Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz szanberg #297. hozzászólásáraÉn csak kérdeztelek. Rövidtárcsán 3 m széleségen 24 tárcsalap van , ezen 14, Három gerendás grúberen 10-12 kés, ezen 7 kés. Egy biztos: kellenek a lovak eléje.
Válasz Vinkó75 #301. hozzászólásáraEbbe a táblába szója fog kerülni, most nem szórtam rá semmit idő híjján, megy a kukorica aratás, szárító üzem 24-órában és minden más macera, nem bírtam összehozni de majd tavasszal megy bele az ammónia és megoldja a kérdést.
Válasz VMisi #300. hozzászólásáraNem, viszont ha nem esne több eső akkor húznám még tovább, tele lesz tankolva, megcsinálok vele táblákat és vissza tankolom.
Válasz szanberg #295. hozzászólásáraMi megy bele tavasszal ? A szármaradvány bomlását segítendő, tettél rá valamit a tarlóra ? Vagy tavasszal nagyobb adag indító műtrágyával indítanál ? Esetleg baci ?
A Topdown tárcsáit ilyenkor nem lehet használni, az kapával dolgozik csak ez meg szinkronban mindkettővel, ezen a nagy tárcsalapok igen jól dolgoznak és nem tud bedúrni, igaz a hátsó sor maga fölött kicsit gyűjtötte a vályogot de forgott végig és tette szépen a dolgát.
Azt mondom, hogy ez jobban teccik, mert a Topdownnál mivel nem tudtam előbolygatni neki a pályát a tárcsasorral ollyan szíjjakat húzott fel hogy repkedtek kifelé jobbra balra 10-20 kilós föld darabok folyamatosan, itt meg nincs ilyen mert az elővágott aprított talaj már nem szíjjazódik plussz a csavart kapaszár is jobb szerintem.
Érdekes, hogy itt a gumikerék sorral végigjárja a művelt felületet ugye nem is kis súllyal, mégpedig, hogy még a DD henger is ottvan rajta függeszkedve hátul, a topdownnál meg az acél hengert úszóban húzattam annó mégis az mintha jobban lepaskolta volna a földet, teljesen így emlékszem.
Válasz Sk Laci #290. hozzászólásáraMindenki ezzel jön mégis az egyik leg kedveltebb nehéz multikultivátor ez, szerintem baromság, hogy kevés a kés.
Önmagában lehet az lenne de arra itt senki sem gondol, hogy ezen a tárcsa keveri a felső 10-20centit, a kések meg alatta a többit, biztos vagyok benne, hogy tavasszal homogén egy sor kombinátorral fínom magágy készíthető majd utána és tökéletes talajállapot lesz az utóvetemény számára.
Most kellene egy Tiger 3AS és ezt a táblát azzal befejezni, az lenne az igazi teszt de az nem lesz és a környéken sincsen így ezt már nem tudjuk meg melyiket nehezebb húzni azonos mélységben vagy melyiknek jobb a munkája, de az biztos, hogy még ebben a mancsos helyzetben is jól átdolgozta a földet. Szárazabb állapotoknál látom nem messzi nagy cégeknél milyen minőségű talajokat készít, hát kiváló szerintem.
Válasz Sk Laci #290. hozzászólásáraA duolenten is ennyi van, és sem ősszel, sem tavasszal nem tapasztaltam még olyan sávosságot, mint ami decsi képein látható.
No megnéztem meg ki is próbáltam, ezen a vonórúdon van egy csap amivel ki lehet zárni a DD-hengert, bal hátul az egyengető tárcsákat tudod kizárni, hogy ne engedje le mikor úszóba rakod a masinát.
Pár fotó, jó sár volt, végülis próbáltam többféle képpen, ahogy dolgoztam vele pár órát amíg el nem tört egy gáz flexicső a szárítónál és nem kellett tegnap estére még 130km-re utaznom az újért, szóval az volt a recept, hogy tárcsasor kb. 15 centin járt a kapáknál meg volt bent 2db legvéknyabb kék színű klipsz meg egy sárga, ami egy picit vastagabb mint a két kék együtt, kb 15mm lehet. Így méréseim alapján a 30centi körülit tudta, gép szerint 18-21% slippel húztam 12 fokozatban 10km/h körül de kiemelt eszközzel is alapból 8%-ot mutat vonuláskor is, elvan kalibrálódva a radarja neki szóval valósan 10-13%-ot kaparhatott menet közben ami ilyen sárban reális. Egyébként megnyugodtam mert vitte a traki ha jobban tapadna szárazabb feltalaji állapotok mellett akkor lazán nekivaló bármilyen talajon szerintem.
