Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR413.74 FtUSD396.67 FtCHF443.85 FtGBP498.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Én már nem tudtam volna tankolni a traktorokat olcsóból kútról. 2 kút van a közelemben 12 és 21 km. Ha becammogok az MTZ-kkel a kiadható max. 100 literért, azzal gondolom elfüstölök 10 litert minimum és másfél-2 óra időben. Na és mire elég az a 100 liter? Félnapig húzhatom a grúbert, egy napig szánthatok és irány a kút.
Szóval, ha nem is repesek az örömtől, de megkönnyebbültem, hogy újra kannázhatok
Válasz Gumóka #4627. hozzászólásáraIgaza van.
A piákban ethilalkohol van. (etanol)
Ami mérgezö az a metilalkohol. (metanol)
Ez utóbbit használták a Messerschmidt vadászgépek Db 605-ös motorjaiban teljesitménynövelönek 50% vizzel befecskendezve.
Válasz #bandi #4611. hozzászólására Ej az az etenol már Washington is tudta hogy kiváló wiskhy van belőle .... 1 lityi 6-10 ezer forint árfolyamfüggő 7-10 liter fő belőle ...
Válasz Gumóka #4618. hozzászólásáraSzerintem az volna a környzetvédelem, ha ott ahol van olcsó energia, (sokat süt a nap, vagy megéri vizierömüvet épiteni) megtermelnénk azt az energiát ami szükséges ahhoz, hogy be lehessen művelni olyan területeket, amik megkötnék a fosszilis anyagokból a légkörbe kerülő CO2-t.
Vagy kiváltani a szenet, hidrogénnel.
Az már nem elvárhato, hogy a kemencében izékkel, vagy a sparhetben morzsolt csutkával, kukoricatővel fűtsük az 50 nm-es házunkat.
Mint az öseink.
Bár lehet, oda jutunk.
Válasz Makói 70-es #4614. hozzászólásáraItt is azért épült a biogáz, a hulladékot visszaforgarják a szárításhoz gázba pl.
Meg amennyire lehet szétbontják az kukoricát, van száraz, nedves takarmány, szója helyett egyébként teljesen jó, ha nem toxinos. Meg olaj is készül.
Szerintem fenntarthatóbb, ha azt nézzük, hogy ez megújuló, a kőolaj meg nem, a fosszilis üzemanyagokhoz meg ugyanúgy energia kell, tehát szerintem semmivel nem vagyunk előrébb, ha nem lenne etanol, csak annyival, hogy több kukker keringene a piacon.
Szo-szo, szerintem mindegyiknek pont annyi előnye van, mint hátránya.
A lányeg az lett volna, hogy ha a kukorica termeléshez és a hozzá szügséges anyagok (mütrágya, vegyszer) elöállításához, valamint a szállitáshoz, száritáshoz, etanol gyártáshoz felhasznált energia szén-dioxid kibocsátását összeszámolnánk olyan minuszos lenne, hogy minden épeszű ember azt mondaná, hogy akkor inkább engedjük el, mert volna jobb helye a megtermelt kukoricának.
Válasz Makói 70-es #4590. hozzászólásáraAkkor az nem is rossz biznisz.
100 kiló, 8000 forintos tengeriből 38 liter 1500 forintos ethanol.
(57.000)
És még ott a melléktermék takarmánynak, vagy aminek akarod
Válasz Praetor #4589. hozzászólásáraGondolom szabályozva van mikor kell visszaadniuk. Viszont kérdés mikor indulnak a hajók. Illetve hova kötötte le OMV a naftát és tud e akar e hozni nekünk, vagy jobb piaca... Akkor lesz cumi ha így is nehezen jutunk majd cucchoz. Tuti 1-2 hét mire érezhető változás lesz. Teljes rend majd januárra lesz szerintem. Bár a magasabb árak a fogyasztást mérséklik majd kicsit, ez segít az ellátás gyorsabb helyreállításában.
Válasz Makói 70-es #4607. hozzászólásáraÍgy már értem.
Az előállítási költség magas, írtam is miért, de itt az számít, mennyiért veszik üzemanyagba. Na az gyászos.
