nincs túlfulyva a gumi akkor még jobb. Nehezebb függesztett eszközzel azért szépen imbolyog a traki,mint mindegyik...
Válasz Tomszi #2348. hozzászólásáraBefejezésül annyit, hogy a pontos területre és a valos gépparkra tényleg kíváncsi lennék, meg szerintem a többiek is, órák meg naplók nélkül is. Persze leírtad már mi volt, akkor úgy volt, végülis nekem tökmindegy, de hátha nem pontosan emlékszel.
Válasz szanberg #2347. hozzászólásáraHa elolvastad volna a hozzászólásom amire reagálsz, láthattad volna, hogy az éves üzemóra témát rádhagytam, így feleslegesen pörögtel rá.
A területre dokumentált adatot hoztam. Ha nem igaz arról nem tehetek.
Akkora területre a 2 gépet nem én keveselltem először, mint láthatod másoknak is feltűnt.
Nem vagyok kívülálló, de persze te ezt is jobban tudod onnan a dombok közül, maximum rajtad kívül állok.
Az én saját tapasztalatom az, hogy még a TSZ idők folyamatos üzemeltetéseben csak talajmunkaban évi 2-2500 óra ment bele legtöbb, ebben némi silotaposas volt. Igaz itt azért karácsonyra végezni szokták, néha januárra húzódott azt vmennyi szántás.
Válasz Tomszi #2340. hozzászólásáraMondtam neked, hogy a putnoki meg a szendrői egy cég volt és több mint 5000 hektár volt a szántó, de te ezt z alföldről jobban tudod mint itt mi kik ez mellett születtünk-éltünk.
Kombájnba ment évi 1500-2000 üzemóra vazzeg, rábának meg 10-12 ha volt a napi teljesítménye szántásban. Attól, hogy nem bírod felfogni, hogy folyamatosan dolgoztak, még a bakterok is azon ültek amikor nemvolt gépész mert ünnep volt vagy akármi...
Engem amúgy ez nem érint, semmi kötődésem hozzá, csak idősebb kolléga gazdatársam a mai napig aki telepvezető volt anno és ott vannak nála a gépüzem naplók.
kb. 800 hektáros gazdaságban hagyományos régi vágású szemlélettel megy egy gépbe évi 2000 üzemóra, nemhogy, 5000ha-ra két nagygéppel.
Előtte amúgy johndeerok voltak, csak az akkori vezetés azt mondta nemkell ide idegen gép, csak hazai. Így lett a két rába, meg mellé mtz-k persze, abból volt rengeteg, de itt juh,disznó, marha, tyúk, nyúl minden állat tenyésztés folyt, takarmány keverő hegyek, egész télen trágyaszórás, annak beszántása...Gyerek koromban egész télen zúgtak a rábák, akkor is amikor a rabe eke is szakadt szét mert muszály volt.
Válasz J.D. Borda #2327. hozzászólásáraA legnyomorékabb verzió mikor a négytengelyes Merci húzza a 2.5-3 méteres grúber szerűséget a fos mintás országúti gumikkal! Be kell szarni a röhögéstől mennyi barom van a földön!
Válasz envagyok2 #2341. hozzászólásáraA stílus maga az ember... hat az neked nincsen ergo ....vagy. tenyleg paraszt én meg maradok földműves...te meg egy irigy ....aztán számolgass csak de az első osztálynál azt hiszem leragadtal. Micsoda egy emberek vannak itt a fórumon. Offollak névtelen2.
Válasz J.D. Borda #2297. hozzászólásárajobban jártál volna, ha egyesével szedted volna a lépcsőket, talán még földműves is lehetett volna belőled, így maradtál az, aminek születtél...
én nagyon sok mindent nem tudok, minek okán sosem esett nehezmre mást megértenem.
6000 óra/félév, akkor sem megy, ha 0-24be, nyél gázon, egy pillanat megállás nélkül megy a gép. hol a gecibe megy egy gép 0-24-be, megállás, tankolás, hugyozás, szervíz nélkül fél évet? hol nem esik soha eső, hol nem kell soha áfogni, hol nem kell soha pilotát cserélni, hol nem kell soha javítani? még akkor sem, ha 3 hónapot a gyárba baszták 5000-es fordulaton...
hagyjuk már a mesét a gyereknek...
ültem meg ülök én elég tesztgépbe, egyikbe se volt soha fél év alatt 5000 óra, de még év alatt se nagyon, pedig ezek se azért vannak itt, hogy álljanak. évekkel ezelőtt még a 1050be se volt ennyi, pedig ott volt késztetés, hogy menjen...
