Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.06 FtUSD389.11 FtCHF426.08 FtGBP483.79 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Mf-es? #1080. hozzászólásáradehát..annak így kell kiderülni ?
inkább tippelném hogy csak simán szétment a szűrő, és a darabkái (ha papíros, s miért ne az lenne) szépen rendet raktak az üzemanyagellátásban. aztán amikor át lett pucolva minden akkor rendbe jött, s nem a csoda üzemanyag végett.
szerintem erősen túlzásba esel.
legalábbis ha azt gondolod hogy ezek a gázolajból kerültek oda.
bármelyik itthon kapható diesellel rendeltetés szerűen mennek a gépek, bár kétségtelen hogy amit nálunk adnak üzemanyag néven az vicc. tény hogy gyorsabban kopnak az üzemanyagpumpák meg az adagolók.
m** kúton volt olyan szerencsém hogy darabos volt a gázolaj, valóban kritikán aluli.
az is biztos hogy bármelyik környező országban jobbat kapni ami érezhető fogyasztásban és erőben is.
de az hogy megszűnik a füstölés és drasztikus az erőben a különbség ráadásul két haza gázolajközt történt váltás végett...
ez nem valószínű.
más is történt ottan ami rendbe tette.
Leírom a tapasztalatom, mert én is tanácstalan vagyok. Hiába olvastam el többször az eddigi hozzászólásokat.
Maszek kúton kb. 20 Ft engedményünk van. Nálunk az összes John Deere ezzel megy. A kicsitől a nagyig, az öntözőkön keresztül az egyéb régebbi típusokon keresztül az L200, a Hilux, régi Pajero. Soha egyiknek sem volt adagoló, porlasztócsere. A JD gépek között volt 5-7000 üzemórás is.
Jött egy Mitsu Pejero DI-D. Nem tudtam elhinni, hogy az 500e forintos adagoló javítás e miatt a gázolaj miatt lenne. Volt az adagolóban rozsda, homok, víz, levegő. Minden olyan helyen, ahol nem kellene lennie. Gondoltam előbb-utóbb ez kopó alkatrész.
Aztán jött a Claas Lexion kombájn CAT C9 motorral. 2 nap alatt meghalt az adagoló (Heuri táp). Ebbe 1 millióba került 1 új cserével együtt (kimostunk mindent). Kapta ugyanazt a maszek gázolajat. Füstölt mint a fene, majdnem megint meghalt a földön, semmi ereje nem volt. Reggel alapjáraton úgy durrogott mint a csörgő mozdony. Hoztam bele Av** gázolajat, ami olyan középárúnak számít nálunk. Na azzal éppen hogy csak haza tudtam gurulni. Korom fekete füstöt fújt, menni is csak lépésben bírt. Hol volt ott a 300 lóerő...? 10 se nagyon. Naponta kellett utántölteni a motorolajat.
Hazaérve a tanktól kezdve megint mindent kipucoltunk. Már porlasztócserén gondolkodtam, de hoztam bele O** gázolajat. Csak pislogtam, amikor reggel kis köhögés után beállt a járása rendesre. Aztán 1-2 nap után szépen kitisztult a füstölés, megtáltosodott a gép. Nem lehetett nem észrevenni, hogy sokkal erősebb. Az addigi messziről látható füstcsík teljesen eltűnt.
Azóta böngésztem a gép előéletét a szervízkönyvben. Az előttem levő gazdánál levő 4000 üzemórában mindig erőtlenségre panaszkodtak. 100 üzemóránál kapott egy sor új porlasztót. Piszkálták állandóan, de mindig gyenge volt. Állítólag az iker társával együtt mindig a M**-nál tankoltak. De csak ennek volt baja az erővel.
És lám-lám, ettől az egy gázolajtól, ami nem is a prémium volt, nálam többé nem volt gond a motorerővel. Szegény gépet azóta eladtam.
Jött egy új JD W650 kombájn. Hiába méregetem, melyikből mennyit fogyaszt, képtelenség megállapítani. Pedig van nagyon pontos átfolyásmérő is benne, de a körülmény mindig más. Tönkrevágni sem akarom valami "száraz" üzemanyaggal, de adalékolni sem szabad a garancia miatt. De azért csak számol az ember kb. 10-15ezer liter évi fogyasztásnál nem mindegy.
