Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #1277. hozzászólásra
én tume nova combit használok, mostoha körülmények közé vagy kukoricatarló egyszeri tárcsázása után szerintem jobb mint a rapid. A zúzás minőségére egyáltalán nem érzékeny meg nagyobb a csoroszlyanyomás is. Valamivel könnyebb húzni mint a rapidot de ez nem művelő-vetőgép hanem direktvetőgép. Alapból tudja a műtrágyát is de mi azt nem használjuk rajta. A hozam is nagyon jó a tume után. Aprómagban szerintem a rapid jobb, az után nem látni repcét felül. A tuménél van pár % felül. Normál talajokra én viszont inkább prontót vennék, az még a rapidnál is szebben veti a repcét meg 200 ló már elviszi a 6 méterest. Kötött meg taposott földekre viszont jobb a tume vagy rapid jellegű szerkezet. A vonulgatás persze nem egy álom a 4 méteres kivitelekkel, 200 ló meg jó ha van előttük ha haladni is akarsz. Saját célra elég belőlük egy 3 méteres, 150-170 lovas traktor mögé. 2-300 hektár vetéséhez bőven elég egy 3 méteres.
Mifelénk is hasonlóak a tapasztalatok, mint az előttem szólónál. Nedves körülmények között sem az igazi. Iszonyatosan megtapossa a talajt és beragad. A JD 740 és a hasonló felépítésű gépek nedves körülmények között tovább használhatók.
Amúgy jó minőségű gépek. Több a pozitív érv mellette mint a negatív.
Válasz #1277. hozzászólásra
nekem nincs de van a környéken pár darab
azt hallottam,hogy kukorica után szokott betúrni ha mély puha a magágy és nincs rendesen lezúzva a tarló máshol nincs baj vele
Senki se használ ilyen vetőgépet? esetleg más tipust? Előművelő és a vetőtárcsáknak mi az élettartama kb? Ugy nagy vonalakban átlagosan, persze ez talaj függő.
Hasznosabbak számomra a gyakorlati tapasztalatok. Egy képviselő, mindig csak képviselő marad. Az tud rola igazán véleményt mondani aki lehuzott már 1000 ha-t vele.
Válasz #1264. hozzászólásra
Köszi! Azért kérdeztem mert vita van a kollégával,ő azt mondja utólag, én azt előre !
Most lesz a csere IH helyett jön a Rapid!
Nálunk minden féle föld van homoktól egészen a kötöttig!!
Mi mindig előre szoktunk forgózni. Nincs gond a bedöngölt forgóval kelés terén soha. Talán ott a legszebb. Ha utoljára vetnénk, akkor a kemény földbe csak csíkokat húzna a rapid, és nem tudna rá föld hullani. Kötött agyagos földről beszélünk.
4.5 ös tárcsás simítós Rapid A-t rángatott 5 éven keresztül egy 716 os fendt nálunk.Búzával telepakolt magtartállyal dombnak felfele nem rohant, de a 8km/h-t tartotta, egyenesben elvitte 12-13 km/h-val.
Válasz #1258. hozzászólásra
Szerintem nem fogja rendesen vinni, a 155LE a 3m-hez pont elég, hogy ne a lóerő legyen a teljesítmény korlátja, de a 4m-est csak akkor fogja normális sebességgel vinni ha üres a magtartály, kemény talaj, tárcsasorok kiemelve körülmények közül legalább kettő fenn áll.
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a 400as Rapidnak mennyi a vonóerő igénye? Szeretném bővíteni a gépparkom egy ilyen géppel és egy Case Ih Mxm 155 gépel szeretném húzni de nem tudom hogy elvinné-e.
Kötött talajon gazdálkodok.
Azt szeretném megkérdezni, hogy valaki vetett-e már úgy, hogy repce tarló kapott egy tárcsát, majd egy hengert még a tárcsa után nyáron. Az eső hatására az árvakelések megjelentek szeptemberben, és most meg vetnénk bele az árpát. A tarlóval nem lenne semmi sem csinálva, csak a rapid tárcsa sora venné ki az árvakelést, a simitó egy kicsit egyengetni, majd vetne, vagy esetleg érdemesebb előtte még megtárcsázni?
