Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Szevasz Gazda!
Mint ígértem,reggel a dobhézagolással kezdtem,de a rudazaton nem állitottam semmit,ugyanis voltam olyan nkukoricában,ohol 3 furattal is feljebb kellett húzni a kosarat,egyébként nem morzsolt a gép.Alsó rosták 18 furatú merev rosták,a felsők szemnagyság szerint lamellásak,állíthatók egyébként nem lettem semmivel okosabb tegnap óta,látom ez nem csak az én problémám!
Válasz #4504. hozzászólásra
Na ujra itt!
Ma reggelig fujkáltuk csavarlazítóval a porlasztókat.
reggel megütögettem mindet és a vizcsövet is levettem hogy jobban hozzáférjek és ellentétesen így rá tudtunk rakni két villáskulcsot a porlasztóra.
Ezeket két ember lábbal elkezdte tolni teljesen sarkalásig és így kijött 3 db porlasztó.
A másik hárommal úgy voltunk hogy azok ha egyben nem is jönnek ki akkor legalább valahogy szedjük ki.
Lánggal és csőfogóval killasztottuk de semmi eredmény.
Ezért a hatlapolás felett 5 mm-re flex-el lefejeztem mindhármat és a kiálló részt is levágtam úgy hogy a 27-es dugókulcs rámenjen.
Ekkor 3/4-es krova és egy 1,5 m hosszú csővel megindúltak recsegve és széppen kihuzta a menet a porlasztót a helyéről.
Fontos hogy hagyni kell egy kis gallért a hatlap felett mert különben nem biztos hogy kijön a levágott porlasztó.
Na szóval vizzel soha se mossuk a motort csakis levegő!!!
Aztán irány újfehértó és vettünk porlasztóházat aztán axiál vettünk csúcsokat aztán vagy 4 adagolós mert ugye nekünk azonnal kell !
És estére kész is lett minden de összerakáskor vastagon bekentük a porlasztó szárát kenőzsírral a menetes részt pedig rézpasztával (ez hőálló és nem rohad össze soha).
Este beindítottuk a paripát és sokkal jobban indult szinte pöcre aztán a lapot is sokkal jobban veszi jó kis dorombolós lett
A régi csúcsok vizsgálatáál jelen voltunk és 100-130
bárnál már bepriccoltak .
Kiváncsi leszek a holnapi főpróbára és a napi fogyasztás alakulására.
A 85-össel is úgy megyek, alsó rosta nincs bent, kalászvisszahordóra szem nem megy, mert a rostatoldatot belemezelem, dobhézag alapban 30-12 fodulat min-re húzva (650) Nincs tört szem
Nekem vol a 108 as kombájnom abban osztott kosár volt és törte a szemet akármit csináltam vele. De egy kisérlet azt mutata hogy a kögyüjtő lemezelése fontos és az alsó rostát ki kellet veni meg a kalász viszahordót a rostánál álítható lemezel lezártam a dobfordulatot amenyire engete a gép visza és nem volt tört szem.
az jó nincs párhuzam baj be lett állítva , fordulatot 450-es kezdtük de 400-al is ugyan úgy töri . Nagy baj nincs mert a 3% levonásba beleférek . Szerintem túl száraz már a kukorica az a baj .
Válasz #4531. hozzászólásra
Ha töri a szemet,10%-al vedd lejjebb a dobfordulatot.Ha most is jól morzsol,de továbbra is töri,nyiss picit a kosárhézagon.
Válasz #4525. hozzászólásra
A fordulatot kellene lentebb venni szerintem.Hol volt,hol nem volt,egyszer egy 108 dominátor aminek a dobmeghajtó szijtárcsájába volt reduziergetriebe,drehzahl 280/min.Ennyi
Mondjuk nekem ráférne egy doblécezés már, de azt mondta ugyancsak a kombi szerelő haver hogy inkább gabona előtt mint kuki előtt, lehet ezért mondta? De gabona kosaram is meg a kuki is új 2-2 szezont ment a 45 hekiben. Mindenesetre a hézagot felhúzott kosárnál nézzed meg, és állítsd 30-12-re vesztenivalód nincs, referálj majd légy szíves mire jutottál!
