Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Úgy látom ahány ház annyi szokás :-)
Mi cserélni szoktuk a szíjat van egy amit kalászosban használunk és van egy kopott amit kukiban.
Ezért szoktuk így szétszerelni.
A pipacsatlakozót ha leveszem akkor már nem szeretem mozgatni a szijat mert tiszta olaj lesz a kerék meg minden .
Már megint bonyolítod.Pipacső le,az ékszíjtárcsát széttolni kispályszer,rá az új szíj,az alsóra felkapatni,és pályszerral megforgatni,hogy felkapjon.Ha jól sikerül,10 perc az egész.
Ma úgy hívják hogy szívás volt!
A rostát akartuk berakni és akkor vettük észre hogy a rostatartó ki van szakadva a rostaszekrényből.
Kis tanakodás után rostaszekrény ki lett kapva belőle.
A rostaszekrényt helyre hoztam széppen megheggesztettem minden apró hibát kijavítottam rajta és az is kiderült mi volt a baja.
Az eggyik oldalról hiányoztak a kopó fabetétek.
A régi ferdefelhordó lánccsuszkáiból gyalultunk gyorsan bele való csuszkát.
Ez a rostaszekrény sohasem volt még kivéve belőle de nem is szeretném kivenni a közeljövőben az biztos.
Megjött az új forgódob a ferdébe 95 ropi 2 csapággyal és egy balos csapágytartó karral.
Bele is raktuk és nagyon jól fut könnyű tekerni akár egykézzel megforgatom a szíjnál fogva.
Eddig ez 2 kézzel is nagyon nehéz volt.
Ha minden igaz holnap délután főpróba 3-4 heki tritikáléban
Pipa csőcsatlakozó le .
A csapágytartó lemez le. 12 csavar.
Az alsó tengelyről a csapágyat lehúzod és alatta a variátor csavarjait kiveszed 6db csavar.
Ekkor a variátor fele le is vehető a helyéről.
Szíj le szíj fel és rakhatod össze.
Arra figyelj hogy az alsó szíjtárcsa belső felén van egy rugótányér na az a helyén legyen mert különben nagyon nem fogod tudni összefelé rakni.
A csavarokkal mikor huzatod összefelé az alsó tárcsát akkor néha pörgesd a variátort és akkor könnyebb mert a szíj igazodik.
1 embernek ez kb fél óra.
De ha van 2 ember akkor szétszedés nélkül is fel lehet rakni .
Csak az kicsit kinlódás.
Felülre felrakod a szijat az alsóra meg addig rákapatod ameddig birod. a felsőbe egy fa közdarabot ütve befelé kell ütni a szíjat és széppen fog engedni az alsónál és mindig egy kicsit fog menni.
köszönöm a válaszokat, a utóverő probléma kiderült, a csapágyház kikopott és azért remegett a gép és a variátortárcsák, nem volt könnyű lefűzni a tengelyről a sok cuccot de mostmár jó lesz, még 1szer köszi mindenkinek
én nekem az első tengely lett csapágyas nekem azon volt a forgásérzékelő, azt áttettem a hátsó tengelyre, az elsőről meg lekötöttem a szíjat és vízszintes helyzetben lefixáltam hogy ne torkoljon be a szalma
Még a szalmatovábbító görbetengelyén nem cseréltem csapágyat,mióta megvettem ezt a kombájnt, de előre félek tőle, mert nagy bontással jár. Van, aki az egészet kidobta belőle, mert nagy szalmánál megáll az egész. Véleményeket kérnék erről a témáról, minél többet, annál biztosabb. Köszi.Ja, a lényeg az, h. ha ki akarom dobni, akkor belül elvágom a tengelyt a csapágy mellett, és nem kell sokat vacakolnom vele.
Hát igen nem mindenki ért hozzá. Az én hűtősöm fiatal ő is azt monta csinál bele új feneket de nem ér rá mert klímával is dolgozik és műanyagal ezért csak max feneket cserélne.
