Hirdetés
- Kalászosok műtrágyázása új
- Zetor traktorok új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Öntözés új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Gyomfésű vagy küllős kapa?? új
- EB7 - EB8 Pótkocsi új
- Massey Ferguson traktorok új
- Portálfejlesztés / Gépház / Fórum használat új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
Cikkajánló
![A napraforgó-termesztés nagy kihívása: a deszikkálás A napraforgó-termesztés nagy kihívása: a deszikkálás](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9128/cikk_79128/napraforgo-pixabay-_fill_540x300_0.jpg)
157 hozzászólás
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy érdemes-e egy ilyen gépet mostanság megvásárolni tudván hogy a gyár leált.
Lehet-e a fiatalabb gépekhez alkatrészt kapni egyáltalán?
Válasz sirhanzoltan #154. hozzászólásáraInkább armatrackot vennék.Ahhoz ha nálatok nem is,de itt vajdaságban lesz hozzá alkatrész.
Sziasztok!
Elég döglött ez a téma, valószínűleg nem sok embernek van Ursusa. Nekem egy öreg C-335 van.
Kérdeznélek titeket, hogy honnan vásároljátok az alkatrészeket?
János
Sziasztok,
BASAK traktort használ alaki. Egyik rokon szemezget vele.
használói véleményt szeretnék kérni azon kollégáktól akik vásároltak URSUS C-3110-est.előre is köszönöm.
Válasz » jabovo58 | 2018-06-10 10:56:40
"Üdvözlet mindenkinek!!
Segitségeteket kérném olyanban ,új gép vásárlása történt ursus c 380 személyében . Van egy furcsa tünete ami nem tudom hogy mi.
Kizárólag bekapcsolt első hajtásnál ,talajmunkánál nagyobb terhelésnél jelentkezik . Ha nincs bent az eleje nem produkálja. Tehát összkerékbe nagyobb terhelésnél mintha a hajtásba kapcsolna valamit egyszer ,egy másodperc alatt van valami hang féle …… Ezt nem tudom mi lehet. Carraro 20,14 hiddal van szerelve Carraro váltóval. Több gépben van ez a híd Ursus farmtrac Zetor major 80 stb Nem tudom más tapasztalt e esetleg valami hasonlót, Hozáászolásokat TAPASZTALATOKAT KÖSZÖNÖM.."
Csak agyalok.
Elvileg mivel terhelés alatt is kapcsolható, lamellás a mellső tengely kapcsolója ez egyben a biztonsági rendszer is, mert itt tud meg csúszni túlterheléskor, ez olyan, mint MTZ-n a "malac".
(Cége válogatja lehet száraz/ nedves)
Azután az első hídban is vannak lamellák a difi két oldalán, ez egy önzáró differenciálmű (sperr diffi), ez nedves, olajban úszik.
- http://zsiguli.hu/cikk/38
A Zetor! pdf-ben
- http://www.cals.cz/zetorservice/files/1/Major_CL_2018_HU.pdf
- http://www.cals.cz/zetorservice/files/1/Major_HS_2017_HU.pdf
Az mellső hajtás bekapcsolásának működési elve
Automatikusan bekapcsol
-- ha két pedállal fékezel (ha jól tudom csak a fékezés idejére)
-- ha befékezve leállítod
Manuálisan a műszerfalon a billenő kapcsolóval
"bekapcsolt első hajtásnál ,talajmunkánál nagyobb terhelésnél jelentkezik"
A bekapcsolás után mennyi idővel, akár fél, egy óra összkerékkel végzet munka után ?
Hányszor csinálja, minden megterhelésnél többször ?
Az összkerék hajtásnak kell legyen védelme a nagy nyomatékkal és fordulatszám különbséggel szemben, pl: ha az első kerék pont "nagyot fog", azaz nem fog elkaparni, mert a talaj kapcsolata kiváló, míg a hátsó keréké meg rossz és elkapar a nyomaték meg nagy, akkor valami eltörne ha fixen lennének összekötve, így meg a első hajtás lamellás bekapcsolójánál megcsúszik. Ennek vagy a hídban a sperrnek van e hangja nem tudom.