Válasz szanberg #283. hozzászólásáraAmivel én dolgoztam annak öntvény kerekek vannak a gumikerék mögött ami szintén egy körön van a kiemelő munkahengerrel ,de felemelt állapotban egy csappal ki lehet zárni ennek a munkahengereit így ez a levegőben marad.Gondolom a dd hengernél is így van(kerekek előtt a bal oldalon kellene lenni a csapjának.
Ma hazahúztam demóra egy Tiger MT3-as vakarót, sajnos esett így nehezebb lesz dolgozni vele mert taknyos a teteje de majdcsak bírjuk húzni.
Kérdés a következő, van a gumikerék sor mögött DD-henger is azt megtudom oldani, hogy a levegőben maradjon??? Nem néztem meg nagyon de mintha egy körön lett volna a fő kiemelő munkahengerrel, majd holnap ránézek jobban, de nemkéne lerakni ha egy mód van rá, egyébként eléggé nagy vasdarab, teccik így magam mögött.
Válasz Mf-es? #266. hozzászólásáraItt a 740-est John deere 6130R-el húzzák. Viszont a 750A-t ugyanúgy 6m-est 8220-al és néha sok is neki és kéne még paripa. Viszont brutális jó vetőgép.
25q maggal 11-el gond nélkül ment a tárcsa leengedve... Igen van benne Mülleres monitor mindent tud amit kell. Tömörítő csapágyakat kellett már cserélni a tárcsákhoz nem kellett még hozzányúlni. A kerekek egy tengelyre vannak... ha ott defekt van belül akkor jó pár óra amire megszereli az ember.
Válasz borda77 (Joe) #276. hozzászólásáraLazább talajon is boldogul vele a traki? Van még erőtartalék? Vetésellenörző van benne? Vetőegységnél miféle csapágyazás van? Tömöritő kerekek egy sorban vannak ennél ugye? Azok egy tengelyre vannak füzve?
Válasz Mf-es? #268. hozzászólásáraIdén tökéletes volt ! Tavaly csapadékos vetés volt. Pontosan úgy dolgozott mint egy Lajta. A pronto rendszerűek ragadtak, kínlódás volt velük.Vető kultivátor az univerzális vas.
Válasz GREVEN #275. hozzászólásáramost második éves. CVX 225 húzza elöl nicnsen keréksor hanem rt és utána keréksor ésa többi... Újan lett véve. Szerintem nagyon jó gép. Garba 1-2 kopó cucc lett cserélve rajta meg egyik munkahenger. ennyi.
Válasz borda77 (Joe) #274. hozzászólásáraMivel húzzátok a 6 méterest? Elöl van rajta keréksor vagy csak tárcsák? Évjáratok között van valami különbség esetleg? Valami számottevő változtatás? Használtan vettétek?
Egy ismerős mondta,hogy a prontoknak gyengéje az hogy forduláskor és szállitáskor az egész gépet munkahenger emeli fel és teszi le és hogy ezek a munkahengerek gyakran elzsibbadnak. Míg a terrasemnél a gép fix és csak a tárcsákat mozgatja fel le munkahenger elől és hátul is.
Kinek mi a tapasztalata?
Pronto,sprinter szakaszolható egyébkènt vagy az feláras opció esetleg ha létezik?
A C6 az nem volt szakaszolható.
Válasz Mf-es? #268. hozzászólásáraVan vagy volt egy eladó Karcagon. Elmentem megnézni de kereskedőnek van, semmit nem tudni róla. Csak hogy 1 millát azonnal rá kellene költeni csak csap csapagy egyéb kapóra. Plusz ki sem lehet próbálni. De 750 az álom gép. Csak drága.
Válasz Dinnyés Laci #263. hozzászólásáraA 3 méterest? Szntem közel 40-re. És még lehetne az utolsó sorra lazítótüskét tenni, de azt már szntem semmi sem vinné el.
Válasz szanberg #261. hozzászólásáraÉn meg olyanról h 3 méterest húznak 800-as challi-vel. Nem rég bakrácsoltak rá még 1-1 kapát. Azért 3-as, mert kis átalakítással mélyebbben lehet húzni. Volt olyan talajuk, h a challi csak elkapart a td előtt. A 800-as challi elé nekem max 4-es td kellene. De valszeg nem veszek, marad a centaur-fralaz-xxs-simba mono közül az épp legalkalmasabb.