94-ben voltak vendégeim ,egy ford scorpióval németországból,elakadtak valahol,eltört a hűtő műanyag fedele,az öreg hűtősünk simán csinált a hűtőre rézből fedelet csőcsatlakozásokkal,csak sajnos az öreg már nem praktizál
A hűtősök felénk is elfelejtették a szakmájukat sajnos . Szó szerint lebeszélt a csávó a hűtő javításról mert ő is csak rendelni tud hűtővéget ráteszi és kész de rézből nem is próbálja meg mert drága lessz a javítás .
Ott is hagytam többé oda nem megyek.
Szereztem egy ugyanolyan hűtőt és én magam lecseréltem a repedt alkatrészt. Ez egy toyota hűtő volt nem kombájn.
Az űj 204000- a bontott 120000- van külömbség belenem látni. A fedél ha lesz 20000-förúl lesz csak jelenleg nincs csak sürgős.
A hűtős aztmonta nagyon sok a rohadás rajt.
Alul a lemez csak azért van hogy ne menjen be a motorhoz annyi szemét.
De a lemez mögött lesz egy komoly tartószerkezet annak a belső oldalán van 2 csavar ami a hűtőt fogja.
Nekünk valaki már vágott két pici ablakot rá és így könnyebb kivenni a csavaranyát.
Még nem vágtak rá nyílást úgy láttam de én vágok rá akkor. Mi van akor ha levágom az alsó takaró lemezt? Romlik a hűtés? mert az enyémen el vanak már hajolva és a tömitések is hiányoznak.
A hűtő elől leszereled a forgódobot és az olajhűtőt. Aztán a hűtő mellett kétoldalt a takarólemezeket . Alul is van egy lemez azt is leveszed és ott fogja két csavar alulról. Ha szerencséd van akkor már vágtak a tartóra szerelőnyílást. Ha nincs szerencséd az cumi mert nagyon rossz hozzáférni.
Aztán lekötöd a csöveket róla és kiveszed.
Lehet más nem így csinálja de tavaly mi így csináltuk.
A hűtő elől leszereled a forgódobot és az olajhűtőt. Aztán a hűtő mellett kétoldalt a takarólemezeket . Alul is van egy lemez azt is leveszed és ott fogja két csavar alulról. Ha szerencséd van akkor már vágtak a tartóra szerelőnyílást. Ha nincs szerencséd az cumi mert nagyon rossz hozzáférni.
Aztán lekötöd a csöveket róla és kiveszed.
Lehet más nem így csinálja de tavaly mi így csináltuk.
Válasz #6172. hozzászólásra
Forgó szita le , olajhűtó le , körbe a tömítést tartó lemezek le a hűtő két oldalán közvetlen , tartályban ajtó le hogy hozzá férj a motorhoz víz csövek le , utána egy hosszú kezű vékony ember felfekszik motorra és a hűtő lábairól anyák le ( ha szerencséd van már volt aki nem tette vissza az anyákat ) és ibírod emelni a hűtőt .
Nekem nem volt már lecsavarva a hűtőm és homlokrakóval felemeltem magam úgy KB 1,5 óra volt meg ugyan ennyi vissza .
Sziasztok ferdefelhordóba keresek alsó tengelyt . Ez az a dob amin a lánc fordul.
A két csapágy szarrá ment és megesztergálta a tengelyt nem kicsit. Na meg amúgy is ütött az enyém és a csere ráfér.
Valakinek esetleg nincs elfekvőbe egy ilyen bontva?
Válasz #6162. hozzászólásra
Hello! Akkor ha jól értem az alját nem kell teljesen szétszedni, csak az elosztóról kell levenni és be lehet pakolni a szelepeket ? A könyvben néztem, hogy az alja is két részből áll és azért nem bontottam meg eddig nehogy összekutyuljak valamit. Már nincs túl sok idő a próbálgatásokra úgyhogy most arra gondoltam hogy először csak a felső nagy vakcsavarok alá raknék be szelepet, hátha mákom lesz és az alsók bent vannak (neked is csak egy hiányzott). Gondolom csak záródugó ki szelep be záródugó vissza. Külön száma nincs ha jól értem, de remélem elő tudják keresni az alkatrészt... A képeket megköszönném, ha ide nem fér be küldheted ide is: slaczo@t-online.hu Kösz, előre is.
Mindenképp az utánverővel kezd szépen le kell bontani a variátort és a csapágytartó lemezt ellenőrizd mert nekünk tavaly kiszakadt a csapágy .