De ez csak találgatás így, mert terhelés alatt akár a légkondi kompresszor is lekapcsolhat..ect, biztosra kéne menni a hang eredetével kapcsolatban, vagy lengyel fórumon rákérdezni, hogy ez normális jelenség-e... ha csak itt magyar honban nem találsz másik Ursus-ost akit megkérdezzél.
-------------------------------------
+1 érdekesség a Zetor használatiból leállítás után 2 percig nem szabad áramtalanítani a gépet, mert a kompúter (épp válaszcsapást mér a skynetre
Válasz apacs_78 #150. hozzászólásáraGondolod 7 év alatt,még nem jöhetett rá ?![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz JOOCÓ #27. hozzászólásáraSzia ez egy urszusz c 330 as motor nekem ilyen motor van egy kistraktoron.
Kicsit utána olvasgattam a janicsárok HATTAT-ja után és sajnos a konklúzió elég gyengécske minőségről ad tanúbizonyságot.
Elsősorban a gyenge összeszerelési minőségben vannak a problémák, de vannak anyagminőségi problémák is az egyéb kiegészítők tekintetében. A súly/lóerő aránya is rossz, mert könnyű, de nekem nem 200 ha-ra kellene gép. Hidraulikus gondokat is olvastam róla. De úgy látom, hogy az ilyen licensz jogos copy gépeknél azt kell eldönteni, hogy kiben bízol meg jobban a lengyel vagy a török munkásban és a mentalitást nézve inkább a lengyelekre szavaznék már csak azért is mert ránézésre robusztusabb mintha jobban egyben lenne a gép.
Válasz Magonc #146. hozzászólásáraCrystal-Trade Mátészalka, keresd őket!
Válasz Magonc #146. hozzászólásáraLövésem sincs, hogy a hibák meg vannak-e a keskeny nyomtávúnál, a fődarabokat ugyanazok a gyártók készítik.
Biztos, hogy van a HATTATnak is keskeny traktora.
Én csak arra próbáltam célozni, hogy mind a két gyártó ugyanarról az alapról indult de a HATTAT sokkal jobb irányba tart!
Válasz oteló #145. hozzászólásáraKöszönöm a válaszokat. Néztem videókat továbbá megnéztem milyen típusok vannak, viszont keskeny nyomtávú 50-55 lóerős nem találtam a kínálatban. Az általad írt hibák a C-350-esre is érvényes vagy csak ami neked van?
Válasz Magonc #144. hozzászólásáraGyerek betegségekről tudok neked beszélni:
-lyukas a hátsó ablak mosó tartály
-nem tudjuk hol engedi el a klíma a gázt (elvileg ez nem típus hiba csak az enyém csinálja)
-kerékbeállítási gondok voltak, de megoldottam
-elmozdult az első ablaktörlő lapát(elkopott a borda)
A kezelő szervek lehetnének jobb helyen is, értem ez alatt első sorban a hidraulika kivezetések vezérlését!
A teljesítményhez könnyű, jövőre tervezem, hogy veszek rá plusz súlyokat.
Fő darabok teljesen jól működnek, fogyasztás nagyon jó!Egy új "fos MTZ-hez" képest nagy előre lépés!
Keress videót a HATTAT T 4100-ról!!!
A HATTAT ára 9 körül van a következő pluszokkal:
-irány váltó, külső hidraulika vezérlés, hidraulika szabályzás(emelési-süllyesztési sebesség állítás), 4 pár kihelyezett kör,plusz egy munkahenger a három pontnak,kezelő szervek sokkal jobb elhelyezése,plusz munka lámpák, új-jobb helyen az aksi,plusz tárolók stb.
NÉZD MEG A VIDEÓT!!!
Válasz oteló #143. hozzászólásáraEsetleg ki tudnád fejteni, hogy még is milyen problémák fordulhatnak elő? Az eddigi választ köszi.
