Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fix és úszó állású (talaj követő) sávtisztítóról kinek mi a véleménye, tapasztalata? Szemenkénti vetőgépre. Fix állásúra van lehetőségem de attol tartok hogy ha nem követi le a talaj egyenetlenségeit akkor valahol a levegőbe jár valahol meg sok földet túr, ezáltal esetleg a vetőkocsire túlsok terhelést tesz. Vélemények, tapasztalatok?
Válasz mtz1221 #8259. hozzászólásáraSzerencsére jó helyről tudom venni a magot, az tiszta mindig. Köszi az infókat!!
Irányáron 100.000 Ft-ért hirdetik, szerintem az nem rossz, kb lovas vetőgép ár..
Válasz madle #8257. hozzászólásáraOtt van a képen, egy kis nyelv az egész. Az nagyon jó és egyszerű nem romló kopó dolog. Kerékre nem tudok mit mondani, azt lehet cserélni kell homoknál, itt nincs homok. Egy átka van, csak a szelektált vetőmagot bírja, pótkocsis szalmást nem lehet vele vetni.
Válasz mtz1221 #8253. hozzászólásáraMennyire problémás beállítani a vetőmag mennyiséget? Csak az ékszíjtárcsa csere és ennyi?
Illetve ha nincs szükségem minden elemre, ledugózom és tudok vele vetni dupla gabona sort is? Az a kis gumikerék el tud szépen gördülni a puha homokon is? Nálunk az szokott a baj lenni vetőgépeknél, hogy túrja a homokot ha nagyon puha, nem gördül.
van valakinek tapasztalata az OLT GAMA nevű horvát/szlovén vetőgéppel kapcsolatban?
A 14 sorost néztem, mert az 1,75 cm és fólia alá kellene nekem vetni olajretek és facélia magot. Viszonylag jól kinyúlnak a legszélső vetőtárcsák és közelre oda tudnék menni a fóliaházak széléhez vele. A gabonavetőgépem ládája már akad a bordákba ha közel húzok....
Elvileg a gumikerékről hajt egy ékszíjtárcsán, gondolom ha azt variálom akkor tudok mennyiséget szabályozni. De ezen le lehet dugózni a felesleges elemeket? 100.000 Ft-ért tudonék venni egyet, kicsit jobban megtérülő beruházásnak gondolom, mint egy APV vagy Lehner aprómagvetőt 1,5 millióért. Erre a célra.....
Válasz fagyis #8250. hozzászólásáraSzemezek vele énis!
A műtrágyaszóróm az a gyártmány .
Erős stabil.
Vetőgépből szerintem a ez a legszinpatikusabb.
De az özdöken és az özdumam is jó.
A sorrend kb ígyvan.
Özduman a legdurvább megmunkálású de a lényege , hogy működik!
Válasz mtz1221 #8246. hozzászólásáraNem tudom, hogy a nagynevű gyártók (Amazone, MatterMac, Sulky, Monosem, stb.) gépeihez vajon hogy van (kopó) alkatrész...?
Válasz emcett #8244. hozzászólásáraNem tudom nagyon elmentek az árak. De nekem is ilyennel vet egy nagygazda, mert kombájn tisztán gond nélkűl elveti a magot, nem kell fizetnem a tisztításért és vetegetnem. Arról nem beszélve hogy a 4 méteresbe belefér a bigzsák mag, 1 perc alatt meg van tankolva. Egyedül az egytárcsás 1 soros golyóscsapágyai nem bírják náluk a 15km/h tempót. Azért írtam hogy kétsoros kell belőle, azt lehet gyilkolni. Itt a 3 méteres nem e 11-12000 euró körül jár nettóban.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraA szemenkéntit ha újjat akarsz özdöken,gaspardo koppintás ár érték arányban nagyonjó! Használtban csak olyat ami nincs széthúzva.
Olyat ne vegyél,hogy "majd felújjítom" az életedet ráköltöd soha menlessz jó!
Spc csak olyannak való aki tökéletes talajt tud csinálni.
És maximalista a munkájára nem rohan és szeret pepcselni.
Régen is elvetetünk vele nemvolt rosszabb mint a másé!