Válasz #1251. hozzászólásra
amiket írsz azok meghibásodási gyakoriságok, az lehet bármilyen jellegű hiba. Csak azt akartam írni hogy a haditechnológia alkatrészeit sehol nem látni polgári cuccokban mert nem lenne aki megfizetné.
Ezzel kissé pont mellé nyúltál , inkább Amcsit mondtál volna !
"A harcban is bevált korszerű AIM-120 AMRAAM kiváló alapként szolgált egy új légvédelmi rendszer számára. A minden eddiginél megbízhatóbb rakéta példányait már több mint egymillió repült óra során vitték magukkal csak az USAF vadászgépei, és a tapasztalat szerint átlagosan 1500 óránként jelentkezett műszaki probléma. Összehasonlításként a vietnami háborúban az AIM-7E Sparrow már 20 óra után használhatatlan volt, a francia R550 Magic üzemideje jelenleg 50 óra, és hasonló üzemidő után szükséges komoly felülvizsgálatnak alávetni az orosz rakéták többségét is."
Válasz #1247. hozzászólásra
Pont azt mondom hogy ha megcsinálnák olyanra hogy lemenjen 10 szezont hozzányúlás nélkül akkor túl sokba kerülne és nem lehetne rajta keresni. A repülőgépekben meg rakétákban is van bőven elektronika meg elektromechanika, csak éppen azokban minden rendszer többszörözve van meg teljesen más alkatrészekből állnak mint amik a polgári életben vannak. Én láttam ilyen metszeteket, csak annyit mondok hogy ha egy gép úgy lenne összerakva elektromosan mint egy ruszki rakéta, akkor azzal 100 évig se volna probléma.
mondjuk mi a rapidot sokéve 14-15 km/h-val húzzuk... sosem volt gond. Egyenességre meg ott a GPS. Akinek van tizenmilliója egy olyan gépre, amit 2 hetet hazsnál egy évben annak juk 2 millió egy egész évben használható, több gépbe átrakható eszközre! Szerintem.
Mert mindig azzal kell gyorsan menni ami van , csak ezt a legtöbb vetőgép nem bírja ! (még a Tempo se , de szerintem előbb-utóbb igen ,mert arra találták ki és arra hajtanak)
Senki nem vet lassan ha szorít az idő és sok a vetni való . Ráadásul minden vetőgép gyártó 6-7km/h ajánl , ergo ha menni kell mindig , akkor ne azok között keresgess amit eleve nem arra terveztek... Szerintem.
én hiszek a tempo-ban, szrintem előbb-utóbb jó gép lesz az! Mint ahogy a Horsch is...
Az elektromos magadagolóé a jövő, ehhez nem fér kétség! Az, hogy egy gyártó egy tizenX milliós gépnél 100 eFt-os alkatrészen akar spórolni nevetséges, és ha igaz, akkor elég szégyen! De idővel rájön, hogy nem ez a módja.
A mai világban mindnennek az élettartamát beállítják, tudni kell, hogy akkor romoljon el, amikor kell. Még ez nincs jól kiszámolva, de majd idővel jó lesz.
A keskeny szélességnek egész más oka van, mint amiket mindenki összehablatyol! Nincs itt szó semmiféle kis táblákról mag ilyemiről! Egyzserűen egy 6 soros gépet fele annyiba kerül legyártani, mint egy 12 sorost. Pont. nem kell tovább ragozni: épp fele annyi vetőelem, fele olyan hosszú váz, stb kell, mint egy 12 sorosnak! És ha lehet majdnem ugyanannyiért adni, akkor dupla haszon volt rajta. Pont.
Másik dolog, hogy most van 8 és 12 soros. Majd a Kanadai leányvállalat megkapja a licencet, és csinál belőle 24 sorost, ami után húzza a 30 tonnás műtrágyakocsit, és terítik vele az amcsi, kanadai, ausztrál, argentin, brazil, ukrán, kazah, és orosz piacot, és mocskos sokat keresnek! Mert ezek egyike is duplája a teljes európainak, csak itt sokkal könnyebb tesztelgetni...