Válasz RkTomi #2333. hozzászólásáraIdőközben kiderült hogy az 5000 ha nem biztos hogy annyi. :) Lényegtelen.
Azért azt ajánlom mindenki figyelmébe hogy az idő hajlamos megszépíteni a dolgokat. Én is mondhatnám hogy bezzeg akkoriban, egy Rába elrendezte az egész falu határát. Jaa, meg mellette az az x db DT-75, meg Dutra, később T-150, meg nem egész éven, de volt hogy 2 MTZ összefogva húzott egy ekét, szóval változott. Amit írtam 4db Steiger, akkor már csak azok, nappali műszakban. Előtte éjjel-nappalban 3, de ott még T-150 is ment kicsit szerintem.
Elméletieskedjünk kicsit, ha már más is kételkedik az arányokban. Ha az 5000 hektárt egy évben egyszer fel akarnád szántani, mert akkoriban azért felszántották, az 2500 ha egy gépre. Szántani lehet augusztustól december végéig, az 5 hónap, de adjunk hozzá még egyet, 6 hónap. Az egy gépre havi 417 ha. Egy hónapba számoljunk 30 napot, napi 14 ha, kerekítve. Mindezt ott, ahol dombon, parton, malajon kell dolgozni. És akkor csak szántanál, megállás nélkül, se eső, se meghibásodás, semmi. Így lenne meg a csak a szántás. Őszi vetést meg biztos csináltak.
Nem folytatom, még a végén én leszek a rossz, aki kötekszik, meg különben is OFF. :) :) :)
Válasz Sk Laci #2336. hozzászólásáraÍgy ahogy írod volt 2db 160 krisztus is!
Ezek a gépek csinálták a talajmunkát vetést,ezen felül volt kb 40db mtz meg kb 10 ifa szerelvény,ja és volt még egy pár kiöregedett gép ami keveset dolgozott.
Válasz apuci #2331. hozzászólásáraA legelején 100 üzemóra volt a Rába-MAN motor előírt olajcsereperiódusa a Steiegrben. Később növelték, asszem 200-ra.
Válasz bububer #2322. hozzászólásáraNekem volt ilyen, ugyan ez az évjárat csak még szöghidas nagy kerekekkel,nagy orrsújjal. 10 évet használtam nagyon jó gép volt, a váltóba 2 fokozattal kevesebb van,de szántóföldi munkához,pótkocsizni bőven elég, a váltó tartós és csendes, de attól hogy szinkronos nem lesz személyautós a váltás, szóval picit keményebb(orosz).Én vagy 9-10000 órával adtam el tavaly gyári motorral, a váltó volt javítva előtte vagy 2 évvel de nem a szinkronos részének volt baja hanem az alsó csőtengely perselybe menő része volt megrepedve, szóval ez ugyan az mint a hagyományosba, fogaskerekek,szinkron, csapágyak rendbe volt még pedig 7-8000 minimum volt akkor is már benne.
Üdv! Mtz 952.2 traktorral kinek mi a tapasztalata? Vásárlás előtt állunk és ha jól tudom ez szinkron váltós azzal még nem volt tapasztalatom. Illetve a 6000 üzemóra sok benne? 2002 es évjárat. Köszi a válaszokat.
Válasz szanberg #2320. hozzászólásáraÉn sem vitatkozom.
Attól hogy valami papírra van leírva, az ugyanannyit ér, mint elektronikus formában (bár nem írtam milyen).
-------------------------
Visszaolvasva a hozzászólásokat azt látom hogy sok minden előjött ennek kapcsán, rendesen keveredve, mert tök más dolog a termelékenység, a gépkihasználtság, az egy gép területteljesítménye, meg az hogy hány művelettel csinálnak talajt.
Na mindegy, legalább volt téma. :)
Válasz Tomszi #2306. hozzászólásáraA szendrőit meg a putnokit számold össze, mivel egy volt az, valamikor nagyon régen külön működött de aztán egészen 2008-ig egy cégként tette dolgát (úgy ahogy...)
Én nem vitatkozom, de nekem meg nem netes forrásom van erről, saját szememmel láttam az akkori gépüzemnaplókat maradjunk ennyiben. Új rába 2 évesen motorgenerált kívánt, mert ott volt az óra.
40ezer órákat futottak azok régen ott...
