Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz mtz1221 #8246. hozzászólásáraNem tudom, hogy a nagynevű gyártók (Amazone, MatterMac, Sulky, Monosem, stb.) gépeihez vajon hogy van (kopó) alkatrész...?
Válasz emcett #8244. hozzászólásáraNem tudom nagyon elmentek az árak. De nekem is ilyennel vet egy nagygazda, mert kombájn tisztán gond nélkűl elveti a magot, nem kell fizetnem a tisztításért és vetegetnem. Arról nem beszélve hogy a 4 méteresbe belefér a bigzsák mag, 1 perc alatt meg van tankolva. Egyedül az egytárcsás 1 soros golyóscsapágyai nem bírják náluk a 15km/h tempót. Azért írtam hogy kétsoros kell belőle, azt lehet gyilkolni. Itt a 3 méteres nem e 11-12000 euró körül jár nettóban.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraA szemenkéntit ha újjat akarsz özdöken,gaspardo koppintás ár érték arányban nagyonjó! Használtban csak olyat ami nincs széthúzva.
Olyat ne vegyél,hogy "majd felújjítom" az életedet ráköltöd soha menlessz jó!
Spc csak olyannak való aki tökéletes talajt tud csinálni.
És maximalista a munkájára nem rohan és szeret pepcselni.
Régen is elvetetünk vele nemvolt rosszabb mint a másé!
Műtrágyában csak folyékonyban gondolkodnák!
Gabonában kuhn premiánk van kurvajó,van elé egy rolmako vetőgép függesztős rövidtárcsa . Van egy rövidtárcsád és ha kell leveszed a vetőgépet és a sárban is eltudsz vetni.
A direktel ezt nemtudod megcsinálni. És használtan is horror!
Nekünk ezjött be.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraSzia.
Az lenne a kérdésem, hogy a 60-80 hektár mennyi parcella, mennyit kell vonulni hozzá, milyen kultúrák vannak tervben és milyen arányban, milyen az alap művelési mód?
Kérdezem ezt azért, mert ez mind-mind nagyban befolyásolja a keresett vetőgép típusát.
Végül, de nem utolsó sorban a fránya anyagiak!
Ja igen, mi után akasztanád?-még ez is.
Válasz Feri #8238. hozzászólásáraSzia!
A gép paraméterek ezek lennének... A forgóborona felénk nem elterjedt, mondhatni környéki gazdák nem használják. Ettől függetlenül persze lehet jó.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy kb. 60-80 ha-ra milyen 3-4 m-es gabonavető gépet (aprómagvetésre is alkalmas, mechanikus és pneumatikus is szóba jöhet) és szemenkénti vetőgépet (6 soros, műtrágyatartályos) érdemes venni, akár új/alig használt török/lengyel, stb., akár használt "nyugati" gyártótól?
Előre is köszönöm szépen az építő jellegű tanácsokat!
Válasz mtz1221 #8233. hozzászólásáraNeked még nem fagyott el napraforgó???Mellesleg a kukorica jobban bírja a fagyot mint a napra,az egy hét múlva lábraáll.Egy párszor már elkaptuk május elején.
Ja utánna meg jön a bajszos bm es sms.
Évek óta az a trend ,hogy április vége felé vetet napraforgó jobb mint a korábbi!
Régen napraforgóval kezdtünk majd kokorica. Ez megfordult
A kukoricával kezdünk! A napraforgó jobban kompenzálja a későbbi vetést
Viszont a hideget jobban megsinyli!!! É-keleten ez a tapasztalatom
Válasz t.romsics #8230. hozzászólásáraOlajos növény megbír fagyni ??? Azt mondják északon (lengyel ukrán) fagy még áprilisban is reggelente, akkor vetik hogy legyen ideje kifejlődni.
Válasz mtz1221 #8229. hozzászólásáraHuha! Tippem, lesz még fagy, feléd is. Április 1., húsvéti sonka elfogyasztása után, viszont már én is erősen gondolkodom rajta.
