Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak658 FtBenzin árak640 FtEUR407.5 FtUSD388.35 FtCHF428.63 FtGBP484.73 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Megnéztem a dobozkát, alul nincs semmilyen csavar féleség, a két oldalán van egy-egy menetes zárókupak. Imbuszkulccsal az egyiket kitekertem, de tovább már nem lehet bontani. Belül valami szelep féleség lehet, közepén egy furattal, abban sincs semmilyen csavarfej.
Hogy lehet ezt szerelni? Valahogy összerakták pedig!
A sorelzárás meg ahogy efge írja. Mi kaptunk hozzá tányért, de a volt tulaj szerint már régebben is kb 50 e. volt az ára. Nem egy nagy valami lenne csinálni lemezből, de a szivacsos megoldás egyszerűbb, mert nem kell a csöveket átrakosgatni.
Lehet venni fedelet a magelosztóra ami minden második sort elzár. Ami bárkit megszívat, mert a 40 soros magelosztó fedélen valóban minden második cső elvan zárva, de a vetőgépen csak 36 sor van és a csövek elrendezéséből adódóan a vetőgép közepétől tükröződik a vetés, ha a vetőcsöveket nem variálja át az ember. Egyszerűbb vágni szivacsból kis dugókat és minden valóban második sort eltömíteni vele. Aztán nem szabad elfelejteni kivenni, ha már nem kell. Számolni mennyi lett berakva és mennyi lett kiszedve.
Kiajánlottak a Voogel Noot 4.5 pneumatikus vetőgépre a drillmat II helyett drillmatIII-at 138+fa. A régit megnéznék,kiszállás és a hibamegállapításra 80+15 ezret mondtak de lehet hogy nem tudják javítani.Mondtam nekik küldjenek egy újat.
Hogy lehet ezzel a típussal dupla gabona sortávra vetni?
pedig lenni kell, mert az olajnyomás ad jelet a nyomjelzők váltása közben a monitornak a megfelelő sorok elzárásához. Ha túl érzékeny, a nyomjelző belengésekor túl vált.
A nyomjelzőket vezérlő hidraulika tömb alján van egy imbusz csavar. Befelé tekerve egy kicsivel megszűnik a kettős váltás, mindig a helyén marad a művelőút.
Akkor neked is a régi van rajta.
Szerintem vidd el egy elektroműszerészhez. Azt megnézted, hogy nincs-e vezetékszakadás, és csak egyszerűen nem kap valamiért áramot?
Nálunk az a gond, hogy meleg olajnál az automatika 1 nyomjelző váltásnál időnként kettőt számol, így elmegy a művelőút. Próbáltam érdeklődni itt-ott, de leráztak, hogy ez már régi! (8 éves)
Neked ilyen gondod nem volt?
Próbáltál rákeresni a müller elektronik -ra, vagy hívd fel a hankikert vagy a vogel központot, ott majd adnak valami elérhetőséget.
Melyik van rajta, drillmat II, vagy III?
Mert van a Rapid, és meg is marad. E mellé szntem fölösleges a 750a, ami nehéz is és nyersben sem a legjobb, ráadásul krva drága. Viszont a területteljesítmény meg soxor kell. Ha a magágy engedi, akkor a 740a-val ehetjük a hektárokat. Ráadásul használtam veszem, az új ár kb 30%-áért.
Szerintem sokksal jobban járnál ha még hozzá iratnál még 10-et és jöhetne is a 750-n!!!Legalább nem kellene azon agódnod hogy a gépészek szét szórták a géped!! Legalábbis egy ideig...
Bocs Vadmalac, nem célom összeugrasztani mindenkit, és aztán csöndben elsomfordálni, csak rengeteg dolgom van mostanában, és inkább csak olvasok...
Egyáltalán a kérdés felmerüléséről: Mint az köztudott, hirdetem a Rapidunkat. Most volna rá jelentkező, de csak akkor adom el, ha van helyette másik. Körbekérdeztem a kereskedőket, és szétnéztem a neten, új és max. 1 éves használt gépekből ezek a lehetőségek vannak. Ha nem adom el a rapidot most, akkor spirit-et veszek helyette majd tavaszra, de akkor újabb egy évig lesz a kicsi gép. Ha ezek vannak olyan jók, mint az lenne, akkor inkább kicserélem most, de ha nem, akkor nem adom el a régit.