Ha lebontottál mindent akkor az uóverőbe már belátsz és pucolhatod kifelé a port.
Jó cumi meló.
Arra figyelj hogy csavarlazító legyen kéznél mert be szokott rohadni a szecskázó szíjtárcsa és napokig lehet vele kinlódni.
Nehogy eltörd mert egy vagyon !
Rázhat a dob,utóverő,és a variátor tárcsa,azt látni is!Én az utóverőre gondolok,tele van porral!Leszeded az ékszíjakat,meglátod,melyik nem áll meg minden helyzetbe.
A szűrő tetejében van egy horony abban van egy nagy O gyűrű amit érdemes cserélni mert ha elfossa magát kinyomja 1 perc alatt az olajat.
De ha visszaraktad és nem folyik akkor hagyd úgy.
Én sem tudtam hogy van benne csak 2-3 olajcsere után már nem akart tömíteni
És akkor vettem le kompletten és kicseréltem benne mert nem tudtam a helyén kipiszkálni.
jó estét, vélemény érdekelne, az a gondom már évek óta hogy ha felvariálom a dobot beremeg a gép, kérdés hogy ékszíjtárcsa lenne a gond vagy esetleg más?
Ma lecseréltem az olajat a motorba az olaj filtert tényleg nem nagy dolog leveni én alulrol kicsavartam a csavart és kiemeltem visszateni kicsit rosszab volt mert megontotem kint olajal és ugy tetem vissza de megment . A lényeg hogy amikor lecsavaroztam nem volt tomités korbe a kérdésem az hogy nem is jár oda vagy csak nekem nem volt de nem folyt eddig az olaj ezért vissza tetem remélem nem fog konyezni az olaj?
Az IKR-nél beszerezhető minden. 8 szelep van benne: 4db egyforma T alakú fehér műanyag (olyan mint a gázolaj tápszivattyúban ami van)- ezek ha alulról nézed a helyén a szelepet, felül a vakcsavarnak látszó csavarok alatt vannak. a másik 4db közül 2-2db az egyforma, amik hosszúkásak . Ezek alul vannak.ha elkezded bontani alulról ( 2 csavar és máris kijön lefelé 2db hosszabb hosszúkás szelep) a helyén meglátod miről beszélek.tömítések sima gumigyűrűk, amit vagy veszel újat, vagy alapos tisztítás-olajtalanítás után sziloplasttal+régi gumigyűrű, összerakod. nem kell tőle félni, csak kellő odafigyeléssel csináltam én is. Ilyen hosszúkás hiányzott 1db nekem. majd eszek fel képeket, mert fotóztam teloval szerelésközben, mi hogy volt.
Válasz #6159. hozzászólásra
Hello Hó-hányó! Ezek szerint úgy tűnik a motolla mozgatásán kell még matekoznom, viszont a többi fejlesztés amit írtál nagyon jónak hangzik. Tuti egy dologról beszélünk mert nekem is csak simán lefolyik az olaj ha kiveszem a zárócsavart ahova be lehet kötni a hidraulika csövet. Elméletileg akkor fölötte a nagy zárócsavar alatt kellene lenni a szelepnek. Hol sikerült beszezni ilyen szelepet, van esetleg alkatrész száma ? Kösz előre is. Üdv !
Válasz #6156. hozzászólásra
Kíváncsian várom,mi ez! Nekem most van egy az udvaron,de nem tudom miről lehet szó.A csiga végén a cserélhető tengelycsonk agyrésze van csavarozva.Ott van csak csavarozott alkatrész.A vezérlés felől nincs csavar.