Műtrágyában csak folyékonyban gondolkodnák!
Gabonában kuhn premiánk van kurvajó,van elé egy rolmako vetőgép függesztős rövidtárcsa . Van egy rövidtárcsád és ha kell leveszed a vetőgépet és a sárban is eltudsz vetni.
A direktel ezt nemtudod megcsinálni. És használtan is horror!
Nekünk ezjött be.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraSzia.
Az lenne a kérdésem, hogy a 60-80 hektár mennyi parcella, mennyit kell vonulni hozzá, milyen kultúrák vannak tervben és milyen arányban, milyen az alap művelési mód?
Kérdezem ezt azért, mert ez mind-mind nagyban befolyásolja a keresett vetőgép típusát.
Végül, de nem utolsó sorban a fránya anyagiak!
Ja igen, mi után akasztanád?-még ez is.
Válasz Feri #8238. hozzászólásáraSzia!
A gép paraméterek ezek lennének... A forgóborona felénk nem elterjedt, mondhatni környéki gazdák nem használják. Ettől függetlenül persze lehet jó.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy kb. 60-80 ha-ra milyen 3-4 m-es gabonavető gépet (aprómagvetésre is alkalmas, mechanikus és pneumatikus is szóba jöhet) és szemenkénti vetőgépet (6 soros, műtrágyatartályos) érdemes venni, akár új/alig használt török/lengyel, stb., akár használt "nyugati" gyártótól?
Előre is köszönöm szépen az építő jellegű tanácsokat!
Válasz mtz1221 #8233. hozzászólásáraNeked még nem fagyott el napraforgó???Mellesleg a kukorica jobban bírja a fagyot mint a napra,az egy hét múlva lábraáll.Egy párszor már elkaptuk május elején.
Ja utánna meg jön a bajszos bm es sms.
Évek óta az a trend ,hogy április vége felé vetet napraforgó jobb mint a korábbi!
Régen napraforgóval kezdtünk majd kokorica. Ez megfordult
A kukoricával kezdünk! A napraforgó jobban kompenzálja a későbbi vetést
Viszont a hideget jobban megsinyli!!! É-keleten ez a tapasztalatom
Válasz t.romsics #8230. hozzászólásáraOlajos növény megbír fagyni ??? Azt mondják északon (lengyel ukrán) fagy még áprilisban is reggelente, akkor vetik hogy legyen ideje kifejlődni.
Válasz mtz1221 #8229. hozzászólásáraHuha! Tippem, lesz még fagy, feléd is. Április 1., húsvéti sonka elfogyasztása után, viszont már én is erősen gondolkodom rajta.
Válasz hashtag #8226. hozzászólásáramenetes szár van rajta állítónak, azt egy oda vissza kis villanymotorral meglehetne oldani. Egyedül nem lenne lefixálva. De ha belevágok muszáj lesz egy fordulatmérő is a fő tengelyre, azt már látom.
Válasz mtz1221 #8221. hozzászólásáraIgen olyan, nem lesz hiányos mert 2 csapágy van benne , míg az egyik üresen megy a másik tol. Nem találok képet, mert szerintem ez annó opciós tétel lehetett az amazonnál.
Válasz csferri #8220. hozzászólásáraKösz. Olyan 1 irányú csapágy lehet abban is, mint a radban ??? Nem lenne hiányos a tőtáv, még egyik irányba üresen megy ???
Válasz mtz1221 #8219. hozzászólásáraSzia . Az Amazone D8 vetőgépeken van ilyen gyárilag, a fokozatmentes hajtómű karját egy pici munkahengerrel tudod variálni menet közben, ütközőcsavarral lehet állítani hogy mennyire , meg közbe a csoroszlya húzó rugókat is jobban megfeszíti. Ha jól emlékszem, már rég volt.
Válasz mtz1221 #8216. hozzászólásáraAzért kéne ráépíteni valami motort, hogy folyamatosan meglegyen az előfeszítése, úgy mint a kombájnoknál is. Tehát tudja tartani a beállított értéket.