Tökéletes gép nincs, amikor veszel valamit mindig kell kompromisszumot kötni, meg vannak olyan dolgok is, amik vételkor nem tűnnek fel és csak később jön rá az ember, hogy is működik. Az MSC elméletileg erősebb a csoroszlyanyomásban, viszont igényesebb a sík területre. ennyi. Egyébként ha tehettem volna nem ezt választom, hanem inkább a kerner erost, csak nálunk senki nem forgalmazza, így meg elég rizikós. http://youtu.be/RUWEfUKCWsY
Érdemes megnézni a kerner honlapját, jó cuccaik vannak.
Válasz #1575. hozzászólásra
mi a kukorica búzára való váltását nem tudnánk megvalósítani ilyen vg nélkül, aránylag nagy területen. Alig rosszabb a búza mint másnak repce után , és így megszabadulok a 40-50 literes szántásoktól meg annak az elmunkálásától. Szerintem érdemesebb váltogatni a kalászost a kapással főleg a kötött táblákon mert akkor sokkal jobbak a hozamok kevesebb műtrágya és gyomirtó- költség mellett is.
Nem a gépet akartam leaprehendálni, főleg hogy még csak képen láttam. Lehet, hogy a csoroszlya rendszere masszívabb is mint a Pronto-é. A Pronto-nál volt már olyan, hogy a tárcsapár letört a tartó zárt szelvényről. De ez tudomásom szerint eddig 1x volt. Pont nálam. És az se titok, hogy igen kötött talajok vannak errefelé. Normálisan előkészített talajon szerintem 1. osztályú gép még itt is.
Amire még esetleg érdemes egy pillantást vetni, az ez. Az Accord MSC nekem azért nem annyira szimpatikus, mert ha már új vetőgépet vesz az ember, akkor szerintem alap a csoroszlyánkénti vagy páronkénti mélységtartás tömörítőkerékkel. A felsoroltak közül csak az MSC nem ilyen. Aprómag-mulcsvetésnél ahol fontos a nagy csoroszlyanyomás, de az is hogy ne kerülhessen emiatt túl mélyre a mag, ott ez szerintem fontos szempont.
Még egy apró gondolat a mulch-vetőgépválasztáshoz:
A gyártók kétféle megoldást alkalmaznak, igazából én nem tudom megítélni, hogy sok szármaradvány esetén melyik a jobb. Az egyik csoport egytárcsás csoroszlyát használ ( kverneland, amazone), ezek a tárcsa mellett futtatnak egy műanyag tisztítótárcsát is. A másik brigád kéttárcsás csoroszlyát használ (VN, horsch). Aztán a VAderstad a rapidon egytárcsást, a spiriten kéttárcsást! Na akkor most melyik a jobb?!
Az utolsó mondatoddal akért lehetne vitatkozni, meg régebben sokszor.
Kukorica ültetőnél aláírom főleg egy SPC után, deha gabonavetőből van egy egyszerűbb viszont pontos kijuttatású masínád ami nem rapid vagy horsch, azzal is ugyanazt tudod művelni.
Más kérdés, hogy előtte kell a rövidtárcsa, illetve ha oyan a helyzet utána hengrezni is kell.
Csak van akinek ez a rendszere van kiépülve pl esetünkben is. Vannak hengereink meg kis traktorok melyek húzzák. Van rövidtárcsa amivel a nagygép dolgozik rengeteget. Van egy Vogel pneumatikus vetőgép amit dekára pontosan betudok állítani mindenféle magnál, igaz tömörítősor nincsen rajta.
De mivel a többi megvan, nincsen több nagygép amivel lehetne rapidozni így nemtudom hogy érdemes volna e tizenmilliós beruházás. Így a nagygép csinálja a talajokat közben az 5400-es vet aztán ha kell akkor megy a henger utána mtz-vel de ez nem mindig szükséges.
Persze jobb volna ha lenne egy ilyen gép, de sok idő kell még amire a meglévőket lehasználjuk és meghozták árukat plusz emberek is alkalmazva vannak ha így menne a vetés akkor a vegyszerezésen kívül mindent hárman csinálnánk akik a Fergákkal dolgoznak.
Node ez most más kérdés, csak unatkozom kicsit gondolom nyitok egy vitát
én inkább olyan vetőgépet vennék aminek komoly tömörítőkereke van hátul, ilyen a rapid, a sprinter,meg a nova combi.
Minden vg-nek van előnye is meg hátránya is, alaposan mérlegelni kell mielőtt benevez rá az ember.