Válasz #6151. hozzászólásra
Szia slaczo! gondolom a 4-es elosztóra gondolsz ami a menetelőkar mellett jobbkéz felől van. Szóval: ez az elosztó csak egyirányú munkahengereket tud működtetni mintpl motollaemelő, asztalemelő, cséplődob fordulat variátor, + még valami. a motolla ki-be toló munkahenger kétirányú és ezért egy külön vezérlőszelep van beépítve erre a célra. Amúgy én tettem + szelepat a 4-es vezérlőszelepbe. nálam is az egyik helyen nem volt szelep benne, igy nyomás sem, mert csak átment rajta az olaj abban a helyzetben. Én most ezzel a 4es elosztóval olajjal variálom a motolla forgási sebességét és ezzel a 4-es elosztóval kapcsolom be az ürítést is ( mindkettőhöz egy 10cm-es kismunkahengert raktam be)
Mennyire kell meghúzni a ferde láncát? Nekem ma összeállt a gép, holnap munkahelyen vagyok de holnapután beleállok az árpába. Aztán meglátjuk.... Asztal lett rendbekapva rajta kompletten lemezelve csapágyazva, homokfúvózva, festve, + kuplung a kinyomóvilla csőstiftjei el voltak törve és nem nyomta a csapágyat. Utóverőn a lemezek kicserélve, az xopás volt, az új lemezek kicsit féloldalt voltak ezért lebontottuk a bal oldali csapágyházat fazéklmezestől. Széttört a csapágyház mire lehúzattuk, az új meg más méretű volt kicsit ezért hézagolgatni kellett, két napot elszüttyögtünk vele mire jó lett. rosták rendbekapva. Ferde felhordó renbekapva, gumiperemek, koptatók, hiányzott 1-2 ferdeléc. Gumijaim nagyon avétosak, főleg a két első, félek azokkal fogok elvérezni a legnagyobb dologidőben.
Ma összeraktuk a ferdefelhordót jó szopás a felső tengely mert vagy 5x vissza kellett venni mert mindig volt valami hiba vagy kimaradt valami vagy fordítva raktunk be valamit
És mondtam hogy laza a 2 középső lánc egyszerűen megforgattuk a láncokat hogy a középső láncok szélre kerüljenek és így elég jónak tünik mert most nem ér hozzá sehol a ferde aljához.
A ferde forgásjeladójának letört a saruja. Ha valakinek ilyen baja van ne dobja el !
A végétől 5 mm-re körbe kell köszörülni és a vége lejön széppen. ott belül egy 4-5 centi vezetékkel van csatlakoztatva a saru és a tekercs . A vezetékre 2 j sarut kell forrasztani és egy darab slagot ráhuzni és kiönteni valamilyen gyantával.
Nekem sikerült megcsinálni az uj valami 23000Ft
Válasz #6151. hozzászólásra
Én meg pont ledobtam róla a munkahengereket!Ha le levegősödik,össze-vissza keresztbe áll,ledobja a motolla láncot.Így szívatott 2 napot,mire megláttam hogy mi a baja.Odébb tudom tolni,és rögzítem a furatoknál.Azóta nincs baj a lánccal!!!
8399 hozzászólás
Úgy látom ahány ház annyi szokás :-)
Mi cserélni szoktuk a szíjat van egy amit kalászosban használunk és van egy kopott amit kukiban.
Ezért szoktuk így szétszerelni.
A pipacsatlakozót ha leveszem akkor már nem szeretem mozgatni a szijat mert tiszta olaj lesz a kerék meg minden .
Válasz #6194. hozzászólásra
Ha megölnének,se csinálnám így.
Válasz #6198. hozzászólásra
de ha nem kukás az új ékszíj
Válasz #6194. hozzászólásra
Már megint bonyolítod.Pipacső le,az ékszíjtárcsát széttolni kispályszer,rá az új szíj,az alsóra felkapatni,és pályszerral megforgatni,hogy felkapjon.Ha jól sikerül,10 perc az egész.
Válasz #6194. hozzászólásra
Vagy így, egymagad!
Köszönöm szépen
Ma úgy hívják hogy szívás volt!
A rostát akartuk berakni és akkor vettük észre hogy a rostatartó ki van szakadva a rostaszekrényből.
Kis tanakodás után rostaszekrény ki lett kapva belőle.
A rostaszekrényt helyre hoztam széppen megheggesztettem minden apró hibát kijavítottam rajta és az is kiderült mi volt a baja.
Az eggyik oldalról hiányoztak a kopó fabetétek.
A régi ferdefelhordó lánccsuszkáiból gyalultunk gyorsan bele való csuszkát.
Ez a rostaszekrény sohasem volt még kivéve belőle de nem is szeretném kivenni a közeljövőben az biztos.