Most, mivel a kukker se hoz minőséget, így halmozódik a kiadás, mert amit eddig eladott takarmánynak mellékterméket, a toxin miatt most annak nagy része kuka.
Szarban van a cefregyártás jelenleg, ez tény.
Kinek mit intézett…
Horvátországi üzemanyag árak.
Meghatározó nagykereskedő és kiskereskedő az INA. Tudjuk kié, ki irányítja.
Horvátországot nem lehet azzal vádolni, hogy oroszbarát.
Egyik politikusok sincs a Putyin meg a Lavrov seggében, mint O.V. meg a kakadu.
1 kuna = 54,85 HUF
Horvátországban kb. 15-20 %-kal magasabbak az átlagbérek, mint nálunk.
Lehet számolni
Ja, a “Plavi dizel”, a kék dizel a parasztoké, traktorba…
Válasz Németh György #4593. hozzászólására Ne te döntsd el mér hogy ki hogy s mint ha van véleményed írd le és isten áldjon de te mindenkit letolni tudtál eddig semmit nem tettél hozzá akkor most a személyekkel akarsz kötekedni esetleg el akartad mondani a véleményed de nem írta le senki vagy tényleg leírod a véleményed ha az utolsó emberbe is belekötsz aki ide mert írni???
Válasz Gandhy #4585. hozzászólásáraNem kellene itt politizálni ,különösen nem a "csuti cigányozó" elmebetegeknek, / egyébként csak kérdezem,hogy a putriban együtt nevelkedtél az Orbánnal,hogy ilyen magabiztosan cigányozol / ?
Válasz Makói 70-es #4590. hozzászólásáraHa nem lenne a bekeverés, akkor csak Poke élne meg a mezőgazdaságból, sokan mások csődbe mennének a termelők közül. A terményáraknak értékelhető támaszt ad, a tőzsdéken is.
Válasz Gumóka #4586. hozzászólásáraUnijós agyhalál.
150 Ft/liter előálltási költségű benzinhez 1500 forintos etanolt keverni.
Kukoricából.
Mert az környezetbarát.
Amikor egekben a takarmány ára.
És élelmiszerhiány van a világon.
Ezeket mind fel kéne akasztani az unijó székháza előtti zászlórudakra.
Válasz Drisa #4571. hozzászólásáraSzerinted már vissza tudták pótolni azt, amit a magyar stratégiai készletekből elkértek a swechati üzem leállása miatt?
Válasz endypapa_20120 #4583. hozzászólásáraIgen, ez az egyik nagy átka hogy az E10 lerakódik, valamint marja a műanyag csöveket. A motor és az üzemanyag rendszer meghálálja az E5 benzint.
"Akkora volt a hiány, hogy több tízezer liter üzemanyag érkezett a kutakra órákkal az árstop megszüntetése előtt
A Mol egyébként már napok óta szállítja teljes logisztikai kapacitásával a kutakra az üzemanyagot. Az utóbbi napokban több, ehhez hasonló bejelentés és bejegyzés volt már helyi szinten a tankerkocsi érkezéséről, de az meglepő lehet, hogy egyes kutakra még a válság előtti órákban is ilyen mennyiségben tudtak üzemanyagot szállítani - csodálkozik az Index."
Válasz endypapa_20120 #4583. hozzászólásáraAz etanol miatt. Az romlik meg, nem a benya. Meg megköti a nedvességet is. Azért lesz zöld trutyi a karburátorban is, ha sokáig áll benne.
Az E5 sem örökkévalóság, csak a kisebb százalék etanoltól kicsit tovább bírja.
Válasz Gatti #4580. hozzászólásáraSzerelő mutatta nekem a különbséget. Mindegyik üvegben, x ideje. Megrázta őket. A 100-as tiszta maradt. a másik zavaros volt!
Válasz Mihály #4545. hozzászólásáraMiért "pojácázol" jóember,nyugodtan hablatyolj a 444,telex és társai szennyoldalakon oda való vagy . Ez egy mezőgazdász fórum ,senki nem kíváncsi a gyurcsányista "moslék" -hívő véleményedre!