708 hozzászólás
Válasz .Szabi. #306. hozzászólásáraNem dugult?
Válasz .Szabi. #306. hozzászólásáraItt még vizesebb a pálya.IH ma is beragadt.
Mai meló, 37mm eső volt okt. 23. óta, 1 sor terranot kapott előtte
Inkább EZ mint a Tiger
Válasz szanberg #297. hozzászólásáraÉn csak kérdeztelek. Rövidtárcsán 3 m széleségen 24 tárcsalap van , ezen 14, Három gerendás grúberen 10-12 kés, ezen 7 kés. Egy biztos: kellenek a lovak eléje.
Válasz Vinkó75 #301. hozzászólásáraEbbe a táblába szója fog kerülni, most nem szórtam rá semmit idő híjján, megy a kukorica aratás, szárító üzem 24-órában és minden más macera, nem bírtam összehozni de majd tavasszal megy bele az ammónia és megoldja a kérdést.
Válasz VMisi #300. hozzászólásáraNem, viszont ha nem esne több eső akkor húznám még tovább, tele lesz tankolva, megcsinálok vele táblákat és vissza tankolom.
Válasz szanberg #295. hozzászólásáraMi megy bele tavasszal ? A szármaradvány bomlását segítendő, tettél rá valamit a tarlóra ? Vagy tavasszal nagyobb adag indító műtrágyával indítanál ? Esetleg baci ?
Válasz szanberg #299. hozzászólásáraFogyasztást tudtál nézni?
Válasz Dinnyés Laci #298. hozzászólásáraIgen, ráadásul pont ilyenkor ilyen körülmények között ugyanebben a talajban szintén kukorica után.
A Topdown tárcsáit ilyenkor nem lehet használni, az kapával dolgozik csak ez meg szinkronban mindkettővel, ezen a nagy tárcsalapok igen jól dolgoznak és nem tud bedúrni, igaz a hátsó sor maga fölött kicsit gyűjtötte a vályogot de forgott végig és tette szépen a dolgát.
Azt mondom, hogy ez jobban teccik, mert a Topdownnál mivel nem tudtam előbolygatni neki a pályát a tárcsasorral ollyan szíjjakat húzott fel hogy repkedtek kifelé jobbra balra 10-20 kilós föld darabok folyamatosan, itt meg nincs ilyen mert az elővágott aprított talaj már nem szíjjazódik plussz a csavart kapaszár is jobb szerintem.
Érdekes, hogy itt a gumikerék sorral végigjárja a művelt felületet ugye nem is kis súllyal, mégpedig, hogy még a DD henger is ottvan rajta függeszkedve hátul, a topdownnál meg az acél hengert úszóban húzattam annó mégis az mintha jobban lepaskolta volna a földet, teljesen így emlékszem.
Válasz szanberg #297. hozzászólásáraha jól emlékszem volt nálad top down is ahoz viszonyítva milyen?
Válasz Sk Laci #290. hozzászólásáraMindenki ezzel jön mégis az egyik leg kedveltebb nehéz multikultivátor ez, szerintem baromság, hogy kevés a kés.
Önmagában lehet az lenne de arra itt senki sem gondol, hogy ezen a tárcsa keveri a felső 10-20centit, a kések meg alatta a többit, biztos vagyok benne, hogy tavasszal homogén egy sor kombinátorral fínom magágy készíthető majd utána és tökéletes talajállapot lesz az utóvetemény számára.
Most kellene egy Tiger 3AS és ezt a táblát azzal befejezni, az lenne az igazi teszt de az nem lesz és a környéken sincsen így ezt már nem tudjuk meg melyiket nehezebb húzni azonos mélységben vagy melyiknek jobb a munkája, de az biztos, hogy még ebben a mancsos helyzetben is jól átdolgozta a földet. Szárazabb állapotoknál látom nem messzi nagy cégeknél milyen minőségű talajokat készít, hát kiváló szerintem.
Válasz VMisi #293. hozzászólásárakb 1 tonna, egy Weimar ellensúly van rajta meg egy garnitúra egyeneshidas mtz-é
Válasz Sk Laci #290. hozzászólásáraTavasszal fogok vetni bele majd, ilyen saras helyzetekbe vetni már nem lehetne egyébként sem.
