Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407.33 FtUSD394.17 FtCHF433.65 FtGBP489.72 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #147. hozzászólásra
És azok milyenek ? Az FKA helyett szeretnék majd valamilyet . Az olimac azért teccet meg mert kisebb a törőlécek talajjal bezárt szöge és alacsony állománybab talán kevesebb cső essne ki belőle . Bár a claas adapter is hasonló . A zúzás nem érdekel met zúzó nélküli adapter kell nekem
nekem egy évet volt egy oros hsa adapter majd jött a conspeed és kis híján duplája a teljesítménye és sokkal tökéletesebb a zuzás akár mennyivel megyek a 208-as 2. sebbességben szinte katanásig tulva a menetkar
nállunk az egyik gazdának jött a veje egy 360-as megával,volt ahol nem szórt,de volt amelyik darabban teritve a cső.függ a kuki fajtától is szerintem,de azért gyors munka olyan is.2 fordult mire én egyet.
szinte folyamatosan folyika kuki a lexiből a csövön, vannak szállító jármüvek rendesen, de ha olyan a terem bevágódik két böhöm közelítő kocsi oszt nyomják mint a állat
a szomszéd faluban van egy 570-es 8 sorossal, na azt látnád ! folyamatosan megy menet közben ürít, fanatikus a kezelője és a 110130 q kukiból símán a 40-45 heki lekapja
Válasz #134. hozzászólásra
Nem tudom mi bajod a Perkinsel nekem nagyon jól megy a 14-esben . Meg a a haver is dicséri hogy milyen jól dolgozik az 525-ösben
Ma arattam a kukoricát a 14-esel és besegített a egy 106-os . Nagyon keményen ment a 6 sorral a lépést nem tudtam vele tartani . 3-szor annyit vágott mint én . Legjobb akkor volt mikor egy másik darabba mentünk ahol közel 100 mázsa volt az átlag dombnak felfele úgy ott hagyott mintha álltam volna és közben órdított a rába mert ment a zúzó is az asztal alatt . Kormolt úgy mintha kigyulladt volna .
Az bizony,és ez fokozódik mikor már jól széttégett kipufogóval megy.Azthiszem a 85ösömbe is ede kerül jövőre(Persze ha belefér)mert a perkinsből K...ra elegem van!!!
Válasz #127. hozzászólásra
Ismerem a gazdáját most adta el a tavaszon és vett helyette egy 204-est . Maradt neki még egy 106-os . Borozdahrcos barátom rakta fel ezt a videót
Nekem az a meglátásom,addig növelem a hézagot,míg nem kezd tökéletlen képet mutatni a cséplés,aztán kicsit vissza.Nem érdemes kis dobhézaggal dolgozni,mert sok forgács keletkezik,amit a rosta nehezen tud letisztítani,meg törik is a mag.A gépkönyv beállittási adatai legyenek irányadók,de állománytól függően változnak.Naponta többször érdemes a beállittást a szalmarázónál ellenőrizni!
Kukorica kosár be, dob letakarva, kőgyüjtő letakarva. Felülről a 6.lukba állítod a gyorsállítókart.A dobhézagot beállítod elöl 40mm-re(elölrőla 3. sornál, a kosáron), hátul 25mm-re(utolsó előtti sornál), és mehet a kuk. A szotyinál így hagysz mindent, csak a gyorsállítókart leengeded teljese és kész.(persze ha hagy kaszatot a tányérban húzzál feljebb rajta, amíg nem hántolja a szemet)
Hello valaki tud nekem segiteni hogy a claas cd 106-al napraforgot milyen skála beosztáson kell vágni.és a kukoricát? ha valki tud segitsen köszi elöre is
Heló!