Főleg támogatás nélkül, meg ilyen szállítási határidők mellett.
Gondolom vadert már csak a tavaszi árpára szállítanának,
a tuméval meg a horschal se nagyon akciózik az axiál, ott is hasonló helyzet lehet.
Érthető, hiszen egy gazdaságot fejleszteni egy jó vetőgéppel lehet a legjobban, ez ami legelőbb megtérül.
Nem tudom így fejből!
Amúgy találtam anyagot a régiről, ez még teljesen más konstrukció, mint a maiak!
http://www.jbrockandsons.com/pdf/html2pdf/out/35-9970.pdf
A kverneland valamikor 90-es évek végén kezdett el MSC-t gyártani, de nem sokat lehet találni ezekből, még a neten kép se nagyon található róla. Sokáig a kite árult egy ilyen első szériás gépet, de eladták valahová. Na ezeket szidják nagyon. Az újabbak 2003-2004 körül jöhettek ki, először csak merev 3 és 4 méteres verzióban, de ezt is megújitották úgy 2008 környékén Az alapvető különbség ott van köztük, ahol a piros karika van. Az első széria futóműve gumibakos módszerrel volt rögzítve, az újabbak mereven vannak rögzítve egy nagy átmérőjű csőre. Sokkal masszívabb, mint az első megoldás, a felnik és a gumik is jóval erősebbek. De a 6 méteres verziónál ez nem játszik, ott eleve erősebb a szerkezet.
A szártömeg az nem gond neki, alapvetően nagyobb átmérőjű elmunkálótárcsák vannak rajta, mint pl a rapidon. A csoroszlyák meg ahogy írtam elég merevek, nemigen ugrálnak ki a földből. Ami még szívás volt vele tavaly, az az eső miatt volt. Vetés közben elkapott egy jókora eső, azt hittem ott szülök meg, mire kivergődtem vele a kövesútra, igaz akkor még hiányoztak róla a sárkaparók. Gyakorlatilag úgy berakódott sárral, hogy úgy szánkózott utánam a gép a földes úton.De a horschnál ez ugyanúgy előjött volna, tekintve, hogy vontatásnál ott is egyben mozog az egész keréksor. Talán csak a pöttinger terrasemnél van az, hogy közúti vontatásnál ki lehet emelni a középső kerekeket.
Én aztmonom Horsch!
Egyébként is ebből választanék nem Vaderstadt-ot, van is az axiálnál alighasznált is, haszál is új is.
Hány méteres kellene mi után?
Én elvagyok az MSC-vel, de igaz ami igaz, az előző szériát nagyon szidták. Az anyag nincs kispórolva belőle, a 3 méteres 50q, a horsch jóval könnyebb.Amúgy jó technikának tűnik, de Feconak lehet kevés lesz a szármaradványos területre a 80 kg-os csoroszlyanyomás. De ezt Ő tudja! Amit hallottam felőle még, hogy ha valamelyik tömörítő kerék defektes, akkor macerás a szerelése, mert túl sok van egyben felfűzve. Igaz lehet gumitöltéssel kérni a horschot, utólag is megcsinálja az atra. Az MSC-nél is volt gumiprobléma, az első széria kis kerekekkel jött ki, és ha nagyon megbuggyantották a tartályt (3900l) hajlamosak voltak eldurranni, de a javított széria erősebb futóművel jött már ki. Ami még gond lehet, hogy lehet külön állítani az elmunkáló tárcsasorok mélységét, és ha valaki nem találja el, akkor félrehúzza magát a vetőgép, oda kell rá figyelni a beüzemelésnél. A csoroszlyák kverneland módra laprugóval vannak rögzítve, tehát elég merev a jószág, kell neki az egyenletes talaj. Egyébként elég fordulékony, szerintem talán az amazonnak ez a legnagyobb baja, hosszú mint egy kamion(Cirrus/Citan). Azzal megfordulni... De sose húztam, lehet tévedek.
Hallod ezek a horschok má mennek ...tudja hány éve a cseheknél e.....
És csípik nagyon a márkát, minden szart ezeknél tesztelnek a redvás dombos agyag meg szar köves talajokon....
Van 1 rakás anyagom róluk...... csak nemigen olvasgattam mindet mer úgyis csak fényezik benne meg a nyál csöpög.....
Aztán a franc fog a sok nyálba fürdeni érted......