Megjött az új forgódob a ferdébe 95 ropi 2 csapággyal és egy balos csapágytartó karral.
Bele is raktuk és nagyon jól fut könnyű tekerni akár egykézzel megforgatom a szíjnál fogva.
Eddig ez 2 kézzel is nagyon nehéz volt.
Ha minden igaz holnap délután főpróba 3-4 heki tritikáléban
Válasz #6193. hozzászólásra
Pipa csőcsatlakozó le .
A csapágytartó lemez le. 12 csavar.
Az alsó tengelyről a csapágyat lehúzod és alatta a variátor csavarjait kiveszed 6db csavar.
Ekkor a variátor fele le is vehető a helyéről.
Szíj le szíj fel és rakhatod össze.
Arra figyelj hogy az alsó szíjtárcsa belső felén van egy rugótányér na az a helyén legyen mert különben nagyon nem fogod tudni összefelé rakni.
A csavarokkal mikor huzatod összefelé az alsó tárcsát akkor néha pörgesd a variátort és akkor könnyebb mert a szíj igazodik.
1 embernek ez kb fél óra.
De ha van 2 ember akkor szétszedés nélkül is fel lehet rakni .
Csak az kicsit kinlódás.
Felülre felrakod a szijat az alsóra meg addig rákapatod ameddig birod. a felsőbe egy fa közdarabot ütve befelé kell ütni a szíjat és széppen fog engedni az alsónál és mindig egy kicsit fog menni.
Sziasztok valaki tudna segíteni hogyan lehet gyorsan és könnyen variátor szíjat cserélni előre is köszike
Válasz #6188. hozzászólásra
Az enyémbe csak a tengely van,nemis néztem még,hogy forog-e.
köszönöm a válaszokat, a utóverő probléma kiderült, a csapágyház kikopott és azért remegett a gép és a variátortárcsák, nem volt könnyű lefűzni a tengelyről a sok cuccot de mostmár jó lesz, még 1szer köszi mindenkinek
én nekem az első tengely lett csapágyas nekem azon volt a forgásérzékelő, azt áttettem a hátsó tengelyre, az elsőről meg lekötöttem a szíjat és vízszintes helyzetben lefixáltam hogy ne torkoljon be a szalma
Válasz #6188. hozzászólásra
nem véletlen rakták bele,a Jonisok mániája kivenni,hogy lépéast tudjanak tartani a Claasokkal
Még a szalmatovábbító görbetengelyén nem cseréltem csapágyat,mióta megvettem ezt a kombájnt, de előre félek tőle, mert nagy bontással jár. Van, aki az egészet kidobta belőle, mert nagy szalmánál megáll az egész. Véleményeket kérnék erről a témáról, minél többet, annál biztosabb. Köszi.Ja, a lényeg az, h. ha ki akarom dobni, akkor belül elvágom a tengelyt a csapágy mellett, és nem kell sokat vacakolnom vele.
Válasz #6186. hozzászólásra
Hódmezővásárhelyen csinálnak feneket neked.Itt
Válasz #6184. hozzászólásra
Hát igen nem mindenki ért hozzá. Az én hűtősöm fiatal ő is azt monta csinál bele új feneket de nem ér rá mert klímával is dolgozik és műanyagal ezért csak max feneket cserélne.
Válasz #6184. hozzászólásra
94-ben voltak vendégeim ,egy ford scorpióval németországból,elakadtak valahol,eltört a hűtő műanyag fedele,az öreg hűtősünk simán csinált a hűtőre rézből fedelet csőcsatlakozásokkal,csak sajnos az öreg már nem praktizál
Válasz #6183. hozzászólásra
A hűtősök felénk is elfelejtették a szakmájukat sajnos . Szó szerint lebeszélt a csávó a hűtő javításról mert ő is csak rendelni tud hűtővéget ráteszi és kész de rézből nem is próbálja meg mert drága lessz a javítás .
Ott is hagytam többé oda nem megyek.
Szereztem egy ugyanolyan hűtőt és én magam lecseréltem a repedt alkatrészt. Ez egy toyota hűtő volt nem kombájn.
