Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv mindenkinek! Kis segítség kellene. Szereztem a 106-osomra motolla előre-hátra mozgató munkahengereket. Fel is szereltem, de hiába kötöttem be az elosztóba az egyik üres helyere nincs olajnyomás ami mozgatná. A könyv szerint (amit persze utólag néztem meg) az elosztóban csak oda raktak szelepet ahova a kombályn felszereltsége azt indokolta. Konkrétan nekem csak a ferdefelhordó ill a motolla emelés működik. Nem tudja valaki lehet-e utólag szelepet beszerezni és hogy utána vajon működne-e megfelelően vagy kell hozzá más alkatrész is ? Előre is kösz a válaszokat.
Válasz #6149. hozzászólásra
Félbe maradt! Vettem egy csigát,azért akartam cserélni.De nem lett jó a csiga,és így vissza raktam mindent.A vett csigából kivettem az agyat,éjszaka ázott fékolajba.Másnap 5 kilós kalapáccsal bírtam kiütni a tengelycsonkot.Még jó hogy nem vágtam le, azt ami most benne van.Más megoldás nem igen van!
Mi lett a konzolcsiga tengellyel? Nekem ki kellett bontani a csigából a betétagyat tengelyestül, most viszem esztergályoshoz, hogy drehálja ki belőle és csináljon bele egy új tengelyt.
Válasz #6145. hozzászólásra
Én is traktor boltban vetten.Eredetileg nem ezt akartam,hanem olyat aminek az alja szélesebb.Az többet szállít,tehát kevesebb kormány fordulat lesz.Arra viszont nem passzolt a szeleptömb,mert szélesebb volt.addig kereste a boltos hogy ráakadt,és számozásra is olyan mint ami rajta volt.A kormány orbitot nevezik szivattyúnak is! Kormány szivattyú. A hidraulikás azt mondja, az aljában az a fogaskerék a mérőszivattyú.Lehet onnan ered.Ha az kikopik akkor kuka!
A felújítást elvetettük mert Medikus kollégának sem vált be és ma az Axiál -nál a felújító készlet 15 ropi volt és az eredmény kétséges sajnos.
Az olaj a kormányoszlop felől jött a meghajtó csillagnál de rendesen nyomással :-)
Fasza volt szerelni a poros mocskos olajban
De most már jó és remélem 4-5 évre így is marad :-)
Danfoss-t azért nem tartanak sehol mert nincs rá igény ugyanis 2x annyi az ára mint az orosz eredeti mtz.
Van nekünk egy nyugatra gyártott mtz 920 amiben tényleg danfoss van ugyhogy létezik.
Az új eredeti claas 200 000 +áfa . Hát akkor ebből veszek 4 -et
A régi szivattyun 150 litert írnak percenként . Az mtz-é 160 liter/perc
A nyomás az nincs adat a danfoson de az oroszon 140 bár szóval szerintem bírnia kell mert a munkahenger sem nagyobb mint az mtz-n .
Itt is megnézhettétek volna. De olcsóbb nem lett volna se. Annyi hogy ott van méretbeli választék. Nem feltétlenül a nyomás a lényeg a rendszerben. Az a szivattyútól függ. És az orosz orbit is kifog akkora nyomást bírni mint a danfos. Bár nem értem olajfolyás miatt miért kelett kicserélni, ott csak résolaj jöhet ki a szabdba nyomótérből nem. Szóval ha egyébként jó volt a kormány, nem ment nehezen akkor biztosan javítható a régi is szerintem. Orbitoknál az áteresztő képességre kell figyelni. Pl ha felteszel egy 80 literes szivattyúra egy 40l/perc áteresztő képességű orbitot vagy mégkisebbet akkor forralni fogja az olajt. Ha kis szivattyúra teszel nagy kormányorbitot akkor meg kapkodni fog a kormányod főleg alacsony motofordulatot. Szóval nagyjából összhangba kell lennie a kettőnek. A danfosra biztosan és gondolom az MTZére is rá van írva az áteresztő képesség. Na azok az adatok paszoljanak nagyjából.
Örülök hogy sikerült kivenni az orros reteszt
A konzolcsiga az asztalban a nagy csiga ugye?