Amikor betettük a kosarat párhuzamosan futott a dobbal,egyébkent nem is lehetne betenni,egyébként újszerű a kosár és a verőlécek,lehet,hogy ezek adnak a szemeknek!
lehet az is gond (a fajta) de ne már hogy az úgy jó hogy csak úgy beteszem a kosarat ahody sikerül semmi hézagállítás, lehet hogy ferdén van benn a kosár. Te hogy csinálod Sanyi bácsi?
Nekem kombi szerelő haver (30éve a szakmában még a százas sorozattal kezdte) szokott segíteni és ő mondta hogy állítsam így be. Búzánál mi elöl 12-t hátul 4 mm-ert állítunk úgy hogy a kosárállító kar teljesen fel van húzva, tehát csak lefele tudsz ebből engedni magyarul növeli tudod csak. Kukiban tehát elöl mikor átszerelünk benyomom a 18-as (20-as? már nem emlékszem) csavar fejét az pont 30 mm, hátra meg a sima 12-es csavar szárát a kosárléc, meg a dobkéc közé és az állítócsavarokkal addig húzom míg ki tudom venni a csavarokat, mielőtt lefixálnám egyszer lelököm a kosarat, mejd felhúzom, ellenőrzöm a hézagot, ha kell korrigálok, és úgy fixálom le az anyákat. Soha semmi gomdom nem volt még, he kellett lefele mentem a kosárral oszt go. Lehet ferdén ál a kosarad és csak 1 részen töri a csutkóban meg ha van ugyanolyan mértékű törés, azt nem veszed észte annyi mocsok, meg csuhé, meg léha között az tuti.
akkor a kukival van baj. 85-ös elviszi törés nélkül, Elke néni meg nem? Pedig rokon lelkek a kicsikék.
Alapban, teljesen felhúzott kosárnál mennyire állítod a dobhézagot, én elől 30-ra hátul 12-re és abból lehet lefele engedni, ha kell.
Válasz #4507. hozzászólásra
Nállunk is törte a szemet de ha a dobhézagot növeltük akkor hagy szemet a csövön.
A fordulat nállunk 750 volt.
Felraktunk rá egy kopott félig elszakadt szíjat és ezzel a fordulat lement 550-re .
Így jóval kevesebb a tört szem.
Mi azt hidtük vizes a tengeri de volt tört szem a 16-os tengeriben és a 23-as ban is.
Hát én nem tom, a 85-ös csak 1 dobos, de szedtem én már vele 25-ös től a 15-ös ig mindent,650-700 as dobbal 30-12 hézaggal de nekem nem törte, elvétve láttam 1-1 szemet ha pl 1 vödörrel kivettem belőle mondjuk mintának. Sztem is a kukival van valami probléma, vagy a kosár pálcázásával
Szintén ugyanez a helyzet a 85-ös dominál is, a dobfordulat 650 alá nem vehető, de nekem semmi gondom 30-12-es kosárhézagon nyitottam 2-vagy 3 fogosztást a leeresztőkarral és semmi, de semmi gondom nem volt, tört szem nem volt benne, még az átvevő sem reklamált. Pedig 15-16 os kukit vágtunk. Milyen a dobkosarad?
Ma felhívtuk az eggyik havert akinek az apja volánnál szerelő.
Azt az infót kaptuk hogy ha egy porlasztó besül akkor csepeg befelé a gázolaj folyamatosan a hengerbe és sürítésnél a híg meleg gázolajat lenyomja a gyűrű mellett az olajba illetve a kipufogóba nyom még eégetlen üzemanyagot.
Ma indítás után tényleg csepegett pár csepp olaj szerű anyag a kipufogócsonk csavarjainál.Ezért elkezdtük kiszedni a porlasztókat
Minden simán ment a kiszedésnél csak eggy sem akar megindulni
Most estére még meleg motorra fujtunk mindeggyikre csavarlazító és gázolaj keveréket és várunk reggelig hátha szivárog bele egy kis kenőanyag.
8399 hozzászólás
Üdv hozzáértők!
![smile helpsmilie](/oldforum/images/smiles/helpsmilie.gif)
Elkoptak az utánverőmnek a lemezei.Szerintetek ha kicse-
rélem újakra akkor ütni fog? Nem nagyon szeretném kiszedni az egésszet.Vagy valami ötlet?
Válasz #4548. hozzászólásra
![smile wacko](/oldforum/images/smiles/wacko.gif)
Szevasz Gazda!