Válasz Sk Laci #290. hozzászólásáraA duolenten is ennyi van, és sem ősszel, sem tavasszal nem tapasztaltam még olyan sávosságot, mint ami decsi képein látható.
Válasz szanberg #287. hozzászólásáraAz orrsúlyt nem apróztad el!
Mennyi van rajta?
Plusszba kapát nem vett rá vlk mennyibe kerül 1?
Válasz Sk Laci #290. hozzászólásáraSzélsőséges esetben olyan lesz, mint amit Decsi betett... A repce búza topicba...
Válasz »
#13500 decsi | 2017-10-21 14:17:50
Válasz szanberg #287. hozzászólására7 kapa 3m-en nem kevés? Vetni is akarsz még bele mostan őszel, vagy csak tavaszal?
Válasz szanberg #288. hozzászólásáraNem dugultak a gumikerekek??
Kubu volt a transzport gép, nem mertem meghúzni vele szét ne szakadjon.
a Tiger...
No megnéztem meg ki is próbáltam, ezen a vonórúdon van egy csap amivel ki lehet zárni a DD-hengert, bal hátul az egyengető tárcsákat tudod kizárni, hogy ne engedje le mikor úszóba rakod a masinát.
Pár fotó, jó sár volt, végülis próbáltam többféle képpen, ahogy dolgoztam vele pár órát amíg el nem tört egy gáz flexicső a szárítónál és nem kellett tegnap estére még 130km-re utaznom az újért, szóval az volt a recept, hogy tárcsasor kb. 15 centin járt a kapáknál meg volt bent 2db legvéknyabb kék színű klipsz meg egy sárga, ami egy picit vastagabb mint a két kék együtt, kb 15mm lehet. Így méréseim alapján a 30centi körülit tudta, gép szerint 18-21% slippel húztam 12 fokozatban 10km/h körül de kiemelt eszközzel is alapból 8%-ot mutat vonuláskor is, elvan kalibrálódva a radarja neki szóval valósan 10-13%-ot kaparhatott menet közben ami ilyen sárban reális. Egyébként megnyugodtam mert vitte a traki ha jobban tapadna szárazabb feltalaji állapotok mellett akkor lazán nekivaló bármilyen talajon szerintem.
Válasz szanberg #283. hozzászólásáraa TIGER4-es is így megy henger nélkül az őszi szántásnál" egy 360-as Fenddel
Válasz szanberg #283. hozzászólásáraAmivel én dolgoztam annak öntvény kerekek vannak a gumikerék mögött ami szintén egy körön van a kiemelő munkahengerrel ,de felemelt állapotban egy csappal ki lehet zárni ennek a munkahengereit így ez a levegőben marad.Gondolom a dd hengernél is így van(kerekek előtt a bal oldalon kellene lenni a csapjának.
Válasz szanberg #283. hozzászólásáraKépet videot mindenről. Ne sajnáld tőlünk az élményt
Ma hazahúztam demóra egy Tiger MT3-as vakarót, sajnos esett így nehezebb lesz dolgozni vele mert taknyos a teteje de majdcsak bírjuk húzni.
Kérdés a következő, van a gumikerék sor mögött DD-henger is azt megtudom oldani, hogy a levegőben maradjon??? Nem néztem meg nagyon de mintha egy körön lett volna a fő kiemelő munkahengerrel, majd holnap ránézek jobban, de nemkéne lerakni ha egy mód van rá, egyébként eléggé nagy vasdarab, teccik így magam mögött.
Válasz GREVEN #281. hozzászólásáraszerintem semmi extra csapágy...
Válasz borda77 (Joe) #279. hozzászólásáraValami specko csapágyak vannak benne vagy sima? Azért érdeklődök hogy egy használtat mennyiböl lehet gatyába rázni?
Válasz Mf-es? #266. hozzászólásáraItt a 740-est John deere 6130R-el húzzák. Viszont a 750A-t ugyanúgy 6m-est 8220-al és néha sok is neki és kéne még paripa. Viszont brutális jó vetőgép.
Válasz GREVEN #278. hozzászólásáraHomokon is megy agyagon is semmi gond vele.. sárba mint más sem ez sem fog elmenni...
25q maggal 11-el gond nélkül ment a tárcsa leengedve... Igen van benne Mülleres monitor mindent tud amit kell. Tömörítő csapágyakat kellett már cserélni a tárcsákhoz nem kellett még hozzányúlni. A kerekek egy tengelyre vannak... ha ott defekt van belül akkor jó pár óra amire megszereli az ember.