Vadder meg nincs szomszidba másik országba amit el lehetne happolni mint a jdket?
8260 hozzászólás
Válasz #1604. hozzászólásra
Megnéztem a dobozkát, alul nincs semmilyen csavar féleség, a két oldalán van egy-egy menetes zárókupak. Imbuszkulccsal az egyiket kitekertem, de tovább már nem lehet bontani. Belül valami szelep féleség lehet, közepén egy furattal, abban sincs semmilyen csavarfej.
Hogy lehet ezt szerelni? Valahogy összerakták pedig!
Müller elektronikánál SCHOBER Gyulát.
Válasz #1605. hozzászólásra
Kit kérdeztél javítás, vétel ügyben?
A sorelzárás meg ahogy efge írja. Mi kaptunk hozzá tányért, de a volt tulaj szerint már régebben is kb 50 e. volt az ára. Nem egy nagy valami lenne csinálni lemezből, de a szivacsos megoldás egyszerűbb, mert nem kell a csöveket átrakosgatni.
Válasz #1605. hozzászólásra
Ja és a nyomjelzők sem egyformák...
Válasz #1605. hozzászólásra
Lehet venni fedelet a magelosztóra ami minden második sort elzár. Ami bárkit megszívat, mert a 40 soros magelosztó fedélen valóban minden második cső elvan zárva, de a vetőgépen csak 36 sor van és a csövek elrendezéséből adódóan a vetőgép közepétől tükröződik a vetés, ha a vetőcsöveket nem variálja át az ember. Egyszerűbb vágni szivacsból kis dugókat és minden valóban második sort eltömíteni vele. Aztán nem szabad elfelejteni kivenni, ha már nem kell. Számolni mennyi lett berakva és mennyi lett kiszedve.
Kiajánlottak a Voogel Noot 4.5 pneumatikus vetőgépre a drillmat II helyett drillmatIII-at 138+fa. A régit megnéznék,kiszállás és a hibamegállapításra 80+15 ezret mondtak de lehet hogy nem tudják javítani.Mondtam nekik küldjenek egy újat.
Hogy lehet ezzel a típussal dupla gabona sortávra vetni?
Válasz #1603. hozzászólásra
pedig lenni kell, mert az olajnyomás ad jelet a nyomjelzők váltása közben a monitornak a megfelelő sorok elzárásához. Ha túl érzékeny, a nyomjelző belengésekor túl vált.
Válasz #1602. hozzászólásra
Köszi, megnézem, de nekem úgy rémlik, hogy ezen nincs ilyen.
Válasz #1599. hozzászólásra
A nyomjelzőket vezérlő hidraulika tömb alján van egy imbusz csavar. Befelé tekerve egy kicsivel megszűnik a kettős váltás, mindig a helyén marad a művelőút.
Válasz #1583. hozzászólásra
Ezt simén belehúzták a búza tarlóba??? Akkor a vaderst is megbirkozna ezzel és semmi talajmunka...Lehet,hogy kísértésbe esek...
Fiúk tud vki segíteni hogy a super kis lajtát hogy kell beállítani meg hogy a norton szekrényen a beállítások hogy vannak a köles vetéséhez!
Válasz #1598. hozzászólásra
Akkor neked is a régi van rajta.
Szerintem vidd el egy elektroműszerészhez. Azt megnézted, hogy nincs-e vezetékszakadás, és csak egyszerűen nem kap valamiért áramot?
Nálunk az a gond, hogy meleg olajnál az automatika 1 nyomjelző váltásnál időnként kettőt számol, így elmegy a művelőút. Próbáltam érdeklődni itt-ott, de leráztak, hogy ez már régi! (8 éves)
Neked ilyen gondod nem volt?
Drillmat II van rajta de nem csinál semmit, be se lehet kapcsolni, nem jön be semmi.
Válasz #1596. hozzászólásra
Próbáltál rákeresni a müller elektronik -ra, vagy hívd fel a hankikert vagy a vogel központot, ott majd adnak valami elérhetőséget.
Melyik van rajta, drillmat II, vagy III?
Segitséget szeretnék kérni Tőletek.
Voogel Noot 4.5 pneumatikus vetőgép monitora beadta a kulcsot, nem műkődik.Aki tud segitsen.