Nekünk 106-osunk van lassan 5. éve, most jön helyette a Lexion. Mivel ahogy már előttem is írták, hogy öreg gépek, sok apró probléma jön (jöhet) elő rajtuk, mivel ezek nagyrészt tsz-ekben kezdték pályafutásukat és azt nem kell bemutatni, hogy ott milyen kezelést kaptak. A mienknek pl letörték az ürítőcsigáját! Egyébként komoly baj nem volt magával a géppel, egyedüli gyengéjük szerintem a Rába motor: melegszik, karbantartásigényes, nagyon oda kell figyelni. Az 5 év alatt 2 106-osunk volt, az elsőnek egyszer, a mostaninak kétszer döglött be a motorja aratás közepén. Szerintem ha kifog valaki egy Merci motorosat az nem jár rosszul. Esetleg meg lehet próbálni nyugatról behozni, mert ott nem vágják gallyra őket.
Hali! Én Dolgoztam egy öregnél egy elég romos 106-oson ami 3éve nem ment és még volt a tartályba 10 mázsa szotyi
'nyár alatt rendberaktuk úgy hogy kibirta a kukorica szezont(igaz csak 40ha ja volt az öregnek) azért akadtak kisebb hibák de precíz gép még ennyi idősen is. amivel mentem elég romos volt de könnyü volt helyrehozni.csak pénz kérdése
Ha már nem tűnt volna fel a 106-ról is írtam negatívumot ami tudomásom szerint Claas gép! A Megának például a szelelővariátor a gyengéje, a műanyag perselyek jó ha egy szezont kibírnak benne!!! Az első Lexionoknak az elektronikája volt a gyenge, sok helyről hallottam hogy megbolondult!! Remélem elégedett vagy!!!!
claasm mongyár már valami rosszat a claasrol is mert te minden gépről tudsz ugy látom !!!!! És ne gyere,hogy nem tudsz mert ez egy tökéletes gép mert én is tudok mesélni,de ezt te rosszul türöd!!!!!!!!!!! Te claas isten!!!!!!!!!!
nekem is 106-os van a kigyulladásról annyit,hogy szerintem alapból preciz gépnek készültek,és eljárt az idő rajtuk,20-25 évesek,kevesebb törődést és precizitást kapnak,ez okozza a kigyulladást.az enyém is kigyulladt volna,ha van folyamatos szállitójármű,de mivel nem volt,megáltam és észrevettem,a ferdefelhordó tengeje hozzáért a burkolathoz és felizzzott.ha minden javitás gondosan történik,nem gyullad ki.
A Cx 840-nél is volt a lindével baj, csak ott az volt, hogy egy mágneskapcsoló oldásával tudod mozgatni a lindét, a mágneskapcsolóból kiesett a csap és nem oldta szét a reteszelést és meg sem bírtad mozdítani a kart!!!! Még jó hogy a pult belsejében volt van egy gom amivel mechanikusan is lehet menni a géppel!!!
Ilyen jellegű problémám nem volt! Bár én nem ujonnan vettem a gépet! De sehol nincs rajta hegesztés se barkácsolás! Szerintem minden gépnél vannak apróbb hibák legyen az akármilyen kombájn is! Nincs kivétel! Egy ismerősőmnek 204 Megája van rendszeresen törik benne a szalmarázóláda meg volt már baj mással is ott is!
Itt a környéken volt 3 db 2001-es évjáratú TX 66-os, 1 éves korukra mind a 3-nak széthullot a dobvariátora, az Ikr azt mondta egy gyerekbetegsége! 2-nél a hátsó szalmarázócspágyat kellett cserélni gabona után(első szezonban), év végére az egyikben eltört a tengely, a másikban 3. szezonjában tört el! A 3.- gépnél a szalmarázóval nem volt baj! A csapágy egyébként mind a kettőben eltört! Mostmár 3 db Cx 840 van helyettük! Azokkal is van baj, de van olyan ami a kezelőre vezethető vissza!!!!