Ma bejártuk az egéssz várost nincs sehol danfos orbit sajnos.
A habinál vettünk 52000-ért eredeti oroszt és azt raktuk fel 160-as szivattyú ez volt a nagyobb fajta mtz szivattyú.
Az olajfolyás megszünt és a kormánynak is kissebb lett a holtjátéka. Remélem pár évig kibírja.
Valaki esetleg nem tdja hogy mekkora a dominátor rendszernyomása ?
Ami a kormányt működteti .
Igen, nálam is belegyógyult örökre. Holnapra haver megpróbál aparátot szerezni hogy megpörköljük erősen. Ha úgy se jön akkor flexel ki kell bontani az egész betétet a konzolcsigából és esztergapadon kiesztergálni. Az nagy xopás lesz. Ezen már az előző tulaj is eljátszotta ezt és a gyári ponthegesztések helyén 2-3 centi átmérőjű lyukak vannak behegesztve co-val.
Válasz #6137. hozzászólásra
Szivesen! Ez a konzolcsiga tengely megoldás megint olyan, hogy biztos úgy tervezték hogy évente ki kell venni!! Különben úgy bele rohad, hogy csak a flex a megoldás.Ráadásul a festékes agyba ütötték bele a tengelyt!
Kössz a tippet! Bejött! Tovább tarott ráhegeszteni mint kiszedni vele. 5 perc cibálás után kint volt. IH tárcs távtartója volt a rejszológép tömege.
Konzolcsigával én is xopok. Már levágtam flexel és kivettem az asztalból, megmelegítettem de úgy se indul meg. Próbáltam körmöslehúzóval benyomni de úgy se mozdul inkább a küllő tekeredik ki az agy körül.
Válasz #6135. hozzászólásra
A lánc mindig középen nyúlik.Enyém is laza de(kop-kop) mégsem ugrott át idáig. Probléma.Ki szeretném venni a konzolcsiga meghajtás felőli tengelyét! Minden lebontva, de nem mozdul ,se ki, se be! Mi a megoldás?
Nem tudom tavaj uj csapágyak lettek berakva és uj lánc és lánckerekek.
A dob középen üt majdnem egy centit.
A szélső láncok feszesek a középsők lazák . A meghajtó tengely egyenes ma azt is kimértem.
Lehet megpróbálok a dobra felrakni 4 uj láncvezető karikát és ahol kell rakok alá egy kis laposvasat . De már azon is agyalok hogy veszek a méhben 1,5m csövet 3-4 mm-es falvastagsággal és legyártok eggyet.
Fujkáld be csavarlazítóval egy este had áljon és másnap lehet ütögetni.
Melegíteni esetleg a szíjtárcsát fejjebb ütni és ha megmozdul akkor ütni kifelé a reteszt.
Volt már olyan hogy laposvasba beflexeltem a retesz alakját és ráhegesztettem a laposvasat a reteszre.
És a lsposvasat slykoló kalapácsként használva kihuztam igaz fél nap alatt mert a súly egy esztergatokmány volt és 2-3 ütés tán pihenni kellett :-)
Meg kell melegiteni akkor talán,lehet többször is.Ha a forditón lukas a lemez rázza az egész gépet,be is lehet hegeszteni a lényeg ne menjen be a por...
Valami tanács valakinek, hogyan lehet kibányászni az orros éket ha a szíjtárcsa csapágyig van ütve? És az ékkihúzó inkább letépi az ék orrát de az ék nem mozdul?
Másik kérdés hogy az utóverőn a lemezborítás xarrá van kopva,horpadva, repedve, simán kilehet rajta cserélni vagy van valami buktatója?
Ma levettem az orbit szivattyut és a levétel közben meg is lett a hiba.
A kormányoszlop levétele után láttam hogy a fülkében áll az olaj .
A sokszögü tengelynél nyomja az olajat .
Danfost vadásztatunk a környékbeli boltosokkal de nem bíztatnak hogy lessz
Ha nem találok sehol akkor eredeti MTZ lessz rárakva szükségből.
A ferdefelhordóba is belebujtam ma és az a szerencsétlen dob ami üt szétvert benne majdnem mindent.