Válasz Vinkó75 #2316. hozzászólásáraJa nem rosszak. De hat a dana meg carraro es zf is pl legnagyobbreszt rába öntvényekböl és fogaskerekekből épül össze.
Válasz Vinkó75 #2316. hozzászólásáraA régiekbe is ha becsülettel cserélték volna az olajat, nem csak papíron, kb örökösek lettek volna. Még így is mentek pedig némelyikbe csak olajsár volt már.
anno amikor volt még külön motor gyáregység a Holding keretein belül még azt nem láttam annyira de gyanítom ott is ezt folyt padlón nyúzták a D10-et meg a többit és így csinálták az élettartam vizsgálatokat...
Válasz Sk Laci #2311. hozzászólásáraValamint akkor nem volt csökkentet menet szám. Az az nyilván itt ott próbálkoztak vele. Egy 100 hektáros gabona tarlót Lazított-tárcsázott-szántott-majd tavasszal simított kombinátorozott(volt hogy 3-szor is vetésig.) Jah és ezek a nagy gépek húzták az össze kapcsolt vetőgépeket is. Tehát mire kukorica került a tarlóba azon a 100 hektáron, nem volt ritka hogy 500-600 hektárnyi talajmunkát igényelt kivetítve ha a menet számokat nézem. Ma a gabona tarlót meghúzza rövid tárcsával, nyár végén kap egy vakarót. Tavasszal kompaktor-vetés. Vagy direkt vet...akkor a kompaktor már ugrik. Akkor csak 3 művelet. Nem 5-6-7. mint régen. Így az üzem óra is másként mutatkozik. Az öregek többet mentek mint most én vagy bármelyik kollégám,körülöttem.
Válasz Sk Laci #2311. hozzászólásáraa futóműveket pedig úgy tesztelték- ami nagyon érdekes volt számomra- hogy egy olyan padra tették fel ami minden irányba tépte hetekig a futóművet éjjel nappal.. de nagyon durván. És több száz érzékelőt raktak a futóműre úgy mint a kardiológián az emberre olyan kis tapaszokat és abból állapították meg a változásokat illetve a repedés, vagy hangváltozást is... érdekes dolgok ezek.
6512 hozzászólás
Válasz Borosta #2361. hozzászólásáraKöszönöm.Akkor érdemes megvenni?
Válasz gyuri19781227 #2360. hozzászólásáraSteyr kompakt 95 ,105 .kb a case ikertestvére... 3,5 l motor, pörgös,24 /24 hi- lo váltó hálás dolog. A fülke méretével barátkozni kell,ha hosszú kezed,lábad akkor elakadhatsz itt-ott. Bal térd a kormány alatt ha hátrafordulsz,jobb könyököd a karfában ..Az irányváltó müködik,de mint a hi- lo váltó,ez az irányváltó is kicsit nyersen kapcsol,v
csak a mech,lábkuplungolással kell óvatosnak lenni.Spórolós munkalámpakapcsoló,egy gombot tekergetsz, első,még első,hátsók...és a holdról is látnak.A fülke kellemesen rugózik,+ ha nincs túlfulyva a gumi akkor még jobb. Nehezebb függesztett eszközzel azért szépen imbolyog a traki,mint mindegyik...
Sziasztok.Gépet szeretnék vásárolni kb 100le kategóriába.Elképzeléseim,case farmall 95 a.nh td 5.95,deutz fahr 5100g.Véleményeket szeretnék,elsősorban tulajdonosoktól,gépkezelőktől.
Szanberg, te jössz :D
https://www.facebook.com/kubotamagyarorszag/photos/a.244246179073768/1126062830892094/?type=3&theater
Válasz Plútó #2354. hozzászólásárana ja mint a csermanek korszakban Magyarország földjeit felszántani 110%- ban!
Válasz Bárány #2356. hozzászólására
Válasz mtz1221 #2355. hozzászólásáraA későn jövők (is) még kiszámolják párszor.
Válasz Tobszi #2353. hozzászólásáraCsak nem motorórában.De én már kezdem kicsit unni a témát.
Válasz Tobszi #2353. hozzászólásáraDe ha nem tartunk ebédidőt,akkor lehet 24 óra alatt 25-öt is dolgozni.Nem?
Fél év az 4380 óra. Csakszólok.
Válasz Ares 826 #2351. hozzászólásáraAddig jó amig ilyenekkel mennek amikor mar termelni is tudnak akkor lesz baj...
Válasz J.D. Borda #2350. hozzászólásáraCsak csinálják a balfaszok!