E-512 kombájnnál csináltunk ilyet, ott gyárilag egy kézi tekerővel, meg kb. Bringalánccal lehetett dobot variálni, a kézi tekerő helyére lett a lada ablaktörlő motor rakva, a lánchajtás maradt, annyi pluszt kapott még, hogy variátortácsához lett rakva két végállás érzékelő, mert első próbára ledaráltuk a motor tengelyét túlfeszítés miatt.
Válasz Gumóka #8214. hozzászólásáraGondoltam már arra is, vagyis kombájn szelelő variátorra, csak félek nem oda térne vissza a fordulat. Kéne mellé még egy fordulat mérő a tengelyre is. Kis qvadnak lenne jó a 3 fokozatú váltója, csak az is alapgázon nem működik.
Válasz mtz1221 #8212. hozzászólásáraElmélet:
Szerintem eleve a szekrényt kéne hajtanod vele, aztán az olajáramon csökkentesz amikor kisebb tőszám kell. Utána meg mehet megint rendesen.
Csak ugye akkor kell egy szivattyú ami adja az olajat, kerékarányosan. Ezt valahogy a meghajtó kerékről kéne levenni. Ez az olajos vetőtengely hajtás amúgy radarosan vagy gps alapján szokott működni, elektronika vezérli az olajat, de gondolom ilyenbe nem akarsz belemenni. Akkor meg marad a “mechanikus” módszer, az olaj vezérlésére. A kerék hajtja a szivattyút, az a motort, a szekrény csak azért kell, hogy a tőszámot érdemben változtassad. Mondjuk ez elég nagy alakítás lenne, lánckerekek meg tartóbakok, de elvileg működne. Annyi, hogy elsősorban a tőszám csökkentés lenne kivitelezhető, mert a névleges tőszámon menne a teljes olajáramon, aztán azon zárnál el ha úgy van. Növeléshez viszont már eleve kissé elzárt pozícióból kéne indulni, az meg bizonytalanná teszi a kivetett mennyiséget, úgygondolom. Meg kellene egy jeladó a vetőtengelyre, egy fordulatszám mérővel, hogy mikor belenyúlsz, akkor mennyit csökken, nehogy sok legyen. Elméletben
Válasz hashtag #8208. hozzászólásáraValami konkrét ötlet ??? A régi váltó maradna, csak azután kéne valami amivel tudnám menet közben még variálni, megállás nélkül és atombiztos legyen.
8261 hozzászólás
Fix és úszó állású (talaj követő) sávtisztítóról kinek mi a véleménye, tapasztalata? Szemenkénti vetőgépre. Fix állásúra van lehetőségem de attol tartok hogy ha nem követi le a talaj egyenetlenségeit akkor valahol a levegőbe jár valahol meg sok földet túr, ezáltal esetleg a vetőkocsire túlsok terhelést tesz. Vélemények, tapasztalatok?
Válasz mtz1221 #8259. hozzászólásáraSzerencsére jó helyről tudom venni a magot, az tiszta mindig. Köszi az infókat!!
Irányáron 100.000 Ft-ért hirdetik, szerintem az nem rossz, kb lovas vetőgép ár..
Válasz mtz1221 #8258. hozzászólásáraLedúgózva lehet, sőt aprómagra az igazi, lucernát sokat elvetettem vele másnak is. Kell hozzá venni egy 4-5 eurós vetőtárcsát, más kopó alkatrész nincs benne.
https://www.plametzr.net/plametzr/storage/img/products/404.jpg
Válasz madle #8257. hozzászólásáraOtt van a képen, egy kis nyelv az egész. Az nagyon jó és egyszerű nem romló kopó dolog. Kerékre nem tudok mit mondani, azt lehet cserélni kell homoknál, itt nincs homok. Egy átka van, csak a szelektált vetőmagot bírja, pótkocsis szalmást nem lehet vele vetni.
Válasz mtz1221 #8253. hozzászólásáraMennyire problémás beállítani a vetőmag mennyiséget? Csak az ékszíjtárcsa csere és ennyi?
Illetve ha nincs szükségem minden elemre, ledugózom és tudok vele vetni dupla gabona sort is? Az a kis gumikerék el tud szépen gördülni a puha homokon is? Nálunk az szokott a baj lenni vetőgépeknél, hogy túrja a homokot ha nagyon puha, nem gördül.