Akkor majd az 1-2 hekis kertekben fog le föl rohangálni ??? Baromság az ilyen sebességgel való szemenkénti vetés. Próbáljatok menni(gyakorlás képpen) gabona vetőgéppel 15 km/h fölött !!!!!
Hosszútávon én sem tudom elképzelni ezt a tempót, fordulni nem lehet ekkora sebességgel, a felesleges kapcsolgatásoknak meg nem sok értelmét látom. Feco szerint 2,5 ha a határ, ami alatt már jobb a 6 sor, de felette megéri szerelgetni a több soros gépeket. És én azt vallom, hogy ha lassabban megy az ember, valahogy a sorok is egyenesebbek. Aztán ezzel lehet más máshogy van...
Húzni nem nehéz ezeket a vetőgépeket,a gond inkább,hogy a sebesség növelésével a gépet érő terhelés hatványozottan emelkedik. 17-tel belezakkanni egy vaddisznótúrásba,valószínű ottmarad a vetőkocsi.
hogy a picsuba lehet meg űlni a gépet 17 km/h sebességgel puha földben, én ezt nem értem?? Nekem simák egyenesek a földjeim de már 12-nél is érdekes a dolg, ja és mekkora traki kell elé hogy tudja a 17-et , hat sor elé kell a 140 paci minimum!!!!!!!!!?????????
Egyáltalán nem álom ez a vetési sebesség! Korábban már tettem fel képeket, amikor normál körülmények között óramű pontossággal vetett 17 km/h sebességgel. Idén viszont nedvesebb körülmények között csúfosan megbukott mind pontosság, mind sebesség terén. Konkrét esetről hallottam, ahol is bérmunkát kellett igénybe venni a Tempo mellett. Ilyen széthullós esetről nem hallottam.
Minek megvenni egy ennyire kiforratlan gépet?
Főleg ennyiért.
A vader még eddig soha nem gyártott szemenkénti vetőgépet, meg az is csak álom hogy 15-17 km sebességgel lehessen vetni.
Ott vagy nem teszi bele, mert elpattog a kocsi, vagy ha nyomatod akkor meg elmegy vizig, meg időnap előtt kinyiffannak a csapágyak.
Az elektromos hajtásrendszer meg nem a porba meg a mocsokba való, úgy hogy 1 évben csak 3 hétig van használva, a siemens meg tudná csinálni olyanra hogy örökös legyen, de a kínai beszállítók biztos nem.
"Kedves" moderátor "tökéletesen" működik a rendszeretek, csak annyi a problémám, hogy a véleményemet nem változtattam meg az adott gépről, nem értem miért tűnt el a hozzászólásom. Nem hiszem, hogy moderálási okokból.
Tehát még egyszer. tempó 6 soros kukorica vetőgép zsír új. Gyakorlatilag a napraforgót nem lehetett vele elvetni, magtartályokat azonnal cserélni kellett mert kinyíltak, a vetéshez le kellet kötni őket/ nem hiszem hogy Svédországban gyártották őket/. A meghajtó Motorok közül egy darab kb. 2 azaz kettő napot bírt. A mélységhatároló kerékről lefordult a gumi. Így aratás környékén már a vetési pontosságot is jól lehet látni, semmivel nem jobb mint egy sokkal olcsóbb mascar vetőgép teljesítménye. Május óta már elfogyott a dühöm, de azért az érdekes volt, hogy egy tizenmilliós géphez a filléres tételnek számító ellenőrző mérleg kínai volt. Szerintem ez a gép abszolút kiforratlan, a kiállításokon lehet gép"show"kat rendezni attól még egy f....talicska az egész.
De milyen alkatrésze hibásodott meg, hogy egy 12 milkás gépet 2 ért árulsz?Nem hiszem el, hogy ne lehetne megjavítani.
Ez elég nagy persztizsveszteség a Temponak.