5531 hozzászólás
Válasz Mihály #4629. hozzászólására13-as
Én már nem tudtam volna tankolni a traktorokat olcsóból kútról. 2 kút van a közelemben 12 és 21 km. Ha becammogok az MTZ-kkel a kiadható max. 100 literért, azzal gondolom elfüstölök 10 litert minimum és másfél-2 óra időben. Na és mire elég az a 100 liter? Félnapig húzhatom a grúbert, egy napig szánthatok és irány a kút.
Szóval, ha nem is repesek az örömtől, de megkönnyebbültem, hogy újra kannázhatok
Válasz Gumóka #4627. hozzászólására Te már csak tudod tapasztalatból írsz ....a villás kulcs essen a lábadra..
Válasz Gumóka #4627. hozzászólásáraIgaza van.
A piákban ethilalkohol van. (etanol)
Ami mérgezö az a metilalkohol. (metanol)
Ez utóbbit használták a Messerschmidt vadászgépek Db 605-ös motorjaiban teljesitménynövelönek 50% vizzel befecskendezve.
Válasz Mihály #4623. hozzászólásáraMondjuk pont nem, de igyál etanolost sokat akkor, még hülyébb leszel tőle
Válasz Mihály #4623. hozzászólásáraAminek 60%-a víz.
Kiszelly Zoltán ma reggel a hidrogénhajtás kapcsán:
"Már a Zeppelin is hidrogénnel ment, mondjuk az még robbanékonyabb volt."
Hiába...
Bölcsész.
Moderálási elveink miatt törölve: 2022-12-14 13:17:55
Válasz #bandi #4611. hozzászólására Ej az az etenol már Washington is tudta hogy kiváló wiskhy van belőle .... 1 lityi 6-10 ezer forint árfolyamfüggő 7-10 liter fő belőle ...
Válasz Makói 70-es #4621. hozzászólásáraJó meglátás, de ha csak Bős-Nagymaros vízlépcsőt vesszük alapul, mi szopunk. Mondjuk Mohácsra is lehetne csinálni.
Csak ha a hazai helyzetet nézzük, akkor ott tartunk, hogy a kockát gurítjuk, a kereket meg visszük.
Rengeteg hazai beruházás nincs átgondolva, mérnök emberek milliókért balfaszok, a "józan paraszt" meg látja is, hogy ez így nem oké.
Válasz Gumóka #4618. hozzászólásáraSzerintem az volna a környzetvédelem, ha ott ahol van olcsó energia, (sokat süt a nap, vagy megéri vizierömüvet épiteni) megtermelnénk azt az energiát ami szükséges ahhoz, hogy be lehessen művelni olyan területeket, amik megkötnék a fosszilis anyagokból a légkörbe kerülő CO2-t.
Vagy kiváltani a szenet, hidrogénnel.
Az már nem elvárhato, hogy a kemencében izékkel, vagy a sparhetben morzsolt csutkával, kukoricatővel fűtsük az 50 nm-es házunkat.
Mint az öseink.
Bár lehet, oda jutunk.
Válasz MrPoke #4619. hozzászólásáraBiztos vagy benne?
Válasz Gumóka #4616. hozzászólásáraHát persze, olcsóbb a büntetés ha megfognal. Inkább a látási viszonyoknak megfelelően közlekedek....
Válasz Makói 70-es #4614. hozzászólásáraItt is azért épült a biogáz, a hulladékot visszaforgarják a szárításhoz gázba pl.
Meg amennyire lehet szétbontják az kukoricát, van száraz, nedves takarmány, szója helyett egyébként teljesen jó, ha nem toxinos. Meg olaj is készül.
Szerintem fenntarthatóbb, ha azt nézzük, hogy ez megújuló, a kőolaj meg nem, a fosszilis üzemanyagokhoz meg ugyanúgy energia kell, tehát szerintem semmivel nem vagyunk előrébb, ha nem lenne etanol, csak annyival, hogy több kukker keringene a piacon.
Szo-szo, szerintem mindegyiknek pont annyi előnye van, mint hátránya.
Válasz MrPoke #4615. hozzászólásáraA MOL-nál , maradtak a korlátozások!
Válasz MrPoke #4615. hozzászólásáraJa, ha van 1.3-as képzésed, meg minősített edényed
Mennyiségi korlátoz is eltörölték a kutakon? Mehetek IBC vel vásárolni?