Válasz #6182. hozzászólásra
De elrohad,és persze lehet forrasztani,nekem annó egy JÓ hűttős csinált is új alját rézből,csak ehhez Hűttős kell nem kontár
Válasz #6181 hozzászólásr
De a hűtő az rézből van! Az nem rohad el! Lehet forrasztani!
Válasz #6180. hozzászólásra
Az űj 204000- a bontott 120000- van külömbség belenem látni. A fedél ha lesz 20000-förúl lesz csak jelenleg nincs csak sürgős.
A hűtős aztmonta nagyon sok a rohadás rajt.
Válasz #6179. hozzászólásra
Hogy rohad el a réz? Azért hűtős hogy megcsinálja, nem? Hirdetnek itt hűtőt,nézz utána!
Tud valaki olyant hogy 106 hűtőhöz alsó fedél mert úgy néz ki el van rohadva a többi része kitünő és csak a fedél kéne azt monta a hűtős.
Válasz #6176. hozzászólásra
A forgódob meghajtását is vedd le mert le kell venni hogy kivedd az alsó lemezt.
Válasz #6176. hozzászólásra
Alul a lemez csak azért van hogy ne menjen be a motorhoz annyi szemét.
De a lemez mögött lesz egy komoly tartószerkezet annak a belső oldalán van 2 csavar ami a hűtőt fogja.
Nekünk valaki már vágott két pici ablakot rá és így könnyebb kivenni a csavaranyát.
Válasz #6175. hozzászólásra
Még nem vágtak rá nyílást úgy láttam de én vágok rá akkor. Mi van akor ha levágom az alsó takaró lemezt? Romlik a hűtés? mert az enyémen el vanak már hajolva és a tömitések is hiányoznak.
Válasz #6172. hozzászólásra
A hűtő elől leszereled a forgódobot és az olajhűtőt. Aztán a hűtő mellett kétoldalt a takarólemezeket . Alul is van egy lemez azt is leveszed és ott fogja két csavar alulról. Ha szerencséd van akkor már vágtak a tartóra szerelőnyílást. Ha nincs szerencséd az cumi mert nagyon rossz hozzáférni.
Aztán lekötöd a csöveket róla és kiveszed.
Lehet más nem így csinálja de tavaly mi így csináltuk.
Válasz #6172. hozzászólásra
A hűtő elől leszereled a forgódobot és az olajhűtőt. Aztán a hűtő mellett kétoldalt a takarólemezeket . Alul is van egy lemez azt is leveszed és ott fogja két csavar alulról. Ha szerencséd van akkor már vágtak a tartóra szerelőnyílást. Ha nincs szerencséd az cumi mert nagyon rossz hozzáférni.
Aztán lekötöd a csöveket róla és kiveszed.
Lehet más nem így csinálja de tavaly mi így csináltuk.
Válasz #6172. hozzászólásra
Forgó szita le , olajhűtó le , körbe a tömítést tartó lemezek le a hűtő két oldalán közvetlen , tartályban ajtó le hogy hozzá férj a motorhoz víz csövek le , utána egy hosszú kezű vékony ember felfekszik motorra és a hűtő lábairól anyák le ( ha szerencséd van már volt aki nem tette vissza az anyákat ) és ibírod emelni a hűtőt .
Nekem nem volt már lecsavarva a hűtőm és homlokrakóval felemeltem magam úgy KB 1,5 óra volt meg ugyan ennyi vissza .
Sziasztok segitene valaki hogy hogyan kell kiveni a106 os ból a hűtőt mert elrepedt az alja hoszában vagy 10 cm-trt.
Sziasztok ferdefelhordóba keresek alsó tengelyt . Ez az a dob amin a lánc fordul.
A két csapágy szarrá ment és megesztergálta a tengelyt nem kicsit. Na meg amúgy is ütött az enyém és a csere ráfér.
Valakinek esetleg nincs elfekvőbe egy ilyen bontva?
Válasz #6162. hozzászólásra
Hello! Akkor ha jól értem az alját nem kell teljesen szétszedni, csak az elosztóról kell levenni és be lehet pakolni a szelepeket ? A könyvben néztem, hogy az alja is két részből áll és azért nem bontottam meg eddig nehogy összekutyuljak valamit. Már nincs túl sok idő a próbálgatásokra úgyhogy most arra gondoltam hogy először csak a felső nagy vakcsavarok alá raknék be szelepet, hátha mákom lesz és az alsók bent vannak (neked is csak egy hiányzott). Gondolom csak záródugó ki szelep be záródugó vissza. Külön száma nincs ha jól értem, de remélem elő tudják keresni az alkatrészt... A képeket megköszönném, ha ide nem fér be küldheted ide is: slaczo@t-online.hu Kösz, előre is.