Mint ígértem,reggel a dobhézagolással kezdtem,de a rudazaton nem állitottam semmit,ugyanis voltam olyan nkukoricában,ohol 3 furattal is feljebb kellett húzni a kosarat,egyébként nem morzsolt a gép.Alsó rosták 18 furatú merev rosták,a felsők szemnagyság szerint lamellásak,állíthatók egyébként nem lettem semmivel okosabb tegnap óta,látom ez nem csak az én problémám!
Válasz #4504. hozzászólásra
![smile loveye](/oldforum/images/smiles/loveye.gif)
Na ujra itt!
Ma reggelig fujkáltuk csavarlazítóval a porlasztókat.
reggel megütögettem mindet és a vizcsövet is levettem hogy jobban hozzáférjek és ellentétesen így rá tudtunk rakni két villáskulcsot a porlasztóra.
Ezeket két ember lábbal elkezdte tolni teljesen sarkalásig és így kijött 3 db porlasztó.
A másik hárommal úgy voltunk hogy azok ha egyben nem is jönnek ki akkor legalább valahogy szedjük ki.
Lánggal és csőfogóval killasztottuk de semmi eredmény.
Ezért a hatlapolás felett 5 mm-re flex-el lefejeztem mindhármat és a kiálló részt is levágtam úgy hogy a 27-es dugókulcs rámenjen.
Ekkor 3/4-es krova és egy 1,5 m hosszú csővel megindúltak recsegve és széppen kihuzta a menet a porlasztót a helyéről.
Fontos hogy hagyni kell egy kis gallért a hatlap felett mert különben nem biztos hogy kijön a levágott porlasztó.
Na szóval vizzel soha se mossuk a motort csakis levegő!!!
Aztán irány újfehértó és vettünk porlasztóházat aztán axiál vettünk csúcsokat aztán vagy 4 adagolós mert ugye nekünk azonnal kell !
És estére kész is lett minden de összerakáskor vastagon bekentük a porlasztó szárát kenőzsírral a menetes részt pedig rézpasztával (ez hőálló és nem rohad össze soha).
Este beindítottuk a paripát és sokkal jobban indult szinte pöcre aztán a lapot is sokkal jobban veszi jó kis dorombolós lett
A régi csúcsok vizsgálatáál jelen voltunk és 100-130
bárnál már bepriccoltak .
Kiváncsi leszek a holnapi főpróbára és a napi fogyasztás alakulására.
Válasz #4547. hozzászólásra
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
A 85-össel is úgy megyek, alsó rosta nincs bent, kalászvisszahordóra szem nem megy, mert a rostatoldatot belemezelem, dobhézag alapban 30-12 fodulat min-re húzva (650) Nincs tört szem
Nekem vol a 108 as kombájnom abban osztott kosár volt és törte a szemet akármit csináltam vele. De egy kisérlet azt mutata hogy a kögyüjtő lemezelése fontos és az alsó rostát ki kellet veni meg a kalász viszahordót a rostánál álítható lemezel lezártam a dobfordulatot amenyire engete a gép visza és nem volt tört szem.
Válasz #4522. hozzászólásra
alsórosta ha benne van ki kell nyitni teljesen
Válasz #4544. hozzászólásra
de a megában medionban sincs sajnos
Válasz #4543. hozzászólásra
Csak a 108-nál volt elöször kb 85-ben
Válasz #4541. hozzászólásra
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
78-óta van dolgom claasokkal ,amik ujonan jöttek,de egyben se volt ,
Válasz #4540. hozzászólásra
az jó nincs párhuzam baj be lett állítva , fordulatot 450-es kezdtük de 400-al is ugyan úgy töri . Nagy baj nincs mert a 3% levonásba beleférek . Szerintem túl száraz már a kukorica az a baj .
Válasz #4533. hozzászólásra
Van a 108 classic 9/90 és a 108 maxi 1/95 egyik se emliti opcióként
Válasz #4537. hozzászólásra
Érdemes ilyenkor azt is megnézni hogy a dobkosár párhuzamos -e a dobbal(ha nem boldogulsz mással,jártam így!)
Válasz #4537. hozzászólásra
360 ra mondjuk,szrm jó lesz.
Válasz #4536. hozzászólásra
Az nagyon kevés szerintem .
Válasz #4535. hozzászólásra
400 alá hova vigyem a dob fordulatot , nyitni nem lehet mert akkor nem morzsolja le .