Válasz rtamas1976 #8255. hozzászólására
Válasz mtz1221 #8253. hozzászólásáraEgymás tetejére?
Válasz mtz1221 #8253. hozzászólására
Válasz madle #8252. hozzászólásáraNekem van 2-tő. Ha lesz időm összehegesztem a 2-tőt.
Sziasztok,
van valakinek tapasztalata az OLT GAMA nevű horvát/szlovén vetőgéppel kapcsolatban?
A 14 sorost néztem, mert az 1,75 cm és fólia alá kellene nekem vetni olajretek és facélia magot. Viszonylag jól kinyúlnak a legszélső vetőtárcsák és közelre oda tudnék menni a fóliaházak széléhez vele. A gabonavetőgépem ládája már akad a bordákba ha közel húzok....
Elvileg a gumikerékről hajt egy ékszíjtárcsán, gondolom ha azt variálom akkor tudok mennyiséget szabályozni. De ezen le lehet dugózni a felesleges elemeket? 100.000 Ft-ért tudonék venni egyet, kicsit jobban megtérülő beruházásnak gondolom, mint egy APV vagy Lehner aprómagvetőt 1,5 millióért. Erre a célra.....
Válasz fagyis #8250. hozzászólásáraSzemezek vele énis!
A műtrágyaszóróm az a gyártmány .
Erős stabil.
Vetőgépből szerintem a ez a legszinpatikusabb.
De az özdöken és az özdumam is jó.
A sorrend kb ígyvan.
Özduman a legdurvább megmunkálású de a lényege , hogy működik!
Jó napot mindenkinek.
Tudna valaki mondani véleményt Hanna werk /gaspardo analog/ vetőgépről?
Köszönöm.
Válasz emcett #8248. hozzászólásáraszerintem drágán, de nem izgatnak úgy sem lesz belőlük. 1 agromasz, és egy agria van még tervben erre az életre.
https://agria.rs/proizvodi/ups-disk/
Válasz mtz1221 #8246. hozzászólásáraNem tudom, hogy a nagynevű gyártók (Amazone, MatterMac, Sulky, Monosem, stb.) gépeihez vajon hogy van (kopó) alkatrész...?
Válasz mtz1221 #8246. hozzászólásáraNézz rá az agria honlapjára is, van alkatrész is hozzá, nem kell drágább szemenkéntiből, pár 100 hektárra.
Válasz emcett #8244. hozzászólásáraNem tudom nagyon elmentek az árak. De nekem is ilyennel vet egy nagygazda, mert kombájn tisztán gond nélkűl elveti a magot, nem kell fizetnem a tisztításért és vetegetnem. Arról nem beszélve hogy a 4 méteresbe belefér a bigzsák mag, 1 perc alatt meg van tankolva. Egyedül az egytárcsás 1 soros golyóscsapágyai nem bírják náluk a 15km/h tempót. Azért írtam hogy kétsoros kell belőle, azt lehet gyilkolni. Itt a 3 méteres nem e 11-12000 euró körül jár nettóban.
Válasz rtamas76 #8243. hozzászólásáraKöszönöm szépen a választ. Spc-t és IH6200 - at szeretnénk kiváltani...
Válasz mtz1221 #8241. hozzászólásáraKöszönöm szépen a tanácsot. Nem tudom, hogy a 4m-es mennyibe fájhat kb....?
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraA szemenkéntit ha újjat akarsz özdöken,gaspardo koppintás ár érték arányban nagyonjó! Használtban csak olyat ami nincs széthúzva.
Olyat ne vegyél,hogy "majd felújjítom" az életedet ráköltöd soha menlessz jó!
Spc csak olyannak való aki tökéletes talajt tud csinálni.
És maximalista a munkájára nem rohan és szeret pepcselni.
Régen is elvetetünk vele nemvolt rosszabb mint a másé!
Műtrágyában csak folyékonyban gondolkodnák!
Gabonában kuhn premiánk van kurvajó,van elé egy rolmako vetőgép függesztős rövidtárcsa . Van egy rövidtárcsád és ha kell leveszed a vetőgépet és a sárban is eltudsz vetni.