Válasz #6168. hozzászólásra
Miért ilyen bonyolultan állsz a dolgokhoz?Egyszerűbb a ferdéről leállni,levesz egy lemezt az utóverő dobról,és kitakarítsa.
Válasz #6164. hozzászólásra
Mindenképp az utánverővel kezd szépen le kell bontani a variátort és a csapágytartó lemezt ellenőrizd mert nekünk tavaly kiszakadt a csapágy .
Ha lebontottál mindent akkor az uóverőbe már belátsz és pucolhatod kifelé a port.
Jó cumi meló.
Arra figyelj hogy csavarlazító legyen kéznél mert be szokott rohadni a szecskázó szíjtárcsa és napokig lehet vele kinlódni.
Nehogy eltörd mert egy vagyon !
Válasz #6164. hozzászólásra
Rázhat a dob,utóverő,és a variátor tárcsa,azt látni is!Én az utóverőre gondolok,tele van porral!Leszeded az ékszíjakat,meglátod,melyik nem áll meg minden helyzetbe.
Válasz #6163. hozzászólásra
A szűrő tetejében van egy horony abban van egy nagy O gyűrű amit érdemes cserélni mert ha elfossa magát kinyomja 1 perc alatt az olajat.
De ha visszaraktad és nem folyik akkor hagyd úgy.
Én sem tudtam hogy van benne csak 2-3 olajcsere után már nem akart tömíteni
És akkor vettem le kompletten és kicseréltem benne mert nem tudtam a helyén kipiszkálni.
Válasz #6164. hozzászólásra
üt az után verő tengelyed .
jó estét, vélemény érdekelne, az a gondom már évek óta hogy ha felvariálom a dobot beremeg a gép, kérdés hogy ékszíjtárcsa lenne a gond vagy esetleg más?
Ma lecseréltem az olajat a motorba az olaj filtert tényleg nem nagy dolog leveni én alulrol kicsavartam a csavart és kiemeltem visszateni kicsit rosszab volt mert megontotem kint olajal és ugy tetem vissza de megment . A lényeg hogy amikor lecsavaroztam nem volt tomités korbe a kérdésem az hogy nem is jár oda vagy csak nekem nem volt de nem folyt eddig az olaj ezért vissza tetem remélem nem fog konyezni az olaj?
Válasz #6161. hozzászólásra
Az IKR-nél beszerezhető minden. 8 szelep van benne: 4db egyforma T alakú fehér műanyag (olyan mint a gázolaj tápszivattyúban ami van)- ezek ha alulról nézed a helyén a szelepet, felül a vakcsavarnak látszó csavarok alatt vannak. a másik 4db közül 2-2db az egyforma, amik hosszúkásak . Ezek alul vannak.ha elkezded bontani alulról ( 2 csavar és máris kijön lefelé 2db hosszabb hosszúkás szelep) a helyén meglátod miről beszélek.tömítések sima gumigyűrűk, amit vagy veszel újat, vagy alapos tisztítás-olajtalanítás után sziloplasttal+régi gumigyűrű, összerakod. nem kell tőle félni, csak kellő odafigyeléssel csináltam én is. Ilyen hosszúkás hiányzott 1db nekem. majd eszek fel képeket, mert fotóztam teloval szerelésközben, mi hogy volt.
Válasz #6159. hozzászólásra
Hello Hó-hányó! Ezek szerint úgy tűnik a motolla mozgatásán kell még matekoznom, viszont a többi fejlesztés amit írtál nagyon jónak hangzik. Tuti egy dologról beszélünk mert nekem is csak simán lefolyik az olaj ha kiveszem a zárócsavart ahova be lehet kötni a hidraulika csövet. Elméletileg akkor fölötte a nagy zárócsavar alatt kellene lenni a szelepnek. Hol sikerült beszezni ilyen szelepet, van esetleg alkatrész száma ? Kösz előre is. Üdv !