Válasz hashtag #8226. hozzászólásáramenetes szár van rajta állítónak, azt egy oda vissza kis villanymotorral meglehetne oldani. Egyedül nem lenne lefixálva. De ha belevágok muszáj lesz egy fordulatmérő is a fő tengelyre, azt már látom.
Válasz mtz1221 #8221. hozzászólásáraIgen olyan, nem lesz hiányos mert 2 csapágy van benne , míg az egyik üresen megy a másik tol. Nem találok képet, mert szerintem ez annó opciós tétel lehetett az amazonnál.
Válasz csferri #8220. hozzászólásáraKösz. Olyan 1 irányú csapágy lehet abban is, mint a radban ??? Nem lenne hiányos a tőtáv, még egyik irányba üresen megy ???
Válasz mtz1221 #8219. hozzászólásáraSzia . Az Amazone D8 vetőgépeken van ilyen gyárilag, a fokozatmentes hajtómű karját egy pici munkahengerrel tudod variálni menet közben, ütközőcsavarral lehet állítani hogy mennyire , meg közbe a csoroszlya húzó rugókat is jobban megfeszíti. Ha jól emlékszem, már rég volt.
Válasz mtz1221 #8216. hozzászólásáraAzért kéne ráépíteni valami motort, hogy folyamatosan meglegyen az előfeszítése, úgy mint a kombájnoknál is. Tehát tudja tartani a beállított értéket.
E-512 kombájnnál csináltunk ilyet, ott gyárilag egy kézi tekerővel, meg kb. Bringalánccal lehetett dobot variálni, a kézi tekerő helyére lett a lada ablaktörlő motor rakva, a lánchajtás maradt, annyi pluszt kapott még, hogy variátortácsához lett rakva két végállás érzékelő, mert első próbára ledaráltuk a motor tengelyét túlfeszítés miatt.
Válasz Gumóka #8214. hozzászólásáraGondoltam már arra is, vagyis kombájn szelelő variátorra, csak félek nem oda térne vissza a fordulat. Kéne mellé még egy fordulat mérő a tengelyre is. Kis qvadnak lenne jó a 3 fokozatú váltója, csak az is alapgázon nem működik.
Válasz mtz1221 #8212. hozzászólásáraElmélet:
Szerintem eleve a szekrényt kéne hajtanod vele, aztán az olajáramon csökkentesz amikor kisebb tőszám kell. Utána meg mehet megint rendesen.
Csak ugye akkor kell egy szivattyú ami adja az olajat, kerékarányosan. Ezt valahogy a meghajtó kerékről kéne levenni. Ez az olajos vetőtengely hajtás amúgy radarosan vagy gps alapján szokott működni, elektronika vezérli az olajat, de gondolom ilyenbe nem akarsz belemenni. Akkor meg marad a “mechanikus” módszer, az olaj vezérlésére. A kerék hajtja a szivattyút, az a motort, a szekrény csak azért kell, hogy a tőszámot érdemben változtassad. Mondjuk ez elég nagy alakítás lenne, lánckerekek meg tartóbakok, de elvileg működne. Annyi, hogy elsősorban a tőszám csökkentés lenne kivitelezhető, mert a névleges tőszámon menne a teljes olajáramon, aztán azon zárnál el ha úgy van. Növeléshez viszont már eleve kissé elzárt pozícióból kéne indulni, az meg bizonytalanná teszi a kivetett mennyiséget, úgygondolom. Meg kellene egy jeladó a vetőtengelyre, egy fordulatszám mérővel, hogy mikor belenyúlsz, akkor mennyit csökken, nehogy sok legyen. Elméletben
Válasz hashtag #8208. hozzászólásáraValami konkrét ötlet ??? A régi váltó maradna, csak azután kéne valami amivel tudnám menet közben még variálni, megállás nélkül és atombiztos legyen.
Válasz Zoli 63 #8209. hozzászólásáraRánéztem az agroinformon lévő Isaria hírdetésekre, a 3m-nek a végén van kirakva a fokozatmentes szabályzó , azt lehetne ütközők között elektromos motorral változtatni, rugóval rásegíteni a karra amerre ellenállása van alapból .