A tengelyt amin a fogaskerekek vannak szedhetem ki mert szétment a csapágy recseg ropog pedig 1 éves . A koptatóléceket is cserélnem kell és a dobot ki kell vennem mert a hátánál van egy átmenőtengely aminek a védőburkolata kiszakadt a helyéről azt vissza kell hegesztenem .
A baja a dobnak az hogy üt.
Tavaj kapott új láncokat és fogaskerekeket és akkor vettük észre hogy a dob közepe üt 5-8 mm Ami nagyon rossz mert nem tudom rendesen beállítani a láncfeszességet .
Ezért sokszor keresztbe fordul a lánc és megszorul a ferde. Ami kukiban nagyon idegesítő . Így a kuplngot is nagyon hamar leégeti magáról ami a nagy szíjtárcsában van.
Válasz #6114. hozzászólásra
A jeladó olyan mint egy közönséges kerékpár generátor! Egy forgó mágnes van a tekercs körül.Én javítottam az enyémet.Szét lehet szedni, óvatosan.De ha ad áramot, akkor nem annak van baja.Mindegy hogy van rajta a vezeték.
Látom van ferdefelhordó láncod ezért bátorkodom megkérdezni hogy ferdefelhordó elején van egy nagy forgó dob amin a láncok forognak olyanod nincs eladód és mennyiért?
Nem is tudtam hogy méri a sebességet visszafelé is :-)
A tükröket nézem mindig tolatás közben
Szerintem a műszeregységben van a hiba de hogy mi azt csak ha belenéznék akkor tudnám megmondani.
Esetleg egy furógéppel megpörgethetnéd a jeladót és akkor kiderülne mi a rossz tutira.
én valami tahogenerátornak tudtam volna elképzelni, viszont ha így van akkor műszer környékén kell kutakodni,mivel ha hátra mér akkor ez azt jelenti a rendszer nem szakadt, esetleg jeladót feltenni próbából egy másikat.
Sziasztok valaki tudna segíteni hogy miért van az hogy ha előre megyek akkor nem méri a sebességet ha hátrafelé akkor működik, a dobfordulatot rendesen méri de a sebességet előre sajnos nem ha valaki tud mondani valami infót meg köszönném.
8399 hozzászólás
Üdv mindenkinek! Kis segítség kellene. Szereztem a 106-osomra motolla előre-hátra mozgató munkahengereket. Fel is szereltem, de hiába kötöttem be az elosztóba az egyik üres helyere nincs olajnyomás ami mozgatná. A könyv szerint (amit persze utólag néztem meg) az elosztóban csak oda raktak szelepet ahova a kombályn felszereltsége azt indokolta. Konkrétan nekem csak a ferdefelhordó ill a motolla emelés működik. Nem tudja valaki lehet-e utólag szelepet beszerezni és hogy utána vajon működne-e megfelelően vagy kell hozzá más alkatrész is ? Előre is kösz a válaszokat.
Válasz #6149. hozzászólásra
Félbe maradt! Vettem egy csigát,azért akartam cserélni.De nem lett jó a csiga,és így vissza raktam mindent.A vett csigából kivettem az agyat,éjszaka ázott fékolajba.Másnap 5 kilós kalapáccsal bírtam kiütni a tengelycsonkot.Még jó hogy nem vágtam le, azt ami most benne van.Más megoldás nem igen van!
Válasz #6148. hozzászólásra
Mi lett a konzolcsiga tengellyel? Nekem ki kellett bontani a csigából a betétagyat tengelyestül, most viszem esztergályoshoz, hogy drehálja ki belőle és csináljon bele egy új tengelyt.
Válasz #6145. hozzászólásra
Én is traktor boltban vetten.Eredetileg nem ezt akartam,hanem olyat aminek az alja szélesebb.Az többet szállít,tehát kevesebb kormány fordulat lesz.Arra viszont nem passzolt a szeleptömb,mert szélesebb volt.addig kereste a boltos hogy ráakadt,és számozásra is olyan mint ami rajta volt.A kormány orbitot nevezik szivattyúnak is! Kormány szivattyú. A hidraulikás azt mondja, az aljában az a fogaskerék a mérőszivattyú.Lehet onnan ered.Ha az kikopik akkor kuka!
Válasz #6146. hozzászólásra
Igen!