Válasz #6156. hozzászólásra
Kíváncsian várom,mi ez! Nekem most van egy az udvaron,de nem tudom miről lehet szó.A csiga végén a cserélhető tengelycsonk agyrésze van csavarozva.Ott van csak csavarozott alkatrész.A vezérlés felől nincs csavar.
Válasz #6151. hozzászólásra
Szia slaczo! gondolom a 4-es elosztóra gondolsz ami a menetelőkar mellett jobbkéz felől van. Szóval: ez az elosztó csak egyirányú munkahengereket tud működtetni mintpl motollaemelő, asztalemelő, cséplődob fordulat variátor, + még valami. a motolla ki-be toló munkahenger kétirányú és ezért egy külön vezérlőszelep van beépítve erre a célra. Amúgy én tettem + szelepat a 4-es vezérlőszelepbe. nálam is az egyik helyen nem volt szelep benne, igy nyomás sem, mert csak átment rajta az olaj abban a helyzetben. Én most ezzel a 4es elosztóval olajjal variálom a motolla forgási sebességét és ezzel a 4-es elosztóval kapcsolom be az ürítést is ( mindkettőhöz egy 10cm-es kismunkahengert raktam be)
Válasz #6157. hozzászólásra
délután tettem vissza konzolcsigát a 85ös domiba. De nem tudom mi lehet az. Lehet hogy ebbe nincs ilyen.
Válasz #6156. hozzászólásra
Ez egy toldat a konzolcsiga végén,csavarral van felfogatva a vége pedig leheggesztve.középen a bedobó ujak mellet:
Válasz #6155. hozzászólásra
Mire gondolsz pontosan?
Kollégák! Cserélt-e már valaki a konzolcsigán a bedobóújak oldalán csiga-kopóbetétet, lehet-e kapni valahol?
Válasz #6153. hozzászólásra
Mennyire kell meghúzni a ferde láncát? Nekem ma összeállt a gép, holnap munkahelyen vagyok de holnapután beleállok az árpába. Aztán meglátjuk.... Asztal lett rendbekapva rajta kompletten lemezelve csapágyazva, homokfúvózva, festve, + kuplung a kinyomóvilla csőstiftjei el voltak törve és nem nyomta a csapágyat. Utóverőn a lemezek kicserélve, az xopás volt, az új lemezek kicsit féloldalt voltak ezért lebontottuk a bal oldali csapágyházat fazéklmezestől. Széttört a csapágyház mire lehúzattuk, az új meg más méretű volt kicsit ezért hézagolgatni kellett, két napot elszüttyögtünk vele mire jó lett. rosták rendbekapva. Ferde felhordó renbekapva, gumiperemek, koptatók, hiányzott 1-2 ferdeléc. Gumijaim nagyon avétosak, főleg a két első, félek azokkal fogok elvérezni a legnagyobb dologidőben.
Ma összeraktuk a ferdefelhordót jó szopás a felső tengely mert vagy 5x vissza kellett venni mert mindig volt valami hiba vagy kimaradt valami vagy fordítva raktunk be valamit
És mondtam hogy laza a 2 középső lánc egyszerűen megforgattuk a láncokat hogy a középső láncok szélre kerüljenek és így elég jónak tünik mert most nem ér hozzá sehol a ferde aljához.
A ferde forgásjeladójának letört a saruja. Ha valakinek ilyen baja van ne dobja el !
A végétől 5 mm-re körbe kell köszörülni és a vége lejön széppen. ott belül egy 4-5 centi vezetékkel van csatlakoztatva a saru és a tekercs . A vezetékre 2 j sarut kell forrasztani és egy darab slagot ráhuzni és kiönteni valamilyen gyantával.
Nekem sikerült megcsinálni az uj valami 23000Ft
Válasz #6151. hozzászólásra
Én meg pont ledobtam róla a munkahengereket!Ha le levegősödik,össze-vissza keresztbe áll,ledobja a motolla láncot.Így szívatott 2 napot,mire megláttam hogy mi a baja.Odébb tudom tolni,és rögzítem a furatoknál.Azóta nincs baj a lánccal!!!