Válasz Ares 826 #2346. hozzászólásáraDe látod megcsinálják... nem szaroznak
Válasz Tomszi #2348. hozzászólásáraBefejezésül annyit, hogy a pontos területre és a valos gépparkra tényleg kíváncsi lennék, meg szerintem a többiek is, órák meg naplók nélkül is. Persze leírtad már mi volt, akkor úgy volt, végülis nekem tökmindegy, de hátha nem pontosan emlékszel.
Válasz szanberg #2347. hozzászólásáraHa elolvastad volna a hozzászólásom amire reagálsz, láthattad volna, hogy az éves üzemóra témát rádhagytam, így feleslegesen pörögtel rá.
A területre dokumentált adatot hoztam. Ha nem igaz arról nem tehetek.
Akkora területre a 2 gépet nem én keveselltem először, mint láthatod másoknak is feltűnt.
Nem vagyok kívülálló, de persze te ezt is jobban tudod onnan a dombok közül, maximum rajtad kívül állok.
Az én saját tapasztalatom az, hogy még a TSZ idők folyamatos üzemeltetéseben csak talajmunkaban évi 2-2500 óra ment bele legtöbb, ebben némi silotaposas volt. Igaz itt azért karácsonyra végezni szokták, néha januárra húzódott azt vmennyi szántás.
Válasz Tomszi #2340. hozzászólásáraMondtam neked, hogy a putnoki meg a szendrői egy cég volt és több mint 5000 hektár volt a szántó, de te ezt z alföldről jobban tudod mint itt mi kik ez mellett születtünk-éltünk.
Kombájnba ment évi 1500-2000 üzemóra vazzeg, rábának meg 10-12 ha volt a napi teljesítménye szántásban. Attól, hogy nem bírod felfogni, hogy folyamatosan dolgoztak, még a bakterok is azon ültek amikor nemvolt gépész mert ünnep volt vagy akármi...
Engem amúgy ez nem érint, semmi kötődésem hozzá, csak idősebb kolléga gazdatársam a mai napig aki telepvezető volt anno és ott vannak nála a gépüzem naplók.
kb. 800 hektáros gazdaságban hagyományos régi vágású szemlélettel megy egy gépbe évi 2000 üzemóra, nemhogy, 5000ha-ra két nagygéppel.
Előtte amúgy johndeerok voltak, csak az akkori vezetés azt mondta nemkell ide idegen gép, csak hazai. Így lett a két rába, meg mellé mtz-k persze, abból volt rengeteg, de itt juh,disznó, marha, tyúk, nyúl minden állat tenyésztés folyt, takarmány keverő hegyek, egész télen trágyaszórás, annak beszántása...Gyerek koromban egész télen zúgtak a rábák, akkor is amikor a rabe eke is szakadt szét mert muszály volt.
Sosem fogod megérteni mint kívülálló
Válasz J.D. Borda #2327. hozzászólásáraA legnyomorékabb verzió mikor a négytengelyes Merci húzza a 2.5-3 méteres grúber szerűséget a fos mintás országúti gumikkal! Be kell szarni a röhögéstől mennyi barom van a földön!
Válasz envagyok2 #2341. hozzászólásáraA stílus maga az ember... hat az neked nincsen ergo ....vagy. tenyleg paraszt én meg maradok földműves...te meg egy irigy ....aztán számolgass csak de az első osztálynál azt hiszem leragadtal. Micsoda egy emberek vannak itt a fórumon. Offollak névtelen2.
Válasz Tomszi #2343. hozzászólásáraCsak hozzá tettem!
Válasz apuci #2342. hozzászólásáraDe én se írtam hogy nem!
Válasz Tomszi #2340. hozzászólásáraAzért nálunk a négy rába meg a 4755 ősszel tavaszal 2x12 órába jártak!
Válasz J.D. Borda #2297. hozzászólásárajobban jártál volna, ha egyesével szedted volna a lépcsőket, talán még földműves is lehetett volna belőled, így maradtál az, aminek születtél...
én nagyon sok mindent nem tudok, minek okán sosem esett nehezmre mást megértenem.
6000 óra/félév, akkor sem megy, ha 0-24be, nyél gázon, egy pillanat megállás nélkül megy a gép. hol a gecibe megy egy gép 0-24-be, megállás, tankolás, hugyozás, szervíz nélkül fél évet? hol nem esik soha eső, hol nem kell soha áfogni, hol nem kell soha pilotát cserélni, hol nem kell soha javítani? még akkor sem, ha 3 hónapot a gyárba baszták 5000-es fordulaton...
hagyjuk már a mesét a gyereknek...