A direktel ezt nemtudod megcsinálni. És használtan is horror!
Nekünk ezjött be.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraSzia.
Az lenne a kérdésem, hogy a 60-80 hektár mennyi parcella, mennyit kell vonulni hozzá, milyen kultúrák vannak tervben és milyen arányban, milyen az alap művelési mód?
Kérdezem ezt azért, mert ez mind-mind nagyban befolyásolja a keresett vetőgép típusát.
Végül, de nem utolsó sorban a fránya anyagiak!
Ja igen, mi után akasztanád?-még ez is.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraDuplatárcsást belőle.
Válasz emcett #8237. hozzászólására
Válasz Feri #8238. hozzászólásáraSzia!
A gép paraméterek ezek lennének... A forgóborona felénk nem elterjedt, mondhatni környéki gazdák nem használják. Ettől függetlenül persze lehet jó.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraHa ez a birtokméret marad,akkor én a helyedben 3m-s forgóborona+ kapcsolható gabonavetőgép+ kapcsolható 4 soros szemenkénti vetőgépben gondolkodnék.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy kb. 60-80 ha-ra milyen 3-4 m-es gabonavető gépet (aprómagvetésre is alkalmas, mechanikus és pneumatikus is szóba jöhet) és szemenkénti vetőgépet (6 soros, műtrágyatartályos) érdemes venni, akár új/alig használt török/lengyel, stb., akár használt "nyugati" gyártótól?
Előre is köszönöm szépen az építő jellegű tanácsokat!
Válasz mtz1221 #8233. hozzászólásáraNeked még nem fagyott el napraforgó???Mellesleg a kukorica jobban bírja a fagyot mint a napra,az egy hét múlva lábraáll.Egy párszor már elkaptuk május elején.
Esetleg Sulky spi solo 6m gabonavetőgépet használ valaki? Érdekelne róla vélemény negatív, pozitív.Érdemes ilyet vásárolni?
Ja utánna meg jön a bajszos bm es sms.
Évek óta az a trend ,hogy április vége felé vetet napraforgó jobb mint a korábbi!
Régen napraforgóval kezdtünk majd kokorica. Ez megfordult
A kukoricával kezdünk! A napraforgó jobban kompenzálja a későbbi vetést
Viszont a hideget jobban megsinyli!!! É-keleten ez a tapasztalatom
Válasz t.romsics #8230. hozzászólásáraOlajos növény megbír fagyni ??? Azt mondják északon (lengyel ukrán) fagy még áprilisban is reggelente, akkor vetik hogy legyen ideje kifejlődni.
Válasz Igazi Földönfutó #8231. hozzászólásáraItt 20 fokok vannak már hetek óta. minden előrébb van 1 hónappal, mint eddig.
Válasz mtz1221 #8229. hozzászólásáraEzt komolyan gondoltad?Április vége jobban hangzik.
Válasz mtz1221 #8229. hozzászólásáraHuha! Tippem, lesz még fagy, feléd is. Április 1., húsvéti sonka elfogyasztása után, viszont már én is erősen gondolkodom rajta.
Napraforgót nem gondolta senki, hogy elkéne ilyen jó időben gyugdosni ?
Válasz mtz1221 #8227. hozzászólásáraAz kelleni fog, nehogy aztán kimaradjon a vetőmag
Válasz hashtag #8226. hozzászólásáramenetes szár van rajta állítónak, azt egy oda vissza kis villanymotorral meglehetne oldani. Egyedül nem lenne lefixálva. De ha belevágok muszáj lesz egy fordulatmérő is a fő tengelyre, azt már látom.
Válasz mtz1221 #8223. hozzászólásáraJól néz ki. De hogy állítod menet közben?
Válasz mtz1221 #8221. hozzászólásáraIgen olyan, nem lesz hiányos mert 2 csapágy van benne , míg az egyik üresen megy a másik tol. Nem találok képet, mert szerintem ez annó opciós tétel lehetett az amazonnál.
Válasz mtz1221 #8223. hozzászólására1/4 Lóerőt ír neki. El se tudom találni, ott mire elég neki ??? Asztali fúrón pl 1 lovas motorral, már el lehet lenni.