Bár még nem volt ilyen panel baj vele úgyhogy nem tudok árakat mondani! De megcsináljuk minden képen mert szezon közbe aratni szeretek nem szerelni:))))
De lekinoztuk vele a végét, de azt meg kell nézni mi baja volt! azt mondják hogy valószinű érintkezési hiba van a panelon vagy apotméteren vagy a hidegbe bepárásodhatot valahol! Majd kiveszem a panelt elviszem bemérettni, ha csak kis hiba van meg tudják javítani lehet hogy csak egy kis ellenállás gumabc, ha nem akkor venni kell egy másik panelt! Egy fél tenyérnyi panelról van szó! Nincs rajta sok minden de ha ujat kell venni lehet nem lesz olcsó:))))
Majd lassan szereljük vissza gabonára akkor ott átnézegetünk mindent! A fülkébe lindekart egy kis panel vezérli illetve van ott még egy kis potméter is ami vezérli az előremenetet illetve a hátramenetet! Tavaly szezon végén azzal történhetet valami mert csinált olyat hogy egyszerűen nem akart elindulni vagy mentem vele és megállt, hiába toltam előre a kart!
Nem azokkal nem! A szalmaszecskázonól ment ki két csapágy a szíjfeszítő csapágya. A levegő szűrődob tengelyének csapágyát kell cserélni 1-2 évente az nem sokáig bírja. SKF vagy FAG csapágyat szogtam bele tenni nem drága pár ezer forint ezek nem nagy csapágyak! Szíjból meg csak GATES-t szoktam venni! Ugy tudom hogy a NH szíjakat a Gates-től veszik! De ha NH szíjként vesszük drágább!
Claasm érdekes amit kérdezel! És szerintem jogos is! Meg igaz is! Csak azt nem értem hogy itt vannak a komoly gondok a 106-osnál! Motor melegedés! kigyulladás! És ezek ellenére mégis 10 emberből 9 azt mondja hogy a 106-os a király! Mert a dominátornak nincs párja!
Amit még hallok róla itt a környékbeliektől, hogy valamiért napraforgóban szeret kigyulladni!! Nektek erről mi a véleményetek??? A Megánál nem tapasztaltam ilyet!!! Mondták hogy van amikor egynap 2-szer is kigyullad!!!???
Én sem tapasztaltam,h ennyire melegedne a Rába motor,pedig itt vannak átlagok!Itt anno az Ifák döglöttek,mint a legyek,az a 8hengeres az 1 HATALMAS SZ.R volt,azt is az Ede váltotta ki,akkor még tudtak tovább szenvedni az E-vel.
106-os om van,szecskázok,tudok menet közben üríteni,és 80-90 foknál nem melegszik jobban,de a szezon elején azzal kezdek,hogy műanyag kötegelővel kibökögetem a hűtőcellákat,kurva munka,de megéri
8399 hozzászólás
Válasz #149. hozzászólásra
minden kombájnos azt állitja,hogy ő nem szór el,szerintem ez természetes is.
Válasz #147. hozzászólásra
És azok milyenek ? Az FKA helyett szeretnék majd valamilyet . Az olimac azért teccet meg mert kisebb a törőlécek talajjal bezárt szöge és alacsony állománybab talán kevesebb cső essne ki belőle . Bár a claas adapter is hasonló . A zúzás nem érdekel met zúzó nélküli adapter kell nekem
Válasz #148. hozzászólásra
nekem egy évet volt egy oros hsa adapter majd jött a conspeed és kis híján duplája a teljesítménye és sokkal tökéletesebb a zuzás akár mennyivel megyek a 208-as 2. sebbességben szinte katanásig tulva a menetkar
Válasz #144. hozzászólásra
nállunk az egyik gazdának jött a veje egy 360-as megával,volt ahol nem szórt,de volt amelyik darabban teritve a cső.függ a kuki fajtától is szerintem,de azért gyors munka olyan is.2 fordult mire én egyet.
Válasz #145. hozzászólásra
erre csak conspeed van
Válasz #145. hozzászólásra
Nagy csinnadrattával hirdetik őket.
De nem vlm. jól zúznak aszongyák a verebeim.
Válasz #142. hozzászólásra
Jó adapterrel lehet gyorsan is jól dolgozni .