0620-9350382
Válasz #1593. hozzászólásra
Mert van a Rapid, és meg is marad. E mellé szntem fölösleges a 750a, ami nehéz is és nyersben sem a legjobb, ráadásul krva drága. Viszont a területteljesítmény meg soxor kell. Ha a magágy engedi, akkor a 740a-val ehetjük a hektárokat. Ráadásul használtam veszem, az új ár kb 30%-áért.
Válasz #1592. hozzászólásra
az az.
Válasz #1591. hozzászólásra
De még most sem értem hogy miért nem 750A már akkor ha a JD mellet döntöttél??
Válasz #1591. hozzászólásra
Akkor a 740A 9m? Napi 50-70 ha lazán.
Válasz #1590. hozzászólásra
Én is így gondolom!
Csak a 24 méteres művelőúttal lesznek némi problémák.:)
Válasz #1588. hozzászólásra
jól ki fogják egészíteni egymást
Válasz #1588. hozzászólásra
Szerintem sokksal jobban járnál ha még hozzá iratnál még 10-et és jöhetne is a 750-n!!!Legalább nem kellene azon agódnod hogy a gépészek szét szórták a géped!! Legalábbis egy ideig...
Nekem megmarad a rapid és jön a 740a.
Válasz #1585. hozzászólásra
Mintha nem mondtál volna semmit a Pöttinger-re...
Válasz #1585. hozzászólásra
Csak vicceltem!
Bocs Vadmalac, nem célom összeugrasztani mindenkit, és aztán csöndben elsomfordálni, csak rengeteg dolgom van mostanában, és inkább csak olvasok...
Egyáltalán a kérdés felmerüléséről: Mint az köztudott, hirdetem a Rapidunkat. Most volna rá jelentkező, de csak akkor adom el, ha van helyette másik. Körbekérdeztem a kereskedőket, és szétnéztem a neten, új és max. 1 éves használt gépekből ezek a lehetőségek vannak. Ha nem adom el a rapidot most, akkor spirit-et veszek helyette majd tavaszra, de akkor újabb egy évig lesz a kicsi gép. Ha ezek vannak olyan jók, mint az lenne, akkor inkább kicserélem most, de ha nem, akkor nem adom el a régit.
Ha nincs időszűke, akkor Spirit.
FECO !
Ez szerintem ilyen Spirit , Rabe, Horsch-okat simán kenterbe ver csoroszlya nyomás és átömlés tekintetében...
Én Rapid helyett ezt venném :KATT
Ne tévesszen meg a név , ezt láttam élőben és nagyon komoly.
Válasz #1580. hozzászólásra
Tökéletes gép nincs, amikor veszel valamit mindig kell kompromisszumot kötni, meg vannak olyan dolgok is, amik vételkor nem tűnnek fel és csak később jön rá az ember, hogy is működik. Az MSC elméletileg erősebb a csoroszlyanyomásban, viszont igényesebb a sík területre. ennyi. Egyébként ha tehettem volna nem ezt választom, hanem inkább a kerner erost, csak nálunk senki nem forgalmazza, így meg elég rizikós. http://youtu.be/RUWEfUKCWsY
Érdemes megnézni a kerner honlapját, jó cuccaik vannak.
Válasz #1575. hozzászólásra
mi a kukorica búzára való váltását nem tudnánk megvalósítani ilyen vg nélkül, aránylag nagy területen. Alig rosszabb a búza mint másnak repce után , és így megszabadulok a 40-50 literes szántásoktól meg annak az elmunkálásától. Szerintem érdemesebb váltogatni a kalászost a kapással főleg a kötött táblákon mert akkor sokkal jobbak a hozamok kevesebb műtrágya és gyomirtó- költség mellett is.
Válasz #1579. hozzászólásra
Nem a gépet akartam leaprehendálni, főleg hogy még csak képen láttam. Lehet, hogy a csoroszlya rendszere masszívabb is mint a Pronto-é. A Pronto-nál volt már olyan, hogy a tárcsapár letört a tartó zárt szelvényről. De ez tudomásom szerint eddig 1x volt. Pont nálam. És az se titok, hogy igen kötött talajok vannak errefelé. Normálisan előkészített talajon szerintem 1. osztályú gép még itt is.