Válasz mtz1221 #8207. hozzászólásáraKerékpár váltó tudná a léptetést oda-vissza , csak az gyenge lánc lenne , maga a váltó esetleg át tudná pakolgatni a vastagabb láncot erősebb fogaskeréken, vagy a váltót is erősebb változatban lekoppintani ? Isaria függ 4m vetőgépemen 2 sorban lévő fogaskerekekről megy az adagolás, középen tengelyen csúszkál a kar, amin belül kis fogaskerék adja tovább ha fenti lukba fikszálom a lenti sort, ha lentibe akkor a fenti sort hajtja , állító kart lehetne le-fel kis munkahengerrel váltogatni, a szemben lévő fogaskerekeket kellene %-ban összehozni .
Válasz igazmondó juhász #8206. hozzászólásáraDombos sok földem, dombon elég lenne 20%-al kisebb tőtáv is, magasabb egyenesekben meg 10%-al. Műtrágyaszóróval tudok a sebességgel játszani, de itt a váltani kéne valahogy.
Jár itt az ünnepekben feleslegesen az eszem. Hogy lehetne régi vetőgépre (láncfogaskerekes a váltója) + még egy váltót rászerelni, hogy tudjam +- 10-15 %-al lassítani vagy gyorsítani ??? Mindezt vetés közben kéne elektromosan vagy hidraulikusan, meg az sem hátrány ha olcsóból meglenne. A váltó érdekelne, mi tudná ezt ???
Válasz Selvin #8201. hozzászólásáraSzia, a művelő út kapcsolâsát az electronika végzi anélkül nem tudom hogy lehet e működtetni. Vegyél hozzá szerintem gyári kábelt és monitort, szerintem nem érdemes házilag barkâcsolni. Az Auditker mindennel szolgál ami kell. Ja és a nyomjelzőt is az electronika segít működtetni hogy mikor melyik kell.
Válasz Koczka József #8199. hozzászólásáraVettem egyet használtan és nem volt hozzá semmilyen elektronika. Hogy lehet a művelőút elzárót használni? A mágnes rajta van tengelyen, de nincs hozzá semmi.
8249 hozzászólás
Válasz emcett #8248. hozzászólásáraszerintem drágán, de nem izgatnak úgy sem lesz belőlük. 1 agromasz, és egy agria van még tervben erre az életre.
https://agria.rs/proizvodi/ups-disk/
Válasz mtz1221 #8246. hozzászólásáraNem tudom, hogy a nagynevű gyártók (Amazone, MatterMac, Sulky, Monosem, stb.) gépeihez vajon hogy van (kopó) alkatrész...?
Válasz mtz1221 #8246. hozzászólásáraNézz rá az agria honlapjára is, van alkatrész is hozzá, nem kell drágább szemenkéntiből, pár 100 hektárra.
Válasz emcett #8244. hozzászólásáraNem tudom nagyon elmentek az árak. De nekem is ilyennel vet egy nagygazda, mert kombájn tisztán gond nélkűl elveti a magot, nem kell fizetnem a tisztításért és vetegetnem. Arról nem beszélve hogy a 4 méteresbe belefér a bigzsák mag, 1 perc alatt meg van tankolva. Egyedül az egytárcsás 1 soros golyóscsapágyai nem bírják náluk a 15km/h tempót. Azért írtam hogy kétsoros kell belőle, azt lehet gyilkolni. Itt a 3 méteres nem e 11-12000 euró körül jár nettóban.
Válasz rtamas76 #8243. hozzászólásáraKöszönöm szépen a választ. Spc-t és IH6200 - at szeretnénk kiváltani...
Válasz mtz1221 #8241. hozzászólásáraKöszönöm szépen a tanácsot. Nem tudom, hogy a 4m-es mennyibe fájhat kb....?
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraA szemenkéntit ha újjat akarsz özdöken,gaspardo koppintás ár érték arányban nagyonjó! Használtban csak olyat ami nincs széthúzva.