Válasz borda77 (Joe) #276. hozzászólásáraLazább talajon is boldogul vele a traki? Van még erőtartalék? Vetésellenörző van benne? Vetőegységnél miféle csapágyazás van? Tömöritő kerekek egy sorban vannak ennél ugye? Azok egy tengelyre vannak füzve?
Válasz Mf-es? #268. hozzászólásáraIdén tökéletes volt ! Tavaly csapadékos vetés volt. Pontosan úgy dolgozott mint egy Lajta. A pronto rendszerűek ragadtak, kínlódás volt velük.Vető kultivátor az univerzális vas.
Válasz GREVEN #275. hozzászólásáramost második éves. CVX 225 húzza elöl nicnsen keréksor hanem rt és utána keréksor ésa többi... Újan lett véve. Szerintem nagyon jó gép. Garba 1-2 kopó cucc lett cserélve rajta meg egyik munkahenger. ennyi.
Válasz borda77 (Joe) #274. hozzászólásáraMivel húzzátok a 6 méterest? Elöl van rajta keréksor vagy csak tárcsák? Évjáratok között van valami különbség esetleg? Valami számottevő változtatás? Használtan vettétek?
Válasz GREVEN #272. hozzászólására2 év és 2400 hektár után mi a 6m-es prontónál nem tapasztaltuk ezt sem és mást sem...
Szakaszolás alapban félgépes de lehet persze opcióban mindegyiket is...
Válasz GREVEN #272. hozzászólásáraValaki valami ötlet esetleg?
Egy ismerős mondta,hogy a prontoknak gyengéje az hogy forduláskor és szállitáskor az egész gépet munkahenger emeli fel és teszi le és hogy ezek a munkahengerek gyakran elzsibbadnak. Míg a terrasemnél a gép fix és csak a tárcsákat mozgatja fel le munkahenger elől és hátul is.
Kinek mi a tapasztalata?
Pronto,sprinter szakaszolható egyébkènt vagy az feláras opció esetleg ha létezik?
A C6 az nem volt szakaszolható.
Válasz Mf-es? #268. hozzászólásáraLala nem dícsérte a 750-eseket. Plusz csak 6 méteres a legszélesebb.
Válasz Mf-es? #266. hozzászólásáraEz 9-es, és a 7600 tlt-n 126 pacit mértek. Úgyhogy el.
Válasz Mf-es? #268. hozzászólásáraVan vagy volt egy eladó Karcagon. Elmentem megnézni de kereskedőnek van, semmit nem tudni róla. Csak hogy 1 millát azonnal rá kellene költeni csak csap csapagy egyéb kapóra. Plusz ki sem lehet próbálni. De 750 az álom gép. Csak drága.
Válasz .Szabi. #267. hozzászólására750-es jobb lenne,csak drágák.
Válasz Mf-es? #266. hozzászólásáraLazán
Válasz cimbike. #265. hozzászólására120 LE elvinné a 6 méterest?
https://youtu.be/QNGd6JvxQCM
Válasz Dinnyés Laci #263. hozzászólásáraA 3 méterest? Szntem közel 40-re. És még lehetne az utolsó sorra lazítótüskét tenni, de azt már szntem semmi sem vinné el.
Válasz cimbike. #262. hozzászólásáramilyen mélyre lehet letenni?
És milyen minimum sebességnél dolgozik még elfogadhatóan?
vételen gondolkodom
Válasz szanberg #261. hozzászólásáraÉn meg olyanról h 3 méterest húznak 800-as challi-vel. Nem rég bakrácsoltak rá még 1-1 kapát. Azért 3-as, mert kis átalakítással mélyebbben lehet húzni. Volt olyan talajuk, h a challi csak elkapart a td előtt. A 800-as challi elé nekem max 4-es td kellene. De valszeg nem veszek, marad a centaur-fralaz-xxs-simba mono közül az épp legalkalmasabb.
Válasz *** HM *** #259. hozzászólásáraTárcsa letéve, kapák levéve hahahaha
viccet félretéve szét fogják szakítani, hiába vader de mindennek megvan a határa.
Több topdownról tudok amit már egy 360-as MT hernyó is széttépett, vázrészeket szárnyakat kellett cserélni...
Válasz *** HM *** #259. hozzászólásáraakkor csak a tárcsák vannak letéve a kapák nem
Válasz Dinnyés Laci #254. hozzászólásáraCsak 4es 370jd.