Válasz *** HM *** #1064. hozzászólásáraNeked sem jön be minden az életben,ennyire nem érteni a nőkhöz A déli nőkről csak a ruhát lehet gyorsan levetni(a meleg éghajlat miatt ).Viszont volt nekem 4 napig fönt a hideg francia hegyekben egy dögös északi lengyel babám,na az forró volt mint a kemence.
Válasz *** HM *** #1067. hozzászólásáraHát buborékos egyáltalán nem is lehetne, ez rá is szokott lenni írva.. Esetleg így is el lehet csalni X % ot. De az vagy műszaki hiba vagy szándékosság mindenesetre úgy nem lenne szabad tankolni. Fogyasztóvédelemnek lehet szólni küldje a vámot meg a mérésügyi hivatalt
Válasz bandigh #1066. hozzászólásáraPl. Miért van az hogy leáll tankolás közben a folyás?
Vagy hogy a pba tud bele levegőt nyomni buborékos az anyag a pörgettyűben....
Válasz *** HM *** #1062. hozzászólásáraKérdés hogy hogy állít rajta, ha minden le van plombázva. Legalábbis felénk. Meg ennyit?! Egy liter nem bitos h feltünne egy tankon de majdnem 10? Nálunk az 1000 éves kútfej regiszteróráján már tőbbmillió liter átment, de az 50 litert 1 deci pontossággal kiadja simán. Újabban az a baj inkább h a tankerautósok már nem lopnak el eleget, és idővel egyre több gázolajad van. Mert full digitálisan mérnek lefejtéskor, celsiusfokkal mindennel, és régen valami 5 ezreléket le lehetett írni ilyen lefejtési vezteségnek, csak erről nem tudott senki mert ők intézték a sorsát. Mostmeg megmarad, és úgymond egyre több van a tartályban, el kell lopni saját magadtól szinte..
Válasz *** HM *** #1062. hozzászólásáras
Szláv a szlávot megérti.Falu helyeken olyan is van,hogy a kanásokat másik kúton tankoltassák az autósoktól.Mivel nálunk autót 1000 emberből 2 tankol mindig tele.És ott nagyon könnyen elcsúszik a 20 százalék -.De olyan is van akinek jó az ismeretségi köre,hogy kutastól nagyon jó áron veszi a naftát,és nem is kis menyiségben.
Válasz *** HM *** #1058. hozzászólásáraHétvégén megvannak buherálva a pumpák mikor az ellenőrök nem dolgoznak mire hétfőn kiküldték őket addig már jól voltak,de nem is nagyon érdekelte őket(lehet hogy ingyen tankolhatnak).Az ember mérgében perelte őket,és a céget első fokon 3000-9000 eu közötti büntetést várhat.A loganból indult az egész mert a nem üres tankba 59 litert tankolt,amikor meg kiszívták üresre csak 50.8 liter fért bele.Amúgy pont olyan vagy mint Mf-es a török tárcsáival,hogy tudsz ennyire délre eltévedni?
Hol vetted a naftát, Újvárban? A Shellen még tankolni fogsz megmossák az első szélvédöd, hacsak nem biciklivel mész 10 literes müanyagkannával a csomagtartón
15 fokon szabvány szerint a mol os üzemanyag 845 grammot kellene nyomjon maximum. nállunk minimum nincsen megadva.
Desztilláció: 95% (V/V) átdesztillált max 360 fokon.
cseles módon a szabványaink nem rögzítenek minimális fajlagos sűrűséget.
a jó parafinos mol os üzemanyagot higítják fajlagosan könnyebb anyagokkal. a parafin valamivel sűrűbb mint az előírt üzemanyag sűrűség.
ez amikor épp sok szemetük van azt jelenti hogy a mi üzemanyagunk könnyebb mint a külföldi.
EN 590:1993 szerint viszont minimum 820 grammot kéne nyomnia egy liternek.
hazainál volt szerencsém ettől jóval könnyebbel találkozni, több benne az "adalék" rendszerint valamilyen értéktelen melléktermék ha jól sejtem.
két diesel közül abban több J kakaó amelyik nehezebb, feltéve ha azonos a bennük levő paraffin aránya.
ezt nyári üzemanyagnál lehet otthon bevizsgálni, le kell hűteni őket és amelyik kevésbé átlátszó abban van a több paraffin.
ez a külföldi üzemanyag jobb dolog régóta szúrja a szememet. horvátországi kirándulás alkalmával tankoltam amikor először tapasztaltam hogy tényleg sokkal több km re volt elég az 1 tank, és erőben is érezhető volt a különbség. sajnos centánszámot nemtudok itthon mérni. sem kéntartalmat bár az lassan fölös is volna.
amit itthon egyszerűen tudok mérni az a sűrűség, meg összehasonlítani szemre a paraffin tartalmat. talán desztillálni tudnék még de arra én is lusta voltam már.
hamu tartalomhoz nem elég érzékeny a mérlegem, csak 3 tizedesig mér grammot.