Válasz #1577. hozzászólásra
Hát igen én írtam is hogy egy kicsit merev, de meg is nyitja a magárkot akárhol. A koncepcióhoz meg annyit, amit a horschnál is leírtak már:
Eddigi Pronto-s vetéseim:
1
2
3
4
5
6
7
Ez meg a szomszédé de ugyanaz a gép:
szomszéd
Amire még esetleg érdemes egy pillantást vetni, az ez. Az Accord MSC nekem azért nem annyira szimpatikus, mert ha már új vetőgépet vesz az ember, akkor szerintem alap a csoroszlyánkénti vagy páronkénti mélységtartás tömörítőkerékkel. A felsoroltak közül csak az MSC nem ilyen. Aprómag-mulcsvetésnél ahol fontos a nagy csoroszlyanyomás, de az is hogy ne kerülhessen emiatt túl mélyre a mag, ott ez szerintem fontos szempont.
Még egy apró gondolat a mulch-vetőgépválasztáshoz:
A gyártók kétféle megoldást alkalmaznak, igazából én nem tudom megítélni, hogy sok szármaradvány esetén melyik a jobb. Az egyik csoport egytárcsás csoroszlyát használ ( kverneland, amazone), ezek a tárcsa mellett futtatnak egy műanyag tisztítótárcsát is. A másik brigád kéttárcsás csoroszlyát használ (VN, horsch). Aztán a VAderstad a rapidon egytárcsást, a spiriten kéttárcsást! Na akkor most melyik a jobb?!
Válasz #1574. hozzászólásra
Az utolsó mondatoddal akért lehetne vitatkozni, meg régebben sokszor.
Kukorica ültetőnél aláírom főleg egy SPC után, deha gabonavetőből van egy egyszerűbb viszont pontos kijuttatású masínád ami nem rapid vagy horsch, azzal is ugyanazt tudod művelni.
Más kérdés, hogy előtte kell a rövidtárcsa, illetve ha oyan a helyzet utána hengrezni is kell.
Csak van akinek ez a rendszere van kiépülve pl esetünkben is. Vannak hengereink meg kis traktorok melyek húzzák. Van rövidtárcsa amivel a nagygép dolgozik rengeteget. Van egy Vogel pneumatikus vetőgép amit dekára pontosan betudok állítani mindenféle magnál, igaz tömörítősor nincsen rajta.
De mivel a többi megvan, nincsen több nagygép amivel lehetne rapidozni így nemtudom hogy érdemes volna e tizenmilliós beruházás. Így a nagygép csinálja a talajokat közben az 5400-es vet aztán ha kell akkor megy a henger utána mtz-vel de ez nem mindig szükséges.
Persze jobb volna ha lenne egy ilyen gép, de sok idő kell még amire a meglévőket lehasználjuk és meghozták árukat plusz emberek is alkalmazva vannak ha így menne a vetés akkor a vegyszerezésen kívül mindent hárman csinálnánk akik a Fergákkal dolgoznak.
Node ez most más kérdés, csak unatkozom kicsit gondolom nyitok egy vitát
én inkább olyan vetőgépet vennék aminek komoly tömörítőkereke van hátul, ilyen a rapid, a sprinter,meg a nova combi.
Minden vg-nek van előnye is meg hátránya is, alaposan mérlegelni kell mielőtt benevez rá az ember.
Főleg támogatás nélkül, meg ilyen szállítási határidők mellett.
Gondolom vadert már csak a tavaszi árpára szállítanának,
a tuméval meg a horschal se nagyon akciózik az axiál, ott is hasonló helyzet lehet.
Érthető, hiszen egy gazdaságot fejleszteni egy jó vetőgéppel lehet a legjobban, ez ami legelőbb megtérül.
Válasz #1557. hozzászólásra
Rapid helyett? Semmit. A többi amit írtál inkább Spirit helyett jöhetne. Tavaly még Spirit-et akartál. Már nem szimpi?
Válasz #1571. hozzászólásra
Nem tudom így fejből!
Amúgy találtam anyagot a régiről, ez még teljesen más konstrukció, mint a maiak!
http://www.jbrockandsons.com/pdf/html2pdf/out/35-9970.pdf
Válasz #1569. hozzászólásra
A sárkaparok mennyibe kerülnek rá?
Talán nem ide tartozik, de a vader sem elnyűhetetlen. A múlt héten láttam egy képet egy cultusról, szétszakadt gerendellyel! Alig akartam elhinni...