Az olimac adapterekről mi véleményetek
Válasz #142. hozzászólásra
kimentek böngészni tavaly miután elhagyták a területet és kb 1 óra múlva lógó fejjel bejöttek pedig akkor 5-6 ezer volt mázsája és mégsem jött össze
Válasz #140. hozzászólásra
Akkor sokat nyomnak azzal géppel Bár nekem nem jönnek be a lexik inkább a régi és új Dominátorok meg az E- gépek
Válasz #140. hozzászólásra
szórják is a csövet mint állat!
Az egyik gép mikor ide került a faluba lyukas volt kipufogója és éjszaka lehetett néha hallani mikor bekiabált a faluba 7-8 Km-ről is .
Válasz #138. hozzászólásra
szinte folyamatosan folyika kuki a lexiből a csövön, vannak szállító jármüvek rendesen, de ha olyan a terem bevágódik két böhöm közelítő kocsi oszt nyomják mint a állat
Válasz #137. hozzászólásra
Az kemény lehet . Mi kamionra vágtunk . 11Ha-t lenyomtunk 4,5 óra latt . Igaz csak 65 mázsa volt az átlag
Válasz #135. hozzászólásra
a szomszéd faluban van egy 570-es 8 sorossal, na azt látnád ! folyamatosan megy menet közben ürít, fanatikus a kezelője és a 110130 q kukiból símán a 40-45 heki lekapja
Válasz #134. hozzászólásra
Nem tudom mi bajod a Perkinsel nekem nagyon jól megy a 14-esben . Meg a a haver is dicséri hogy milyen jól dolgozik az 525-ösben
Ma arattam a kukoricát a 14-esel és besegített a egy 106-os . Nagyon keményen ment a 6 sorral a lépést nem tudtam vele tartani . 3-szor annyit vágott mint én . Legjobb akkor volt mikor egy másik darabba mentünk ahol közel 100 mázsa volt az átlag dombnak felfele úgy ott hagyott mintha álltam volna és közben órdított a rába mert ment a zúzó is az asztal alatt . Kormolt úgy mintha kigyulladt volna .
Válasz #133. hozzászólásra
Üdv!Mi a baj vele?,h csak a neve van!Mire kell figyelni?,h nehogy befogd'dolgozni'!Röviden-tömören
Válasz #132. hozzászólásra
Mi a baj a Perkins-sel? Mire kell figyelni? Nekem is az van a kombájnba jól működik.
Válasz #125. hozzászólásra
Az bizony,és ez fokozódik mikor már jól széttégett kipufogóval megy.Azthiszem a 85ösömbe is ede kerül jövőre(Persze ha belefér)mert a perkinsből K...ra elegem van!!!
Válasz #130. hozzászólásra
Egy másik fórum mitalálója
Válasz #129. hozzászólásra
Más fórumon már olvastam a nevét! :)
Válasz #127. hozzászólásra
Ismerem a gazdáját most adta el a tavaszon és vett helyette egy 204-est . Maradt neki még egy 106-os . Borozdahrcos barátom rakta fel ezt a videót
Válasz #126. hozzászólásra
biztosítás bejött? az enyém mindent elbír ezért adtam a tippet
Válasz #122. hozzászólásra
Te ismerted a kombájnt?
Válasz #124. hozzászólásra
egyenlőre még élőt se ,majd hétfőn hivom a mestert
Válasz #123. hozzászólásra
Nagyon jó hangja van azért raktam be!
Válasz #123. hozzászólásra
találtál már döglött tuccano-t?
Válasz #121. hozzászólásra
az a jellegzetes rába hangzás ,
Válasz #121. hozzászólásra
Feri barátom volt domcsija
Nekem az a meglátásom,addig növelem a hézagot,míg nem kezd tökéletlen képet mutatni a cséplés,aztán kicsit vissza.Nem érdemes kis dobhézaggal dolgozni,mert sok forgács keletkezik,amit a rosta nehezen tud letisztítani,meg törik is a mag.A gépkönyv beállittási adatai legyenek irányadók,de állománytól függően változnak.Naponta többször érdemes a beállittást a szalmarázónál ellenőrizni!