1580 hozzászólás
Válasz #1277. hozzászólásra
én tume nova combit használok, mostoha körülmények közé vagy kukoricatarló egyszeri tárcsázása után szerintem jobb mint a rapid. A zúzás minőségére egyáltalán nem érzékeny meg nagyobb a csoroszlyanyomás is. Valamivel könnyebb húzni mint a rapidot de ez nem művelő-vetőgép hanem direktvetőgép. Alapból tudja a műtrágyát is de mi azt nem használjuk rajta. A hozam is nagyon jó a tume után. Aprómagban szerintem a rapid jobb, az után nem látni repcét felül. A tuménél van pár % felül. Normál talajokra én viszont inkább prontót vennék, az még a rapidnál is szebben veti a repcét meg 200 ló már elviszi a 6 méterest. Kötött meg taposott földekre viszont jobb a tume vagy rapid jellegű szerkezet. A vonulgatás persze nem egy álom a 4 méteres kivitelekkel, 200 ló meg jó ha van előttük ha haladni is akarsz. Saját célra elég belőlük egy 3 méteres, 150-170 lovas traktor mögé. 2-300 hektár vetéséhez bőven elég egy 3 méteres.
Válasz #1277. hozzászólásra
Mifelénk is hasonlóak a tapasztalatok, mint az előttem szólónál. Nedves körülmények között sem az igazi. Iszonyatosan megtapossa a talajt és beragad. A JD 740 és a hasonló felépítésű gépek nedves körülmények között tovább használhatók.
Amúgy jó minőségű gépek. Több a pozitív érv mellette mint a negatív.
Válasz #1277. hozzászólásra
nekem nincs de van a környéken pár darab
azt hallottam,hogy kukorica után szokott betúrni ha mély puha a magágy és nincs rendesen lezúzva a tarló máshol nincs baj vele
Válasz #1274. hozzászólásra
Senki se használ ilyen vetőgépet? esetleg más tipust? Előművelő és a vetőtárcsáknak mi az élettartama kb? Ugy nagy vonalakban átlagosan, persze ez talaj függő.
Válasz #1275. hozzászólásra
Hasznosabbak számomra a gyakorlati tapasztalatok. Egy képviselő, mindig csak képviselő marad. Az tud rola igazán véleményt mondani aki lehuzott már 1000 ha-t vele.
Válasz #1274. hozzászólásra
http://www.vaderstad.com/hu/termekek/vetes/rapid
Ha ez elég, egyébként a területi képviselők telszáma ott van jobb oldalon, talán ők tudnak segíteni.
Valakinek van tapasztalata Rapid 400 C vetőgéppel kapcsolatban, amelyik sűrű csoroszlyás vagyis van műtrágyaszóró eleme is?
Hajlamos az a bedúrásra? mennyire igényes a jo magágyra?
Minden érdekelne róla.
Kukorica vetés 15 km/h tempóval.
Válasz #1271. hozzászólásra
nem ujra hanem 4 méteresre szeretné
Válasz #1270. hozzászólásra
Okos ember tudja mikor kell lecserélni.
Válasz #1269. hozzászólásra
nem tud,tegnap kérdeztem
Feribácsi a Radiddal szórtál műtrágyát is?
Válasz #1267. hozzászólásra
Köszönöm meg van, erre nem is gondoltam hogy csak így ingyen le lehet tölteni!!!
Válasz #1266. hozzászólásra
väderstad.hu
Vaderstadt rapid s vetőgéphez hol lehet kezelési utasítást venni???
Válasz #1264. hozzászólásra
Köszi! Azért kérdeztem mert vita van a kollégával,ő azt mondja utólag, én azt előre !
Most lesz a csere IH helyett jön a Rapid!
Nálunk minden féle föld van homoktól egészen a kötöttig!!
Válasz #1263. hozzászólásra
Mi mindig előre szoktunk forgózni. Nincs gond a bedöngölt forgóval kelés terén soha. Talán ott a legszebb. Ha utoljára vetnénk, akkor a kemény földbe csak csíkokat húzna a rapid, és nem tudna rá föld hullani. Kötött agyagos földről beszélünk.
Tárcsás művelőjű Rapiddal előre vagy utólag forgóztok????