Válasz #4531. hozzászólásra
Az 280-ra csökkenti az már lehet,hogy jó
Válasz #4531. hozzászólásra
Ha töri a szemet,10%-al vedd lejjebb a dobfordulatot.Ha most is jól morzsol,de továbbra is töri,nyiss picit a kosárhézagon.
Válasz #4533. hozzászólásra
A 208-asra ha jól emlékszem 2milla+fa volt 3éve
Válasz #4530. hozzászólásra
opció volt az mindig is sajnos
Válasz #4529. hozzászólásra
Nekem láncos doblassítóm van csinálj rá te is olyat
Szerintem az a baj hogy száraz a kukorica . 400-as dobfordulattal megyünk 12-13-as kukoricában és töri kicsit .
Válasz #4529. hozzászólásra
Nekem csak a prospektus van meg 1990es nyomás,akkor nem volt opciós
Válasz #4528. hozzászólásra
dobj meg egyel esetleg kettővel ,de nem millás áron
Válasz #4525. hozzászólásra
A fordulatot kellene lentebb venni szerintem.Hol volt,hol nem volt,egyszer egy 108 dominátor aminek a dobmeghajtó szijtárcsájába volt reduziergetriebe,drehzahl 280/min.Ennyi
Válasz #4525. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
igen, csak nem mindegy hogy honnét, milyen alaphézagról nyitod
Válasz #4524. hozzászólásra
A kiélesedéstől még messze van az enyém
Válasz #4523. hozzászólásra
Reggel ezzel kezdek!Egyébként azt irja a szerelési útmutató,hogy nyitott kosárral kell csépelni a kukit!
Válasz #4522. hozzászólásra
A kopott léc sokkal jobban töri föleg amelyiknek már egy kis éle kezd lenni
Válasz #4522. hozzászólásra
Mondjuk nekem ráférne egy doblécezés már, de azt mondta ugyancsak a kombi szerelő haver hogy inkább gabona előtt mint kuki előtt, lehet ezért mondta? De gabona kosaram is meg a kuki is új 2-2 szezont ment a 45 hekiben. Mindenesetre a hézagot felhúzott kosárnál nézzed meg, és állítsd 30-12-re vesztenivalód nincs, referálj majd légy szíves mire jutottál!
Válasz #4518. hozzászólásra
Amikor betettük a kosarat párhuzamosan futott a dobbal,egyébkent nem is lehetne betenni,egyébként újszerű a kosár és a verőlécek,lehet,hogy ezek adnak a szemeknek!
Válasz #4519. hozzászólásra
Van egy fájó dátumunk velük kapcsolatban.
De csak azokat amelyik apró csövű volt, ha zártam ha nyitottam a dobon.
Válasz #4493. hozzászólásra
A szárazat jobban töri szerintem is,egyszer tavasszal arattam április végén,tisztára lisztes volt a gép
Válasz #4516. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
)
nekem Pioneerek vannak,és azokból is töri valamelyiket.(én leírhatom,mert nem vagyok párttag
Válasz #4516. hozzászólásra
lehet az is gond (a fajta) de ne már hogy az úgy jó hogy csak úgy beteszem a kosarat ahody sikerül semmi hézagállítás, lehet hogy ferdén van benn a kosár. Te hogy csinálod Sanyi bácsi?
Válasz #4514. hozzászólásra
Holnap megmérem,a hézagot,és ha pontos menetszámot tekerek az állitókon lefelé akkor elvileg a kosár párhuzamos marad!
Válasz #4515. hozzászólásra
Ki figyeltem a fajtát is, de itt nem írhatom..
Válasz #4513. hozzászólásra
![smile scared](/oldforum/images/smiles/scared.gif)
![smile scared](/oldforum/images/smiles/scared.gif)
![smile scared](/oldforum/images/smiles/scared.gif)
na ez jól bement
Válasz #4511. hozzászólásra
![smile nonono](/oldforum/images/smiles/nonono.gif)
Nekem kombi szerelő haver (30éve a szakmában még a százas sorozattal kezdte) szokott segíteni és ő mondta hogy állítsam így be. Búzánál mi elöl 12-t hátul 4 mm-ert állítunk úgy hogy a kosárállító kar teljesen fel van húzva, tehát csak lefele tudsz ebből engedni magyarul növeli tudod csak. Kukiban tehát elöl mikor átszerelünk benyomom a 18-as (20-as? már nem emlékszem) csavar fejét az pont 30 mm, hátra meg a sima 12-es csavar szárát a kosárléc, meg a dobkéc közé és az állítócsavarokkal addig húzom míg ki tudom venni a csavarokat, mielőtt lefixálnám egyszer lelököm a kosarat, mejd felhúzom, ellenőrzöm a hézagot, ha kell korrigálok, és úgy fixálom le az anyákat. Soha semmi gomdom nem volt még, he kellett lefele mentem a kosárral oszt go. Lehet ferdén ál a kosarad és csak 1 részen töri a csutkóban meg ha van ugyanolyan mértékű törés, azt nem veszed észte annyi mocsok, meg csuhé, meg léha között az tuti.