Válasz Gumóka #4609. hozzászólásáraJa.
De ez a pénzügyi része. Ami szerintem csak a támogatásokkal lehet nyereséges.
A lányeg az lett volna, hogy ha a kukorica termeléshez és a hozzá szügséges anyagok (mütrágya, vegyszer) elöállításához, valamint a szállitáshoz, száritáshoz, etanol gyártáshoz felhasznált energia szén-dioxid kibocsátását összeszámolnánk olyan minuszos lenne, hogy minden épeszű ember azt mondaná, hogy akkor inkább engedjük el, mert volna jobb helye a megtermelt kukoricának.
Válasz #bandi #4612. hozzászólásáraPasszolom, nem is kérdeztem, de keresik a hazait, az ukrán jött, de ejtették, mert akkora trágya volt.
A cég honlapján meg tudod keresni a területi képviselőket. Egy telefon és már tudsz is alkudozni
Válasz Gumóka #4598. hozzászólásáraAz üzem mennyiért vesz tengerit? Lehet hogy lenne
Válasz Makói 70-es #4590. hozzászólásáraAkkor az nem is rossz biznisz.
100 kiló, 8000 forintos tengeriből 38 liter 1500 forintos ethanol.
(57.000)
És még ott a melléktermék takarmánynak, vagy aminek akarod
Válasz Praetor #4589. hozzászólásáraGondolom szabályozva van mikor kell visszaadniuk. Viszont kérdés mikor indulnak a hajók. Illetve hova kötötte le OMV a naftát és tud e akar e hozni nekünk, vagy jobb piaca... Akkor lesz cumi ha így is nehezen jutunk majd cucchoz. Tuti 1-2 hét mire érezhető változás lesz. Teljes rend majd januárra lesz szerintem. Bár a magasabb árak a fogyasztást mérséklik majd kicsit, ez segít az ellátás gyorsabb helyreállításában.
Válasz Makói 70-es #4607. hozzászólásáraÍgy már értem.
Az előállítási költség magas, írtam is miért, de itt az számít, mennyiért veszik üzemanyagba. Na az gyászos.
Most, mivel a kukker se hoz minőséget, így halmozódik a kiadás, mert amit eddig eladott takarmánynak mellékterméket, a toxin miatt most annak nagy része kuka.
Szarban van a cefregyártás jelenleg, ez tény.
Moderálási elveink miatt törölve: 2022-12-12 10:03:22
Válasz Gumóka #4598. hozzászólásáraÉn előállitási költségről írtam.
A benzin is úgy 150.
+ áfa, béfa, nagyker, kisker, jövedéki adó, levegvételi adó, útalap stb.
Válasz 5465 #4602. hozzászólásáraMert mi előre megyünk ők meg hátra. Azért náluk nem soká euró lesz nálunk meg rubel vagy pengő.
Moderálási elveink miatt törölve: 2022-12-14 13:18:26
Válasz 5465 #4602. hozzászólására Az nem számít csak te add oda a kukit, naprát világpiaci ár alatt mert nekünk Fidesz kormányunk van...
Válasz Gumóka #4595. hozzászólásáraAz meg a másik nagy kamu.
Arra jó, hogy a városokból máshova kerüljön a légszennyezés.
Kinek mit intézett…
Horvátországi üzemanyag árak.
Meghatározó nagykereskedő és kiskereskedő az INA. Tudjuk kié, ki irányítja.
Horvátországot nem lehet azzal vádolni, hogy oroszbarát.
Egyik politikusok sincs a Putyin meg a Lavrov seggében, mint O.V. meg a kakadu.
1 kuna = 54,85 HUF
Horvátországban kb. 15-20 %-kal magasabbak az átlagbérek, mint nálunk.
Lehet számolni
Ja, a “Plavi dizel”, a kék dizel a parasztoké, traktorba…
Válasz Mihály #4599. hozzászólásáraHogy téged idézzelek jóllakott napközis:
"Ne te döntsd el mér hogy ki hogy s mint"
Moderálási elveink miatt törölve: 2022-12-12 10:02:14
Moderálási elveink miatt törölve: 2022-12-14 13:19:13
Válasz Makói 70-es #4596. hozzászólására1000 literje? Jó is lenne
Előállítási költségben lehet már annyi ezzel a gázzal meg villannyal meg a toxinos kukival ami még kevés is.