Tudom hogy nem szivattyú de felénk mindenki annak mondja :-)
Válasz #6145. hozzászólásra
Mit értesz "szivattyún" orbitot?
Válasz #6143. hozzászólásra
A felújítást elvetettük mert Medikus kollégának sem vált be és ma az Axiál -nál a felújító készlet 15 ropi volt és az eredmény kétséges sajnos.
Az olaj a kormányoszlop felől jött a meghajtó csillagnál de rendesen nyomással :-)
Fasza volt szerelni a poros mocskos olajban
De most már jó és remélem 4-5 évre így is marad :-)
Danfoss-t azért nem tartanak sehol mert nincs rá igény ugyanis 2x annyi az ára mint az orosz eredeti mtz.
Van nekünk egy nyugatra gyártott mtz 920 amiben tényleg danfoss van ugyhogy létezik.
Az új eredeti claas 200 000 +áfa . Hát akkor ebből veszek 4 -et
A régi szivattyun 150 litert írnak percenként . Az mtz-é 160 liter/perc
A nyomás az nincs adat a danfoson de az oroszon 140 bár szóval szerintem bírnia kell mert a munkahenger sem nagyobb mint az mtz-n .
Válasz #6141. hozzászólásra
Én is örülök! Holnap még a konzolcsiga tengelycsonkjával kell megvívni.
És igen, az asztalban lévő csigát hívjuk konzolcsigának.
Válasz #6141. hozzászólásra
http://www.szervort.hu/index.php?n=old&kod=10
Itt is megnézhettétek volna. De olcsóbb nem lett volna se. Annyi hogy ott van méretbeli választék. Nem feltétlenül a nyomás a lényeg a rendszerben. Az a szivattyútól függ. És az orosz orbit is kifog akkora nyomást bírni mint a danfos. Bár nem értem olajfolyás miatt miért kelett kicserélni, ott csak résolaj jöhet ki a szabdba nyomótérből nem. Szóval ha egyébként jó volt a kormány, nem ment nehezen akkor biztosan javítható a régi is szerintem. Orbitoknál az áteresztő képességre kell figyelni. Pl ha felteszel egy 80 literes szivattyúra egy 40l/perc áteresztő képességű orbitot vagy mégkisebbet akkor forralni fogja az olajt. Ha kis szivattyúra teszel nagy kormányorbitot akkor meg kapkodni fog a kormányod főleg alacsony motofordulatot. Szóval nagyjából összhangba kell lennie a kettőnek. A danfosra biztosan és gondolom az MTZére is rá van írva az áteresztő képesség. Na azok az adatok paszoljanak nagyjából.
Válasz #6141. hozzászólásra
90-100 bar!
Válasz #6137. hozzászólásra
Örülök hogy sikerült kivenni az orros reteszt
A konzolcsiga az asztalban a nagy csiga ugye?
Ma bejártuk az egéssz várost nincs sehol danfos orbit sajnos.
A habinál vettünk 52000-ért eredeti oroszt és azt raktuk fel 160-as szivattyú ez volt a nagyobb fajta mtz szivattyú.
Az olajfolyás megszünt és a kormánynak is kissebb lett a holtjátéka. Remélem pár évig kibírja.
Valaki esetleg nem tdja hogy mekkora a dominátor rendszernyomása ?
Ami a kormányt működteti .
Válasz #6139. hozzászólásra
Nem csavarozva van az agyrész a végébe?
Válasz #6138. hozzászólásra
Igen, nálam is belegyógyult örökre. Holnapra haver megpróbál aparátot szerezni hogy megpörköljük erősen. Ha úgy se jön akkor flexel ki kell bontani az egész betétet a konzolcsigából és esztergapadon kiesztergálni. Az nagy xopás lesz. Ezen már az előző tulaj is eljátszotta ezt és a gyári ponthegesztések helyén 2-3 centi átmérőjű lyukak vannak behegesztve co-val.
Válasz #6137. hozzászólásra
Szivesen! Ez a konzolcsiga tengely megoldás megint olyan, hogy biztos úgy tervezték hogy évente ki kell venni!! Különben úgy bele rohad, hogy csak a flex a megoldás.Ráadásul a festékes agyba ütötték bele a tengelyt!