Nekem van egy 10014H 1010 üzemóra, különösebb gond nélkül használom "eddig"!
Kereskedő ismerőstől tudom, hogy ezt a típust kell venni a többi az ő és az én véleményem szerit is mellé nyúlás!
Ha most vennék nem ezt hanem az iker testvérének a tovább fejlesztet változatát választanám (HATTAT T4100)!
Az URSUS 10014H=HATTAT A110
A Török gyártó úgy tűnik vette a fáradtságot és megkérdezte a "parasztot" a és ez alapján kezdett fejleszteni!!!
Valakinek van tapasztalata az Ursus C-350 ről?Esetleg, hogy milyen árban mozognak?![ursus c-350](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20161122142231_ursus_c_350.jpg)
Válasz fer #140. hozzászólásáraÍgy nekem az esik le hogy te nem igazán vagy megelégedve a tieddel .
Üdvözlök Mindenkit, aki URSUS 11054 traktort akar venni, vagy már abban a helyzetben van mint én... Véleményem szerint, árérték arányban semmilyen szinten nem olcsóbb, mint a többi versenytársa. A megnyerő külső, a kedvezőnek tűnő fődarabok mégsem azt hozzák, amit az ilyen egységekkel szerelt versenytársaik. Az ilyen, már természetesnek vehető "öszvér" megoldások akkor váltak sikeressé, ha az mögött a megfelelő szakembergárda dolgozott és nem a gyors nyereség, hanem a hosszútávon stratégált üzletpolitika állt. Én szeretném, hogy ösztönözze ennek a "gépnek" a háttér csapatát az hogy nem csak az általuk kiküldött reklámot olvassák vissza, hanem figyeljenek jobban oda azokra a túl sok pénzt kifizető felhasználókra és ne rajtunk kísérletezzenek. Akinek konkrét kérdése van a gépről annak az elérhetőségem a következő: novenytermesztes@gmail.com
Válasz bala #138. hozzászólásáraÜdv! A héten voltam kiprobálni egy új 11054 es ursust. Én is mtz-t szeretném kiváltani. Szerintem ár érték arányban nagyon jó. Én úgy gondolom a perkins motorok nagyon jók. Váltója is jó, kényelmes a fülke, csendese, a kilátás nagyon jó főleg hogy nincs b oszlop. Ma beszeltem egy gazdalkodóval személyesen, talajmunkára, kaszalásra, mindenre használja semmi gondja nincs a géppel.
Sziasztok Ursus 11054 tipusú traktorról tudnátok mondani pár infót? Mtz kiváltásán gondolkodok, sokat olvastam hogy a meghibásodásról nincs adat, de a kabinba mennyire esnek kézre a gombok, karok. A gép súlya elegendő-e ehhez a teljesítményhez, nem túl könnyű? Árajánlatom még nem érkezett meg de árban kb. mennyi lehet?
Üdv! Valaki használja a 110 lovas változatot? Vannak régebbi tapasztalatok esetleg?
Válasz emcett #135. hozzászólásáraAzt nem tudom olcsóbb-e,de egy ismerősöm turbós MTZ-jén 2x adagoló, generátor, lakat törés, hidraulika túl melegedés,ránézésre is ki van spórolva belőle az anyag szerelgeti a földön(300ó).
Nekem volt 820.2-es 10 évig (3500ó) mondhatnám semmit nem költöttem rá.
Azon is sokk múlik ki és hogy használja márkától függetlenül.
Zetort nem néztem de szerintem drága.
Válasz oteló #134. hozzászólásáraSzerintem a 1025-ös valamivel olcsóbb, de a minősége is annyival kevesebb. Zetort nem nézted?
Válasz emcett #132. hozzászólásáraSzerviz az nekem ennyi,de szerintem rugalmasak.
Same,Hürliman,Lambó,Deutz a színükben van különbség és annyi.