Olyat ne vegyél,hogy "majd felújjítom" az életedet ráköltöd soha menlessz jó!
Spc csak olyannak való aki tökéletes talajt tud csinálni.
És maximalista a munkájára nem rohan és szeret pepcselni.
Régen is elvetetünk vele nemvolt rosszabb mint a másé!
Műtrágyában csak folyékonyban gondolkodnák!
Gabonában kuhn premiánk van kurvajó,van elé egy rolmako vetőgép függesztős rövidtárcsa . Van egy rövidtárcsád és ha kell leveszed a vetőgépet és a sárban is eltudsz vetni.
A direktel ezt nemtudod megcsinálni. És használtan is horror!
Nekünk ezjött be.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraSzia.
Az lenne a kérdésem, hogy a 60-80 hektár mennyi parcella, mennyit kell vonulni hozzá, milyen kultúrák vannak tervben és milyen arányban, milyen az alap művelési mód?
Kérdezem ezt azért, mert ez mind-mind nagyban befolyásolja a keresett vetőgép típusát.
Végül, de nem utolsó sorban a fránya anyagiak!
Ja igen, mi után akasztanád?-még ez is.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraDuplatárcsást belőle.
Válasz emcett #8237. hozzászólására
Válasz Feri #8238. hozzászólásáraSzia!
A gép paraméterek ezek lennének... A forgóborona felénk nem elterjedt, mondhatni környéki gazdák nem használják. Ettől függetlenül persze lehet jó.
Válasz emcett #8237. hozzászólásáraHa ez a birtokméret marad,akkor én a helyedben 3m-s forgóborona+ kapcsolható gabonavetőgép+ kapcsolható 4 soros szemenkénti vetőgépben gondolkodnék.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy kb. 60-80 ha-ra milyen 3-4 m-es gabonavető gépet (aprómagvetésre is alkalmas, mechanikus és pneumatikus is szóba jöhet) és szemenkénti vetőgépet (6 soros, műtrágyatartályos) érdemes venni, akár új/alig használt török/lengyel, stb., akár használt "nyugati" gyártótól?
Előre is köszönöm szépen az építő jellegű tanácsokat!
Válasz mtz1221 #8233. hozzászólásáraNeked még nem fagyott el napraforgó???Mellesleg a kukorica jobban bírja a fagyot mint a napra,az egy hét múlva lábraáll.Egy párszor már elkaptuk május elején.
Esetleg Sulky spi solo 6m gabonavetőgépet használ valaki? Érdekelne róla vélemény negatív, pozitív.Érdemes ilyet vásárolni?
Ja utánna meg jön a bajszos bm es sms.
Évek óta az a trend ,hogy április vége felé vetet napraforgó jobb mint a korábbi!
Régen napraforgóval kezdtünk majd kokorica. Ez megfordult
A kukoricával kezdünk! A napraforgó jobban kompenzálja a későbbi vetést
Viszont a hideget jobban megsinyli!!! É-keleten ez a tapasztalatom
Válasz t.romsics #8230. hozzászólásáraOlajos növény megbír fagyni ??? Azt mondják északon (lengyel ukrán) fagy még áprilisban is reggelente, akkor vetik hogy legyen ideje kifejlődni.
Válasz Igazi Földönfutó #8231. hozzászólásáraItt 20 fokok vannak már hetek óta. minden előrébb van 1 hónappal, mint eddig.
Válasz mtz1221 #8229. hozzászólásáraEzt komolyan gondoltad?Április vége jobban hangzik.
Válasz mtz1221 #8229. hozzászólásáraHuha! Tippem, lesz még fagy, feléd is. Április 1., húsvéti sonka elfogyasztása után, viszont már én is erősen gondolkodom rajta.
Napraforgót nem gondolta senki, hogy elkéne ilyen jó időben gyugdosni ?
Válasz mtz1221 #8227. hozzászólásáraAz kelleni fog, nehogy aztán kimaradjon a vetőmag
Válasz hashtag #8226. hozzászólásáramenetes szár van rajta állítónak, azt egy oda vissza kis villanymotorral meglehetne oldani. Egyedül nem lenne lefixálva. De ha belevágok muszáj lesz egy fordulatmérő is a fő tengelyre, azt már látom.