Sziasztok mi a véleményetek rapid művelő nélkül vagy inkább JD,HOST,AKKORD stb
Válasz #1258. hozzászólásra
4.5 ös tárcsás simítós Rapid A-t rángatott 5 éven keresztül egy 716 os fendt nálunk.Búzával telepakolt magtartállyal dombnak felfele nem rohant, de a 8km/h-t tartotta, egyenesben elvitte 12-13 km/h-val.
Válasz #1259. hozzászólásra
Köszi, sejtettem, hogy karcsú lesz, de akkor marad a 3 méteres és kész
Üdv.
Válasz #1258. hozzászólásra
Szerintem nem fogja rendesen vinni, a 155LE a 3m-hez pont elég, hogy ne a lóerő legyen a teljesítmény korlátja, de a 4m-est csak akkor fogja normális sebességgel vinni ha üres a magtartály, kemény talaj, tárcsasorok kiemelve körülmények közül legalább kettő fenn áll.
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a 400as Rapidnak mennyi a vonóerő igénye? Szeretném bővíteni a gépparkom egy ilyen géppel és egy Case Ih Mxm 155 gépel szeretném húzni de nem tudom hogy elvinné-e.
Kötött talajon gazdálkodok.
Esetleg valakinek hasonló tapasztalata van-e?
Köszönöm a segítséget
Üdv.
Válasz #1256. hozzászólásra
az árva kelés miatt nem kell tárcsáznod, én inkább őszi gyomirtást keresnék, és akkor ki is szedted a repcét, és tavasszal nem kell gyomirtanod
Azt szeretném megkérdezni, hogy valaki vetett-e már úgy, hogy repce tarló kapott egy tárcsát, majd egy hengert még a tárcsa után nyáron. Az eső hatására az árvakelések megjelentek szeptemberben, és most meg vetnénk bele az árpát. A tarlóval nem lenne semmi sem csinálva, csak a rapid tárcsa sora venné ki az árvakelést, a simitó egy kicsit egyengetni, majd vetne, vagy esetleg érdemesebb előtte még megtárcsázni?
Kanada itt tart http://www.youtube.com/watch?v=rnPQxcHkO7w&feature=share&list=PLefnsi1JUFBe038XZSt7t1VujkdlxWEa7
Azt hallottam, hogy már létezik a rapid vetőtárcsára sártisztító. Nem tud valaki erről fényképet? A neten nem találok sehol.
Válasz #1252. hozzászólásra
Értettem én mit akartál...
Azért szar a haditechnikánk is , mi azt se tudjuk megfizetni.
Pedig tudnék válogatni oda is.
Válasz #1251. hozzászólásra
amiket írsz azok meghibásodási gyakoriságok, az lehet bármilyen jellegű hiba. Csak azt akartam írni hogy a haditechnológia alkatrészeit sehol nem látni polgári cuccokban mert nem lenne aki megfizetné.
Válasz #1250. hozzászólásra
Ezzel kissé pont mellé nyúltál , inkább Amcsit mondtál volna !
"A harcban is bevált korszerű AIM-120 AMRAAM kiváló alapként szolgált egy új légvédelmi rendszer számára. A minden eddiginél megbízhatóbb rakéta példányait már több mint egymillió repült óra során vitték magukkal csak az USAF vadászgépei, és a tapasztalat szerint átlagosan 1500 óránként jelentkezett műszaki probléma. Összehasonlításként a vietnami háborúban az AIM-7E Sparrow már 20 óra után használhatatlan volt, a francia R550 Magic üzemideje jelenleg 50 óra, és hasonló üzemidő után szükséges komoly felülvizsgálatnak alávetni az orosz rakéták többségét is."
Válasz #1247. hozzászólásra
Pont azt mondom hogy ha megcsinálnák olyanra hogy lemenjen 10 szezont hozzányúlás nélkül akkor túl sokba kerülne és nem lehetne rajta keresni. A repülőgépekben meg rakétákban is van bőven elektronika meg elektromechanika, csak éppen azokban minden rendszer többszörözve van meg teljesen más alkatrészekből állnak mint amik a polgári életben vannak. Én láttam ilyen metszeteket, csak annyit mondok hogy ha egy gép úgy lenne összerakva elektromosan mint egy ruszki rakéta, akkor azzal 100 évig se volna probléma.