Válasz #1037. hozzászólásra
Heci, igen van különbség a nafták között államon belül eggyes benzinkutak között. 2012-ben voltam Horváthországi nyaraláson. 800 km volt az út, az üzemanyagtanknak csak az alján maradt nafta, mondom teszek bele valamit, ha a városban lenne futkosás, ki ne foggyon. Tankoltam bele 15 L valami Ino vagy hasonló nevezetü kúton. Hát egy pár km után igencsak furcsa hangja lett a motornak, és a lovak valahogyan ellustultak. Utolsó nap, mikor már hazafelé mentem a sztrádán, nézegettem melyik benzinkút neve ismerős. 50-60 km autózás után feltünt OMV benzinkút, mindjárt tele is nyomtam a tankot. 10 km után újból visszajöttek a lovak és sima hangja lett a motornak. Hazáig simán lehetett repeszteni, csak arra kellett figyelni, le ne fényképezzen a rendőrség mosoly nélkül.
Nem akarok nagyon beleszólni a súlyméregetésbe, de ha nehezebb az nem pont azt jelenti, hogy több az idegen anyag benne? Már csak azért mert az olaj könnyebb mint a víz. Az adalékok lehetnek nehezebbek, de honnan tudni, hogy az adalékok a nehezek benne?
Válasz #1030. hozzászólásra
A két képböl honnan tudod megitélni, hogy a német nafta gramra nehezebb, mint a magyar? A nafta fajsúlyát sehol sem látom feltüntetve.
5531 hozzászólás
Válasz Mf-es? #1080. hozzászólásáradehát..annak így kell kiderülni ?
inkább tippelném hogy csak simán szétment a szűrő, és a darabkái (ha papíros, s miért ne az lenne) szépen rendet raktak az üzemanyagellátásban. aztán amikor át lett pucolva minden akkor rendbe jött, s nem a csoda üzemanyag végett.
Válasz rsándor #1079. hozzászólásáraSzűrő is szétmegy,és olyan,mint,ha nem is volna.
Válasz Sanyo81 #1074. hozzászólására És a szűrők, ha rendszeresen van cserélve akkor hogy kerül az adagolóba víz meg rozsda meg homok??Ezt nem értem.
Válasz Sanyo81 #1074. hozzászólásáraha ennek a fele igaz te ugyansem diesel üzemanyagot kaptál.
rozsda, homok, víz, levegő
szerintem erősen túlzásba esel.
legalábbis ha azt gondolod hogy ezek a gázolajból kerültek oda.
bármelyik itthon kapható diesellel rendeltetés szerűen mennek a gépek, bár kétségtelen hogy amit nálunk adnak üzemanyag néven az vicc. tény hogy gyorsabban kopnak az üzemanyagpumpák meg az adagolók.
m** kúton volt olyan szerencsém hogy darabos volt a gázolaj, valóban kritikán aluli.
az is biztos hogy bármelyik környező országban jobbat kapni ami érezhető fogyasztásban és erőben is.
de az hogy megszűnik a füstölés és drasztikus az erőben a különbség ráadásul két haza gázolajközt történt váltás végett...
ez nem valószínű.
más is történt ottan ami rendbe tette.
Válasz Sanyo81 #1076. hozzászólásáraEzt nekem irtad?
A "válasz" funkció megvan?
Az üzemanyagkártyára gondolsz? Ha jó helyen néztem 4 Ft engedmény érhető el? Ez a max? Mennyit lehet ebből kicsikarni?
Válasz Sanyo81 #1074. hozzászólásáraVegyél konténerkutat,szerződj a M.L-lal vagy az O.V-vel,hozasd ki házhoz és megszűnik minden bajod a gázolajjal.
Leírom a tapasztalatom, mert én is tanácstalan vagyok. Hiába olvastam el többször az eddigi hozzászólásokat.
Maszek kúton kb. 20 Ft engedményünk van. Nálunk az összes John Deere ezzel megy. A kicsitől a nagyig, az öntözőkön keresztül az egyéb régebbi típusokon keresztül az L200, a Hilux, régi Pajero. Soha egyiknek sem volt adagoló, porlasztócsere. A JD gépek között volt 5-7000 üzemórás is.