Válasz mtz1221 #8223. hozzászólásáraJól néz ki. De hogy állítod menet közben?
Válasz mtz1221 #8221. hozzászólásáraIgen olyan, nem lesz hiányos mert 2 csapágy van benne , míg az egyik üresen megy a másik tol. Nem találok képet, mert szerintem ez annó opciós tétel lehetett az amazonnál.
Válasz mtz1221 #8223. hozzászólására1/4 Lóerőt ír neki. El se tudom találni, ott mire elég neki ??? Asztali fúrón pl 1 lovas motorral, már el lehet lenni.
"EZ" milyen lehet ??? Nem is láttam még hasonlót, kis fordulaton is működhet rendesen ???
Válasz Selvin #8204. hozzászólásáraSzia.
A miénken compass control van ami szabályozza a művelőutat. Meg nézi a vetőtengely forgást, tartály töltöttséget stb
De neten találtam hasonló felújítottat mert úgy néztem a gyári ára olyan 2000 euró körül van
Compass
A gyári cikkszáma ha jól néztem: 487F1000
Válasz csferri #8220. hozzászólásáraKösz. Olyan 1 irányú csapágy lehet abban is, mint a radban ??? Nem lenne hiányos a tőtáv, még egyik irányba üresen megy ???
Válasz mtz1221 #8219. hozzászólásáraSzia . Az Amazone D8 vetőgépeken van ilyen gyárilag, a fokozatmentes hajtómű karját egy pici munkahengerrel tudod variálni menet közben, ütközőcsavarral lehet állítani hogy mennyire , meg közbe a csoroszlya húzó rugókat is jobban megfeszíti. Ha jól emlékszem, már rég volt.
Válasz hashtag #8217. hozzászólásáraMűködhet.
Válasz mtz1221 #8216. hozzászólásáraAzért kéne ráépíteni valami motort, hogy folyamatosan meglegyen az előfeszítése, úgy mint a kombájnoknál is. Tehát tudja tartani a beállított értéket.
E-512 kombájnnál csináltunk ilyet, ott gyárilag egy kézi tekerővel, meg kb. Bringalánccal lehetett dobot variálni, a kézi tekerő helyére lett a lada ablaktörlő motor rakva, a lánchajtás maradt, annyi pluszt kapott még, hogy variátortácsához lett rakva két végállás érzékelő, mert első próbára ledaráltuk a motor tengelyét túlfeszítés miatt.
Válasz mtz1221 #8215. hozzászólásáraMűködhet?
Válasz Gumóka #8214. hozzászólásáraGondoltam már arra is, vagyis kombájn szelelő variátorra, csak félek nem oda térne vissza a fordulat. Kéne mellé még egy fordulat mérő a tengelyre is. Kis qvadnak lenne jó a 3 fokozatú váltója, csak az is alapgázon nem működik.
Válasz hashtag #8213. hozzászólására A Bandi vagy ???
Válasz mtz1221 #8212. hozzászólásáraRobogó szíjas variátor, meg egy lada ablaktörlő motor, az legalább bírja.
Válasz mtz1221 #8212. hozzászólásáraElmélet:
Szerintem eleve a szekrényt kéne hajtanod vele, aztán az olajáramon csökkentesz amikor kisebb tőszám kell. Utána meg mehet megint rendesen.