Kukorica kosár be, dob letakarva, kőgyüjtő letakarva. Felülről a 6.lukba állítod a gyorsállítókart.A dobhézagot beállítod elöl 40mm-re(elölrőla 3. sornál, a kosáron), hátul 25mm-re(utolsó előtti sornál), és mehet a kuk. A szotyinál így hagysz mindent, csak a gyorsállítókart leengeded teljese és kész.(persze ha hagy kaszatot a tányérban húzzál feljebb rajta, amíg nem hántolja a szemet)
Hello valaki tud nekem segiteni hogy a claas cd 106-al napraforgot milyen skála beosztáson kell vágni.és a kukoricát? ha valki tud segitsen köszi elöre is
Heló!
Nekünk 106-osunk van lassan 5. éve, most jön helyette a Lexion. Mivel ahogy már előttem is írták, hogy öreg gépek, sok apró probléma jön (jöhet) elő rajtuk, mivel ezek nagyrészt tsz-ekben kezdték pályafutásukat és azt nem kell bemutatni, hogy ott milyen kezelést kaptak. A mienknek pl letörték az ürítőcsigáját! Egyébként komoly baj nem volt magával a géppel, egyedüli gyengéjük szerintem a Rába motor: melegszik, karbantartásigényes, nagyon oda kell figyelni. Az 5 év alatt 2 106-osunk volt, az elsőnek egyszer, a mostaninak kétszer döglött be a motorja aratás közepén. Szerintem ha kifog valaki egy Merci motorosat az nem jár rosszul. Esetleg meg lehet próbálni nyugatról behozni, mert ott nem vágják gallyra őket.
Hali! Én Dolgoztam egy öregnél egy elég romos 106-oson ami 3éve nem ment és még volt a tartályba 10 mázsa szotyi
'nyár alatt rendberaktuk úgy hogy kibirta a kukorica szezont(igaz csak 40ha ja volt az öregnek) azért akadtak kisebb hibák de precíz gép még ennyi idősen is. amivel mentem elég romos volt de könnyü volt helyrehozni.csak pénz kérdése
Ha már nem tűnt volna fel a 106-ról is írtam negatívumot ami tudomásom szerint Claas gép! A Megának például a szelelővariátor a gyengéje, a műanyag perselyek jó ha egy szezont kibírnak benne!!! Az első Lexionoknak az elektronikája volt a gyenge, sok helyről hallottam hogy megbolondult!! Remélem elégedett vagy!!!!
Válasz #112. hozzászólásra
claasm mongyár már valami rosszat a claasrol is mert te minden gépről tudsz ugy látom !!!!! És ne gyere,hogy nem tudsz mert ez egy tökéletes gép mert én is tudok mesélni,de ezt te rosszul türöd!!!!!!!!!!! Te claas isten!!!!!!!!!!
Válasz #103. hozzászólásra
nekem is 106-os van a kigyulladásról annyit,hogy szerintem alapból preciz gépnek készültek,és eljárt az idő rajtuk,20-25 évesek,kevesebb törődést és precizitást kapnak,ez okozza a kigyulladást.az enyém is kigyulladt volna,ha van folyamatos szállitójármű,de mivel nem volt,megáltam és észrevettem,a ferdefelhordó tengeje hozzáért a burkolathoz és felizzzott.ha minden javitás gondosan történik,nem gyullad ki.
A Cx 840-nél is volt a lindével baj, csak ott az volt, hogy egy mágneskapcsoló oldásával tudod mozgatni a lindét, a mágneskapcsolóból kiesett a csap és nem oldta szét a reteszelést és meg sem bírtad mozdítani a kart!!!! Még jó hogy a pult belsejében volt van egy gom amivel mechanikusan is lehet menni a géppel!!!
Válasz #110. hozzászólásra
Ilyen jellegű problémám nem volt! Bár én nem ujonnan vettem a gépet! De sehol nincs rajta hegesztés se barkácsolás! Szerintem minden gépnél vannak apróbb hibák legyen az akármilyen kombájn is! Nincs kivétel! Egy ismerősőmnek 204 Megája van rendszeresen törik benne a szalmarázóláda meg volt már baj mással is ott is!