Jött egy Mitsu Pejero DI-D. Nem tudtam elhinni, hogy az 500e forintos adagoló javítás e miatt a gázolaj miatt lenne. Volt az adagolóban rozsda, homok, víz, levegő. Minden olyan helyen, ahol nem kellene lennie. Gondoltam előbb-utóbb ez kopó alkatrész.
Aztán jött a Claas Lexion kombájn CAT C9 motorral. 2 nap alatt meghalt az adagoló (Heuri táp). Ebbe 1 millióba került 1 új cserével együtt (kimostunk mindent). Kapta ugyanazt a maszek gázolajat. Füstölt mint a fene, majdnem megint meghalt a földön, semmi ereje nem volt. Reggel alapjáraton úgy durrogott mint a csörgő mozdony. Hoztam bele Av** gázolajat, ami olyan középárúnak számít nálunk. Na azzal éppen hogy csak haza tudtam gurulni. Korom fekete füstöt fújt, menni is csak lépésben bírt. Hol volt ott a 300 lóerő...? 10 se nagyon. Naponta kellett utántölteni a motorolajat.
Hazaérve a tanktól kezdve megint mindent kipucoltunk. Már porlasztócserén gondolkodtam, de hoztam bele O** gázolajat. Csak pislogtam, amikor reggel kis köhögés után beállt a járása rendesre. Aztán 1-2 nap után szépen kitisztult a füstölés, megtáltosodott a gép. Nem lehetett nem észrevenni, hogy sokkal erősebb. Az addigi messziről látható füstcsík teljesen eltűnt.
Azóta böngésztem a gép előéletét a szervízkönyvben. Az előttem levő gazdánál levő 4000 üzemórában mindig erőtlenségre panaszkodtak. 100 üzemóránál kapott egy sor új porlasztót. Piszkálták állandóan, de mindig gyenge volt. Állítólag az iker társával együtt mindig a M**-nál tankoltak. De csak ennek volt baja az erővel.
És lám-lám, ettől az egy gázolajtól, ami nem is a prémium volt, nálam többé nem volt gond a motorerővel. Szegény gépet azóta eladtam.
Jött egy új JD W650 kombájn. Hiába méregetem, melyikből mennyit fogyaszt, képtelenség megállapítani. Pedig van nagyon pontos átfolyásmérő is benne, de a körülmény mindig más. Tönkrevágni sem akarom valami "száraz" üzemanyaggal, de adalékolni sem szabad a garancia miatt. De azért csak számol az ember kb. 10-15ezer liter évi fogyasztásnál nem mindegy.
Szerintetek??
Válasz raba.steiger.320 #1072. hozzászólásáraHol a pálya kutaknál vagy a kistelepüléseken, mert nem mindegy??? Itt is olcsóbb 10ft az Auchan kutaknál, még több kúton is!
Sogoréknál 1,14 gázolaj
Válasz Sk Laci #1029. hozzászólásáraA hazai pirossal sem volt gond soha mert az csak a normál benzin piros festéke volt és kész!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz *** HM *** #1064. hozzászólásáraNeked sem jön be minden az életben,ennyire nem érteni a nőkhöz
A déli nőkről csak a ruhát lehet gyorsan levetni(a meleg éghajlat miatt
).Viszont volt nekem 4 napig fönt a hideg francia hegyekben egy dögös északi lengyel babám,na az forró volt mint a kemence.
Válasz *** HM *** #1067. hozzászólásáraAz ki is van írva, hogy ha buborékos, szólni kell a kezelőnek...
Válasz *** HM *** #1067. hozzászólásáraHát buborékos egyáltalán nem is lehetne, ez rá is szokott lenni írva.. Esetleg így is el lehet csalni X % ot. De az vagy műszaki hiba vagy szándékosság mindenesetre úgy nem lenne szabad tankolni. Fogyasztóvédelemnek lehet szólni küldje a vámot meg a mérésügyi hivatalt
Válasz bandigh #1066. hozzászólásáraPl. Miért van az hogy leáll tankolás közben a folyás?![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Vagy hogy a pba tud bele levegőt nyomni buborékos az anyag a pörgettyűben....