Válasz #1246. hozzászólásra
mondjuk mi a rapidot sokéve 14-15 km/h-val húzzuk... sosem volt gond. Egyenességre meg ott a GPS. Akinek van tizenmilliója egy olyan gépre, amit 2 hetet hazsnál egy évben annak juk 2 millió egy egész évben használható, több gépbe átrakható eszközre! Szerintem.
Válasz #1243. hozzászólásra
Mert mindig azzal kell gyorsan menni ami van , csak ezt a legtöbb vetőgép nem bírja ! (még a Tempo se , de szerintem előbb-utóbb igen ,mert arra találták ki és arra hajtanak)
Senki nem vet lassan ha szorít az idő és sok a vetni való . Ráadásul minden vetőgép gyártó 6-7km/h ajánl , ergo ha menni kell mindig , akkor ne azok között keresgess amit eleve nem arra terveztek... Szerintem.
én hiszek a tempo-ban, szrintem előbb-utóbb jó gép lesz az! Mint ahogy a Horsch is...
Az elektromos magadagolóé a jövő, ehhez nem fér kétség! Az, hogy egy gyártó egy tizenX milliós gépnél 100 eFt-os alkatrészen akar spórolni nevetséges, és ha igaz, akkor elég szégyen! De idővel rájön, hogy nem ez a módja.
A mai világban mindnennek az élettartamát beállítják, tudni kell, hogy akkor romoljon el, amikor kell. Még ez nincs jól kiszámolva, de majd idővel jó lesz.
A keskeny szélességnek egész más oka van, mint amiket mindenki összehablatyol! Nincs itt szó semmiféle kis táblákról mag ilyemiről! Egyzserűen egy 6 soros gépet fele annyiba kerül legyártani, mint egy 12 sorost. Pont. nem kell tovább ragozni: épp fele annyi vetőelem, fele olyan hosszú váz, stb kell, mint egy 12 sorosnak! És ha lehet majdnem ugyanannyiért adni, akkor dupla haszon volt rajta. Pont.
Másik dolog, hogy most van 8 és 12 soros. Majd a Kanadai leányvállalat megkapja a licencet, és csinál belőle 24 sorost, ami után húzza a 30 tonnás műtrágyakocsit, és terítik vele az amcsi, kanadai, ausztrál, argentin, brazil, ukrán, kazah, és orosz piacot, és mocskos sokat keresnek! Mert ezek egyike is duplája a teljes európainak, csak itt sokkal könnyebb tesztelgetni...
Válasz #1244. hozzászólásra
Akkor majd az 1-2 hekis kertekben fog le föl rohangálni ??? Baromság az ilyen sebességgel való szemenkénti vetés. Próbáljatok menni(gyakorlás képpen) gabona vetőgéppel 15 km/h fölött !!!!!
Válasz #1240. hozzászólásra
Hosszútávon én sem tudom elképzelni ezt a tempót, fordulni nem lehet ekkora sebességgel, a felesleges kapcsolgatásoknak meg nem sok értelmét látom. Feco szerint 2,5 ha a határ, ami alatt már jobb a 6 sor, de felette megéri szerelgetni a több soros gépeket. És én azt vallom, hogy ha lassabban megy az ember, valahogy a sorok is egyenesebbek. Aztán ezzel lehet más máshogy van...
Válasz #1243. hozzászólásra
Talán azért mer azzal nehézkesebb a kötözés.És nem minden terület 50 ha fölötti.
Aki 17 km/h-val akar vetni az miért nem vesz 12 soros vetőgépet és nyugodtabban 7-8 km/h-ás sebességgel elvethet !!!???
Válasz #1241. hozzászólásra
Húzni nem nehéz ezeket a vetőgépeket,a gond inkább,hogy a sebesség növelésével a gépet érő terhelés hatványozottan emelkedik. 17-tel belezakkanni egy vaddisznótúrásba,valószínű ottmarad a vetőkocsi.