Válasz #6136. hozzászólásra
Kössz a tippet! Bejött! Tovább tarott ráhegeszteni mint kiszedni vele. 5 perc cibálás után kint volt. IH tárcs távtartója volt a rejszológép tömege.
Konzolcsigával én is xopok. Már levágtam flexel és kivettem az asztalból, megmelegítettem de úgy se indul meg. Próbáltam körmöslehúzóval benyomni de úgy se mozdul inkább a küllő tekeredik ki az agy körül.
Válasz #6135. hozzászólásra
A lánc mindig középen nyúlik.Enyém is laza de(kop-kop) mégsem ugrott át idáig. Probléma.Ki szeretném venni a konzolcsiga meghajtás felőli tengelyét! Minden lebontva, de nem mozdul ,se ki, se be! Mi a megoldás?
Válasz #6129. hozzászólásra
Nem tudom tavaj uj csapágyak lettek berakva és uj lánc és lánckerekek.
A dob középen üt majdnem egy centit.
A szélső láncok feszesek a középsők lazák . A meghajtó tengely egyenes ma azt is kimértem.
Lehet megpróbálok a dobra felrakni 4 uj láncvezető karikát és ahol kell rakok alá egy kis laposvasat . De már azon is agyalok hogy veszek a méhben 1,5m csövet 3-4 mm-es falvastagsággal és legyártok eggyet.
Válasz #6130. hozzászólásra
Fujkáld be csavarlazítóval egy este had áljon és másnap lehet ütögetni.
Melegíteni esetleg a szíjtárcsát fejjebb ütni és ha megmozdul akkor ütni kifelé a reteszt.
Volt már olyan hogy laposvasba beflexeltem a retesz alakját és ráhegesztettem a laposvasat a reteszre.
És a lsposvasat slykoló kalapácsként használva kihuztam igaz fél nap alatt mert a súly egy esztergatokmány volt és 2-3 ütés tán pihenni kellett :-)
Válasz #6126. hozzászólásra
használható állapotú és bontásból vettem Kb olyan 60%-os
Válasz #6130. hozzászólásra
Másik oldalon megadtam a választ.Utóverőt illik kicentírozni!
Válasz #6130. hozzászólásra
Meg kell melegiteni akkor talán,lehet többször is.Ha a forditón lukas a lemez rázza az egész gépet,be is lehet hegeszteni a lényeg ne menjen be a por...
Üdv!
Valami tanács valakinek, hogyan lehet kibányászni az orros éket ha a szíjtárcsa csapágyig van ütve? És az ékkihúzó inkább letépi az ék orrát de az ék nem mozdul?
Másik kérdés hogy az utóverőn a lemezborítás xarrá van kopva,horpadva, repedve, simán kilehet rajta cserélni vagy van valami buktatója?
Válasz #6128. hozzászólásra
A csapágy miatt ugrált az át.Nem az első dob miatt.
Ma levettem az orbit szivattyut és a levétel közben meg is lett a hiba.
A kormányoszlop levétele után láttam hogy a fülkében áll az olaj .
A sokszögü tengelynél nyomja az olajat .
Danfost vadásztatunk a környékbeli boltosokkal de nem bíztatnak hogy lessz
Ha nem találok sehol akkor eredeti MTZ lessz rárakva szükségből.
A ferdefelhordóba is belebujtam ma és az a szerencsétlen dob ami üt szétvert benne majdnem mindent.
A tengelyt amin a fogaskerekek vannak szedhetem ki mert szétment a csapágy recseg ropog pedig 1 éves . A koptatóléceket is cserélnem kell és a dobot ki kell vennem mert a hátánál van egy átmenőtengely aminek a védőburkolata kiszakadt a helyéről azt vissza kell hegesztenem .
Válasz #6117. hozzászólásra
A baja a dobnak az hogy üt.
Tavaj kapott új láncokat és fogaskerekeket és akkor vettük észre hogy a dob közepe üt 5-8 mm Ami nagyon rossz mert nem tudom rendesen beállítani a láncfeszességet .
Ezért sokszor keresztbe fordul a lánc és megszorul a ferde. Ami kukiban nagyon idegesítő . Így a kuplngot is nagyon hamar leégeti magáról ami a nagy szíjtárcsában van.