"EZ" milyen lehet ??? Nem is láttam még hasonlót, kis fordulaton is működhet rendesen ???
Válasz Selvin #8204. hozzászólásáraSzia.
A miénken compass control van ami szabályozza a művelőutat. Meg nézi a vetőtengely forgást, tartály töltöttséget stb
De neten találtam hasonló felújítottat mert úgy néztem a gyári ára olyan 2000 euró körül van
Compass
A gyári cikkszáma ha jól néztem: 487F1000
Válasz csferri #8220. hozzászólásáraKösz. Olyan 1 irányú csapágy lehet abban is, mint a radban ??? Nem lenne hiányos a tőtáv, még egyik irányba üresen megy ???
Válasz mtz1221 #8219. hozzászólásáraSzia . Az Amazone D8 vetőgépeken van ilyen gyárilag, a fokozatmentes hajtómű karját egy pici munkahengerrel tudod variálni menet közben, ütközőcsavarral lehet állítani hogy mennyire , meg közbe a csoroszlya húzó rugókat is jobban megfeszíti. Ha jól emlékszem, már rég volt.
Válasz hashtag #8217. hozzászólásáraMűködhet.
Válasz mtz1221 #8216. hozzászólásáraAzért kéne ráépíteni valami motort, hogy folyamatosan meglegyen az előfeszítése, úgy mint a kombájnoknál is. Tehát tudja tartani a beállított értéket.
E-512 kombájnnál csináltunk ilyet, ott gyárilag egy kézi tekerővel, meg kb. Bringalánccal lehetett dobot variálni, a kézi tekerő helyére lett a lada ablaktörlő motor rakva, a lánchajtás maradt, annyi pluszt kapott még, hogy variátortácsához lett rakva két végállás érzékelő, mert első próbára ledaráltuk a motor tengelyét túlfeszítés miatt.
Válasz mtz1221 #8215. hozzászólásáraMűködhet?
Válasz Gumóka #8214. hozzászólásáraGondoltam már arra is, vagyis kombájn szelelő variátorra, csak félek nem oda térne vissza a fordulat. Kéne mellé még egy fordulat mérő a tengelyre is. Kis qvadnak lenne jó a 3 fokozatú váltója, csak az is alapgázon nem működik.
Válasz hashtag #8213. hozzászólására A Bandi vagy ???
Válasz mtz1221 #8212. hozzászólásáraRobogó szíjas variátor, meg egy lada ablaktörlő motor, az legalább bírja.
Válasz mtz1221 #8212. hozzászólásáraElmélet:
Szerintem eleve a szekrényt kéne hajtanod vele, aztán az olajáramon csökkentesz amikor kisebb tőszám kell. Utána meg mehet megint rendesen.
Csak ugye akkor kell egy szivattyú ami adja az olajat, kerékarányosan. Ezt valahogy a meghajtó kerékről kéne levenni. Ez az olajos vetőtengely hajtás amúgy radarosan vagy gps alapján szokott működni, elektronika vezérli az olajat, de gondolom ilyenbe nem akarsz belemenni. Akkor meg marad a “mechanikus” módszer, az olaj vezérlésére. A kerék hajtja a szivattyút, az a motort, a szekrény csak azért kell, hogy a tőszámot érdemben változtassad. Mondjuk ez elég nagy alakítás lenne, lánckerekek meg tartóbakok, de elvileg működne. Annyi, hogy elsősorban a tőszám csökkentés lenne kivitelezhető, mert a névleges tőszámon menne a teljes olajáramon, aztán azon zárnál el ha úgy van. Növeléshez viszont már eleve kissé elzárt pozícióból kéne indulni, az meg bizonytalanná teszi a kivetett mennyiséget, úgygondolom. Meg kellene egy jeladó a vetőtengelyre, egy fordulatszám mérővel, hogy mikor belenyúlsz, akkor mennyit csökken, nehogy sok legyen. Elméletben
Válasz hashtag #8208. hozzászólásáraValami konkrét ötlet ??? A régi váltó maradna, csak azután kéne valami amivel tudnám menet közben még variálni, megállás nélkül és atombiztos legyen.