Válasz #1565. hozzászólásra
A kverneland valamikor 90-es évek végén kezdett el MSC-t gyártani, de nem sokat lehet találni ezekből, még a neten kép se nagyon található róla. Sokáig a kite árult egy ilyen első szériás gépet, de eladták valahová. Na ezeket szidják nagyon. Az újabbak 2003-2004 körül jöhettek ki, először csak merev 3 és 4 méteres verzióban, de ezt is megújitották úgy 2008 környékén Az alapvető különbség ott van köztük, ahol a piros karika van. Az első széria futóműve gumibakos módszerrel volt rögzítve, az újabbak mereven vannak rögzítve egy nagy átmérőjű csőre. Sokkal masszívabb, mint az első megoldás, a felnik és a gumik is jóval erősebbek. De a 6 méteres verziónál ez nem játszik, ott eleve erősebb a szerkezet.
A szártömeg az nem gond neki, alapvetően nagyobb átmérőjű elmunkálótárcsák vannak rajta, mint pl a rapidon. A csoroszlyák meg ahogy írtam elég merevek, nemigen ugrálnak ki a földből. Ami még szívás volt vele tavaly, az az eső miatt volt. Vetés közben elkapott egy jókora eső, azt hittem ott szülök meg, mire kivergődtem vele a kövesútra, igaz akkor még hiányoztak róla a sárkaparók. Gyakorlatilag úgy berakódott sárral, hogy úgy szánkózott utánam a gép a földes úton.De a horschnál ez ugyanúgy előjött volna, tekintve, hogy vontatásnál ott is egyben mozog az egész keréksor. Talán csak a pöttinger terrasemnél van az, hogy közúti vontatásnál ki lehet emelni a középső kerekeket.
Válasz #1565. hozzászólásra
Várd meg a vadert,sürgős vetésre kérj 1 demógépet,ha megrendeled az újat biztos,hogy adnak! Vagy hozzanak kiegy használt gépet addig!
Válasz #1564. hozzászólásra
A tárcsa mikor huzza félre ha az egyik mélyebben megy?
Válasz #1565. hozzászólásra
Én aztmonom Horsch!
Egyébként is ebből választanék nem Vaderstadt-ot, van is az axiálnál alighasznált is, haszál is új is.
Hány méteres kellene mi után?
Válasz #1564. hozzászólásra
Mitől első széria, és mitől újabb? Mikor volt a váltás?
Az MSC mennyire érzékeny a nagy szártömegre?
Én elvagyok az MSC-vel, de igaz ami igaz, az előző szériát nagyon szidták. Az anyag nincs kispórolva belőle, a 3 méteres 50q, a horsch jóval könnyebb.Amúgy jó technikának tűnik, de Feconak lehet kevés lesz a szármaradványos területre a 80 kg-os csoroszlyanyomás. De ezt Ő tudja! Amit hallottam felőle még, hogy ha valamelyik tömörítő kerék defektes, akkor macerás a szerelése, mert túl sok van egyben felfűzve. Igaz lehet gumitöltéssel kérni a horschot, utólag is megcsinálja az atra. Az MSC-nél is volt gumiprobléma, az első széria kis kerekekkel jött ki, és ha nagyon megbuggyantották a tartályt (3900l) hajlamosak voltak eldurranni, de a javított széria erősebb futóművel jött már ki. Ami még gond lehet, hogy lehet külön állítani az elmunkáló tárcsasorok mélységét, és ha valaki nem találja el, akkor félrehúzza magát a vetőgép, oda kell rá figyelni a beüzemelésnél. A csoroszlyák kverneland módra laprugóval vannak rögzítve, tehát elég merev a jószág, kell neki az egyenletes talaj. Egyébként elég fordulékony, szerintem talán az amazonnak ez a legnagyobb baja, hosszú mint egy kamion(Cirrus/Citan). Azzal megfordulni... De sose húztam, lehet tévedek.
Válasz #1557. hozzászólásra
750a?
Vagy kérsz addig demogépet, amíg nem jön meg a rapid.
Válasz #1561. hozzászólásra
Hallod ezek a horschok má mennek ...tudja hány éve a cseheknél e.....
És csípik nagyon a márkát, minden szart ezeknél tesztelnek a redvás dombos agyag meg szar köves talajokon....
Van 1 rakás anyagom róluk...... csak nemigen olvasgattam mindet mer úgyis csak fényezik benne meg a nyál csöpög.....
Aztán a franc fog a sok nyálba fürdeni érted......
Vadder meg nincs szomszidba másik országba amit el lehetne happolni mint a jdket?
Válasz #1558. hozzászólásra
Az Amazone nagyon nem tetszik (vetőgépben).
Mindenképpen mulcsvető kell! Mi volt az MSC-vel?