Hattat,Ursus ugyanaz annyi,hogy az egyiket Török szereli a másikat Lengyel (Ursus).
Új MTZ szerintem közel ugyanennyibe kerül ilyen felszereléssel és egy fos.
Válasz emcett #129. hozzászólásáraAzt nem tudom,hogy örökélet-e.
Az MTZ-hez képest természetes,hogy sokkal jobb minden tekintetben,de azt tudnikel nem egy john deere az árak sem egyformák(john deere se a régi)
Válasz oteló #131. hozzászólásáraMondjuk a váltó és hidraulika egy olajozáson szerintem sem jó ötlet.![smile thumbdown](/oldforum/images/smiles/thumbdown.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Nekünk a 1221-nek 100 volt az első szervize, de mondjuk kiszállással együtt, de szerintem így is drága volt.
Same, Hürlimann, Zetor, Hattat, Iseki? Ezeket nem nézted?
Válasz emcett #130. hozzászólásáraazt hiszem 2000-rel több.
Néztem lambót az van hasonló árba, ami végül is nem igaz mert az 33000 körül van.
A lambóba SDF motor van Indiából rejtett hátsó munkahenger a váltó plusz hidraulika egy olajzáson szerintem szervizelés is drágább.
Véleményem szerint most árérték arányban a KUBOTA verhetetlen.
URSUS Kötelező szerviz első 100ó utána 250(70000FT).
Válasz oteló #128. hozzászólásáraNetto 28.800-at ír, de gondolom az a 82 lovas. A tiéd már drágább lehet. Egyébként néztél más gépeket is?
Válasz oteló #127. hozzászólásáraAkkor ezekkel a munkagépekkel örök élet meg egy nap...![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile cool](/oldforum/images/smiles/cool.gif)
Összességében akkor jobb, mint az MTZ...
Válasz oteló #127. hozzászólásárawww.agroboma.hu itt megvannak az árak.
Válasz emcett #126. hozzászólására102 ló,3 fejes VN eke,3,2 tárcsa,vegyszerező,vetőgépek,kombinátor,szárzúzó,henger,volt már rajta 1 késes lazító(nagyon könnyen vitte).Mindenből bírna nagyobbat, de ezek maradtak az MTZ-ről (ezeket nagyon kényelmesen viszi)A pontos árat nem tudom, de jó ismerős a kereskedő úgyhogy meg tudom kérdezni.
Válasz oteló #125. hozzászólásáraPontosan hány lovas, milyen munkagépeket használ, mennyi az ára?![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Nekem van egy ursus 10014H 525 üzemórával lassan 2 éves MTZ-hez képest az előnyei: irányváltó szerintem jó,hidraulika a szint szabályzó miatt jobb a 2x2 kivezetés vezérlése rossz helyen van.
A fülke nem túl csendes kilátás jó be-ki szállás kicsit nyűgös(meg kell szokni)ülés nem légrugós de kényelmes(kompresszor csak akkor kell,hogy menjen ha pótkocsizol).Fék,kuplung jó.
Fogyasztás nagyon jó,világítás munka lámpák erősek.
Szerintem kicsit lehetne igényesebb,de az össze szerelés minőségével nincs baj(nem kellett csavarokat utána húzni).Gardán kihajtás jó,nem csúszik(szárzúzás),vetőgép(SPC)emeléskor nem kell kikapcsolni.
Meghibásodása: klíma feltöltőnél elment a gáz,kellett állítani a kuplung bovdenen mert csúszott.
Ha van kérdésed szívesen válaszolok,ha tudok.
Válasz Kombájnos69 #95. hozzászólásáraTudnál irni arról, hogy az elmúlt másfél évben hogy muzsikált az uj Ursus? Köszi
Válasz csontii #122. hozzászólásáraUgyan ezt az informaciot kaptam ma, de azert kivancsi lennek egy olyan velemenyere aki hasznalja ezt a gepet.