ültem meg ülök én elég tesztgépbe, egyikbe se volt soha fél év alatt 5000 óra, de még év alatt se nagyon, pedig ezek se azért vannak itt, hogy álljanak. évekkel ezelőtt még a 1050be se volt ennyi, pedig ott volt késztetés, hogy menjen...
Válasz RkTomi #2333. hozzászólásáraIdőközben kiderült hogy az 5000 ha nem biztos hogy annyi. :) Lényegtelen.
Azért azt ajánlom mindenki figyelmébe hogy az idő hajlamos megszépíteni a dolgokat. Én is mondhatnám hogy bezzeg akkoriban, egy Rába elrendezte az egész falu határát. Jaa, meg mellette az az x db DT-75, meg Dutra, később T-150, meg nem egész éven, de volt hogy 2 MTZ összefogva húzott egy ekét, szóval változott. Amit írtam 4db Steiger, akkor már csak azok, nappali műszakban. Előtte éjjel-nappalban 3, de ott még T-150 is ment kicsit szerintem.
Elméletieskedjünk kicsit, ha már más is kételkedik az arányokban. Ha az 5000 hektárt egy évben egyszer fel akarnád szántani, mert akkoriban azért felszántották, az 2500 ha egy gépre. Szántani lehet augusztustól december végéig, az 5 hónap, de adjunk hozzá még egyet, 6 hónap. Az egy gépre havi 417 ha. Egy hónapba számoljunk 30 napot, napi 14 ha, kerekítve. Mindezt ott, ahol dombon, parton, malajon kell dolgozni. És akkor csak szántanál, megállás nélkül, se eső, se meghibásodás, semmi. Így lenne meg a csak a szántás. Őszi vetést meg biztos csináltak.
Nem folytatom, még a végén én leszek a rossz, aki kötekszik, meg különben is OFF. :) :) :)
Válasz Sk Laci #2336. hozzászólásáraÍgy ahogy írod volt 2db 160 krisztus is!
Ezek a gépek csinálták a talajmunkát vetést,ezen felül volt kb 40db mtz meg kb 10 ifa szerelvény,ja és volt még egy pár kiöregedett gép ami keveset dolgozott.
Válasz J.D. Borda #2327. hozzászólásáraAzért a nagy traktor hátsókerekes Kamaz viszi a pálmát... Bár krumplit kézzel nem rakodnék rá szívesen...
Válasz apuci #2335. hozzászólásáraJobb az arány. Ha sikerül holnap megnézem , hogy nálunk a TSz-ben a 7600 Ha-ra milyen erőgéppark volt.
Válasz apuci #2335. hozzászólására2100 ha-ra 1 kirovec 701, két 12045 és egy 16145 Crystal. Mindig megcsináltak mindent.
Válasz RkTomi #2333. hozzászólásáraNálunk 4 rába meg egy JD volt 4500-ra.
Válasz Tomszi #2332. hozzászólásáraKöszi,én már a 200-nál dolgoztam vele.
Válasz szanberg #2269. hozzászólására2 Rába 5000 Ha-ra? MI volt még mellette mert így elég vékony.
Válasz apuci #2331. hozzászólásáraA legelején 100 üzemóra volt a Rába-MAN motor előírt olajcsereperiódusa a Steiegrben. Később növelték, asszem 200-ra.
Válasz bandigh #2330. hozzászólására100 óra után olajcsere?
Válasz szanberg #2320. hozzászólásáraFun fact, évi 4000 óra az pontosan 40 olajcsere volt, nem érkezett belerohadni a leeresztőcsavar
Válasz Bárány #2328. hozzászólásáraÁllatok de tényleg...
Válasz J.D. Borda #2327. hozzászólásáraEzek aztán bármit, bármivel felszántanak. Lásd még Diesel Tibi tegnapi videóját!
nem traktort kell venni hanem ezt:
https://www.youtube.com/watch?v=JHvUPEzycTs
Válasz bububer #2322. hozzászólásáraNekem volt ilyen, ugyan ez az évjárat csak még szöghidas nagy kerekekkel,nagy orrsújjal. 10 évet használtam nagyon jó gép volt, a váltóba 2 fokozattal kevesebb van,de szántóföldi munkához,pótkocsizni bőven elég, a váltó tartós és csendes, de attól hogy szinkronos nem lesz személyautós a váltás, szóval picit keményebb(orosz).Én vagy 9-10000 órával adtam el tavaly gyári motorral, a váltó volt javítva előtte vagy 2 évvel de nem a szinkronos részének volt baja hanem az alsó csőtengely perselybe menő része volt megrepedve, szóval ez ugyan az mint a hagyományosba, fogaskerekek,szinkron, csapágyak rendbe volt még pedig 7-8000 minimum volt akkor is már benne.