Én is észrevettem az idén,h. némelyik kukoricánál sok a tört szem.
Én is észrevettem az idén,h. némelyik kukoricánál sok a tört szem.
Válasz #4510. hozzászólásra
Azokon a rudazatokon nem állitottam semmit,ugyanúgy raktam vissza mint a buzánál volt! A csutka szinte egyben jön ki a kombájnból szépen lemorzsolva!
Válasz #4508. hozzászólásra
akkor a kukival van baj. 85-ös elviszi törés nélkül, Elke néni meg nem? Pedig rokon lelkek a kicsikék.
Alapban, teljesen felhúzott kosárnál mennyire állítod a dobhézagot, én elől 30-ra hátul 12-re és abból lehet lefele engedni, ha kell.
Válasz #4507. hozzászólásra
Nállunk is törte a szemet de ha a dobhézagot növeltük akkor hagy szemet a csövön.
A fordulat nállunk 750 volt.
Felraktunk rá egy kopott félig elszakadt szíjat és ezzel a fordulat lement 550-re .
Így jóval kevesebb a tört szem.
Mi azt hidtük vizes a tengeri de volt tört szem a 16-os tengeriben és a 23-as ban is.
Válasz #4507. hozzászólásra
Kukorica kosár van benne,13-s a kukorica viztartalma.és az utolsó elötti furatban van dobkosár állitó kar!Dob belemezelve!
Válasz #4506. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Hát én nem tom, a 85-ös csak 1 dobos, de szedtem én már vele 25-ös től a 15-ös ig mindent,650-700 as dobbal 30-12 hézaggal de nekem nem törte, elvétve láttam 1-1 szemet ha pl 1 vödörrel kivettem belőle mondjuk mintának. Sztem is a kukival van valami probléma, vagy a kosár pálcázásával
Válasz #4505. hozzászólásra
ez a szemtörés inkább a több dobos gépekre jellemző de csak bizonyos fajta kukoricáknál, főleg ha azok meg vannak sülve.
Válasz #4493. hozzászólásra
Szintén ugyanez a helyzet a 85-ös dominál is, a dobfordulat 650 alá nem vehető, de nekem semmi gondom 30-12-es kosárhézagon nyitottam 2-vagy 3 fogosztást a leeresztőkarral és semmi, de semmi gondom nem volt, tört szem nem volt benne, még az átvevő sem reklamált. Pedig 15-16 os kukit vágtunk. Milyen a dobkosarad?
Válasz #4495. hozzászólásra
![smile aikido](/oldforum/images/smiles/aikido.gif)
![smile oops](/oldforum/images/smiles/oops.gif)
Ma felhívtuk az eggyik havert akinek az apja volánnál szerelő.
Azt az infót kaptuk hogy ha egy porlasztó besül akkor csepeg befelé a gázolaj folyamatosan a hengerbe és sürítésnél a híg meleg gázolajat lenyomja a gyűrű mellett az olajba illetve a kipufogóba nyom még eégetlen üzemanyagot.
Ma indítás után tényleg csepegett pár csepp olaj szerű anyag a kipufogócsonk csavarjainál.Ezért elkezdtük kiszedni a porlasztókat
Minden simán ment a kiszedésnél csak eggy sem akar megindulni
Most estére még meleg motorra fujtunk mindeggyikre csavarlazító és gázolaj keveréket és várunk reggelig hátha szivárog bele egy kis kenőanyag.
Válasz #4499. hozzászólásra
![smile wacko](/oldforum/images/smiles/wacko.gif)
az se jó,mert az összes kontrollámpa világit,ha csökken a fordulat,sőt még dudál is az öreglány!
Válasz #4395. hozzászólásra
Többször volt már olyan , hogy semmit, majd egyszer reklámozom a céget...remélem.