Válasz Németh György #4593. hozzászólására Ne te döntsd el mér hogy ki hogy s mint ha van véleményed írd le és isten áldjon de te mindenkit letolni tudtál eddig semmit nem tettél hozzá akkor most a személyekkel akarsz kötekedni esetleg el akartad mondani a véleményed de nem írta le senki vagy tényleg leírod a véleményed ha az utolsó emberbe is belekötsz aki ide mert írni???
Válasz Gumóka #4592. hozzászólásáraMennyi?
1000?
Akkor is kilóg a lóláb.
Válasz Makói 70-es #4594. hozzászólásáraMegújuló energiaforrás. Talán ennyi. Amúgy annyira környezetbarát, mint az elektromos autó...
Válasz Praetor #4591. hozzászólásáraÉvek óta nem volt kukoricám.
De még nem vagyok a hajléktalanszállón.
De mitől környezetbarát?
Válasz Gandhy #4585. hozzászólásáraNem kellene itt politizálni ,különösen nem a "csuti cigányozó" elmebetegeknek, / egyébként csak kérdezem,hogy a putriban együtt nevelkedtél az Orbánnal,hogy ilyen magabiztosan cigányozol / ?
Válasz Makói 70-es #4590. hozzászólásáraAz 1500-tól marha messze van az etanol ára.
Válasz Makói 70-es #4590. hozzászólásáraHa nem lenne a bekeverés, akkor csak Poke élne meg a mezőgazdaságból, sokan mások csődbe mennének a termelők közül. A terményáraknak értékelhető támaszt ad, a tőzsdéken is.
Válasz Gumóka #4586. hozzászólásáraUnijós agyhalál.
150 Ft/liter előálltási költségű benzinhez 1500 forintos etanolt keverni.
Kukoricából.
Mert az környezetbarát.
Amikor egekben a takarmány ára.
És élelmiszerhiány van a világon.
Ezeket mind fel kéne akasztani az unijó székháza előtti zászlórudakra.
Válasz Drisa #4571. hozzászólásáraSzerinted már vissza tudták pótolni azt, amit a magyar stratégiai készletekből elkértek a swechati üzem leállása miatt?
Válasz endypapa_20120 #4583. hozzászólásáraIgen, ez az egyik nagy átka hogy az E10 lerakódik, valamint marja a műanyag csöveket. A motor és az üzemanyag rendszer meghálálja az E5 benzint.
"Akkora volt a hiány, hogy több tízezer liter üzemanyag érkezett a kutakra órákkal az árstop megszüntetése előtt
A Mol egyébként már napok óta szállítja teljes logisztikai kapacitásával a kutakra az üzemanyagot. Az utóbbi napokban több, ehhez hasonló bejelentés és bejegyzés volt már helyi szinten a tankerkocsi érkezéséről, de az meglepő lehet, hogy egyes kutakra még a válság előtti órákban is ilyen mennyiségben tudtak üzemanyagot szállítani - csodálkozik az Index."
Válasz endypapa_20120 #4583. hozzászólásáraAz etanol miatt. Az romlik meg, nem a benya. Meg megköti a nedvességet is. Azért lesz zöld trutyi a karburátorban is, ha sokáig áll benne.
Az E5 sem örökkévalóság, csak a kisebb százalék etanoltól kicsit tovább bírja.
Válasz Németh György #4582. hozzászólásáraTehát ez egy "mezőgazdász fórum", ahol csak a csuti cigány rajongóinak lehet véleménye?
Válasz Németh György #4582. hozzászólásáraPojácázni lehet. Libernyákozni nem lehet.
Válasz Gatti #4580. hozzászólásáraSzerelő mutatta nekem a különbséget. Mindegyik üvegben, x ideje. Megrázta őket. A 100-as tiszta maradt. a másik zavaros volt!
Válasz Mihály #4545. hozzászólásáraMiért "pojácázol" jóember,nyugodtan hablatyolj a 444,telex és társai szennyoldalakon oda való vagy . Ez egy mezőgazdász fórum ,senki nem kíváncsi a gyurcsányista "moslék" -hívő véleményedre!