Csak ugye akkor kell egy szivattyú ami adja az olajat, kerékarányosan. Ezt valahogy a meghajtó kerékről kéne levenni. Ez az olajos vetőtengely hajtás amúgy radarosan vagy gps alapján szokott működni, elektronika vezérli az olajat, de gondolom ilyenbe nem akarsz belemenni. Akkor meg marad a “mechanikus” módszer, az olaj vezérlésére. A kerék hajtja a szivattyút, az a motort, a szekrény csak azért kell, hogy a tőszámot érdemben változtassad. Mondjuk ez elég nagy alakítás lenne, lánckerekek meg tartóbakok, de elvileg működne. Annyi, hogy elsősorban a tőszám csökkentés lenne kivitelezhető, mert a névleges tőszámon menne a teljes olajáramon, aztán azon zárnál el ha úgy van. Növeléshez viszont már eleve kissé elzárt pozícióból kéne indulni, az meg bizonytalanná teszi a kivetett mennyiséget, úgygondolom. Meg kellene egy jeladó a vetőtengelyre, egy fordulatszám mérővel, hogy mikor belenyúlsz, akkor mennyit csökken, nehogy sok legyen. Elméletben
Válasz hashtag #8208. hozzászólásáraValami konkrét ötlet ??? A régi váltó maradna, csak azután kéne valami amivel tudnám menet közben még variálni, megállás nélkül és atombiztos legyen.
Válasz Zoli 63 #8210. hozzászólására
Válasz Zoli 63 #8209. hozzászólásáraRánéztem az agroinformon lévő Isaria hírdetésekre, a 3m-nek a végén van kirakva a fokozatmentes szabályzó , azt lehetne ütközők között elektromos motorral változtatni, rugóval rásegíteni a karra amerre ellenállása van alapból .
Válasz mtz1221 #8207. hozzászólásáraKerékpár váltó tudná a léptetést oda-vissza , csak az gyenge lánc lenne , maga a váltó esetleg át tudná pakolgatni a vastagabb láncot erősebb fogaskeréken, vagy a váltót is erősebb változatban lekoppintani ? Isaria függ 4m vetőgépemen 2 sorban lévő fogaskerekekről megy az adagolás, középen tengelyen csúszkál a kar, amin belül kis fogaskerék adja tovább ha fenti lukba fikszálom a lenti sort, ha lentibe akkor a fenti sort hajtja , állító kart lehetne le-fel kis munkahengerrel váltogatni, a szemben lévő fogaskerekeket kellene %-ban összehozni .
Válasz mtz1221 #8207. hozzászólásáraLeghamarabb hidraulikus meghatással tudnál változtatni, ilyenekre azért van példa.
Válasz igazmondó juhász #8206. hozzászólásáraDombos sok földem, dombon elég lenne 20%-al kisebb tőtáv is, magasabb egyenesekben meg 10%-al. Műtrágyaszóróval tudok a sebességgel játszani, de itt a váltani kéne valahogy.
Válasz mtz1221 #8205. hozzászólásáraMilyen vetőgép, mit akarsz vetni vele, ami miatt ezt akarod csinálni??? Valami speckó aprómagot?
Jár itt az ünnepekben feleslegesen az eszem. Hogy lehetne régi vetőgépre (láncfogaskerekes a váltója) + még egy váltót rászerelni, hogy tudjam +- 10-15 %-al lassítani vagy gyorsítani ??? Mindezt vetés közben kéne elektromosan vagy hidraulikusan, meg az sem hátrány ha olcsóból meglenne. A váltó érdekelne, mi tudná ezt ???
Válasz Koczka József #8203. hozzászólásáraKell hozzá monitor sajnos. Használtan ha tud valaki, akkor érdekelne!
Válasz Selvin #8201. hozzászólásáraSzia, a művelő út kapcsolâsát az electronika végzi anélkül nem tudom hogy lehet e működtetni. Vegyél hozzá szerintem gyári kábelt és monitort, szerintem nem érdemes házilag barkâcsolni. Az Auditker mindennel szolgál ami kell. Ja és a nyomjelzőt is az electronika segít működtetni hogy mikor melyik kell.
Válasz Isssti #8200. hozzászólásáraAz jó, ha kell valami hozzá kereslek!
Válasz Koczka József #8199. hozzászólásáraVettem egyet használtan és nem volt hozzá semmilyen elektronika. Hogy lehet a művelőút elzárót használni? A mágnes rajta van tengelyen, de nincs hozzá semmi.
Válasz Selvin #8198. hozzászólásáraAlkatrészeim vannak hozzá, tartály vetőelemek, vetőtengej, hajtás.