Válasz bububer #2322. hozzászólásáraAnnyi pénzért biztos nem olyat vennék,nézz nyugatit.
Válasz Tomszi #2323. hozzászólásáraRendelhető.
Mi a vélemény az új magyar traktorrol? Már tesztelik, volt róla vmi cikk a napokban.
Üdv! Mtz 952.2 traktorral kinek mi a tapasztalata? Vásárlás előtt állunk és ha jól tudom ez szinkron váltós azzal még nem volt tapasztalatom. Illetve a 6000 üzemóra sok benne? 2002 es évjárat. Köszi a válaszokat.
Válasz szanberg #2320. hozzászólásáraÉn sem vitatkozom.
Attól hogy valami papírra van leírva, az ugyanannyit ér, mint elektronikus formában (bár nem írtam milyen).
-------------------------
Visszaolvasva a hozzászólásokat azt látom hogy sok minden előjött ennek kapcsán, rendesen keveredve, mert tök más dolog a termelékenység, a gépkihasználtság, az egy gép területteljesítménye, meg az hogy hány művelettel csinálnak talajt.
Na mindegy, legalább volt téma. :)
Válasz Tomszi #2306. hozzászólásáraA szendrőit meg a putnokit számold össze, mivel egy volt az, valamikor nagyon régen külön működött de aztán egészen 2008-ig egy cégként tette dolgát (úgy ahogy...)
Én nem vitatkozom, de nekem meg nem netes forrásom van erről, saját szememmel láttam az akkori gépüzemnaplókat maradjunk ennyiben. Új rába 2 évesen motorgenerált kívánt, mert ott volt az óra.
40ezer órákat futottak azok régen ott...
Válasz Sk Laci #2311. hozzászólására1 üzemóra az 100.000 motorforulat.
Válasz Vinkó75 #2316. hozzászólásáraJa nem rosszak. De hat a dana meg carraro es zf is pl legnagyobbreszt rába öntvényekböl és fogaskerekekből épül össze.
Válasz Vinkó75 #2316. hozzászólásáraA régiekbe is ha becsülettel cserélték volna az olajat, nem csak papíron, kb örökösek lettek volna. Még így is mentek pedig némelyikbe csak olajsár volt már.
Válasz J.D. Borda #2313. hozzászólásáraA Rába hidak a mai napig az élvonalba vannak...
anno amikor volt még külön motor gyáregység a Holding keretein belül még azt nem láttam annyira de gyanítom ott is ezt folyt padlón nyúzták a D10-et meg a többit és így csinálták az élettartam vizsgálatokat...
Válasz Sk Laci #2311. hozzászólásáraValamint akkor nem volt csökkentet menet szám. Az az nyilván itt ott próbálkoztak vele. Egy 100 hektáros gabona tarlót Lazított-tárcsázott-szántott-majd tavasszal simított kombinátorozott(volt hogy 3-szor is vetésig.) Jah és ezek a nagy gépek húzták az össze kapcsolt vetőgépeket is. Tehát mire kukorica került a tarlóba azon a 100 hektáron, nem volt ritka hogy 500-600 hektárnyi talajmunkát igényelt kivetítve ha a menet számokat nézem. Ma a gabona tarlót meghúzza rövid tárcsával, nyár végén kap egy vakarót. Tavasszal kompaktor-vetés. Vagy direkt vet...akkor a kompaktor már ugrik. Akkor csak 3 művelet. Nem 5-6-7. mint régen. Így az üzem óra is másként mutatkozik. Az öregek többet mentek mint most én vagy bármelyik kollégám,körülöttem.
Válasz Sk Laci #2311. hozzászólásáraa futóműveket pedig úgy tesztelték- ami nagyon érdekes volt számomra- hogy egy olyan padra tették fel ami minden irányba tépte hetekig a futóművet éjjel nappal.. de nagyon durván. És több száz érzékelőt raktak a futóműre úgy mint a kardiológián az emberre olyan kis tapaszokat és abból állapították meg a változásokat illetve a repedés, vagy hangváltozást is... érdekes dolgok ezek.