Válasz *** HM *** #1062. hozzászólásáraKérdés hogy hogy állít rajta, ha minden le van plombázva. Legalábbis felénk. Meg ennyit?! Egy liter nem bitos h feltünne egy tankon de majdnem 10? Nálunk az 1000 éves kútfej regiszteróráján már tőbbmillió liter átment, de az 50 litert 1 deci pontossággal kiadja simán. Újabban az a baj inkább h a tankerautósok már nem lopnak el eleget, és idővel egyre több gázolajad van. Mert full digitálisan mérnek lefejtéskor, celsiusfokkal mindennel, és régen valami 5 ezreléket le lehetett írni ilyen lefejtési vezteségnek, csak erről nem tudott senki mert ők intézték a sorsát. Mostmeg megmarad, és úgymond egyre több van a tartályban, el kell lopni saját magadtól szinte..
Válasz *** HM *** #1064. hozzászólásáraOszt kreolt hoztál onnan , vagy fehéret???![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz mtz1221 #1061. hozzászólásáraDélről kell nőt is hozni.... forróbb a hangulata![smile tongue](/oldforum/images/smiles/tongue.gif)
Válasz *** HM *** #1062. hozzászólásáras
Szláv a szlávot megérti.Falu helyeken olyan is van,hogy a kanásokat másik kúton tankoltassák az autósoktól.Mivel nálunk autót 1000 emberből 2 tankol mindig tele.És ott nagyon könnyen elcsúszik a 20 százalék -.De olyan is van akinek jó az ismeretségi köre,hogy kutastól nagyon jó áron veszi a naftát,és nem is kis menyiségben.
Válasz mtz1221 #1061. hozzászólásáraEnnyit kivettem én is a kóbor szláv tudásommal![smile w00t](/oldforum/images/smiles/w00t.gif)
![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Úgylátszik jól
Tehát létezik ez
Válasz *** HM *** #1058. hozzászólásáraHétvégén megvannak buherálva a pumpák mikor az ellenőrök nem dolgoznak mire hétfőn kiküldték őket addig már jól voltak,de nem is nagyon érdekelte őket(lehet hogy ingyen tankolhatnak).Az ember mérgében perelte őket,és a céget első fokon 3000-9000 eu közötti büntetést várhat.A loganból indult az egész mert a nem üres tankba 59 litert tankolt,amikor meg kiszívták üresre csak 50.8 liter fért bele.Amúgy pont olyan vagy mint Mf-es a török tárcsáival,hogy tudsz ennyire délre eltévedni?![smile tongue](/oldforum/images/smiles/tongue.gif)
Mit tehetünk, ha úgy gondolja Ön, hogy a benzinkútnál többet számolnak, mint amit tankolt?
Válasz *** HM *** #1058. hozzászólásáraLop egy benzinkút?
Válasz *** HM *** #1057. hozzászólásáraItt mi a téma pontosan fordijja má le vlk![smile aikido](/oldforum/images/smiles/aikido.gif)
http://youtu.be/s3TSnb_YODY
Válasz *** HM *** #1054. hozzászólásáraA bruder vagy az iowai????![smile tongue](/oldforum/images/smiles/tongue.gif)
Válasz *** HM *** #1054. hozzászólásáraNekem olyan nincs![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
Na nyomjatok adatokat kinek mennyit eszik a szekere
8430jd mennyit eszik 100on?
Válasz Claaastra #1052. hozzászólásáraMeg 1 kofola aranyfàcánnal![smile tongue](/oldforum/images/smiles/tongue.gif)
Válasz *** HM *** #1050. hozzászólásáranapi fogyasztás 4 szenyó,2 ásványvíz![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz *** HM *** #1050. hozzászólásáraAdott traktorral 10kg/mérfőld![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Milyen fogyasztással szállítotok az adott traktorral ?
Válasz #1047. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
üresen 1 keréken megyek a sellig
vissza meg elengedett kormánnyal vizszintbe tartva a 2 10est kifeszitve
A sobit meg el ne add, mert az már veterán
Válasz #1044. hozzászólásra
![smile w00t](/oldforum/images/smiles/w00t.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Asse tom az hol van
2 10est viszek hogy egyensúlyba legyek a sobin
Válasz #1044. hozzászólásra
. Heci remélem nincsen harag
Csak vicc
Válasz #1043. hozzászólásra
![smile devil](/oldforum/images/smiles/devil.gif)
Hol vetted a naftát, Újvárban? A Shellen még tankolni fogsz megmossák az első szélvédöd, hacsak nem biciklivel mész 10 literes müanyagkannával a csomagtartón
ömv 10es műanyagkannás 860g![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
a 10liter se fudepontos és a mérleg se gyémántmérő
shell folyt köv majd hehe
15 fokon szabvány szerint a mol os üzemanyag 845 grammot kellene nyomjon maximum. nállunk minimum nincsen megadva.