Itt a környéken volt 3 db 2001-es évjáratú TX 66-os, 1 éves korukra mind a 3-nak széthullot a dobvariátora, az Ikr azt mondta egy gyerekbetegsége! 2-nél a hátsó szalmarázócspágyat kellett cserélni gabona után(első szezonban), év végére az egyikben eltört a tengely, a másikban 3. szezonjában tört el! A 3.- gépnél a szalmarázóval nem volt baj! A csapágy egyébként mind a kettőben eltört! Mostmár 3 db Cx 840 van helyettük! Azokkal is van baj, de van olyan ami a kezelőre vezethető vissza!!!!
Bár még nem volt ilyen panel baj vele úgyhogy nem tudok árakat mondani! De megcsináljuk minden képen mert szezon közbe aratni szeretek nem szerelni:))))
De lekinoztuk vele a végét, de azt meg kell nézni mi baja volt! azt mondják hogy valószinű érintkezési hiba van a panelon vagy apotméteren vagy a hidegbe bepárásodhatot valahol! Majd kiveszem a panelt elviszem bemérettni, ha csak kis hiba van meg tudják javítani lehet hogy csak egy kis ellenállás gumabc, ha nem akkor venni kell egy másik panelt! Egy fél tenyérnyi panelról van szó! Nincs rajta sok minden de ha ujat kell venni lehet nem lesz olcsó:))))
Majd lassan szereljük vissza gabonára akkor ott átnézegetünk mindent! A fülkébe lindekart egy kis panel vezérli illetve van ott még egy kis potméter is ami vezérli az előremenetet illetve a hátramenetet! Tavaly szezon végén azzal történhetet valami mert csinált olyat hogy egyszerűen nem akart elindulni vagy mentem vele és megállt, hiába toltam előre a kart!
Válasz #105. hozzászólásra
Nem azokkal nem! A szalmaszecskázonól ment ki két csapágy a szíjfeszítő csapágya. A levegő szűrődob tengelyének csapágyát kell cserélni 1-2 évente az nem sokáig bírja. SKF vagy FAG csapágyat szogtam bele tenni nem drága pár ezer forint ezek nem nagy csapágyak! Szíjból meg csak GATES-t szoktam venni! Ugy tudom hogy a NH szíjakat a Gates-től veszik! De ha NH szíjként vesszük drágább!
Cowboy, neked volt már bajod a TX 66-nél a dobvariátorral, és a szalmarázó csapágyakkal, tengelyekkel??????
Szerintem ez azért van, mert ezek a hibák nélkül nem rossz kis gépek a Dominatorok!!!!
Válasz #102. hozzászólásra
Claasm érdekes amit kérdezel! És szerintem jogos is! Meg igaz is! Csak azt nem értem hogy itt vannak a komoly gondok a 106-osnál! Motor melegedés! kigyulladás! És ezek ellenére mégis 10 emberből 9 azt mondja hogy a 106-os a király! Mert a dominátornak nincs párja!
Amit még hallok róla itt a környékbeliektől, hogy valamiért napraforgóban szeret kigyulladni!! Nektek erről mi a véleményetek??? A Megánál nem tapasztaltam ilyet!!! Mondták hogy van amikor egynap 2-szer is kigyullad!!!???
Én sem tapasztaltam,h ennyire melegedne a Rába motor,pedig itt vannak átlagok!Itt anno az Ifák döglöttek,mint a legyek,az a 8hengeres az 1 HATALMAS SZ.R volt,azt is az Ede váltotta ki,akkor még tudtak tovább szenvedni az E-vel.
106-os om van,szecskázok,tudok menet közben üríteni,és 80-90 foknál nem melegszik jobban,de a szezon elején azzal kezdek,hogy műanyag kötegelővel kibökögetem a hűtőcellákat,kurva munka,de megéri