Válasz #6120. hozzászólásra
Milyen állapotú?Képet ,ha lehet.
Válasz #6124. hozzászólásra
Illetve tekercs van a forgó mágnes körül.
Válasz #6114. hozzászólásra
A jeladó olyan mint egy közönséges kerékpár generátor! Egy forgó mágnes van a tekercs körül.Én javítottam az enyémet.Szét lehet szedni, óvatosan.De ha ad áramot, akkor nem annak van baja.Mindegy hogy van rajta a vezeték.
Válasz #6116. hozzászólásra
14az enyém ha jól emlékszem...
Válasz #6121. hozzászólásra
képet tudsz tenni róla ? milyen állapotúak ?
Válasz #6116. hozzászólásra
Úgy nem,csak igy...
Esetleg ha valakit érdekel van egy garnitúra ferde láncom igaz gabona lánc
de ha valakit érdekel akkor okosba megbeszéljük
Válasz #6114. hozzászólásra
Minek oda fúró,rakd üresbe a váltót és lehet tesztelni,a jeladó 80 ropi újonan nem olcsó mulatság...
Válasz #6115. hozzászólásra
Nincs.A ferdelánc javítás miatt volt kint.Variátor eladó,mert lépcsősre cseréltem.Az alsó tárcsa felújított.
Válasz #6115. hozzászólásra
mi lett a baja a tiednek ?
Válasz #6113. hozzászólásra
és csak a két gumedli nem eladó ?
Válasz #6105. hozzászólásra
Látom van ferdefelhordó láncod ezért bátorkodom megkérdezni hogy ferdefelhordó elején van egy nagy forgó dob amin a láncok forognak olyanod nincs eladód és mennyiért?
Válasz #6106. hozzászólásra
Nem is tudtam hogy méri a sebességet visszafelé is :-)
A tükröket nézem mindig tolatás közben
Szerintem a műszeregységben van a hiba de hogy mi azt csak ha belenéznék akkor tudnám megmondani.
Esetleg egy furógéppel megpörgethetnéd a jeladót és akkor kiderülne mi a rossz tutira.
Válasz #6110. hozzászólásra
405/70x20 komplett kerék plusz egy másik ugyanolyan gumedli van eladó 50 ropi...
Válasz #6111. hozzászólásra
hány pr-es ?
Válasz #6110. hozzászólásra
Ha jól tudom,14,5X20.Nekem trágyaszóróé van fent.De volt,hogy hw 6011-é.
Hátsó kerék mérete a érdekelne a 106-osnak mert most amik fenn vannak eléggé rosszul állnak és szezon után cserélni szeretnám ezeket .
Válasz #6108 hozzászólásr
én valami tahogenerátornak tudtam volna elképzelni, viszont ha így van akkor műszer környékén kell kutakodni,mivel ha hátra mér akkor ez azt jelenti a rendszer nem szakadt, esetleg jeladót feltenni próbából egy másikat.
Válasz #6107. hozzászólásra
Cseréli az a polaritást magátul is mivel AC jön ki...
Válasz #6106. hozzászólásra
a váltón van a sebesség jeladó annak a vezetékét cseréld meg mert a polaritás nem jó!
az a jeladó egy kis generátor amit termel arányosan feszültséget azt váltja át a műszer neked ez fordítva van azért hátrafele mér
Sziasztok valaki tudna segíteni hogy miért van az hogy ha előre megyek akkor nem méri a sebességet ha hátrafelé akkor működik, a dobfordulatot rendesen méri de a sebességet előre sajnos nem ha valaki tud mondani valami infót meg köszönném.
Válasz #6103. hozzászólásra
Válasz #6102. hozzászólásra
Vigyázz vele! Csak eredeti Danfoss-t vegyél!A szeleptömböt kell csak átcsavarozni rá.
Válasz #6101. hozzászólásra
Mennyire újszerű mennyire olcsó? Kép?
Válasz #6100. hozzászólásra
Nem fogom felújítani mert nincs kedvem vele kinlódni mert ha elszarja magát szezon közepén akkor elfolyik az új ára.
Mtz-ét kapja nincs mese.