Desztilláció: 95% (V/V) átdesztillált max 360 fokon.
cseles módon a szabványaink nem rögzítenek minimális fajlagos sűrűséget.
a jó parafinos mol os üzemanyagot higítják fajlagosan könnyebb anyagokkal. a parafin valamivel sűrűbb mint az előírt üzemanyag sűrűség.
ez amikor épp sok szemetük van azt jelenti hogy a mi üzemanyagunk könnyebb mint a külföldi.
EN 590:1993 szerint viszont minimum 820 grammot kéne nyomnia egy liternek.
hazainál volt szerencsém ettől jóval könnyebbel találkozni, több benne az "adalék" rendszerint valamilyen értéktelen melléktermék ha jól sejtem.
két diesel közül abban több J kakaó amelyik nehezebb, feltéve ha azonos a bennük levő paraffin aránya.
ezt nyári üzemanyagnál lehet otthon bevizsgálni, le kell hűteni őket és amelyik kevésbé átlátszó abban van a több paraffin.
ez a külföldi üzemanyag jobb dolog régóta szúrja a szememet. horvátországi kirándulás alkalmával tankoltam amikor először tapasztaltam hogy tényleg sokkal több km re volt elég az 1 tank, és erőben is érezhető volt a különbség. sajnos centánszámot nemtudok itthon mérni. sem kéntartalmat bár az lassan fölös is volna.
amit itthon egyszerűen tudok mérni az a sűrűség, meg összehasonlítani szemre a paraffin tartalmat. talán desztillálni tudnék még de arra én is lusta voltam már.
hamu tartalomhoz nem elég érzékeny a mérlegem, csak 3 tizedesig mér grammot.
Válasz #1040. hozzászólásra
Nàlunk is! Meg Hidegen elmegy szivatò nêlkül! Ami azèrt már jelent valamit!
Válasz #1039. hozzászólásra
Ladával,csak a shell benzinnel lehetett előzni.A fűnyíró se állt meg azzal.
Válasz #1037. hozzászólásra![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Heci, igen van különbség a nafták között államon belül eggyes benzinkutak között. 2012-ben voltam Horváthországi nyaraláson. 800 km volt az út, az üzemanyagtanknak csak az alján maradt nafta, mondom teszek bele valamit, ha a városban lenne futkosás, ki ne foggyon. Tankoltam bele 15 L valami Ino vagy hasonló nevezetü kúton. Hát egy pár km után igencsak furcsa hangja lett a motornak, és a lovak valahogyan ellustultak. Utolsó nap, mikor már hazafelé mentem a sztrádán, nézegettem melyik benzinkút neve ismerős. 50-60 km autózás után feltünt OMV benzinkút, mindjárt tele is nyomtam a tankot. 10 km után újból visszajöttek a lovak és sima hangja lett a motornak. Hazáig simán lehetett repeszteni, csak arra kellett figyelni, le ne fényképezzen a rendőrség mosoly nélkül.
Nem akarok nagyon beleszólni a súlyméregetésbe, de ha nehezebb az nem pont azt jelenti, hogy több az idegen anyag benne? Már csak azért mert az olaj könnyebb mint a víz. Az adalékok lehetnek nehezebbek, de honnan tudni, hogy az adalékok a nehezek benne?
Válasz #1036. hozzászólásra
![smile w00t](/oldforum/images/smiles/w00t.gif)
![smile devil](/oldforum/images/smiles/devil.gif)
Rájöttetek mán h. milyen teszttel lehet otthon kideríteni melyik a jó nafta?
Ugorjunk át osztrákba vásáni?
Ha igen megyek is a oszt gyűjtöm a mintákat.....
Válasz #1035. hozzászólásra
![smile blush](/oldforum/images/smiles/blush.gif)
OK
Válasz #1034. hozzászólásra
Én tudom,csak folytattam a gondolataimmal.
Válasz #1033. hozzászólásra
![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Bocsi, de ezt nem én állitottam, hanem a kolléga az 1030-as hozzászóllásban
Válasz #1032. hozzászólásra
Meg a nehezebb,miért volna jobb?Teli van arannyal?Vagy talán fémporral?
Válasz #1030. hozzászólásra
A nafta fajsúlyát sehol sem látom feltüntetve.
A két képböl honnan tudod megitélni, hogy a német nafta gramra nehezebb, mint a magyar?