Az OMÉK-on beszéltem az URSUS-T kiállítókkal. Azt mondták,hogy idáig kb 50-t adtak el,de azt sem tudják,hogy merre meg mi van velük. Garanciában még senki nem jelentkezett nagyobb dolgok meghibásodásával. Aztán,hogy még ezután fognak-e elő jönni a hibák nem tudni.
Üdv! Ursus 9014H trakrorrol valakinek valami tapasztalat vélemény mtz-hez viszonyitva kulonbség?
Valaszokaz elore is koszonom!
Válasz sacci #118. hozzászólásáraAgrobiro céget szlovákba már kérdezted?
Hogy váltak be az új Ursusok ?
Helló. Tudna valaki henger dugó márkát ajánlani?Ursus c355 be kellene.Bele hajtottam 350munka órát(jól irtam,olaj jó minöségű 3 szor lett cserélve mivel minden ki lett benne cserélve nehogy valami berágjon ugy 10 évig csak olajat akartam cserélni benne,Olajnyomás 5 körűl mozog + - fél bár hidegen vagy melegen) és megindult az olajat kilehegni.széna kaszállás közben.Karika gondokra gondoltam de mikor levettem a fejet hihetetlen de ugy megvan kopva a henger hogy a régi ami 10 évet lehuzott sem sokkal rosszabb. Ugy hogy csere lesz csak van anyi gyártmány hogy nem tudom mejjik lenne ami legalább kihuz 1 évnél többet.Originál zetort nem találtam.Van valami THm gyártótól.. Ez ami benne volt Arow márka volt. Apósomnak 5700 munka óra van a zetorba még kutya baja.![smile blushing](/oldforum/images/smiles/blushing.gif)
Azt olvastam ha tul nagy az előtöltés kárt tehet a motorban.beolvadhat a dugatyu teteje.
Ja meg ami még szemet szurt hogy régebben még javitás előtt ha eröltettem akkor a kipufogón ojan 5-8 centis lángot is eresztett este látszott. meg. megpirosodott a kipufogó. most meg csak fűstöl és a kipufogón is rajta mradt az egyszerű fekete festék .
MOst jól be van forditva. előtöltés van neki adva.de ha kicsit is terhelem a motrot elég ha űresen csak sebességbe teszem és idulok ojan szűrkés fehér fűstöt kezd el fujni. Pénteken szántottam vele és van ereje ,nem erélködik és már akkor is fűstöl.
Igen birom forgatni pumpát de nem tudom mijnnek kellene lennie a hangjának.
Fordits a pumpán (slic lukak vanak a felfogatásánál) kicsit erre kicsit arra füllel is meghalod mikor lesz jó
Hogyan kell beállitani a hejes előtöltés?Nem találo neten.
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Semki nem csinált még ojat?
Hogy kell beállitani az előgyujtást? A pumpán megjegyeztem mielőtt levettem de nem ugy dolgozik mint azelőtt.teljesen kicserélték az elementeket meg amik emelgetik alul.És most ugy kopog a motor kissebb fordulaton gázráadáskor.én előgyujtásra gyanakszom.hol kell hogy elkezdje adagolni be az űzemanyagot. mert a lenkeréken vannak valami jegyzékek.
Padon nézték mind 2 szer.már hŰjénk néznek hogy viszem a pumpát és szerintűk nincs baja. a szomszédból szerváltam egy pumpát leszereltem az enyémre felszereltem és biztos hogy a pumpám a rosz mert azzal szépen dolgozik.Csak ugye az neki is kell.Már félig megvehettem volna az uj pumpát.![smile censored](/oldforum/images/smiles/censored.gif)
Válasz #107. hozzászólásra
Azt mondtad,hogy kétszer volt adagolósnál.Akkor az mi a faxt csinált vele?Nem biztos,hogy jó ötlet eltekergetni az adagoló fogaslécét,mert a töltésmennyiség nem lesz egyforma.Inkább szedd le,és vidd el egy igazi szerelőhöz,hogy nézzen rá padon,meg a lent említett hibát nézze meg mitől lehetett.