Válasz #1240. hozzászólásra
A maximát simán húztuk 15-el a 115 lovas JD-vel.Természetesen megfelelően elmunkált 35 ak-s földeken.Minimális vetéshibákkal.
Válasz #1239. hozzászólásra
hogy a picsuba lehet meg űlni a gépet 17 km/h sebességgel puha földben, én ezt nem értem?? Nekem simák egyenesek a földjeim de már 12-nél is érdekes a dolg, ja és mekkora traki kell elé hogy tudja a 17-et , hat sor elé kell a 140 paci minimum!!!!!!!!!?????????
Válasz #1238. hozzászólásra
Egyáltalán nem álom ez a vetési sebesség! Korábban már tettem fel képeket, amikor normál körülmények között óramű pontossággal vetett 17 km/h sebességgel. Idén viszont nedvesebb körülmények között csúfosan megbukott mind pontosság, mind sebesség terén. Konkrét esetről hallottam, ahol is bérmunkát kellett igénybe venni a Tempo mellett. Ilyen széthullós esetről nem hallottam.
Minek megvenni egy ennyire kiforratlan gépet?
Főleg ennyiért.
A vader még eddig soha nem gyártott szemenkénti vetőgépet, meg az is csak álom hogy 15-17 km sebességgel lehessen vetni.
Ott vagy nem teszi bele, mert elpattog a kocsi, vagy ha nyomatod akkor meg elmegy vizig, meg időnap előtt kinyiffannak a csapágyak.
Az elektromos hajtásrendszer meg nem a porba meg a mocsokba való, úgy hogy 1 évben csak 3 hétig van használva, a siemens meg tudná csinálni olyanra hogy örökös legyen, de a kínai beszállítók biztos nem.
Válasz #1236. hozzászólásra
Bátor és őszinte írás, én is hasonló problémákról értesültem az ismerősi körből, még az elektronikával is voltak gondok a haver szerint!!
"Kedves" moderátor "tökéletesen" működik a rendszeretek, csak annyi a problémám, hogy a véleményemet nem változtattam meg az adott gépről, nem értem miért tűnt el a hozzászólásom. Nem hiszem, hogy moderálási okokból.
Tehát még egyszer. tempó 6 soros kukorica vetőgép zsír új. Gyakorlatilag a napraforgót nem lehetett vele elvetni, magtartályokat azonnal cserélni kellett mert kinyíltak, a vetéshez le kellet kötni őket/ nem hiszem hogy Svédországban gyártották őket/. A meghajtó Motorok közül egy darab kb. 2 azaz kettő napot bírt. A mélységhatároló kerékről lefordult a gumi. Így aratás környékén már a vetési pontosságot is jól lehet látni, semmivel nem jobb mint egy sokkal olcsóbb mascar vetőgép teljesítménye. Május óta már elfogyott a dühöm, de azért az érdekes volt, hogy egy tizenmilliós géphez a filléres tételnek számító ellenőrző mérleg kínai volt. Szerintem ez a gép abszolút kiforratlan, a kiállításokon lehet gép"show"kat rendezni attól még egy f....talicska az egész.
Válasz #1234. hozzászólásra
Estefele felhívsz szívesen mesélek, de itt nem akarom részletezni
Válasz #1232. hozzászólásra
De milyen alkatrésze hibásodott meg, hogy egy 12 milkás gépet 2 ért árulsz?Nem hiszem el, hogy ne lehetne megjavítani.
Ez elég nagy persztizsveszteség a Temponak.
Válasz #1232. hozzászólásra
de vaxus mennyi volt az új ára???
Ez így akkor hogy fog kijönni!?!?!?!?
Mondom én, ha sok a napraforgó akkor csakis monosem, ha kukorica akkor meg white kinze jd.
Válasz #1230. hozzászólásra
Nemtudom elég-e ide az akarat, de hozzáteszem abból is hiány van
Válasz #1228. hozzászólásra
én meg tudtam nézni!
gyorskeresőbe simba, aztán a lista legalján!